Kanaalloodsen uiten kritiek op kanaal SCAPINO DANST IN ZEELAND Chefloods Lambert geeft visie van van de Velde uw drukker Geen zware auto's Belgisch loodswezen op provinciale weg 's-Gravenpolder Beg rip kweken voor ,dat gehuppel' Fusie Veneco begint resultaat af te werpen 4 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT DINSDAG 10 DECEMBER I948 o|N MIDDELBURG Met een instructief, maar vooral toch bijzonder leuk en artistiek geslaagd programma is het Scapino Ballet gisteren in de Middelburgse Schouwburg onder ZVU-auspiciën begon nen aan een Zeeuwse tour nee. Het gezelschap geeft de ze week acht jeugdvoorstel lingen voor het voortgezet onderwijs: twee in Middel burg, twee in Oostburg (van daag. dinsdag), twee in Ter- neuzen (woensdag) en twee in Zierikzee (donderdag). Scapino, dat zich nu al bijna vijfentwintig jaar wijdt aan het propageren van ballet on der de jeugd van Nederland, kreeg in Middelburg twee maal een enthousiast ont haal: de jeugd stelt de voor stellingen bijzonder op prijs. Daarmee beantwoordt het gezel schap aan zijn belangrijkste taak: het wil de jeugd dë dans in al- gemene zin laten begrijpen, de jeugd naar de schouwburg bren gen en zo maken, dat ze ook later i die schouwburg blijft komen. Enkele cijfers zijn in dit verband wel aardig. Afgelo pen seizoen bereikte Scapino door liet gehele land 110.000 jongelui, van wie men de meeste in Xoord- Holland (33 pel), Zuid-Holland (21 procent) en Noord-Brabant 18 procent) vond. Zeeland maakt .laarbij tegen de achtergrond van een veel lager inwonertal met ongeveer zes procent een uitstekende indruk. In Friesland bijvoorbeeld (0.53 pet) is Scapino reel minder in de gelegenheid het ballet bij de jeugd te bren- Tot nu toe worden de voorstel lingen in Zeeland gegeven voo: leerlingen van het voortgezet on derwijs. Scapino heeft intussen nieuwe initiatieven ontwikkeld. Zakelijke leider J. Uittien zal binnenkort de Stichting Cultuur spreiding Zeeland benaderen om na te gaan of er belangstelling bestaat voor .streekvoorstellin- gen', die voor de drie hoogste klassen van het lager onderwijs en de onderbouw van het voort gezet onderwijs worden gegeven in theaters met een streekfunctie. Men mikt in het bijzonder op de jeugd uit de doroen, die dan in een grote schouwburg kunnen ge- - -*-"c theater- .We vinden het spijtig', zo ver telde de heer 'Uittien', dat tot nu toe alleen wordt opgetreden vooi het voortgezet onderwijs. Juist voor de hogere klassen van het lager onderwijs hebben we een heel goed demonstratienrogram- ma. Maar natuurlijk moet eerst de Stichting Cultuurspreiding Zee land zich hierover uitspreken Wel uniek, deze stichting. Een centraal punt. van waaruit alles geregeld wordt. Dat heb je nog nergens in Nederland, dan ver val je ln een veelheid van orga nisaties'. Een andere pijl op Scapino's ar tistieke boog is de kleine demon stratie in aula's en gymna stieklokalen van scholen die nog meer een instructief en edu catief karakter hebben. Een drie tal dansers of danseressen geeft zelf bij de dans een duidelijke uitleg en door de mogelijkheid van het. stellen van vragen ont staat er een prettige wisselwer king tussen toeschouwers en de mensen van het gezelschap. Er wordt daarbij verteld over fol klore. klassiek, modern en he dendaags ballet Een .inleiding lot de dankskunst', waarbij vooral 'net contact tussen het jonge pu bliek en de kunstenaar van be lang is. ,De ideale toestand zou zijn', aldus de heer Uittien. éérst een demonstratie, daarna een streekvoorsteiling. Men is dan al van allerlei achtergronden op de hoogte, waardoor men de voor stelling beter begrijpt. Te vaak hoor je nog: ik snap niets van dat gehuppel. En er is toch een tendens de kunstzinnige vorming meer in verband te brengen mét het onderwijs' Overbezet Scapino getroost zich heel wat moeite om