Bestuurslid EMS: ,Zwolsman
moest alles zelf doen'
Amsterdamse effectenbeurs
AMROLENING
25
PRISMA
Ontslag
voor
twee leden
KUNSTMATIGE
SCHAARSTE VAN
BANANEN
Waar zijn onze schepen?
f 62,07 p.m. (18 mnd.)
f 118,37 p.m. (24 mnd.)
f 189,39 p.m. (24 mnd.)
VRIJDAG 11 OKTOBER 1968
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
ADVERTENTIE
PRISMA ®@t,PHDN22®
1) 100% waterdicht - Incabloc shockproof -
onbreekbare veer - plat model - edelstaal 125.-
V
PRISMA dameshorloge
2) incabloc shockproof -100% waterdicht
dus óók bestand tegen (nat) huishoudelijk werk 99.-
JUWELIERS
St-PIcterstraat 11 Middelburg
HORLOGEKS
Tel. 01180-8344
FA L.
GOLD - ZILVER - OPTIEK
Zuidstraat 66 - WestUapelle
'T GOUDDOPPERTJE
JUWELIER HORLOGER
Korte Kerkstraat 12 - Goes
Walst raat 88 Vlissingen
J. VAN OF PLASSCHE JUWELIER
Burgemeester Erasniusstraat 4 - Oostburg
Telefoon 01170-2629
Ondraaglijke sfeer van wantrouwen'
Amsterdamse
wisselmarkt
CONTANTE PRIJZEN
Amsterdam (ANP
!x»nöei> 8 68%8.69 New York
7 6.5%—3 6374 Montreal 3 38)4—
3.39r«, Parijs 73.10%—73.15Brus
sel 7.23—7.23'/,. Frankfort 91,31%—
91.36%. Stockholm 70.29—70.31, Zü-
rich 84.6384.68. Milaan 58,38%—
58 43% Konenhagen 48.45—48.50.
Oslo 50 9050.95. Wenen 14.06%—
'.4.07%. Lissabon 12.70%1271
bijeen heb kunnen roepen, voor de rest
was het maar een zaait van tekenen
I Het eerste contract dat met Panam
.werd gesloten over Continental is on
dertekend door Zwolsman en een dei-
leden van de raad van bestuur zonder
dat de andere leden er inzage
o ,onm T..-00 lo sen. wat strijdig was met de statuten,
DEN HA AU (urU) twee ïe-j^ie bepaler» dat de ondertekening van
_.,j „Qn hpqfnnr van twee leden van de raad van bestuur
den van de raad tan bestuur van
den van ae iaau ran «MU'U' '""[nodig is. Het is. aldus de heer Lange-
de Exploitatie Mii Scheveningen, raar, een kwalijke zaak dat de notaris-
r uil sen in het algemeen te weinig reke-
die geen handtekening nebben ge- njng houden met de statutaire bepalin-
overgen van een vennootschap als akten
I veneden worden. Daardoor wordt ook
1967 worden het kind van de re-1 geen kennis genomen van notulen en
I vergaderingen van het bestuur.
kening van een voorgenomen re-
organisatie van het bestuur. Zo! Met Ziekteverlof
wordt het althans voorgesteld in I
het jaarverslag Over 1967 dat em- verlof gegaan. De omstandigheden bij
.li '^e EMS hadden mij zodanig aange-
delijk van de drukpers IS. Het zal^g^t, dat ik noodzakelijk rust moest
in de op vrijdag 25 oktober tei1nemeiV De z,'nmv™ \a" Zwolsman i.ie-
in ue vp j ke|1 sterker te zijn dan de mijne. De
14.30 uur in het Klirhaus te hou- heer Langeraar, die 47 jaar oud is. werd
j i ongeveer een jaar geleden aangesteld Aandeelhouders hebben in de algeme-
deil algemene vergadering van a|S |,-(| van de raad tail bestuur met ne vergadering weinig in te brengen,
aandpplhouders worden besnro»k|p «Placht de financiële positie van zij worden overrompeld. In overleg met
i het concern l(. saneren. mijn collega jlir Van Lennep wil ik
kon. Daarbij aal ook de kwestie TocI, lk mct 2l0kteve,.tef waral j|£™« 'lê've^hu™
van de raad van bestuur worden voort
durend Legen elkaar uitgespeeld en daar
door ontstaat een ondraaglijke sfeer
van wantrouwen. Niemand weet daar-
goede diensten is de heer Langerpar
slechts matig te spreken. Hij betreurt
het dat zijn aan de commissie voorge
legde plan om de zaak te splitsen ir
een exploitatiemaatschappij en eer
ontwikkelingsbedrijf in het rapport
slechts zwak uit de verf is gekomen.
