Bestuurslid EMS: ,Zwolsman moest alles zelf doen' Amsterdamse effectenbeurs AMROLENING 25 PRISMA Ontslag voor twee leden KUNSTMATIGE SCHAARSTE VAN BANANEN Waar zijn onze schepen? f 62,07 p.m. (18 mnd.) f 118,37 p.m. (24 mnd.) f 189,39 p.m. (24 mnd.) VRIJDAG 11 OKTOBER 1968 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT ADVERTENTIE PRISMA ®@t,PHDN22® 1) 100% waterdicht - Incabloc shockproof - onbreekbare veer - plat model - edelstaal 125.- V PRISMA dameshorloge 2) incabloc shockproof -100% waterdicht dus óók bestand tegen (nat) huishoudelijk werk 99.- JUWELIERS St-PIcterstraat 11 Middelburg HORLOGEKS Tel. 01180-8344 FA L. GOLD - ZILVER - OPTIEK Zuidstraat 66 - WestUapelle 'T GOUDDOPPERTJE JUWELIER HORLOGER Korte Kerkstraat 12 - Goes Walst raat 88 Vlissingen J. VAN OF PLASSCHE JUWELIER Burgemeester Erasniusstraat 4 - Oostburg Telefoon 01170-2629 Ondraaglijke sfeer van wantrouwen' Amsterdamse wisselmarkt CONTANTE PRIJZEN Amsterdam (ANP !x»nöei> 8 68%8.69 New York 7 6.5%—3 6374 Montreal 3 38)4— 3.39r«, Parijs 73.10%—73.15Brus sel 7.23—7.23'/,. Frankfort 91,31%— 91.36%. Stockholm 70.29—70.31, Zü- rich 84.6384.68. Milaan 58,38%— 58 43% Konenhagen 48.45—48.50. Oslo 50 9050.95. Wenen 14.06%— '.4.07%. Lissabon 12.70%1271 bijeen heb kunnen roepen, voor de rest was het maar een zaait van tekenen I Het eerste contract dat met Panam .werd gesloten over Continental is on dertekend door Zwolsman en een dei- leden van de raad van bestuur zonder dat de andere leden er inzage o ,onm T..-00 lo sen. wat strijdig was met de statuten, DEN HA AU (urU) twee ïe-j^ie bepaler» dat de ondertekening van _.,j „Qn hpqfnnr van twee leden van de raad van bestuur den van de raad tan bestuur van den van ae iaau ran «MU'U' '""[nodig is. Het is. aldus de heer Lange- de Exploitatie Mii Scheveningen, raar, een kwalijke zaak dat de notaris- r uil sen in het algemeen te weinig reke- die geen handtekening nebben ge- njng houden met de statutaire bepalin- overgen van een vennootschap als akten I veneden worden. Daardoor wordt ook 1967 worden het kind van de re-1 geen kennis genomen van notulen en I vergaderingen van het bestuur. kening van een voorgenomen re- organisatie van het bestuur. Zo! Met Ziekteverlof wordt het althans voorgesteld in I het jaarverslag Over 1967 dat em- verlof gegaan. De omstandigheden bij .li '^e EMS hadden mij zodanig aange- delijk van de drukpers IS. Het zal^g^t, dat ik noodzakelijk rust moest in de op vrijdag 25 oktober tei1nemeiV De z,'nmv™ \a" Zwolsman i.ie- in ue vp j ke|1 sterker te zijn dan de mijne. De 14.30 uur in het Klirhaus te hou- heer Langeraar, die 47 jaar oud is. werd j i ongeveer een jaar geleden aangesteld Aandeelhouders hebben in de algeme- deil algemene vergadering van a|S |,-(| van de raad tail bestuur met ne vergadering weinig in te brengen, aandpplhouders worden besnro»k|p «Placht de financiële positie van zij worden overrompeld. In overleg met i het concern l(. saneren. mijn collega jlir Van Lennep wil ik kon. Daarbij aal ook de kwestie TocI, lk mct 2l0kteve,.tef waral j|£™« 'lê've^hu™ van de raad van bestuur worden voort durend Legen elkaar uitgespeeld en daar door ontstaat een ondraaglijke sfeer van wantrouwen. Niemand weet daar- goede