Nieuwe veerboot „Prinses Margriet" voer voor het eerst op de Zeeuwse wateren Kansen kanaal Zuid-Beveland Explosie in werkhaven Kats eist 2 gewonden Jlft, k JgK flHrilMhÉHPi lip pi:fea. J Schip testen op de Westerschelde TWEE ZEEUWEN KREGEN PRIJS UIT IR. W. MAAS GEESTERANUSFONDS VEERE ZORGT VOOR EIGEN STADSHAVEN Havennummer De Zakenwereld" Grote ravage in kamer van schuit H - 8 vil ip#; «I M K 1 e - IPfflM 'jMf# i-,- IP Él- *^!li v.1 HoÉfe- !l I ^^£7 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT WOENSDAG 26 FEBRUARI 1964 PROEFVAART VAN ROTTERDAM NAAR VLISSINGEN 11 r„_ k ii i Tien minuten over vier dinsdag middag meerde de nieuwe veer boot „Prinses Margriet" van de Provinciale Stoombootdiensten in Zeeland af aan de reservelig plaats naast de fuik in Vlissin- gen na een geslaagde eerste technische proefvaart vanaf Rotterdam. Na verschillende proefvaarten deze week en vol gende week zal het scliip wor den afgewerkt in Vlissingen. Op 21 maart zal het tijdens een of ficiële proefvaart aan de Provin ciale Stoombootdiensten worden overgedragen. Aan boord van de „Prinses Margriet" die vrijwel gelijk is aan de reeds be staande veerboten „Prinses Beatrix" en „Prinses Irene", bevonden zich 78 personen, onder wie de heer J, U. 3trilt, directeur van de bouwer. Van der Giessen-De Noord N.V. uit Krim pen aan de LJsel, mr. J. L. Nieuwen- huis, directeur van de P.S.D. in Zee land alsmede de heren J. N. Adriaan- sen en G. H. Vierhout, respectieve lijk inspecteur nautische en techni sche dienst van de P.S.D. Bouwnummer 815 van Van der Giessen- De Noord was 's morgens om half negen, getrokken door twee sleep boten van Wilton-Feyenoord, vanuit Rotterdam vertrokken en passeerde om half twaalf de loodsboot bij Hoek van Holland. De technische proef vaart via Nieuwe Waterweg. Noord- Vergadering onderwijzers in Goes De Nederlandse onderwijzersvereniging belegt in het gehele land speciale pro vinciale vergaderingen voor de jongere onderwijzers. Hier worden het georga niseerd overleg en de jongerensalarissen aan de orde gesteld. Voor Zeeland vindt deze speciale jongerenbijeenkomst plaats zaterdagmiddag half drie te Goes in de „Prins van Oranje". Spreker is daar de heer H. H. de Boois, hoofdbestuurslid van het N.O.V. Vliegtuigbom in weiland te Sluis gevonden De hulpverleningsdienst te Sluis demon teerde dezer dagen op een weiland ach ter de huizen in de Oude Kerkstraat eer vliegtuigbom van 250 kg. Het gevaar lijke projectiel was met graafwerkzaam heden bloot gekomen Van de zijde der rijkspolitie vernamen we, dat meerma len gevaarlijke projectielen in de om geving van Sluis worden aangetroffen. Zo ontplofte onlangs in de kolenkachel te Heille een 2-cm granaat, die in het hout zat. Zeeuwse ALMANAK Hondje Het eerste telefoontje kwam al vrij vroeg. ,Aleneer, U schrijft clat De Ruijter een hondje onder z'n jas heeft. Nou hen ik bij dat beeld wezen kijken, expres hoor, want normaal kom ik in februari niet op de bou levard, ik trek er dus expres m'n schoenen voor aan en niks hoor, geen hondje''. ,J)at klopt meneer, 't zit onder de jas". Nee, dat hebben wij niet. gezegd. Voor al die mensen, die vergeefs naar het hondje hebben gezocht: als men voor 't beeld staat zit het helemaal rechts, een beetje ver loren. 't Valt bijna niet op. Er hebben gisteren meer mensen vergeefs de oprit bij het Vlissingse Koopmanshaventje beklommen. Het mooiste commentaar viel in de directe omgeving, op de hoek van het. Bellamypark te beluiste ren, uit de mond van een man, die kennelijk weinig vertrouwd ts met de Vlissingse toestanden. „Jan zegt dat er geen hond te zien is". „Is die sukkel zeker bij Tromp wezen kijken". zee en Westerschelde verliep onder gunstige weersomstandigheden: vrij helder weer met af en toe wat zon boven een kalme zee. Kapitein A. van Dyk, die het commando nieuwe P.S.D.