Nettowinst Hoogovens 10,4 procent gestegen 4% D 5% 6% AMRO-spaarders profiteren van de volgende rentepercentages: 6Vé% dagelijks'n goede portie vlees KJCPL wacht met containertransport Amsterdamse effectenbeurs J i 1 a 1 B m AMRO BANK 21 INKOMSTEN EN KOSTEN GESTEGEN HOOGOVENS ZAL 1,4 MIUARD OP MAASVLAKTE INVESTEREN Vloot RENTE KASGELD 5 caraaa i aama Amro-Bank actief Betere resultaten bij SMN Waar zijn onze schepen? nut ONDERDAG 10 APRIL 19' PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT ADVERTENTIE IJMUIDEN STABIEL VOOR 1969 NOG NIETS TE VOORSPELLEN iEN (ANP) De netto van Koninklijke Nederland- Hoogovens en Staalfabrieken V is in 1968 gestegen met 10,4 t tot 117,8 min. Gezien de alge- me situatie in de Europese ijzer- staalindustrie kan dit resultaat Idoening geven, zegt de directie haar jaarverslag 1968. Overi- is acht zij de rentabiliteit van t geïnvesteerde vermogen nog it geheel bevredigend. Bij een jjwel gelijk gebleven bedrijfs- it in IJmuiden is de stijging de nettowinst veroorzaakt ir hogere baten uit deelnemin- 'ii, door een gunstiger saldo van interestbaten en -lasten, en door 1 lagere belastingdruk. ze druk daalde onder andere door de ■mindering van het tarief der ven- cmeMtschapsbelasting van 47 tot 46 pro- li 7 it. Van de netto winst werd 58 5 1 3'5fien of 49,7 proeent toegevoegd aan jg |-;algemene reserve. Voorgesteld wordt, V Els gemeld, 20 procent dividend of I U L per gewoon aandeel van 20 (onv). jkens de geconsolideerde cijfers is de gestegen van 1236,9 miljoen tot ',2 miljoen. Na aftrek van kosten en afschrijvingen resteert een bedrijfs winst van 207,6 miljoen (v j 201,4 miljoen). De winst vóór belasting komt uit (lncl interest) op ƒ193,6 miljoen (v j 185 6 miljoen) en na belasting op 107,7 miljoen (v j 97,6 miljoen). De netto winst bedraagt 117,8 miljoen (v j 106,7 miljoen). De opbrengstprijzen lagen gemiddeld op vrijwel hetzelfde niveau als In 1967. De daling van de bedrijfswinst dukten. Een belangrijke kostenver hogende factor was wederom de stij ging van het salarispeil en van de salariskosten per werknemer. Boven dien werd het kostenniveau reeds dit jaar beïnvloed door aanloopkosten van verschillende installaties van het 4 miljoen ton staalplan die gereed zijn gekomen. In IJmuiden werd der halve het effect van de afzetstijging en van de voortgaande verbetering der efficiëntie overtroffen door enige ongunstige invloeden. Verwachtingen: ook 1969 zal worden gekenmerkt door 'n overgangsfase naar een aanzienlijk hoger produktie-niveau. Het bestuur verwacht evenals in 1968 een hoge bezettingsgraad van de instal laties en een stijging van de staalpro- duktie In IJmuiden van 3,3 miljoen tot 4 miljoen ton. Het ziet er naar uit dat in 1969 enige verbetering zal optreden in de prijzen der produkten. Daarente gen zullen de personeelskosten weer aanzienlijk toenemen. Het bestuur ver wacht van de invoering der btw voor de onderneming in het algemeen een