JOHN LANTING, CABARET ZONDER SCHENEN SCHOPPEN Chefarine „4" doet wonderen bij pijn of griep! PANDA EN DE H0BBELD0NKER SCHURKERIJ PILOOT STORM ELH6KIM 7 radio Zeist procedeert verder tegen Vara televisie WOENSDAG 8 MEI 1968 ROVINCIAIE ZEEUWSE COURANT (ADVRRTBNT1B) (Van onze rtv-redacteur) John Lanting zit voortdurend op het dak. In een klein houten huisje kan hij hoog boven Rotterdam de doe-het-zelver uithangen. En dat gebeurt ook. Met stipte regelmaat. John Lan ting komt even uit zijn houten huisje om te zeggen dat hij een perfectionist is. ,In alles. Ik ge loof niet dat je op één punt reu ze perfect kan zijn en op het an dere een flodderaar'. Vandaar (onder meer) de perfecte doe- het-zelver, die terugkeert in zijn huisje om verder aan een tekst te werken. is 37 jaar, Nederland kent hern van Lurelei, Nederland kent hem van het Rotterdams Toneel en het Nieuw Rotterdams Toneel, Nederland kent hem vooral en dan wordt de kring heel wat breder van de televisie. Hij is te zien in Eli Assers strip .Mijn broer en ik" waar hij met plezier Sander Kalleman speelt. Hij was te zien en trok zeer veel aandacht in de nog wat schaarse greepjes die de Nederlandse tv doet in het .moderne toneelrepertoire' Lanting heeft Beckett gespeeld. .Eindspel', wat spectaculairder: Kaf ka, .De Aap' en Nederlandser, het Otto Dijkrepertoire. Het kijkpubliek is hem gaan zien als de man van het indringerstype de man die ogensch(jnl(jk niets "met het gebeuren te maken heeft en mei alledaagse opmerkingen van de ach tergrond op de voorgrond komt. Lan ting speelt het graag en met over gave. Er zijn mensen die dan verge ten dat het ,weer zo'n praatstuk is. waarin toch zo weinig gebeurt'. John Lanting vertelt een niet zo on gewoon verhaal als hij zegt dat hij 'Van onze rtv-redactie) Opnieuw heeft de gemeente Zeist een kort geding tegen de Vara aan gespannen. Ditmaal gaat het niet om (ie zaak Verhagen, waarvan de Va- ra had gezegd dat diverse instanties de/p stervende man aan zijn lot hadden overgelaten, maar om de manier waarop de Vara voor de te levisie heeft gerectificeerd; De Arnhemse advocaat rnr J. ter Horst verdedigt de zaak voor de gemeen te Zeist. )n opdracht van de president van de Amsterdamse Rechtbank heeft de Vara zaterdagavond 20 april de door de rechtbank samengestelde verklaring voorgelezen. Daarin werd nog eens de gehele gang van zaken naar voren gebracht omtrent ziekte en overlijden van de Zei ste raar W. L. Verbagjan. Kernpunt daarbij was dat de Vara in een Ach- ter-het-nieuws tv-reportage van 11 januari had gesteld dat de maat schappij een mens als een hond had laten sterven. De gemeente Zeist meende over voldoende bewijzen te beschikken om dit te weerleggen. Zij kreeg van de Vara wel de ge legenheid om haar standpunt te verduidelijken maar de Vara zegde niet toe daar aan geen commentaar te verbinden. Daarop spande zij een kort geding aan. De Vara ver scheen maandag 8 april niet voor de president van de Amsterdamse rechtbank, mr J. Steehmann. Door een interne communicatiestoornis be reikte de dagvaarding niet dte juiste man, verdedigde de Vara zich later. Mr Steehman wees woensdag 10 apri!