kruiningers moeten nu
vier uur langer op hun
dagelijkse post wachten
Zeebrugge uitbreiden - haveneiland
Bredene - schepen tot 200.000 ton
BH-fabriek Goes
wordt uitgebreid
Mechanisatieprimeur voor Zeeland
Bar op strand van Oostkapelle
mag 's-avonds niet open zijn
2
Bedrijf wordt zelfstandig
uerlain
VAN BIEMEN
PAREL
0m acht uur laatste
klant de deur uit
BOEKEN
voor vader
ALMANAK
OORDEEL OVER
ONTWERPEN
Toerisme
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
VRIJDAG e JUNI m
VOOR DEBUITENMENSEN' WORDT DE OCHTENDKRANT EEN AVONDBLAD..
DIENSTVERLENING P TT
KOMT IN HET GEDRANG
•KRUININGEN Met in-
gang van 2 juni zijn de PTT-
postbestellingsdiensten van
Kruiningen en Yerseke sa
mengevoegd. Voor een niet
onbelangrijk deel van de
Kruiningse bevolking heeft
dat nu al bepaald zeer onple
zierige gevolgen: de postbe
stelling die men voor de in
werkingtreding van de nieu
we maatregel zo tegen twaalf
uur 's morgens tegemoet kon
zien, laat nu op zich wachten
tot een uur of vier, half vijf
in de middag.
Mensen die gewoon waren
nog dezelfde dag gebruik te
maken van hun bankpost vin
den nu bij bestelling na
drie uur de banken geslo
ten. De lezers van ochtend
bladen krijgen hun krant op
tijd van het vroege avond
blad.
De verlate postbestelling treft een
5S-tal adressen in de zogenaamde
buitendienst van de PTT te Krui
ningen. De reacties voor zover
wij dat konden peilen lopen
uiteen van interesseert me niet,
post is post en nieuws is nieuws'
en .vervelend', tot ,eng vervelend'
en .schandalig*. Elke dag druppe
len op het postkantoor ae klach-
ten binnen Het PTT-personeel van
Kruiningen, dat zeer wel aanvoelt,
deel uit te maken van een dienst
verlenend bedrijf, is zelf niet zo
gelukkig met de gang van zaken,
.wij hebben altijd ons uiterste
best gedaan om onze diensten zo
goed mogelijk te laten draaien en
nu horen we niets anders dan ne
gatieve geluiden. Dat is heel goed
te begrijpen. Het is nu eenmaal
niet leuk om bij één bestelling
per dag de post ook nog eens laat.
In de middag te krijger'.
De postkantoren van Yerseke en
Kruiningen zijn echter niet ver
antwoordelijk voor de maatregel.
De bepaling is afkomstig van het
districtskantoor te Middelburg.
Daar bleek men bij onze navraag
nog geen enkele klacht vernomen
te hebben.
Men bleek ook niet op de hoogte
van de juiste veria timgstijd en
schatte die op anderhalf a twee
uur, terwijl het in werkelijkheid
en dan nog op gunstige dagen rond
de vier uur draait. ïn Middelburg
vertelde men dat de PTT tot deze
maatregel is moeten overgaan om
dat de nieuwe dienstregeling van
de NS, de aanvoerders van de post
minder stopplaatsen voor het sta
tion Kruiningen-Yerseke heeft dan
vroeger. De bestellers doen even
eens .treindienst', vandaar een
nieuwe werkregeümg, ,De maatre
gel is genomen om dienstrege-
fingstechnische redenen enerzijds
en economische redenen ander
zijds.
Vroeger was het zo dat zowel op
het kantoor te Kruiningen als op
dat van Yerseke een gedeeltelijke
dienst werd verricht. Die had met
name betrekking op de buiten
dienst. Deze twee gedeeltelijke
diensten zijn inmiddels samenge
voegd tot één volle dienst. Het
gaat hier alleen om mensen die
buiten wonen en het zijn er op
die looproute niet eens zo gek
veel. We begrijpen best dat het
niet voor iedereen even leuk is,
maar we gaan ervan uit, dat
wie buiten wonen wil daar ook
de consequenties van zal moeten
dragen. In Middelburg verzeker
de men ons dat elke klacht die
binnen zou komen, onmiddellijk
in behandeling genomen zal wor
den.