na delige invloed op de resultaten. Gezien de vele onzekere factoren valt nog niets te voorspellen over de netto winst. De versnelde afschaffing van de investeringsaftrek zal een nadelige in vloed hebben op de liquiditeit. Het be stuur meent reden te hebben de toe komst met vertrouwen tegemoet te kun nen zien. DEN HAAG (GPD) Het zal waarschijnlijk nog meerdere jaren duren, voordat op de hoofdlijnen Jaarverslag: WERK VOOR 2500 MAN JUIDEN (ANP) Over de unen van Hoogovens en Hösch de stichting van een staalin- itrie op de Maasvlakte bij Rot- lam vermeldt het jaarverslag Hoogovens het volgende: Ge- >p de structuele ontwikkeling de staalindustrie naar grotere efficiënte eenheden, ver wij dat in West-Europa jk slechts een betrekkelijk in aantal, zeer grote, onderne- Jgen zal overblijven, waartoe Cigovens kan en uiteraard ook ^ehoren. Jèze ontwikkeling past volledig de le expansie van het bedrijf in IJmui- I De verwezenlijking van onze uit- ""-liannen in IJmuiden verloopt ig, zodat reeds in 1969 een iduktle van ruim vier miljoen ton per jaar kan worden bereikt. In komt Kjr venvachten wij een jaarproduktle ateren ft5''' ml|joen ton. Eind 1963 kan deze harmt £es^pen tot een niveau tussen zes en -ffl miljoen ton. Er is dan nog een ver groei mogelijk tot een jaarcapacl- van acht tien miljoen ton staal, wordt het evenwel wenselijk naar tweede vestigingsplaats om te zien. evenals IJmuidei dalen, f ;en, i Zuid-Ba 's to iken jloeden et y v»m op »n, die m Twee -wet« K t botlek Dei. ;e zijn, 4 I" en maiï te W» de 'Ogde i het tudie keuze - ard. onder ls nog innemvw Het»"' het W» eland ?5 van del we w de <>PW intie wheel kreek»!* arinop doorbr® tbaar p .droge Zeeuws [Jmuiden, aan diep vaarwater moeten liggen. Ook Hösch heeft, mede doordat de plannen voor ge zamenlijke investeringen met Mannes- mann niet doorgaan, in de naaste toe komst behoefte aan uitbreiding van zijn produktlecapaclteit om zijn marktaan deel b|j de verwachte groei van het staal- verbrulk t« kunnen behouden. Maasvlakte De Maasvlakte, waar op korte, ter mijn terrein beschikbaar komt, biedt voor een nieuwe vestiging goede mo gelijkheden. Hösch en Hoogovens nebben dan ook gezamenlijk een plan ontworpen voor de bouw van een staalbedrijf op de Maasvlakte en zich tot de gemeente Rotterdam gewend ter verkrijging van het benodigde ter rein. Het nieuwe staalbedrijf zal in de eerste fase omvatten: een kooksfabrlek, een ersvoorbereldlngslnstallatie, een hoog oven, een oxystaalfabriek en afhanke lijk van de uitkomst van nadere studies een blokwalserij of een continu-giet. Installatie. De capaciteit van dit bedrijf zal ln 1974 2,4 miljoen ton staal per jaar bedragen en reeds na enkele jaren wor den verdubbeld door de bouw van een tweede hoogoven en uitbreiding van de oxystaalfabriek. De uiteindelijke cap--' telt kan tenminste acht miljoen ton r staal bedragen. De eerste fase van de nieuwe staalindustrie zal inclusief be drijfskapitaal