Oudste inwoner van Nederland leest nog dagelijks boek en krant ,om bij te blijven' Kneusjesmarkt tiert welig Voor echtpaar Hemelsoet is Zeeland een zoet oord GRATIS EEfclA 6 Demonstratie in New York tegen encycliek NIMETA NV PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT VRIJDAG 2 AUGUSTUS 1968 OME HEIN VAN DOOREN VANDAAG 105 OP ZEVENTIGSTE NAAR DE ALPEN VOOR EERSTE SKI-LESSEN CURSUSGELD AVOND-MAVO VASTGESTELD DEN HAAG ANP) De avond-ulo's I werden niet gesubsidieerd, maar onder I de mammoetwet is dit met de naam van j de ulo veranderd. L it de interimrege- I ling cursusgeld voortgezet onderwijs blijkt, dat voor de avondscholen voor middelbaar algemeen vormend onder wijs (mavo) liet cursusgeld is va at ge- steld op 100 per jaar. De lnterimregeltng bevat voorschriften die alleen gelden voor die scholen en cursussen, die door het rijk worden be kostigd Ingevolge de mammoetwet. Zij hebben geen betrekking op het school geld dat voor dagscholen is verschul digd en wettelijk ts vastgelegd, tn de interimregeling is voorts een verhoging vervat van de cursusgelden voor de avondscholen en cursussen voor lager, middelbaar, en hoger beroepsonderwijs. Voor het lbo geldt thans dertig cent per les tot een maximum van 60 per cursusjaar. Voor het mbo zijn de ze bedragen 35 cent en 90 en voor het hbo 50 cent en ICO. De verge lijkbare cursusgelden bedroegen voor heen respectievelijk 20 cent en 40 voor lager nijverheidsonderwijs, 25 cent en 60 voor het middelbaar en 35 cent en 80 voor het hoger nijverheidson derwijs. Voor de avondscholen voor voorberei dend wetenschappelijk onderwijs (vwo) en het hoger algemeen voortgezet on derwijs (havo) zijn de cursusgelden ge lijk aan die van de huidige avondlycea: 100 voor het eerste leerjaar, 50 voor liet tweede en f 25 voor »Ik van de volgende jaren De cursusgelden voor opleidingen voor lo-akten voor het montessonedipioma, voor de aantekekening lichamelijke oefeningen en voor de akte hoofdleidster kleuteronderwijs zijn dezelfde gebleven. De regeling zal soepel worden toege past. als betaling van cursusgeld tot on redelijke gevolgen kan leiden. MAASTRICHT (GPD) ,Hij is nog zo gezond als een man van middelbare leeftijd, helder van geest en met een bloeddruk van iemand van zestig jaar, vertelt ons zijn schoonzoon (80) die er ook nog wezen mag. ,Hij drinkt zijn borrel nog zonder er bij te beven en rookt zijn sigaartje'. Dat horen we na het afscheid van de heer H. (ome Hein) C. Th. van Dooren, die vandaag 105 jaar wordt en daarmee de oudste mannelijke inwoner van Nederland is. We hebben hem opgezocht toen hij honderd werd, en later nog eens, toen hij zijn 103-de verjaardag vierde, en nu, bij zijn 105-de moeten we eerlijk bekennen, dat hij de laat ste vijf jaar niet veel veranderd Toen Ik zeventig was werd ik ge opereerd aan een kankergezwel. Toen dat was weggenomen was de chirurg heel tevreden. U kunt nog tien jaar mee stelde hij vast. Toen ik vijfen tachtig was kwam de dokter weer. U kunt niet rekenen zei ik. U hebt me vijftien jaar geleden gezegd dat ik nog tien jaar mee kon en nu ben ik 85. Waar blijft u nu ,Ook een Bolsje?' Op het Maastrichtse Volksplein waar hij sinas zjjn honderdste woont bij zyn schoonzoon en zijn dochter, de KERKNIEUWS NEDERLANDS HERVORMDE KERK I Beroepen te Ootmarsum D. Bransd-1 horst, kandidaat te Zuidlaren, die dit beroep ook aannam Te Monster (va cature D. van der Ent Braat) J. den Besten te Huizen fN.