Zelf halen
In Kruiningen denkt men er ech
ter andera over. ,We begrijpen
ten eerste niet waarom, als men
toch tot samenvoeging overgaat,
de belangen van Yerseke alleen
maar moeten revaleren. En op
de tweede plaats hebben wij, dus
de mensen die buiten wonen, no?
nooit iets anders gekend dan één
postbestelling per dag. Voor de
kom en de anaere gedeelten van
de gemeente ligt dat anders. Daar
komt de post twee keer per dag.
Als ze nu die ene bestelling per
dag ook nog verschuiven, komen
we alleen nog maar slechter te zit
ten. En argumenten als. wie per se
zijn post op tijd wil hebben, moet
een postbus neanen' gaan natuur-
tuurlijk helemaal niet op. Dan zijn
we zo'n beetje verplicht om de
post nog zelf te gaan halen ook'.
In het gedupeerde deel van Krui
ningen (de route Zandweg. Ka-
pelleweg e.o.) heeft men veel
waardering voor het plaatselijk
PTT-personeel. .Die mensen doen
hun best. Ze hebben ons uitge
legd wat er aan dó hand is. De
maatregel komt natuurlijk van 'n
kantoor, waar men de plaatselijke
omstandigheden niet kent'.
In het personeelsbestand van de
kantoren Kruiningen en Yerseke
is door dv samenvoeging geen en
kele verandering gekomen. Beide
kantoren functioneren als voor
heen. Het bestellend personeel,
drie man, aangevuld met de nian
die nu de combinatietaak op zich
heeft genomen, is eveneens op
dezelfde sterlrte gebleven. De
PTT te Kruiningen die er nog in
geslaagd is 53 andere adressen
aan de buitendienst te onttrek
ken, waardoor het aanvankelijk
getal van 111 aanzienlijk geredu
ceerd kon worden, ziet voor de
naaste toekomst bepaald geen ver
betering van de situatie zoals die
na 2 juni is komen te liggen.
Zeeuwsch-
Vlaanderen lijkt
aantrekkelijk
voor vestiging
GOES Arnberg foundations
industrie in Goes wordt uitgebreid
Onmiddellijk zijn er zo'n 25 nieuwe
personeelsleden nodig, merendeels
vrouwen, en voor de nabije en ver
dere toekomst wordt een constante
snelle groei voorzien.
Het is de bedoeling, dat het gebouw van!
Arnberg in Goes-Zuid binnen jaar be
langrijk wordt uitgebreid. Dit kan ge
beuren op het eigen terrein van het be
drijf. Dat terrein heeft een oppervalkte
van 4500 m2. Daarvan is nu 1500 m2
bebouwd.
De persoonlijke verwachting van de ma
nager van Arnberg-Goes, de heer A. G.
M. van Scherpenseel ls, dat het terrein
over vijf jaar volgebouwd zal zijn. Arn
berg-Goes produceert na zo'n 16.000
bh's per week. Dit aantal moet binnen
enkele maanden worden opgevoerd tot
zeker 20.000.
Reden van de uitbreiding is, dat de
hoofdvestiging van Arnberg in de zuid-
Zweeds plaats Höganas met de produc
tie gaat stoppen. De Goese vestiging
moet die proauctie volledig overnemen,
omdat Goes door modernere productie
methoden betere resultaten kan beha
len.
Tot nu toe was Goes een soort assem-
blagébedrijf voor de Zweedse vestiging.
Het stansen en snijden gebeurde in
Zweden, Goes zette de bh's in elkaar.
Nu gaat Goes alles zelf doen. Dat be
tekent, dat in het bestaande gebouw
ruimte moet worden gemaakt voor nieu
we machines. Men heeft dat gedaan door
het verplaatsen van het magazijn naar
een gehuurde ruimte bij een naburige
d rank engr oo tha nd eL
Arnberg-Goes begon in 1959 aan de
Westhavendijk met 5 meisjes. In 1962
was het nieuwe gebouw in zuid klaar.
Er werken nu 90 personen. De heer Van
Scherpenzeel ziet beslist mogelijkheden
om in de toekomst voldoende nieuwe
werkkrachten aan te trekken. Vooral
de toeloop van getrouwde vrouwen
wordt groter. De veren zijn volgens de
manager van het bedrijf nog een be
zwaar voor het aantrekken van werk
krachten uit Zeeuwsch-Vlaanderen. Wel
wordt het idee van een nevenvestiging
in Zeeuwsch-Vlaanderen interessant, nu
het bedrijf in Goes zelfstandig wordt.
