VARA brengt bewerking van „De gebochelde" op t.v. VERKOUOEN cold rex coldrex CITROENGENEVER het unieke 2-laagstablet SPECIAAL GEMAAKT TEGEN VERKOUDHEID 'n klasse apart zuivere zachte Amerikaanse sigaretten voor één verdrijft verkoudheid radioaal Op eerste kerstdag f.36.000 voor één uur én veertig minuten De IDEEËNBUSSEN VOOR DE PROVINCIES Dat kan eigen schuld zijn! Want verkoudheid is uit de tijd geraakt door Heksenketel Verwijten Favorieten van de teenagers M" £oidrex MAANDAG 23 DECEMBER 1963 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT 1 (Van onze radio- en t.v.-redacteur). \7oor één uur en veertig minu ten televisieamusement op de avond van eerste kerstdag heeft de V.A.R.A. 36.000 gulden uitgetrokken. Voor Nederland is dat een enorm bedrag. Maar alles is nu eenmaal enorm aan „De gebochelde", het helden stuk dat al deze kosten vergt. Het is een geheide toneeldraak gelijk „De twee wezen". Gene raties lang is het stuk over de planken gegaan, steeds op nieuw. Het Toneelmuseum in Amsterdam bewaart een knipsel uit een krant van 1866. Het is een aankondiging van een benefice-avond voor de to neelspeler Wijnstok. De tekst luidt als volgt: Stadsschouwburg, directie Roobol, Tjassink en Peters, Donderdag 27 dec. (abonnementen, dipiomata en vrije toegangen van welke aard ook, niet gangbaar). Ten voordeele van den heer A. Wijnstok: De Gebochelde, drama in 5 bedrijven of 8 tafereelen met een voorspel in 2 tafereelen. Naar het Fransch, vrij bewerkt door J. Both J. Jzn. (nooit op dit Toneel vertoond). Gevolgd door de laatste twee bedrijven van: De schapenpoot, komiek ballet (6% ure). Zes en een half ure slaat op het aanvangsuur. De voorstelling duur de toen, met het ballet erbij, een uur of vijf. In de twintiger jaren is „De gebochelde" alleen nog bekort ge speeld. De dramaturg van de VARA- televisie, de heer Odijk, heeft de eni ge nog aanwezige Nederlandse tekst kunnen opscharrelen, maar daar ble ken hele bedrijven niet meer in voor te komen. De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag („Je zou niet denken dat je dat ding daar zou kunnen vinden") had echter nog een exem plaar van de originele Franse tekst. Speelduur: vier uur. Op de televisie komt een bewerking van dit Franse origineel, met scènes dus die deze eeuw op het toneel niet meer werden gespeeld. Maar zonder alle dikke romantiek en zwelgende poëzie uit die tijd. De heer Odijk vindt: „De dierbaarheden moesten er wel uit, want het stuk moet snel opschieten, wil het 't nog doen". ie draak bleef leven. Tot in de twintiger jaren van deze eeuw. De laatste grote Henry de Lagardère was Barend Barendsen. Het is won derlijk: er zijn geen foto's meer uit die tijd, geen attributen, alleen nog de herinnering. De herinnering leeft sterk bjj de kleinzoon van Barend Barendsen, Ba rend Barentsen, bij de televisiekijkers bekend als een van de presentatoren van het sportjournaal. „Mijn grootvader, dat was een ge weldig man. Een groot volksacteur. Hij was directeur van het Paleis voor Volksvlijt. Zondagsmiddags ging ik er heen. Oh, als De gebochelde werd gespeeld, dan rolden de tranen over zijn wangen. Ik ging zondagochtends altijd eerst mijn zondagse cent halen. Grootmoeder zei dan altijd steevast: „Je moet even wachten, grootvader repeteert". Dan stond hij in de tus- senkamer te spelen voor de grote spiegel en deed hij uitvallen met zijn durfde zwaard. Ik Ie nauwelijks naar Er zijn zoals we weten, elf provinciën in Nederland. Niet iedereen is tevreden met onze provinciale indeling. Enkelen zouden minder provincies wensen, ande> ren meer. Maar voorlopig is er heel wei' nig kans op wijziging van de indeling van het land. We hebben de taak de be staande provincies goed te besturen. Het is niet eenvoudig. Als voorbeeld het volgende. Het is duidelijk dat voor Gelderland en Limburg het