Het ging Zwolsman alleen om zijn
claim op de EMS. die oorspronkelijk
40 miljoen bedroeg gehonoreerd te
krijgen. Van de bestuursreorganisatie
wil hij au fond niets weten. Echte
ontwikkelingsprojecten zijn er nau
welijks. Bij Mariahoeve moet nog
den begonnen en voor de uitvoering
van het Nervi-plan bezit de EMS min
der dan de helft van de benodigde grond.
Voor de rest van de grond is mén af
hankelijk van de gemeente Den Haag.
Deksel oplichten
van het ontslag van de twee Ie- de ifxatierapporten van
1 het onroerend goed ovet
waarde
1967 nog niet
de orde komen.
v a met een advocaat. Het deksel zal dan
den van de raad van bestuur
mC "SSL' "dTr Zwolsman zelf'. I ÏÏ4?'
e?'..d f®r Hïi ,18 hij er indertijd, toen de koersen hoog
«4™ d°k,è Li mt vLJmngd Niet nagekomen "«s-p"»»»»-
vergadering aanwezig was. zegt dat hij Dc wijziging van liet bestuur als nu
de stukken tevoren nooit heeft gezien;Van sanering is nooit iets terecht kun- wordt voorgesteld zal weinig te bele
en dat hij ook geen oproep had ont- nen komen. De toezegging, die bij mijn kenen hebben. Er komt een president-
vangen om aan de vaststelllngs; ergade- jaanstelling was gedaan, dat Zwolsman i commissaris en een directeur. Zwols-
ring deel te nemen. Het andere lid van!zich op Loosdrecht zou terugtrekken en n
de raad van bestuur, dat voor ontslagizich met rechtstreeks met de zaken zou
werd voorgedragen, Ihr M. R. van Len-1 bemoeien, is nooit nagekomen. Het was!
nep, zou zonder motivering niet in de onmogelijk om het werk naar behoren
vergadering aanwezig zijn geweest. te verrichten. Zelfs de poststukken!
kreeg tk alleen te zien voor zover er eenl
riPPÏimnrhtlP £-ul< f!an m,-> werd doorgegeven. Alle
5 5binnenkomende post wordt vooraf door
[Zwolsman en zijn medecommissaris mej
-- uitvloeisel van het.p. Zwolsman behandeld. Daardoor be-
gebruikelijke eigenmachtige optreden staat niet de zekerheid dat alle stuk-ROTTERDAM (ANP) De NV scheep-
van de heer Zwolsman. zo vertelde ons,ken door de raad van bestuur worden1 vaart maatschappij .Triton', dochteron-
dhr Langeraar in een telefonisch onder-1 eezien Zo kon hel "ebeuren dat dedementing van de Koninklijke Rotter-
hn!d Hk gebriiikeUjk dat de jaar- jEMS in processen verwikkeld raakte damsche Lloyd NV heeft van der Gies-
stuKKen buiten de raad van bestuur om;zonder dat ik als lid van de raad van<sen"De Noord te Krimpen aan den IJs-
door Zwolsman samen met de accoun-1bestuur er kennis van had gekregen sel opdracht gegeven tot de bouw van
j 'jtwee motorvrachtschepen voor gestorte
y i"i lading met een draagvermogen van cir-
liWÜlljR §€fl0IU€ïlr:1 19-B00 ton elk. De schepen zullen in
INTERNATIONALS GEDRUKT
De stemming voor bijna alle Internationale
waarden ls gisteren direct bij de opening ge
drukt geweest. Hiermede werden de koersaf-
brokkellngen voor deze fondsen van woens
dag verder voortgezet. Bepaald flauw was
Unilever met een eerste verhandeling op
136.80, tegen woensdag als slotprljs 138.10
Kon. Olie wae nauwelijks prijshoudend op
195.20 doch daalde later lot 191 70 Philips
begon prijshoudend op 157 50 waarna 157.20
werd gedaan. AKU daarentegen opende een
halve gulden lager op 157 doch kon dit ver-
j lies later weer geheel inlopen De British
Euic3!on. waarin AKU een meerderheldsbe-
I lang heeft, gaat over tot een grote produk-
I'ie-uitbreiding in Noord-Ierland Hoogovens
daalde ruim een gulden lot 118.50 zakte
verder in tot 117 50 om daarna weer te her-
stellen tot "i8. De handel In al deze fondsen
1 had met veel te betekenen He; publiek was
eerder me" verkooporders aanwezig waarte
genover niet voldoende vraag stond
Wallslreet bleef woensdag gesloten Men
hoopt dat dit de loalsle woensdagsluiting
van de Newyorkse beurs zal zijn geweest.