JAC. HERMANS VERLAAGT
DE BROODPRIJS
VLISSINGEN De firma Jac. Her
mans (Prijsslag) heeft in de zuidelijke
filialen de prijzen voor gesneden ver
pakt wit en bruin brood verlaagd tot
55 cent. Dit in verband met een con
currentie die in de broodverkoop heest.
De laatste weken hebben een Helmonds
de prijzen verlaagd. Jac. Hermans
laagde hierop de prijs van 69 tot 65
cent. Met ingang van vandaag, vrijdag,
wordt de prijs opnieuw verlaagd en
verkoopt men het brood vood 55 cent.
Deze prijs geldt voor Brabant en Zee
land; in de Amsterdamse zaken is de
prijs van 69 cent gehandhaafd.
(ADVERTENTIE)
PARIS
PARFUMERIE
(ADVERTENTIE/
steen van de maand juni
Wat is zo flatteus en tóch gedistï
geerd, wat schept zo'n sfeer van v«
fijnde elegance als een sieraad met
een mat glanzende parel? Een van
smaak getuigend en complimenteus
geschenk, waarelke vrouw blij mee is.
heetman
edelsteenkundige f.g.a.
diamantexpert g.i.a.
LIJNBAAN92
filiaal: oostzeedijk 155-157, rotterdam
Het gaat daarbij om het gebruik van
Amerikaanse zwadmaaier die op
KAMPERLAND Een van de doe
len van de excursie .Landbouw in de
Delta', die het Landbouwschap don
derdag cn vandaag vrijdag in
het Deltagebied organiseert, was te
tonen hoe de landbouw zich aan de
gewijzigde omstandigheden aanpast,
onder meer ten aanzien van de me
chanisatie. Op het loonwerkersbc-
drijf van de fa G. P. Leendertse
kregen de deelnemers een duidelijk
staaltje van die aanpassing te zien.
Voor het eerst namelijk zullen in
Nederland dit seizoen een zelfrijden-
de erwtenzwaddorser worden inge
zet bij de oogst van doperwten voor
de conservenindustrie.
het veld enkele uren later wordt ge
volgd door een drietal reusachtige
zwaddorsers. Een brede, hydraulisch
aangedreven pick-up neemt het ge
maaide zwad gemakkelijk op, brengt
het in de machine in een geperfo
reerde draaidende trommel met een
sneldraaiende as met slaglijsten: de
doperwtjes worden uit de peulen ge
slagen. vallen door de geperforeerde
wand van de dorstrommel op een
schuinoplopend tapijt en worden via
een transportbakjes naar een .opslag-
bunkeri (650 kg) aan de zijkant
gevoerd. Die bunker kan weer rijdend
Een erwtenzwaddorser komt op
geve er 120.000.
Dat deze landelijke landbouwprimeur
in Zeeland in praktijk wordt ge
bracht is het gevolg van een samen
werking tussen het Kamperlandse
loönwerkersbedrijf en de Belgische
conservenfabriek Van de Poel te
Stabroek: dit bedrijf heeft dit jaar
doperwten 150 ha gecontrac
teerd op Noord- en Zuid-Beveland,
omdat in het traditionele wingebied
van de fabriek de polders ten noor
den van Antwerpen 2000 ha grond
aan de landbouw zijn onttrokken. Bij
B EN W ZIJN BANG VOOR BALDADIGHEDEN
DOMBURG B en w van Domburg
voelen er niets voor om de exploitant
van de bar Neptunus vergunning te ge
ven om zijn strandtent" bij de Lage
Duintjes te Oostkapelle tot twaalf uur
's nachts open te houden. Er is nooit
gebleken dat er behoefte is om een
strandtent zolang open te houden, re
deneert liet college. Bovendien acht men
het gevaar niet denkbeeldig dat er een
toenemend gevaar bestaat dat er strand
tenten worden opengebroken.
Het bezoek aan de stranden na zons
ondergang moet beslist niet gestimu
leerd worden, stelt het college en in een
eerdere raadsvergadering bleek de raad
daar volkomen achter te staan. Er werd
bepaald dat om acht uur 's avonds de
laatste klant de deur uit moest zijn.