_ vervroegd vonnis. Hij droeg de Vara op de door de rechtbank opgestelde tekst voor te lezen. Dat gebeurde in Achter het nieuws op 20 april, maar Herman Wigbold voegde er commentaar aan toe. De gemeente Zeist meent nu dat de Vara het vonnis niet naar beho ren heeft uitgevoerd. in zijn hbs-Jaren al aan het toneel wilde, dat hij bij hel kenbaar maken van die wil in brede kringen op be zwaren stuitte maar dat liet er uit eindelijk toch van kwam. Daar waren enkele omwegen voor nodig. De eerste leidde naar Susanna y José. Hij was er zo'n beetje mana ger en assistent, leefde er in mee maar gaf het toneelidee niet op. .Tijdens een pauze in het Kurhaus van Scheveningen zei Susanna plotseling tegen me: doe eens wat. Ik: gaan jullie dan in de zaal zitten. Ik zal een paar beroemde dansers spelen en jullie mogen raden wie het zijn. Raak. Susanna: Je moet niet achter maar voor de coulissen faan werken. Aan het oordeel van aar hebik veel gehad.' Het Susanna oordeel bleek echter niet zoveel in vloed te hebben dat Lanting de in je schoenen staan. De zwakkeren gaan er onder door. Ik dacht: af wachten en voorbereiden. ,Na Susan na y Jozé doet hij nog wat ervaring op bij een Parijs theater en dan is er in '53 - John Lanting is dan al 23 - de toneelschool van Pos. Amsterdam dus, Hij leert er iets van het vak en krijgt de mentale sterkte die het toneel van hem vraagt. Na Amster dam Rotterdam. Een engagement bij het Rotterdams toneel. Zeven Jaar zit hij er - ,een hele tijd'. Dan volgt de free-lancetijd. gastrollen bij ver schillende gezelschappen ,de televi sieseries, Lurelei en het cabaret. Modern Cabaret of niet: Lanting is iemand die met toneel te maken heeft en te maken zal bl(jven hebben. Hoewel hij de acteur voor het .moderne reper toire' genomd wordt houdt hij niet onverdeeld van dat repertoire. ,Het moet wel met het leven te ma ken hebben. Otto Dijk speel ik erg graag omdat ik hem .haalbaar' vind. Hij houdt binding met het leven van alle dag. Soms gebeurt dat heel knap. Zo knap dat je na de voorstelling de lijn achter die gewone opmer kingen ontdekt.' ,Ik heb ook Beckett gespeeld. Ik heb het zo goed moge lijk gedaan, maar als je mij nou vraagt: deed het je iets dan zeg ik nee het deed me eigenlijk niets. Ik had geen enkele affiniteit lot dat stuk. .Het verschil is dit. Otto Dijk schrijft een volkomen menselijke taal. Haast oubollig, maar de essentie preva leert. Hij wil de mensen op een volkse manier laten spreken. Niet de uitschieters komen aan het woord maar de grootste gemene deler. Van een onderling over en weer praatje komt-ie dan tot de essentie. Dat is een plezierige ontdekking.' ,Er zijn meer jongens die plotseling eenakters gaan schrijven. Het suces in het buitenland zal daar niet vreemd aan zijn. Weet je: dat gaat precies als met moderne schilderijen. Je ziet ze hangen en zegt: dat kan ik ook. Die jongens zien en horen iets van Albee. lonesco, Genet, Pinter en denken: kan ik ook. Maar dat is het nu juist net niet. Ik zeg niet dat er geen ko ren onder het kaf zou zitten, dat hoor je mij niet beweren. Maar er valt wel gruwelijk veel door de mand Otto Dijk blijft hangen.' hij iets verbazends origineels op de Nederlandse cabaretplanken: hij weigert tegen schenen te schoppen, alleen maar om de schenen, alleen maar om het schoppen. Bijna twee jaar duurt het cabaret nu. kant op. Alleen zul je altijd wel blij ven merken dat ik van het toneel kom. Bij Lurelei heb ik een jaar er varing opgedaan. Die was en is brood nodig. Je moet natuurlijk wel weten wat net publiek nodig heeft, want ca baret heeft het publiek nodig.' ,Het loopt lekker nu. Volgend jaar wil ik het programma nog wat uitbrei den. Daar is wel ruimte voor. Mijn samenwerking met Peter is zo goed gegroeid dat we er alles mee kunnen doen. Peter is overigens van dezelf de mening als ik: niet tegen schenen schoppen niet zo nodig ook eens ge- engageerd doen. Ik zeg natuurlijk wel eens iets dat je als geëngageerd kunt beschouwen maar dat is dan niet omdat ik me per dedinitie af wil of moet zetten tegen toestanden.' de kleinkunst, zelf cabaret, ,.Mijn broer en ik' voor de televisie en de losse stukken, liet is leuk, dat wei- maar dat moet het wel blyven.' 