Waarom neemt het rijk nu de Haringvlietbrug niet over? Het plan-Mansholt snel uitvoeren 4 EXPLOIT ANTE HEEFT EEN REEKS TROEVEN DIE ERVOOR PLEITEN Bedrag van 125,- gestolen uit issmgse woning Eenzijdig PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT WOENSDAG 12 FEBRUARI 1969 (Van een onzer redacteuren) QOLTGENSPLAAT Is het langzamerhand nog geen tijd dat het rijk de Haringvlietbrug van de particuliere be heerster en exploitante overneemt en hol vrij maakt? Het is een vraag, die iedere automobilist zich wel eens zal stellen, wanneer hij bij het tolkantoor de portemonnee moet trekken om een kaartje te kopen. Komende zomer zou er eigenlijk een duidelijk antwoord uit ,Den Haag' op moeten komen. Dan na melijk wordt aan het verkeer de nieuwe (tolvrije) rijkstunnel onder de Oude Maas uit 1880 daterende vrijgegeven en kan de aftandse Barendrechtsebrug voorgoed worden afgedankt. Daarmee is dan meteen het laatste verkeerstechnische knel punt in de nieuwe centrale zuid-noord verbinding tussen Zee land en Rotterdam opgeheven. Blijven de financiële obstakels voor de weggebruikers op twee plaatsen: een tol bij de Zee» landbrug over de Oosterschelde en een tol bij de Haringvliet brug. rpoen de provincie Zeeland eind 1 1965 de Zeelandbrug opende was een particulier initiatief ge- de schakel in de nieuwe route over bruggen en dammen werd geklon ken. Zomer 1964 zorgde particu lier initiatief ervoor dat een be drag van ongeveer 45 miljoen op tafel was gebracht om ver vroegd een Haringvlietbrug in gebruik te kunnen geven, die er volgens de rijksplanning pas in 1968 of 1969 zou zijn geweest. Bekle particuliere opzetten bete kenden voor de passanten over de brug: tolheffing. In het Nederlandse verkeer werd nog maar enkele jaren tevoren voorgoed uit de weg geruimd wa ren. Nu is de Haringvlietbrug in prin cipe een rijksbrug. De verbinding tract getekend. De streek deed dat in de vaste overtuiging dat het rijk bereid zou zijn de brug tegen boekwaarde over te nemen, zodra deze volgens de planning van rijkswaterstaat tóch gebouwd zou zijn. Maar in het contract werd daarvan een zeer ruime begripsomschrijving gegeven. Ui terste datum van overname: 1 juli 1975 .of zoveel eerder als het rijk de wens daartoe te kennen geeft'. Die nu nog meer dan zes jaar verwijderde datum is zo zorgvul dig gekozen, dat dan alle toelei- dende wegen naar de Haringviia.- brug én die naar de nieuwe wes telijke verbinding met Goeree (1200 meter lang) is een vitaal onderdeel in de toekomstige Zoom- weg tussen Rotterdam en Ant werpen, langs Willemstad en Ber gen op Zoom. Op 't Hellegatsplein heeft deze route een aftakking naar Goeree-Overflakkee en Zee land. Zolang echter het Volkerak tussen ditzelfde Hellegatsplein nog niet was afgesloten achtte het rijk het niet verantwoord om een brug over het Haringvliet te bouwen, die een aantal jaren alleen maar een regionale functie zou hebben: voor Goeree-Overflakkee en voor Schouwen-Duiveland. In de streek zelf dacht men daai anders over. Men had schoon ge noeg van de gebrekkige veerver- bindingen, die veel tijd en geld van de gebruikers vergden. Men was bereid om zelf iets te doen. de brugbouw te vervroegen en dat eerdere profijt met tol te betalen Toen rijkswaterstaat instemde met het Idee richtten de gezamen lijke gemeentebesturen van Zee- lands noordelijkste en Zuid-Hol lands zuidelijkste eiland de naam loze vennootschap Brugverblnd-ng Haringvliet op en werd een con- de HaringvTietdam kant en klaar zijn. Het gewicht van de bepai'ng .of zoveel eerder...' is bij navraag wel eens uitgelegd met de mededeling dat het rijk zich het recht wilde voorbehouden om bij mogelijk wanbeheer aan de andere kant van de tafel tussen de contractpartners onmiddellijk te kunnen ingrijpen Maar opent diezelfde clau sule nu niet de mogelijkheid het