'eter sarstedt opnieuw oor de nederlandse tv geen tijd om elevisie PANDA en de wensduit I 19 radio tst Over meer inspraak van jonge mensen denken ze wel even anders- Maar over Voortrekker Pijptabak zijn ze het eens. Voortreffelijk! Aan geen generatie gebonden. Die twee roken er best van. i wmm THEODORUS NIEMEYER hetikruisverhoor 10 APRIL 1969 PROVINCIALE ZEEUWS! COURANT MA TE DENKEN heeft allemaal wel wat lang ge- .urd maar voor de 28-jarige Brit- klist1 zanger Peter Sarstedt is het suc- 1 n toch gekomen. Precies vier nadat z(jn plaat .Where do you tomy lovelyi» de Londense pla- Iwinkels op de tSonhank verscheen, bi bikte dit door Peter zelf geschreven 1 „„„er hoog bovenaan de Britse lnt- kwo Ude en staat daar nu nog steeds, or Peter Sarstedt betekende de Ijoenenverkoop van zijn eerste hit 7 li Gi'ool-Briltannië gingen er bijna /90u miljoen de deur uit, in Belgie, Ierland, Zwitserland, Spanje, Italië diidinnvië en Duitsland begint liet nas goed op gang te komen) niet een het einde van een 13 jaar lan- zwerflocht door Europa, maar ook n definition vaarwel van de armoe de periode, waarmee het. lot Sar- 'dt kennelijk bad opgescheept. plaats van zijn omzwervingen als ''aatmuzikant door vrijwel alle lan- 'n van de wereld komt nu de luxe n de georganiseerde tournees, tiarvan zijn bezoek aan Brussel, jitsland en Nederland de jongste mltaten zijn. Op 18 en 19 april mt Peter Sarstedt opnieuw naar derland voor twee televisieoptre- r.'it .Where dó you go to my lovely?', - liedje dat verantwoordelijk was ir deze ommekeer in de carrière- ,v;i Sarstedt werd al drie jaar ge- ui geschreven, maar door aller- eind vorig jaar een goed voorbeeld Een dag of tien geleden kwam Peter Groot-Brittannië uit en de veertien zelf geschreven nummers daarvan maken duidelijk, dat .Where do you go to my lovely geen uitschieter was van deze jonge artiest. Vrijwel alle j veertien nummers van deze nieuwe lp j zijn van voortreffelijke kwaliteit en de i verwachting, dat Sarstedt zich in ongelofelijk korte tijd een gevestigde reputatie in de Britse popwereld zal opbouwen is dan ook gerechtvaar digd. Aan nieuwe nummers heeft hij voorlopig geen gebrek: in de jaren dat hij als volslagen onbetekenende straatmuzikant over de wereld zwierf heeft hij honderden liedjes geschre ven en die. overvloed aan materiaal was eigenlijk één van de voornaam ste redenen voor de vertraging die het uitbrengen van zijn platen heeft opgelopen. Een afspraak maken met Peter- Sarstedt in Londen is moeilijk, niet omdat hij - zoals zoveel vertegen woordigers van de Britse, pop-scene over hét paard getild is en niet met journalisten wil praten, maar dood--, platenbon is altijd raak platenmaatschappij Liberty, toont in zijn kantoor in Londens Mortimer ADVERTENTIE) ,lk weet niet waar hij van houdt' Street een lijstje met Peter Sarstedts komende verplichtingen en daaruit blijkt inderdaad, dat hij de komende maanden van de ene hoek van Euro pa naar de andere vliegt voor radio-, televisie- en zaaloptredens. Maar, zegt Martin Davis, morgen moet hij in Londen zijn voor het te- ADVERTENTIE) fe'iS hem S'efeJSZ' KgK&Sfplatenbon is altijd raak! 7 j drie maanden geleden bracht de r angs opgerichte platenafdeling - j het grote Amerikaanse filmbe- f United Artists Sarstedts eerste at uit, ,1 am a cathedral', geen ïesproken cuces, maa,r toch een Ho rimer dat de richting aangaf arin deze jonge zanger zich zou in ontwikkelen. }:l [Where do you go to my lovely?', kt niet alleen Peter Sarstedt zijn ste hit, maar ook Liberty/ua re ds ltd, zoals deze nieuwe platen- atsc'nappij zich noemt en het heeft le schijn van, dat ondanks de me- :enloze concurrentie in de Britse mmofoonplaat industrie, nieuwe