PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT VOORZICHTIG BELEID VOOR NIEUWE WATERWEG Eerste dubbeldekker Westerschelde krijgt meteen een dubbelganger' ,In Sloegebied en West-Brabant is ruimte genoeg' Felle brand veroorzaakt grote schade op Scheveningse pier Vandaag in de krant... TWEE KM SLANG... Londen vraagt: BOYCOT RH0DESIË' Het volgende applaus Pier voor onbepaalde tijd dicht VOLDOENDE STEMMEN OM ZUID-AFRIKA TE WEREN MEER LOON, OF MEER WERK j kantlij» TOESTEMMING VOOR NIEUW CONTRACT MET WERF Minister Bakker kwam met een goed bericht 211e jaargang - no 97 WAARIN OPGENOMEN DE MIDDELBURGSE, VLISSINGSE, GOESE, BRESKENSE COURANT EN VRIJE STEMMEN Olr«tl« N V B«b. MIJ. nil CV Pro.liKl.l, 8ur«»u>i VIlMlntM, Walitreal 5S-60. UI. telefoon 4457. Zlarlkua. reo UI 1346. «dm Zeeuws* Coursr en W. 4e Petur. HoefdredncUwt O. A. 4e Kok. lelbun. Merkt SI UI. >441 <k t red. 7071/116». m oor ede. S.13. Infer oted. 21^ e Uriel. Kleine i Woensdag 24 april 1968 Zeven verstekelingen Pagina 2 I (min. t 1.751 .Brleo o 35*100. PZC. Mlddelkwf SENATOREN BEPLEITEN (Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG De senatoren Elfferich (ar) en Van den Bergh (wd) hebben dinsdag in de eerste kamer bij de begrotingsbehan deling van volkshuisvesting en ruimtelijke ordening gepleit voor een voorzichtig beleid bij het aantrekken van nieuwe industrieën in het gebied van de Nieuwe Waterweg. In het zuidwestelijke deltagebied, het Sloegebied en westelijk Noord-Brabant is nog genoeg ruimte voor nieuwe industrieën. De heer Elfferich toonde zich voorts ongerust over de aanleg van de nieuwe containerhaven in het Westland. Deze haven, 400 ha groot, zou door zoute kwel schade kunnen bezorgen aan de tuinbouw. Bo vendien twijfelde de heer Elfferich er aan of de haven niet verder uitgebreid zou worden. Ameland De socialistische senator Thomassen, burgemeester van Rotterdam, weerde deze bezwaren af. Tot de aanleg van de haven is besloten toen duidelijk was dat er geen enkel gevaar voor de tuinbouw bestond. Bo vendien is iL haven zodanig omgeven door auto- en spoorwegen alsmede wa terkeringen dat er geen verdere uit breiding mogelijk zal zjjn. De begroting 1968 voor volkshuisvesting en ruimtelijke ordening werd dinsdag door de meerderheid van de woordvoer ders met Instemming besproken, even als het regeringsvoorstel inzake de 4 procent facultatieve huurverhoging. Ernstige Dezwaren werden vooral te beide gebracht door de socialist Broeksz, de PSP-er Van Pelt en me vrouw Van Ommeren-Averink (cpn). Door het nieuwe subsidiebeleid blijven do minder draagkrachtigen in de kou staan, zei de heer Broeksz. Veel aandacht aan de ruimtelijke or dening besteedde vooral de KVP-er Nlere en de socialist Thomassen. De heer Niers noemde het een be zwaar dat de plannen inzake de ruimtelijke ordening onvoldoende on derzocht zjjn op kosten en opbreng sten. Verder vond hij dat een synthe se tussen de ruimtelijke ordening en de industrialisatie ontbreekt. In de bouw van de twee dammen naar Ameland zag de heer Thomassen niets goeds. Wij moeten ons bjj voorbaat hier tegen schrap zetten en alleen voor dwingende waterstaatkundige eisen op zij gaan, zei hjj. Deze laatste opmer king van de heer Thomassen werd be streden door dc heer Algra (ar) die er op wees dat het damplan slechts tien procent van de Waddenzee omvat en Friesland een reeks van recreatiemoge lijkheden zal bezorgen. Minister Schut zal vandaag de kamer antwoorden. Sfadies De heer Thomassen meende dat de re gering meer partiële regionale studies moet gaan verrichten. Zo is onvoldoen de bestudeerd welke bedrijfstakken in noord-Nederland levensvatbaar zijn. Bezwaren had de heer Thomassen ook tegen wat hij noemde de angst voor de steden. De tweede nota inzake de ruimtelijke ordening holt als het ware de steden uit. De steden raken