402 M, 746 KHZ. 87.85 MHZ. KA NAAL 3. WOENSDAG Middag: 12.00 Stereo: Philharmonia-orkest amusementsmuziek. 12.22 Voor hei licht Instrumentaal sextet met zang.1 13.00 Nieuws. 13.11 Actualiteiten. 13.25 Lichte orkestmuziek. 13.45 Ge sproken portret. 14.00 Voor de kin deren. Li.OO Nederlandse muziekdn- gen: hedendaagse opnamen. 16.00 Nieuws. 16.02 Operetleklanken. 16.50 Stereo: VARA's popshow. 17.20 Voor de jeugd. 18.00 Nieuws. 18.16 Actualiteiten 1 18.20 Uitzending van de Anti-Revolu- tlonaire Partij. Spreker: mr W. de Kwaadsteniet. secretaris van de An ti-Revolutionaire Partij. 18.30 Stereo: dansorkest. 19.30 Nieuws. 19.35 Muzi kale lezing. 20.00 Waar de wijsjes zijn: liedjes van overal. 20.30 Accent: actuele feiten van nabfl bekeken. 20.45 Stereo: Metropoleshow: amuse mentsmuziek. 21.15 Akkoord: licht gevarieerd platenprogramma. 22.15 Country en Western muziek. 22,30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 22.55 Stereo: Nederlandse muziekdagen: radiokamerorkest: moderne muziek. Vier middelen In tin labiet - woaronder het betrouwbare moogmiddd Chefarox - helpen snel en— doen wonderen I De vier middelen, verenigd in Chefarine „4" - elk afzonderlijk al beroemd - wer ken tezamen nóg beter en helpen vaak ook dan wanneer andere middelen falen. De combinatie is ideaal om pijn of griep snel en doeltreffend te bestrijden. DONDERDAG Morgen: AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte grammofoon muziek, VPRO: 7.54 De ze dag. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.11 Ra diojournaal 8.20 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. 8.30-8.35 De froenteman). 8.50 Morgenwijding 00 Nederlandse Muziekdagen 2968 Hedendaagse muziekopnamen. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvita minen 'gr.). <11.00-11.02 Nieuws). 11.55 Beursberichten. 298 M, 1007 KHZ, 95.00 MHZ, KA NAAL 27 WOENSDAG varieerd programma (plm. 12.22 WIJ van het land; 12.26 Mededelingen t b v land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualiteiten: 13.15 Ondernemend, praatjei. NCRV: 14.00 Stereo: moderne orkestmuziek (gr. i. 14.55 Requiem voor Thereslenstadt, hoorspel. 16.00 Nieuws. 16.02 Voor de jeugd. 17.00 Volksmuziek (gr.). 17.15 Reent op en neer, eabarelprogram- rna. 17.30 Stereo: licht ensemble. 17.50 Overheidsvoorlichting: zeker is zeker, informaties over onze soclalo verzekeringen. Avond: 18.00 Gewijde muziek (gr.). 18.30 Nieuws en weerpraatje. 18.46 Actua liteiten. NRU: 19.00 Idomeneo, opera van Mozart (opn.). In de pauze: 20.3520.45 Openbaar Kunstbezit. 22.05 Spiegel van België, een pro gramma in samenwerking met de BRT. NVSH: 22 20 Sextant, radio weekblad van de NVSH. 22.30 Nieuws. 22.40 Stereo: X, een sprong In het duister. 23.5524.00 Nieuws. DONDERDAG Morgen KRO: 7.00 Nieuws 7.10 Het leven de woord. 7.15 Badinerie: klassiek grammofoonmuziek (7.30 Nieuws: 7.32 Actualiteiten: 7.50 Overweging; 8 00 Nieuws). 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw. NRU: 10.00 Wat heeft dat kind, pedagogisch- lezing. 10.20 Muziek uit de Barok. KRO: 1100 Nieuws. 11.02 Voor de zieken. 240 M en FM-KANAAL 43, 99,8 MHZ. op: 1 lijk platenprogramma. 14.00 Nieuws 14.03 Muziek-Boctiekgevarieerd rnuziekproj artiesten. 1 beidsvitaminen: tenprogramma. Poptopnonstop: verzoekplatenpro- gramma. 17.00 Nieuws. 17.02 Actua liteiten. 