4 Oudste inwoner van Nederland leest nog dagelijks boek en krant ,om bij te blijven' Kneus jesmarkt tiert welig Voor echtpaar Hemelsoet is Zeeland een zoet oord GRATIS EE&IA Demonstratie in New York tegen encycliek NIMETA NV 6 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT VRIJDAG 2 AUGUSTUS 1968 OME HEIN VAN DOOREN VANDAAG 105 OP ZEVENTIGSTE NAAR DE ALPEN VOOR EERSTE SKI-LESSEN MAASTRICHT (GPD) .Hij is nog zo gezond als een man van middelbare leeftijd, helder van geest en met een bloeddruk van iemand van zestig jaar, vertelt ons zijn schoonzoon (80) die er ook nog wezen mag. ,Hij drinkt zijn borrel nog zonder er bij te beven en rookt zijn sigaartje'. Dat horen we na het afscheid van de heer H. (ome Hein) C. Th. van Dooren, die vandaag 105 jaar wordt en daarmee de oudste mannelijke inwoner van Nederland is. We hebben hem opgezocht toen hij honderd werd, en later nog eens, toen hij zijn 103-de verjaardag vierde, en nu, bij zijn 105-de moeten we eerlijk bekennen, dat hij de laat ste vijf jaar niet veel veranderd CURSUSGELD AVOND-MAVO VASTGESTELD DEN HAAG (ANP) De avond-ulo' werden niet gesubsidieerd, maar onder de mammoetwet is dit met de naam van de ulo veranderd. Uit de interimrege ling cursusgeld voortgezet onderwijs blijkt, dat voor de avondscholen voor middelbaar algemeen vormend onder wijs (mavo) bet cursusgeld is vastge steld op 100 per jaar. De interlmregeltng bevat voorschriften die alleen gelden voor die scholen en cursussen, die door het rijk worden be kostigd ingevolge de mammoetwet. Zij hebben geen betrekking op het school geld dat voor dagscholen is verschul digd en wettelijk is vastgelegd. In de interimregeling is voorts een verhoging vervat van de cursusgelden voor de avondscholen en cursussen voor lager, middelbaar, en hoger beroepsonderwijs. Voor het lbo geldt thans dertig cent per les tot een maximum van 60 per cursusjaar. Voor het mbo zijn de ze bedragen 35 cent en 90 en voor het hbo 50 cent en 1*20. De verge lijkbare cursusgelden bedroegen voor heen respectievelijk 20 cent en 40 voor lager nijverheidsonderwijs, 25 cent en 60 voor het middelbaar en 35 cent en 80 voor het hoger nijverheidson-1 derwijs. Voor de avondscholen voor voorberei dend wetenschappelijk onderwijs (vwo) en het hoger algemeen voortgezet on derwijs (havo) zijn de cursusgelden ge lijk aan die van de huidige avondlycea: 100 voor het eerste leerjaar, 50 voor het tweede en f 25 voor elk van de volgende jaren. De cursusgelden voor opleidingen voor lo-akten voor het montessoriedipioma. voor de aantekekenlng lichamelijke oefeningen en voor de akte hoofdleidster kleuteronderwijs zijn dezelfde gebleven. De regeling zal soepel worden toege past, als betaling van cursusgeld tot on redelijke gevolgen kan leiden. heer ?n mevrouw Creemers, troon', de oude heer in de ruime salon op de eerste etage tussen goede oude en ook moderne schilderijen waaronder van Bellefroid en Petran Vermeulen. Kwiek veert hij op uit zijn zetel als we binnenkomen en hij excuseert zich even later wanneer hij zijn gehoor- apparaatje in zijn oor moet steken om het gesprek te kunnen volgen. .Ik hoor zo goed niet meert, zegt hij. ,Ook een Bolsje?' Ome Hem van Dooren vindt het plezierig als hij eens bezoek krijgt. INVOER NAAR RECORDHOOGTE Toen ik zeventig was werd ik ge opereerd aan een~kankergezwel. Toen dat was weggenomen was de chirurg heel tevreden. U kunt nog tien jaar mee stelde hij