achter. Nederland heeft dertien steden t ;sen tafellaken en servet. De bewoners van onze grote steden leven In omstandig heden die ongunstiger zijn dan de be woners der kleine steden. Waterweg TWEE SENATOREN hebben dinsdag in de eerste kamer ge pleit voor een voorzichtig indu strialisatiebeleid ten aanzien /an hot Waterweggebied. Hun be langrijkste argument: er is ruim te genoeg in het zuidwestelijk deel van de delta (pagina 1) Dubbelganger BIJ de overdracht van 'de eerste dubbeldekker heeft minister Bak ker al direct een .dubbelganger' toegezegd. (pagina 1 en 2) Koninklijk bezoek KONINGIN Juliana zal op SO en 21 )uni een bezoek aan Zeeland brengen. Speciale progfUmma- punten; Zeeuxosch-Vlaanderen en de jubileumtentoonstelling van <te ZLM fpagina 2) Vervoer DE NEDERLANDSE vervoerders over de weg willen de proble men rond de Duitse contingente- Jlng oplossen door middel van een kort geding tegen de regering (pagina 3) Binnen- en buitenlands nieuws: pagina 1, 3, 11 en 13. Zeeuws nieuws: pagina 2, 4, 5 en 9. Sport: pagina 15. Financieel nieuwspagina Radio en tv: pagina 7. Een brand op de pter ran Sch*- veningen trok dinsdag veel pu bliek. De vuurhaard in een pae- tatkraam tras moeilijk te blussen doordat de brandweer twee kilo meter slang moest uitrollen voor dat men water had. De EMS voelde indertijd niet voor een lei ding op de pier. Wat kan er nu branden f AUes is van beton', zei men toen van Zwols man-zijde. NEW YORK (RTR) Engeland heeft een resolutie bjj de Veiligheidsraad In gediend. waarin aan alle landen wordt verzocht de handel met Rhodealë te verbieden. De Internationale luchtvaartmaatschap pijen moeten volgens de resolutie Rho desië mijden. Geen enkel VN-lidstaat zou investeringen in Rhodesië mogen doen. Het reizen van Rhodeslsche bur gers naar het buitenland zou moeten worden beperkt. Schending van de re solutie als zij wordt aangenomen, zou schending van het VN-handvest bete kenen. De landen die geen lid van de VN zijn. worden uitgenodigd zich ook aan de resolutie te houden. De resolutie, die werd ingediend door lord Caradon. maakt niet speciaal melding van Zuid-Afrika en Portugal, die normaal met Rhodesië handel zijn blijven drijven na het vorige verbod van de VN tot in- of uitvoer van met name genoemde produkten uit en naar Rhodesië. De resolutie is ingediend op grond van de artikelen 39 en 41 van het VN-hand- vest, die de Veiligheidsraad machti gen dwangmaatregelen tegen een land te treffen dat de internationale vrede en veiligheid in gevaar brengt. i De enige uitzonderingen op het embar-j go zouden moeten worden gemaakt op! humanitaire gronden. Het nieuwe Britse voorstel betekent, een aanzienlijke uitbreiding van de ge deeltelijke economische sancties die de. Veiligheidsraad op 1 december 1966 op-i legde. M" Geweld Vijf winkeltjes prooi van vlammen (Van onze correspondent) DEN HAAG Op de Schevening se pier heeft dinsdagmorgen een felle, uitslaande brand gewoed, waarbij halverwege het wandel- hoofd vijf winkeltjes volkomen zijn uitgebrand. Het pierperso- neel in de vermaakeentra en op de pier-eilanden was door het vuur van de vaste wal afgesneden. De brandweer rukte uit met groot materieel en zette ondermeer een waterkanon in. tiek, halverwege het wandclhoofd. Maar om kwart over elf had de brandweer hot vuur onder controle en was gevaar voor uitbreiding voorkomen. Kort na het uitbreken explodeerde in de bakkerij een fles met flessegas. In de ruimte lagen nog zes flessen met gas. zodat de brandweer extra voorzichtig moest zijn. Ten gevolge van de brand viel ook de elektrische stroom uit en werd het telefonische contact met het door het vuur inge sloten personeel verbroken. De nood- van de bedrijfsschade zeker ettelijke miljoenen guldens, aldus de heer Van Leeuwen. IHiljoenen schade De heer Van Leeuwen verwacht, dat de verwoestingen