rijk ertoe te bewegen de Hanngvlietbrug tolvrij te maken? Bestuur en directie van de NV Brugverbindlng Haringvliet .stel len alles in het werk de voorwaar den te scheppen, die de bereidheid van het rijk kunnen bewerkstel ligen om de brug eerder dan in 1975 over te nemen en de tolhef fing te beëindigen', zo is een jaar' geleden nog eens vastgesteld, toen er in de raad van de gemeen te Oostflakkee en initiatiefvoor stel over aan de orde kwam. Maar mets wijst er op het ogenblik op dat er bij het rijk ook maar het begin van een neiging bestaal om iets in deze richting te onderne- Een voorganger van de huidige minister van verkeer en water staat heeft al een een categorisch ,nee' laten horen, toen hem op de man af dezelfde vraag werd ge steld. Toch zal het initiatief om de Ha ringvlïetbrug tolvrij te krijgen van de NV Brugverbindingen Haringvlïetbrug en van de streek, die in feite deze vaste oeverbin ding heeft voorgefinancierd, moe ten uitgaan. Trouwens, wie even kijkt hoe de kaarten zijn geschud moet tot de conclusie komen da' ie naamloze vennootschap anno 1969 echt wel een serie- sterke troeven in handen heeft, die haar pogingen kracht kunnen bijzet ten. Er ;s een reeks argumenten bij het pleidooi tot opheffing van de tol aan te voeren, die besl'st nog niet speelden toen .n 1960 werd besloten om deze brug te bouwen. Hier een globale opsomming: 9 Wanneer de Haringvlietbrug nü nog zou moeten worden ge bouwd zou dat geen 45 miljoen maar zeker 70 miljoen kosten. Dit betekent dat het particulier initiatief het r.jk een douceurtje heef£ bezorgd van 25 miljoen plus intussen al acht procent van ae afschrijving. De op het ogenblik bijzonder florissante exploitatie van de brug toont aan dat deze verbinding voor het verkeer van grote beteken!? is. Er wordt jaarlijks een .winst' gemaakt van ongveer 1 miljoen. Daarvan is 200.000 bestemd voor onderhoud. Een bedrag van onge veer 800.000 gaat in een inmid dels al stevig gegroeid reserve fonds. Oude Maas aan het verkeer vrij te geven (ook tolvrij) heeft het rijk eigenlijk de facto erkend dat rijksweg 19 van Rotterdam door de Hoeksche Waard met doorver binding naar Flakkee en Zeeland (dus ook met inbegrip van ae Ha nngvlietbrug) nü ai een zeer dui delijke functie in het rijkswegen net heeft gekregen. Doordat de Haringvlïetbrug veel doorgaand verkeer uit en naar krijgt heeft zij beslist geen streek- functie meer. Een argument dat in 1964 wel gold. toen alleen Flak kee en later Sohouwen van deze met nationale betekenis. Enkele jaren geleden ls de wet op het rijkswegenfonds van kracht geworden. Dit fonds heeft onder meer tot doel de achterstand in de wegenbouw in Nederland in te lopen. Wanneer er later dan in 1960 zou zijn besloten om de Ha ringvlietbrug te bouwen zou deze er nu (tolvrij) ook al zijn geweest omdat deze verbinding zeker in de termen zou zijn gevallen van projecten waarvoor op korte ter mijn geld diende te worden uit getrokken. Dit jaar wordt het laatste gat in de Volkerakdam gesloten, vol gend laar is dat het geval bij de dam door het Haringvliet (tussen de kop Goeree en Voorne). De NV Brugverbinding Haringvliet vreest dat over enkele jaren steeds meer verkeer de Haringvlïetbrug (mét tol) zal vermijden om van deze nieuwe deltadammen (zonder tol) gebruik te maken. Het vreemde geval doet zich dan voor dat het rijk de particuliere ondernemer gaat beconcurreren, die datzelfde rijk In 1964 een belangrijk stuk investering uit handen heeft ge nomen - Het laatste argument dat pleit voor opheffing van de tol werkt op het ogenblik frustrerend op een voor het verkeer zo gun stig mogelijke tarievenpolitiek bij de NV Brugverbinding Haring vliet. Sinds 1964 zijn al twee ta riefsverlagingen doorgevoerd. Voor personenauto's eerst van 3.50 naar 2.50 en daarna dit laatste tarief uniform voor alle