GELD Engeland houdt zijn verbindingslijnen open LENINGEN Met strategische vrachtvliegtuigen" KLOPJACHT IN ZUID-BELGIË Peron keert terug naar Argentinië NOG 2000 TURKEN DIT JAAR NAAR ONS LAND VETERANENTENNIST0ERN001 IN GROEDE OP ZEER HOOG PEIL MAaGPJJN? EEN ECHTE „FRANS HALS" 6 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT MAANDAG 24 AUGUSTUS 1964 Belgische militairen en politiemannen speuren in de bossen bij Aarlen in de Belgische provincie Luxemburg naai de 38-jarige Roger Champenois uit het dorp Houdemont, die heeft ge tracht een weduwe en een van haar dochters met een bijl te vermoorden en daarna verdween met medeneming van een andere dochter. Dit kind is intussen ongedeerd teruggevonden. Champenois, een Belgische houthak ker, was in het voorjaar aangehouden onder verdenking zijn vrouw te heb ben vermoord. Deze, Elisabeth Da- niau, was een rijke weduwe, met wie! de houthakker korte tijd tevoren in het huwelijk was gelreden. Van deze vrouw heeft men geen spoor kunnen vinden. Bij gebrek aan bewijzen werd Champenois op 15 juni jl. in vrijheid gesteld. Een dorpeling van Houdemont waar schuwde zaterdagavond de politie, dat hij de 39-jarige weduwe Denise Gen- ry en haar negenjarige dochter Anita badend in hun bloed had gevonden. Zij vertelden dat zij waren aangeval len door Champenois, die vervolgens de dertienjarige Claudine had ont voerd. In de jeeD waarin hij ver dween, bevonden zich drie jachtgewe ren. Volgens de genoemde dorpeling zou Champenois in het bos een schuil plaats hebben gemaakt, waar hij ge noeg voedsel voor maanden zou heb ben opgeslagen. „BELFAST" GOED VOOR 6660 KILOMETER NON-STOP (Van een onzer verslaggevers) BELFAST Toen het Koninkrijk der Nederlanden in zijn vooroorlog se stijl in de naoorlogse jaren werd geliquideerd, bleek eigenlijk eerst hoe groot de afstanden waren tus sen de eenmalige componenten in dit rijk en hoe ijl de verbindingslij nen met name naar het Verre Oosten. Er is in het conflict met In donesië zelfs een periode geweest, waarin de luchtverbinding naar Nieuw-Guinea ,,hing" op een enkele Zuid-Amerikaanse luchthaven en een paar Franse eilandjes in de Pa cific. Opmerkelijk in tegenstelling daarmee zijn op het gebied van de communicatie de gevolgen van het oplossen van het Britse Imperium. De omzetting van dit wereldom spannende rijk tot een Verenigd Koninkrijk met wereldrelaties bleek aanmerkelijk minder dramatische en drastische consequenties te heb ben. Op het ogenblik waarop Nederland in het Nieuw Guinea-conflict met In donesië voor de laatste krachtmeting stond, was het voor ons land vrijwel onmogelijk een luchtweg te vinden, waarlangs een militaire brandweer snel naar de brandhaard zou kunnen worden gebracht. Al tijdens de poli tionele acties van 1947 en 1948 was gebleken dat in feite slechts als drie eeuwen geleden de weg via de Kaap voor K.L.M.-vliegtuigen open lag. Onder dergelijke omstandigheden zijn aanvoerlijnen zo kwetsbaar, dat alleen daardoor al de uitkomst van een conflict kan worden voorspeld. BASES BEHOUDEN Bij de liquidatie van zijn imperium heeft Groot-Brittannië er tot nu toe voor weten te waken, dat het niet in een zelfde positie zou geraken. Defen sieverplichtingen zoals het jegens het op 12.000 km verwijderde Malaysia heeft aangegaan, zouden ondenkbaar zijn, wanneer het R.A.F. Transport Command niet in staat zou zijn de