Deze sluiting werd. zoals bekend. Ingesteld
om de achterstallige administratie te kunnen
bijwerken
Kon. Zout Organon was flauw met een et
verhandeling op 194 10 om daarna nog verder
in te zakken tot 193.60. Deze maatschappij
gaat een nieuwe fabriek bouwen voor de
eaardigihg van sillcastoffen Hiermede wordt
de bestaande produktiecapaciteit belangrijk
vergroot Md de bouw van deze fabriek i*
6,5 miljoen,gemoeid. Dit ongetwijfeld gun
stige bedrijfsnieuws van K Z Organon kwair
echler in éen verkeerde markt terecht.
Deli Mii was een gulden hoger op 76 Dc
scheepvaartsector gaf merendeels geringe
koersdalingen te zien bij kalme handel. De
staatsfondsenmarkt schommelde rond het
voorgaande slotniveau Dc nieuwe 6-j pet
staatslening 1968-3 kon zleh zeer goed hand
haven op 99 f,.
AKU verliet de markt op 97.50 Philips deed
157.40. Unilever kwam op 136.70 en Kon. Olie
op lis50. Van de scheepvaartwaarden daalde
Van Ommeren vao 223 tot 218 4323%)
Zo daalde Interlas 5 Mclaverpa 8 Curagao-
sche Handel 10. Nyma 3. en VRG Papier 10
punten Ca he gaf 14 en UTR Asphalt 10 pun
ten prijs Holl. Melk Suiker en Nleaf waren
lede- 5 punten lager niet af te komen. Hei-
neken war /.per flauw met een koersverlies
van t 10.— Het zeet uitgebreide verslag van
de exploitatie maatschappij Scheveningen'
F.MSwerd ter beurze druk besproken De
inhoud van dit verslag droeg er toe bij dat
de aandelen EMS f 2 50 lager niet Ie slijten
Aan de
zijde
Nederlanden met in Industr Mij Zutphen 5.
Bergos= 12. Reiss 6. Nee Vlas 5. er. Nirtricia
met 10 punten. Het Zuid-.\frik3ansch Han
delshuls ging 14 punten omhoog in verband
met dc overname van deze Maatschappij door
de Coragaosche Handels-Maatschappij.
Shell en BP willen
olieproduktie in
Nigeria hervatten
DEN HAAG (GPD) Kon. SlieU enj
BritTsclr Petroleum, de belangrijkste pro-i
ducenten van olie in Nigeria vóór het
uitbreken van de burgeroorlog, hopen
nog voor het einde tan dit jaar hun pro-
duktio te kunnen hervatten. De meeste,
produktiegebieden. die voorheen binnen'
het territorium van Biafra lagen, maar
nu onder controle slaan van de federale,
regering, verkeren in een zodanige staat I
dat het werk meteen kan worden hervat.)
Er zijn echter twee problemen, aldus1
Finacial Times, die eerst moeten worden
opgelost.
Het eerste betreft een aanvulling van het j
personeel. Een groot deel van net perso
neelsbestand bestond uit Ibo's, die naar
Biafra zijn gevlucht. Het andere punt;
is de beschadiging, die de pijpleidingen!
hier en daar hébben ondergaan. De re-|
paraties zullen binnen enkele weken]
worden uitgevoerd^ Intussen hebben al
enkele verschepingen plaatsgevonden
vanuit Bonny. waar nog enkele gevulde
opslagtanks "waren, die niet door de oor
logshandelingen zijn beschadigd, aldus
Financial Times
NAT. NEDERLANDEN
WON STRIJD OM SCHOTSE
LEVENSVERZEKERINGSMIJ
DEN HAAG (ANP) Nationale Ne-
|Utoluu. c. ivciiiua vuil iiuu Kenrenen - -«•-«.-=>derlanden NV heeft de strijd om het
tant worden opgesteld. Dit gaat buiten twee motorvrachtschepen voor gestorte D A A \IT7\I bezit van de Schotse levensverzekering-
de bepalingen van de statuten om. want v I**! lading niet een draagvermogen van cir- D/A1 N/Al N LLJ N maatschappij Life Association of Scot-
die schrijven voor dat beslissingen bij AWülljR Q£fl01ïï€ll lra 19-800 ton elk. De schepen zullen in land met ae Engelse verzekeringsmake-
meerderheid van de raad van bestuur de eerste helft van 1970 worden afgele- DEN HAAG (ANP) Op het ogenblik laarsfirma Noble Lowndes tenslotte in
moeten worden genomen. Slechts een- Korl na mijn benoeming, die met in-|verd- zijn de bananen in West-Europa "betrek-j haar voordeel beslecht. Het LoncNnse
maal ben II; erin geslaagd om een be- stemming vnn de commissie van wij'ze Dc order Pasl geheel in het spccialisa- kelijk schaars en duur. De schaarste isbankiershuis S. G. Warburg en Co. die
