L. J. MAAS GEMEENTEWERKMAN GEVOGELTE BLAMAGE VOOR DE SPORT I BLAMAGE VOOR DE SPORT II handcream GRATIS LIKDOORNS GEMEENTE SAS VAN GENT VAN DE VELDE UW DRUKKER voor verkoudheid ROOD (f/M/fM/m verwijderd met WONDEROLIE De Hoover Automatic doet alles voor u: wassen, spoelen en drogen, achter elkaar en... helemaal vanzelf! Steek de sleutel In de gleuf en... klaar! Geen moeilijke knop pen en schakelaars, maar één simpele vierkante sleutel. Die steekt u in de gleuf en uw wasdag is voorbij! In de Hoover Automatic blijft uw wasgoed veilig ónder water. Al uw wasgoed wordt in heerlijk ruim sop gewassen. Daardoor wordt het zo smetteloos schoon. En... uw wasgoed blijft steeds veilig ónder water. ■U wast alles in de Hoover Automatic. Door de 8 uitgebreide programma's kunt u alle soorten wasgoed een speciale behan deling geven. Even zorgzaam als u dat zelf zou doen wordt ook uw fijne was in de Hoover Automatic behandeld. Besluit nooit tot een gewone wasmachine maar kies de Hoover Automatic. Wilt u meer weten van de Hoover Automatic? Vraag een demonstratie aan uw handelaar of vraag inlichtingen aan de Hoover Handelmaatschappij N.V., Falckstr. 15-29, Amsterdam. Tel. 020-230072. De Hoover Automatic kost 1975.- Om teleurstelling te voorkomen graag vroegtijdi ge bestelling. £en IzerstMtoer-diwxsawt DE HOOVER AUTOMATIC WAST EN SPOELT EN DROOGT, HELEMAAL VANZELF! DE PRINCIPIËLE BEZWAREN TEGEN VACCINATIE POLIO OP THOLEN (VI) De polio-inenting op het eiland Tholen (VII) De polio-inenting op het eiland Tholen (slot) DE SCHIPPERSKINDEREN- SCHOOL WEMELDINGE DINSDAG 17 DECEMBER 1963 Voor de vele bewijzen" van medeleven, ons betoond, na het overlijden van onze lie ve vader, groot- en over grootvader CORNELIS ROTTIER Jzn., wedwnaar van Pieternella van der Meulen, betuigen wij onze oprechte dank. Inzonderheid dr. J. Geldof, zuster Filius en mej. T. Meulenberg voor de zorg, waarmee zij zijn ouderdom hielpen verlichten. M. Rottier Fam. C. Dekker- Rottier. Borssele, december 1963. Cathalijneweg 32. GETROUWD J. M. A. KOLE MODEVAKSCHOOL Voor jonge man 16 jaar (scholier) Heden overleed plotse ling, onze pleegvader en oom CORNELIS HEST, weduwnaar van Paulina Huiberdina Adamse, in de ouderdom van 78 jaar. Uit aller naam, C. J. van 't Westeinde. Vlissingen, 15 dec. '63. Verk. Quakkel.str. 95. Condoleantieadres Jan van Goyenlaan 17. De teraardebestelling zal plaatsvinden op woensdag 18 dec. a.s., om 11 uur vanaf Jan van Goyenlaan 17. Het gemeentebestuur van Sas van Gent roept sollici tanten op voor de betrekking van R. G. VAN DER VUURST DE VRIES. Hoedekenskerke, 12 december 1963. Toekomstig adres: Boerhaave Hoedekenskerke. Met januari begint de ZANGKANARIES KLEURKAN ARIES EXOTISCHE VOGELS op 21 en 22 december in het „Slot Ostende" - Goes. Vogelvereniging „O.G.V." GOES. gezocht te Middelburg (va kanties afwezig). Brieven met prijsopgaaf nr. 1297, bur. P.Z.C., Middelburg. in vaste dienst, die gedurende de zomermaanden in hoofd zaak zal worden belast met werkzaamheden in de plant soenen. Aanstelling vindt plaats- met een proeftijd van 3 maan den. Loon volgens de gemeentelijke bezoldigingsver ordening. Gunstige rechtspositieregeling. Indiensttreding per 1 maart 1964. Nadere inlichtingen worden verstrekt ter gemeente secretarie. Sollicitaties vóór 20 januari 1964. Opleiding bij gebleken ge schiktheid voor diploma's costumière, coupeuse en lerares. Men kan zich dagelijks op geven bij de lerares RECTIFICATIE. In de advertentie uitslag verloting „Nut erf sport" te Middelburg, geplaatst in de P.Z.C. van 12 december staat als prijsnummer o.m. vermeld 1525, dit nummer moet evenwel zijn: 1535. Heden nam de Heer tot Zich, na een tijd van moedig gedragen