-aanwinst, maar wees erop dat natuurlijk eerst op de vol gende technische proefvaarten de kwaliteiten van het schip zullen wor den getoetst. Die proefvaarten, die in de Westerschelde in de buurt van Vlissingen zullen worden uitgevoerd, omvatten onder meer volle-kracht proeven, waarbij het schip zal draaien op maximum vermogen (viermaal 1170 pk), remvaren, en manouevreerproeven. De directie en technische medewerkers van de P.S. D. zullen verscheidene van deze proefvaarten meemaken. Afwerken Na de proefvaarten, eind volgende week, zullen schilders en timmerlieden en technisch personeel van de werf de P.S.D.-veerboot in de Vlissin- De Prinses Margriet" op de Vlissingse rede. (Foto P.Z.C.) se Binnenhaven afwerken. Dan zal oolc op het naambord van het schip worden ingevuld hoe groot het laad vermogen van het schip is. Wél is ingevuld, dat er 1500 per nen maxi maal aan boord kunnen. Zaterdag morgen zijn stabilisatieproeven geno men, waaruit het preciese laadver mogen van de „Prinses Margriet" wordt bepaald. Wanneer de wandversieringen, die de Zeeuwse kunstenaars Guido Metsers (Hulst) en Antoine Mes (Middel burg) voor de salons aan het ver vaardigen zijn worden aangebracht, is nog niet bekend. De nu nog kale wanden in deze passagiersruimten (behalve die met een aardig portret van prinses Margriet), beschermend papier over de banken op het dek vormen de bewijzen, dat de nieuwe veerboot nog niet helemaal klaar is voor het ploegen door het Wester- scheldewater van Vlissingen naar Breskens v.v. Werknemers van „Vitrite" en „De Schelde" Wim Lievense uit Zoutelande en Albert Idoofman uit Graauw Byna 5000 kandidaten hebben in 1968 deelgenomen aan de „Bemetel"-vak- examens. Tien van hen boekten zulke fraaie resultaten, dat zy in aanmer king kwamen voor een prijs uit het ir. W. Maas Geesteranus fonds. Daar waren ook twee Zeeuwen bij. De prij zen werden dinsdag door de echtge note van de overleden directeur van „Werkspoor", naar wie het. fonds is genoemd, uitgereikt aan W. L. Lie vense Pzn., die als machinemonteur werkt bij de N.V. de Vitritcfabriek te Middelburg en aan Albert M. J. Hoof- man uit Graauw, leerling-metaalbe werker in de scheepsbouw van de Koninklijke Maatschappij „De Schel de" te Vlissingen. Beide kandidaten kregen een diplo ma, een bronzen legpenning en een hoeveelheid gereedschappen. Wim Lievense is afkomstig uit Zoute lande. Na een tweejarige opleiding aan de l.t.s. te Vlissingen werd hij In oktober 1960 ingeschreven op de be- drijfsschool van de N.V. Vitrite Fa briek voor het vak gereedschapma ker. Deze school staat onder leiding van de heer W. L. van Bergen. In ja nuari 1963 nam Lievense deel aan het praktisch examen. De cijfers, die deze kandidaat bij het praktisch examen behaalde, lagen aanzienlijk boven het landelijke ge middelde. De waardering was als volgt: werkstuk 9.2 (landelijk ge middelde 7.5), vakleer 7 (6.3), teke- ninglezen 10 8.7Bij het theoretisch exameh boekte de Zoutelandse jonge man eveneens goede resultaten. De meetcursus die hij bij de stichtinj bert M. J. Hoofma.n uit Graauw. De 18-jarige kandidaat slaagde met de volgende cijfers: praktijk 9, vakleer 9, werkstuk uitmuntend, uitslaan en afschrijven 9.2 en tekeningen lezen 8. Uit de handen van mevrouw L. Maas Geesteranus-van Dam ontving hij de legpenning en het diploma. Als belo ning in natura kreeg hij een teken-, bord. tekenhaak, rekenliniaal en pas serset. Ook hier sprak de heer Harde- beck over de doelstellingen van het ir. W. Maas Geesteranus fonds Hij zei de onderneming dank voor het voorbeeld dat gegeven wordt aan de hele metaalindustrie. Namens de directie van „De Schelde" sprak