De exploitant van de strandtent meent
nu dat de inwoners van Oostkapelle er
geen last van kunnen hebben. Voorts
heeft hij betoofd alles in zo goed mo-
felijke banen te leiden,
en w tekenen daarbij aan: ,Wij zouden
ons graag overtuigen van de goede be
doelingen van de heer Midavaine doch
hij zal beslist geen garantie kunnen ge
lven ten aanzien van het gedrag en dc
handelingen van de bezoekers nadat
deze zijn strandtent hebben verlaten.
Zijn brief, noch de ondersteuningsbrief
van VVV Oostkapelle heeft ons op dit
punt kunnen overtuigen.
Aanvrager heeft dit: kennelijk beseft
zo meent het college te kunnen conclu
deren uit het feit dat de exploitant
heeft gevraagd om een voorlopige ver
gunning wanneer er aan zou worden ge
twijfeld of hij er gen nozemtent var
zal maken'.
,Ben lid van het collége voelt Wel wat
voor de pref, maar de .meerderheid is
er tegen. Men wil de consequenties die
eraan zijn verbonden wijzigen van
het sluitingsuur voor alle gelegenheden
leiders op het strand niet aanvaar
den. De raad zal aanstaande dinsdag
uitspraak over deze zaak moeten
doen.
Een ander voorstel behelst de aanvaar
ding van een schenking van 1000 van
de coöperatieve raiffeisenbank ter ge
legenheid van de heropening van het
bankgebouw. Voorgesteld wordt het be
drag te bestemmen voor de bouw van
een verenigingsgebouw in de kern van
Domburg.
Voorts zal de raad zich buigen over
een voorstel tot uitvoering van de derde
fase van de riolering. De kosten daar
van worden geraamd op 350.000. De
verbeteringswerken omvatten het ver
nieuwen van de rioleringen en de recon
structie van de verhardingen van de
Stationsstraat. Kerkstraat, gedeelte Sin
gel. Westweg. Weststraat, gedeelte
markt. Weverijstraat en Herenstraat en
de reconstructie van een gedeelte van de
traverse namelijk vanaf de Domburg-
seweg vroeger Noordweg) enerzijds
tol aan het kruispunt Zuidstraat-Noord
straat anderzijds. Het profiel van de
traverse zal worden gewijzigd. De ring
baan'op de" markt zal daardoor moe'ten
verdwijnen. Gedacht wordt om het ring-
rijdersfestijn naar de Jan Tooropstraat
te laten verhuizen. De meerderheid van
het college wil het ringrijden elders la
ten plaatsvinden in verband met de
verkeerssituatie. Het ls niet meer te
doen om twee keer per jaar de traverse
een hele dag af te sluiten.
In de raad komt tenslotte onder meer
nog een voorstel om het verzoek van
de Domburgse hahflbalclub om het. ver
enigingsgebouw gratis te mogen ge
bruiken af te wijzen. Het college ont
kent dat is toegezegd dat de vereni
ging de lokaliteit gratis zou mogen ge
bruiken. Men acht het onjuist de ene
vereniging wel en de andere niet te
laten betalen voor de huur.
Ontvangst
VLISS1NGEN —De deelnemers aan het
congres van de Union Européenne du
C-ommerce de Gros des Pommes de Ter-
re (aardappelgroothandelaren) dat in
Vlissingen zal worden gehouden, wor
den donderdag 12 juni op het gemeente
huis door burgemeester en wethouders
officieel ontvangen. De ontvangst be
gint om half vijf.
de Zeeuwse keuze heeft de t&st
korte afstand, de kwaliteit va i
landbouwgrond en de omvang va
De capaciteit van één dorsmatfct
bedraagt 1 ha per 3-4 uur, De
chine is bijna negen meter lans. e;
vier meter hoog. Het gewicht fee
op 9500 kg. Bij de demonstratie w
de loodsen van het bedrijf attente
de de heer Leendertse erop. 2
machines door een uitgebalaneeej
gewichtsverdeling ook onder
slechte terreinomstandigheden rai
handelbaar zijn. De zwaddorsers b
den over enkele weken op de
celen in het Sloe, op Noord-fee
land en in de Frederlcapolder itj>
zet door de Belgische fabriek.