17.0518.00 Zingende bou gie: gevarieerd platenprogramma voor automobilisten. DONDERDAG NCRV. 9.00 Nieuws. 9 02 Voor de zieken. 9.30 Lichte instrumentale muziek. 10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nieuws). T eksten Cabaret Na een jaar Lurelei is John Lanting dan begonnen met zijn eigen caba ret. Samen met de pianist Peter Bark ,een grappige, reeële jongen, een zeer 'goed musicis bovendien') doet ,Mijn broer en ik' naar zaterdag De KRO-televisiesectie heeft besloten de strip ,Mljn broer en ik' van Eli Asser ook het komende winterseizoen op de buis te brengen. Dat zal ge beuren in een veertiendaagse regel maat. afwisselend op het eerste en het tweede net. De tijd van uitzen ding wordt lets gunstiger: van zeven tot half acht. Dag van uitzending: zaterdag. John Lanting schrijft alle teksten zelf. En dat gebeurt dan in zijn doe-het-zelf-huisje, dat een plaats, heeft gekregen boven op het platte' dak van zijn huis aan de Rotterdam se Nieuwe Binnenweg. ,Daar kan ik me helemaal afzonderen. Een leuk concentratiepunt. Dat heb je natuur lijk nergens meer. Je kunt je in wel ke stad dan ook niet meer helemaal vrij afzonderen om je te concentreren op de tekstschrijverij. Het is niet zo gemakkelijk. Soms zit ik dagen en dagen in mijn kotje en dan komt er maar niks uit. En dan opeens loopt het.' ,Als we iets meer gaan doen, wil ik wel graag teksten van anderen. Ik ben nu in correspondentie niet Car- miggelt. Misschien dat daar wat uit komt. Ik heb dat we! nodig. Je gaat anders zo'n roofbow op jezelf ple gen. En ik heb mijn tijd hard genoeg no dig. Denk maar eens even les (geven) aan de academie 8 Toen Panda en Jollipop eenmaal een keldertrap gevonden hadden, was het verder gemakkelijk om de oude burcht weer uit te komen. De regen was intussen opgehouden en de wind blies de zwaarste wolken weg, zodat de omgeving nu duidelijker te zien was. ,Het valt ons op. dat onze ka potte auto op eon helling staat!' sprak ae bediende. ,En als wij ons niet ver gissen, is daar beneden een dorpje waar wij ongetwijfeld enige nacht rust kunnen krijgen!' De knecht had gelijk. Panda kon zijn voertuig zon der moeite naar beneden laten rol len - en daar werden ze al spoedig gezien door de dorp-herbergier. ,Die komen van de Spookburcht vandaan... (mompelde deze verblekend. „Hoe durven ze... In deze nacht, en met dit weer...!' Hij deed angstig een stapje terug, toen Panda zijn autoo- een boze kracht, heren 1" NEDERLAND-1 (De wedstrijd tussen de voetbalteams van Engeland en •-panje. die m verschillende omroepbladen voor van avond staat aangegeven, gaat definitief niet door). 37.00 uur: (VARA) GA'S MEE 3S.50 uur: (nts) pipo de clown 39.00 uur: JOURNAAL 39.06 uur: de drie musketiers 19.31 uur: PANORAMIEK 20.00 uur: JOURNAAL 20.20 uur: zendtijd politieke partijen vvd 20.30 uur: stichting socutera 20.35 uur: INBURGEREN Als de democratie niet bevredigend functioneert, sleu- wit men graag aan het kiesstelsel. Op het ogenblik *?ggen sommigen, dat de evenredige vertegenwoordi ging ons land onregeerbaar maakt. Zij staan herzie- s Ivoor' anderen zijn daar tegen. Het bestaande sy- i,..V> T°.rdt, m clu programma vergeleken met het dis- JSSSS -""" en er vv°rdt ingegaan op de adviezen, die gebracht311 PnrtMen over dit onderwerp hebben uit- 21.00 uur': A TASTE OF HONEY De zoveelste uitvoering van de bitterzoete smaak, aie de honing achterlaat bij Jo, een meisje met een buitenechtelijk (neger-)kind cn Gcoff, een homofiele jongen, die haar even merken laat dat de smaak ook zoet zonder meer kan ziin. 22.35 uur: journaal 22.40 uur: openbaar kunstbezit (kleur) 20.20 uur: ACHTER HET NIEUWS 20.45 uur: rood wit blauw Een vrij jong programma voor vrij jonge mensen. 