slissing dooi de voltallige raad van be-!mannen geschiedde, was het jaarver- iLe-programma van deze werf. dat zich echter een kunstmatige, zo meldt heti het bod namens de Nederlandse ntaat-
stuur af te dwingen, dat was bij de ver- slag over 1966 aan de orde. Aeeoun-lrlcht ""der meer op de constructie van markt- en prijsberieht van liet produkt- schappij heeft uitgebracht, heeft bekend
koop van hotel Continental in Parijs, jtants namen aanvankelijk geen genoe-1middelgrote lijnvrachtschepen en bulk- schap voor groenten en fruit. Een aan-'gemaakt dat 35 pet van het aandelen-
Het 15 de enige zakelijke Iransactie ge- gen met de inhoud van dat versla- maar 'carriërs. zoveel mogelijk in serie. Van tal Westduitsc. Belgische en Neder-kapitaal is aangemeld. Daarmee is vol
leest waarvoor ik de raad van bestuur na mijn bemiddeling zijn zij toeii met der Giessen-De Noord bouwde in de landse importeurs heeft namelijk bij.daan aan de conditie dat de meerder
de gewijzigde samenstelling akkoord ge- laatste vlJ'f jaar voor de NV scheep- onderlinge afspraak besloten hun sehe-lheid der aandelen moest worden
gaan. Zwolsman heeft daarbij een ne- vaart maatschappij Trtion het nis pen slechts voor tachtig proeent te be-
derlaag geleden en dat heeft hij mij Schouwen (18.760 ton) het nis Goeree laden. Dit hesluil dateert al van midden
MRTKfi inm n h«t mn Walcheren juli j I. Aanleiding waren de ongekende
il president-directeur worden.
V. d. Giessen-
De Noord bouwt
2 vrachtschepen
Industrie
Bank- en v
Handel enz
Algemeen
654.0
408.5
132.0
1(1-10
650.4
405.2
OBU64 rtliü
S.aaMenlngOD
Ned 68 6%
Ned 88 16%-J
Ned 67 6%
lied 6S-1 i'M
Ned 64-1 5'4
Ned S8 4%
Ned 59 4%
60-1 4%
Ned
I
101 101 >A
93% 935
92*', 92
Ned 55-1 3%
Ned 37 3
GrootooeK 40 3
N Dot) '47 3
BvNG 57 0
BvNG SB-'SVP
BvNG 66-1 1
BvNG 67-1-2 3'/,
BvNG 68-1-2 6%
BvNG 65-1 844
BvNG 38 5%
BvNG 64 5%
FT GT OW
Handel. Industrie en dlv
BE 88 7% 102 102
KZK 63 6 95
N Gas U 68 6% 103s6 103
Pgem 57 6 -
Pgero 84 6 95-,
R -njt, OUDl 644 I
KLM 68 7 99 99
KLM 4% 95,lb 95
Premteieninget
Ueld.Z. 444 9! c 91 ti
Meelfabr 6% 118', 118
Scholt Hon 89% 89'.
Wyer» 68 6% 110% 112
ACTIEVE AANHKI.EN
A rust Rubb 63' 4 63%
HVA-mtJen vei 110% 111
AJCtl 97 80 97 50
DeU Mij c 75. 754
Hoogovens c 1:9.80 IIS
Kon Zout Org 195.80 193,6f
Philips gern oez 157.605 157.71.
Unlleve; e 133.10 136 9C
Dordt Petr 94! 935
idem pref. 940 T 935',
Kon Petr 195J 194.705
HAL 945 92
KLM 180 179
KNSM 121 120%
Ned Slv 118% 117%
iNlev Goudr e '.80 130*
OmmereD c 2251 220
Rott Lloyd 260 160
Seheepv Uoie ::i9 139%
VIET-ACTIEVE AANDELEN
Belegglngsmljen
Alg ronds oez 1225 1220
Converto
Bijenkort e
CalvB c
Carps garen
Ccot Suiker
Cur Hand Mlj
Drie Hoefijzers
Elsevier
Fokker
Ford Ned
Furueas
Gazelle rtjw
Geld pap
Geld Tielens
Glsi Brocades
GnnteD v d
Gruyter 8
Keinekeo
Hero Cons
Hoek s Mach
Holer
Holl Beton
Homhurg
Hoogenbosch
Hoogenstr
1251
101%
140%
Dordr '36
Eindhoven 54
D Haag 52-
D Haag 52-2
Rdan, 52-1
R'dan. 52-3
R'dam 57
Holland Fund
Interunl*
Nefo
Rooeco
Rollnco
Unltas
U till eo
Europatond»
EurunloD
Va leur op
Bank-. I
Alg Bank Ned 274
AMEV 165
Arnrooank 64 7
Delta verz.groep 344
Nat Ned 720
Ned Midstb 101 1
Slavenburg 188
Handel. Industrie
Alb Heijn 249.70
Amst Ballast 120
Amst Droogd 120%
Bensdorp Int. 263
Bereb en Jurg 202%
Berkel Pat 133
Bltjdenst W 92%
597 595
209.50 209
104.50 104
252.40 252
222.50 222
:pr
Interlas
fnternatlo
Kemo Corset
Kempen en 8i
KN Papier
KV Tapijt
Llndetever
Lljetnpf
Lljm en Gel
Meelf NB c
Mees Bouw
Mosa
Udenhout
Unlkap
Unilever 6 cp
Utr Asphalt
Ver Machine
Ver Touw
Wereldhaven
Wesaaneo
Wilton r Br
Wyer» lnd
BUITKNL CKRTfMt-ATEh
Canada
Can Pac 69%
Inland Nat Ga» 13% 134,
Int Nickel :09'i 109%
Shell OU 32% 33%
VERENIGDE STATEN
Co t
Bora Wehry
Bredero's b
Buhrm T
Nutrtcla
Nijverd t Cal»
Overz Ga»
Pakhoed H
Palthe
Philip» gem oez
Pietersen Co
Pont Hout
Ruhaak Co
Rijn-Schelde
Sch Exp Ml.