'ADVERTENTIE)
Kom kijken bij
KAMERSTEMMING OVER
HERINDELING ZEEUWSCH-
VLAANDEREN 10 JUNI
TERNEUZEN Het gewijzigde wets-
1- gemeentelijke her-i
i-Vlaanderen komt
ni voor stemming
:amer. Deze zitting, waar
het wetsontwerp agendapunt nummer
begint om twee uur. Voor het
kamer tea
twee
paasreces behandelde de
wetsontwerp. Er werden toen verschei
dene amendementen aangebracht, waar
door het aantal gemeenten in plaats
van de geprojecteerde vijf wen
bracht op acht stuks. Het wetsontwerp
is thans in die zin gewijzigd. Bij de
behandeling ln maart stond al vast dat
de meerderheid van de kamer erachter
staat. Alleen de PvdA verklaarde zich
indertijd te onthouden van steun aan
dit wetsontwerp.
CONCLUSIES BELGISCH ZEEHAVENRAPPORT
Leeuwse
Vertrek
Op de dag, dat een Middelburger
van veertien dagen Spanje terug
keerde, kreeg hij bezoek van de
politie: de auto van meneer was
teruggevonden in Amstelveen. De
politie had het voertuig daar al
een hele tijd onbeheerd zien staan.
De eigenaar kon het bevestigen.
Toen bij zijn vertrek van Schip
hol bleek, dat parkeren op de
luchthaven hem op vier gulden
per dag tou kamenreed hij te
rug naar Amstelveen, liet de auto
aan de stoeprand achter en nam
een taxi.
BRUSSEL (GPD) Uitbrei
den van de haven van Zeebrug
ge voorloping voor schepen tot
200.00 ton en eventueel aanleg
gen van een kunstmatig haven-
eiland voor de kust voor Brede
ne binnen de territoriale wate
ren ook voor schepen tot
200.000 ton. Een eiland met
pijpleiding voor tankers van
350.000 tot 500.000ton is een
probleem dat op Europees ni
veau dient te worden bekeken.
Dat zijn de voorlopige conclu
sies van het rapport van de com
missie Verschaven, vastgesteld
in 17 bijeenkomsten sedert de
installatie in september van het
vorige jaar.
Die commissie moest haar oordeel
geven over vier ontwerpen voor
zeehavens voor België. Het ging
daarbij om:
a. Het houwen van een petroleum-
atol op 18 km van Zeebrugge op
de Akkerbank, b. Het plan Mar
telmans, een eiland op de Thorn-
tonbank en uitbreiding van de ha
ven van Zeebrugee tot een moge
lijkheid voor het ontvangen van
schepen tot 500.000 ton, c. Het
plan Zeestraat, een schiereiland
tussen Blankenbenge en de Neder
landse grens met als gevolg een
soort lagune voor de Belgische
kust bij Heyst en Knokke, a. Het
plan R. A. bouwen van twee pie
ren van 0 4 7 km lengte voor
de haven van Zeebmgige, waar
door deze geschikt kon worden
gemaakt voor schepen tot 500.000
ton.
Voor wat de havens op eilanden in
zee betreft is de commissie Verscha
ven van oordeel dat de beste plaats
zon zijn de banken van Out-Ruytin-
gen ter hoogte van Gravelines. Zij
meent dat de Thorntonbank (plan
Mortelmans) ongeschikt Is. In zijn
conclusie zet het rapport uiteen, dat
de beste oplossing voor België is
een aan de kust iggende haven, die
voor alle soorten scheepvaartverkeer
geschikt zal zijn. De beste oplossing
zowel technisch als uit financieel
oogpunt.
Rekening houdend met de reeds be
staande Snfrasuruetuur te Zeebi-ugge
acht de commissie die haven net
best geschikt om de rol van super
haven te gaan spelen. Bovendien kan
men het werk daar ln achtereenvol
gende fasen uitvoeren wat de finan
ciering oerzichtelij"ker maakt. De
commissie is thans zelf met een plan
gekomen. Dat houdt in hst uitbrei
den uitgevoerd. De investeringen
een haven geschikt oor schepen tot
ruim 200.000 ton en beschikkend over
ca. 2200 ha industrieterrein. Het ont
werp zou in drie stadia kunnen wor
den uifegeoerd. De investeringen
worden op 38,4 miljard Belgische
franik begroot. In het eerste stadium
zou de haven geschikt worden ge
maakt voor schepen tot 100.000 ton
(bouw van nieuw pieren, zeesluizen
enz.). Ln het bweece voor schepen
tot 150.000 ton en tenslotte voor die
van 200.000 ton. De kosten voor die
drie fase worden thans begroot op
resp. 19,5 miljard frank, 14,35 mil
jard frank en 5,9 miljard frank.