diensten is de heer Langerpar slechts matig te spreken. Hij betreurt het dat zijn aan de commissie voorge legde plan om de zaak te splitsen ir een exploitatiemaatschappij en eer ontwikkelingsbedrijf in het rapport slechts zwak uit de verf is gekomen. Het ging Zwolsman alleen om zijn claim op de EMS. die oorspronkelijk 40 miljoen bedroeg gehonoreerd te krijgen. Van de bestuursreorganisatie wil hij au fond niets weten. Echte ontwikkelingsprojecten zijn er nau welijks. Bij Mariahoeve moet nog den begonnen en voor de uitvoering van het Nervi-plan bezit de EMS min der dan de helft van de benodigde grond. Voor de rest van de grond is mén af hankelijk van de gemeente Den Haag. Deksel oplichten van het ontslag van de twee Ie- de ifxatierapporten van 1 het onroerend goed ovet waarde 1967 nog niet de orde komen. v a met een advocaat. Het deksel zal dan den van de raad van bestuur mC "SSL' "dTr Zwolsman zelf'. I ÏÏ4?' e?'..d f®r Hïi ,18 hij er indertijd, toen de koersen hoog «4™ d°k,è Li mt vLJmngd Niet nagekomen "«s-p"»»»»- vergadering aanwezig was. zegt dat hij Dc wijziging van liet bestuur als nu de stukken tevoren nooit heeft gezien;Van sanering is nooit iets terecht kun- wordt voorgesteld zal weinig te bele en dat hij ook geen oproep had ont- nen komen. De toezegging, die bij mijn kenen hebben. Er komt een president- vangen om aan de vaststelllngs; ergade- jaanstelling was gedaan, dat Zwolsman i commissaris en een directeur. Zwols- ring deel te nemen. Het andere lid van!zich op Loosdrecht zou terugtrekken en n de raad van bestuur, dat voor ontslagizich met rechtstreeks met de zaken zou werd voorgedragen, Ihr M. R. van Len-1 bemoeien, is nooit nagekomen. Het was! nep, zou zonder motivering niet in de onmogelijk om het werk naar behoren vergadering aanwezig zijn geweest. te verrichten. Zelfs de poststukken! kreeg tk alleen te zien voor zover er eenl riPPÏimnrhtlP £-ul< f!an m,-> werd doorgegeven. Alle 5 5binnenkomende post wordt vooraf door [Zwolsman en zijn medecommissaris mej -- uitvloeisel van het.p. Zwolsman behandeld. Daardoor be- gebruikelijke eigenmachtige optreden staat niet de zekerheid dat alle stuk-ROTTERDAM (ANP) De NV scheep- van de heer Zwolsman. zo vertelde ons,ken door de raad van bestuur worden1 vaart maatschappij .Triton', dochteron- dhr Langeraar in een telefonisch onder-1 eezien Zo kon hel "ebeuren dat dedementing van de Koninklijke Rotter- hn!d Hk gebriiikeUjk dat de jaar- jEMS in processen verwikkeld raakte damsche Lloyd NV heeft van der Gies- stuKKen buiten de raad van bestuur om;zonder dat ik als lid van de raad van<sen"De Noord te Krimpen aan den IJs- door Zwolsman samen met de accoun-1bestuur er kennis van had gekregen sel opdracht gegeven tot de bouw van j 'jtwee motorvrachtschepen voor gestorte y i"i lading met een draagvermogen van cir- liWÜlljR §€fl0IU€ïlr:1 19-B00 ton elk. De schepen zullen in INTERNATIONALS GEDRUKT De stemming voor bijna alle Internationale waarden ls gisteren direct bij de opening ge drukt geweest. Hiermede werden de koersaf- brokkellngen voor deze fondsen van woens dag verder voortgezet. Bepaald flauw was Unilever met een eerste verhandeling op 136.80, tegen woensdag als slotprljs 138.10 Kon. Olie wae nauwelijks