het. gehuppel te ver duidelijken Per maand geelt men door geheel Nederland, zo'n 20 tot 22 voorstellingen voor de jeugd, een overbezet program ma. Danser Torn de Graaf de Scapino-figuur. die tussen de ver schillende onderdelen door voor onderhoudende en verrassende toelichting zorgt vertelde gisteren in Middelburg: .De groep raakt overwerkt. Als we donder dag in-Zierikzee. klaar zijn, moe ten we vrijdag nog even naar Sneek. Het zou veel gemakke lijker zijn een rondreis te ma ken. van plaats tot plaats te Fragment uit ,Post Romantic', waarmee Scapino het programma opent, dat deze werk voor scholie ren in verschillende Zeeuwse plaatsen wordt opgevoerd. trekken, maar dat is niet altijd te verwezenlijken Je moet vaak van de ene hoek van het land naar de andere, omdat dit de scholen nu eenmaal zo goed uitkomt. Dan worden er bijzon- Ier Imp.e dagen gemaakt, waar bij de busreis het vermoeiendst is. Niet de voorstellingen zelf. De kinderen reageren vaak ver- len dat ze blij zijn dat je er voor rukkeüjk. Zc laten je echt voe- uit Amsterdam komt En we hebben in die achterliggende 25 jaar resultaten bereikt. Een van de doelen is toch wel een ballet- publiek voor latei te kweken. Zeg maar dat wc ieder laar 100.000 kinderen bereiken, Daar blijven toch wel wat balletoma- nen van over. dat kan niet. an ders. Onder de helangstellende volwassenen is een vooruitgang gesignaleerd van dertig procent. Verheugend, maar het blijft een vermoeiende job'. Het gezelschap laat van die vermoeienissen niet veel naar buiten merken. En thousiast. maar ook zorgvuldig, danst het ditmaal .Post Roman tic' in een choreografie van de Argentijn Ubaldi' .Auditie' van Greetj'e Donker, van Hans van Gulik, ,Zon en maan' van de Australiër Dalman en .Hoepels', waarin de Engel se choreograaf Walter Gore alle bewegingsmogelijkheden met hoe pels heeft benut. Van de achttien medewerkers die de Zeeuwse tournee meema ken. ziet men als solisten Mary. Siegel. Willy Roemers. Toke Her ben. Fred Wisden. Louise Frank en Bert Terborgh. 'S-GRAVENPOLDER Van maandag j jjl. af is de provinciale weg 's-Graven- I polder-Hoedekenskerke van 300 meter ivoor kilometerpaal 2 tot het einde van; I de weg in beide richtingen gesloten voor voertuigen, die een asdruk van 7 ton Le boven gaan. De maatregel zal van kracht blijven tot en met 31 maart 1969 of zoveel korter dan mogelijk of! langer dan noodzakelijk mocht blijken, i ;De beperkende bepaling is aangegeven; door middel van verkeersborden. De; hoofdingenieur-directeur van de provin-1 ciale waterstaat heeft dit besluit ge- j nomen, omdat zwaar verkeer momen- j I teel ernstige schade dreigt toe te bren- j I gen aan de weg. De autobussen van de AMZ kunnen ovei j het bewuste weggedeelte blijven rij- j den. Jubileumviering en afscheid van gepensioneerden PZEM MIDDELBURG - Vrijdagmiddag 20 de- cember houdt de NV Provinciale" Zeeuw- I se Elektriciteits-Maalsehappij een bij eenkomst in de Schouwburg te Middel burg, tijdens welke bestuur en directie der vennootschap de personeelsleden uit de gehele provincie, die in 1968 een jubileum hebben gevierd, zullen huldi gen. Tevens zal afscheid worden ge nomen van de personeelsleden die in 1968 het bedrijf wegens pensionering hebben verlaten. De dag zal worden besloten met een -gemeenschappelijke maaltijd. MIDDELBURG (A.NP) De in juli: van dit jaar gerealiseerde fusie tussen de Zeeuwsehe, Heka en Sallnnd' thans; verenigd onder de naam Veneco, be-' gint haar resultaten af te werpen. Over; de bedrijfsafdelingen deelt de directie) ■de dat de bedrijven Heka en Sal-; halfjaar va" .God soliiep niet alles in één dag; ook liet kanaal Terncuzen-Gent niet. Bij het plannen van het nieuwe ka naal heeft men met van alles zo veel mogelijk rekening gehouden. Alle details heeft men gedegen door gesproken, want een derggclyk pro ject