eenheden van Army Strategie Reser ve in de kortst mogelijke tijd door de lucht naar het toneel van een drei gende militaire botsing te brengen. Nog altijd hebben de Britten een reeks van luchtbases in Afrika, Zuid en Zuid-Oost-Azië, de Westelijke At lantische Oceaan en aan en in de Pa cific ter beschikking, waardoor RAF- TC bijna elke plek ter wereld waar Engeland garantieverplichtin gen heeft, snel kan bereiken. Maar een niet onaanzienlijk deel van die bases ligt in onafhankelijke Afrikaanse en Aziatische staten. Dat zulke bases in geval van een acuut conflict open zullen blijven wordt meer en meer twijfelachtig. Van jaar tot jaar worden de afstanden tussen de werkelijk betrouwbare Britse stra tegische steunpunten groter en de po litieke barrières er tussen hoger. Uit de voorzienbaarheid van die ontwikkeling heeft de RAF in 1957 de eisen afgeleid voor het gigantische strategische Transportvliegtuig, dat in het begin van 1964 onder de naam Short „Belfast" zijn eerste vlucht heeft gemaakt boven het intieme heu velland van Noord-Ierland. Het is een toestel dat, als ooit in een noodsituatie de luchtbarrière die al lang dreigt de luchtwegen via het Midden-Oosten zou blokke ren. niettemin met aanzienlijke la ding Afrika zou kunnen ronden of zijn weg via de West kan zoeken. Met een nuttige lading van 11.000 kg kan de nieuwe Belfast sprongen nemen van 6660 kilometer. Staan er tussenhavens open op afstanden van 1500 km dan kan de nieuwe gi gant van de RAF zelfs meer dan ton door de lucht verzetten. Wat dat betekent heeft een paar maanden geleden de RAF .jood- operatie Cyprus nog eens duidelijk gemaakt. Het Transport Commando had tien dagen nodig om in 82 vluch ten 2978 militairen, 120 ton vracht, 24 trailers, 36 landrovers, 3 helicopters en 39 gepantserde voertuigen van ba ses in Engeland naar Cyprus over te vliegen. Negen van de Belfast-trans- portvliegtuigen van het type dat net in die dagen zijn maidenvlucht maak te, zouden hetzelfde karwei met elk drie retourvluchten in drie dagen hebben kunnen uitvoeren. Een van de meest opvallende eigen schappen van de Belfast is dat de machine, hoewel zij een land Vliegtuig is, dat voor het aan de grond zetten van zijn ruim 100.000 kilo niet min der dan 18 wielen nodig heeft, alle fa milietrekken vertoont van de befaam de Short-vlicgbotcn van vóór en tij dens de oorlog. Sinds de gebroeders Short, die eerst hun geluk in lucht ballons hadden gezocht, in 1908 als eerste vliegluigfabrikanten ter we reld industrieel gingen werken, heb ben de Short-fabrieken het vooral in vliegboten en watervliegtuigen ge zocht. Die tijd lijkt nu voorgoed ach ter de rug, maar de lijnen van de Belfast herinneren duidelijk aan dat verleden. Vandaag is Short Brothers and Harland Ltd. gevestigd op Queens Island bij de Noordierse hoofdstad Belfast voor 69 pet in handen van het Ministerie van Luchtvaart. Maar de onderneming is daarom bepaald nog niet de favoriet van dit departe ment. Het tegendeel lijkt soms waar, aldus de directie. Dat brengt volgens de directie van Shorts mee dat zowel de m de laatste jaren sterk geconcen treerde particuliere Britse vliegtuig industrie als het ministerie van Luchtvaart met argusogen loeren op ook maar de kleinste fout van Shorts. „Dat maakt ons toekomstbeeld wat onzeker, maar het heeft ons ook vin dingrijk gemaakt", zei ons president- directeur Conway. Een van de voornaamste over..