voertuigen. In het kort geleden af gesloten boekjaar 1967-1968 pas seerden bijna 2 miljoen auto's de tolbrug. In vergelijlcing met het jaar daarvoor opnieuw eeti stij ging van het autoverkeer over de brug van 13Vz procent. Gezien de gunstige resultaten zou je zeggen: .Dan gaat het toltarief toch ze- *er in ieder geval wel weer wat omlaag'.Maar dat zit er nu juist echt niet in. Het ETI voor Zuid- Holland heeft de naamloze ven nootschap sombere voorspellingen gedaan over teruglopen van het autoverkeer op de brug ln de ko mende jaren. De Harmgvlletdam zou veel verkeer aan de Drug ont trekken. Men kan daar een vraag teken bijzetten. Verkeer uit het oostelijk deel van Goeree-Over flakkee is altijd sneller over de brug in Rotterdam. Verkeer uit Zeeland zou zigzaggend over Schouwen en Goeree naar het noor den moeten om daarna op weinig geriefelijke wegen in Voorne te belanden. In beide gevallen is de Haringvlietbrug dus aantrekkelij ker als snelle route naar de Maas stad. Het door ETI- Zuid-Holland aangevoerde argument dat ver keer uit West-Brabant en het Eiland van Dordrecht richting Goeree ook de brug zou mijden door over de Volkerakdam te rij den is ook maar zeer ten dele in de huidige cijfers en prognoses onder te brengen. Dat verkeer uit Brabant maakt nu evenmin ge bruik van de brug. Het gaat over het veer Anna Jacobapolder-Zrjpe en de Grevelingendam. Bovendien zit de kans erin dat verkeer uit oostelijk Zeeland en het uiterste westen van Brabant straks rich- -ing Rotterdam wél over Volkerak dam (en dus ook Haringvlïetbrug) zal gaan. Niettemin: de NV Brugverbin ding Haringvliet voert op het ogenblik een uiterst voorzichtige tarievenpolitiek. De reserves kun nen niet voor tariefsverlaging worden aangesproken - zo dat al nodig zou zijn - en dus biijfL het kaartje aan het tolkantoor een rijksdaalder kosten. Nu heeft de tol (en de hoogte van het tarief) op de Haringvlïetbrug nog altijd een duidelijke weerslag op de ver keersintensiteit en de exploitatie van de Zeelandbrug over de Oos terschelde. Zeker, er zijn daar de laatste anderhalf jaar betere cij fers uit de bus gekomen. Men heeft er goede verwachtingen van het gereedkomen van de tunnel bij Barendrecht. Maar toch was er vorig jaar nog altijd een ex- plotatietekort van 1,25 mil joen.De exploitatieopzet van bei de tolbruggen is niet te vergelij- ken. De investering van 77 mil joen in de Zeelandbrug moet in de uiterst korte termijn van 15 iaar worden afgeschreven. De brug móét namelijk in 1980 tolvrij ."/in. Dan heeft Zeeland ook zijn dam- menweg langs de kust naar de randstad Holland. Een tolvrije route. Tol blijven heffen op de brug over de Oosterschelde zou dan zinloos zijn. Het verkeer van en naar Zeeland heeft er dkn ook alle belang bij dat de tolkantoren bij de Haringvlïetbrug zo snel mogelijk kunnen worden gesloopt. Het zou de centrale route een flinke vork eersimpuls geven met als gevolg dat de tarieven op de Zeelandbrug zouden kunnen wor den verlaagd. Toen in 1964 de Haringvlïetbrug werd geopend gaf rijk waterstaat aan de persvertegenwoordigers een informatiemap, waarin de functie van deze vaste oeverver binding als volgt werd omschre ven: ,In het rijkswegenplan neemt deze brug een belangrijke positie in." Sindsdien is die positie alleen nog maar belangrijker geworden. Waarom zou het rijk die Haring- vlietbrug dan eigenlijk nu niet kunnen overnemen D'66 wil afdeling in Goe? oprichten GOES De afdeling Noord- en Mid-, den-Zeeland van D'66 houdt vrijdag-1 avond 7 maart aanstaande, aanvang acht uur, een politieke bijeenkomst in hotel ,De Korenbeurs' te Goes. Op: deze vergadering zal spreken mr H A.; F. M. O. van Mierio, fractieleider van) Dé66 ln de tweede kamer, terwijl ook| de landelijk voorzitter, de heer J. A. P. M. Beekmans aanwezig zal zijn. De ze bijeenkomst is