lij den, mijn lieve moeder CORNELIA VAN HALST, wed. van J. M. Verhoeks, op de leeftijd van 71 jaar. Bennekom: J. L. Verhoeks Goes, 16 dec. 1963. Rusthuis „Randwijck". De teraardebestelling zal plaatshebben op donderdag 19 decem ber. Vertrek vanaf „Randwijck" om 14.00 uur. Geen bloemen. Vlissingsestraat 24, MIDDELBURG Wegens sterfgeval woensdag 18 december DE GEHELE DAG ggilffei (zolang de voorraad strekt) Bij aankoop van een paar moderne herenanklets a 2,95 ontvangt U een moderne kreukvrije Trevira heren- zelf binder van f 3,50 geheel GRATIS. Ankiets en gratis zelfbinder zijn in vele kleuren en mo derne dessins en worden, zonder enige bijkomende kosten, in luxe doos afgele verd. Totale winkelwaarde ƒ6,90, voor U ƒ2,95. Zie kerstetalage van Heden overleed, tot on ze diepe droefheid, on ze lieve man, vader, behuwd- en grootvader, de heer GERRIT JAN SELHORST, in de ouderdom van 77 jaar. Zutphen: A. Selhorst-Gerlach. Middelburg: M. A. v. d. Boogert- Selhorst L. van den Boogert Gerrit Jan Alexander Amsterdam: H. W. Monterie- Selhorst F. N. Monterie Alfred Gereild Zutphen, 15 dec. 1963. De begrafenis zal plaatshebben op woens dag 18 december, om 11.45 uur, op de Oos terbegraafplaats te Zutphen. Élpi prijs perjiterfles doosje met 60 tabletten N.V. PHILIPS-DUPHAR Wïïtb Lange Vorststraat 45-47, Goes. Weg met onhandige likdoorn- ringen en gevaarlijke scheer mesjes. Een nieuw vloeibaar middel, NOXACORN, neemt de pijn weg in 60 seconden. Eeltplekken en eksterogen verschrompelen met wortel en al. Bevat gezuiverde won derolie. jodium en het pijn stillende benzocaïne. Een flesje NOXACORN Antisep tisch Likdoornmiddel van f. 1.70 bespaart U veel ellende. Verse braadkuikens per 500 gram 2,25 Jonge gemeste kalkoenen per 500 gram 2,75 Poulardes 15002000 gram, per 500 gram 2,50 Soepkippen per 500 gram 2,25 Kippepoelet per 500 gram 2,25 Braadpoelet (voorbouten) per 500 gram 2,25 Braadpoelet (achterbouten) per 500 gram 2,50 Zo gemakkelijk bedient u de Hoover Automatic. Verse, geslachte tamme konijnen, dagprijs. Hollandse hazen - Wilde konijnen - Fazanten - Pa trijzen - Wilde eenden, vol op voorradig. Hotel-Restaurant KRUININGEN 4\ Telefoon 01130-418 lv\ bij kaarslicht op le en 2e kerstdag, Kerstmenu's waaruit U beslist keuze kunt maken. Met gezellige muziek door de heer LEEN ZIETSE, in het in kerst sfeer gebracht restaurant. U wast alle soorten wasgoed in ruim sop. POELIER TELEFOON 01184-2305 VLISSINGEN - WALSTRAAT 79 TAFELRESERVERING t.m. zaterdag 21 december 1963. (Van redactiewege bekort) De poliogevallen op Tholen doen wel veel stof opwaaien. Mijns inziens veel te veel; de kwestie wordt zeer opgeschroefd al wil ik de ernst van de feiten aller minst ontkennen. Gelukkiger ademt het artikel van dr. Kraan en drs. Elshout een waardiger geest, al kan ik het met hun conclusies niet eens zijn. Het treft mij, dat ook zij de indruk wekken dat de principiële tegenstanders van de vaccinatie het ge bruik van de middelen tegenstaan. Dit is echter allerminst het geval, tenminste waar het geoorloofde middelen betreft. Hoewel men in de ki-ing der gerefor meerde gemeenten van oordeel is, dat God indien Hij dit wilde nog even onmiddellijk kan werken als ten tijde van het Oude Testament, wordt tevens de mening gehuldigd, dat God de geoor loofde middelen gegeven heeft tot nut tig gebruik door de mens. Een vergelij king met het verhogen van dijken, als mede het citaat uit Deut. 22:8 betref fende het bouwen van een leuning rond om het dak van een huis enz. gaat mank. Natuurlijk zal men de dijken verhogen indien dit nodig blijkt te zijn. Het zou zelfs onverantwoordelijk, om niet te zeggen misdadig zijn indien men dit be wust naliet. Geheel