-H.L Te Dieren, (derde predikantsplaats) P. Landweer te Xigtevegt. Aangenomen naar Wou- brugge (toez.) F." A. L. Franken te. Veeasen. Aangenomen het beroep naar de Nederlandse protestantse gemeente, te Luxemburg mr. drs. P de Haas te; Keerbergen (Brussel). GEREF. KERKEN VRIJGEMAAKT i Bedankt voor Schildwolde J. M. Goed-; hart te Drachten. NEW YORK-BRLSSEL (AP-ANP) Vijftien leden van de Vereniging voor hulp aan ouders hebben voor de St.: Patrick's kathedraal in New Vork ge-; demonstreert! tegen het verbod van paus Paulus VI op het gebruik van voorbehoedsmiddelen. De voorzitter van de vereniging, Wil liam Baird. verklaarde dat zijn orga nisatie 2000 leden telt en flat .tweeder de van de mensen die wij helpen roomv katholiek zijn'. Ook de Belgische pers brengt in grote; opmaak de reacties op de encycliek .Humanae Vitac', waarbij veel aan dacht wordt besteed aan de verkla ring van de Nederlandse kardinaal Al-| ruik (geweten blijft steeds laatste; norm) en de commentaren in de Ne-| derlandse pers. Verscheidene geestelijken die m Me-, chelen werden ondervraagd over de. nieuwe encycliek betoogden, dat de Eaus in deze kwestie niet onfeilbaar an zijn. De ouderen gaan nochtansl over het algemeen akkoord met de, encycliek, doch de jongere geeste lijken meenden dat de overgrote meer-| derheid van de christenen reeds een! vaat standpunt inzake de geboortere geling heeft ingenomen dat nog moei-'; lijk te veranderen zal zijn. aldus deze berichten. De jongeren zeiden ook. dat zij bij het afnemen van de biecht vrijere standpunten waren gaan heer en mevrouw Creemers, troon, de oude heer in de ruime salon op de eerste etage tussen goede oude en ook moderne schilderijen waaronder van Bellefroid en PeCran Vermeulen. Kwiek veert hij op uit zijn zetel als we binnenkomen en hij excuseert zich even later wanneer hij zjjn gehoor- apparaatje in zijn oor moet steken om het gesprek te kunnen volgen. .Ik hoor zo goed niet meer', zegt hij. ,Ook een Bolsje?' Ome Hein van Dooren vindt het plezierig als hij eens bezoek kr(jgt. En dan vertelt de 105-jarige van zijn lange rijk geschakeerde leven dat al begonnen is toen de Frans-Duitse oorlog van 1870-'71 nog uitgevoch ten moest worden. Hij weet nog dat zijn vader die een Belgische oplei ding genoten had in Namen over deze oorlog vaak zat te bekvechten met zijn vriend die een Duitser was. Maa.r als hij het even later over de moei lijkheden tussen Rusland en Tsje- cnoslowakije heeft blijkt hij ook ,im Bilde' te zijn Als daar maar geen Europees conflict uit voortkomt. De Russen zullen misschien niet dur ven met de Chinezen m de rug'. Deze in Dordrecht geboren 105-jarige heeft het grootste gedeelte van zijn leven in Den Haag gesleten. Daar had hij een bekende zaait in modes en bont die nu nog door een van zij kleinzonen wordt voortgezet. Dt heb nog voor de koningin ge- werkt en zélfs voor koning Willem; m. Ik heb altijd een goede zaak) gehad en met plezier gewerkt zoals i ik ook plezier had in de andere1 dingen van het leven. Ome Hein: kijkt er met plezier op terug terwijl! hij een pittige slok neemt van zijn; tweede borrel, Ik ben echt niet voor-| zichtig met dit leven omgesprongen. Ik deed overal aan mee. Op mijn zeventigste ben ik nog naar Zwitser land gereisd. Daar heb ik toen nog skiën geleerd. Op een keer ergens in de Dolomieten durfden de vrien-i den me nleit meenemen. Toen heb; ik een stukje op