- gingen tot instandhouding van Shorts is dat het vrij arme, nog maar aan het begin van zijn industriële ontwik keling staande Noord-Ierland in de zeer gespecialiseerde Shorts-fabrie ken niet alleen een stevig stuk werk gelegenheid heeft voor ruim 7000 man personeel maar vooral een bedrijf dat Noord-Ierland opleidings mogelijkheden in zeer hoogwaardige beroepen geeft. Niet alleen in de vliegtuigbouw maar vooral ook in de electronica. Met de Belfast heeft Shorts zichzelf Noord-Ierland misschien een nieuwe zekerheid voor de toekomst gebouwd. Iets vergelijkbaars heeft de Britse vliegtuigindustrie niet. De Bel fast kan niet alleen ongekend zw en grote ladingen vervoeren, toestel kan bovendien doordat het staartstuk wijd open gaat, ongekend snel worden geladen door middel van een soort van standaard pakpaletten. Daardoor kan men een lading die bij andere vliegtuigen tien uur stouwen eist, in dit vliegtuig in één uur aan boord brengen. Moeten er troepen worden vervoerd dan kan eenvoudig een tussendek in het vliegtuig worden geschoven waardoor het een passa gierscapaciteit van 240 stevig uitge ruste militairen krijgt. De RAF heeft tot nu toe van het eerste type Belfast 10 stuks besteld. Intussen zijn echter nog zwaardere variëteiten van dit type ontwikkeld waardoor de nuttige lading tot 56 ton kan worden opgevoerd. Voldoende zelfs voor de middelzware nieuwe Britse Chieftain-tank die ruim 50 ton weegt. Maar al in de serie die nu wordt afgeleverd kunnen drie Sala- din gepantserde gevechtswagens te gelijk de lucht in. Dat maakt van de Belfast het type strategisch transportvliegtuig, dat de Britse strijdkrachten in staat zal stellen om de wijdgesprei- de Britse garanties effectief te maken als plotseling ergens in de Britse invloedssfeer de vlam in de pan slaat. Zonder zulke transport middelen zou de Britse invloed in een groot deel van de wereld niet meer te handhaven zijn nu de Brit se zeggenschap er verdwenen is. VERMISTE AMERIKANEN IN KONGO TERECHT Een Amerikaanse diplomaat en twee Amerikaanse lageroffïcieren hebben voor hun leven moeten lopen en zich verscholen gehouden in het Kongolese oerwoud toen hun jeep op een vooruit geschoven post van de rebellen nabij Boekavoe stuitte. De drie Amerikanen, waarvan men had aangenomen dat zij om het leven waren gekomen, keerden vrijdag op het hoofd kwartier van het Kongolese leger in Boekavoe terug, na drie dagen door de vijandelijke linies hun weg naar veiliger ;ebied te hebben gezocht. Toen zij wer- len verrast door de rebellen waren zij op weg naar Boekavoe om rapport uit te brengen over de militaire situatie in de provincie Kivoe. Zaterdag is in Leopoldstad een trans portvliegtuig van de Zuidafrikaanse iuchtmacht geland met tien Zuidafri kaanse militairen in uniform aan boord. Uit diplomatieke bron wordt vernomen dat het toestel een zending medicamen ten aan boord had, waarom door pre mier Tsjombe was gevraagd. Het tran sportvliegtuig is later op "de dag weer naar Johannesburg vertrokken. Ook de in uniform geklede militairen, die de reis meemaakten keerden met het toestel terug. Een Belfast draait met wielen uit een linker bocht in om door het wolken dek te duiken in de richting van de landingsbaan. Oud-president Juan Domingo Peron van Argentinië heeft zijn beslissing om dit jaar naar Argentinië terug te keren bevestigd, aldus een vrijdag in Madrid uitgegeven communiqué. In het communiqué heet het dat Peron zijn terugkeer beschouwt als een be slissend element voor het herstel van de nationale eenheid en van de vrede in Argentinië. Het communiqué was ondertekend door negen Peronistenleiders, die de afgelopen week onder leiding van Pe ron besprekingen in de Spaanse hoofd stad hebben gevoerd. 