vast. Toen ik vijfen tachtig was kwam de dokter weer. U kunt met rekenen zei ik. U hebt me vijftien jaar geleden gezegd dat ik nog tien jaar mee kon en nu ben ik 85. Waar blijftu nu?' ,Ook een Bolsje?' Op het Maastrichtse Volksplein waar hij sinds zijn honderdste woont bij zijn schoonzoon en z(jn dochter, de KERKNIEUWS NEDERLANDS HERVORMDE KERK Beroepen te Ootmarsum D. Brand-1 horst, kandidaat te Zuidlaren, die ditl beroep ook aannam. Te Monster (va cature D. van der Ent Braat) J. den; Besten te Huizen (X.-H.Te Dieren! (derde predikantsplaats) P. Landweer! te Nigtevegt. Aangenomen naar Wou-, brugge (tbéz.) F". A. L. Franken te: Vees.sen. Aangenomen het beroep naar| de Nederlandse protestantse gemeente: te Luxemburg mr. drs. P. de Haas te j Keerbergen (Brussel). GEREF. KERKEN VRIJGEMAAKT Bedankt voor Schildwolde J. M. Goed-j hart te Drachten. NEW YORK-BRUSSEI. (AP-ANP) Vijftien leden Nan de Vereniging voor hulp aan ouders hebben voor de St.' Patrick's kathedraal in New York ge demonstreerd tegen het verbod van paus Paulus VI op het gebruik van voorbehoedsmiddelen. De voorzitter van de vereniging, Wil liam Baird, verklaarde dat zijn orga nisatie 2000 leden telt en dat .tweeder de van de mensen die wij helpen room«- katholiek zijn'. Ook de Belgische pers brengt in grote; opmaak de reacties op de encycliek i .Humanae Vitae'. waarbij veel aan-j dacht wordt besteed aan de verkla ring' van de Nederlandse kardinaal Al-I fruik (geweten blijft steeds laatste norm) en de commentaren in de Ne derlandse pers. Verscheidene geestelijken die in Me-i chelen werden ondervraagd over de' nieuwe encycliek betoogden, dat de paus in deze kwestie niet onfeilbaar, kan zijn. De ouderen gaan nochtans; over het algemeen akkoord met de encycliek, doch de jongere geeste lijken meenden dat de overgrote meer derheid van de christenen reeds een vaat standpunt Inzake de geboortere geling heeft ingenomen dat nog moei lijk te veranderen zal zijn. aldus deze berichten De Jongeren zeiden ook, dat zij b:j het afnemen van de biecht vrijere' standpunten waren gaan innemen en. zich nu zouden moeten hetgeen den zou kunnen leiden. :egenspreken. hetgeen tot moeilijkhe- zijn lange rijk geschakeei al begonnen is toen de Frans-Duitse oorlog van I870-'71 nog uitgevoch ten moest worden. Hij weet nog dat zijn vader die een Belgische oplei ding genoten had in Namen over deze oorlog vaak zat te bekvechten met zijn vriend die een Duitser was. Maar als hij het even later over de moei lijkheden tussen Rusland en Taje- choslowakije heeft blijkt h|j ook ,lm Bilde' te zijn. Als daar maar geen Europees conflict uit voortkomt. De Russen zullen misschien niet dur ven met de Chinezen in de rug'. Deze in Dordrecht geboren 105-jarige heeft het grootste gedeelte van zijn leven m Den Haag gesleten. Daar had hij een bekende zaak in modes en bont die nu nog door een van z|j kleinzonen wordt voortgezet. i Ik heb nog voor de koningin ge-; werkt en zelfs voor koning Willem i Hl. Ik heb altijd een goede zaak, gehad en met plezier gewerkt zoals i ik ook plezier had in de andere dingen van het leven. Ome Hein kijkt er met plezier op terug terwijl hij een pittige slok neemt van zijn tweede borrel. Ik ben echt met voor zichtig met dit leven omgesprongen. Ik deed overal aan mee. Op mijn zeventigste ben ik nog naar Zwitser land gereisd. Daar heb ik toen nog skiën geleerd. Op een keer ergens in de Dolomieten durfden