is veel te voornaam om iets over liet hoofd te zien'. Dit filosofi sche betoog is in beginsel de visie van chef-loods E. C'. J. Lambert (63) van het Belgische loodswezen te Gent op het verbrede kanaal! racê. Toch als hij zijn uitlatingen en argu mentatie telkens met officiële brie ven kan stutten, dan zegt hij uit drukkelijk en bij herhaling: .Alle gevallen staan omschreven in rappor ten en brieven, dus het is met mijn visie, maar onze visie'. De eerste vraag over de communicatie wordt onmiddellijk opgevangen met een brief, die van 3 maart 1967 dateert. Hierin staat onder meer, dat men op genoemde datum een marifoonwal- station (kanaal 11) te Terneuzen !n gebruik heeft genomen, die doorsnee een reikwijdte tot Zelzate heeft, al dus leest de heer Lambert voor. Dit kanaal 11 staat ten dienste van het scheepvaartverkeer, zodat de bewe gingen in de gaten kunnen worden gehouden. Deze bewegingen slaan echter, zo blijkt uit welingelichte Nederland se bron. uitsluitend op het schutten van de scheepvaart in de Temeuzon- se sluizen. De schepen kunner. via kanaal 11 contact mei de sluizen onderhouden, teneinde een schut- beurt aan te vragen. De werkelijke bewegingen van een schip op het kanaal kunnen zodoende dus niet van tijd geschecked worden. Wel krijgen de brugwachters bij tijds een seintje per telefoon dat er een schip in aantocht is. De pei ling van de positie van een schip hangt nu in feite van hun zicht af. Zelzate land i .-ol bezet zijn geweest en rendabel hebben gewerkt zodat zij, rekening houdende met de tijdsomstandigheden, tevreden zijn over de behaalde resultaten. Had de Zeeuwsehe in het eerste half jaar nog te kampen met onderbezetting waardoor over de eerste 4 maanden een klein verlies werd geleden, in het, tweede halfjaar heeft zij vol bezet ge draald en kan 1968 met: een bescheiden resultaat worden afgesloten. Alle drie bedrijven hebben voor het voorjaars- seizoen 1969 een behoorlijk gevulde or- I derportefcuille. CBTB Schouwen over de btw ZIERIKZEE Dé*' ÖBtB-afdelingI Schouwen-Duiveland houdt dinsdag 17 december in de koffiekamer van hel Huis van Nassau te Zierikzee een bij eenkomst. die zal zijn gewijd aan de btw. Het onderwerp wordt ingeleid door de directeur van liet boekhoudbureau van de Zeeuwse CBTB. de heer P. S. Marinussen. De vergadering begint om half twee De ontbrekende contactschakel tus sen Zelzate en de haven van Gent wordt volgens de heer Lambert zo snel mogelijk gerealiseerd, Van Bel gische zijde van het loodswezen heeft men er op aangedrongen onverwijld een vhf-installatie op de brug bij Zelzate te plaatsen, deze apparatuur zou voor 19 december moeten wor den aangebracht. Over de onderlin ge communicatie bij de schepen zegt hij: vrijwel alle schepen hebben te genwoordig vhf aan boord, dus als zij contact met elkaar wensen, dan bestaat er de mogelijkheid toe. En het zal. denk ik, toch wel zo zijn, dat op die schepen die geen vhf hebben, de loodsen met porto foons zullen worden uitgerust Dat gebeurt ook op de Schelde'. De lieer Lambert vindt bovendien dat hel kanaal Terneuzen - Gent in vergelijking tot de overige zeekana len op de wereld er niet slecht van af komt. Kn om aan te tonen dat hij gelijk heeft, slaat hij een aantal exacte getallen na, waarvan hij ten slotte zegt: .Cijfers kun je niet verwerpen. Dat is niet mijn visie, maar dat zijn feiten'. Toch blijft het kanaal Terneuzen - Gent een onderdeurtje in verhouding tot het Xoordzeokanaal. want daar heeft men de breedte vermeerderd tot zeker tweehonderd meter. Elke kn- Verkoping woonhuis Slot van pagina 1 moet per slot van rekening met zo'n zeeschip met een flinke vaart de sluizen ln. Je kan zo'n boot niet in de vaarroute van de Schelde ge strekt trekken, dan zit je al het andere verkeer in de weg. Dus ge beurt dat in de toeloop en dat valt niet mee