het nodig maken, dat wellicht twee maanden de pier voor publiek zal zijn gesloten, i dat al het .onzichtbare verkeer* vernield: de aanvoer van olie, elek triciteit, gas en water. verlichting bleef branden. Ten tijde! H°ewel de brandweer na ruim een van de brand waren op de pier geen uur het se'n .brand meester' kon ge ven, was de toestand nog verre van overzichtelijk. Het vuur woekerde voort in de transportkoker, die midden boven de wand was aangebracht. De brandweer sneed deze koker met veel moeite af, waardoor het uitbreidings gevaar werd uitgebannen bezoekers aanwezig. De brandweer had het zwaar. De au tospuiten konden niet door het toegangs hek en moesten op de promenade blij ven staan; het water moest van hon derd meter afstand komen. Het zoute zeewater is als bluswater voor dc brandspuiten ongeschikt, omdat het zout in korte tijd de pompen van de brandspuiten onklaar zou maken. De adjunct-directeur van de pier, lieer W. J. van Leeuwen, verklaar de dat over de juiste oorzaak brand nog niets met zekerheid valt te zeggen. Hoogst waarschijnlijk is de brand in de f ritesbakkerij ontstaan. De schade viel evenmin exact te schatten, maar beloopt met Inbegrip Niet veilig Twijfel bestond er bij de adjunct-di recteur over eventuele schade aan het betonnen bouwwerk. Hij zei er reke ning mee te houden, dat een deel wordt afgekeurd. Ze kan te veel van de brand hebben geleden, zodat ze niet meer voldoende veilig wordt ge acht. Olympische Spelen LAUSANNE (AP) Zuid-Afrika is uit de Olympische spelen. Het Inter nationale Olympische comité heeft dinsdag bekendgemaakt dat het de ver eiste stemmen (minimum 36) heeft ontvangen die nodig zijn voor aanvaar ding van zijn aanbeveling de uitnodi ging aan Zuid-Afrika in te trekken. De pier bood een trieste aanbük van verwrongen staal, tientallen totaal verbrande banken, geblakerde bakken, waarop neonreclames hadden gestaan, en de tot een ruïne vernielde vijf win keleenheden. De heer Van Leeuwen deelde mee, dat de Exploitatiemaat schappij Wandclhoofd Scheveningen (EMWS) tegen brand is verzekerd. De brandweer, die aanvankelijk slechts bluswater kon betrekken van de enige brandput op de boulevard, had later een tweede aanvoerleiding gelegd. Aan het begin van de Zwol sestraat, een afstand van ettelijke honderden meters, werd een brandput gevonden op een andere waterleiding buis, zodat voldoende water tot bij de brand kon worden aangevoerd. De resolutie maakt geen gewag van geweld tegen Rhodesië. Daarom Is ge vraagd In een resolutie van v()f Afri kaans-Aziatische landen die vorige week bij de raad ls ingediend. Dr Zijlstra stelt Nederland voor keus (Van onze red. financiën en economie) DEN HAAG Hogere lonen en ver mindering van werkgelegenheid, of i minder loonsverhoging en verrui ming van de werkgelegenheid. Dat ts de keuze waarvoor ons land zich vol gens de president van de Nederland- sche Bank, drs J. Zijlstra, gesteld ziet. De sedert 1964 woekerende beste- dings- cn inkomensinflatie zijn nog niet werkelijk overwonnen. De werk gelegenheid wordt niet bedreigd door de zorg om de betalingsbalans, maar door de voortzetting van de Inflatie op het gebied van bestedingen en in komens. Het gevaar dreigt, zo waarschuwt de president in het jaarverslag, dat voor de eerste maal van zijn hand ver schijnt, dat onze volkshuishouding te recht komt in een fundamentele on- evenwichtigheid. Dit zou een zodanige aantasting van het betalingsverkeer met het buitenland teweeg brengen, dat alles moet worden gedaan om de kraan dicht te draaien. In dat geval krijgt de betalingsbalans de voorrang boven de werkgelegenheid. Om dit te vermijden moet met be trekking tot de bestedingen een be hoedzaam beleid worden gevoerd. Wie de werkgelegenheid wil beschermen moet thansaLles vermijden wat tot een fundamentele onevenwichtigheid kan leiden. Het gebruiken van een deel van de deviezenreserve om de werkgelegenheid te bevorderen zot slechts het oplaaien van de bestedings inflatie teweeg brengen De stelling van dr. Zijlstra wordt in het verslag uitvoerig geargumenteerd. (Meer nieuws over het Jaarverslag van de Ned. Bank op de financiële pagina.) 