de vrien den me niet meenemen. Toen heb ik een stukje op eigen houtje gedaan. Ik verdween in een diep sneeuw- gat. Gelukkig kwam er even later een andere vakantieganger langs die mijn ski's boven de sneeuw zag uitsteken. Anders zat ik hier nu waarschijnlijk niet meer'. Toen de heer Van Dooren in 1900! zijn zaak in Den Haag oprichtte,1 werd hij aJ gauw lid ran de sociëteit ,De Vereeni.ging' een belangrijke club van vooraanstaande Hagenaars. Hij was er een van de oprichters van, was lange tijd bestuurslid en is nu erelid. In december 1967 is hij met zijn schoonzoon nog naar Den Haag gereisd toen een onderafdeling van de sociëteit de gezelligheidsclub .Anonymus' die allerhand wedstrij den organiseerde 100 jaar bestond. Dat was een mooi feest. We reisden naar Den Haag. Daar was een groot diner en een feestavond die van 7 lot 3 uur in de nacht duurde. We heb ben ons enorm geamuseerd en toen we de volgende dag naar Maas tricht terugreisden hebben we het fuifje besloten met een diner in de Chevalier d'Orleans. En dat ging allemaal goed. Bt heb nog helemaal geen hulp nodig. Een auto daar schiet ik zo in. Ik loop de trappen nog af en op, vanmiddag nog toen goede bekenden van mij buiten een foto widMen maken. Maar overigens! kom ik met dat slechte weer van de laatste maanden toch nog maar weinig buiten'. De heer Van Dooren vult zijn dagen hoofdzakelijk met lezen, Boeken en tijdschriften. Van alles, van .Readers Digest' tot Quick' en ,Der Stern'. Och ja, ik zie nog altijd graag aardige vrou wen Die heb ik in het modevak! tenslotte een mensenleven lang om me heen gehad. O ja, hier ligt een brief van burgemeester Ba eten. Hij kan niet komen op mijn verjaar dag. Maar een paar dagen later komt hij. Hij vroeg me wat ik heb ben wilde als cadeautje. lik heb een boek over president Kennedy gevraagd. Een mens moet op de hoogte blijven' Neerlands oudste inwoner is 'n te vreden mens. Ik denk wel eens, als ik het ongemak voel van lift slechte zien, de reuk en het gehoor die me zo'n heel je in tie steek laten:, dat had onze Lieve Heer toch ei genlijk een beetje anders moeten: doen maar voor de rest ben ik te vreden. Mijn dochter Jo en mijn schoonzoon verzorgen me uitstekend. Mijn andere dochter uit Brussel. Bertha, komt me dikwijls bezoeken ze is er nu ook weer maar het vervelende van het oud worden is dat al je beste vrienden en zelfs je kinderen om je heen tie een na de ander wegvallen. Dan denk je wel eens: waarom blijf ik nu eigenlijk nog leven? Maar och 't gaat goed. Invoer naar recordhoogte HEERLEN (GPD) De in- voer van gebruikte wagens is de laatste maanden weer tot een recordhoogte gestegen. Zes pro cent meer wagens zijn. meestal niet op eigen kracht. Nederland binnengevoerd. Het gros van de wagens wordt gesleept of op aanhangwagens getranspor teerd. Een niet al te groot aan tal komt in de bonafide auto handel. terecht, de overige wa gens verzeilen na een snelle fa ce-lifting op de wilde automark ten en worden voor hoge prij zen in cafeetjes verpatst. De handel in wagens, die uit Duits land komen, is lucratief. Dit wordt in de hand gewerkt doordat daar een wagen eerder .total loss' wordt verklaard dan in Nederland, een ge volg van de hoge arbeidslonen, die een reparatie voor de verzekering niet meer rendabel maakt. Voor een appel en een ei is zo'n wagen ver krijgbaar. Voor veel personen is de invoer van zo'n .wrak' met de daar aan verbonden kosten geen