mr. J. Quast, chef van de per- soneelafdeling. Hij feliciteerde de ge diplomeerde en zijn ouders. Met na druk wees hij erop, dat er voor het behalen van het diploma veel energie vereist is. In de vr(je tjjd moet er veel gestudeerd worden om tot resultaten te kunnen komen. „Beschouw dit als een eerste stap in je verdere carrière. Nu moet je waar maken, wat je ge leerd hebt", aldus de heer Quast. Na mens de directie bood hy Albert Hoofman een boekwerk over scheeps bouw aan. Gelukwensen Adjunctdirecteur ir. G. Kranen v Vitrite" was de eerste, die de thans in de mechanische werkplaats te werk gestelde Wim Lievense kwam gelukwensen. Vóór mevrouw Maas Geesteranus tot de uitreiking van de prjjs overging, zette de heer G. C. M. Ilardebeck, secretaris-penningmees ter van liet fonds, tevens secretaris van de stichting Bemetel in grote Ijj- I nen het doel van het ir. \V. Maas Gcesterannsfonds uiteen. Daarbij wees hij onder meer op het feit. dat het fonds financiële hulp ver-1 leent aan jongelui die een technische opleiding willen volgen. Op de bijeen komst. die plaatsvond in de verga derzaal van de N.V. Vitrite Fabriek werden voorts vier Bemeteldiploma's uitgereikt. Dat gebeurde in aanwe-1 zigheid van de heren J. Nlisten en J. van de Werp van de stichting Extra waardering had de heer Kranen voor de machinebankwerker K. van Dalen uit Amem iiden. die ondanks persoonlijke moeilijkheden in het be zit van hei diploma was gekomen De andere gediplomeerden waren H. A. Kommens uit Vlissingen, zUn stadge noot A. Franke en de Middelburger J. Baan. De adjunct-directeur van het Middelburgse bedrijf schetste dc belangrijke taak. die deze jongeman nen hebben te vervullen Hij richtte zich daarhij vooral tot de geslaagden van de stellersafdeling Ten slotte werden negen werknemers in het be zat van "het getuigschrift van de j meetcursus gesteld. Dat waren H Vos, P. I. Verhagen. C Mine!. G J Schaalje, A. Ch. Gotsch. A. Geschie-1 re. R van Belzen. J. H. Uit den Boo- gaard en P M. Groenewegen. "s Middags had in het Scheidekwartier te Vlissingen een gelijksoortige ce remonie plaats, toen het diploma van het ir. W. Maas Geesteranus fonds i werd uitgereikt aan de leerling-me-1 taalbewcrkcr in de scheepsbouw Al- Scheepsbotsing op de Schelde De Duitse kustvaarder Hedwig (424 ton) van redery-Werner uit Lünstedt maandagmorgen tussen vier en vijf uur op de Schelde by fort Philippe in aan varing gekomen met de Belgische lich ter Citerna-23. De Belgische binnen- vaarttanker, die leeg op weg was van Antwerpen naar zee. werd zwaar bescha digd, maar ging op eigen kracht terug naar Antwerpen. Kapitein F. Mees uit Antwerpen bleef met zijn drie bemanningsleden aan boord. Zijn vrouw en kind, zouden dooi de kustvaarder over zijn genomen. De rederij van de Cïterna, Plouvier in Ant werpen, kon hierover echter niets mee delen. De botsing gebeurde tussen de boeien 104 en 108. De kustvaarder was van Rot terdam op weg naar Antwerpen. Di coaster boorde zich midscheeps in di „Citerna". Kamer akkoord wetsontwerp overdragen beheer-onderhoud (Van onze parlementaire redacteur) De Tweede Kamer heeft in haar vergadering van dinsdag zonder hoofdelijke stemming haar goed keuring gehecht aan het wetsont werp, dat bij de gemeente Veere in beheer en onderhoud overbrengt de binnen het grondgebied van die gemeente gelegen, bij het rijk in beheer en onderhoud zijnde stads- haven, de rijksmuren en wat daar toe verder behoort. Er werd niet over gediscussieerd. Nu de vissers door de afsluiting van het Veerse Gat zijn overgegaan naar de nieuwe vissershaven in Colijnsplaat, zal in de naaste toekomst de sladshaven van Veere vrijwel geheel ten behoeve van de pleziervaart worden gebruikt. Het behoort echter niet tot de taak van