atschappijen toch succesvol kun- beginnen, met nieuwe artiesten, e labels en nieuwe songs. le', het door de Beatles opge- e platenmerk was daar met P'y Hopkin en .Those were the days Wat ga je in Nederland doen' ken het programma niet precies, maar ik weet wel dat ik twee televisieoptredens moet doen. Ik ben trouwens al eens eerder in Nederland geweest, een paar jaar geleden, in mijn arme tijd. Ik heb in het Vondel park geslapen, dat weet ik nog heel goed'. Hoe omschrijf je je muziek .Ik noem het vaak: liedjes over moderne si tuaties, sterk persoonlijke beschrij vingen van bepaalde mensen die ik gekend heb en die met een bepaald probleem worstelden. Ik probeer in mijn muziek een bepaalde sfeer op te roepen. Als ik die eenmaal in ge dachten heb, dan vind ik meestal wel iemand om die sfeer te vertegenwoor digen, zoals Marie-Claire in Where do you go to?', die typisch een .high society' meisje is. Maar soms ligt het er niet zo dik boven op, althans voor mezelf niet'. kenen van een aantal contracten en dan wil hij wel een journalist te woord staan. Goed, de volgende dag verschijnt Peter Sarstedt inderdaad in het gebouw va,n United Artists, drie kwartier te laat weliswaar, maar hij heeft dan toch tien minuten be schikbaar. Wat voor gevoel is het om van de ene dag op de andere dag een beroemdheid fe zijn? Ik weet het niet. De mensen vragen me dat steeds, maar ik geloof eigenlijk niet, dat ik me er helemaal van bewust ben. Alles is zo ongelofelijk snel ge gaan en het is nu zo razend druk,- dat ik geen tijd heb om rustig en be daard in een hoekje te gaan zitten filosoferen over beroemd zijn', zegt Peter Sarstedt, een rustige, vrij lan ge jongeman, met springerig zwart- Jen platenbon is altijd raak Een zenuwachtige juffrouw komt binnen en sleurt Peter Sarstedt mee: over een uur vertrekt het vliegtuig naar Parijs, waar hij een televisie optreden zal doen. Het Parijs dat hem drie jaar geleden de inspiratie ver schafte voor Where do you go to ziet hem nu terug als ster. (ADVERTENTIE) ,Ze heeft een grammofoon. Dus illLVERSUM-1 DONDERDAG Bdag: tyO Stereo: Licht instrumentaal en able met zangsolist. 12.26 Mededo en t b v land- en tuinbouw. 12.29 zetheater: liedjesprogramma. 0 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. J Stereo: 't Muzikantenuur: se- flassleke kamermuziek (opn). 't Is historisch: programma 1 geschiedenis en archeologie. 0 Voor de zieken. 16.00 Nieuws. 2 Inleiding tot muziekbegrip, mu le lezing. 16.25 Stereo: Meesters de cel (V): klassieke en semi- isieke muziek. 16.53 Stereo: Kla- mbelrecital (gr): oude muziek. 0 Jeugd en ritme: muziek voor jeugd. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 ledelingen. ■nd: 0 Nieuws. 18.16 Radiojournaal. 0 Uitzending van de Volkspartij r Vrijheid en Democratie. AVRO: 0 Stereo: Lichte orkestmuziek. 0 Gesproken brief. 18.55 Voor de ■Up; leren. 19,00 Knipperlicht: pro- inina voor alle weggebruikers. -l|n- o Nieuws. IKOR: 19.35 Kerk ver- Jel 'n dichtbij: 19.40 Mens en Bijbel. ii,, ÏO: 20.05 Stereo: Dansorkest en ïCnr instrumentaal Trio. 20.35 Ste- wastu The Fairy Queen, opera van jell, uitgevoerd door Radio Ka- orkest; koor van de Nederlandse Heivereniging en solisten. (22.30 iws; 22.38 Radiojournaal). 23.45 eo: Lichte grammofoonmuziek. 5-24.00 Nieuws. Hit blip!} VRIJDAG 'gen: ftO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ocbtend- jriastiek. 7.20 Stereo: lichte gram mofoonmuziek. VPRO: 7.54 Deze dag. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.11 Radiojour naal. 8.20 Stereo: lichte grammo foonmuziek. (8.30-8.33 De groente man). 