0 Oost-Duitsland heeft er mee ingestemd, dat op Westduitse kosten de brug over de Saaie bij Hirschberg in Oost-Duitsland wordt hersteld. Deze brug, die de Duitsers aan het einde van de tweede wereldoorlog opbliezen, naar Zuid-Duitsland. Over deze kwestie is ligt op een belangrijke route van Berlijn vier jaar onderhandeld. Dit jaar zullen naar verwachting nog ongeveer tweeduizend Turkse arbeiders naar ons land komen. Tussen Nederland en Turkije is vorige week vrijdag opnieuw een vvervings- en tewerkstellingsver drag gesloten. In Turkije heerst momenteel grote werkloosheid, die door de regering wordt bestreden door tijdelijke emi gratie van werkkrachten aan te moedigen. Zo werken er b.v. in West-Duitsland reeds 50.000 Tur ken. In principe worden de Turken door Nederlandse bedrijven voor een jaar gecontracteerd, waarbij de mo gelijkheid bestaat jaarcontracten te verlengen, Tevens bestaat voor Turkse arbeiders de mogelijkheid hun gezinnen te laten overkomen, al zijn daar verschillende proble men o.a. huisvesting aan ver bonden. „De Ruyter-rit" trok 241 scooterrijders De Vespaclub Walcheren hield zondag haar jaarlijkse „De-Ruyterrit", een 40 kilometer lange oriëntatierit over Wal cheren en door het Sloehavengebied. Voor deze rit waren 241 deelnemers naar Middelburg gekomen, uit België, Duits land en alle delen van Nederland. Na dat de deelnemers in de loop van de zaterdag waren aangekomen, werden zij ondergebracht in hotels, pensions en op campings. Zaterdagavond was er een geanimeerde feestavond in „City". De oriëntatierit van zondag was in elkaar gezet door de heer C. van Nimwegen uit Nieuw- en Sint Joosland. De organi satie van het geheel was in handen van mejuffrouw N. van Langeveld uit Sint- Laurens. De uitslag was: 1 B. Peys, Tilburg, 13 strafpunten, 2 Van Geenen, Delft. 24, 3 J. Kerssen, Utrecht. 36, 4 H. C. Geelen, Vlaardingcn, 40, 5 Jaeger, Utrecht, 56. De prijs voor de verst komende deelnemer was voor J. Kühne uit Kiel. Duitsland, die 800 kilometer had gereisd. De verste binnenlandse club was „Groningen" en de grootste buitenlandse club kwam uit Anradt (Duitsland). De prijs voor de oudste deelnemer was voor de 65-jarige Chr. Nolten uit Amersfoort. De uitreiking van de prijzen geschiedde zondagmiddag tij dens een thé-dansant. door de voorzitter van de Walcherse club, de heer J. van de Jagt uit Vlissingen. Twee titels geprolongeerd Jager gewond bij vechtpartij met twee stropers Zaterdagmiddag is in het bos nabij Borgharen tijdens een vechtpartij met twee vermoedelijke stropers de 47-jari- ge jager J. B. uit Borgharen door een schot hagel getroffen. De man werd zo ernstig gewond dat in het zieken huis St.