prijshoudend op 195.20 doch daalde later lot 191 70 Philips begon prijshoudend op 157 50 waarna 157.20 werd gedaan. AKU daarentegen opende een halve gulden lager op 157 doch kon dit ver- j lies later weer geheel inlopen De British Euic3!on. waarin AKU een meerderheldsbe- I lang heeft, gaat over tot een grote produk- I'ie-uitbreiding in Noord-Ierland Hoogovens daalde ruim een gulden lot 118.50 zakte verder in tot 117 50 om daarna weer te her- stellen tot "i8. De handel In al deze fondsen 1 had met veel te betekenen He; publiek was eerder me" verkooporders aanwezig waarte genover niet voldoende vraag stond Wallslreet bleef woensdag gesloten Men hoopt dat dit de loalsle woensdagsluiting van de Newyorkse beurs zal zijn geweest. Deze sluiting werd. zoals bekend. Ingesteld om de achterstallige administratie te kunnen bijwerken Kon. Zout Organon was flauw met een et verhandeling op 194 10 om daarna nog verder in te zakken tot 193.60. Deze maatschappij gaat een nieuwe fabriek bouwen voor de eaardigihg van sillcastoffen Hiermede wordt de bestaande produktiecapaciteit belangrijk vergroot Md de bouw van deze fabriek i* 6,5 miljoen,gemoeid. Dit ongetwijfeld gun stige bedrijfsnieuws van K Z Organon kwair echler in éen verkeerde markt terecht. Deli Mii was een gulden hoger op 76 Dc scheepvaartsector gaf merendeels geringe koersdalingen te zien bij kalme handel. De staatsfondsenmarkt schommelde rond het voorgaande slotniveau Dc nieuwe 6-j pet staatslening 1968-3 kon zleh zeer goed hand haven op 99 f,. AKU verliet de markt op 97.50 Philips deed 157.40. Unilever kwam op 136.70 en Kon. Olie op lis50. Van de scheepvaartwaarden daalde Van Ommeren vao 223 tot 218 4323%) Zo daalde Interlas 5 Mclaverpa 8 Curagao- sche Handel 10. Nyma 3. en VRG Papier 10 punten Ca he gaf 14 en UTR Asphalt 10 pun ten prijs Holl. Melk Suiker en Nleaf waren lede- 5 punten lager niet af te komen. Hei- neken war /.per flauw met een koersverlies van t 10.— Het zeet uitgebreide verslag van de exploitatie maatschappij Scheveningen' F.MSwerd ter beurze druk besproken De inhoud van dit verslag droeg er toe bij dat de aandelen EMS f 2 50 lager niet Ie slijten Aan de zijde Nederlanden met in Industr Mij Zutphen 5. Bergos= 12. Reiss 6. Nee Vlas 5. er. Nirtricia met 10 punten. Het Zuid-.\frik3ansch Han delshuls ging 14 punten omhoog in verband met dc overname van deze Maatschappij door de Coragaosche Handels-Maatschappij. Shell en BP willen olieproduktie in Nigeria hervatten DEN HAAG (GPD) Kon. SlieU enj BritTsclr Petroleum, de belangrijkste pro-i ducenten van olie in Nigeria vóór het uitbreken van de burgeroorlog, hopen nog voor het einde tan dit jaar hun pro- duktio te kunnen hervatten. De meeste, produktiegebieden. die voorheen binnen' het territorium van Biafra lagen, maar nu onder controle slaan van de federale, regering, verkeren in een zodanige staat I dat het werk meteen kan worden hervat.) Er zijn echter twee problemen, aldus1 Finacial Times, die eerst moeten worden opgelost. Het eerste betreft een aanvulling van het j personeel. Een groot deel van net perso neelsbestand bestond uit Ibo's, die naar Biafra zijn gevlucht. Het andere punt; is de beschadiging, die de pijpleidingen! hier en daar hébben ondergaan. De re-| paraties zullen binnen enkele weken] worden uitgevoerd^ Intussen hebben al enkele verschepingen plaatsgevonden vanuit Bonny. waar nog enkele gevulde opslagtanks "waren, die niet door de oor logshandelingen zijn beschadigd, aldus Financial Times NAT. NEDERLANDEN WON STRIJD OM SCHOTSE LEVENSVERZEKERINGSMIJ DEN HAAG (ANP) Nationale Ne- |Utoluu. c. ivciiiua vuil iiuu Kenrenen - -«•-«.