toerisme zeer belangrijk is. Maar wat is er zoal nodig om de ont wikkeling in goede banen te leiden Het zou misschien goed zijn als elke provin cie een ideeënbus instelde voor de alge mene ontwikkeling van het gewest, dus niet alleen van het toerisme. Voor zo ver mij bekend, bestaat die nergens. Is er in ons land één provincie, die wil be ginnen en aan de andere het goede voor beeld geeft? Advertentie Altijd heeft iedereen verkoudheid geaccep teerd als een onontkoombare plaag. Nu er Coldrex is, hoeft U niet meer verkouden te zijn. Coldrex is méér dan alleen een pijn stiller. Het is een speciaal middel dat ver koudheid op 3 manieren bestrijdt. 1. Heft neusverstopping op - U ademt weer vrij (phenylephrinum HC1). 2. Stilt hoofdpijn, spierpijn, koort3 (aoetylaminophelum). 3. Bespoedigt Uw herstel - geeft extra weer stand (dubbele dagelijkse dosis vitamine C). P** binnen. Maar wat speelde hij fijn. De balkons kwamen naar beneden van het enthousiasme". „De gebochelde" is een massastuk. De cast vermeldt 26 sprekende rol len. En er zijn 40 figuranten. De meesten schermers, want er wordt danig gevochten in het stuk. Normaal zou er voor een dergelijke grote televisieproductie wekenlang gerepeteerd moeten worden. In Bus- sum kan dat niet. Er zijn te weinig studio's en de toneelspelers, die van links en rechts uit de toneelgezel schappen zijn gehaald, hebben ook nog hun eigen repetities en avond voorstellingen. Willy van Hemert, de regisseur heeft tijdens de repetities alle rollen een keer zelf moeten vervullen, als de acteur in kwestie ontbrak. De opnamen moesten gemaakt wor den in de Vïtusstudio in Bussum. De veel grotere studio-a in Hilver sum was niet beschikbaar. Het was een heksenketel, deze week in Vitus, drie dagen lang. Elke dag moest een bedrijf worden opgenomen. Men stelle zich het voor. Na drie weken droogrepeteren in een zaaltje, ergens in Den Haag of Amsterdam, traden de acteurs en de figuranten 's och- tens om half tien voor het eerst aan in kostuum, was het de eerste keer dat zij in het decor speelden en was het de eeerste keer dat Willy van Hemert, vanuit de regiekamer, AWMMMMMMWMAMWWIMWWUWWUIMi Op eerste kerstdag presenteert de V AR A-televisie „De gebochelde" een drama van Anicet Bourgeois en Paul Feval, bewerkt en geregis seerd door Willy van Hemert. Op de foto ziet men Bas ten Baten burg en Camille de Vries als Pey- rolles en Martine. rfWVWWWWWWWWmA/WWWVWWA/VWW kon zien hoe de camera's alle bewe gingen konden opvangen. Modderen. Urenlang. Tot uiterlijk vijf uur, want om kwart voor zes moest de studio ontruimd zijn en moest het bedrijf-van-de-dag op am- pex staan. Het is artistiek niet ver antwoord zoals in Bussen t.v.-produk- ties moeten worden gemaakt. Nie mand verbaast zich er over dat Wil ly van Hemert al twee keer een hartaanval heeft gehad. Iedereen verbaast zich erover dat hij „De ge bochelde" heeft overleefd. „Intussen heeft de VARA al vijf brieven gekregen van mensen, die schrijven waarom de VARA op de avond van de eerste kerstdag spot met lichaamsgebreken", constateert de heer Odijk. Het is de schrijvers heel duidelijk niet bekend dat Henry de Lagardère zich vermomt om met het kind van Blanche en Philippe de Nevers, dat zo gemeen door valstrik ken wordt belaagd, te vluchten. Hoe wel vluchten? (Advertentie) Nu is er BOOTZ-citroengenever voor de fijnproever. BOOTZ-citroengenever, gezoet en niet-gezoet. Kiest u jPIP^Ï maar: 't Is van BOOTZ; het beste wat u kopen kunt. firtnrü' J per hele liter f 7.'® per halve liter f 3?® Advertentte) vocale groepen (42% de Dutch Swing College Band bij de jazzorkesten (66 The Ramblers bij de grote or kesten (34 de Jumping Jewels bij de combo's (59% Veronica's teen- Rob de Nijs, Anneke Grönloh, het t.v.- agerprogramma bij de radioprogram- programma „Top of flop" en de Dutch ma-3 (3g „Top of flop" in de rubriek Swing College Band zijn de grote favo- t.v.