-Annada! te Maastricht, zijn linkerarm moest worden geamputeerd. Tussen de 34-jarige L. G. en de 24-ja- rige H. D., beiden uit Borgharen, en de jager, bestond reeds geruime tijd onenigheid, Toen het slachtoffer, dat in zijn. jachtgebied met hagel op schadelijk wild joeg, zijn beide tegenstanders ontmoette, ontstond een woordenwisse ling. die uitliep op een handgemeen Daarbij trachtten beide mannen het ge weer uit de handen van de jager te rukken met het gevolg dat een schot afging, dat de jager vol in de linker arm trof. Het hevig bloedende slachtoffer werd door een vrijwel onmiddellijk ter plaatse zijnde wegenwachter van een kncvclvcr- band voorzien en met zijn patrouille wagen zeer snel naar het Maastrichtse ziekenhuis gebracht. Grote deelname en prachtig weer Op de banen van de l.t.c. „Con Forza" te Groede is het afgelopen weekeinde een internationaal tennisveteranen- toernooi gehouden, waar de veteranen' voor een zeer sterke spelersbezetting zorgden. Onder de deelnemers aan; dit derde toernooi bevonden zich di verse oudinternationals, zoals de Arn hemmer Kersjen en een groot aantal A-spelers uit plaatsen als Amsterdam, Den Haag, Scheveningen, Tilburg en de Belgische plaatsen Oostende, Brug ge en Ieperen. De kwaliteit van de spelers was er oorzaak van. dat het spel onveranderlijk op bijzonder hoog peil stond. Mede daardoor vielen er extra uitschieters te noteren. De heer Anneveld uit Arnhem ver overde bij de heren voor de tweede keer de door het gemeentebestuur van Groede beschikbaar gestelde wissel beker door een overwinning op de heer Vreeke uit Voorburg, die vooral in de eerste set goed partij gaf. Bij de dames behaalde mevrouw Van Nugteren uit Scheveningen een 62, 62 overwinning op de Amster damse mevrouw Salomé, waardoor zij eveneens voor de tweedemaal in het bezit kwam van de beker. Bij het gemengd dubbelspel moest het Sche- veningse echtpaar Van Nugteren de beker afstaan aan het Vlissingse echtpaar Timmerman, dat dit resul taat boekte met 57, 64, 62. Van wege het grote aantal deelnemers be sloten de wedstrijdleiders, de heren D. A. Huysse uit De Bilt en J. L. Jur- ry uit Terneuzen, de eerste wedstrij den reeds vrijdagmiddag het toernooi te openen. Zowel voor de wedstrijden als voor de prijsuitreiking door burge meester J. C. Everaers van Groede in hotel „Het Vlaamse Duin" te Groe de, was veel belangstelling. De uitslagen vanaf de tweede ronde waren: dames enkel: Van Nugteren- Louwe- reijns 6—3, 6—3, Muller—Hey 1, 63, WestendorpPolderman 3 6, 63, 62, SaloméTimmerman 6 3, 62. Halve finales: Van Nugteren Muller 75, 64, SaloméWesten dorp 86, 60. Finale: Van Nugte renSalomé 68, 62, 62. Dames dubbel halve finale: Westen- dorp/ParoHermsen/Van den Boer 6—4, 60, Heymans/LoebLouwe- reyn/Legein 63, 64. Finale: Wes- tendorp/ParoLouwereyn/Legein 6 2, 6—4. Heren enkel tweede ronde: Annenveld Louwereyn 61, 61, Van Drost Van Eijzeren 61, 60, KetjenGa- sille 63, 6—3, VreekeKoopman 6 2, 79, 64. Halve finale: Annenveld Van Drost 63, 63, VreekeKet jen, gewonnen door Vreeke wegens opgeven van de tegenpartij. Finale: AnnenveldVreeke 75, 75, 63. Heren dubbel tweede ronde: Annen- veld/KoopmanVan Eijzeren/Pro- voost 6—3, 62, Bellaart/Van Drost Staal/Reuser 60, 64, Boone/Vree- -Van Os/Louwereyns 62, 61, Ketjen/Van den BergGasille/Tim- merman 61, 63. Halve finale: An- nenveld/KoopmanBelaart/Van Drost 10—8, 6—4. Ketjen/Van den BergBoone/Vreeke 68, 61. Fina le: Ketjen/Van den BergAnnenveld/ Koopman 46, 64, 61. Gemengd dubbel tweede ronde: Van Nugteren/Van NugterenVisch-Bel- laart 62, 64, Legein/BoonePol derman/Polderman 36, 64, 60, Timmerman/TimmermanDen Boer /Provoost 64, 64, Salomé/Haag Hermsen/Muller 