-=>derlanden NV heeft de strijd om het tant worden opgesteld. Dit gaat buiten twee motorvrachtschepen voor gestorte D A A \IT7\I bezit van de Schotse levensverzekering- de bepalingen van de statuten om. want v I**! lading niet een draagvermogen van cir- D/A1 N/Al N LLJ N maatschappij Life Association of Scot- die schrijven voor dat beslissingen bij AWülljR Q£fl01ïï€ll lra 19-800 ton elk. De schepen zullen in land met ae Engelse verzekeringsmake- meerderheid van de raad van bestuur de eerste helft van 1970 worden afgele- DEN HAAG (ANP) Op het ogenblik laarsfirma Noble Lowndes tenslotte in moeten worden genomen. Slechts een- Korl na mijn benoeming, die met in-|verd- zijn de bananen in West-Europa "betrek-j haar voordeel beslecht. Het LoncNnse maal ben II; erin geslaagd om een be- stemming vnn de commissie van wij'ze Dc order Pasl geheel in het spccialisa- kelijk schaars en duur. De schaarste isbankiershuis S. G. Warburg en Co. die slissing dooi de voltallige raad van be-!mannen geschiedde, was het jaarver- iLe-programma van deze werf. dat zich echter een kunstmatige, zo meldt heti het bod namens de Nederlandse ntaat- stuur af te dwingen, dat was bij de ver- slag over 1966 aan de orde. Aeeoun-lrlcht ""der meer op de constructie van markt- en prijsberieht van liet produkt- schappij heeft uitgebracht, heeft bekend koop van hotel Continental in Parijs, jtants namen aanvankelijk geen genoe-1middelgrote lijnvrachtschepen en bulk- schap voor groenten en fruit. Een aan-'gemaakt dat 35 pet van het aandelen- Het 15 de enige zakelijke Iransactie ge- gen met de inhoud van dat versla- maar 'carriërs. zoveel mogelijk in serie. Van tal Westduitsc. Belgische en Neder-kapitaal is aangemeld. Daarmee is vol leest waarvoor ik de raad van bestuur na mijn bemiddeling zijn zij toeii met der Giessen-De Noord bouwde in de landse importeurs heeft namelijk bij.daan aan de conditie dat de meerder de gewijzigde samenstelling akkoord ge- laatste vlJ'f jaar voor de NV scheep- onderlinge afspraak besloten hun sehe-lheid der aandelen moest worden gaan. Zwolsman heeft daarbij een ne- vaart maatschappij Trtion het nis pen slechts voor tachtig proeent te be- derlaag geleden en dat heeft hij mij Schouwen (18.760 ton) het nis Goeree laden. Dit hesluil dateert al van midden MRTKfi inm n h«t mn Walcheren juli j I. Aanleiding waren de ongekende il president-directeur worden. V. d. Giessen- De Noord bouwt 2 vrachtschepen Industrie Bank- en v Handel enz Algemeen 654.0 408.5 132.0 1(1-10 650.4 405.2 OBU64 rtliü S.aaMenlngOD Ned 68 6% Ned 88 16%-J Ned 67 6% lied 6S-1 i'M Ned 64-1 5'4 Ned S8 4% Ned 59 4% 60-1 4% Ned I 101 101 >A 93% 935 92*', 92 Ned 55-1 3% Ned 37 3 GrootooeK 40 3 N Dot) '47 3 BvNG 57 0 BvNG SB-'SVP BvNG 66-1 1 BvNG 67-1-2 3'/, BvNG 68-1-2 6% BvNG 65-1 844 BvNG 38 5% BvNG 64 5% FT GT OW Handel. Industrie en dlv BE 88 7% 102 102 KZK 63 6 95 N Gas U 68 6% 103s6 103 Pgem 57 6 - Pgero 84 6 95-, R -njt, OUDl 644 I KLM 68 7 99 99 KLM 4% 95,lb 95 Premteieninget Ueld.Z. 444 9! c 91 ti Meelfabr 6% 118', 118 Scholt Hon 89% 89'. Wyer» 68 6% 110% 112 ACTIEVE AANHKI.EN A rust Rubb 63' 4 63% HVA-mtJen vei 110% 111 AJCtl 97 80 97 50 DeU Mij c 75. 