niet al die stiomlngen. Er zou eigenlijk een regeling moe ten worden getroffen namelijk: gro te schepen alleen met stil water naar binnen halen, want er ontstaat altijd een groot risico als men de schepen tegén de stromingen de slui zen inbrengt. Daarom ts die toe loop eigenlijk te kort'. Van Bignoot aan het woord In een gesprek met de Belgische kanaalloods Charles van Bignoot ko men vrijwel dezelfde bezwaren naar voren. Puntsgewijze stelt hij. dat het op de eerste plaats van groot belang is dat er een constant bemande VHF- post in het havenkantoor te Gent wordt ingericht, zodat zowel het op varende als het afvarende scheep vaartverkeer op elk gewenst tijd stip contact met de haven kan op nemen, teneinde te weten te komen in welke positie of situatie een te genligger verkeert. In zijn uitleg over de huidige toestand van de on derlinge communicatie bij de sche pen verklaart Van Bignoot. dat al les zich nu mm of meer op goed ge luk afspeelt door te communiceren met scheepvaartberichten. in de hoop dat ze ook opgevangen worden. .Zo iets moet eigenlijk niet nodig zijn. Het is van importantie, dat we steeds kunnen navragen waar een ander schip zich op zeker moment bevindt.' In hetzelfde kader ziet Van Bignoot als tweede belangrijke factor, dat alle bruggen zo spoedig mogelijk van een VHF-lnstalIatie dienen te worden voorzien. .Voor mensen die direct bil de scheepvaart betrokken zijn, is in deze tijd een VHF-instal- la.tie onontbeerlijk. Als wij met gro te schepen over het kanaal komen aanvaren, dan moeten wij ons in laatste instantie op die mensen kun nen verlaten. Ontbreekt zo'n com municatiemogelijkheid, dan voorspel ik, dat wc accrobatentoeren te zien krijgen en dat er ongelukken ge beuren. Heb je contact met de brug wachters dan kun je meer begrip voor een situatie opwekken. Wan1 sinds de nieuwe bruggen er zijn. ge beurt het in feite maar al te vaak dat je je schip inoet inhouden, om dat men de bruggen te traag open draait. Terwijl de brugwachters hun uiterste beat doen moeten en dan naai een wisselplaats met een groot watervlak gehad, waar zeker twee supers elkaar redelijk zouden kun nen passeren Kanaallood Van Bignoot acht het ook noodzakelijk, da.t, indien er een VHF-inslallatie op de brug van Zel zate komt. er dan een bijzonder kun dig persoon voor de bediening wordt aangetrokken. .Op zo'n knooppunt als Zelzate behoort een heel goede trafficmaster te staan. Het moet op zijn minst een bevaren persoon zijn, die onmiddellijk kan constateren welk vlees hij in de kuip heeft.' Al deze ncvenrëgelingen voor de ka naalscheepvaart ziet Van Bignoot als zeer gunstig, teneinde, de geva ren die altijd rondwaren, tot een mi nimum te beperken. Sleepmateriaal pas moet kornen. vereist volgens Van Bignoot ook de nodige kieskeurig- - - grote ,De gedragingen van gr< en zijn op een kanaal heel ders dan in diep en vrij water. Wat gebeurt er namelijk met schepen die m een nauwe geul door schraal wa ter varen: door de enorme massa- waterverplaatsing die tegen de kant wordt gedrukt, ontstaat er een asymmetrische zuiging. Deze zui ging heeft een bepaalde werking en dan moet je neel goed opletten, dat jij met het schip vaart en dat niet het schip met jou vaart. Daarom hoop ik dat er in de toekomst goed sleepmateriaal gebruikt wordt, want de kracht van sleepboten in open water is niet te vergelijken met die, op een kanaal. Dan ligt de situatie; veel en veel moeilijker. En dat we-j ten de sleepdiensten ook. want ik heb gehoord dat Letzer bijvoorbeeld l twee speciale sleepboten voor ka-f naalaasistentie laat bouwei Zuster Antonita naar Kenia GROEDE ln hotel .De Drie Konin-j te Groede verkocht notaris A. H. lil. v. d. Hoek uit Groede maandagniid-l dag ten verzoeke van de erven Dossche-j i Maas in het openbaar het woonhuis aanj i de Everaarslaan 12 te Groede