-programma's (67% en Joost de rieten van de Nederlandse teenagers. Dit is gebleken uit de jaarlijkse populari- teitsverkiezingen van een maandblad voor teenagers (Muziekexpress), dat on der zijn abonnees (oplage 125.000 exem plaren) elk jaar een door de Haagse no taris F. H. Reuvekamp Gille gecontro leerde enquête houdt. De Nederlandse winnaars van deze po- pulariteitsverkiezingen werden Anneke Grönloh bij de zangeressen (68 van de stemmen), Rob de Nijs bij de zan gers (70% de Blue Diamonds bij de Draayer bij de disc jockeys (50 Als Nederlandse topsong kwam uit de bus „Ritme van de regen" van Rob de Nijs. In de groep buitenland gingen de eerste plaatsen naar Connie Francis, Cliff Ri chard, The Shadows, Dave Brubeck kwartet, Billy Vaughan, radio Luxem burg, Chris Howland en 't Duitse pro- gramma „Lieben Sie Show". Als topsong kwam uit de bus „Lucky lips" van Cliff Richard. Sophia Loren en George Cha- kiris waren de favoriete filmsterren van de teenagers. 25 gehalve de gebruikelijke serieprogram ma brengt de televisie in de kerst week een respectabel aantal t.v.-spelen, een muzikaal programma en uiteraard de nodige uitzendingen, die bij een der gelijk kerkelijk feest behoren. Voor de jeugdige kijkers is ongetwijfeld een hoogtepunt het jaarlijkse optreden van het Billy Smartcircus uit Londen op de middag van de eerste kerstdag. Volkskerstzang A AND AG. De wekelijkse filmavond is ook aangepast aan de kerstsfeer. Na in het voorprogramma de kerkelijke rubrieken Ken merk en Logboek te hebben uitgezonden brengt de N.T.S. na het journaal en de tien minuten politiek een reportage van een half uur van de Volkskerstzangbijeenkomst, die in de Mar griethal In Utrecht wordt gehouden. Medewerking verlenen de Nationale Bras Band van Meindert Boekei en een groot koor, sa mengesteld uit verschillende koren en geleid door Mees van Huis. De burgemeester van Utrecht, jhr. mr. C. L. A. de Ranitz houdt de schriftlezing. De hoofdfilm, die om negen uur begint, is een (goede) oude bekende, namelijk de Deense produktie Ditte, een mensenkind, die indertijd wekenlang in de Nederlandse bios copen volle zalen trok. Het is een typisch Scandinavische film, met de problematiek, die we zo goed van de Noorse landen krijgen. Een eerlijke film in ieder geval, die probeert een oprecht stuk realistische filmkunst te verwe zenlijken, zij het, dat voor onze begrippen het realisme van het verhaal wat teveel de rich ting van de sentimenten is uitgetrokken. Jongerenforum DINSDAG. De K.R.O. heeft de dikste hap van de kerstprogramma's toegewezen ge kregen: de kerstavond en de tweede kerstdag. Het programma van de dinsdag opent zoals gewoonlijk als de K.R.O. in de ether is met een jongerenforum, dat deze maal zal discus siëren over de betekenis van Kerstmis voor jonge mensen. Vijf jongeren zijn uitgenodigd te vertellen, hoe zij zich de viering van het kerstfeest voorstel len. Na het journaal en Brandpunt een afle vering van „Schatten op zolder", waarin weer drie deskundigen vondsten van kijkers zullen beschouwen. Daarna zingen The Golden Age Singers een bekend Engels vocaal kwintet kerstmotetten en profane liederen uit de renaissancetijd. Dertien jaar bestaat dit ka merkoor, dat al die tijd onder leiding stond van zijn oprichtster, de sopraan Margareth Field-Hyde en dat zich voornamelijk toelegt op het zingen van liederen uit de vijftiende en zestiende eeuw. In vele landen hebben The Gol den Age Singers geconcerteerd; ook in ons land. Ze verschijnen nu voor het eerst voor de Nederlandse televisie. Onder regie van Luc van Gent volgt dan de tweede eenakter van deze kerstweek: „Het Kind". Het is uiteraard en wederom op het kerstgebeuren geïnspireerd spel. Schrijver is de Engelse auteur Bill Owen, die zijn verhaal laat afspelen op kerstavond. Een jong echtpaar gespeeld door Thera Verheugen en Herman Lutgerink ziet op deze gedenkwaardige avond de problematiek van het getrouwd zijn door een toevallige ge beurtenis plotseling in het ware licht. Realiteit en mystiek van het kerstgebeuren zijn hier met elkaar verweven. Na de epiloog en het tweede N.T.S.