754 Hoogovens c 1:9.80 IIS Kon Zout Org 195.80 193,6f Philips gern oez 157.605 157.71. Unlleve; e 133.10 136 9C Dordt Petr 94! 935 idem pref. 940 T 935', Kon Petr 195J 194.705 HAL 945 92 KLM 180 179 KNSM 121 120% Ned Slv 118% 117% iNlev Goudr e '.80 130* OmmereD c 2251 220 Rott Lloyd 260 160 Seheepv Uoie ::i9 139% VIET-ACTIEVE AANDELEN Belegglngsmljen Alg ronds oez 1225 1220 Converto Bijenkort e CalvB c Carps garen Ccot Suiker Cur Hand Mlj Drie Hoefijzers Elsevier Fokker Ford Ned Furueas Gazelle rtjw Geld pap Geld Tielens Glsi Brocades GnnteD v d Gruyter 8 Keinekeo Hero Cons Hoek s Mach Holer Holl Beton Homhurg Hoogenbosch Hoogenstr 1251 101% 140% Dordr '36 Eindhoven 54 D Haag 52- D Haag 52-2 Rdan, 52-1 R'dan. 52-3 R'dam 57 Holland Fund Interunl* Nefo Rooeco Rollnco Unltas U till eo Europatond» EurunloD Va leur op Bank-. I Alg Bank Ned 274 AMEV 165 Arnrooank 64 7 Delta verz.groep 344 Nat Ned 720 Ned Midstb 101 1 Slavenburg 188 Handel. Industrie Alb Heijn 249.70 Amst Ballast 120 Amst Droogd 120% Bensdorp Int. 263 Bereb en Jurg 202% Berkel Pat 133 Bltjdenst W 92% 597 595 209.50 209 104.50 104 252.40 252 222.50 222 :pr Interlas fnternatlo Kemo Corset Kempen en 8i KN Papier KV Tapijt Llndetever Lljetnpf Lljm en Gel Meelf NB c Mees Bouw Mosa Udenhout Unlkap Unilever 6 cp Utr Asphalt Ver Machine Ver Touw Wereldhaven Wesaaneo Wilton r Br Wyer» lnd BUITKNL CKRTfMt-ATEh Canada Can Pac 69% Inland Nat Ga» 13% 134, Int Nickel :09'i 109% Shell OU 32% 33% VERENIGDE STATEN Co t Bora Wehry Bredero's b Buhrm T Nutrtcla Nijverd t Cal» Overz Ga» Pakhoed H Palthe Philip» gem oez Pietersen Co Pont Hout Ruhaak Co Rijn-Schelde Sch Exp Ml. Sch Exp Mi ki Sc holt Honig Sirnon de Wit Stokvis Sl sp Twente viarljnen Th om Dr Verbllt 113% 111% 93 97.20 97.50 95.10 36.50 1 33 1 36.50 1 33 1 240 236% American Motor, Am Radiators Am Ie: «o lei Anaconda Alchl» Top BethJ Steel Chrysler Cities Service Colgate Columbia Gas Consol Electr Do» Chum Eastman Kodak Ford Motor Gen Blec Gen Motors Int Tel en TeJ Kennecott Nat 01st UI Pennsylv Rrd Pepslco Radtc Corp Republic SteeJ Shell OU Sperry Rand Standard Brand» Studebaker Sunr MJd Texat Instr. Tidewater On Pac Sr. US Steel Westlngh dec. Woolwortb 40% 40*4 58% 56% 40% 49% 33*4 33% 31% 31*4 60% eng 62% 62% 40 50*4 29% 29% 38% 33% 85% 85 J i (aten: O - Zl-SJ van 68-59 gr 11— (ADVERTENTIE) puzzelen alijk genomen. Het verslag" 196(1 is echter het enige eerlijke slag waarin de Rang van zaken is weer gegeven. Zwolsman kan alleen maar opschieten met mensen die tegen een goed salaris! .ja en anten' willen zeggen. De leden1 •Pr. 1(35.400 tons). lage prijzen van de afgelopen z .en, zo deelt Xabonale Nederlan den mede. Aandeelhouders die het bod nog met geaccepteerd hebben, krijgen] daartoe nog veertien dagen de gelegen- heid. Nationale Nederlanden heeft haar! bod tot tweemaal toe moeten verhogen, j alvorens zij als overwinnaar uit het strijdperk kon treden. De uiteindelijke) prijs werd tenslotte 205 shilling per aandeel. ^in°nr60on,ml: 1 plez'e'" 4 waadvogel8 vmpF n •TfpOH'nt infanterie; 11 zee- 17 nn i? d,eregeHud; 15 onderricht; vade? 9i ff; 18 Pcrs' vnw- 19 bijbeldeel22 booswicht; 25 verdeling; 31 muzieknoot; 32 voorz: 33 SV',1 T 36 p,nats °P de Veluwe; 38 «tuk hom 4(. bergweide; 41 bijw; deeI van tost. 44 elk; 45 luik. WET1'-paar'2 cel; 3 Pers- vnw> ^p tiviemand. 