eigen houtje gedaan.! Ik verdween in een diep sneeuw-1 gat. Gelukkig kwam er even later i éen andere vakantieganger langs die mijn ski's boven de "sneeuw zagi uitsteken. Anders zat Lk hier nü waarschijnijk niet meer' Toen de heer Van Dooren in 1900; zijn zaak in Den Haag oprichtte, werd hij al gauw lid van de sociëteit. .De Vereeniging' een belangrijke club van vooraanstaande Hagenaars H j; was er een van de oprichters van,; was lange tijd bestuurslid en is nul erelid. In december 1967 is hij met! zijn schoonzoon nog naar Den Haag gereisd toen een onderafdeling van' de sociëteit de gezelligheidsclub! .Anonymus' die allerhamd wedstrij-j den organiseerde 100 jaar bestond.i Dat was een mooi feest. We reisden naar Den Haag. Daar was een groot diner en een feestavond die van 7 tot 3 uur in de nacht duurde. We heb ben ons enorm geamuseerd en toen we de volgende dag naar Maas tricht terugreisden hebben we het fuifje besloten met een diner in de Chevalier d'Orleans. En dat ging allemaal goed. Ik heb nog helemaal geen hulp nodig. Een auto daar INVOER NAAR RECORDHOOGTE schiet ik zo in. Ik loop de trappen nog af en op. vanmiddag nog toen' goede bekenden van mij buiten een foto wi did en maken. Maar overigens kom ik met dat slechte weer van de laatste maanden toch nog niaar( weinig bulten'. De heer Van Dooren, vult zijn dagen hoofdzakelijk met lezen. Boeken en tijdscihriften. Van alles, van .Readers Digest' tot' .Quick' en .Der Stern'. Och ja. ik| tenslotte een mensenleven lang om me heen gehad. O ja. hier ligt een brief van burgemeester Baeteri. Hij kan niet komen op mijn verjaar dag. Maar een paar dagen la,ter komt hij Hij vroeg me wat ik heb ben wilde als cadeautje. Ik heb een boek over president Kennedy gevraagd, Een mens moet op de hoogte blijven' N'eerlands oudste Inwoner in 'n te vreden mens. Ik denk wel eens, nis ik hel ongemak voel van het slechte zien. de reuk en liet gehoor die me zo'n beetje in de steek laten: dat luid onze Lieve Heer toeli ei genlijk een beetje anders moeten: doen maar voor de rest hen ik te vreden. Mijn dochter Jo en mijn schoonzoon verzorgen me uitstekend. Mijn andere dochler uit Brussel. Be.rtha, komt me dikwijls hezoeken ze is er nu ook weer maar hel vervelende van hei oud worden is dal al je heste vrienden en zelfs je kinderen om je. heen de een na <1p ander wegvallen. Dan denk je wel eens: waarom blijf ik nu eigenlijk; nog leven? Maar och 't gaat goed.; Invoer naar recordhoogte HEERLEN (GPD) De in- voer van gebruikte wagens is de laatste maanden weer tot een recordhoogte gestegen. Zes pro cent meer wagens zijn, meestal niet op eigen kracht, Nederland binnengevoerd. Het gros van de wagens wordt gesleept of op aanhangwagens getranspor teerd. Een niet al te groot aan tal komt in de bonafide auto handel terecht, de overige wa gens verzeilen na een snelle fa ce-lifting op de wilde automark ten en worden voor hoge prij zen in cafeetjes verpatst. De handel in wagens, die uil Duits land komen, is lucratief. Dit wordt; in de hand gewerkt doordat daar een wagen eerder .lotal loss' wordt verklaard dan in Nederland, een ge volg van de hoge arbeidslonen, die een reparatie voor de verzekering niet meer rendabel maakt. Voor een appel en een ei is zo'n wagen ver krijgbaar. Voor veel personen is de invoer van zo'n .wrak' met de daar aan verbonden kosten geen probleem. De deuren en de motor worden ge sloopt en de kale wagen verschijnt