Amsterdamse Beurs
tqpen
en
zingen
Klanken uit de ether
betjzaoen
PILOOT STORM ontvoerd in de stratosfeer
het
behoud
van
uw haar
STILBÉPAN
Waar zijn onze schepen?
WOENSDAG 26 FEBRUARI 1864
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
11
LEVENDIGE HANDEL
Het Damrak heeft gistermiddag de min of
meer gunstige stemming van maandag voor
enkele hoofdfondsen verder voortgezet. Dit
was zeker het geval voor Philips- en Unilc-
verwaarden Voor deze fondsen was goede
vraag aanwezig- De handel in de hoofdfond
sen was begmbeurs en tegen het slot leven
diger dan de voorgaande dagen het geval Is
geweest. Unilever opende op 11190. zakte
weer op te lopen tot 115. De slotprd* van
maandag was 143.40. Philips greep bi) de
opening wat te hoog op 1 150.90 119.20)
waarna een lichte reactie volgde tot 110.70
Kon. Olie verbeterde zestig cent tot I 156 30,
A.K.U. was nauwelijks prijshoudend op 521.
terwijl Hoogovens een koerswinst van een
punt te zien gaf op 603. Unilever maakte gis
teren nabeur* de cijfers over 1963, alsmede
hel slotdlvldend bekend. Het concern heeft
reeds een Inierimdividcnd uitgekeerd van
1 1 80 of negen procent (acht procent). De
beurs heeft goede verwachtingen van Unile
ver. Dat de cijfers over 1963 van Philips gun
stig zullen uitvallen, daarover is men het ter
beurze wel eens. De cijfers van Philips ver
wacht de beurs binnenkort. Men acht oen
oersstgging op korte termijn voor de Phi- i
psaandelen niet uitgesloten omdat dit fonds
laatste ttjd een forse daling Heeft onder- 1
aan. als gevolg van de verkopen voor Ame
rikaanse rekening. Later op de middag
kwam er wat vraug voor Hoogovens waar-
r rle koers steeg tot 607.
ilstreet doorbrak oolc maandag de psycho-
ache barrière van 800. het dow jone»-
gemiddelde voor de industrieaandclen.
W| rut nemingen waren echter oorzaak dat
het slot net iets beneden de 800 bleef op
797.12. De handel op de NewyorkM beurs was
ruim. Men blijft In Walltirat optimistisch
ten opzichte van een belastingverlaging, ter
wijl het binnenkomende gunstige bedrijfs
nieuws kopers in de markt brengt. De Ne
derlandse hoofdfondsen lieten zich maandag
op de Newyorksc beurs niet onbetuigd door
hoger te sluiten. Alleen K.L.M. liet hel af
weten met een lichte koersdaling
De gunstige stemming van maandag In de
scheepvaartsector behoorde dinsdag reeds tot
het verleden. Vrijwel alle aandelen in deze
afdeling moesten met koersverlies genoegen
nemen. De handel was gering. Van de lei
dende cultures houdt H.V.A de moed er
goed in door steeds wat hoger In de markt
te liggen. Evenals maandag viel er ook gis
teren in de staawfondsenhoek weinig te be-
Amsterdamse
wisselmarkt
CONTANTK PRIJZEN.
Amsterdam. 25 februari
Londen 10 07W—1007 V New Vork
3.80V,— 3.60S- Montreal 333»i-
3.33',, Partjs 73.52'z—73S7%- Brus
sel 7.23*4—7.23%. Frankfort 90 73—
90-78. Stockholm 09 53*fc—«9 58%.
Zurich 63.23*4—83.234*. Milaan
87.90*457.95*4. Kopenhagen
52.09*»—52.14*4. Oslo JOJO-SOM.
Wenen 13.64*',1X95*4- Lissabon
12-55*4—12.57.
Industrie e
Alb Heijn
Am droogd.
Berg. Jurg.
Berk. Pat. 7
Blaauwh. 5
Calvé S
Centr. Suik.
Fokker
v. Gelder
Gist ep.
v. d. Heem
Hcineken 4
Internat.
ISO 90 K-N Papier
14530 K. Zout f
15G.20* Muller
I Ned Dok
I Ned kab. 4
j Ketam
|N ij verdal
Roti Dr Dok
Maar intussen probeerde ik met alle kracht het
stabilisatievlak weg te buigen. Het ging moeilijk.,
vreselijk moeilijk. De grond stormde op mij af.