21.25 uur: GAJANEH Ballet op muziek van Katsjatoerian. Choreografie: Lilo Gruber. 22.15 uur: JOURNAAL BELGIE-NED. KANAAL 2/10 I NEDERLAND-2 KANAAL 32 18.51) uur: (nts) pipo de clown 19.00 uur: journaal 19-03 uur coronation street 20.00 uur; journaal 16.30 uur: televisum 18.25 uur: schooltelevisie 18.55 uur: klaas vaak 19.00 uur: wie weet, wint 19.25 uur: ARENA Veertiendaagse sportrubriek. 20.00 uur: journaal 20.25 uur: de dick van dyke show 20.50 uur: PANORAMA Actualiteiten uit binnen- en buitenland. 22.00 uur: het vrije woord 22.30 uur: journaal BKLGIë-FKANS KANALEN S EN 8 17.10 Berichten: 17.15 Licht op groen; 18.15 Wedstrijd spel: 18.55 Les volants: 19.25 Bonhommet en Tilapin; 19.30 Les survlvants; 22.00 Journaal: 20.30 Actualitei ten: 22.30 Journaal. frankrijk-bussel (lille) KANAAL 12 10.12 Schooltv; 12.30 Paris-club: 13.00 Journaal en actualiteiten: 14.03 Schooltv; 18.25 Jonge muzikale gasten: 19.10 Jeugd in actie: 19.20 De kleine leeuw 19.25 Regionaal nieuws; 19.40 Lea demoiselles de Su- resnes: 20.00 Journaal; 20.30 Tekenfilm: 20.33 Aan u de keuze; 20.35 La piste aux étoiles: 21.35 Paris sou terrain; 22.35 Lectuur voor iedereen: 23.35 Jour naal. 3928. Met verbijstering aanschouwde piloot Storm hoe de vorstin zich zonder een zweem van angst in het midden van de eeuwige vlam op stelde. Zijn toch al zo geremde denk vermogen kon niet bevatten dat zij niet onmiddellijk levend verbrandde. Maar hii zag met eigen ogen, hoe Nala zien met een zeker welbehagen In het vuur baadde, zich langzaam kerend en als net ware meedansend in het spel der vlammen. Arend i vroeg zich af. of het alleen maar een illusie van vuur was. een bedriege- lijke lichtspeling of een onschadelijk gas. Hij kon geen verklaring voor net mirakel vinden Maar wel con stateerde h(j, dat Nala tenslotte als sende energie. Snel haastte hij zich naar de paleistuin om niet door DE DOKTER) Ik wisselde enkele woorden met de minister en drukte onze hoofddirec teur en een Engelsman van het de partement van gezondheid, die ook van de partij was, de hand; waar schijnlijk was deze laatste de meest invloedrijke, hoewel hij daar niet de nadruk op legde. .How-do-you-do, sir?' ,How-d'ou-do?' Hoe vriendschappelijk deze heer zich tegenover mij gedroeg, toen ik bij een volgende gelegenheid met hem in aanraking kwam. zult u dadelijk zien. De minister, zijn staf en zijn vrien den werden in een trotse houding vereeuwigd en allen verdrongen zich achter hen, .n de hoop met stralend gezicht op de plaat te komen. Ein delijk wandelden de hoogwaardig heidsbekleders van de staat tussen een haag van politieagenten, die hun oeroude enkelioopsgeweren presen teerden, door naar de rij van voor het station wachtende wagens en werden naar het regeringspaleis ge bracht. Ik reed m^t dokter Maksoud terug naar het ziekenhuis, Hij was dolgelukkig, onulat een minister hem de hand gedrukt had. .Wat zou u er van denken, vriend Ahmad", zei ik, .als wij beiden van deze gelegenheid gebruik maakten om de minister of de hoofdinspec teur eens duidelijk te maken, welk een stinkende corruptie hier in ons ziekenhuis heerst? Vroeger of later zullen immers toch ons beroep bevrijden. daag? We hebben allebei moed willen ons land een dienst bewijzen.' .Je bent gek, Ibrahim!' luidde het antwoord van mijn vriend. .Kolall zit in de wagen van de minister. Hij kent de mudir. We moeten niet voor niets en nog eens voor niets onze posities verliezen.' Ik moest onwillekeurig lachen om