aan de grens. Voor ren schijntje wordt de zaak dan ingevoerd. Bij een volgende trip neemt de hande laar de denren en de motor mee, die eveneens voor ren prikje Neder land binnen mogen. Vooropgesteld moet natuurlijk wor- don dat een niet onbelangrijk deel van de tweedehandsautohandel vol komen betrouwbaar is. In deze tak van de handel worden de wagen» zorgvuldig opgeknapt on als een vol waardige automobiel aan de man ge bracht. Het andere deel maakt een duistere tocht naar werkplaatsjes, waar met veel geklungel de sporen van een aanrijding worden wegge werkt. Het eventueel verbogen chas sis wordt met persen in de juiste vorm teruggebracht, waarna de wa gen ter keuring gaat om een kente kenbewijs te vomverven. De keuring van de rijksdienst voor wegverkeer bepaalt zich alleen tol de veiligheid van de wagen. Alle mo gelijke lapmiddelen. d;e de wagen een betrouwbaar uiterlijk geven (een betonnen bodem bijvoorbeeld) worden hier snel opgespoord. Voor deze wa gens geen kentekenbewijs. De wa gens die wel veilig zijn' kunnen de weg op. Vandaar dat de ANWB als standpunt heeft: .De Duitse kneu zen hoeven geen gevaar voor de weg op te leveren, omdat ze een veilig heidskeuring hebben ondergaan'. Veel gevaarlijker zijn de Nederlandse kneuzen', die na een zware aanrij ding zonder keuring weer de weg op gaan. Beton als vulling De inspectie van de rijksdienst voor het wegverkeer zegt niets over de motorische kwaliteit en toestand van het vehikel. De mogelijkheden om te knoeien zijn hier te over. De aspi- ranl-koper. d:e niet teveel geld wil of kan uitgeven, kan worden geïmpo neerd door het fraaie, opgepoetste uiterlijk van de wagen. De soms met beton gevulde gaten in de carrosse rie zijn verborgen achter een glim mende laag lak. Het gerammel van de motor dat onmiskenbaar het na derende einde aankondigt, is ge smoord :n een hoeveelheid zaagsel of binnenband, die in de cardan is gestopt. .Meneer, een wagentje, puntgaaf en om op de slofjes voor een spot prijsje'. Liefst tegen de schemering of in liet donker wordt de wagen aangeprezen. In. het donker omdat dan de snel uitvloeiende olievlek der de wagen niet zlohtbaar wordt en omdat de slechte staat van de wagen als het even kan niet ln het oog moet vallen. Het kentekenber.v' is ook niet altijd een even goe gids. Men deinst er niet voor ter o de leeftijd van de wagen te verande ren van 1961 naar 1964. In veel gevallen worden twee oude wagens, waarvan de een van voren en de ander van achteren in de prak zit, samengevoegd tot een nieuw ge heel. puntgaaf. Een chassis van een 64-wagen met een carrosserie en motor uit 1961 levert op het ken tekenbeu-ijs van de politie .ongeveer 1964' op. Sinds de opkomst \an deze handel is een complele organisatie ontstaan. Vroeger haalde de handelaar de wa gon zelf uil het buitenland, knapte hem op en bracht liet voertuig aan de man. Nu ?jjn de taken verdeeld. De een haalt de wagens en zorgt voor de import, op een vaste plaats worden de vehikels opgeslagen, waar de wagen wordt doorverkocht. IX volgende persoon vermeerdert de waarde door. een vaak knappe, plas tische chirurgie toe te passen. Van daar vertrekt de wagen naar de han delaar. die de wagen naar de bruiker brengt. Inmiddels is de prijs van de wagen gestegen van 500 gul den naar 2700 gulden. Slechts een gering deel van het prijsverschil is nodig voor materiaal en arbeidskos ten. Geen verhaal Behalve de eigenaar van