een Investering van 1,4 miljard vergen. De personeelsbezetting zal in deze fase 2500 man bedragen. Hösch en Hoogovens zuilen ieder t geltyke delen participeren ln liet. kapitaal van de nieuwe onderneming, die een Ne derlands stempel zal dragen. Voor even tuele andere Nederlandse geïnteresse den Is een deelneming tot. in totaal Eet mogelijk. Aldus de raad van bestuur het Jaarverslag. van de Koninklijke Java-China- Paketvaart Lijnen, KJCPL, in be langrijke mate sprake zal zijn van containertransport. Vorig jaar nog meende de directie, dat het niet te verwachten was, dat het con tainervervoer op de door de KJCPL bevaren trajecten in de nabije toekomst een grote vlucht zou nemen. De ontwikkeling op dit gebied gaat echter sneller dan ge dacht was, zodat zij de KJCPL toch zullen beroeren. Kenmerkend voor de lijnvaart in het al gemeen in 1968 waren de zich snel vol trekkende ontwikkelingen op het gebied van nieuwe vervoersnrethoden, in het bijzonder van het containervervoer. Voorts waren een groeiende tendens r bilateralisme en een toenemende neembaar, ste verslag. de directie in haar jaar- De vloot van het KJCPL-concern be stond op 1 januari 1969 uit 66 sche pen met een totaal van 644.753 ton draagvermogen. De resultaten van de lijndiensten waren in 1968 iets lager dan in 1967. Hoewel de inkoms ten uit het passagiersvervoer door het afvoeren van de vier passagiers schepen aanzienlijk terugliepen, wa ren de totale bruto-reisinkomsten, dankzij een grotere hoeveelheid ver voerde lading, hoger dan Ln het voor gaande jaar. Dit was evenwel niet voldoende om de voortgaande stij ging van de exploitatiekosten op te vangen. De toeneming hiervan is niet alleen toe te schrijven aan hogere persomeelkos- ten doch eveneens aan vertragingen ter gevolge van een tekort aan havenar beiders en, vooral in Japan en Austra lië, aan stijgende laad- en loskosten. Ge streefd wordt om zo spot speciaal in landen waar c ladingbehandeling relatief noi en dit uitvoerbaar is, moderne methoden toe te passen. Concurrentie Vooral van de zijde van de nationale vloten van verschillende landen in het vaargebied ondervond de KJCPL toene mende concurrentie. Het exploitatiere sultaat verminderde van 51,2 min tot 50,1 min. Er resteert een winst ter ven deling van 7,75 min tegen 7,78 min. Voorgesteld wordt een onveranderd di vidend van 14 pet. Amsterdamse wisselmarkt CONTANTE PRIJZEN AMSTERDAM, (ANP) Londen 8.71%—8.71%, New York 3.63)4—3.63)8, Montreal 3.37H— 3.37fj, Parijs 73.35—73.40, Brussel 7.22%—7.22%, Frankfort 90.37%— 90.42%. Stockholm 70.37—70.42, Zil- rich 83.99—84.04, Milaan 57.91%— 57.96%, Kopenhagen 48 34—48.30. Oslo 50.94—50.99, Wenen 14.05%— 14.06%, Lissabon 12.79%—12.81%. PHILIPS ZEER VAST IN VERDEELDE 1ARKT De stemming voor «1e internationale wa. den is gisteren bij de opening licht verdeeld geweest. Hierbij was Philips wederom zeer vast op 191.70, tegen een voorgaand slotni- veau van 187.30. Voor dit