probleem. De deuren en de motor worden ge sloopt en de kale wagen verschijnt aan de grens. Voor een seliijnlje wordt de zaak dan Ingevoerd. Bij een volgende trip neemt de hande laar de deuren en de motor mee, die eveneens voor een prikje Neder land binnen mogen. Vooropgesteld moet natuurlijk wor den dat een niet onbelangrijk deel van de tweedehandsautohanael vol komen betrouwbaar is. In deze tak van de handel worden de wagens zorgvuldig opgeknapt cn als een vol waardige automobiel aan de man ge bracht. Het andere deel maakt een duistere tocht naar werkplaatsjes, waar met veel geklungel de sporen van een aanrijding worden wegge- werkt. Het eventueel verbogen chas sis wordt met persen in de juiste vorm teruggebracht, waarna de wa gen ter keuring gaat om een kente kenbewijs te vefrwerven. De keuring van de rijksdienst voor wegverkeer bepaalt zich alleen tol de veiligheid van de wagen. .Alle mo gelijke lapmiddelen, die de wagen een betrouwbaar uiterlijk zeven (een betonnen bodem bijvoorbeeld) worden hier snel opgespoord. Voor deze wa gens geen kentekenbewijs. De wa gens die wel veilig zijn kunnen de weg op. Vandaar dat de ANWB als standpunt heeft: .De Duitse kneu zen hoeven geen gevaar voor de weg op te leveren, omdat ze een veilig heidskeuring hebben ondergaan'. Veel gevaarlijker zijn de Nederlandse .kneuzen', die na een zware aanrij ding zonder keuring weer de weg op gaan. Beton als vulling De inspectie van de rijksdienst voor het wegverkeer zegt niets over de motorische kwaliteit e:i toestand van net vehikel. De mogelijkheden om te knoeien zijn hier te óver. De aspi rant-kop^ die niet teveel gëld wil of kan uitgeven, kan worden geïmpo neerd door het fraaie, opgepoetste uiterlijk van de wagen. De soms met beton 'gevulde gaten in de carrosse rie zijn verborgen achter een glim mende laa°; lak. Het gerammel van de motor dat onmiskenbaar het na derende einde aankondigt, is ge smoord in een hoeveelheid zaagsel of binnenband, d,e in de rardan is om op de prijsje'. Liefst tegen de schemering of :n het donker wordt de wagen aangeprezen. In het donker om da'. dan de snel uitvloeiende olievlek on der de wagen niet zichtbaar wordt en omdat de slechte staat van de wagen als het even kan niet in het oog moet vallen. Het kentekenbewijs is ook niet altijd een even goede gids. Men deinst er niet voor terug de leeftijd van de wagen te verande ren van 1961 naar 1964. In veel gevallen worden twee oude wagens, waarvan de ee-n van voren en de ander van achteren in de prak zit, samengevoegd tot een nieuw ge heel, puntgaaf. Een chassis van een 64-wagen met een carrosserie en motor uit 1961 levert op het ken tekenbewijs van de politie .ongeveer 1964' op. Sinds de opkomst van deze handel is een complete organisatie ontstaan. Vroeger haalde de handelaar de wa gen zelf uit liet buitenland, knapte hem op en bracht het voertuig aan de man. Nu zijn de taken verdeeld. De een haalt de wagens en zorgt voor de import, op een vaste plaats worden de vehikels opgeslagen, waar de wagen wordt doorverkocht. De volgende persoon vermeerdert de waarde door, een vaak knappe, plas tische chirurgie toe te passen. Van daar vertrekt de wagen naar de han delaar, die de wagen naar de ver bruiker brengt. Inmiddels is de prijs van de wagen gestegen van 500 gul den naar 2700 gulden. Slechts een gering deel van het prijsverschil Is nodig voor materiaal en arheidskos- Geen verhaal Behalve de eigenaar