bedoeld als eerste; aanzet voor de oprichting van een Goese afdeling of werkgroep van de partij, i Bestemmingsplan Zierikzee-W est gaat van start ZIERIKZEE Maandag 24 februari zal een officiële start gemaakt worden met het bouwrijp maken van de gron den in het bestemmingsplan West in! Zier: zee. Op die datum gaat 's morgens' om elf uur de eerste bak de grond inJ Goes vergaderen GOES De afdeling Goes en omstre ken van de Nederlandse bond van plat telandsvrouwen vergadert woensdag 19 februari in ,De prins van Oranje' ln Goes, Dan zal de heer Temey, direc teur van de rótisserie .Taverne Poort huis' in Zierikzee een lezing houden over .Keukens door de eeuwen heen'. De vergadering begint om 2 uur. Plattelandsvrouwen Weer bollenwedstrijd Van .Floralia' KAPELLE De vereniging .Floralia' te Kapelle organiseert dit voorjaar weer een wedstrijd in het in bloei trekken van bLoembollen. Dezer dagen zijn aan een groep leden daarvoor de potten met tulpen, hyacinten en narcissen uitge reikt. De taak is nu aan de deelnemers wie op 11 maart op de tentoonstelling in het gebouw .Obadia met de moo.ste inzending voor de dag komt Aan de wedstrijd nemen vijfentwintig personen deel. Plattelandsvrouwen Samen leven- samen denken' De leden van de bond van platteland vrouwen hebben meer interesse dan ge zin en huishouding alleen. Dat bewees de grote deelname aan een cursus maat schappijleer, die onder het motto ,Sa-, men leven samen denken' geduren de 4 achtereenvolgende maandagmid-| dagen ln het landbouwcentrum te Goes' is gehouden. Achtennegentig dames af komstig uit alle gewesten van Zeeland volgden de verschillende lezingen onij vervolgens actief deel tc nemen aan de] daarop volgende discussie. De eerste middag besprak drs. M. C. Verburg direkteur van het ETI. het onderwerp: ,De toekomstplannen van Zeeland'. Het waren met name de ont wikkelingen in de industriële en de re creatieve sector, die hier aan de orde kwamen. .Landbouw en industrie' was het volgende onderwerp dat behandeld! werd door ir. M. A. Geuze te Poort-j vliet. Hij achtte industrialisatie in ver-l band met de bevolkingsaanwas noodza kelijk maar schelste daarnaast het ge voel van onmacht dat de agrarische be volking soms bekruipt door de .tech nische ongelijkheden' van de landbouw ten opzichte van de industrie. Jhr. P. Beelaerts van Blokland eertijds bur gemeester van Wolfaartsdijk en thans van Vianen hield een causerie over de aspecten van de: .Gemeentelijke herindeling'. Hij zag in de samenvoe ging van kleine gemeenten tot grotere eenheden allerlei voordelen (vanzelfspre kend ook enkele nadelen), maar bena drukte dat samenvoeging zonder dat de ze gepaard gaat met grotere samen werking geen zin heeft. De laatste cur- susmiddae werd de blik. op het buiten land gericht. Mr. J. F. G. Schlinge- mann te Goes besprak een drietal as pecten van het onderwerp: .Ons land in het wereldgebeuren', namelijk Neder lands plaats in de wereld EEG en Benelux en Ontwikkelingshulp. VI VLISSINGEN Uit de woning van de familie P. uit de Willem Klooslaan te Vlissingen is zondag een bedrag van 125,- ontvreemd. De diefstal werd maandag ontdekt door de zoon. De ouders waren met vakantie. Men heeft zich toegang tot de woning kun nen verschaffen doordat een deur niet was afgesloten toen de zoon zondag niet thuis was. Behalve een bedrag van 125,- wordt er ook een paar brui ne glacé handschoenen vermist. De laatste weken zijn in Vlissingen al ver scheidene diefstallen gepleegd in hui- jjgyp Dp gjG^ was Slot van pag. 1 zijn de gebreken van landbouw en1 samenleving ao goed mogelijk te on dervangen. waarbij de nadruk valt op de structuurpolitiek, de verbete ring van onderwijs en voorlichting voor de boer, verbetering van ver- werking en afzet van de produkten en de prijspolitiek. De CBTB-secretans maakte dui- een groot