'inlster Bakker van verkeer en waterstaat heeft gU- i«S5fyi teren tijdens de overdracht TrtPu van dubbeldeksveerboot rS&gj .Prinses Christina' meege- deeld. dat hij het provinciaal bestuur heeft gemachtigd een zusterschip van deze nieuwe dubbel dekker te laten bouwen. Een verheugend bericht, dat terecht door de vele geno digden bij deze overdracht met lang- jdurig applaus werd ontvangen. De ml- nister voegde er aan toe er van over tuigd te zijn dat deze tweede dubbel dekker nodig zou zijn, ook al zou men uiteraard bij wijze van spreken onmiddellijk kunnen beginnen rnet de bouw van een vaste oeververbinding. Ben Juiste opvatting van Zeeuws stand punt uit gezien Een woord van erken telijkheid aan het adres van deze be windsman la hier op zijn plaats: dank zij zijn besluit zal het nu mogelijk zijn de capaciteit van de veerdiensten weer verder te vergroten, terwijl bovendien de kwetsbaarheid wordt verminderd. Wanneer er maar één dubbeldekasehip zou zijn, zouden immers grote moeilijk heden kunnen ontstaan wanneer deze ene boot door de een of andere oorzaak uit de vaart moet worden genomen: er zou in dat geval geen enkele reserve wezen. Nogmaals, minister Bakker mag ten aanzien ran deze lowest-e aanspraak maken op Zeelands erkentelijkheid. Het applaus, dat gisteren op zitn woorden volgde, was dan ook vooral voor hem bedoeld. •poch hopen we oprecht, dat er ln de 1 toekomst niet meer voor nieuwe veerboten geapplaudiseerd zal behoeven te worden. Het nu te bouwen zuster schip van de .Prinses Christina' zou het laatste moeten zijn, omdat de vol gende fase in de verbetering van de Wea- terscheldeverbindingen de aanleg van een vaste oeververbinding zou wezen. Want me*, alle respect voor ontwer pers en bouwers van de grote veer schepen op de Westerschefde ook met deze dubbeldekker hebben zij mar kant en voortreffelijk werk geleverd toch moet worden vastgesteld, dat veer boten niet dé oplossing zitn. Vergele ken bij een vaste oeververbinding blij ven schepen hulpmiddelen. En daarom moet een vaste verbinding het uit eindelijke doel zijn, vanzelfsprekend. Als die verbinding er eens zal zijn, zal eindelijk een eind zijn geko men aan de steeds weer terugkerende verhoging van de veertarieven. Op dit laatste punt zinspeelde gisteren de com missaris der koningin: een vaste verbin ding kan namelijk tot een tarief leiden, dat voorlopig niet zal behoeven te wor den verhoogd omdat de exploitatielasten anders dan bij veren niet zullen stijgen. yUSSINGEN Voor Zee lands veerverbindingen over de Westerschelde was het giste ren een dubbel belangrijke dag. Even nadat het provinciaal be stuur op een spelevaart tussen Vlissingen en Kruiningen de eerste dubbeldeksveerboot .Prinses Christina' officieel had overgenomen deed de minister van verkeer en waterstaat, drs J. A. Bakker, in een felicitatie- toespraak namelyk de medede ling dat de bouw voor een twee de dubbeldekker kan beginnen. ,Ik kan u verklappen dat het contract met de werf (de NV Scheepswerf Machinefabriek ,De Merwede') voor de volgende dubbeldeksveerboot kan worden gesloten', zei de bewindsman letterlijk. Met een applaus werd de toezegging ontvangen. .Hartelijk dank voor dc indede ling, die u zojuist hebt gedaan' was prompt daarop de spontane reactie van Zeelands commissa ris der koningin, mr J. van Aart- sen, die namens het provinciaal bestuur de nieuwe veerboot van de werfdirectie aanvaardde. ,Het verheugt ons buitengewoon'. Uit de woorden van mr Van Aartsen werd duidelijk dat de opdracht voor de bouw aan ,De .Merwede' niet lang op zich zal laten wachten. Het kan dus een soort van seriebouw worden. ,We moeten er met de werf nog over spreken, maar eigenlijk moet het op deze manier als maar goedkoper worden', suggereerde de commissaris subtiel. Met de inzet van dubbeldekkers op de Westerschelde zijn grote investe ringen gedaan. Wanneer op 26 mei aanstaande ook de walnccommo- datic in de veerhavens van Kruinin gen en Perkpolder op deze nieuwe veerboten zal zijn afge stemd en de .Prinses Chris tina" werkelijk in de vaart komt is er voor deze verbeteringen in totaal een bedrag van 65 miljoen op tafel gelegd. De dubbeldeksveerboot zelf (capaciteit 200 personenauto's op twee rijdekken boven elkaar, lengte 113 meter, motorvermogen 5 x 1700 pk) heeft de som van bijna 20 miljoen gekost. In de zomer van 1966 is de opdracht aan de werf in Hardinxveld - Giessendam verleend. In het najaar van 1967 liep het schip van stapel. De directie van de werf was uiter aard ook bijzonder ingenomen met de mededeling van minister Bakker Tevreden constateerde directeur H. J. Schlömann: .Het is een oud Ne derlands gebruik dat bij de opleve ring van een nieuw schip de opdracht voor het volgende wordt verstrekt'. Vaste verbinding Op het feestelijk met seinvlaggen en bloemen versierde bovenste rij- <lek van de dubbeldeksveerboot bracht minister Bakker nog naar voren dat het provinciaal bestuur van Zeeland .met een keur van argumenten bad aangetoond dat een tweede dubbeldeksveerboot voor de Westerschelde noodzakelijk zou zijn'. Hij liet daarbij nog even weten dat hij wel even had getwijfeld en de aanvraag kritisch had bekeken, maar dat de argumenten zo over tuigend waren dat een beslissing in positieve zin niet mocht uitblij ven. Ook bij een vaste oeververbin ding voor de Westerschelde, zelfs wanneer die in het snelste tempo zou worden uitgevoerd, achtte de minister een tweede dubbeldekkei voor de veerdiensten nog op haar plaats. En daarmee was meteen het onderwerp aangesneden, dat in Zeeland zoveel actualiteit heeft De minister zei er eigenlijk alleeij maar over: .Zelf heb ik daarvoor de middelen niet'. Maar die opmer king was later voor Zeelands com missaris voldoende om erop in te haken. ,U heeft het geld niet maar het is geen geheim dat het geld u bijna is aangeboden', zei hij terwijl hij ook hier het plan van een grot-- aannemerscombinatie om een vaste oeververbinding zelf aan te pakken en te financieren, aan de orde stel de. Overigens was mr Van Aartsen het met de minister eens dat een tweede dubbeldekker voor V lissin- gen-Breskens dringend nodig zal zijn en blijven, wanneer de harte- wens van Zeeland in vervulling gaat: een oeververbinding als sluit stuk van de middenroute door Zee land van noord naar zuid, dus ter hoogte van Terneuzen. Veertarieven Vanzelfsprekend kwamen ook de verhoogde veertarieven bij de over dracht van de dubbeldekker nog even om de hoek kijken. Minister Bakker lokte het eigenlijk zelf uit. Hij zei: ,Ik hen hier nu al een paar uur aan boord en het is me wer kelijk meegevallen dat nog niemand me heefi aangeschoten over die verhoogde veertarieven. .Ik geloof dat de dag van vandaag een stuk spanning on dit terrein zal afzwak ken', veronderstelde bij. Mr Van Aartsen kon niet nalaten later ook op dit onderwerp nog even in te gaan .We hebben met opzet niet over veertarieven gesproken We hebben gezegd: laten we het prettig houden en er over zwijgen Maar nu u er zelf over begint.. Overigens is Zeeland volgens mr Van Aartsen reëel genoeg om zich bij de tarievenkwestie neer te leg gen. .Letterlijk zei hij: .Het is ge beurd. Dus een afgedane zaak. Bo vendien hebben we het gevoel da' de veertarieven hun betekenis gaar verliezen als er een vaste oeverver binding zal zijn' (Voor meer nieuws over de over dracht van de dubbeldeksveer boot zie pagina 2 en 