deze wagen is de bonafldenandel de dupe van de ze gang van zaken. De betrouwbare tweedehandshande! wordt gewan trouwd. De importeurs van nieuwe wagens lijden er eveneens onder. Ook al :s een wagen langs duistere we gen op de weg terecht gekomen, het blijft een wagen van dat of dat merk. Op deze manier worden oude en nieuwe voertuigen over dezelfde kam geschoren. De garagehouders zijn het erover- eens, dat het publiek bij de aankoop van een gebruikte wa gen, de fout maakt iets te willen kopen, wat er goed uitziet en weinig kost. Dit werkt de knoeierijen m de hand. Veel opgelapte wagens vertrekken vanuit Limburg naar Midden-Neder land en worden daar van de hand gedaan. De reden hiervoor is simpel: .dacht je dat ik iedere dag dat ge zeur van kopers aan mijn deur wil hebben over wagens die niet lopen', verduidelijkt een handelaar. ,Uit het oog uit het hart. Als de wagen ver- kooht is heb ik er niets meer mee te maken'. Een van de weinige hulpmiddelen om de kwaliteit van de gehele wagen te laten vaststellen is de ANWB-keu- ring. Hiervan wordt veel gebruikt gemaakt. Maar vergeleken bij het aantal wagens dat wordt ingevoerd, of .na een botsing weer op de weg komt, is het aantal gering. Sinds een jaar bestaat voor de politie de mogelijkheid om na een ongeluk het kenteken van een wagen in te trek ken en pas weer na een keuring te verlenen. Naar het oordeel van een aantal garagehouders wordt hier van geen deskundig gebruik gemaakt. Naar hun mening worden te veel wagens kentekenloos van de straat naa.r de gai^age verwezen, terwijl dat niet nodig was en blijven er aan de andere kant te veel wagens rijden, die stilstaand langs de weg nog ge vaar opleveren, laat staan rijdend. Hei streven van de garagisten ls om te komen tot een veiligheidsin spectie voor alle wagens ln Neder land. De plannen hiervoor zijn tn een vergevorderd stadium en het systeem wordt reeds op verschillen de plaatsen toegepast. De bedoeling is te komen tot een wettelijk ver plichte jaarlijkse veiligheidskeuring. Is alles in orde bevonden, dan wordt d:t aangegeven door een plaatje op de voorruit. Toch schijnt ook dat mid del niet afdoende te zijn. Op de zwarte markt werd al honderd gul den geboden voor een degelijk plaat je. waarmee de voorruit, van een on deugdelijke auto versierd kon worden en de toch al hoge. prijs nog Iets kon worden opgeschroefd. OP HET GEEL EN GROEN VAN ZEELAND ,Er zijn knusse plekjes plenty' plek lamsoren te plukI mijn moeder. Je u>as toen zo'n beetje de hele dag op pad met een baalzak. Thuisgekomen êchep- te je er een emmertje voor eigen consumptie af en de rest was voor de verkoop. Je lacht je ei- genlijk dood; nu loop ik hier weer rondmaar nu over een hyper modern campingterrein.' Deze woordBn zijn van de rasechte Sas- senaar Hector Limdus Hemelsoet (59), die al sinds zijn zeventiende met meer in Zeeland woont, maar door de jaren heen langzamer- hand verrotterdamst, is; althans hij heeft eeni stadsallure gekre- Geen iconder eigenlijk, want da gelijks kar ik lang-s de wegen', vertelt de heer Hemelsoet. ,Ik vind het mieters om langs de weg te zitten. Je maakt altijd wat mee. Opstoppinkjeje draait je raampje, een gezéllig smoesje en alles is OK; je kan er door, over de sloep desiioods. Met ieder een kan ik wel opschieten. Mach tig als het druk is om dan met je vrachtwagentje overal tussen door te schieten'. Uit deze vak termen blijkt, dat chauffeur He