Sch Exp Mi ki
Sc holt Honig
Sirnon de Wit
Stokvis
Sl sp Twente
viarljnen
Th om Dr Verbllt
113% 111%
93 97.20
97.50 95.10
36.50 1 33 1
36.50 1 33 1
240 236%
American Motor,
Am Radiators
Am Ie: «o lei
Anaconda
Alchl» Top
BethJ Steel
Chrysler
Cities Service
Colgate
Columbia Gas
Consol Electr
Do» Chum
Eastman Kodak
Ford Motor
Gen Blec
Gen Motors
Int Tel en TeJ
Kennecott
Nat 01st UI
Pennsylv Rrd
Pepslco
Radtc Corp
Republic SteeJ
Shell OU
Sperry Rand
Standard Brand»
Studebaker
Sunr MJd
Texat Instr.
Tidewater
On Pac Sr.
US Steel
Westlngh dec.
Woolwortb
40% 40*4
58% 56%
40% 49%
33*4 33%
31% 31*4
60% eng
62% 62%
40 50*4
29% 29%
38% 33%
85% 85 J
i (aten: O - Zl-SJ van 68-59 gr 11—
(ADVERTENTIE)
puzzelen
alijk genomen. Het verslag"
196(1 is echter het enige eerlijke
slag waarin de Rang van zaken is weer
gegeven.
Zwolsman kan alleen maar opschieten
met mensen die tegen een goed salaris!
.ja en anten' willen zeggen. De leden1
•Pr. 1(35.400 tons).
lage prijzen van de afgelopen z
.en, zo deelt Xabonale Nederlan
den mede. Aandeelhouders die het bod
nog met geaccepteerd hebben, krijgen]
daartoe nog veertien dagen de gelegen-
heid. Nationale Nederlanden heeft haar!
bod tot tweemaal toe moeten verhogen, j
alvorens zij als overwinnaar uit het
strijdperk kon treden. De uiteindelijke)
prijs werd tenslotte 205 shilling per
aandeel.
^in°nr60on,ml: 1 plez'e'" 4 waadvogel8
vmpF n •TfpOH'nt infanterie; 11 zee-
17 nn i? d,eregeHud; 15 onderricht;
vade? 9i ff; 18 Pcrs' vnw- 19
bijbeldeel22 booswicht; 25
verdeling; 31 muzieknoot; 32 voorz: 33
SV',1 T 36 p,nats °P de Veluwe;
38 «tuk hom 4(. bergweide; 41 bijw;
deeI van tost. 44 elk; 45 luik.
WET1'-paar'2 cel; 3 Pers- vnw>
^p tiviemand. 8 vogel; 7 onder-
VbRei u iÜS;, 12 st,'lk' 13 Pratende
bef 1, e.erste vrouw; 16 einde; 18
D^pndenvtjs; 20 rivier in N.-Brabant;
J eikeschors; 25
■CSiUtil; 26'u'Hnant; 27 niet dik; 28
Srïeel van l VOn' 30 bitt(M' VOcht;
J,®,,™ Sumatra35 handwerks-
42 111117- i slede; 40 streling;
42muzieknoot; 43 laatstleden. B
be Oploss ns v
ABBEKERK .9 180 m Z V Kp
Blane n Duinkerken
A BI DA 9 v Mirt n
Singapore
ACHILLES 8 900 m O vn
Bermuda n Curacao
ACILA 8 250 m nw v lCp
de Goede Hoop n
Durban
ACTEON 8 ie R'dam
ADONIS 8 1350 m zw v
Fayal n Antw
ADULIS 8 210 rn w v
Monrovia n As-.ib
A LA MAK 0 rede v
Kaapstad
ALGOL 9 pass Majorca n
Genua
ALGORAB 9 pass Kp
Flnisterro n R'dam
ALIOTH 9 pass Kp Vei-de
cll n Santos
ALMAK 8 rede v Kaapstad
ALNITAK 9 ."00 m nno
Fernando Noronha n
Charleston
ALUDRA 8250 m ono St
Pauls Rotsen n Kaapstad
AMMON 945 m zw
Casqucls n Hamburg
AMSTELHOEK 9 120 m O V
Hokkaido n Yokohama
A.N'CO SPRAY 8 300 m
wzw v Kingston n Baton
ANDIJK 9 600 in uo v St.