met bijbe- j horend erf en tuin, groot 2.04 are. D» iwoning werd voor 34.750,- van de; Zaterdag 1.1. verlrak OT«er Aatonita.s"""'n aan die het laatste hoofd geweest is van, de sinds 15 augustus 1.1. opgeheven vglo-i school te Sint-Jansteen naar het moe-I derhuis te Oudenbosch. Zij blijft daar: nog een paar weken om per 1 januarii Aan de TH te De'.ft slaagde voor het naar de missie te Kenia (Afrika) te examen bouwkundig ingenieur de heer' vertrekken. J. de Wilde, vroeger te Middelburg.) Examens E. C. J. LAMBERT naalloods op hel Zeeuws-Ylain. se kanaal zal daarom dit beeld et voorbeeld nooit uit het oog verlieies. omdat hij er namelijk zijn training, lessen kreeg. ,Onze visie' Uit een ander schrijven citeerde ft heer Lambert de Belgische visie o; de vaart op het kanaal. .Dus di: ook niet mijn visie, maar onze viss» Het kan noodzakelijk blijken dat e in bepaalde gevallen cénrichtinp- verkeer moet worden ingevoerd, se als op andere zeekanalen. Een g«t bestuurbaar schip heeft namelijk anderhalf maal zijn breedte nodig omdat zo'n schip een enorme water druk tegen de kant geeft en hierdoor ontstaat een zuiging. Dus als twos superschepen elkaar in dergelijk» omstandigheden zouden moeten pu- seren, dan brengt dat grote gevaru met ?<ich mee.' De heer Lanfe haalt in dit verband ook de wissel plaatsen aan waarbij hij verwijs naar het brede water ter hoopt van de Sidmar fabrieken. Uit Ks- derlands commentaar blijkt evenm, dat men hier doelbewust het kana breed heeft gemaakt, anders-zoude dé schepen nooit kunnen zwaaien. De heer Lambert is inderdaad va mening dat de grenspost met de vit binnenvaartschepen tol op heden wj steeds een probleem is geweest, mitr hij zegt: .Daar komt vanaf 19 decee- ber een verandering in. Ik heb aï indertijd verschillende rapporto hierover moeten maken. Aan k: toestand als die opeenhoping vu binnenvaartschepen moesten we ze te ontkomen. Aanvankelijk zag ie er naar uit dat het niet zo r:- voudig scheen, want de Belgisch douane werkt alleen overdag mie de Nederlandse douane werkt dt{ en nacht. Gelukkig wordt dat b> nenkort anders, want de Belgisch en de Nederlandse grensautorits- ten gaan samenwerken in één js- bouw. Toch vrees ik dat er tocht- tjjd wel een gedeelte van het ob stakel zal overblijven'. M. C. VAX DEK LIXDK het SOGREAEH iSoclété Grenobloi- se d'application et delude hydrali- quej opgericht. Want nog elke dag! neemt men proeven in een nagc- maakte bocht van het Suezkanaal. hoe precies de. werkingen van hel i water op de reacties van een schip zjjn. En omgekeerd natuurlijk.' Enige kennisgeving. t' Heden is, gesterkt door de genademiddelen der H. Kerk, van ons heen gegaan, onze geliefde broer en oom HERMAN VAN DIERENDONCK op de leeftijd van 63 jaar. Familie Van Dierendonck Vlissingen, 8 dec. '68 Coosje Buskenstr. 55. De gezongen uitvaart dienst zal plaatshebben op donderdag 12 de cember. om 9 uur in de parochiekerk van O. L. Vrouw te Vlis singen. gevolgd door de begrafenis op het r-k kerkhof aldaar. KERKELIJKE MUTATIES NED. HKRV. KERK. Beroepen te Hollandsche Veld Piet Ko-J C. VAN BIGNOT ook zullen doen de schepen zoveel mogelijk vrije doorvaart te verle nen.' Waarom gedempt? Volgens de heer Van Bignoot kun nen de schepen persé tussen Terneu zen en de staalfabrieken van Sid mar helemaal niet zonder frequen te communicatie, omdat er geen en kele wisselplaats is. .Voorbij de tol gaat het wel weer. omdat je dan op liet Belgische gedeelte komt en dat is een stuk breder dan het Neder landse gedeelte. We hebben inder tijd werkelijk met lede ogen aange zien d«t men het stuk oude kanaal van ongeveer 65 meter breed tussen Driekwart en Sluiskil heeft gedempt. Was dat niet gedaan, dan hadden we in ieder geval halfweg het ka- En wat ons loodsen betrelt; wij heb-j lijn te Scherpenisse; te Sint-Nicolaas- ben ook flink