8 vogel; 7 onder- VbRei u iÜS;, 12 st,'lk' 13 Pratende bef 1, e.erste vrouw; 16 einde; 18 D^pndenvtjs; 20 rivier in N.-Brabant; J eikeschors; 25 ■CSiUtil; 26'u'Hnant; 27 niet dik; 28 Srïeel van l VOn' 30 bitt(M' VOcht; J,®,,™ Sumatra35 handwerks- 42 111117- i slede; 40 streling; 42muzieknoot; 43 laatstleden. B be Oploss ns v ABBEKERK .9 180 m Z V Kp Blane n Duinkerken A BI DA 9 v Mirt n Singapore ACHILLES 8 900 m O vn Bermuda n Curacao ACILA 8 250 m nw v lCp de Goede Hoop n Durban ACTEON 8 ie R'dam ADONIS 8 1350 m zw v Fayal n Antw ADULIS 8 210 rn w v Monrovia n As-.ib A LA MAK 0 rede v Kaapstad ALGOL 9 pass Majorca n Genua ALGORAB 9 pass Kp Flnisterro n R'dam ALIOTH 9 pass Kp Vei-de cll n Santos ALMAK 8 rede v Kaapstad ALNITAK 9 ."00 m nno Fernando Noronha n Charleston ALUDRA 8250 m ono St Pauls Rotsen n Kaapstad AMMON 945 m zw Casqucls n Hamburg AMSTELHOEK 9 120 m O V Hokkaido n Yokohama A.N'CO SPRAY 8 300 m wzw v Kingston n Baton ANDIJK 9 600 in uo v St. Helena n Kaapstad .WNENKKRK 8 l-'O in OHO v Madagascar n Durban AN'TILLA CAPE 9 280 m O v Ceylon n Kawasaki ARCHIMEDES 9 Ie A'clam ARF.NDSKERK 9 le Durban AR1STOTELES 10 v A dam n Georgetown AS.MIDISKE 9 Deliolt ATYS 9 210 m w v Londonderry n Curagao BALI 10 (e Port Swettenham BA ND A 8 280 m zo m Hongkong BARENDRECHT 10 la Southend n Tha meshaven BENGALEN 8 180 m W v Monrovia n Belra BENINKUST 9 te A'dam BIT.LITON 9 70 m ono v MaKa n A'dam BORNEO 9 100 n> no St Helena n Kaapstad CA LAMA RES 10 Ie Almirante CHEVRON 9 280 m z v Socotra n R'dam CALTEX ARNHEM 190 m n Kopenhagen CHEVRON DELFZIJL 9 te R'dam CHEVRON EINDHOVEN 9 3'JO m w v Walvis baai n CALTEC GORINCHEM 10 m Kieicrkanaal CHEVRON LEIDEN 9 330 m wnw v Manilla n Bahrein CALTEX NAPELS 9 V Nagasaki n Bahrein CALTEX NEDERLAND 9 >80 m ono v Ascension n CHEVRON ROTTERDAM 9 le New York CAMEROENKUST 9 v Georgetown n St. John CAMPHUYS 10 rede Beua CA PIST FR IA 8 120 m zzo Lourenco Marques CERES 8 v Lirquen n .Arica CHARIS 8 pto Matias n Plo Cortes CINULIA 8 10 m no v llorta n Curacao CONGOKUST 9 la rede Lagos CRANIA 9 te Buenos Aires DAHOMEYKUST 10 te Rouaan DALLlA 9 50 m ozo v Muscat n Mena al Ahmadl DAPHNE 10 v Zuetina n DIADEMA 9 250 m nnw v Cochin n Singapore DIEMERDIJK 9 v Los Angeles n Cristobal DILOMA 9 570 m wnw v Walvisbaai n Mena al Ahmadl DIONE 9 pas« Str Malaga ii Mena al Ahmadi DOEL WIJK 10 te Tobroek DORDRECHT 8 180 m ono v Ft Dauphin n Pt Elizabeth DUIVENDRECHT 8 pass ingang Hudson Straat n A'dam F.KMHAVEN 10 v Londen n Durban ECHO 9 100 m w v Boulogne EOS 10 te Beyrouth ESSO AMSTERDAM 10 te Carlplto ESSO DF.N HAAG 9 160 m no v Mlnleoy n Bataan ESSO ROTTERDAM 9 280 m ozo Belra n Bahrein FARMSUM 9 «35 m wzw v I^nds End n R'dam FLAVIUS 9 pass Kreta n Venetië FOREST TOWN 8 V Nou erna