Helena n Kaapstad
.WNENKKRK 8 l-'O in OHO
v Madagascar n Durban
AN'TILLA CAPE 9 280 m O
v Ceylon n Kawasaki
ARCHIMEDES 9 Ie A'clam
ARF.NDSKERK 9 le
Durban
AR1STOTELES 10 v A dam
n Georgetown
AS.MIDISKE 9 Deliolt
ATYS 9 210 m w v
Londonderry n Curagao
BALI 10 (e Port
Swettenham
BA ND A 8 280 m zo m
Hongkong
BARENDRECHT 10 la
Southend n Tha meshaven
BENGALEN 8 180 m W v
Monrovia n Belra
BENINKUST 9 te A'dam
BIT.LITON 9 70 m ono v
MaKa n A'dam
BORNEO 9 100 n> no St
Helena n Kaapstad
CA LAMA RES 10 Ie
Almirante
CHEVRON 9 280 m z v
Socotra n R'dam
CALTEX ARNHEM 190 m
n Kopenhagen
CHEVRON DELFZIJL 9 te
R'dam
CHEVRON EINDHOVEN 9
3'JO m w v Walvis baai n
CALTEC GORINCHEM 10
m Kieicrkanaal
CHEVRON LEIDEN 9 330 m
wnw v Manilla n Bahrein
CALTEX NAPELS 9 V
Nagasaki n Bahrein
CALTEX NEDERLAND 9
>80 m ono v Ascension n
CHEVRON ROTTERDAM 9
le New York
CAMEROENKUST 9 v
Georgetown n St. John
CAMPHUYS 10 rede Beua
CA PIST FR IA 8 120 m zzo
Lourenco Marques
CERES 8 v Lirquen n .Arica
CHARIS 8 pto Matias n
Plo Cortes
CINULIA 8 10 m no v
llorta n Curacao
CONGOKUST 9 la rede
Lagos
CRANIA 9 te Buenos Aires
DAHOMEYKUST 10 te
Rouaan
DALLlA 9 50 m ozo v
Muscat n Mena al
Ahmadl
DAPHNE 10 v Zuetina n
DIADEMA 9 250 m nnw v
Cochin n Singapore
DIEMERDIJK 9 v Los
Angeles n Cristobal
DILOMA 9 570 m wnw v
Walvisbaai n Mena al
Ahmadl
DIONE 9 pas« Str Malaga
ii Mena al Ahmadi
DOEL WIJK 10 te Tobroek
DORDRECHT 8 180 m ono
v Ft Dauphin n Pt
Elizabeth
DUIVENDRECHT 8 pass
ingang Hudson Straat n
A'dam
F.KMHAVEN 10 v Londen n
Durban
ECHO 9 100 m w v
Boulogne
EOS 10 te Beyrouth
ESSO AMSTERDAM 10 te
Carlplto
ESSO DF.N HAAG 9 160 m
no v Mlnleoy n Bataan
ESSO ROTTERDAM 9 280
m ozo Belra n Bahrein
FARMSUM 9 «35 m wzw v
I^nds End n R'dam
FLAVIUS 9 pass Kreta n
Venetië
FOREST TOWN 8 V
Nou erna n Perr. Golf
GAASTERDIJK 9 te Antw
GAASTF.RKERK 9 110 m zo
v Tenerlfe n Antw
GAASTERLAND 9 100 rn
wzw v Dakar n A'dam
GANYMEDES 9 v A dam n
La Guaira
GEESTLAND 9 pass Azoren
nr Preston
GORREDIJK 8 20 m n v
Horta n Charleston
&RAVELAND 8 pass
Victoria n Kaap Delo
GREBBEDIJK 8 100 m nw
v Azoren n Le Havre
GROTEKERK 8 te Antw
GULF H.ANSA 9 100 m zzw
v Las PaLmas n Le Havre
GULF HOLLANDER 12 te
Mena verw
GULF SWEDE 9 10 m zw v
Manger n Perz Golf
HATHOR 9 v Bremen n
Adam
HERCULES 9 te Valencia
HERMES 8 1300 m wzw v
Fayal n Antw
HILVERSUM 3 600 m w v
Scillies n Bremen
HOLLANDSDIEP 9 140 m
zo v Tarakan
HOUTMAN 9 v Auckland n
Wellington
KAAP HOORN 9 v Belem n
Point Fortin
KABYLIA 8 180 m o v Kp
Dondra v Singapore
KALYDOX 9 270 m ono v
Saigon n Hongkong
KARA 9 160 m w v Pegang
n Perz Golf
KARACHI 9 ie Balbao
KATENDRECHT 10 Ic
Kaapstad
KEIZERSWAARD 9
Wilmington n Seattle
nr Jarrow
KEXXEMERLAND 9 te
Bremen
KENIA 10 van Saltend n.