8.50 Woordelijk... Vandaag de dag. NRU: 9.00 Stereo: Voor kleine bezetting: moderne kamermuziek, (opn.). (9.35-9.40 Waterstanden). AVR.O: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00-11.02 Nieuws). 11.35 Meisjeskoor met be geleiding van plano en drums. 11.05 Beursberichten. 1EDERLAND-1 DE FABELTJESKRANT (KLEUR) lur; RN AAL uur: RV) BRENG EENS EEN ZONNETJE van Nunen en Bert van Dongen met bejaarde voor bejaarde lieden uur, js5alem (kleur) uur- i) JOURNAAL IV) HIER EN NU fALKTl'.IM pandse bewerking van het Engelse toneelstuk Chalk Garden. Blijspel met Ank van der Moer, I Nijhoff, Margreet Heemskerk, Eltsabeth Ander- "1 van Seist, Gijsbert Tersteeg, Carla de Rael 6 Wieland Los ur: n wat je kunt (klei r) 'an 'n gesprek met jonge mensen, die ou- p® gesproken - ,de maatschappij ingaan'. arlevinker met de bijbel uur: JOURNAAL uur: pAC)GROENTETEELT 20.00 uur: JOURNAAL 20.20 uur: DANNY KAYE-SHOW 21.10 uur: TWISTGESPREKKEN MET GOD Het gebed op de weegschaal. 21.40 uur: WELVA ARDIGHEDEN 22.10 uur: PASTORAAL CONCILIE 22.40 uur: (NTS) JOURNAAL kj belgië-ned. KANAAL 2/10 (In de loop van de middag zullen reportageflitsen van de Ronde van België worden uitgezonden). 18.55 uur: ZANDMANNETJE 19.00 uur: TIENERKLANKEN 19.30 uur:. (PVV) POLITIEKE UITZENDING 20.00 uur: JOURNAAL 20.25 uur: DE FORSYTE SAGA 21.15 uur: CONTACT 22.00 uur: PREMIÈRE/NIEUWE FILMS 22.40 uur: JOURNAAL ÖELGlë-FRANS KANALEN 3 EN 8 EDERLAND-2 KANAAL 32 I) DE FABELTJESKRANT AAL h" 'LA Buur: WONKEES (KLEUR.) 17.40 Journaal; 17.45 Babar, Pepin la bulle; 1S.00 Signe Alouette; 18.30 Les héritiers du Christianisme; 18.55 De christenen; 19.25 Zandmannetje; 19.30 Agence Interim20.30 Nals, comedle; 22.25 Connaissance du Réel; 23.25 Journaal. FRANKRIJK-RIJSSEL (LILLE) KANAAL 12 12.30 Midi.magazine; 13.00 Journaal; 15.20 Voor de jeugd: ,18.20 Journaal; 18.30 Total 3000; 18.45 Lire et compendre; 19.15 Pepin la bulle; 19.20 Regionaal jour naal; 19.40 Les otseaux rares; 20.00 Journaal; 20.30 Panorama; 21.30 Mission Impossible; 22.20 Film; 22.40 Journaal. VRIJDAG Morgen KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Stereo: Badinerie: amu sementsmuziek (gr.). (7.30 Nws.; 7.32-7.40 Actualiteiten; 7.50-7.55 Overweging8.00 Nieuws. S.ll Ba dinerie: amusementsmuziek (gr.). 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de hulsvrouw. 9.40 Stereo: klein radiokoor: klassie ke gewijde muziek. 10.00 Stereo: Aubade: klassieke en moderne mu ziek (gr.). 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. DONDERDAG Middag: NCRV: 12.00 Los-vast: gevarieerd programma. (12.15 Boekbespreking; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws: 12.41 Ac tualiteiten). 14.00 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. 14.30 Pianoreci tal: klassieke muziek. 15.00 Her vormde studiodienst. NRU: 15.30 Meer over minder: een programma met meer informatie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. (Om 16.00 Nieuws). NCRV: 17.45 Sportactualiteiten. Avond: 18.00 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: koorzang met hobo en orgel en harmonie-orkest: gewijde muziek. 18.30 Nieuws en weerpraatje. 18.46 Actualiteiten. 19.05 Spektrum: nws uit de protestants christelijke organi saties. 19.20 Leger des Heilsltwar- tier (gr). 19.35 Country and Wes torn rubriek. 20.00 Stereo: Sil de strandjutter, hoorspel, (deel 14). 20.25 Stereo-Steravond, gevarieerd u- programma. 21.40 Stereo: Klarinet' met ritmische begeleiding (p'I-^EN PLATENBON IS PER BRIEF lichte muziek. 21.50 Kerkorgelcon cert: oude muziek. 22.20 Avondover- ALTIJD RAAK 1 denking. 2230 Nieuws. 22.40 On- «liijl. km DONDERDAG Middag: NRU: 12.00 Nieuws. 12.03 Felix Meurders. KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 TNT: licht pla- tenprogramma. 14.00 Nieuws. 