de rijkswaterstaat om voor havens te zorgen met een dergelijke bestemming. Vandaar de overdracht van het beheer en het onderhoud aan de gemeente Veere. Aangezien de rijksmuren thans nog slechts dienst doen als tweede water kering kan het evenmin tot de taak van het rijk gerekend worden deze werken in beheer en onderhoud te hou den. Auto's botsten op rijksweg: aanzienlijke materiële schade By een verkeersongeluk op rijksweg 58 ter hoogte van de splitsing naar Wol phaartsdijk zyn dinsdagmiddag de per sonenauto's bestuurd door de heren L. J. R. uit Wolphaartsdijk en A. II. uit Schoondyke met elkaar in botsing ge komen. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor. De materiële schade vrü groot. Het ongeluk gebeurde toen R., die uit de richting Wolphaartsdijk kwam, de rijks weg wilde oprijden. R. veronderstelde, dat het verkeer uit de richting Goes een trekker met aanhanger en daar achter twee personenwagens nog genoeg van hem verwijderd was, om zelf de weg op te rijden. De auto, die vlak achter de trekker reed, kwam de uit- voegstrook naar Wolphaartsdijk op en passeerde de trekker rechts. De andere auto, bestuurd door H. uit Schoondijke reed eveneens de trekker voorbij. Echter aan de linkerzijde. Daardoor kwamen de auto's van R. en H. met elkaar in bot sing. Benoeming De heer I. C. Lijbaart te Biervliet is met ingang van 1 maart 1964 benoemd tol ambtenaar ter gemeentesecretarie van Biervliet in de rang van schrijver. Mevrouw W. Maas Geesteranus reikte dinsdag de prijzen uit het W. Maas Geesteranus-fonds uit aan twee Zeeuwen. Links overhandigt zij de prijs aan de machinemonteur W. L. Lievense Pzn. «if Middel burg. Rechts reikt zij de prijs uit aan de leerling-metaalbewerker in de scheepsbouw Albert M, J. Hoof man uit Graauw. (Foto P.Z.C.) EEN VERMOGEN ACHTER DE HAND Machtig, zoals klein spaartegoed groot wordt. Een vermogen. Want uw spaargeld is goed voor alles. Ga naar de spaarbank waar men u óók gaarne van dienst is met andere bankzaken, zoals rekening-courant, deviezen voor uw reizen, kredieten, hypotheken en bemiddeling in effectenzaken? Meer dan 1000 banken en bijkantoren. De spaarbanken met volledige bankservice. AANGESLOTEN BIJ DE COÖPERATIEVE CENTRALE RAIFFEISEN-BANK TE UTRECHT Het weekblad „De Zakenwereld", heeft een speciaal nummer uitge geven met als titel „Gateway to Europe" en „Tor nacli Europa". Deze Engelse en Duitse edities ge tuigen van de betekenis, die Neder land heelt als toegangspoort naar Europa. Zij zijn voor buitenlands gebruik bestemd, hebben een opla ge van elk 12.000 en tellen respec tievelijk 152 en 132 bladzijden. In het erecomité hadden o.a. zitting de beide voorzitters van de Zeeuw se Kamers van Koophandel, de he ren C. A. Kammeraad, de burge meesters van Vlissingen en Ter- neuzen, mr. B. Kolff en mr. H. Rijpstra en de directeur van de N.V. Haven van Vlissingen, de heer F. P. C. Mijs. Het nummer opent met een voorwoord van de minister van verkeer en water staat en bevat o.m. bijdragen over de Nederlandse havens en de E.E.G., de industrialisatie en de zeehavens (van de staatssecretaris van economische za ken), de technische problemen van ha- venaanleg (van de havendirecteuren van Amsterdam en Rotterdamde sociale aspecten, de scheepsbouw, de kustvaart, de Rijnkanalisatie, de luchtvaart, het wegverkeer, Europoort, de Amsterdam se haven, IJmond, Dordrecht en Delf zijl. Van de hand van E.T.I.