melsoet beslist geen hekel aan zijn werk heeft, behalve: Niet naar hot Haagje en naarLim burg, want dan heb ik er bij voorbaat al de hele dag de pest Minstens één keer per jaar brengt familie Hemelsoet. uit Rotterdam- een bezoek aan Zeeland en dat komt dan meestal neer op alle beschikbare vakantiedagen. He melsoet is verknocht aan zijn Zeeland en heeft er voor altijd zijn hart aan verpand. In hart en meren is hij nog steeds een pure Zeeuw gebleven en dat spreekt volgens hem uit één ei genschap: .Mijn ja is ja en mijn neen is neen en dat blijft so. hoor, want als ik iets met wil dan gebeurt het ook niet. Een tussenweg is er niet. Daar ben ik een echte Zeeuwse stijfkop voor'. Niet zomaar kwam de heer He melsoet op dit chapiter. Reden is de camping bij Veere. ,lk heb niks tegen die camping in Veere. Jaren heb ik daar elke vakantie met mijn tentje gestaan. Het wa ren fijne, lieve mensen, die cam- pingbclieerders, en de service icas werkelijk af. Maar mijn vrouw en ik zijn als 't ware wegge kocht door de Duitsers. Wij' hou den van rust en betalen moet je toch overalToen zijn we hier dus, op camping ,De Braakman', terecht gekomen. Het bevalt ons hier uitstekend. We komen hier nu alweer voor het zesde jaar'. Stijfkop Maar daar heb je die Zeeuwse stijfkop weer, als er plotseling iets is wat niet naar mijn zin ls dan zijn we zo weer foetsie. Wel blijven we in Zeel-and komen, want. er zijn knusse plekjes plen ty. Zeeland is een ideaal oord. was geweldig. Hier vlakbij gen we me! zijn allen vissen in de kreek. Vooral het kanaal was een fantastisch plekje voor de werpnen-gélaar. Je trok dan van die' grote karpers aan de kant, die je met van die grote bolle ogan lagen aan te staren. Werkelijk, da.t aas hét en dat is het nu nog.' De niet te stuiten waterval van herinneringen en gebeurtenissen van Hector Hemelsoet wordt plot seling onderbroken door een kreet van een paar passerende truwr- cumpinggastenKapitalisten Man eh vrouw Hemelsoet schie ten allebei, in de lach en de heer des caravans zegt. legen de vrouu) des caravans: Mieters hier toch, hé Lies, alle mensen zijn vrolijk en kunnen allemaal fijn met elk- aar opschieten. Oh kijk's Lies, die overburen hebben trammelant ha hd ha ha ha Door het venster van de caravan zien wij twee jonge mensen de inhoud van een pan van de grond afscheppen: het zijn van die fij ne, kleine, witte rijstkorreltjes, die zich overal een heenkomen hebben gezocht. ,Dat is een jong gehuwd paar en kampeert voor het eerst Een hartstikke leuk Hector en Lies Hemelsoet in campingsit onder de luifel van hun caravan op kampeerterrein ,De Braakman' bij Hoek. (Foto PZC stel, daar hebben we al wat mee af gelachen', zegt Hector. Voor het echtpaar Hemelsoet ts het geen probleem wat ze elke daa opnieuw zullen gaan doen. ,We hebben een vaste regelmaat, we doen om en om: een dag toe ren, een dag rust, een dag toe ren, een dag rust.... Ik ga- bijvoorbeeld veel vissen bij JJe Griete', dat is bij eeni klein haventje met- een wijds uitzicht, daar blijf je zitten, zo machtig'. Zeeuwse gewoonte Het gesprek wordt telkens afge wisseld met een goede Zeeuwse gewoonte: een lekker bakkie kof fie, want mevrouw Hemelsoet heeft constant de koffie klaar. .Wij kamperen in feite het hele jaar door. Buiten de vakantie staan we met onze caravan op kampeerterrein ,De Waterman' in Barondrechl. Elk vrij uurtje en alle weekends kun je ons daar vinden. Ook 's winters. Dan