van deze wagen is de bonafideha ndel de dupe van de ze gang van zaken. De betrouwbare tweedenandshandel wordt gewan trouwd. De importeurs van nieuwe wagens lijden er eveneens onder. Ook al is een wagen langs duistere we gen op de weg terecht gekomen, het bl.jft een wagen van dat of dat merk. Op deze manier worden oude en nieuwe voertuigen over dezelfde kam geschoren. De garagehouders zijn het erover eens, dat het publiek bij de aankoop van een gebruikte wa gen, de fout maakt iets te willen kopen, wat er goed uitziet en weinig kast. Dit werkt de knoeierijen in de hand. Veel opgelapte wagens vertrekken vanuit Limburg naar Midden-Neder land en worden daar van de hand gedaan. De reden hiervoor is simpel: .dacht je dat Ik iedere dag dat ge zeur van kopers aan mijn deur wil hebben over wagens die niet lopen', verduidelijkt een handelaar. .Uit het oog uit het hart. Als de wagen ver kocht is heb ik er niets meer mee te maken Een van de weinige hulpnuddelen om de kwaliteit van de gehele wagen te laten vaststellen is de ANWB-keu- ring. Hiervan wordt veel gebruikt gemaakt. Maar vergeleken bij het aantal wagens dat wordt ingevoerd, of na een botsing weer op de weg komt, is het aantal gering. Sinds een jaar bestaat voor de politie de mogelijkheid om na een ongeluk het kenteken van een wagen in te trek ken en pas weer na een keuring te verlenen. Naar het oordeel van een aantal garagehouders wordt hier van geen deskundig gebruik gemaakt. Naar hun mening worden te vee! wagens kentekenloos van de straat naar de garage verwezen, terwijl dat niet nodig was en blijven er aan de andere kant te veel wagens rijden, die stilstaand langs de weg nog ge vaar opleveren, laat staan rijdend. Het streven van de garagisten is om te komen tot een veiligheidsin spectie voor alle wagens in Neder land. De plannen hiervoor zijn in een vergevorderd stadium en het systeem wordt reeds op verschillen de plaatsen toegepast. De bedoeling is te komen tol een wettelijk ver plichte jaarlijkse veiligheidskeuring, is alles ln orde bevonden, dan wordt dit aangegeven door een plaatje or de voorruit. Toch schijnt ook dat mid del niet afdoende te zijn. Op de zwarte markt werd al honderd gul den geboden voor een degelijk plaat je. waarmee de voorruit van een on deugdelijke auto versierd kon worden en de toch a! hoge prijs nog iets kon worden opgeschroefd OP HET GEEL EN GROEN VAN ZEELAND ,Er zijn knusse plekjes plenty' HOEK ,Weet je wat ik zo ont zettend leuk vind; veertig jaar geleden liep ik hier op dezelfde plek lamsoren te plukken voor mijn moeder. Je tcos toen zo'n beetje de hele dag op pad met een baalzak. Thuisgekomen Schep te ie er een emmertje voor eigen consumptie af en de rest was voor de verkoop. Je lacht je ei genlijk dood; nu loop ik hier weer rond, maar nu over een hyper modern campingterrein.' Deze woorden zijn van de rasechte Sas- senaar Hector Lindvs Hemelsoet. (59), die al sinds zijn zeventiende niet meer in Zeeland woont, maar door de jaren heen langzamer hand verrotterdamst is; althans hij heeft earn stadsallure gekre gen: lekker vlot van tong, woor den behoef je er bij chauffeur Hemelsoet niet uit te trekken. Geen wonder eigenlijk, want da gelijks kar ik langs de wegen', vertelt de heer Hemelsoet. ,lk vind het mieters om langs de weg te zitten. Je maakt altijd loot mee. Opstoppinkje: je draait je raampje, een gezéllig smoesje en alles is OK; je kan er door, over de