Daar beneden schoten ze als razenden. Dan op
nieuw een rukik was los en tuimelde met
hulpeloos zwaaiende armen en benen als een
grote kikker door de lucht. Onder mij suisde de
Camel weg.
£)e cabaretier Frits Koster uit Vlissingen
zit het liefst achter zijn schrijfmachi
ne. Natuurlijk, de „Bühne" trekt hem
en hij zal het toneel niet gauw verlaten,
maar hij is pas in zijn element, als zijn
vingers de toetsen kunnen bespelen.
Frits Koster schrijft liedjes en schetsen.
Liedjes en schetsen, die ook wel eens
uitgegeven worden, maar daar is Frits
Koster nu niet zo gek op. „Dat levert
haast niets op", zegt hij, „bovendien
speel ik die schetsen liever zelf". Frits
Koster heeft namelijk, en dit wordt ei
genlijk ten overvloede vermeld, een ei
gen cabaretgezelschap, dat al in geheel
Zeeland vele triomfen heeft gevierd.
17rits Koster is al vroeg aan het toneel
gegaan. „Ik was zestien jaar", vertelt
hij, „ik woonde toen in Rotterdam. Ik ging
toen bij het Nieuw Rotterdams Toneel, een
amateurgezelschap wel te verstaan". Zo
speelde Frits Koster in het begin buigende
butlers, besmeurde tuinlieden en huisvrien
den, die een vluchtig bezoekje brachten.
Maar allengs werden zijn rollen en zijn
liefde voor het toneel groter. „Toen ik 24
jaar was, ging ik terug naar Zeeland",
vertelt hij, „ik was namelijk in Vlissingen
geboren". Maar van toneelspelen kwam in
den beginne nog niet veel. De oorlog kwam
er tussen. Maar toch bereidde Frits Koster
zich al voor.
Jk begon in die tijd al cabaretteksten te schrij-
ven". Het cabaret trok hem meer dan het
toneel. „Ik heb in Vlissingen nog wel een tijdje
toneel gespeeld", zegt hij, „ik ben zelfs regisseur
geweest, maar toch beviel dit me niet zo erg. Je
hebt minder contact met het publiek en je bent
meer gebonden aan je tekst. Dat heb ik pas ge
leden nog gemerkt. Ik heb toen nog eens gespeeld-
Een zeer ernstige rol was dat. Maar ach nee, toch
niets voor mij. Elke keer bekroop me het gevoel
om er een geintje doorheen te gooien. Dat doe
je natuurlijk niet" Frits Koster heeft zijn cabaret
eigenlijk aan zijn familie te danken. „We hadden
eens een familiegelegenheid waarbij we allemaal
optraden", vertelt hij, „dat ging toen zo leuk, dal
we besloten om een groep op te richten.
Nu is er van die oorspronkelijke groep niets
meer over. Ach, U weet, hoe dat gaat. Ik heb
er ook vaak over gedacht om er mee uit te schei
den. Dan denk ik, dit is het laatste jaar geweest.
Maar als je weer nieuwe aanvragen van mensen
krijgt, voor wie je al vijf of zes keer bent opge
treden, dan zeg je niet meer zo gemakkelijk nee".
Daarom schrijft Frits Koster stug door aan nieu
we teksten. „Elk jaar moet je iets anders hebben,
want je kunt niet een paar jaar achter elkaar met
hetzelfde programma komen. Dat kan wel in de
randstad, maar niet in Zeeland". Vooral de lied
jes zijn erg moeilijk. Soms doet Frits Koster er
wel eens vier of vijf uur over. Maar aan ver
schijnt er ook een gedicht als;
Een huis, een boompje,
een zonnige toet,
■loitte wolkjes erbij.
Dat was het décor
voor een picnic met jou.
Maar toen ik je vroeg,
zei je: ga nu gauw.
Nu zit ik hier eenzaam
ik voel me niet blij.
't Is dor en vervelend
zonder jou hier bij mij.
Maar Frits Koster schrijft niet alleen luchtige
liedjes. Als er in de wereld iets gebeurt, dat
vele harten in beroering brengt, doet dat ook Frits
Koster iets. Dan ontsteekt hij in edele verontwaar
diging en begint hij te schrijven en op feestavon
den van de voetbalverenigingen, personeelsver
enigingen en biljartverenigingen kan men dan
liederen horen over de rassenhaat en over de
Berlijnse muur, zoals:
Een muur verdeelt de wereld in twee stukken
Een muur, die scheidt de mensen van elkaar
Een muur van ijzer en beton staat zonder
mededogen
Tussen de volk'ren als een schrijnend groot
gevaar.