14.03 Pop-In. 15.00 Nieuws. 15.03 Holster: pop- en countrymuziek. 16.00 Nieuws 16.03 lORRrrrhitparade. 17.00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten. 17.07- 18.00 Draai jij ofdr aaii kverzoekpla- tenprogramma. VRIJDAG Morgen VARA: 9.00 Nieuws. 9,02 Klink klaar, zonder nonsens. (10.00 Nws.). NRU: 11.00 Nieuws. 11.03 Micro-no tities. ADVERTENTIE morgen jarig en woont ver weg' Vragen over gebruik van .babyfoons' DEN HAAG (GPD) De heer Raedts, lid van de eerste kamer voor de KVP, beeft aan de minister van verkeer e*i waterstaat vragen gesteld over het ge bruik van zogenaamde .babyfoons'. De heer Raedts vraagt of het bericht, dat de PTT bezwaar heeft tegen het gebruik van draadloze of via het lichtnet werkende .babyfoons', juist is. .Indien deze bezwaren een reële grond hebben', aldus de vragensteller, is de minister dan bereid na te gaan hoe aan deze bezwaren tegemoet gekomen kan worden, daar bekend is, dat deze apparaten vaak in een zeer driegende behoefte voorzien in gezinnen met jeug dige kinderen', INVALIDITEITSUITKERING AANVRAGEN TOT 1 JULI DEN HAAG (GPD) Voor degenen, die vroeger een rentekaart hebben ge had en al voor 1 juli 1967 minstens 45 procent arbeidsongeschikt waren, be staat nog tot 1 juli 1969 de mogelijk heid om een invaliditeitsuitkering aan te vragen, aldus het voorlichtingscen trum sociale verzekeringen te Utrecht. Dit geldt eveneens voor degenen, die ziekengelduitkering hebben ontvangen, welke voor 1 juli 1967 is geëindigd ter wijl zij nog niet (geheel) hersteld wa ren. In beide gevallen is onder meer ver eist dat de gedeeltelijke) arbeidson geschiktheid reeds bestond voor 1 juli 1967 en dat de betrokkene sindsdien niet meer volledig in staat is geweest tot noi'male arbeid... Ook gehuwde vrouwen, die reeds lang niet meer in loondienst hebben gewerkt, maar wel een rentekaart hebben gehad, kunnen nu nog een uitkering aanvra gen. indien zij sedert een datum voor 1 juli 1967 (gedeeltelijk) arbeidsonge schikt zijn. De aanvraag moet voor 1 Juli 1969 worden ingediend bij de raad van ar beid. Later ingediende aanvragen wor den niet meer in behandeling genomen. Protestvergadering van Rotterdamse taxichauffeurs ROTTERDAM (GPD) De landelijke bedrijfsorganisatie verkeer van Paul Brehni heeft voor vrijdagochtend vier uur een protest,vergadering uitgeschre ven voor alle Rotterdamse taxi- en huur autochauffeurs. Paul Brehm wil dat de chauffeurs op deze vergadering, die in gebouw Odeon wordt gehouden, zich uitspreken over de problemen in het Rotterdamse taxibe drijf. Paul Brehm zegt dat er onder het personeel ontevredenheid heerst over het uitblijven van een nieuwe cao en over de op 1 april van kracht geworden nieuwe taxiverordening'. Hij wil voor de chauffeurs ongeacht huurauto- of taxichauffeurs een garantieloon van ƒ200. /ADVERTENTIE) NIEUW! Kf leSs/tH 'AmWApG igjgijtsrj i Ma Voortrekker Naturel. Licht en geurig. Eerlijke tabak. Puur natuur. Recht op de man af. 1.45 per pakje. Een creatie apart: Voortrekker Aromatic! Dezelfde eerlijke tabak, iets aromatisch van geur. Ook 1.45. U kunt zich gratis abonneren op „Het Nieuwsblad voor Pijprokers". vo 1 Briefkaartje aan Postbus 41 N - Groningen, is voldoende. Panda aarzelde even, toen hij de schaar aangeboden kreeg om een lint mee door te knippen. Maar toen her innerde hij zich dat hij aanzien had gewenst en dat dit misschien ook een vervulling van die wens was. Hij draaide zich kordaat om en knipte het feestlint in tweeën. Keurig...' mompelde Joris. .Maar nu moeten we even rap wezen. Straks komt de mi nister misschien, of de agent wiens kostuum ik had geleend. Dat zou pijnlijk zijn...' Met die woorden wend de hij zich tot Panda, terwijl hij zijn motor