fonds bestond eni ge belangstelling voor rekening van het pu bliek en het buitenland, toch kan men ter beurze de mening beluisteren, dat de forse koersstijging voor Philips van de laatste tijd wat overtrokken begint te worden. Kon. Olie verbeterde 60 cent tot 192.20 en Unilever bij na een gulden tot 125. AKU lag er verlaten bij op 122.50. Ook Hoogovens moest terrein prijsgeven op 116.20. Volgens de beurs moet Hoogovens veel te veel gaan investeren waardoor de dividendperspectieven komende jaren niet hoog worden gen. Later daalde Hoogovens door winstne mingen van het publiek en buitenlands aan bod tot 115.30. Unilever liep terug tot 124.50 doch Kon. Olie verbeterde tot 192.60. De han del in de internationale waarden verliep De discontoverhoging door de. Nederlandsche Bank van 5 tot 5% pet., alsmede de door het kabinet-De Jong aangekondigde algehele prijsstop, werden ter beurze wel druk be sproken doch waren niet van Invloed op de stemming van de internationale waarden. Voor de staatsfondsen gold dit echter wel. In deze sector was de stemming gedrukt tot Na de forse koersverliezen op tweede paas dag heeft Wallstreet dinsdag een goed koers- herstel te zien gegeven. Van de Nederlandse fondsen steeg Philips er twee en Unilever De cultures waren verdeeld, voor Amster dam Rubber hoger en voor HVA gemakkelij ker. Ook de scheepvaartsector was licht ver- "d. Kon. Boot en Van Ommeren waren gemakkelijker. Dell Mij. daalde 40 cent tot 74.40, KZ-Orga- was iets gemakkelijker op 197,10. KLM lag goed gedisponeerd in de markt op 244. Winstnemingen op ruime schaal deden de koers van Philips inzakken tot 189 20. AKU verliet de markt op 121.40, Hoogovens kwam op 115, Unilever 125 en Kon. Olie circa 192. KLM liep op tot 245. OBLIGATIES Staatsleningep Ned 66-2 7 Ned '69 7" Ned 68 6% Ned '68 èïi-2 Ned 67 6% Ned 65-1 5% Ned 64-1 5% Ned 53 4% Ned 59 4% Ned 60-1 4% Ned 61 4% N Staff 47 3% Ned '54-1-2 3% Ned 55-1 3% Ned '37 3 Grootboek 46 s N Doll '47 3 Ban I BvNG 57 6 BvNG 58-'59 4% BvNG 66-1 7 BvNG 67-1-! BvNG 68-1-2 i BvNG 65-1 5% BvNG '58 5% BvNG '64 5% Hypothoel Fr Gr. DW 6 Fr Gr- DU 4% Wesi NO 3% oDIlgatle* Geld.Z. 4% 88 38 Hoogovens 5% 100% 100% Meelfabr. 6% 104% KM Rijn-Schelde 7% 97 96% Schoit Hon 4% 87% Wvers '60 6% 91% 92% ACTIEVE AANDELEN 6% 88% 85%» Amst ttuoo 84% HVA-mijeD ver 81 %b AKU 83% b Deli Ml] c 79% Heineken 69% Hoogovens c 71% 1 Kon Zout Ors 71 1 Philips gein.ber 81 1 Unilever c 80% Dordt Petr 91 1 idem pref Kon. Petr eD HAL 4 92% KLM 4 KNSM Ned Stv. Ommeren c Rott. Lloyd Scheepv Unie 97% 93% 93% 87% 89% 84% Blijdenst. W Bols Bora Wehry Bredero's b Buhrm T Bijenkorf c Calve c Carps garen Cent Suiker Cur Hand Mlj Elsevier Fokker Ford Ned Furness Gazelle njw Geld v pap. Geld Tielens Gist Brocades Grinten v d Gruyter 8 cpr Hero Cons 191 -90S 191.901 Qa o-ziz noier Holl Beton Homburg Hoogenbosch Hoogenscr 215.50 211 151% 152 493 493% St. «p. Twente 66 65 Tb. Marljnen 135 132 Thorn Dr