n Perr. Golf GAASTERDIJK 9 te Antw GAASTF.RKERK 9 110 m zo v Tenerlfe n Antw GAASTERLAND 9 100 rn wzw v Dakar n A'dam GANYMEDES 9 v A dam n La Guaira GEESTLAND 9 pass Azoren nr Preston GORREDIJK 8 20 m n v Horta n Charleston &RAVELAND 8 pass Victoria n Kaap Delo GREBBEDIJK 8 100 m nw v Azoren n Le Havre GROTEKERK 8 te Antw GULF H.ANSA 9 100 m zzw v Las PaLmas n Le Havre GULF HOLLANDER 12 te Mena verw GULF SWEDE 9 10 m zw v Manger n Perz Golf HATHOR 9 v Bremen n Adam HERCULES 9 te Valencia HERMES 8 1300 m wzw v Fayal n Antw HILVERSUM 3 600 m w v Scillies n Bremen HOLLANDSDIEP 9 140 m zo v Tarakan HOUTMAN 9 v Auckland n Wellington KAAP HOORN 9 v Belem n Point Fortin KABYLIA 8 180 m o v Kp Dondra v Singapore KALYDOX 9 270 m ono v Saigon n Hongkong KARA 9 160 m w v Pegang n Perz Golf KARACHI 9 ie Balbao KATENDRECHT 10 Ic Kaapstad KEIZERSWAARD 9 Wilmington n Seattle nr Jarrow KEXXEMERLAND 9 te Bremen KENIA 10 van Saltend n. KERKEDIJK 9 la Santos KERMIA 9 v Willemstad n Pia Cardon KHASIELLA 8 65 m nno v Mona n Stanlow KIELDRECHT 10 te Basrah KOPION ELLA 9 v Yokohama n Mlrl KORATIA 9 35 m ono van Sydney naar Geelong KOREN IA 9 360 m ozo van Colombo n Bombay KOSSMATELLA 9 v Thameshaven n Petit Conronne KREBSI.A 8 v ThameshRvcn KYLIX 9 v New Orleans n Curagao LEIDERKERK 8 200 m o v Kaap Delgado naar Las LADON 9 -.t Paramaribo LEKHAVEN 8 dw. van Balua naa.r Santos LELYKERK 8 rede vao Kaapstad naar Dubai LIBERIA KUST 9 van Rotterdam LIMBURG 9 van Penang n. Colombo LOVBLLIA 9 235 m ozo V. Beira n. Perz. Golf MACOMA 9 120 m n van Las Palmas n. Rotterdam MADISONLLOYD 9 310 lil n o van Keelung naar Shimizu MARATHON 8 van Miami naar Mobile MARNELLOYD 9 720 m z o Tokyo naar San Francisco MEERDRF.CHT 9 30 m n w van Walvisbaai n. Brake ','KNTOR 10 (e Piraeus MERCURIUS 9 te Amsterdam MERSEYLLOYD 9 835 m zo van Seychelles naar Penang MEM NON pass, 9 s. Miguel Azoren naar Amsterdam METliLA 8 190 m n w van Colombo naa: Mc ia al Ahmadi MINOS 9 van Benghazi naar Tripoli MISSISIPPILLOYD 10 te Damman MOORDRECHT 8 v Punta Cardon n. Ialiberstad MIJDRECHT 9 van Montevideo naar Mena al Ahmadi NAESS COURIER 9 90 m Kharg eii NAESS LION 10 IC Vlzagapalnam verwacht NEDER „EMS 8 170 m z w van Havanna n K.-.apsïad NEDER ELBE 8 35 m w V. Manzanillo NEDER RIJN 9 200 m n O v. Pontlanak naar Singapore NEDER WAAL 9 van Amsterdam n Marseille NF.PTUNUS 9 20 m 7. van Turks ei!, n Antwerpen NEVERITA 9 420 m wnw van Walvisbaai n. Mens NISO pass 9 Ouessant naar Mena al Ahadi NOORDWIJK 11 te Nauru NIJKERK 8 35 m nw van Corlun naar Karachi OLDEKERK 9 le Bahrein ONO BA 9 100 m w van Algiers naar Tripoli e Bombay I. Portland ORANJE XAASAU 9 van Port of Spain n. Grenada OOSTKERK 10 te Beira OSIRIS 9 te Bremen OSSENDRECHT 8 te Hamburg PA LA MADES 9 le Paramaribo PARKHAVEN 9 te Hamburg PARTHENON 9 te Amsterdam PHILIDORA 10 1 verwacht PIIILINE 8 410 r San Salvador i PHILIPPI4 8 650 r Monrovia POLYDORUS 10 op Elbe PRINS ALEXANDER 9 le Beiroeth PRINS DER NEDERLAN DEN 9 van Pont a Delgada naar Port of Spain PRINS M4URITS 8 210 m o i n Belle eil. naar Londen T1IERON 8 765 m no van San Juan THEMIS 9 te St. Thomas Ti I LUW AH 10 te Kobe TJIMANUK 9 van Hsinkang naar Hongkong VAN CLOON 9 v Jefselton O te Lahuan verwacht