Lange pieren zoals in het plan
R.A. voorzien acht de commissie
niet juist, omdat zij de water
huishouding in de Scheldemond
kunnen wijzigen en dus juridische
repercussies op internationaal
vlak tengevolge kunnen hebben.
Vandaar dat zij voorstelt binnen
de Belgische territoriale wateren
ter hoogte van Credene Haan
aan Zee een haveneiland te
bouwen van aeht Icm lengte en
anderhalve km breedte. Voorlopig
zou men daar schepen tot 150.000
ton kunnen ontvangen (geraamde
invest--ringen 37 miljard frank) en
later zou de capaciteit kunnen
worden uitgebreid met. schepen
van 200.000 ton. Het oostelijk deel
van liet eiland zou voor de havens
kunnen worden gebruikt ©n het
westelijk deel voor toerisme en
voor hét oprichten van een bad
plaats.
Het rapport legt er de nadruk op.
dat de maximum-capaciteit van een
Belgische zeehaven aan de kust wel
zal liggen bij schepen Lot 200.000
ton. zodat het geen oplossing biedt
voor de petroleum voorziening door
middel van supertankers. Daarvoor
zal men, zo meent de commissie,
een andere oplossing moeten vinden,
en zij beveelt aan die op Europees
vlak te zoeken. Zij legt er ln haar
conclusie nog de nadruk op dat de
nieuwe zee/haven vooral moet wor
den geconcipieerd als een comple
ment van de bestaande Belgische ha
vens.
Het rapport .Verschaven' is tot nu
loe nog niet openbaar gemaakt, al
leen de Brusselse .Soir' neeft er gis
teravond do hoofdzaken, zoals hier
boven weergegeven, van gepubli
ceerd.
Het wachten is dus thans op de re
acties van alle betrokken kringen.
InAntwerpen zal men waarschijnlijk
het minst tevreden zijn maar ht is
nu eenmaal een feit dat de Antwerp
se haven zelf onder de meest gun
stige omstandigheden voorlopig geen
schepen van meer dan 90.000 ton
za.l kunnen ontvangen.
Merkwaardig is wel dat de conclu
sie van het rapport, het bouwen van
eer zeehaven aan de Belgische kust,
reeds tot de plannen van koning Le
opold de Tweede van België heeft
behoord.
HET WEER IN EUROPA
Barcelona, regen 1' P*
Genève, regenbui P*
Kopenhagen, zwaar bewolkt
Lissabon, licht bewolkt
Madrid, onbewolkt
Maliorca, zwaar bewolkt
Oslo. onbewolkt
ZUnch, r
MINDER KOUD
Vrtf zonnig weer met voornanieljK
het zuidoosten van het land nor*
kele buien. Meest matige wind s
noordelijke richtingen en iels hogt-
temperaturen dan donderdag.
Overwegend droog, meer ton en hogtd
temperaturen. m
Weersvooruitzichten in cijfers Vs-
deld over Nederland:
Voor zaterdag: Aantal uren zo—
me©r:Min. temp.: l tot 5 graden o®
normaal; Max. temp.: 0 tot 4 Vl
onder normaal; Kans op een drop
riode van minstens 12 uur 90 piw^-
Kans op een geheel droog etmaal.
procent.
Voor zondag: Aantal uren zon. o
meer; Min. temp.: 0 tot 5 graden oo»
normaal; Max. temp.: om streets w
maal; Kans op een droge p«n0J.®
minstens 12 uur: 90 procent; KJo*
een geheel droog etmaal: 80 procent.
STRANDVERW ACHTING
Vandaag droog weer met veel 8» -
een matige, noord-oostelijke Wij»'
's Middags ongeveer 15 tot 16
zeewater 13 graden. u
Vooruitzichtenhet hogedrukgeoien
Schotland geeft tijdens liet weeKs».
een verdere verbetering met zon
stijging van temperatuur-
7 juni
ZON EN MAAN
Zon op 04.22
Maan op 01.21
onder 3>'
onder p