startte. ,Ik zal u thans over de brug riiden, manne...eh... hoogheid!' zei hij. .Wees zo goed om achterop te klimmen.' Panda ieed onder de in druk wat hem gevraagd werd, en toen hij eenmaal goed gezeten was, reed Joris daverend heen. Net op tijd. Want achter hen naderden lieden die hij zo om de tuin had ge- leid... FEUILLETON DOOR JOHN ROWAN WILSON Perfin kwam hen tegemoet en ver gezelde hen naar binnen. Gilling her kende de sfeer onmiddellijk. Dit was Victoriaanse gotiek in haar meest grootse en oncomfortabele vorm. Aan de buitenkant moest het gebouw de indruk van een klooster wekken. Binnen was het een doolhof van gan gen, binnenplaatsen en kille rechts zalen met hoge plafonds en overal was gebrek aan de meest essentiële gemakken. Het was vol stoffige pracht en praal, symbolische orna menten en opera-achtige decoraties de hele vertrouwde zwaarwichtig heid van een verouderde instelling In een nis in een van de gangen stond Groom op hen te wachten Hij was een magere, uitgedroogde man van Gilllngs leeftijd met een ge rimpelde huid en een air van nooit aflatend scepticisme. Hij scheen de hele wereld te bekijken met een ver veelde afkeer. Het was voor het eerst dat Gilling Groom met een pruik zag en de absurde hoofdtooi scheen zijn hagedissegezicht nog minder menselijk te maken. Hij begToette hen met kille beleefdheid en keek op zijn horloge. ,We hebben nog tijd genoeg', zei hij. We zullen vandaag niet ver komen, We beginnen laat. Dan krijgen we de beëindiging van de jury en andere formaliteiten. Daarna kom ik met mijn openingswoord dat ik nogal kort wif houden.~Da.arna zal ik u oproe pen als mijn eerste getuige. Ut ver- onderstel geen ogenblik dat ik voor het eind van deze zitting klaar zal zijn met de vragen die ik u wens te stellen'. Hij keek naar Gilling op de manier van een zwaarmoedig natuur - vorser die net een hem nog onbekend insekt onder een steen vandaan ge haald heeft. Was het werkelijk van enige waarde? Was het al dan niet de moeite waard het te bewaren? lijk behandelen. Ik zal eerst een beeld van u opbouwen, van uw ach tergrond en van uw positie. Dat is heel belangrijk we willen dat het allereerst tot de jury doordringt hoe weinig nalatigheid met uw per soonlijkheid te rijmen valt, en in de tweede plaats hoe schadelijk een be schuldiging van nalatigheid zou kun nen zijn. Daarna komen we aan de kwestie Kincaid. We wensen uw re laas over de zaak duidelijk en tot in details te horen want waarschijnlijk zal het kruisverhoor zich daarop con centreren. Dat brengt ons bij de pu- bliltatie van Lines brief en wat daar op is gevolgd'. Hij scheen verder niet veel te zeggen te hebben. Hij hield met van onnodig gepraat met zijn cliënten. Volgens zijn ervaring was het beter als een advocaat dat maar zo weinig mogelijk deed. De cliënten werden ongerust, ze begrepen din gen die je zei verkeerd, ze kwamen met hypothetische mogelijkheden aandragen. Het was veel beter dat ze niet t« veel over de zaak dachten en dat het «an hem werd overgelaten zich over de moeilijkheden zorgen te maken. De taak van de getuige be stond in het eenvoudig en duidelijk beantwoorden van vragen en indien mogelijk tegelijkertijd een sympa thieke indruk op de jury te maken. Voor de meeste" getuigen was zelfs dit al te veel. ,Het belangrijkste is duidelijk en koi-t te zijn en de feiten voor zich zelf te laten spreken', zei hij. Gilling begreep uitstekend wat Groom bedoefde. De advocaat sprak nu te gen hem zoals hij het zelf tegen pa tiënten deed. Hij was vastbesloten een goed cliënt te zijn en zijn vak kundige adviseur te vertrouwen. Toch voelde hij zich zenuwachtig. Het pra ten over het kruisverhoor had hem min of meer schrik aangejaagd. Hij