-journaal kan men nog kijken en luisteren naar een IKOR-kerkdienst uit een protestantse kerk in Rozendaal (Gelderland). Ten slotte de jaarlijkse uitzending in Eurovi- sieverband van de Pontificale Nachtmis van vijf voor twaalf tot één uur, die deze maal komt uit de Kathedraal van Sint-Salvator in Brugge, een knapenkoor zingt o.m. oude Bel gische kerstliederen. De mis wordt opgedra gen door mgr. E. de Smedt, bisschop van Brugge. Vooraf gaat een kort filmpje over Brugge op kerstavond. De Kathedraal in Brug ge is het oudste baksteengebouw, dat in Bel gië bewaard gebleven is. Het is een prachtige kerk, die eensdeels soberheid en rust ademt, anderdeels groots van opvatting en sierlijk van uitvoering is. Eerste kerstdag WOENSDAG. Op eerste kerstdag is er vrij wel voortdurend iets te zien op het scherm. In de ochtend begint het programma om tien uur met de uitzending van een pro testantse kerkdienst in de evangelisch Lutherse kerk te Colmar in Frankrijk een meer dan 650 jaar oude kerk met een beroemd orgel medewerking verleent behalve het kerkkoor en de organist M. Finance het R.T.F.-orkest van Strassbourg. Ds. van Nieuwenhuyzen geeft een toelichting. Van elf tot twintig voor twaalf zendt de N.T.S. een film uit, „De komst van Christus", waar in het leven van Christus op aarde wordt ver beeld in een montage van 's werelds beroemd ste schilderijen. Het is een Amerikaanse pro duktie. De Italiaanse televisie verzorgt ver volgens een Eurovisiereportage van de door paus Paulus VI uit te spreken zegen Urbi en Orbi (van twaalf uur tot half een). Vele dui zenden pelgrims uit alle delen van de wereld zullen zich weer verzamelen op het plein voor de Sint-Pieter. Tussen drie en vier uur twee films voor jong en oud. De eerste is een pop- penfilm van de Tsjechische televisie, die op dit gebied een uitstekende reputatie heeft. „Ku- tasek en Kutilka in de bergen". De beide hoofdfiguurtjes versieren een kerstboom. Het oud wordende paard „Maxi" van een vodden koopman in een Beiers dorpje is de hoofdfi guur in de tweede film. Het trouwe dier wordt voor de noodlottige laatste gang gered door mensen, met goede harten. Van vier tot vijf ten slotte de jaarlijkse uitzending van het pro gramma van het Billy Smart Circus. Men ziet vliegende trapezeacrobaten, koorddansers, een fietsnummer, clowns en evenwichtkunstenaars, olifanten, gedresseerde vogels en natuurlijk paarden. Hoogtepunten zijn een groot gemon teerd luchtballet, zoals vroeger alleen Barnum and Baily dat bracht en een indrukwekkende dressuur van vele olifanten gevolgd door een even indrukwekkend slot: de parade van alle artiesten, die als titel kreeg Four Season's Cavalcade. Het kan niet op, deze middag, want de kinderen kunnen ook nog kijken naar het jeugdjournaal en naar de avonturen van Pipo de Clown. Om half acht begint het avondprogramma van de VARA met „De muziek van Irving Berlin". Deze componist is niet toevallig voor Kerst mis gekozen. Hij immers schreef tijdens de tweede wereldoorlog voor de soldaten in de Stille Zuidzee het meest beroemde van de mo derne kerstliederen, Bing Crosby's meest ver kochte plaat (er werden vele tientallen mil joenen opnamen van verkocht) „I'm dreaming of a white Christmas". Omdat niemand de vertolking van Bing kan evenaren, krijgt dit nummer deze keer een instrumentale uitvoe ring. Irving Berlin werd in 1888 geboren in Rusland, maar emigreerde als vijfjarig knaapje al naar Amerika. Daar schreef hii honderden heel mooie melodieuze muziekjes, die tot de evergreens gerekend worden. Medewerkenden zijn Milly Scott en Marius Monkau, Marijke Franssen, de Schotse zanger Jimmy Philips en de Sherperds. Na het extra korte N.T.S.