VerOJ 73.60 77.50 Tricotbest 109 1 Udenhout 106 105', Unikap 103 Unilever cp 55% 55% 95%} 95 123.50 121.50 74.90 74.20 171.80 171-80 116.70 115.60 197.70 197,20 187.70 190 124.10 125 1038 1046% 1036% 104: 93% 151 150% 85.50 85 1090 1090 285 283.50 Venec Ver Machine Ver Touw Vlharnl] Vredest R Wereldhaven Wyers Ind Billiton 2e c 126 %5 125% 1235 123* 2515 249% 146% 145% 135% 135% NIET-ACTIEVE AANDELEN BelcgglugsmlJeD BP 66 7% KZK '65 6 N Gas (J '66 6% Pgem '57 6 Pgem '64 6 R.rijn pijpl 5% KLM '68 7 KLM 4% ANP-CBS BEURSINDICES Industrie Scheepv. Bank- en Handel er Algemeen AMSTERDAM (GPD) Do rente voor kas geldleningen aan gemeenten bedraagt vol- gensopgave van de fa. Wallich en Matthes te Amsterdam: 1 maand 6% procent 3 maanden 7 procent 6 maanden 7% procent 12 maanden 7% procent Voor kasgeldleningen aan de industrie ls de 3 maanden 7% procent7% procent 6 maanden 7% procent7% procent 12 maanden 7% procent7% procent 23 maanden 7% procent7% procent De rente voor onderhandse leningen met looptijd 25/30 jaar en met halfjaarscoupons bedraagt voor openbare nutsbedrijven pet. koers 99% en voor inste lingen onder overheidsgarantle 7% pet, 100 pet. De afgifteprijzen van schatkistpapier vai agent van het ministerie van financiën lulden onveranderd. VAN DORP In de algemene verga dering van aandeelhouders, welke ver moedelijk op 5 juni zal worden ge houden, zal het bestuur van de NV voor heen G, C. T, van Dorp en Co te Rijs wijk (Z-H) over het boekjaar 1968 een ongewijzigd dividend van 10 (tien) pro cent voorstellen. PremlclcnlngeD Aig. Fonds oez. Converto 1 1 Holland Fund interunle Nefo v. Robeoo Rollnco 97 Unitas Utllico 99'^ Europafonds 92f* Eurunlon 91% Valeurop 92 '7 1 Bank-, Krediet- 94 Aig. Bank Ned. AMEV 644 643 193b 192.50 105.50 248.50 249.40 217.50 218.50 579.80 579.80 121.40 121.40 535.50 537 1328 1332 754 756 Alkmaar 69% i A'dam '51 69 i A'dam '5.6-1 67 Dordj '56 67% Eindhoven '54 65 ft D Haag 52-1 74% D Haag 52-2 R'dam "52-1 73 R'dam 52-2 72& R'dam 57 74% Utrechr '52 100% Z.-HoU '59 72& Verklaring: gedaan en bieden: tgedaan Delta verz groep Nat. Ned- Ned Midstb Slavenburg Alb. Heljn Amst. Ballast Amst Droogd Bensdorp Int. Inlerlaa interna tio Kemo Corset Kempen en Beg KN Papier KV Tapijt Lindeteves Lijempf Lijm en Gei Meelfab. NB c Mees Bouw Muller Co ob Ned Exp papier Ned. Kabel VaD Nelle Ne tarn Nutrieia Nijverd.-ten Cate Overz. Gas Pakhoed H. Palthe Philips gem.oez. Pietersen Co Poni hout Ruhaak Co Rijn-Schelde Rijn S '69 Sch. Exp Mij Sch Exp. Mij '66 Schokbeton Schoit Honl9 Simon de Wit Stokvis bieden; 1laten; d— 21-52 61% 50% 28% 137 1 35% 129% 128 31.50 31.50 BUITKNL. CERTIFICATEN Canada Can. Fuc 84% 83% Inland Nat Ga»- 14 fê 14% Int. Nickel 41% 40% Shell Oil 27% 27% VERENIGDE STATEN American Motors Am Tel en fel Anaconda Atchis Top Bethl Stee) Chrysler Cities Service Colgate Columbia Gas Consol. Electr Do» Chem. Eastman Kodak Ford Motor Gen Elec Gen. Motors Int. Tel