-directeur, drs. M. C. Verburg, is er een bijdrage over de Westerscheidehavens, Terneuzen en Vlissingen-Oost. Hij vestigde de aan dacht op de mogelijkheden van over loop vanuit de randstad en op de hoge prioriteit die de regering aa.n deze ha vens toekent. Daarbij wordt het gehele gebied tot aan Antwerpen en Gent be trokken, met inbegrip van de vergroting van de scheepvaartkanalen. De herzie ning van de regionale politiek die is aangekondigd zou meer rekening dienen te houden met de internationale moge lijkheden. Op de verbindingen over de Ooster- en Westerschelde gaat de schrij ver ook in. Hij stelt de gehele ontwik keling in het kader van het zich ver grotende Europese achterland. Ook de bijdragen van de staatssecretaris en de Rotterdamse havendirecteur vermelden de Westerscheidehavens. De edities, die van vele illustratieve advertenties zijn voorzien, zijn voortreffelijk verzorgd. slot van pagina 1 insteekhaven deze uitermate gunstige factor verbonden: de verkeersgeogra- fische ligging aan uitstekend vaar water met mogelijkheid tot directe aansluiting op de hoofdverkeersweg en de spoorlijn door Zeeland. Krui- ningen heeft maar één advies: de plannen van uitvoering dienen ter hand te worden genomen. In de kanaalzone van Zuid-Beveland is al vaak de vraag gerezen, waarom de overheid prioriteit verleent aan de totstandkoming van insteekhavens in de gemeente Goes met verwaarlozing van het instellen van een onderzoek naar de mogelijkheden van aanleg van dergelijke havens aan het kanaal door Zuid-Beveland. Het argument, dat de aanleg van insteekhavens met industrieterreinen ln de buurt van Vlake te hoge kosten zou vergen noemt Kruiningen niet voldoende steekhoudend. Hier zijn de tegenargumenten ook het maken van insteekhavens en industrieterreinen te Goes vergt veel geld; de ligging van de geplande in steekhavens in de buurt van Vla ke Is veel gunstiger dan die te Goes: de bijkomende werken (aanleg wogen, spoorlijn) te Goes zullen belangrijk hogere uitgaven vergen dan in Vlake, waar verkeersweg en spoorlijn in de naaste om geving zijn te vinden; te Goes moet beslag gelegd wor den op kostbare landbouwgron den, terwijl in Vlake minder goede weidegronden van geringe kwali teit en waarde kunnen worden benut; verbetering van het kanaal door Zuid-Beveland zal zeker geen ho gere uitgaven vergen dan verbete ring en aanpassing van liet weinig doelmatige en overigens ook onvergelijkbare vaarwater bij Goes. weert zijn nog sluizen, die uitslui tend met handkracht worden be diend!) vergroting van de capaciteit van de sluizen; het kanaal geschikt maken voor duwvaart betere sluisovergangen, ook voor motorvoertuigen geschikt. Argumenten Verbeteringen Zoals eerder in het memorandum ge steld: de outillage van het kanaal door Zuid-Bevéland schreeuwt om verbetering. Voorlopig zal het nog de belangrijkste vaarroute tussen Schel de en Rijn iilyven. Nadrukkelyk stelt Kruiningen: „Aangezien België in het nieuwe verdrag van alle aanspraken op grond van vroegere overeenkoms ten afziet, is dit formeel een Neder landse aangelegenheid geworden. Ne derland heeft de verplichting het kanaal in behoorlijke staat te hou den". Verbeteringen, die in het drukst be varen kanaal van West-Europa wor den aanbevolen, zijn: de breedte van het kanaal; meer en betere afmeerplaatsen (steile kaden) modernisering van de sluizen en de bedieningswerken (in Hans- Kruiningen vindt, dat deze verbete ringen veel nuttiger zijn dan een kanaal dooi' Zuid-Beveland ten wes ten van Waarde op luttele kilo meters afstand van het huidige ka naal aanleggen, de verbinding naar het mogelijk te creëren Rei- merswaalïndustrlegebied. En het heeft daarvoör de volgende argu- Lucifer bij gas in motorbak Bij een ontploffing op een van de raotorbakken in de haven voor het werkterrein van de Ooster schel de- brug aan Katse Veer zijn dinsdag morgen twee inwoners van Zierik- zee vrij ernstig gewond. Zij liepen brandwonden op in het gezicht en aan de handen. De explosie ont stond, toen de beide mannen, de 42-jarige schipper A. Flikweert en de 17-jarige