- journaal kerstliedjes gezongen door Anneke Grönloh onder de titel „Anneke alleen". Neer- lands populairste zangeresje heeft onlangs een plaat met Engelse kerstliedjes gemaakt. Ze zal daaruit het een en ander laten horen. Ook staan op haar programma het bekende Stille Nacht en Kinderke Klein. Hoofdbestanddeel van dit kerstprogramma van woensdag is een televisieuitvoering van een heel oud toneelstuk, dat een brok onvervalste romantiek uit een vervlogen tijd terugbrengt. „De Gebochelde", dat uit het eind van de negentiende eeuw stamt, is op het toneel en op het witte doek altijd een onvoorstelbaar groot succes geweest. Een „draak" zou men tegenwoordig zeggen, maar een draak die velen aanspreekt door de simpele constructie en de ongecompliceerde zwart-wittekening. Hoofdpersonen zijn de no bele ridder Henri de Lagardere en een kind. De ridder zwerft gedwongen als gebo chelde vermomd door de wereld. Willy van He mert maakte de televisiebewerking en hij zal er wel voor zorgen, dat er in menige huiska mer een traantje wordt geplengd. Het stuk krijgt een sterke bezetting, o.m. met Bob de Lange als de gebochelde Johan Kaart, Bert v. d. Linden en Joan Remmelts. Om tien voor tien volgt dan nog een optreden van het vermaarde Italiaanse Kamermuziek- ensemble „I Musici" volgens Toscanini het beste kamerorkest ter wereld dat musiceert in het middeleeuwse kerkje van Blauwkapel. Uitgevoerd wordt het Concerto Grosso van Corelli en Inverno uit de Vier jaargetijden van Vivaldi. (Het laatste in hun uitvoering be kroond met de Grand Prix du Disque). Het VARA-programma wordt afgesloten met een kleinkunstprogramma, waarin Henk van Ul- zen het middelpunt ls. Met medewerking van Jules de Corte, Carl Schulze en het kwintet van Louis van Dijk hoopt Henk van Ulzen een programmaatje te brengen dat amusement paart aan kunst met een grote K. Hijzelf draagt een verhaal voor van James Thurber (de geestelijke vader van Walter Mitty). Kerstmis staat uiteraard model voor deze laat ste uitzending van de eerste kerstdag. Cabaret T~v ONDERDAG. Het vrouwenprogramma van *-* de K.R.O. begint al om drie uur. Op tekst van Guus Vleugel brengt Tineke Roeffen een kerstcabaret, waaraan o.m. meewerken Geor gette Rejefsky, Maya Bouman, Nelly Frijda- van Oliver en Sylvia van Leur. Speciale gast is ja, U ziet het goed Henk van Ul zen, die op eerste kerstdag een eigen program ma had. De K.R.O. besteedde extra aandacht aan de vormgeving van dit „L'heure des dames". Na het kleuterprogramma om vier uur tot twintig voor zes een rechtstreekse reportage van de finales van het internationale kerst- zaalhandbaltoernooi in de Prins Bernhardhal te Utrecht. Van twintig voor zes tot kwart over zes een Eurovisiereportage van demonstraties kunstrijden op de schaats in Garmisch Parten- kirchen, Sjoukje Dijkstra en andere sterren zullen de Kür laten zien waarmee ze een gooi zullen doen naar olympisch goud in Innsbruck. Om zeven uur nog meer sport: sport van de kerstdagen in beeld. Om half acht kunt U dan weer kijken naar de K.R.O. Fred en Wilma Flintstone openen het programma, waarna het journaal het hiaat opvult, dat twee krantenlo ze dagen voor de nieuwsgierigen betekenen. Om twintig over acht een terugblik op het amusement van zo'n dertig jaar geleden, toen de clownneske figuur Buziau triomfen vierde in zijn vele revues. Alex de Haas krijgt veertig minuten toegemeten om aan de hand van films, foto's, affiches en oude programma's de kij kers een blik te gunnen in de showbusiness van toen. Uiteraard staat Buziau in het cen trum; maar dat deed hij toen ook, zo zullen de oudere kijkers zich herinneren. De jongeren zullen ongetwijfeld hun ogen uitkijken, want het amusement mocht een generatie geleden anders zijn dan nu, het had ook zijn grote kwa liteiten. Om negen uur het volgende T.V.