voordeel is geweest, met name uit het oogpunt van prijspoli tiek en handelspolitiek. Wat betreft het plan-Mansholt. de heer De Ko ning wees de voorgestelde prijsver laging of -bevriezing zonder meer af. maar hij was van mening, dat de structuurkant van een verbeterd plan Mansholt perspectief biedt voor de landbouw van 1980 en later. De heer De Koning benadrukte het feit, dat de structuurveranderingen in de land bouw op basis van vrijwilligheid zul len moeten verlopen. Hij was van mening, dat men de landbouw van 1970 en 1975 niet mae en kan op offeren aan die van 1980. Als reme die tegen overschotten achtte de heer Koning het Mansholtplan on voldoen- Onderhoud havens Zijpe en Dinteloord aanbesteed In het gebouw van de Dienst der Zuider zeewerken van rijkswaterstaat te Den Haag is dinsdag namens de directie Beneden-rivier aanbesteed het onder houd van de vluohthavens te Dinteloord en aan het Zijpe voor het jaar 1969. De inschrijvers waren de fa W. Vloot uit Sliedrecht voor 35.500. J. Deur- loo uit Bruinïsse voor 36.000, J. Capel- le uit Oosterland voor ƒ36.250. en firma Alblas uit Sliedrecht voor 36.400. De heer Van Noord gaf een opsom ming van de mogelijkheden, die het memorandum van de Europese Com missie geeft. Eén van zijn stellin gen was, dat men tot dusver voor de landbouw het prijsbeleid te wei nig beeft gecombineerd niet een ac tief structuurbeleid. Hij stelde, dat ln de huidige situatie zonder ver anderingen geen enkel uitzicht is op een goed rendement voor de jonge boeren en vond: .Blijft de Europese landbouwpolitiek zich eenzijdig richten op een actief prijs beleid, dan kan niet verwacht wor den. dat betere perspectieven ont staan. Integendeel: ontstane gebre ken als achterblijven bij andere be volkingsgroepen en tegenstellingen binnen de landbouw zullen zich nog duidelijker voordoen dan nu al het geval is'. De heer Van Noord was van me ning. dat de bases voor een gezonde ontwikkeling vrijwilligheid en veelzijdigheid In het plan van de Europese Commissie zijn gewaar borgd. En aan het einde van zijn in leiding stelde de heer Van Noord: .Onder het voorbehoud dat het plan van de Europese Commissie zo snel mogelijk tot uitvoering komt. opent het voor de jonge boeren met na me. perspectieven voor de toekomst in de landbouw'. De Zeeuwse CBTB- voorzitter gaf in zijn openingswoord bij de conferentie nog eens aan wel ke problemen er zijn voor de land bouw: die van de overschotten, en die van de grote verschillen in In komens tussen de landbouw en an dere bevolkingsgroepen en ook on derling ,Er is duidelijkheid nodig voor de mensen die in de landbouw willen blijven en voor hen die de landbouw willen verlaten', aldus de heer De Jager. Na de beide inleidingen werd in de middagvergadering "met de spre- 1 kers van gedachten gewisseld. De heer Van Noord maakte tijdens die discussie duidelijk, dat de voorgestel de grote produktie-eenheden met wei nig arbeidskrachten mogelijk zullen zijn door toepassing van technische mogelijkheden. De heer De Koning zei in antwoord op vragen, dat men solidair zal moeten r.jn'ook in Euro pees verband. In antwoord op een an dere vraag stelde de heer De Koning, dat op basis van de huidige nor men niet teveel leerlingen land bouwscholen in Nederland bezoeken. Verder werd onder meer gediscussi eerd over prijzen, af zet,problem en, overschotten en samenwerkingsvor- Heden nam God uit ons midden, onverwachts, onze lieve man en zorgzame vader JANNIS DE DIE echtgenoot van Ada de Die-Töde, in leven kandidaat-notaris, op de leeftyd van 49 jaar. A. de Die-Töde Pamela Walter Emile De begrafenis zal plaatshebben op vrijdag 14 februari, om 12 uur, op de algemene begraaf plaats te Goes. Vooraf rouwdienst in de doops gezinde kerk, Westwal, Goes. Samenkomst om kwart over 11 in de kerk. Heden overleed, tot mijn