stoep desnoods. Met ieder een kan ik wel opschieten. Mach tig als het druk Is om dan met je vrachtwagentje overal tussen door te schieten'. Uit deze vak termen blijkt, dat. chauffeur He melsoet beslist geen hekel aan zijn werk heeft, behalve: .Xiet naar het Haagje en naar Lim burg, want dan heb ik er bij voorbaat al de hele dag de pest Minstens één keer per jaar brengt, familie Hemelsoet uit Rotterdam een bezoek aan Zeeland en dat komt dan meestal neer op alle besohikbare vakantiedagenHe melsoet is verknocht aan zijn Zeeland en heeft er voor altijd zijn hart aan verpand. In hai-t en nieren is hij nog steeds een pure Zeeuw gebleven en dal spreekt, volgens hem uit één ei genschap: ,Mijn ja is ja en mijn neen is neen en dat blijft zo, hoor, want als ik iets niet wil dan gebeurt het ook niet. Een tussenweg is er niet. Daar ben ik een echte Zeeuwse stijfkop voor Niet zomaar kwam de heer He melsoet, op dit chapiter. Reden is de camping bij Veere. ,lk heb niks tegen die camping in Veere. Jaren heb ik daar elke vakantie met mijn tentje gestaan. Het wa ren fijne, lieve mensen, die cam pingbeheerders, en de service was werkelijk af. Maar mijn vrouw en ik zijn als 't ware wegge- kocht door de Duitsers. Wy hon den van rust en betalen moet js toch overal. Toen zijn we hier dus, op camping ,De Braakman', terecht, gekomen. Het bevalt ons hier uitstekend. We komen hier nu alweer voor het zesde jaar'. Stijfkop .Maar daar heb je die Zeeuwse stijfkop weer, als er plotseling iets is wat niet naar mijn zin is dan zijn we zo weer foetsie. Wel blijven we in Zeeland komen, want er zijn knusse plekjes plen ty. Zeeland is een ideaal oord. Als ik zo nog eens aan mijn jongenstijd denk. Ach, man, dat was geweldig. Hier vlakbij gin gen me met zijn allen vissen in de kreekVooral het kanaal was die grote karpers aan de kant, die je met, van die grote bolle ogetn lagen aan te staren. Werkelijk, dat was hét en dat is het nu nog.' De niet te stuiten waterval van herinneringen en gebeurtenissen van Hector Hemelsoet wordt plot seling onderbroken door een kreet van een paar passerende buur- campl ng gast en.Kapi talisten Man en vrouw Hemelsoet- schie ten allebei in de lach en dc heer des caravans zegt. tegen de vrouw des caravans: .Mieters hier toch, hé Lies, alle mensen zijn vrolijk die overburen hebben trammelant ha hd ha ha ha Door het venster van de caravan zien wij twee jonge mensen de inhoud van een pan van de grond afscheppen: het. zijn van die fij ne, kleine, witte rijstkorreltjes, die zich. overal een heenkomen hebben gezocht. ,Dat is een jong- Hector en Lies Hemelsoet in c-ampingzit onder de luifel van hun caravan op kampeerterrein ,De Braakman' bij Hoek. (Foto PZC stel, daar hebben we al wat mee af gelachen', zegt Hector. Voor het echtpaar Hemelsoet is het geen probleem wat ze elke dag opnieuw zullen gaan doen. ,We hebben een vaste regelmaat, we doen om en omeen dag toe ren, een dag rust, een dag toe ren, een dag rust.... Ik ga bijvoorbeeld veel vissen bij .De Griete', dat is bij eau klein haventje met een wijds uitzicht, daar blijf je zitten, zo machtig'. Zeeuwse gewoonte Het gesprek wordt telkens afge wisseld met een goede Zeeuwse gewoonte: een lekker bakkie kof fie, want mevrouw Hemelsoet heeft constant de koffie klaar. .Wij kamperen in feite het hele jaar door. Buiten de vakantie staan we met onze caravan op kampeerterrein ,De Waterman' ui Borsndrecht. Elk vrij