en Tei Kennecott Nat. Distill. Pennsylv Rrd. Pepsico Radio Corp. Republic Steel Shell Oil Sperry Rand Standard Brands Studebaker Sunr. Mid Texas Instr. Un. Pac. Rr. Westingh. Elec. Woolworth US Steel 93% 80% 53% 52% 55% 51% 45% 43% 51% 45% 9 gr 21-22.23; je Even puzzelen 2 3 4 1 i 7 8 9 10 11 li Ik 1b lb d 17 18 19 af> '4 ar] 'iA 2^ 2b few 2b 2/ 2Ö 29 30 31 AÜ 33 3b 36 38 39 kÓ ty Horizontaal: 1 zwemvogel: 9 woonschip; 10 ivoor; 12 vrouw van Jacob; 13 proef; 14 op een of andere plaats: 16 overrijp; 17 betrouwbaar; 20 lantaarnplaatje; 21 onderofficier; 22 plezier; 24 losgerafelde naad; 26 bij afwezigheid; 27 deel van het gelaat; dierenverblijf; 31 Himalayastaatje; Verticaal: 1 sober; 2 lof; 3 vogel; pers. vnw.; 5 telg; 6 witte plek op paardshoofd; 7 getal; 8 werptouw; verdriet; 15 koren; 18 familielid; deel van een breuk; 21 gewicht; 23 prima; 25 bewindvoerder; 26 grond slag: 28 koppel; 30 innig; .31 volken bond; 33 hoofddeksel; 35 watering; 31 afstandsmaat. De oplossing van de vorige puzzel is: IM1AISJS[Al lAIVIOjN 101 IALBLFL ^RWEIRI tataigaraaaa EMsnaaEiEiKi/'B maMa/HMja^iaa □□n hsh raam AMSTERDAM (ANP) Op 10 april 1969 opent de Amro Bank, tezamen met de Deutsche Bank, Midland Bank en de Belgische Société Generale de Banque een vertegenwoordiging in Johannes burg, Zuid-Afrika. Deze vier banken, die samen in Europa ruim 5800 kantoren hebben, zijn ook de aandeelhouders in de European-Ameri can Banking Corporation en European- American Bank and Trust Company te New York. De vertegenwoordigers te Johannesburg, die zal optreden onder de naam Euro pean Banks International' zal geen di recte bankzaken verrichten. Zij heeft tot taak ten behoeve van de relaties van de vier banken contacten te onder houden met overheid, handel, industrie en banken en medewerking te verlenen aan ondernemingen aldaar, die finan- cierings-mogelijkheden in het buiten land zoeken of via emissies in het buitenland geld willen opnemen. Van zelfsprekend zal zij assistentie verlenen aan Europese ondernemingen die belan gen hebben of willen verkrijgen in Zuid- Afrika, zegt een communiqué van de bank. (ADVERTENTIE) rente op een AMRO- renteboekje of spaarrekening. rente op een AMRO-spaarrekening met een opzegtermijn van 3 maanden. rente op een AMRO- spaarrekening met een opzegtermijn van 6 maanden. rente op een AMRO- spaarrekening met een opzegtermijn van 12 maanden. rente op een AMRO-spaarrekening met een vaste termijn van 24 maanden. AMSTERDAM-ROTTERDAM BANK AMSTERDAM (ANP) Blijkens de geconsolideerde cijfers bedroeg het net- to-exploitatieresulïaat van de NV Stoomvaart Maatschappij .Nederland' in 1968 12,8 min tegen 11,5 min in 1967. De exploitatierekening was groot 53,0 min tegen 48,6 min. Hiervan kwamen in mindering afschrijvingen toevoeging aan algemene reserve 40,7 min (v j 37,1 min). Het winstsaldo komt uit op 7,7 min (v j 6,6 min). DIVIDENDEN NKF Commissarissen en directie van de NV Nederlandse