diepe droefheid, onze enige zoon, broeder, zwager en oom JANNIS DE DIE ln leven kandidaat-notaris, op de leeftijd van 49 jaar. Vlissingen, Beursplein 5-7: M. v. d. Berg-de Die C. v. d. Berg sr C. v. d. Berg jr Goes, 11 februari 1969. Met leedwezen geef ik kennis van het overladen van mijn geliefde neef JANNIS DE DIE echtgenoot van Ada de Die-Töde, ln leven kandidaat-notaris, op de leeftyd van 49 jaar. Wa. de Gelleke Na een geduldig gedra gen ziekbed en ge sterkt door het sacra ment der zieken is he den de Vrede van Christus ingegaan mijn lieve man en onze ge liefde vader en groot vader JOHANNES ADRIAM.S WILLIBRORDUS VERKLEI.) echtgenoot van Maria Petronella van R\jn, eerder echtgenoot van Johanna Maria Borst, op de leeftijd van 75 jaar. Hfl was drager van het erekruis Pro Ecclesia et Pontifice Rypwetering: M. P. Verkley- van Ryn Vlissingen: lr C. J. Verkley Th. J. E. Verkleij- Streng Jan Rijpwetering, 11 februari 1969. Koppoellaan 3. De uitvaart is zaterdag 15 februari te 10.30 uur in de parochiekerk O.L. Vrouw Geboorte te Rypwetering. Heden overleed plotse ling, onze lieve vader, behuwd- en grootvader JOB MEULMEESTER weduwnaar van Jannetje Mary's, in de ouderdom van 77 jaar. Middelburg: B. Meulmeester L. Meulmeester- Joosse Jannetje Jacobus Amemuiden: Joh. Meulmeester J. Meulmeester- de Nooyer Amemuiden, 11 febr. 1969 Noordstraat 47 De teraardebestelling zal DV plaatsvinden op vrijdag 14 februari om Met leedwezen geven wy kennis van overiyden van onze gewaardeerde neef JANNIS DE DIE echtgenoot van Ada de Die-Töde, in leven kandidaat-notaris, op de leeftyd van 49 jaar. J. de Gelleke M. de Gelleke-Koen Kloetinge, 11 februari 1969. Heden overlijd onze lieve moeder, behuwd-, groot- en overgrootmoeder NEELTJE KUIJPER weduwe van J. P. de Regt, in de ouderdom van ruim 82 jaar. Goes: M. J. de Regt Arnhem: J. P. Hollestelle-de Regt J. J. Hollestelle Goes: P. de Regt Beverwijk: St. de Regt N. B. de Regt-Vos Rilland-Bath: A. Menheere-de Regt Goes, 11 februari 1969. Lange Kerkstraat 19. De teraardebestelling zal plaatshebben DV vrij dag 14 februari, om 14.00 uur, op de algemene begraafplaats te Goes Heden overleed, na een kortstondig lijden, in het ziekenhuis De Lie- vensberg te Bergen op Zoom, onze innig ge liefde man en zorgza me vader, behuwd- en grootvader JOHANNIS SLAGER in de ouderdom van 78 jaar en 6 maanden. Sint-Annaland: mevr. T. Slager- Vroegop M. J. Slager Vlissingen: E. H. Goedegebuure- Slager F. P. Goedegebuure Sint-Annaland: G. Burgers-Slager A. Burgers J. Scherpenisse- Slager C. Scherpenisse C. Slager C. M. Slager den Engelsman En kleinkinderen Sint-Annaland, 11 februari 1969 Nleuwstraat 17 De begrafenis zal plaatshebben op vrij dag 14 februari, des namiddags 2 uur, op de alg. begraafplaats te Sint-Annaland. Heden overleed onze lieve, zorgzame vader, behuwd- en grootvader MARTINI)S DE WITTE weduwnaar van Francina de Pagter in de ouderdom van 88 jaar. Vlissingen: F. A, Mulder- de Witte I. Mulder Harry en Hans Souburg, 11 febr. 1969 Bachtenpoorte 31 Condoleantieadres Singel 125, Vlissingen De teraardebestelling is bepaald op vrydag 14 februari. Vertrek Singel 125 des middags 12 uur. Met diep leedwezen ge ven wij kennis van het plotselinge overiyden van onze trouwe mede werker, de heer J. DE DIE op de leeftyd van 49 jaar. Wij zullen hem In dankbare herinnering blijven gedenken. Notaris C. J. Goedhals en personeel Kortgene, 11 febr. 1969 HEDENMIDDAG 2.00 UUR volop VERS RUNDVLEES ABATTOIR, Selsweg, Middelburg. Met groot leedwezen vernamen wy het over lijden van de heer Wy verliezen in hem een goede vriend en trouw medelid. Biljartver. ,Onda'. Krabbendijke, 11 februari 1969. Dr J. J. OKKER zal vanaf 13 februari op donderdag en vrijdag GEEN SPREEKUUR houden.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1969 | | pagina 4