Dit was een opwelling van me", zegt Frits
Koster hiervan, „als dat op het toneel ge
bracht wordt met een beetje stemmig licht en
een piano op de achtergrond, slaat dat in". Frits
Koster kan zich nog heel goed herinneren hoe een
van zijn eerste optreden hier in Zeeland was.
FRITS KOSTER:
ik ga er steeds weer aan beginnen.
„Ik had toen een sambaband van zo'n man of
twaalf", vertelt hij, „wij hadden ons met licht
gevende verf bestreken. Onze kleren, maar ook
de instrumenten. Op een gegeven moment ging
het licht in de zaal uit. Oooooh, hoorde je van alle
kanten. Tja, wij waren de eersten die dat deden.
Ik heb er nog eens een prijs
mee gewonnen op een con-
concours hier in Zeeland.
Greetje Kauffeld won toen
de eerste prijs. Dat is heel
wat jaren geleden Nu ga ik
binnenkort het tienjarig ju
bileum van de groep in de huidige samenstelling
vieren, met een speciale samenstelling. De huidi
ge samenstelling. Dat is: Ali Ben Lux, goochelaar,
Ko v. d. Buuse, die met Frits Koster samenwerkt
in de schetsen. Rie Hoogerheide, zangeres. Ko de
Vos, komiek en Harry Boer, accordeon/piano. „We
hebben er niet veel instrumenten bij", zegt Frits
Koster, „want zelf durf ik het niet zo goed mu
ziek te spelen naast Harry Boer. Ik heb wel een
tijdje in een mondharmonikatrio gezeten, maar
dat is uit elkaar gegaan. Misschien doe ik het
later nog wel eens" Maar voorlopig heeft Frits
Koster nog geen tijd om aan toekomstplannen te
denken Hij heeft genoeg uitvoeringen op het
programma staan. Sommige moet hij laten schie
ten, daar zijn werk hij is vertegenwoordiger
hem dat niet toelaat. „Maar binnenkort gaan
we naar Roterdam", zegt hij, „en dat wil ik toch
echt niet laten schieten. Dat is voor ons de eerste
keer, dat we naar een grote stad gaan met de
groep".
ten in Londen voor: de Hoogstraat (in
Putney) bij avond; twee omnibuspaar-
den kwanten krachtig en gewillig een
donkere zijstraat uit en onder 't koude,
schelle licht van de hoofdstraat leken ze
beeldhouwwerk. De lichteffecten op zich
zelf maakten het schilderij reeds tot een
kunststuk. Priam zag duidelijk uit de
rustige manier, waarop de man het schil
derij bekeek en de plaats, van waar hij
het beschouwde, dat hij gewend was.
schilderijen te zien. De bezoeker stapte
niet achteruit, snelde niet plotséling
vooruit, hij brak niet los in kreten van
verrukking, noc.h gedroeg hij zich, alsof
hij de geest van een vermoord slacht
offer voor zich zag. Hij keek alleen naar
het schilderij en zweeg. En toch was 't
geen gemakkelijk schilderij om te zien.
Het was een schilderij met zeer bijzon
dere eigenschappen, die bij Iemand, die
geen kenner was, alleen op zijn zin voor
humor gewerkt zou hebben.
„Verkopenl" riep Priam uit. Evenals alle
verlegen mensen wist hij zijn bedeesd
heid te verbergen achter een overdreven
familiariteit.
„Wat geeft U ervoor?" En hij wees naar
het schilderstuk.
Andere inleidende besprekingen hadden
er niet plaats.
..Het is een voornaam werk", prevelde
de lieer Oxford, in bewoordingen van
een waarderend kenner.
„Buitengewoon voornaam. Mag ik U
vragen, wat de prijs ervan is?"
„Dat vroeg ik u juist", zei Priam en
rafelde een stukje doek uit elkaar.
„Hm", zei de heer Oxford en staarde
zwijgend voor zich. Toen: „Tweehon
derdvijftig?"