Kabelfabri eken te Delft, zullen aan de in mei te hou den algemene vergadering van aandeel houders voorstellen, het dividend over 1968 te bepalen op 18 procent (vorig jaar 16 procertï*. Pe uitkering op de winstbewijzen zal alsdan ƒ349 (vorig jaar 293bedragen. In december jongst leden werd op de aandelen reeds een interimdividend ad 6 procent betaalbaar gesteld. z Monrovia ABIDA 8 180 n Luanda ACHILLES 8 v. Chimbote n Guayaquil ACMAEA 8 180 m wzw Timor n Darwln ADARA 8 pass. Kp. Frio n Trinidad ALCHIBA 8 80 m ono Funchal n Rotterdam ALGOL 8 ta rede Abudhabl ALGORAB 8 190 m no Funchal n Santos ALIOTH 4 te Rotterdam AMELAND 8 600 m zw Bermuda n Thameshaven AMSTELLAND p. 8 Victoria n Bahia AMSTELPARK 8 v Vancouver n Yokohama ANCO SPRAY 8 v Baton Rouge n Freeport ANNENKERK 6 te A'dam ARCA 8 ingang Darda- neUen n Istanbul ANTILLA CAPE 8 250 m zw Bombay n Rastanura ARNEB 7 22 m zo Abrolhos n Rotterdam AVEDRECHT 9 te Rastanura BALONG 8 480 m o St. Helena n. Mombasa BARENDRECHT 8 85 m n N. Lacouma n Perz. Golf BATU 7 v Kaapstad n Duinkerken BAWEAN 7 ta Chimbote BLITAR 9 te Genua BOVENKERK 9 v Lagos n Freetown CERES 8 rede Pisco CHARIS 7 te Rotterdam CHEVRON AMSTERDAM 9 van Raslanuf n. R'dam CHEVRON LEIDEN 8 8 v Bandar Mashur n Okinawa CHIRON 9 te George Town COCCINELLE 8 100 m no Villano n Brest CONGOKUST 8 v Hamburg n Antwerpen DALLIA p 8 Kaapstad n Fredericia - DAPHNE 8 v Singapore n Menaal Ahmadi DAPHNIS 8 v Cattakia n Famagusta DIADEMA 9 te Kaapstad DIOGENES 9 te Cristobal DORESTAD 9 v Stanlow j. n Thameshaven «EEMLAND 8 60 m zzw Flnisterre n Amsterdam EEMSTROOM 7 v A'dam n Tilburg ECHO 8 100 m 220 Monrivia n Mayaguez ELIZABETH BROERE 8 7 mw Oucssant n Milfordhaven ESSO DEN HAAG 8 60 ra 7. Masira n Rastanura FOREST HILL 8 105 m n Las Palmas n Perz. Golf .FOREST TOWN 8 10 m no Algiers n Pireaus CAASTERDIJK 7 300 m zw Sable eil. n Le Havre GAASTERKERK 8 150 m no Mozambique n Bahrain GA ASTERHAND 5 le A'dam GABONKUST 8 v Printarenas n San Juan GAROET 9 te Colombo GORREDIJK 9 te Bruns wick GRAVELAND 6 te A'dam GREBBEDIJK 5 Ie R'dam GROTEDIJK 8 960 m no Bermuda GULF HOLLANDER 8 50 m zo Skagen n Perz Golf GULF ITALIAN 8 540 m w Auckland n Mena GULF SWEDE 8 30 m zo Mallaca n Perz. Golf HERCULES 9 te Pto Cortes HERMES 7 315 m zo Boston n New York HILVERSUM 9 te Bremen HOLLANDSBURCHT 9 te Singapore HOLLANDSDIEP 8 v Pointe Noire n Lagos HOLLANDSDUIN 8 v Buenos Aires n Durban INCA 8 460 m z Abidjan JOHANNES FRANS 8 720 m w Finisterr* n Newport KABYLIA 8 te Lourenco Marques KARA 8 v Danang n Singapore KARACHI 8 160 m w Freetown n Kaapstad KARIMUN 8 140 m o Hangkow n Singapore KATSEDIJK 8 rede Lagos KEIZERSWAARD 8 Akrotiri n. Milazzo KELLETIA 8 v Swansea n Belfast KENNEMERLAND 7 330 m zk Kp Verdische eil. n Natal KERKEDIJK 8 v Recife n Salvador KERMIA 7 v Curagao n Durban KIELDRECHT 8 dw Cherbourg n Hamburg KLOOSTERKERK 8 70 m zo Madagascar n Penang KONINGSWAARD 9 te Oslo KORATIA 8 v Singapore