zijn moed. die hem weer eens in de steek liet. maar toen we het zieken huis naderden, werd ik woedend. Ik begon te overleggen, wat ik tegen de hoofdinspecteur en de Engelsman zou zeggen. .Ja. ik zou hem terzijde nemen en hen de toestanden in het ziekenhuis naar waarheid afschilde ren. Allen waren vandaag op hun post. De patiënten kregen kippesoep! Nog soep zonder ervoor te moeten talen! Wat was die minister toch een goede man om hen zo'n onver wachte zegen te verschaffen. Op pa- Êier kregen ze iedere dag kippesoep. e regering betaalde daarvoor iedere dag. In de boeken was dit alles ver rekend. Als een van de patiënten, die Abourizk niet voldoende zeintimi- deerd had. zich echter toevallig zou laten verleiden om aan de Inspec teur te vertellen, dat hij honger moest lijden, zou men hem een leu genachtig zwijn noemen. Ale fellahs zijn leugenaars. De hele middag bleef ik in het zie kenhuis en wachtte op de inspec teur. Ik was bereid om van de lang verwachte gelegenheid gebruik te maken. De avond viel. De nacht kwam. Maar geen minister ver scheen, geen hoofdinspecteur, geen Engelsman. En waarom zouden ze ook het regeringsziekenhuis bezoe ken? Had dokter Koah hun niet verteld, dait alles in orde was? Als inen niet op de medische leider mocht vertrouwen op wie moest men dan vertrouwen Ik zing de straat langs de Nijl door en zag voor het paleisachtige huis van een rijke hoogwaardigheids bekleder een grote mensenmenigte verzameld. Ik informeerde brj enkele voorbij gangers, wat er aan de hand was. Men zei mij, dat de minister en zijn gevolg zich in het grote huis be vonden. Er was een feest. Een feest is altijd verleidelijk. Rijst, iamsge- braad, kalkoenen, duiven, schapen vlees. bergen verse groente, fruit en alle voortbrengselen van het jaar getijde' Alhamdui-.llah. Een hoog waardige. ministeriële kippensoep! De samenkomst had. naar het heet te, een politieke betekenis. Ja. po litiek! Nu wist ik het. De weten schap van de menselijke zaligheid! verder. Ik vond mijn vrien- hing m de lucht. zat naast me. Zijn pira- midebouwfaanden lagen werkeloos op het marmeren tafeltje. De lichtende sterren schenen z;cn in zijn diepe ogen te weerspiegelen. Hoofd van een school! In onze kring heerste een gelaten rust. We spraken over onze partij, de nationalisten, over de natie en het volk van Egypte, over de tijd, dat we niet meer "een door de politie opgejaagde en door mensenhaters geknechte massa zou den zijn. Onze talrijke vrienden za ten verspreid onder de bomen om kleine tafeltjes, terwijl beneden ons de Nijl voorbij strooinde, zwijgzaam en krachtig en even geduld-.g als wij. We verlangden n;et naar burger oorlog, naar geweld of bloedvergie ten. maar naar rechtvaardigheid cn gelijkheid en zindelijkheid. Daarom moeten onze tegenwoordige ministers maar lamsvlees, kalkoen en duif eten, vrolijk zijn en mooie huizen laten bouwen, de armen laten verhongeren en de zieken laten ster ven, want zo wilde het noodlot. Maar er zou een dag komen, dat er voor ledereen lamsvlees, kalkoen en duif in overvloed zou zijn, zo zeker als t-.vee keer twee vier is. Toen ik de volgende morgen uit de operatiekamer kwam. hoorde ik. dat de hoofdinspecteur dokter Kolali een bezoek had gebracht. Ze hadden sa men koffie gedronken en sigaretten gerookt en de hoofdinspecteur had zich daarna naar de officiële lunch m de Moudiriyeh begeven. De in spectie was afgelopen. Nu waren er geen schone lakens en geen kip pesoep meer. De toverij was ten ein- d®- (womdt vervoigV/

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1968 | | pagina 7