KERKEDIJK 9 la Santos
KERMIA 9 v Willemstad
n Pia Cardon
KHASIELLA 8 65 m nno v
Mona n Stanlow
KIELDRECHT 10 te Basrah
KOPION ELLA 9 v
Yokohama n Mlrl
KORATIA 9 35 m ono van
Sydney naar Geelong
KOREN IA 9 360 m ozo van
Colombo n Bombay
KOSSMATELLA 9 v
Thameshaven n Petit
Conronne
KREBSI.A 8 v ThameshRvcn
KYLIX 9 v New Orleans n
Curagao
LEIDERKERK 8 200 m o v
Kaap Delgado naar Las
LADON 9 -.t Paramaribo
LEKHAVEN 8 dw. van
Balua naa.r Santos
LELYKERK 8 rede vao
Kaapstad naar Dubai
LIBERIA KUST 9 van
Rotterdam
LIMBURG 9 van Penang n.
Colombo
LOVBLLIA 9 235 m ozo V.
Beira n. Perz. Golf
MACOMA 9 120 m n van
Las Palmas n. Rotterdam
MADISONLLOYD 9 310 lil
n o van Keelung naar
Shimizu
MARATHON 8 van Miami
naar Mobile
MARNELLOYD 9 720 m z o
Tokyo naar
San Francisco
MEERDRF.CHT 9 30 m n w
van Walvisbaai n. Brake
','KNTOR 10 (e Piraeus
MERCURIUS 9 te
Amsterdam
MERSEYLLOYD 9 835 m
zo van Seychelles naar
Penang
MEM NON pass, 9 s.
Miguel Azoren naar
Amsterdam
METliLA 8 190 m n w van
Colombo naa: Mc ia al
Ahmadi
MINOS 9 van Benghazi
naar Tripoli
MISSISIPPILLOYD 10 te
Damman
MOORDRECHT 8 v Punta
Cardon n. Ialiberstad
MIJDRECHT 9 van
Montevideo naar Mena al
Ahmadi
NAESS COURIER 9 90 m
Kharg eii
NAESS LION 10 IC
Vlzagapalnam verwacht
NEDER „EMS 8 170 m z w
van Havanna n K.-.apsïad
NEDER ELBE 8 35 m w V.
Manzanillo
NEDER RIJN 9 200 m n O v.
Pontlanak naar
Singapore
NEDER WAAL 9 van
Amsterdam n Marseille
NF.PTUNUS 9 20 m 7. van
Turks ei!, n Antwerpen
NEVERITA 9 420 m wnw
van Walvisbaai n. Mens
NISO pass 9 Ouessant naar
Mena al Ahadi
NOORDWIJK 11 te Nauru
NIJKERK 8 35 m nw van
Corlun naar Karachi
OLDEKERK 9 le Bahrein
ONO BA 9 100 m w van
Algiers naar Tripoli
e Bombay
I. Portland
ORANJE XAASAU 9 van
Port of Spain n. Grenada
OOSTKERK 10 te Beira
OSIRIS 9 te Bremen
OSSENDRECHT 8 te
Hamburg
PA LA MADES 9 le
Paramaribo
PARKHAVEN 9 te
Hamburg
PARTHENON 9 te
Amsterdam
PHILIDORA 10 1
verwacht
PIIILINE 8 410 r
San Salvador i
PHILIPPI4 8 650 r
Monrovia
POLYDORUS 10 op Elbe
PRINS ALEXANDER 9 le
Beiroeth
PRINS DER NEDERLAN
DEN 9 van Pont a Delgada
naar Port of Spain
PRINS M4URITS 8 210 m o
i n Belle eil. naar Londen
T1IERON 8 765 m no van
San Juan
THEMIS 9 te St. Thomas
Ti I LUW AH 10 te Kobe
TJIMANUK 9 van Hsinkang
naar Hongkong
VAN CLOON 9 v Jefselton
O te Lahuan verwacht
VAN NECK 9 40 m zo van
Kaap Valsch n. Tawau
VAN RIEBEECK 9 van
Mukalla naar Muscat
VI DEN A 9 580 ra no van
Mogadlsco naar Durban
VIVIPARA 3 1210 m w van
Kaapstad n. Buenos Ai: es
VLIELAND 9 160 m nnw
Flores naar Thameshaven
VLIST 9 van Cristobal naar
San Juan
PRINSES MARIA 9 te
Quebec
PRINSES MARGRIET 9 t.a
PURMEREND 9 50 m z v
Cochin n Perz. Golf
RANDFON'TEIN 10 te
Hamburg
RIJN 9 125 m zt/w van
Triin0 eiL naar New
Castle
SCHELPtVIjk 9 185 m no
van Azoren n. Curagao
SCIIIEKERK 9 85 m w van
Gibraltar naar Bremen
SCHTELLOYD pass. 8 Dakar
Tiaar Singapore
SCHOUWEN 9 van Port
Churchill naar Hull
SENBGALKUST 9 100 m
nnw van Lissabon naar
Rotterdam
SEPIA 9 65 m ono van
Tunis naar Thameshaven
SEROOSKERK 9 310 m zzw
van Monrovia naar
Duinkerken
SERVAASKERK 10 van
Singapore naar
Hongkong
SIMONSKERK 10 te
East Londen verw.