VAN NECK 9 40 m zo van Kaap Valsch n. Tawau VAN RIEBEECK 9 van Mukalla naar Muscat VI DEN A 9 580 ra no van Mogadlsco naar Durban VIVIPARA 3 1210 m w van Kaapstad n. Buenos Ai: es VLIELAND 9 160 m nnw Flores naar Thameshaven VLIST 9 van Cristobal naar San Juan PRINSES MARIA 9 te Quebec PRINSES MARGRIET 9 t.a PURMEREND 9 50 m z v Cochin n Perz. Golf RANDFON'TEIN 10 te Hamburg RIJN 9 125 m zt/w van Triin0 eiL naar New Castle SCHELPtVIjk 9 185 m no van Azoren n. Curagao SCIIIEKERK 9 85 m w van Gibraltar naar Bremen SCHTELLOYD pass. 8 Dakar Tiaar Singapore SCHOUWEN 9 van Port Churchill naar Hull SENBGALKUST 9 100 m nnw van Lissabon naar Rotterdam SEPIA 9 65 m ono van Tunis naar Thameshaven SEROOSKERK 9 310 m zzw van Monrovia naar Duinkerken SERVAASKERK 10 van Singapore naar Hongkong SIMONSKERK 10 te East Londen verw. SEINELLOYD 10 te Lissabon SOLON 10 te Port au Prince STAD GOUDA 9 30 m z o van Alicante naar Savona STAD KAMPEN 9 120 m o van Gibraltar n. Norfolk STENTOR 9 45 m nnw var Kaap St. Vincent naar Algiers STRAAT BALI 10 te Pointe Noire STRAAT CHATHAM 10 te Durban STRAAT CLEMENT 11 te Fremantle n. Singapore STRAAT FIJI 8 van Kobe naar Durban STRAAT FRAZER 8 400 m n o van Mauritius STRAAT FU5HEVH 1400 m o van Rio de Janeiro STRAAT LAGOS 10 van Wellington naar Brisbane STRAAT LOMBOK 9 rede van Dubai STRAAT LEMAIRE 9 rede Beira STRAAT LUANDA 9 66( o van Mauritius naar Melbourne STRAAT SINGAPORE 10 le Port Swettenham verw. STRAAT TOWA 9 van Laurenco Marques naar Durban STREEFKERK 9 316 m w van Walvisbaai WAALKERK 9 88 m van Dakar naar Antwerpen WAARDRECHT 8 90 m o v Belle eil. naar Kopenhagen. WESTERTOREN 10 van Bombay naar Madras WISSEKERK 9 720 m zzo v Mauritius n. Las Palmas WITMARSUM 8 van Bordeaux naar Lissabon WOENSDRECHT 9 te Montreal WOLTERSUM 8 800 m wtn v. Flores Azoren n. Le Havre ZAFRA 9 415 m no van St. Helena naar Spezia ZARIA 8 200 m n van Dakar naar Mena al Ahmadi ZUTDERKERK 9 620 m zzo Monrovia n. Rotterdam Geld voor u: De AMRO Bank leent u graag het geld voor die nieuwe meubelen, die wasautomaat, die verhui zingen noemt u maar op. f1000,- In die 18 mnd betaalt u: 18xf 62,07=f 1117,26. Dat is slechts f 117,26 aan financieringskosten, incl. rente, vergoeding administratiekosten en overlijdensrisico. Dus slechts ca. f 6,50 p. m. f2500,- In die 24 mnd betaalt u: 24 xf 118,37=f2840,88. Dat 'is slechts f340,88 aan financieringskosten, incl. rente, vergoeding administratiekosten en overlijdensrisico. Dus slechts ca. f 14,20 p. m. f4000,- In die 24 mnd betaalt u: 24xf 189,39=f 4545,36. Dat is slechts f 545,36 aan financieringskosten, incl. rente, vergoeding administratiekosten en overlijdensrisico. Dus slechts ca. f 22,70 p. m. Komt u eens langs bij de Amsterdam-Rotterdam Bank in uw buurt. (Bellen of schrijven mag ook!) Wij vertellen u graag alles over de bedragen die u kunt lenen, over het aantal terugbetalingstermijnen, over de kwijtschelding bij overlijden. Een uitgebreide fol der met alle inlichtingen en tarieven ligt voor u klaar. Als u daar de voorkeur aan geeft kunt u deze folder ook opvragen bij Postbus 342, Amsterdam. EEN SERVICE VAN DE AMSTERDAM-ROTTERDAM BANK

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1968 | | pagina 25