met die zuiging te maken, want voor ons is het de ka naalbodem die spreekt. We zien wel een grote kanaaloppervlakte, maar het is uiteindelijk de kanaalvoet waar we rekening mee moeten hou den.' ga (toezegging) H F. Meyer te Maas-j sluis. Bedankt voor Besoyen G. J. Rebel te Waspik GKREF. KERKEN. j Beroepen te Bodegraven B. J. F. Schoep,! Over de. toeloop van de Schelde naar vrijgemaakt predikant te Amstelveen, I i..i 1-. rfd)e d(t f>eroep heeft aangenomen: le nieuwe zeesluizen merkt Bignoot nog op: .Het is bekend dat! Leiden K. HÓrtenslus te Harderwijk, i hef jjaar een moeilijke manoeuvre i zal blijven. Naarmate men die GEMEENTEN sluizen zuidelijker heeft gebouwd is Beroepen te Rniand-Bath L. Huis de te maken bocht vanal de Schelde man te Vlaardingen VRIJE EVANG. GEMEENTEN. moeilijker geworden. Daarbij komt dat de toeloop te kort is en dat de haveningang in feite te smal is.' „I Maar kanaallood. Van B.gnool .eet er dan achteraf ook bg: .be laatste m* Rotterdam-Centrum, laren is het aelukkig meer doorgc- CHR. GKItKI KKRKKV drongen, dat kanaalbeloodslng^ 1 Sneek Biesma te een speciaal vak is. Het is de ondervin- Beroepen ding met de grotere tonnages ge- Lisse. woest die dit heeft geleerd. InAangenomen naar Den Haag-West P. Frankrijk heeft men niet voor niets1 N. Ribbers te Enschede-West. Heden overleed, na een geduldig gedragen lij den, zacht en kalm, onze innig geliefde man, vader, behuwd- en grootvader NICOLAAS MOERMAN in de ouderdom van 78 jaar. Nieuwdorp: M. Moerman- van Antwerpen H. Moerman J. Moerman- Vereijzer 's-Heer-Arcndskcrke: A. Moerman T. Moerman-Traas Klein- en achter kleinkinderen Nieuwdorp. 9 dec. '68 Coudorpsed(jk. De begrafenis zal plaatshebben DV op donderdag 12 decem ber 1968. des namid dags 2 uur vanaf het jeugdgebouw. Nog vrij onverwacht is heden, zacht en kalm. van ons heengegaan, na gesterkt te zijn door de genademidde len der H. Kerk. mfln goede man en onze goede vader, groot- en overgrootvader LEONARDUS WILHELMUS VAN EGERAAT echtgenoot van Maria Lammens, op de leeftijd van 71 jaar. Namens de familie, A. J. Schutijser Vlissingen, 8 dec. '68 Gravestraat 46 Condoleantieadres Hogeweg 66. De overledene is opge baard in de rouwka mer van het St.-Jo- sephziekenhuis. Be zoektijden van 10.30- 11.30 uur en van 16.00- 17.00 uur. De gezongen uitvaart dienst zal plaatshebben op donderdag 12 de cember, om 11 uur in de parochiekerk van O. L. Vrouw te Vlis singen, gevolgd door de begrafenis op het r-k kerkhof aldaar. Gelegenheid tot condo leren na de begrafenis, in 't Anker, Bonedijke- straat 161. Liever geen bezoek PLAATS UW FAMILIEBERICHTEN IN DE PZC Heden ging van ons heen, na een langdurig geduldig gedragen lij den. onze geliefde broeder, zwager en oom ADRIAAN MATTHIJS SAMPON weduwnaar van S. P. Burgel in de ouderdom van b(jna 79 jaar. Fam. Sampon Goes - Axel. 8 decem ber 1968 Heden werd plotseling van ons weggenomen onze geliefde vader, behuwd-, groot- en overgrootvader PIETER BRAAM weduwnaar van Jacomina Haniievrjjk in de ouderdom van ruim 87 jaar. Terscliuur: J. Braam L. C. Braam-Louisse Baarland: J. Braam J. Braam-Evertse M. C. Mol-Braam J. C. Mol Klein- en achter kleinkinderen Baarland. 9 dcc. 1968 Dorpsstraat 52 De begrafen'is zal plaatshebben D.V. op donderdag 12 doe. a.s. des namiddags om 13.00 uur vanuit het vereniglngsgebou w I I RECTIFICATIE H. H. Merkelijn vrouwenarts, woensdag GEEN SPREEKUUR. LKENDERT MARINES HOOGERWERF hebben wij abusievelijk vermeld: vertrek van Callenfelsstraat 4 om 12.30 uur. Dit moet zijn: 12.00 Met diep leedwezen geven wij kennis van het- plotseling overlijden van onze zeer gewaardeerde conciërge, de heer \V. DINGEMANSE Directeur, leraren, personeel en leer lingen der gem. middelbare tech nische school te Vlissingen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1968 | | pagina 4