60, 61. Halve fi nale: Van Nugteren/Van Nugteren- Legein/Boone 64, 63, Timmerman /Timmerman—Salomé/Haag 86, 6 1. Finale: Van Nugteren/Van Nugte renTimmerman/Timmerman 57, 4—6, 3—6. Dit weekeinde hebben vele temns- veteranen m Groede. acte de précence gegeven tijdens een drie daags toernooi. Hier een beeld van de wedstrijden. (Foto P.Z.C.J CORNELES BASTIAAN MARTEYN en JACOBA KLIPPEL hebben het genoegen, mede namens wederzijdse ouders, kennis te geven van hun voorgenomen huwelijk. De voltrekking zal plaats hebben op vrijdag 4 septem ber a.s., om 1.30 uur, ten gemeentehuize te Kapelle. Receptie van 16.30 tot 18.00 uur in „Obadja" te Kapelle. Augustus 1964. Arnemuiden, Spoorstraat 36 Biezelinge, Kerkhofweg 6. Toekomstig adres: Spoorstr. 36, Arnemuiden Donderdag 27 aug. a.s. hopen onze geliefde ou ders, behuwd- en groot ouders P. J. SCHUNSELAAR M. SCHUNSELAAR- LUTE hun 55-jarige echtver eniging te gedenken. Dat zij nog lang ge spaard mogen blijven, is de wens van hun dankbare kinderen, be huwd- en kleinkinde ren. Vlissingen, aug. 1964. Meidoornlaan 31. Op 26 augustus hopen onze geliefde ouders, groot- en overgroot ouders P. DE KAM F. DE K.VM- MINDERHOUD, hun 60-jarig huwelijks feest te vieren. Dat ze nog lang ge spaard mogen blijven, is de wens van hun dankbare kinderen, klein- en achterklein kinderen. Gelegenheid tot felici teren van 18.30 uur tot 20.00 uur. Koudorpstraat 41. Heden overleed, na een langdurige ziekte, on ze lieve man, zoon en vader, behuwd- en grootvader JOHANNES PIETER VAN GAELEN, op de leeftijd van 51 jaar. Uit aller naam, C. M. van Gaelen- Verloigine Aardenburg, 23 augustus 1964. De begrafenis zal plaatsvinden woensdag 26 augustus 1964 op de algemene begraaf plaats te Aardenburg, 's namiddags 3 uur. Heden overleed, door een droevig ongeval, onze lieve en zorgzame vader, behuwd- en grootvader, zoon, broe der, zwager en oom GERARD DE KOSTER, weduwnaar van J. Quakkelaar, in de ouderdom van 51 jaar. Rilland-Bath: Thijs Den Haag Blanche, Jaap en Mina Rilland-Bath: Piet, Marianne M. C. de Koster M. de Koster- Meulenberg Rilland-Bath, 22 augustus 1964, Vinkenissestraat 4. De teraardebestelling zal plaatsvinden op dinsdag 25 augustus a.s. Vertrek van het hervormd jeugdgebouw te 13.45 uur. Heden overleed na een geduldig gedragen lij den onze lieve, zorgza me vader, behuwd- en grootvader PIETER DE JONGE, weduwnaar van J. L. v. d. Schraaf, op de leeftijd van 63 jaar. Goes: J. de Jonge- de Vlieger Janneke Peter Elly Kloetinge: J. P. van Hekken- de Jonge M. van Hekken René Peter Goes, 22 aug. 1964, 's-Gravenpoldersew. 64 De begrafenis zal plaatsvinden op dins dag 25 augustus a.s. te Kloetinge. Vertrek van Hemstraat 12 om 13.30 uur. Condoleantieadres Hemstraat 12, Kloetinge. Heden overleed, zacht en kalm, onze geliefde zuster, schoonzuster en tante WILHELMINA SLVRLA DE ZEEUW, echtgenote van M. Klaas sen, op de leeftijd van ruim 65 jaar. Middelburg: P. D. de Zeeuw M. C. de Zeeuw- Clement Adrie Middelburg, 21 aug. '64 Lange Geere 10. Heden werd van onze zijde weggenomen on ze innig geliefde vrouw, moeder, behuwd- en grootmoeder MAATJE NIEUWENHUIZE, geb. Weststrate, in de ouderdom van 73 jaar en 7 maanden. Krabbendijke: J. Nieuwenhuize Leerdam: M. J. Nieuwenhuize I. M. Nieuwenhuize- Joosse Matie en Rinie Leerdam: J. M. Nieuwenhuize J. A. Nieuwenhuize- Teeuwsen Jan, Joop en Maddie Krabbendijke, 