9). Bovendien zal men dan ook af zijn van het iedere keer weer opnieuw bedelen om verbetering van de veren. Eigenlijk was de op zichzelf zo verheu gende mededeling van minister Bakker een voorbeeld van dat hand-op-moeten- houden van Zeeland. Er werd al een hele tijd op deze machtiging gewacht, het provinciaal bestuur "is geheel af hankelijk in dit opzicht van de rege ring en dient gelaten af te wachten. Het trieste daarbij is vooral dat het einde niet in zicht ia: de toeneming van het verkeer gaat immers Voortdurend verder en de Veren moeten steeds wor den aangepast. Zeeland is verplicht bij de regering te blijven aankloppen, enfin een eindeloze zaak. die in feite al na de oorlog ia begonnen. Sindsdien is er sprake van" een onvermijdelijk schema: toenemend aanbod, achterblij ven van de capaciteit, onderhandelen met de regering over aanpassing. En ondertussen vliegen de kosten omhoog, zoals de geschiedenis van de laatste tien jaar met name heeft aangetoond. Minister Bakker heeft daarover vorig jaar in de kamer nog eens een leer zaam financieel boekje opengedaan. We hebben uit dat boekje nog weer eens een bladzijde overgeschre ven. De minister wees er de kamer op. dat het tekort op de veerdiensten sinds 1959 met tweehonderd procent ia ge stegen en de exploitatiekosten met honderdvierenzestig procent. In 1958 toen de voorlaatste tariefverhoging werd afgekondigd werd ln Breskens een veerhaven met voorplein gebouwd en ook in Vlissingen werd het een en ander vernieuwd- totale kosten drieën twintig miljoen gulden. De verbeterin gen aan Kruiningen-Perkpolder. thans in uitvoering, komen op een bedrag van ongeveer zevenendertig miljoen. Wan neer men met de uitbreidingen verder gaat en een nieuwe veerhaven in Vlis singen moet worden aangelegd, zal dat ook vijfendertig miljoen kosten en de aanpassing ln Breskens aan dubbeldeks schepen zal twintig miljoen vergen. Dat betekent dat tussen 1958 en 1972 ln totaal een bedrag zal zijn besteed van honderdvijftien miljoen gulden aan de veerinrichtingen (niet aan de sche pen), een bedrag dat niet bij de exploi tatie van de veerdiensten in rekening wordt gebracht. Dat is wel het geval bij de zestig miljoen tussen 1958 en 1972 besteed en nog te besteden voor de verbetering en vernieuwing van de schepen Alles bijeen zou het totaal in deze periode 195.81972 komen op honderd vijfenzeventig miljoen. Een groot deel daarvan is reeds besteed. Dat alles voor hulpmiddelen, perfecte hulpmiddelen weliswaar, maar nochtans hulpmiddelen. Bovendien kunnen ze niet tot in het oneindige worden uitge breid. niet qua kosten en niet qua capaciteit Het zijn géén geringe bedragen, zo als minister Eakker die vorig jaar de kamer verstrekte. En wij herhalen: het eind is niet in zicht, want ook na 1972 zullen de veerdiensten op peil ge houden moeten worden. Daarom is er maar één conclusie mogelijkdc vol gende verbetering van dé verbindingen over de Westerschelde zal de aanleg van een vaste oeververbinding móeten zijn. Daarbij zullen weliswaar de veer diensten niet geheel kunnen verdwij nen. maar in ieder geval zal het beeld van de exploitatie anders worden. En er zou dan een eind zitn gekomen voor vele jaren aan de volstrekte afhanke lijkheid van het provinciaal bestuur en van Zeeland als geheel, een eind ook aan de voortdurende strijd om de on vermijdelijk in de toekomst nog sterker stijgende veertarieven. Daarom is het vurig te hopen, dat minister Bakker in zal kunnen gaan ov het aanbod van de grote aannemers, die thans de vaste ver binding willen bouwen en tevens finan cieren. Het is te hopen ook, dat niet langer meer geapplaudiseerd zal moe ten worden voor de verbetering van de veerdiensten. Laat Zeeland het volgende applaus reserveren voor de vaste oever verbinding.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1968 | | pagina 1