-spel van deze week „Geld te geef". Het is een ko medie van de Amerikaanse schrijvers Walter Black en William Mendrek. Tien jaar geleden werd het stuk in een toneelversie in Nederland op de planken gebracht. Het gaat om een wat vreemde familiie, waarvan de grootvader voor dat hij gepensioneerd werd, op de Rijksmunt werkte. Hij heeft de rust van de A.O.W. niet kunnen vinden, maar zet zijn oude ambacht in de kelder van zijn huis zelfstandig voort. Zijn kinderen en kleinkinderen weten van die vreemde activiteit, maar ze laten de oude man begaan, omdat toch niemand van plan is het zelfgemaakte kapitaaltje te gebruiken. Door een misverstand gebeurt dat evenwel toch, met alle verwikkelingen van dien. Een stelle tje onderwereldfiguren probeert de handvaar digheid van de oude baas uit te buiten, wat zijn nazaten een heleboel verdriet bezorgt. Jan Retel speelt de rol van de oude grootvader Elliot. Zijn kinderen zijn Jeanne Verstraete en John Soer eindelijk weer eens op het scherm en zijn kleinkinderen Femke Boersma en Fred van Vliet. Ook Cor van Rijn werkt mee. De regie heeft Fritz Butzelaar. Voor de vuist weg 7RIJDAG. Even tjjd om op adem te komen na deze drukke kerstdagen. De A.V.R.O. komt vrijdag met een routineprogramma, be staande uit Rooster voor de opgroeiende jeugd, maar niet voor haar alleen een kwar tiertje met het orkest Max Wolski een serie vlotte uitzendingen, die tot op heden bjj vele uitstekend in de smaak vielen en Willem Duys in zijn improvisatieprogramma „Voor de vuist weg". Het blijft een verrassing, wie nu weer de gasten zijn. Duys vertelde ons dezer dagen dat half Nederland wel wil komen opdraven en dat hij en het produktieteam worden overladen met tips over passende figuren voor deze uitzen ding. De actualiteit is evenwel nummer een en daarom weten de samenstellers pas op het laatste moment, wie deze avond in de Singer Concertzaal komen meespelen In „Voor de vust weg", dat overigens een van de meest ge slaagde nieuwe programma's van dit seizoen is geworden, dank zij vooral Duys' ongedwon gen presentatie. Het zeegat uit "yfATERDAG. De eer is aan de N.CJt.V. om de week af te sluiten. Na Lassie en het journaal drie hoofdbestanddelen. Eerst de twee de aflevering van de feuilleton „Arthur en Eva" met Paul Camermans en Kitty Jansen. „Het zeegat uit" is de titel van dit gezellige onderonsje, dat op verzoek van vele kijkers naar de vooravond is verplaatst. Om tien over negen volgt ook al voor de twee de maal het actuele amusementsprogramma „Wat 'n wereld een milde vorm van „Zo is het ook nog eens een keer" opnieuw ge presenteerd door Jaap Molenaar, Fred Bona- vente en Dick van Bommel. „Dwaze invallen en parodieën op mensen en toestanden en min of meer actuele gebeurtenissen speels bena derd en in beeld gebracht op film en in leven de lijve". Om half tien presenteert Pi Scheffer het muzikale programma „Capriolen", een show rond O. K. Wobblers met melodieën en wijsjes, die voor jong en oud een bekende klank hebben. Medewerkenden zijn weer Jenny Arean, het Barbershop Kwartet, een kwajon genskoor en nog veel meer vreemde klanten. De teksten zijn van Alexander Pola. Voor het eerst is de nieuwe hobbyrubriek „Doe het voor al zelf" in deze uitzending opgenomen. Cur susleider is Joop Doderer, die zal laten zien, wat de resultaten (kunnen) zijn van teveel zelf doen. Een snaakse parodie dus, zodat het alles met elkaar een vrolijke avond belooft te worden. Woensdag, eerste kerstdag, van vier tot vijf uur het Billy Smart circus. De slotmanifes tatie van het olifantennummer is zelfs voor anti-circusmensen indrukwekkend.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1963 | | pagina 7