laten we de gaspitjes branden en heerst- er een temperatuur van zo'n 28 graden en dat Is lek ker behaaglijk'. Pas tien jaar gaat het echtpaar Hemelsoet werkelijk met vakan tie. ,We hebben altijd armoe ge leden. omdat we onze kinderen graag wildtn laten studeren. Nu zijn ze getrouwd en allemaal de deur uit en kunnen we ons wat meer permitteren. Dit is het. tweede jaar dat we met een ca ravan op vakantie gaanAl die ja,ren kampeerden we tn een tentje', legt de lieer Hemelsoet uit. Tijdens onze conversatie heeft me vrouw Hemelsoet niet veel ge zegd maar wel bijzonder plezie rig zitten luisteren. Zij is een vrouw uit het echte moederhout gemneden, die voortdurend attent is op de zorgzaamheid voor hof en haard. Als laatste zegt zij: .Ik heb er nog nooit spijt van gehad, dat ik mijn man neb gevolgd naar Zeeland, want, ik heb er nooit anders dan rust en gezelligheid gevonden'. Getrouwd F. VAN DEN BOUT G. KLOOSTERMAN Middelburg, Essenlaan 1 's-H.-Arend»kerke. Kerkweg 49 31 juli 1968 Gelegenheid tot gelukwen sen op zaterdag 24 augus tus 1968 van 15.30 uur tot 17.00 uur in restaurant ,de Abdy', Abdijplein 5 te Mid delburg. Voor de vele bewijzen van medeleven tijdens de ziekte en de bewijzen van deelne-1 ming ons betoond na het overlijden van onze lieve vader, behuwd-, groot- en overgrootvader PIETER JACOB L'S LK DLC betuigen wij onze oprechte dank. Inzonderheid dokter H. A. Delfos voor de medische hulp en zuster Heyboer voor de liefderijke verpleging. Uit aller naam. A. Ie Due Middelburg, augustus 1968 Achtersingel 85 Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg- Maatschappij NV M. Reyerse, arts, AFWEZIG van 3 tot 19 augustus. Mevrouw Davidse Hobelnstraat 39 VLISSINGKN Pedicure S.V.O. PRAKTIJK HERVAT Tandarts H. H. de Vries AFWEZIG tot 12 augustus. AFWEZIG van 3 t m 12 augustus mej. W. Roeda, pedicure Molenwater 109, Middelburg telefoon 5533. per. Half jaar volledige garantie op onderdelen en arbeidsloon. Veiligheidskeuring Verbond voor Veilig Verkeer. 0—0 Buitenspiegel o— Kokosmatten o—o Vol benzine o—o By aankoop van één onzer gebruikte Dalf- inrullauto's. Prijzen vanaf 2000,- tot 4000,- Dafdealer Walcheren Gebr. Van Fraassen Zonen Scheldestraat 96-100 Vlissingen - Telefoon 01184-4247, vert. 3948 Over het boekjaar wordt 15,- dividend aandeel uitgekeerd. Vanaf 15 augustus 1968 is dividendbewijs no 28 betaal-! baar bij de Amro-Bank NV. Coolsingel 119, Rotterdam en te Amsterdam, Rokln 43 ingang Nes 40. met 15,- onder aftrek van 25% divi dendbelasting. Temeuzen, 30 juli 1968 De directeur. Het inferieur van .Discothéque Club Rob de Nijs' Lievevrouwestraat. 30 te BERGEN OP /OOM werd verzorgd door. FA GEBR. LOONTIES Horeca-lnstallaties Lange Giststraat 29 MIDDELBURG FA A. C. MARTENS Buffetbnmv en luxe betimmeringen Lange Noordweg 2 OVEZANDE le Binnenhaven VLISSINGEN Tel. 01184-4788-3775 TE KOOP partyen zwarte en blanke moeren afm. l/A" tot 2" Prys 0,50 per kg. ZWARTE MOERBOUTEN als: 5/8"x175 mm lang 5/8"x300 mm lang 3A"x200 mm lang 3/4"x320 mm lang 1 "x340 mm lang IW'xlOO mm lang 1V4"x140 mm lang Pr(j8 0,50 per kg. DIAMANTEN SIERADEN MET GARANTIE pERTIFICAAT OPLOSSING VAN VELE ADRESSEER-, VERZEND EN ADMINISTRATIEVE PROBLEMEN DOOR PONS PLAATJES EN ONZE ADRESSEER- EN ORGANISATIE- MACHINES ALLE INLICHTINGEN: DRUKKERIJ DEN 30ER Marlet 51 - Uidöelourg - Tel. 01180-3842

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1968 | | pagina 18