Priam had eigenlijk beloofd het schilde
rij de volgende dag aan de lijstenmaker
te leveren en had niet verwacht er meer
2644. Als een steen suisde het toestel
naar de aarde. Er was geen redden
meer aan. Ik moest springen! Voor
het eerst van mijn leven zou ik van
een parachute gebruik maken! Het
idee trok mij weinig aan, maar er zat
niets anders op! Riemen losbe
nen optrekkenop je zitplaats
gaan staanen rang! Het volgende
ogenblik werd ik door de lucht
stroom naar achteren geslingerd. Ik
voelde een hevige slag in mijn rug, ik
hing vast aan het richtingsnoer! De
gordel van de parachute, welke ik in
mijn haast om te starten onvoldoende
had vastgegespt, was aan het stabili
satieblad blijven haken! De neerstor
tende machine sleurde mij met razend
geweld achter zich aan Allerlei gedachten flitsten
door mijn brein Beelden van thuismijn ou
ders.... hoe ik verpletterd en misschien onher
kenbaar naast mijn machine zou liggen, een wit
kruis met de woorden „Onbekende Aviateur".
39
Ze zag de middelprfls van tien
pond tot vijftien stijgen, zelfs tot twin
tig als tenminste haar echtgenoot
geen kans zag om door zijn belachelijke
afworende verlegenheid, de zaak te doeD
mislukken.
„Wilt U even meegaan?" vroeg ze.
En al die pracht en zwier volgde haar
de zoldertrap op, naar boven: ze wierp
de deur open en zei eenvoudig: „Hen
ry, hier is een heer, die je spreken wil
over schilderijen.
EEN KENNER
Priam herstelde zich spoediger dan men
had kunnen denken. Zijn eerste gedachte
was natuurlijk, dat vrouwen ondoor
dachte wezens zijn en dat de beste on
der haar onmogelUke dingen doen
dingen, die zó onbegrijpelijk zijn. dat
men ze pas gelooft, als ze gebeurd zijn!
Stel je voor. zó maar, zonder vooraf
oven te waarschuwen, een vreemde op
zijn zolder toe te laten! Toen hij evenwel
opstond en de neus van zijn bezoeker
zag (wiens neusvleugels zacht-snulvend
00 en neer bewogen Si de atmosfeer van
de petroleumkachel) was hij dadelijk ge
rustgesteld. Hij wist, dat hij niet te doen
had met een onbeschaafd, ongevoelig
man. wie 't aan verbeelding of sym
pathie ontbrak.
Bovendien vatte de oezoeker met volko
men zekerheid dadelijk de rechte toon.
„Goeden morgen, maitre". begon hij. „Ik
moet mijn excuses maken, dat ik zo bij
U binnen val. Maar ik kwam eens zien,
of U iets klaar hebt, dat U verkopen
wilt. Mijn naam is Oxford en ik heb op
dracht van een verzamelaar".
Hij toonde geen verwondering over 't
zolderkamertje.
„Maitre!"
Ja zeker: het zou dwaas zijn te beweren,
dat zelfs de grootste kunstenaars niet
gaarne aangesproken worden met
maitre. „Meester is 't zelfde woord,
maar toch héél anders. Het was lang ge
leden. sinds Priam Farll maitre genoemd
was. Hij was zelfs, ten gevolge van zijn
teruggetrokken levenswijze, heel zelden
maitre genoemd. Een pas voltooid schil
derij stond op een ezel voor 't raam;
het stelde een van de schoonste gezich-
Feuilleton door
WOENSDAG 26 FEBRUARI,
i Hilversum I. 402 m. 746 kc-s.
1 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en
I tuinbouw. 12.33 Licht instr. kwartet.
12.53 Gram., evt. actualiteiten. 13.00
Nws. 13.15 Licht instr. trio. 13.45 Wals
muziek (gr.). 14.00 Tsjechische ka
mermuziek (gr.). 14.50 Klass. orkest
werken (gr.). 15.20 Samenzang: gees
telijke liederen. 15.50 Bijbelvertelling
voor de jeugd. 16.00 Voor de jeugd.
17.15 Jazzmuziek. 17.45 Lichte gram.
17.55 Het Spektrum. lezingen. 18.10
Koorzang en instr. ensemble. 1S.30 Ra-
dio-Volks-universiteit: Recente ont
dekkingen in de puinheuvels langs Eu-
fraat en Tigris, door prof. dr. M. A.
Beek. 19.00 Nieuws en weerpraatje.
19.10 Op de man af. praatje. 19.15 Le
ger des Heilskwartier. 19.30 Radiokrant.
19.50 Klass. gTam. 20.00 Hoe zien we
Hem?, eerste passiestonde. 20.35 Klass.
gram. 21.30 Actualiteiten. 21.45 Pro-
menade-orkest en solisten. 22.30 Nws.
1 22.40 Avondoverdenking. 22.55 Gram.
23.00 Gram. 23.15 Koorzang: liedjes
van de zee (gr.). 23.35 Lichte orkest-
muziek (gr.) 23.5524.00 Nws.