vond het een vervelende gedachte dat hij onderworpen zou worden adn een vijandige ondervraging. Het was allemaal goed en wel dat de mensen als Groom je vertelden dat je, als je zaak £oed was en je de waarheid vertelde niets te vrezen had maar zo eenvoudig was het niet. Het ging hier om de kwestie of hij Kincaid op de best mogelijke manier had behan deld. En iedereen die iets van het medi sche beroep wist. zou kunnen beamen dat het vol gissingen en fouten zat, dat je telkens je mening moest her zien, dat je vandaag dingen deed die je morgen zou betreuren. Iedere be handeling van elk geval, vooral een niet goed afgelopen geval, kon als nalatig of onbekwaam worden voor gesteld. Niemand die daar ook maar enig begrip van had, zou bij een kruisverhoor daarop gesteld zijn. Ais het er op aan kwam, was iemands hele leven op redelijk doelmatige impi-ovisaties gebaseerd. Je maakte er het beste van maar wie zou zijn leven laten willen ontleden door een advocaat die er op uit was te to nen dat je een schurk of een dwaas was? .Wat heeft de tegenpartij voor een advocaat?' vroeg hij. Groom had de vraag verwacht. Ze stelden die altnjd. _Symons! Nogal jong. Hij werd pas vier jaar geleden tot de balie toegelaten'. Hij zei het op nonchalante toon. Hij volgde al tijd de methode de figuur van zijn tegenstander in het vage te laten. ,Hij heeft naam gemaakt als pleiter in industriële zaken. Hij is naar men zegt heel bekwaam'. Ln een ander deel van het gebouw wachtten Symons en Bradwell op Li ne. Symons was een gezette man met een begin van een buikje en een nog al onregelmatig gebit. Hij had een noordelijk accent en hij deed zijn uiterste best dat niet kwijt te ra ken. .Is het moreel van de troepen goed?' .Ja', antwoordde Bradwell kortaf. Hij had nooit sympathie voor Symons kunnen opbrengen. .Gelukkig maar. Het zullen een paar zware dagen worden'. Symons schud de het hoofd. .Dokter?' zei hij op verwonderde toon. .Begrijp jij er iets van Ze moeten niet goed wijs zijn'. .Het spijt me dat je er zo over denkt' zei Bradwell ijzig. .Naar mijn mening is dit een zssr ernstige én belangrijke zaak. Er zijn essentiële principes...' .Principes... je grootje'. Symons ge- bruikte tegenover Bradwell graag vulgaire uitdrukkingen. Hij wist dat Bradwell in theorie een voorstander was van een grove boertige aanpak maar dat hij er in de praktijk voor terugschrok. .Weet je hoe ik over processen wegens smaad denk? Het is er mee als met processen wegens het niet nakomen van beloften. Het is een pathologische vorm van pro cederen. Een van de partijen pro beert er een Financieel slaatje uit te slaan of is met goed bij zijn hoofd. Als beide partijen eerlijk en ver standig waren, zouden ze het buiten de rechtbank om geregeld kunnen hebben. Wie kan het een bliksem schelen wat Line twee jaar geleden over Gilling heeft geschreven? Ie mand die het destijds heeft gelezen, is het al weer vergeten tot hij morgen de krant leest natuurlijk'. Hij lachte kwaadaardig. ,Wat Line over Gilling zei. is niets vergeleken bij wat ik nu over hem zal zeggen'. (Wondt vervolgd) JliyiWOTWSPATkPEEEGEIWE At-IES MN 6OEP0H ENM'jmoet j m VEETEUEN JVIND IE tekee... EN veetel HEM OOK, wt6oed0w nupp0eeektje teeug te kejgem eu het msbk sslbelv^-v jemstigawattt/ doer kenneth inns mt kon nog weieen5 'n onvekwacht eesouaat 0pievken, want géén al an 15 gestel0 op een kapek op n ^-de kost. j k vind het Mm, Pfi nietgemakkeuik, je WMM 1 X aweta1ezeif wel sJ^MOEWPATEN EKVÜOE/ STEL HET NIET TE LANG UIT, JEAN. WACHT^^H NIET TOT GOPDOW JE EPT0E PK'JFT. HET 15 5ETEK PATJE MET PEK- 6EINEPEAAT, VOOgPAT£OKPON WEEgQPDtöETl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1969 | | pagina 19