SEINELLOYD 10 te
Lissabon
SOLON 10 te Port au
Prince
STAD GOUDA 9 30 m z o
van Alicante naar Savona
STAD KAMPEN 9 120 m o
van Gibraltar n. Norfolk
STENTOR 9 45 m nnw var
Kaap St. Vincent naar
Algiers
STRAAT BALI 10 te
Pointe Noire
STRAAT CHATHAM 10 te
Durban
STRAAT CLEMENT 11 te
Fremantle n. Singapore
STRAAT FIJI 8 van Kobe
naar Durban
STRAAT FRAZER 8 400 m
n o van Mauritius
STRAAT FU5HEVH 1400 m
o van Rio de Janeiro
STRAAT LAGOS 10 van
Wellington naar Brisbane
STRAAT LOMBOK 9 rede
van Dubai
STRAAT LEMAIRE 9 rede
Beira
STRAAT LUANDA 9 66(
o van Mauritius naar
Melbourne
STRAAT SINGAPORE 10 le
Port Swettenham verw.
STRAAT TOWA 9 van
Laurenco Marques naar
Durban
STREEFKERK 9 316 m w
van Walvisbaai
WAALKERK 9 88 m van
Dakar naar Antwerpen
WAARDRECHT 8 90 m o v
Belle eil. naar
Kopenhagen.
WESTERTOREN 10 van
Bombay naar Madras
WISSEKERK 9 720 m zzo v
Mauritius n. Las Palmas
WITMARSUM 8 van
Bordeaux naar Lissabon
WOENSDRECHT 9 te
Montreal
WOLTERSUM 8 800 m wtn
v. Flores Azoren n.
Le Havre
ZAFRA 9 415 m no van
St. Helena naar Spezia
ZARIA 8 200 m n van
Dakar naar Mena al
Ahmadi
ZUTDERKERK 9 620 m zzo
Monrovia n. Rotterdam
Geld
voor u:
De AMRO Bank leent u graag het geld voor die
nieuwe meubelen, die wasautomaat, die verhui
zingen noemt u maar op.
f1000,-
In die 18 mnd betaalt u: 18xf 62,07=f 1117,26. Dat
is slechts f 117,26 aan financieringskosten, incl. rente,
vergoeding administratiekosten en overlijdensrisico.
Dus slechts ca. f 6,50 p. m.
f2500,-
In die 24 mnd betaalt u: 24 xf 118,37=f2840,88. Dat
'is slechts f340,88 aan financieringskosten, incl. rente,
vergoeding administratiekosten en overlijdensrisico.
Dus slechts ca. f 14,20 p. m.
f4000,-
In die 24 mnd betaalt u: 24xf 189,39=f 4545,36. Dat
is slechts f 545,36 aan financieringskosten, incl. rente,
vergoeding administratiekosten en overlijdensrisico.
Dus slechts ca. f 22,70 p. m.
Komt u eens langs bij de Amsterdam-Rotterdam Bank
in uw buurt. (Bellen of schrijven mag ook!) Wij
vertellen u graag alles over de bedragen die u kunt
lenen, over het aantal terugbetalingstermijnen, over
de kwijtschelding bij overlijden. Een uitgebreide fol
der met alle inlichtingen en tarieven ligt voor u klaar.
Als u daar de voorkeur aan geeft kunt u deze folder ook
opvragen bij Postbus 342, Amsterdam.
EEN SERVICE VAN DE AMSTERDAM-ROTTERDAM BANK