n Tabangao KOROVINA 10 te Singapore verw. KOSSMATELLA 7 200 m o Curagao n Kaapstad KREBSIA p 8 Almeria n Landsend KREON 8 te Rotterdam KRYPTOS 9 te Malta LADON 8 v Curagao n Amuav LELYKERK 8 35 m otz Mombasa n. Kaapstad LIBERTAKUST p 8 Las Palmas n Dakar LIMBURG 9 te Colombo LOIRELLOYD 8 225 m o Bermuda n Duinkerken LOPPERSUM 8 te Hamburg LOVELLIA 8 140 m wnw Kreta n Tripoli MARATHON 8 1200 m no Paramaribo n Amsterdam MAY'A 8 510 m nnw Flores n Le Havre MEDITF.RR ANE AN SPRINTER 8 160 m zw Ouessant n Dieppe MERSEYLLOYD 7 Acapulco n Balboa MINOS 5 v Rotterdam n Napels MISSISSIPPILLOYD 8 140 m zzw Durban naar Rasalkhafje MOERDIJK 7 te Rotterdam MUNTTOREN 8 50 m z Mangaiore n. Bahrein MUSILLOYD 9 te Philadelphia NAESS COURIER 9 te Norfolk NEDER ELBE 8 300 m zzo Ascension n. Walvisbaai NEDER RIJN 5 te Rotterdam NEDER LINGE 8 van Duinkerken n. Vlisslngen NEPTUNUS 7 1200 m zw Azoren naar Antwerpen NIEUW AMSTERDAM 8 v. Mevis naar Bridgetown NIJKERK 8 450 m zw Abidjan naar Kaapstad ONOBA 8 40 m zw Scllly n. OOSTKERK 5 van Rotterdam naar Genua OSIRIS 8 45 m Villano naar Piraeus PERICLES 8 van Buena Ventura n. Quagaquilk PERREGAUX 8 10 m zo Portvendres naar Sete PHILIPPIA 8 15 m zzo Las Palmas n. Trammere POLYDOR 8 Dakar naar Durban ROCHAB 8 45 m z Spilt n. Reyeka RANDFONTEIN 8 Tenerlffe RONDO 8 van Colombo n. Karachi RIJNDAM 9 te Mombasa SENEGALKUST 8 van Antwerpen n. Rotterdam SEROOSKERK 4 te Rotterdam SERVAASKERK 8 600 m no Ascension n Rotterdam SPAARNEKERK 5 te Rotterdam STAD GOUDA 8 700 m o Ascension STAD UTRECHT 8 van Djeddah n. Port Swan STRAAT BALI 8 900 m zzo Seychelles naar Singapore STRAAT CHATHAM 8 150 m ozo Madang n. Manilla STRAAT CUMBERLAND 8 te Colombo STRAAT COOK 8 te Durban STRAAT FIJI 9 te Recife STRAAT HONGKONG 9 te Yokohama STRAAT LOMBOK 8 te Abadan STRAAT MOZAMBIQUE 8 Hongkong naar Singapore STRAAT TORRES 9 te Beira STREEFKERK 8 van Pusan naar Shimizu TAHAMA 8 van Surroch n. Eastham TJIBODAS 8 325 m zo Seychelles naar Singapore TJIMANUK 8 220 m zzo Ceylon n Mogadiscio TOGOKUST 8 van Movoredondo naar Freetown TYRO 5 van Rotterdam n. Dublin TRYSBEY 8 200 m n Tristan da Cunha naar Perzische Golf ULYSSES 5 van Amsterdam naar USA VASUM 7 600 m wzw Flores naar Rotterdam VLIELAND 6 v Rotterdam WALCHEREN 7 Baton Rouge naar Gdynia WIELDRECHT 8 270 m z Monrovia n. Singapore WILLEMSKERK 9 te Kaaostad WISSEKERK 8 250 m n Dakar naar Kaapstad WOLTERSUM 8 te Houston ZAANLAND 8 te Antwerpen ZAFRA 8 120 m wnw Cohln naar Mena ZONNEKERK 8 240 m z Kaap Blanc naar Barcelona ZWIJNDRECHT 8 10 m o Las Palmas naar Liverpool HOOG EN LAAG WATER 11 april Vlissingen Terneuzen Zierikzee Hansweert Wemeldïnge uur meter 9.21 153 9.50 171 10.24 129 10.19 188 10.48 149 uur meter 22.04 137 22.31 155 23.09 104 22.59 172 23.37 124 3.05 166 3.28 175 3.49 137 3.54 194 4,00 155 15.44 147 16.08 157 16.35 125 16.33 177 16.46 143

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1969 | | pagina 21