Hilversum LI. 298 ni. 1007 kc-s.
12.30 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw.
12.33 Voor het platteland. 12.38 Orgel
kwartet: amus. muz. 13.00 Nws. 13.15
Koperorkest: mod. muz. 13.35 Licht
instrumentaal sextet 14.00 Koor. Gel
ders orkest en solisten: Fragmenten uit
het oratorium: Triumph von Zeit und
Wahrheit. 14.50 De waarde van een
middelbare schoolopleiding, toespraak.
15.00 Voor de jeugd. 16.50 Voor de
zieken. 17.20 Licht orkest. 17.50 Rege
ringsuitzending: Geven en nemen. Tips
voor en van weggebruikers. 18.00 Nws.
15 Licht instrumentaal sextet (gr.).
18.20 Uitzending van de Anti-Rev. Par
tij. Tot U spreekt mr. W. P.. v. d.
Sluis, secretaris van de A.R.P. 18-30
Licht instr. kwartet. 18.50 Muziek voor
kinderen. 19.00 Voor de kinderen. 19.10
Het nieuwe Israëlische lied, muz. le
zing. 19.30 Dansork. met zangsolisten.
20.00 Nws. 20.05 Tango-rumba-orkest
met zangsolisten. 20.35 Hart op de tong.
progr. over een actueel onderwerp.
20.50 Radiophilharmonisch orkest, groot
omroepkoor en zangsolisten: mod. en
klass. muziek. In de pauze (plm. 21.35
21.45): Voordracht. 22.30 Nws. 22.40
Balans: hoofd- en bijzaken uit het da
gelijks gebeuren. 22.55 Wereldkampioen
schap kunstrijden op de schaats in
[Dortmund, reportage. 23.00 Jazz-ultz.
23.20 Lichte gram. 23.30 Licht ensem
ble. 23.55—24.00 Nieuws.
TELEVISIEPROGRAMMA'S.
NTS: 17.00 De verrekijker, intern,
jeugdjournaal. KRO: 17.1017.50 Voor
de kinderen. 19.30 Van onze sportredac
teur. NTS: 20.00 Journaal en weer-
overzicht. KRO: 20.20 Brandpunt. 20,45
t.v.-Dansant. 21.15 Bonanza, t.v.-film.
(dl. 3). 22.05 Het land van onze kin
deren, doe. progr. (dl. 2). 22.40 Zie de
mens, tweede vasten-epiloog. NTS: 22.50
Journaal. 22.5524.00 Wereldkampi
oenschappen kunstrijden te Dortmund,
reportage.
VLAAMS-BELGISCHE
TELEVISIEPROGRAMMA'S.
17.0018.00 Televisum. gev. progr.
19.00 Teletaalles. 19.15 Openbaar kunst
bezit. 19.25 Voor de vrouw. 20.00 Nws.
20.20 Steekproef, het sluitingsuur.
20.55 Filmtribune. 22.25 Nws.
DONDERDAG 27 FEBRUARI.
Hilversum i. 402 m. 746 kc-s.
KRO: 7.00 Nws. 7.10 Morgengebed.
7.15 Ouverture... radio voor vroege
mensen. 7.55 Overweging. 8.00 Nwb.
8.15 Strip voor de jeuga. 8.20 Lichte
gTam. 8.50 Voor de huisvrouw. 9 35
Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00
Voor de kleuters. 10.10 Klass. orkest-
muz. stereofonische uitzending). 11.00
Voor de zieken. VPRO: 11 45 Van alle
markten thuis: plaatjes, die verschij
nen, blijven en verdwijnen.
Hilversum II. 298 m. 1007 kc-s.
AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgym
nastiek. 7.20 Lichte grom. VPRO: 7.50
Dagopening. AVRO: 8.00 Nws. 8.15
Even puzzelen
Newyorhse beurs
De noteringen op de Newyorkse beurs
zijn gisteren wisselvallig geweest bij
verminderde handel.
Het Dow-Jonesgemiddelde voor spoor
wegfondsen bereikte in het begin van de
dag bijna een nieuw record, maar de
meeste winst was tegen de sluiting van
de beurs verloren gegaan. Baltimore and
Ohio en Louisville and Nashville bleven
vrijwel prijshoudend, maar Chicago en
North Western werden tegen het einde
van de dag het slachtoffer van winstne
mingen.