schippersknecht J. Looze 's morgens om ongeveer kwart over zeven in liet achterver- blijf van de bak kwamen en de schipper een gaskacheltje wilde aansteken. Er deed zich toen een sterke explosie, met een felle steekvlam voor, zo verklaarden de slachtoffers later, Beiden kregen daarbij aanzienlijke brandwonden op hei.' niet beschermde gezicht en aan de handen. Er brak geen brand uit. Wel had de ontplof fing een enorme ravage tot gevolg. De betimmering van de wanden werd vernield, een houten schot Lussen de slaap- en woonkamer weggerukt, 2 houten deuren werden versplinterd en het dak van de kamer wel bol ge drukt. Bovendien liep de bak in het vlak een scheur op van zo'n 20 cen timeter lengte en 2 centimeter breed te. Daardoor kwam het achterver- blijf half onder water te staan. Ook de bovendeks geplaatste motor werd ontwricht. De jeugdige schippersknecht werd bij de ontploffing het ernstigst gewond. Hij moest door de schipper naar boven ge dragen worden. De portier van het werkterrein verleende eerste hulp: daar na werden de beide gewonden in eerste msiantie naar het Goese ziekenhuis Oost wal vervoerd. Later op de morgen werden zij echter opgehaald en naar het Zweedse Rodo-Kruiszickenhuis in Zienkz.ee gebracht. Zij vorkeren niet ir. levensgevaar. Duister De mannen van dc rijkspolitie te water uit Wctneldinge begonnen het onderzoek, nadat zy waren gealarmeerd. In eerste instantie tastten zij echter in het duister over de toedracht van hot ongeluk; de kraeht van de explosie en de ravage als gevolg daarvan hadden alle sporen weg gevaagd. Wel was duidelijk, dut men te maken had met een gasontploffing. Later verklaarde schipper A. Flikweert, dat de explosie gebeurde, nadat hij een lucifer had aangestoken om een gas kacheltje in het ach terver blijf aan te maken. Maar van het kacheltje is tot nu toe nog geen spoor gevonden. De juiste gang van zaken kon nog niet wor den gereconstrueerd. In de loop van de dag werd de bak leeggepompt. 1. realisering ervan Is allerminst ze ker gebleken na de uitlatingen van de staatssecretaris voor eco nomische zaken; 2. in het gunstigste geval kan over verwezenlijking van plannen in de riohting van het Waarde-kanaal pas na 1978 afsluiting van de Oosterschelde worden gedacht; 3. het nieuwe kana-al ondervindt veel tegenkanting in landbouwkringen; 4. kan het bestaande kanaal door Zuid-Beveland dezelfde functie niet nog veel voordeliger en eco nomischer na verbetering uiter aard! vervullen? Alles bjjeen is Kruiningen ervan over tuigd, dat de nadelige gevolgen van de nieuwe Sehelde-Rijn verbinding voor verschillende belanghebbenden parlevinkers, middenstanders, ex pediteurs, kantoren voor in- en uit- klarïng en venters kunnen worden opgevangen, wanneer de nieuwe mo gelijkheden worden benut. Het is niet waarschijnlijk dat alle gedupeerden zullen worden schadeloos gesteld. Kruiningen vindt het. daarom billjjk aan door gedupeerden ingediende ver zoeken voor vestiging aan het kanaal prioriteit te verlenen. En financiële faciliteiten. „Soelaas hiervoor zon kunnen worden verkregen indien de plan nen voor het maken van industrie terreinen aan het kanaal en het maken van insteekhavens kunnen worden verwezenlijkt. De afstand van het. dorp Yerseke naar de plaats waar deze insteekhaven is geprojecteerd is maar enkele kilo meters!" Het memorandum van Kruiningen wil alle la-trokken in stanties wakker schudden! (Advertentie) ZACHT WEEK Veranderlijke bewolking met hier en daar wat regen, maar ook enige opkla ringen. Zwakke tot matige, later vrij krachtige wind lussen oost en zuid. Iets lagere temperaturen. ZON EN MAAN 27 februari Zon op 07.33 onder 18.14 Maan op 18.08 onder 08.00

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1964 | | pagina 2