22 augustus 1964, J. W. Frisostraat 29. De begrafenis zal plaatsvinden op woens dag 26 augustus. Ver trek sterfhuis te 12 30 Heden overleed zacht en in volle vrede onze lieve moeder, behuwd-, groot- en overgroot moeder ANTONETTA CORSTINA JAQUET, wed. van de heer J. P. van de Kop, in de ouderdom van 90 jaar. Middelburg: A. van de Kop Drachten: J. P. van de Kop G. E. van de Kop- Dickhoff Middelburg: G. F. van do Kop A. M. van de Kop- Jaquet Klein- en achter kleinkinderen Middelburg, 23 augustus 1964, Langeviele 30. De begrafenis zal plaatsvinden woensdag 26 augustus a.s. om 13.00 uur op de alge mene begraafplaats. Liever geen bezoek. Voor de vele bewijzen van deelneming en medeleven na het overlijden van onze lieve moeder, behuwd-, grootmoeder en huisgenote, mevrouw J. F. PROPSMA, betuigen wij onze hartelijke dank. 's-Gravenhage: F. Slok W. Slok-van Hijkoop Joke Vlissingen: A. Cremers Vlissingen, augustus 1964. Voor de zeer vele bewijzen van medeleven, ons betoond na het overlijden van onze lieve man. vader, behuwd- vader en opa FRANCOIS WILLEM PETIET, betuigen wij aan allen onze oprechte dank. Inzonder heid de heren doctoren en verplegend personeel van het Gasthuis te Middelburg. Namens de familie, M. E. H. Petiet-Meijer. Vlissingen, aug. 1964. Paul Krugerstraat 235. tot f.2000- direct beschikbaar voor ambtenaren en employees met vaste aanstelling geheel schriftelijke behandeling CREDIET SERVICE BANK MAAGTABLETTEN De vastgestelde INBOEDEL VEILING door notaris H. BEYER, in Concertgebouw, Vlissin gen, op 2 september a.s., IS UITGESTELD TOT 15 OKT. A.S. Het bestuur v. d. Ned. Ver. tot Bescherming v. Dieren, afd. Zeeland-Noord, vraagt voor zo spoedig mogelijk een ASIELHOUDER voor dierenasiel, Seisweg 160, Middelburg. Geschikt voor gepensio neerde. Aanm. en inl. bij de heer E. J. Glerum, Tromp straat 48. Middelburg, tel. 01180-2758. Wegens vakantie gesloten 25, 26 en 27 augustus. TAXIBEDRIJF DE MEIJ - RITTHEM Telefoon 01183-232. De echte Amerikaanse i "ar wereld. Een blijvend# uitkomst. L BIJ apolheker of drogist.?- Imp. L Rietbergen cj/. ii Korcnaarstr.55.fVdsm-6 Attentie Mevrouw, voor lompen en papier geven wij goede prijzen. Ook voor uw oude kachel», Lompen-, papier- en me taalhandelaar Fa. v. Wijngen Telefoon 01180-391# Wagenplein 8 MIDDELBURG Ervaren boekhouder, belastingconsulent. voor het verzorgen van administratie en belasting zaken. Brieven no. 963, bur. P.Z.C., Middelburg. nummer 01183-480 Brandstoffenhandel i. GOEDBLOED v.h. ARENDSE, Vlissingsestraat 44, O- EN W.-SOUBURG .Tong en aantrekkelijk danl;- A 1 LCffl -/ij Knotlox. Bevat chlorofyl vertering- Knotlox verdrijft roomheid, maakt de teint fns en verhoogt de levenstusb VAN DE VELDE UW DRUKKER Blijf jong metK.nofl.OX hangt (liélaas) niet tussen de schilderijen in het Stoffenpaleis Wel kunt U heel leuke werkstukjes van Zeeuwse amateurschilders bewonderen en kopen Nog tot 28 augustus kunt U terecht op deze expositie van „Zeeuw se Meesterwerken", als resultaat van een bijzondere vrijetijdsbesteding. Een andere creatieve hobby (en een met veel voordelenIs het zelf maken van een aparte, modieuze garderobe. Een hobby die steeds gemakkelijker wordt door de perfecte knippatronen, en steeds aantrekkelijker door de prach tige stoffencollecties in VOGUE en BURDA

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1964 | | pagina 6