De aanvankelijke koersstijgingen bij de
spoorwegfondsen hadden plaats naar
aanleiding van de publikatie van een
bericht over de aanwezigheid van veel
vracht. De omzet was 5.010.000 aandelen-
In totaal werden 1344 fondsen verhan
deld, waarvan 528 hoger en 550 lager
werden genoteerd. De omzet van de
American exchange was 1.400.000 aande
len. De omzet in obligaties beliep
13.540.000 dollar.
In AKU ging niets om. Philips Elec.,
Royal Dutch-Shell en Unilever_werden
genoteerd op respectievelijk 44"4, 43Vi
en 19.
Programma-overzicht en lichte gram.
9.00 Ochtendgymnastiek. 9.10 De groen
teman. 9.15 Klavecimbelrecital (gr.),
oude muziek. 9.40 Morgenwijding. 10.00
Lichte gram. 10.50 Voor de kleuters.
11.00 Huish. zaken, lezing. 11.15 Amus-
muziek (gr.).
deze shampoo is
Droog of vet haar is vaak het gevolg
van verkeerde shampoo. Gebruik pre
cies de goede shampooStilbépanIn
4 soorten: voor droog haar. vet haar.
normaal haar, ondervoed haar.
dan twaalf pond voor te krijgen. Maar
kunstenaars zijn wonderlijke organis
men.
Hij schudde zijn hoofd. Ofschoon twee-;
honderdvijftig pond zoveel was, als hij 1
in de laatste twaalf maanden verdiend
had, schudde hij zijn grijze hoofd.
„Niet?" zei de heer Oxford vriendelijk
en eerbiedig en kruiste zyn armen op
zijn rug. „Apropos", wendde hij zich
gretig tot Pnam, „U hebt zeker het por
tret van Ariosto gezien .door Titiaan,
dat ze voor de National Gallery gekocht
hebben? Wat is uw opinie daarover,
maitre?" Hij wachtte met gespannen
aandacht op 't antwoord.
„Behalve, dat 't Ariosto met voorstelt,
en 't zeker niet van Titiaan is, is 't een
heel aardig doek", zei Priam.
„Ik hoopte, dat U dat zeggen zoudt",
merkte hij op. En snel sprong hij over
op Segantini, daarna op Morrice, toen op
Bonnard en vroeg telkens het ooi-deel
van de maitre.
Na enkele ogenblikken waren ze in een
gesprek over schilderijen verdiept. En
het was voor 't eerst, sedert jaren, dat
Priam over schilderijen sprak met
iemand, die er verstand van had en
gloeide van geestdrift.
Jarenlang had hij niets dan kinderachtig
gewauwel gehoord over schilderijen;
dergelijke opmerkingen gingen bij hem
't ene oor in en 't andere uit. En nu laaf
de hij zich gretig aan 't gesprek met de
heer Oxford en merkte, dat hij lange tijd
gedorst had. En hij sprak ronduit. Hij
werd steeds warmer, enthousiaster,
hartstochtelijker. En de heer Oxford luis
terde. verrukt. De heer Oxford bezat
blijkbaar een aangeboren bescheiden
heid.
(Wordt vervolgd)
27 februari
Vlissingen
Terneuzen
Hansweert
Zierikzee
Wemeldinge
HOOG EN LAAG WATER
Horizontaal: 1 gesukkel, 5 hondebeen, 9
deel van tafel. 10 gedeeltelijk. 12 ach
teraan. 13 zeer knap persoon. 14 non-1
actief. 16 golven. 18 tegenover. 19 bij-I
zonderheid van olifant. 21 het komen, 23
zonder werklust, 24 meisjesnaam. 25
hinderen. 27 Joegoslavische munt. 29
verbrande turf, 30 bruine kleurstof. 32
zangnoot. 33 langs, over (Lat.). 34 bw.
36 jongensnaam, 38 ten afscheid. 39
naar zich toe halen. 40 dierenverblijf.
Verticaal: 1 gloed. 2 en anderen, 3 on
derzeedienst, 4 uitgeput. 5 restje eten.
6 aanhef brief, 7 voorz. 8 blaasinstru
ment, 11 voordat. 15 de hele boel. 16
frisse, zachte wind, 17 ketting van bag-
germolen. 18 ex-heerser van Rusland. 20 *lcos
tijdsdeel. 22 laag. 25 naar beneden gaan.
26 naast. 27 godin v. d. jacht. 28 Port.
munt. 31 knip. 35 als 32 hor., 3G pers.
vnw., 37 rund, 38 overdreven.
De oplossing van de vorige puzzel luidt: