Amsterdamse Beurs tqpen en zingen Klanken uit de ether betjzaoen PILOOT STORM ontvoerd in de stratosfeer het behoud van uw haar STILBÉPAN Waar zijn onze schepen? WOENSDAG 26 FEBRUARI 1864 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT 11 LEVENDIGE HANDEL Het Damrak heeft gistermiddag de min of meer gunstige stemming van maandag voor enkele hoofdfondsen verder voortgezet. Dit was zeker het geval voor Philips- en Unilc- verwaarden Voor deze fondsen was goede vraag aanwezig- De handel in de hoofdfond sen was begmbeurs en tegen het slot leven diger dan de voorgaande dagen het geval Is geweest. Unilever opende op 11190. zakte weer op te lopen tot 115. De slotprd* van maandag was 143.40. Philips greep bi) de opening wat te hoog op 1 150.90 119.20) waarna een lichte reactie volgde tot 110.70 Kon. Olie verbeterde zestig cent tot I 156 30, A.K.U. was nauwelijks prijshoudend op 521. terwijl Hoogovens een koerswinst van een punt te zien gaf op 603. Unilever maakte gis teren nabeur* de cijfers over 1963, alsmede hel slotdlvldend bekend. Het concern heeft reeds een Inierimdividcnd uitgekeerd van 1 1 80 of negen procent (acht procent). De beurs heeft goede verwachtingen van Unile ver. Dat de cijfers over 1963 van Philips gun stig zullen uitvallen, daarover is men het ter beurze wel eens. De cijfers van Philips ver wacht de beurs binnenkort. Men acht oen oersstgging op korte termijn voor de Phi- i psaandelen niet uitgesloten omdat dit fonds laatste ttjd een forse daling Heeft onder- 1 aan. als gevolg van de verkopen voor Ame rikaanse rekening. Later op de middag kwam er wat vraug voor Hoogovens waar- r rle koers steeg tot 607. ilstreet doorbrak oolc maandag de psycho- ache barrière van 800. het dow jone»- gemiddelde voor de industrieaandclen. W| rut nemingen waren echter oorzaak dat het slot net iets beneden de 800 bleef op 797.12. De handel op de NewyorkM beurs was ruim. Men blijft In Walltirat optimistisch ten opzichte van een belastingverlaging, ter wijl het binnenkomende gunstige bedrijfs nieuws kopers in de markt brengt. De Ne derlandse hoofdfondsen lieten zich maandag op de Newyorksc beurs niet onbetuigd door hoger te sluiten. Alleen K.L.M. liet hel af weten met een lichte koersdaling De gunstige stemming van maandag In de scheepvaartsector behoorde dinsdag reeds tot het verleden. Vrijwel alle aandelen in deze afdeling moesten met koersverlies genoegen nemen. De handel was gering. Van de lei dende cultures houdt H.V.A de moed er goed in door steeds wat hoger In de markt te liggen. Evenals maandag viel er ook gis teren in de staawfondsenhoek weinig te be- Amsterdamse wisselmarkt CONTANTK PRIJZEN. Amsterdam. 25 februari Londen 10 07W—1007 V New Vork 3.80V,— 3.60S- Montreal 333»i- 3.33',, Partjs 73.52'z—73S7%- Brus sel 7.23*4—7.23%. Frankfort 90 73— 90-78. Stockholm 09 53*fc—«9 58%. Zurich 63.23*4—83.234*. Milaan 87.90*457.95*4. Kopenhagen 52.09*»—52.14*4. Oslo JOJO-SOM. Wenen 13.64*',1X95*4- Lissabon 12-55*4—12.57. Industrie e Alb Heijn Am droogd. Berg. Jurg. Berk. Pat. 7 Blaauwh. 5 Calvé S Centr. Suik. Fokker v. Gelder Gist ep. v. d. Heem Hcineken 4 Internat. ISO 90 K-N Papier 14530 K. Zout f 15G.20* Muller I Ned Dok I Ned kab. 4 j Ketam |N ij verdal Roti Dr Dok Maar intussen probeerde ik met alle kracht het stabilisatievlak weg te buigen. Het ging moeilijk., vreselijk moeilijk. De grond stormde op mij af. Daar beneden schoten ze als razenden. Dan op nieuw een rukik was los en tuimelde met hulpeloos zwaaiende armen en benen als een grote kikker door de lucht. Onder mij suisde de Camel weg. £)e cabaretier Frits Koster uit Vlissingen zit het liefst achter zijn schrijfmachi ne. Natuurlijk, de „Bühne" trekt hem en hij zal het toneel niet gauw verlaten, maar hij is pas in zijn element, als zijn vingers de toetsen kunnen bespelen. Frits Koster schrijft liedjes en schetsen. Liedjes en schetsen, die ook wel eens uitgegeven worden, maar daar is Frits Koster nu niet zo gek op. „Dat levert haast niets op", zegt hij, „bovendien speel ik die schetsen liever zelf". Frits Koster heeft namelijk, en dit wordt ei genlijk ten overvloede vermeld, een ei gen cabaretgezelschap, dat al in geheel Zeeland vele triomfen heeft gevierd. 17rits Koster is al vroeg aan het toneel gegaan. „Ik was zestien jaar", vertelt hij, „ik woonde toen in Rotterdam. Ik ging toen bij het Nieuw Rotterdams Toneel, een amateurgezelschap wel te verstaan". Zo speelde Frits Koster in het begin buigende butlers, besmeurde tuinlieden en huisvrien den, die een vluchtig bezoekje brachten. Maar allengs werden zijn rollen en zijn liefde voor het toneel groter. „Toen ik 24 jaar was, ging ik terug naar Zeeland", vertelt hij, „ik was namelijk in Vlissingen geboren". Maar van toneelspelen kwam in den beginne nog niet veel. De oorlog kwam er tussen. Maar toch bereidde Frits Koster zich al voor. Jk begon in die tijd al cabaretteksten te schrij- ven". Het cabaret trok hem meer dan het toneel. „Ik heb in Vlissingen nog wel een tijdje toneel gespeeld", zegt hij, „ik ben zelfs regisseur geweest, maar toch beviel dit me niet zo erg. Je hebt minder contact met het publiek en je bent meer gebonden aan je tekst. Dat heb ik pas ge leden nog gemerkt. Ik heb toen nog eens gespeeld- Een zeer ernstige rol was dat. Maar ach nee, toch niets voor mij. Elke keer bekroop me het gevoel om er een geintje doorheen te gooien. Dat doe je natuurlijk niet" Frits Koster heeft zijn cabaret eigenlijk aan zijn familie te danken. „We hadden eens een familiegelegenheid waarbij we allemaal optraden", vertelt hij, „dat ging toen zo leuk, dal we besloten om een groep op te richten. Nu is er van die oorspronkelijke groep niets meer over. Ach, U weet, hoe dat gaat. Ik heb er ook vaak over gedacht om er mee uit te schei den. Dan denk ik, dit is het laatste jaar geweest. Maar als je weer nieuwe aanvragen van mensen krijgt, voor wie je al vijf of zes keer bent opge treden, dan zeg je niet meer zo gemakkelijk nee". Daarom schrijft Frits Koster stug door aan nieu we teksten. „Elk jaar moet je iets anders hebben, want je kunt niet een paar jaar achter elkaar met hetzelfde programma komen. Dat kan wel in de randstad, maar niet in Zeeland". Vooral de lied jes zijn erg moeilijk. Soms doet Frits Koster er wel eens vier of vijf uur over. Maar aan ver schijnt er ook een gedicht als; Een huis, een boompje, een zonnige toet, ■loitte wolkjes erbij. Dat was het décor voor een picnic met jou. Maar toen ik je vroeg, zei je: ga nu gauw. Nu zit ik hier eenzaam ik voel me niet blij. 't Is dor en vervelend zonder jou hier bij mij. Maar Frits Koster schrijft niet alleen luchtige liedjes. Als er in de wereld iets gebeurt, dat vele harten in beroering brengt, doet dat ook Frits Koster iets. Dan ontsteekt hij in edele verontwaar diging en begint hij te schrijven en op feestavon den van de voetbalverenigingen, personeelsver enigingen en biljartverenigingen kan men dan liederen horen over de rassenhaat en over de Berlijnse muur, zoals: Een muur verdeelt de wereld in twee stukken Een muur, die scheidt de mensen van elkaar Een muur van ijzer en beton staat zonder mededogen Tussen de volk'ren als een schrijnend groot gevaar. Dit was een opwelling van me", zegt Frits Koster hiervan, „als dat op het toneel ge bracht wordt met een beetje stemmig licht en een piano op de achtergrond, slaat dat in". Frits Koster kan zich nog heel goed herinneren hoe een van zijn eerste optreden hier in Zeeland was. FRITS KOSTER: ik ga er steeds weer aan beginnen. „Ik had toen een sambaband van zo'n man of twaalf", vertelt hij, „wij hadden ons met licht gevende verf bestreken. Onze kleren, maar ook de instrumenten. Op een gegeven moment ging het licht in de zaal uit. Oooooh, hoorde je van alle kanten. Tja, wij waren de eersten die dat deden. Ik heb er nog eens een prijs mee gewonnen op een con- concours hier in Zeeland. Greetje Kauffeld won toen de eerste prijs. Dat is heel wat jaren geleden Nu ga ik binnenkort het tienjarig ju bileum van de groep in de huidige samenstelling vieren, met een speciale samenstelling. De huidi ge samenstelling. Dat is: Ali Ben Lux, goochelaar, Ko v. d. Buuse, die met Frits Koster samenwerkt in de schetsen. Rie Hoogerheide, zangeres. Ko de Vos, komiek en Harry Boer, accordeon/piano. „We hebben er niet veel instrumenten bij", zegt Frits Koster, „want zelf durf ik het niet zo goed mu ziek te spelen naast Harry Boer. Ik heb wel een tijdje in een mondharmonikatrio gezeten, maar dat is uit elkaar gegaan. Misschien doe ik het later nog wel eens" Maar voorlopig heeft Frits Koster nog geen tijd om aan toekomstplannen te denken Hij heeft genoeg uitvoeringen op het programma staan. Sommige moet hij laten schie ten, daar zijn werk hij is vertegenwoordiger hem dat niet toelaat. „Maar binnenkort gaan we naar Roterdam", zegt hij, „en dat wil ik toch echt niet laten schieten. Dat is voor ons de eerste keer, dat we naar een grote stad gaan met de groep". ten in Londen voor: de Hoogstraat (in Putney) bij avond; twee omnibuspaar- den kwanten krachtig en gewillig een donkere zijstraat uit en onder 't koude, schelle licht van de hoofdstraat leken ze beeldhouwwerk. De lichteffecten op zich zelf maakten het schilderij reeds tot een kunststuk. Priam zag duidelijk uit de rustige manier, waarop de man het schil derij bekeek en de plaats, van waar hij het beschouwde, dat hij gewend was. schilderijen te zien. De bezoeker stapte niet achteruit, snelde niet plotséling vooruit, hij brak niet los in kreten van verrukking, noc.h gedroeg hij zich, alsof hij de geest van een vermoord slacht offer voor zich zag. Hij keek alleen naar het schilderij en zweeg. En toch was 't geen gemakkelijk schilderij om te zien. Het was een schilderij met zeer bijzon dere eigenschappen, die bij Iemand, die geen kenner was, alleen op zijn zin voor humor gewerkt zou hebben. „Verkopenl" riep Priam uit. Evenals alle verlegen mensen wist hij zijn bedeesd heid te verbergen achter een overdreven familiariteit. „Wat geeft U ervoor?" En hij wees naar het schilderstuk. Andere inleidende besprekingen hadden er niet plaats. ..Het is een voornaam werk", prevelde de lieer Oxford, in bewoordingen van een waarderend kenner. „Buitengewoon voornaam. Mag ik U vragen, wat de prijs ervan is?" „Dat vroeg ik u juist", zei Priam en rafelde een stukje doek uit elkaar. „Hm", zei de heer Oxford en staarde zwijgend voor zich. Toen: „Tweehon derdvijftig?" Priam had eigenlijk beloofd het schilde rij de volgende dag aan de lijstenmaker te leveren en had niet verwacht er meer 2644. Als een steen suisde het toestel naar de aarde. Er was geen redden meer aan. Ik moest springen! Voor het eerst van mijn leven zou ik van een parachute gebruik maken! Het idee trok mij weinig aan, maar er zat niets anders op! Riemen losbe nen optrekkenop je zitplaats gaan staanen rang! Het volgende ogenblik werd ik door de lucht stroom naar achteren geslingerd. Ik voelde een hevige slag in mijn rug, ik hing vast aan het richtingsnoer! De gordel van de parachute, welke ik in mijn haast om te starten onvoldoende had vastgegespt, was aan het stabili satieblad blijven haken! De neerstor tende machine sleurde mij met razend geweld achter zich aan Allerlei gedachten flitsten door mijn brein Beelden van thuismijn ou ders.... hoe ik verpletterd en misschien onher kenbaar naast mijn machine zou liggen, een wit kruis met de woorden „Onbekende Aviateur". 39 Ze zag de middelprfls van tien pond tot vijftien stijgen, zelfs tot twin tig als tenminste haar echtgenoot geen kans zag om door zijn belachelijke afworende verlegenheid, de zaak te doeD mislukken. „Wilt U even meegaan?" vroeg ze. En al die pracht en zwier volgde haar de zoldertrap op, naar boven: ze wierp de deur open en zei eenvoudig: „Hen ry, hier is een heer, die je spreken wil over schilderijen. EEN KENNER Priam herstelde zich spoediger dan men had kunnen denken. Zijn eerste gedachte was natuurlijk, dat vrouwen ondoor dachte wezens zijn en dat de beste on der haar onmogelUke dingen doen dingen, die zó onbegrijpelijk zijn. dat men ze pas gelooft, als ze gebeurd zijn! Stel je voor. zó maar, zonder vooraf oven te waarschuwen, een vreemde op zijn zolder toe te laten! Toen hij evenwel opstond en de neus van zijn bezoeker zag (wiens neusvleugels zacht-snulvend 00 en neer bewogen Si de atmosfeer van de petroleumkachel) was hij dadelijk ge rustgesteld. Hij wist, dat hij niet te doen had met een onbeschaafd, ongevoelig man. wie 't aan verbeelding of sym pathie ontbrak. Bovendien vatte de oezoeker met volko men zekerheid dadelijk de rechte toon. „Goeden morgen, maitre". begon hij. „Ik moet mijn excuses maken, dat ik zo bij U binnen val. Maar ik kwam eens zien, of U iets klaar hebt, dat U verkopen wilt. Mijn naam is Oxford en ik heb op dracht van een verzamelaar". Hij toonde geen verwondering over 't zolderkamertje. „Maitre!" Ja zeker: het zou dwaas zijn te beweren, dat zelfs de grootste kunstenaars niet gaarne aangesproken worden met maitre. „Meester is 't zelfde woord, maar toch héél anders. Het was lang ge leden. sinds Priam Farll maitre genoemd was. Hij was zelfs, ten gevolge van zijn teruggetrokken levenswijze, heel zelden maitre genoemd. Een pas voltooid schil derij stond op een ezel voor 't raam; het stelde een van de schoonste gezich- Feuilleton door WOENSDAG 26 FEBRUARI, i Hilversum I. 402 m. 746 kc-s. 1 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en I tuinbouw. 12.33 Licht instr. kwartet. 12.53 Gram., evt. actualiteiten. 13.00 Nws. 13.15 Licht instr. trio. 13.45 Wals muziek (gr.). 14.00 Tsjechische ka mermuziek (gr.). 14.50 Klass. orkest werken (gr.). 15.20 Samenzang: gees telijke liederen. 15.50 Bijbelvertelling voor de jeugd. 16.00 Voor de jeugd. 17.15 Jazzmuziek. 17.45 Lichte gram. 17.55 Het Spektrum. lezingen. 18.10 Koorzang en instr. ensemble. 1S.30 Ra- dio-Volks-universiteit: Recente ont dekkingen in de puinheuvels langs Eu- fraat en Tigris, door prof. dr. M. A. Beek. 19.00 Nieuws en weerpraatje. 19.10 Op de man af. praatje. 19.15 Le ger des Heilskwartier. 19.30 Radiokrant. 19.50 Klass. gTam. 20.00 Hoe zien we Hem?, eerste passiestonde. 20.35 Klass. gram. 21.30 Actualiteiten. 21.45 Pro- menade-orkest en solisten. 22.30 Nws. 1 22.40 Avondoverdenking. 22.55 Gram. 23.00 Gram. 23.15 Koorzang: liedjes van de zee (gr.). 23.35 Lichte orkest- muziek (gr.) 23.5524.00 Nws. Hilversum LI. 298 ni. 1007 kc-s. 12.30 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Voor het platteland. 12.38 Orgel kwartet: amus. muz. 13.00 Nws. 13.15 Koperorkest: mod. muz. 13.35 Licht instrumentaal sextet 14.00 Koor. Gel ders orkest en solisten: Fragmenten uit het oratorium: Triumph von Zeit und Wahrheit. 14.50 De waarde van een middelbare schoolopleiding, toespraak. 15.00 Voor de jeugd. 16.50 Voor de zieken. 17.20 Licht orkest. 17.50 Rege ringsuitzending: Geven en nemen. Tips voor en van weggebruikers. 18.00 Nws. 15 Licht instrumentaal sextet (gr.). 18.20 Uitzending van de Anti-Rev. Par tij. Tot U spreekt mr. W. P.. v. d. Sluis, secretaris van de A.R.P. 18-30 Licht instr. kwartet. 18.50 Muziek voor kinderen. 19.00 Voor de kinderen. 19.10 Het nieuwe Israëlische lied, muz. le zing. 19.30 Dansork. met zangsolisten. 20.00 Nws. 20.05 Tango-rumba-orkest met zangsolisten. 20.35 Hart op de tong. progr. over een actueel onderwerp. 20.50 Radiophilharmonisch orkest, groot omroepkoor en zangsolisten: mod. en klass. muziek. In de pauze (plm. 21.35 21.45): Voordracht. 22.30 Nws. 22.40 Balans: hoofd- en bijzaken uit het da gelijks gebeuren. 22.55 Wereldkampioen schap kunstrijden op de schaats in [Dortmund, reportage. 23.00 Jazz-ultz. 23.20 Lichte gram. 23.30 Licht ensem ble. 23.55—24.00 Nieuws. TELEVISIEPROGRAMMA'S. NTS: 17.00 De verrekijker, intern, jeugdjournaal. KRO: 17.1017.50 Voor de kinderen. 19.30 Van onze sportredac teur. NTS: 20.00 Journaal en weer- overzicht. KRO: 20.20 Brandpunt. 20,45 t.v.-Dansant. 21.15 Bonanza, t.v.-film. (dl. 3). 22.05 Het land van onze kin deren, doe. progr. (dl. 2). 22.40 Zie de mens, tweede vasten-epiloog. NTS: 22.50 Journaal. 22.5524.00 Wereldkampi oenschappen kunstrijden te Dortmund, reportage. VLAAMS-BELGISCHE TELEVISIEPROGRAMMA'S. 17.0018.00 Televisum. gev. progr. 19.00 Teletaalles. 19.15 Openbaar kunst bezit. 19.25 Voor de vrouw. 20.00 Nws. 20.20 Steekproef, het sluitingsuur. 20.55 Filmtribune. 22.25 Nws. DONDERDAG 27 FEBRUARI. Hilversum i. 402 m. 746 kc-s. KRO: 7.00 Nws. 7.10 Morgengebed. 7.15 Ouverture... radio voor vroege mensen. 7.55 Overweging. 8.00 Nwb. 8.15 Strip voor de jeuga. 8.20 Lichte gTam. 8.50 Voor de huisvrouw. 9 35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Klass. orkest- muz. stereofonische uitzending). 11.00 Voor de zieken. VPRO: 11 45 Van alle markten thuis: plaatjes, die verschij nen, blijven en verdwijnen. Hilversum II. 298 m. 1007 kc-s. AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grom. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nws. 8.15 Even puzzelen Newyorhse beurs De noteringen op de Newyorkse beurs zijn gisteren wisselvallig geweest bij verminderde handel. Het Dow-Jonesgemiddelde voor spoor wegfondsen bereikte in het begin van de dag bijna een nieuw record, maar de meeste winst was tegen de sluiting van de beurs verloren gegaan. Baltimore and Ohio en Louisville and Nashville bleven vrijwel prijshoudend, maar Chicago en North Western werden tegen het einde van de dag het slachtoffer van winstne mingen. De aanvankelijke koersstijgingen bij de spoorwegfondsen hadden plaats naar aanleiding van de publikatie van een bericht over de aanwezigheid van veel vracht. De omzet was 5.010.000 aandelen- In totaal werden 1344 fondsen verhan deld, waarvan 528 hoger en 550 lager werden genoteerd. De omzet van de American exchange was 1.400.000 aande len. De omzet in obligaties beliep 13.540.000 dollar. In AKU ging niets om. Philips Elec., Royal Dutch-Shell en Unilever_werden genoteerd op respectievelijk 44"4, 43Vi en 19. Programma-overzicht en lichte gram. 9.00 Ochtendgymnastiek. 9.10 De groen teman. 9.15 Klavecimbelrecital (gr.), oude muziek. 9.40 Morgenwijding. 10.00 Lichte gram. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Huish. zaken, lezing. 11.15 Amus- muziek (gr.). deze shampoo is Droog of vet haar is vaak het gevolg van verkeerde shampoo. Gebruik pre cies de goede shampooStilbépanIn 4 soorten: voor droog haar. vet haar. normaal haar, ondervoed haar. dan twaalf pond voor te krijgen. Maar kunstenaars zijn wonderlijke organis men. Hij schudde zijn hoofd. Ofschoon twee-; honderdvijftig pond zoveel was, als hij 1 in de laatste twaalf maanden verdiend had, schudde hij zijn grijze hoofd. „Niet?" zei de heer Oxford vriendelijk en eerbiedig en kruiste zyn armen op zijn rug. „Apropos", wendde hij zich gretig tot Pnam, „U hebt zeker het por tret van Ariosto gezien .door Titiaan, dat ze voor de National Gallery gekocht hebben? Wat is uw opinie daarover, maitre?" Hij wachtte met gespannen aandacht op 't antwoord. „Behalve, dat 't Ariosto met voorstelt, en 't zeker niet van Titiaan is, is 't een heel aardig doek", zei Priam. „Ik hoopte, dat U dat zeggen zoudt", merkte hij op. En snel sprong hij over op Segantini, daarna op Morrice, toen op Bonnard en vroeg telkens het ooi-deel van de maitre. Na enkele ogenblikken waren ze in een gesprek over schilderijen verdiept. En het was voor 't eerst, sedert jaren, dat Priam over schilderijen sprak met iemand, die er verstand van had en gloeide van geestdrift. Jarenlang had hij niets dan kinderachtig gewauwel gehoord over schilderijen; dergelijke opmerkingen gingen bij hem 't ene oor in en 't andere uit. En nu laaf de hij zich gretig aan 't gesprek met de heer Oxford en merkte, dat hij lange tijd gedorst had. En hij sprak ronduit. Hij werd steeds warmer, enthousiaster, hartstochtelijker. En de heer Oxford luis terde. verrukt. De heer Oxford bezat blijkbaar een aangeboren bescheiden heid. (Wordt vervolgd) 27 februari Vlissingen Terneuzen Hansweert Zierikzee Wemeldinge HOOG EN LAAG WATER Horizontaal: 1 gesukkel, 5 hondebeen, 9 deel van tafel. 10 gedeeltelijk. 12 ach teraan. 13 zeer knap persoon. 14 non-1 actief. 16 golven. 18 tegenover. 19 bij-I zonderheid van olifant. 21 het komen, 23 zonder werklust, 24 meisjesnaam. 25 hinderen. 27 Joegoslavische munt. 29 verbrande turf, 30 bruine kleurstof. 32 zangnoot. 33 langs, over (Lat.). 34 bw. 36 jongensnaam, 38 ten afscheid. 39 naar zich toe halen. 40 dierenverblijf. Verticaal: 1 gloed. 2 en anderen, 3 on derzeedienst, 4 uitgeput. 5 restje eten. 6 aanhef brief, 7 voorz. 8 blaasinstru ment, 11 voordat. 15 de hele boel. 16 frisse, zachte wind, 17 ketting van bag- germolen. 18 ex-heerser van Rusland. 20 *lcos tijdsdeel. 22 laag. 25 naar beneden gaan. 26 naast. 27 godin v. d. jacht. 28 Port. munt. 31 knip. 35 als 32 hor., 3G pers. vnw., 37 rund, 38 overdreven. De oplossing van de vorige puzzel luidt:

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1964 | | pagina 11