uurtje en alle weekends kun je ons daar vinden. Ook 's winters. Dan laten we de gaspitjes brandon en heerst er een temperatuur van zo'n S8 graden en dat is lek ker behaaglijk'. Pas tien 'jaar gaat het echtpaar Hemelsoet werkelijk met vakan tie. ,We hebben altijd armoe ge leden, omdat we onze kinderen graag wilden laten studeren. Nu zijn ze getrouwd en allemaal de- deur uit en kunnen we ons wat meer permitteren. Dit is het tweede jaar dat we met een ca ravan op vakantie gaan. Al die jaren kampeerden we in een tentje', legt de lieer Hemelsoet ipeert het eerst Een hartstikke leuk Tijdens onze conversatie heeft me vrouw Hemelsoet niet veel ge zegd maar wel bijzonder plezie rig zitten luisteren. Zij is een vrouw uit het. echte moederhout gemneden, die voortdurend, attent is op de zorgzaamheid voor hof en haard. Als laatste zegt zij: ,Ik heb er nog nooitspijt- van gehad, dat ik mijn man heb gevolgd naar Zeeland, want i/c heb er nooit anders dan rust en gezelligheid gevonden'. F. VAN DEN BOUT en G. KLOOSTERMAN Middelburg, Essenlaan 1 's-H.-Arendskerke, Kerkweg 49 31 juli 1968 Gelegenheid tot gelukwen sen op zaterdag 24 augus tus 1968 van 15.30 uur tot 17.00 uur in restaurant ,de Abd(j', Abdijplein 5 te Mid delburg. Voor de vele bewijzen van medeleven tijdens de ziekte en de bewijzen van deelne ming ons betoond na het overlijden van onze lieve vader, behuwd-, groot- en overgrootvader PIETER JACOBUS LE DL'C betuigen wij onze oprechte dank. Inzonderheid dokter H. A. Delfos voor dc medische hulp en zuster Heyboer voor de liefderijke verpleging. Uit aller naam. A. Ie Due Middelburg, augustus 1968 .Achtersingel 85 M. Reyerse, arts, AFWEZIG van 3 tot 19 augustus. Mevrouw Davidse Hoheinstraat 39 VLISSINGEN Pedicure S.V.O. PRAKTIJK HERVAT Tandarts H. H. de Vries AFWEZIG tot 12 augustus. AFWEZIG van 3 t m 12 augustus mej. W. Roeda, pedicure Molenwater 109, Middelburg telefoon 5533. Half jaar volledige garantie op onderdelen en arbeidsloon. Veiligheidskeuring Verbond voor Veilig Verkeer. Buitenspiegel oo Kokosmatten o—o Vol benzine o—o Bij aankoop van één onzer gebruikte Dalf in ruilauto'8. Prijzen vanaf 2000,- tot 4000,- Dafdealer Walcheren Gebr. Van Fraassen Zonen Scheldestraat 96-100 Vlissingen - Telefoon 01184-4247. vert. 3948 Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg- Maatschappij NV Over het boekjaar 1967 wordt 15,- dividend per aandeel uitgekeerd. Vanaf 15 augustus 1968 is dividendbewijs no 28 betaal baar bij de Amro-Bank NV. Coolsingel 119, Rotterdam en te Amsterdam, Rokin 43 ingang Nes 40, met 15,- onder aftrek van 25% divi dendbelasting. Terneuzen, 30 juli 1968 De directeur. le Binnenhaven VLISSINGEN Tel. 01184-4788-3775 Het interieur van .Discothéque Club Rob de Nijs' werd verzorgd door: FA GEBR. LOONTJES Horeca-installat.ies Lange Giststraat 29 MIDDELBURG FA A. C. MARTENS Buffetbouw en luxe betimmeringen Lange Noordweg 2 OVEZANDE Prijs 0,50 per kg. ZWARTE MOERBOUTEN als: 5/8"x175 mm lang 5/8"x300 mm lang 3A"x200 mm lang 3A"x320 mm lang l"x340 mm lang 11/4 "x 100 mm lang 1 V4 "x 140 mm lang Prijs f 0,50 per kg. DIAMANTEN SIERADEN MET GARANT.IE CEflTIFlCAAT OPLOSSING VAM VELE ADRESSEER-. VERZEND EN ADMINISTRATIEVE PROBLEMEN DOOR PONS PLAATJES EN ONZE ADRESSEER- EN ORGANISATIE- MACHINES. ALLE INLICHTINGEN: DRUKKERIJ DES 30E?. Maria 51 - Middelburg - Te:. 01180-3343

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1968 | | pagina 14