anders staat het echter met de vaccinatie. Deze is in strijd met de Voorzienigheids Gods, zon der Wiens wil zelfs geen haar van ons hoofd gekrenkt wordt of geen muske ter aarde valt. De Heidelberger Catechis mus getuigt in zondag 10 zeer terecht, dat gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede enz. ons uit Zijn Vaderlijke hand toekomen. De Heere Jezus zeide: „Die gezond zijn hebben de medicijn meester niet van node, maar die ziek zijn". Nu heeft deze uitspraak in de eer ste plaats wel een diep geestelijke strek king, maar dit wil nog niet zeggen, dat zij ons op stoffelijk terrein niets te zeg gen heeft. Het is bekend dat Jezus naar oosterse zede Zijn uitspraken veelal deed aan de hand van natuurlijke voorbeelden. Ik beschouw de vaccinatie als een zondi- fe inbreuk op Gods almacht, daar men ij inenting zijn vertrouwen stelt op een middel, dat als onfeilbaar wordt voorge steld, hoewel het dit geenszins is. Vac cinatie moet er noodwendig toe leiden, dat men in plaats van Gods wijsheid de menselijke wijsheid, in plaats van Gods ordinantiën de vaccinatie gaat aanbid den en in zelfgenoegzaamheid opgaat in verheerlijking van het menselijk kunnen. Men gaat dan kinderen die niet ziek zijn en van wie men niet weet of ze de ziekte waartegen ze een kunstbewerking moe ten ondergaan, wel ooit zullen krijgen, tegen die nog niet voorkomende ziekte inenten. Ik geloof dan ook niet dat in het „Woord van gereformeerde zijde" het beroep op Ursinus steekhoudend is als argument ten gunste van de vaccinatie. Ook merk ik op, dat de betreffende bevolkings groep niet tegen afzondering van door een besmettelijke ziekte aangetasten is, daar dit geheel bijbels is. Ik wil mij voor mijn afwijzend standpunt ten aanzien van de inenting beroepen op mannen als Bilderdijk, Da Costa, Capa- dose en de A.R.-staatsman Keuchenius, die ook principiële tegenstanders van vaccinatie waren. Naar Ik mag aanne men, hebben deze personen bij de schrij vers van het artikel van geref. zijde toch nog wel enig gezag. De uit de Reveiltfjd bekende dr. Abra ham Capadose, zelf medicus, schreef in een door hem uitgegeven brochure te gen de vaccinatie: „De godsdienst ver biedt de zwakke sterveling zulk een al gemeen en bovenmenselijk plan (uitban ning van bepaalde ziekten door middel van vaccinatie) te maken en keurt ten sterkste af wat ons van de mens met de naam van onfeilbaar of eeuwigdurend, of tot in de laatste geslachte, wordt aan geprezen. De mens vergeet de plaats, die hem door de Voorzienigheid Gods is aan gewezen. De overheden treden buiten het gebied hunner macht, wanneer zij het geweten der ouders, hetzij onmiddel lijk, hetzij middellijk, dwingen of hun voorschrijven, hoe zij voor het lichaams- behoud hunner kinderen zorgen moeten". Capadose weigerde dan ook consequent vaccinatie bij zijn patiënten toe te pas sen. Mijn slotconclusie is, dat men de gewe tensbezwaarden tegen inenting in hun overtuiging behoort vrij te laten. A. Maljaars, Goes. Er zijn al verschillende stukjes ge schreven betreffende de polio in Tholen. Het stukje van oud-verpleegster A. We- ly is zeer goed en terecht geschreven. Het is nu de polio, maar heeft men de diphterie-epidemie vergeten waardoor destijds zo'n 20 kinderen, de een na de andere dood vonden Deze kin deren waren geen van allen ingeënt doch men heeft daarvan blijkbaar niets geleerd! En nu wat dominee Zwanen- brug schrijft. Nu, een beetje achter staat Tholen wel! Bekijkt de sport maar eens. Er kan weinig of niets blijven bestaan. Zeker niet op Stavenisse. Is er een jon gen of meisje die aan de een of andere sport wil doen, die moet er minstesn een uur voor fietsen en wordt door een hal ve gemeente voor abnormaal aangezien. Dansles voor jongeren kan niet door gaan want er is geen deelname. Nu do minee, richt dan maar eens gauw de een of andere vereniging op want de jongelui moeten toch iets in hun vrije tijd kunnen doen en soort schaadt de godsdienst toch niet' Mevr. H. De heer J. van Keulen te Goes zal mij misschien ondemocratisch, onchristelijk en onbeschaafd vinden, wanneer ik zijn mening t.a.v. de polio-inenting en de kri tiek op de weigeraars bestrijd, die hij in uw blad van 11 december uit. Waar ligt de grens tussen eerbiediging van principes en de bestrijding van fa natisme? Waarom werd er enkele jaren geleden een proces gevoerd ik meen in Utrecht tegen een gebedsgenezer wederdoper, die een doodzieke patiënte had aangeraden zich niets meer van de artsen aan te trekken en haar in een zwembad had „gedoopt", waarna de dood intrad? Waarom nam men het in dertijd die mensen in de Alblasserwaard kwalijk, die uit geloofsovertuiging het uit zijn verband gerukte verhaal van Abraham meenden te moeten navolgen en een kind aan stukken sneden? Ik weet wel, dat dit niet hetzelfde is als wat op Tholen aan de gang is, maar er is wel verband: hier maken mensen een verkeerd begrepen (zie het stuk van de Geref. Ver. voor Volksgezondheid) zin snede uit een door mensen opgesteld leerboek voor de kerkelijke generatie van 400 jaar geleden (toen er nog geen medische wetenschap in de huidige zin bestond) tot een ijzeren wet, waarmee men elkander een vreselijke geestelijke dwang gaat opleggen, en waaraan men het geluk en het leven van onmondige kinderen opoffert. In onze democratische samenleving kan men misschien iemand niet het recht ontzeggen om voor zichzelf een levens gevaarlijke beslissing te nemen (al is in het christelijke Engeland zelfmoord strafbaar...) Maar heeft een vader, van wien n.b. reeds twee kinderen besmet zijn het recht om een beslissing te ne men, waardoor ook zijn andere kinde ren voor hun gehele leven ongelukkig kunnen worden? Zullen die kinderen hem daarvoor later dankbaar zijn? Zul len zij dichter bij Christus komen daar door? Zullen zij zeggen: ik dank God, dat mijn vader zo principieel geloofde (óf: gehoorzaamde aan de tyrannie van een geestelijk leider en van een aantal „diep-ingeleide" en „bekeerde" mensen, die het beter wisten dan de overheid en de wetenschap en misschien wel be ter dan Jezus zelf?) Of moet hier de overheid, die volgens de Bijbel een goddelijke opdracht heeft om datgene ter hand te nemen en te rege len wat niet in de macht of in het be vattingsvermogen van individuele onder danen ligt, ingrijpen, en in bepaalde ge vallen waar ouders te kort schieten in hun begrip en verantwoordelijkheidsbe sef t.a.v. hun eigen en andere kinderen, dwang toepassen? Zuster Van Wely heeft m.i. volkomen gelijk: de goeden niet te na gesproken gaat het bij ve len van deze mensen helemaal niet om principes maar om dwang van bepaalde figuren. Ik heb zelf als legerpredikant in Padang een pokkenepidemie meege maakt: een aantal gezonde militairen weigeraars van oud-gereformeerde sig natuur werd toen zes weken lang ge ïsoleerd in een hospitaalbarak. Ik be zocht hen en merkte dat verscheidenen deze isolatie zeer vrolijk opnamen, zij hadden weinig begrip voor het gevaar dat zij voor anderen opleverden, durf den later niet thuis te komen met de mededeling dat men zich toch had laten inenten en hielden zich aan briefjes die zij uit Holland ontvingen. Als theoloog vraagt ik: doet men werke lijk moeite alle principes te toetsen aan de vraag: „wat wil Jezus Christus?". VVant catechismus, belijdenis en zelfs het oude testament en uitspraken van de apostelen worden waardeloos, wanneer zij uitgelegd worden tegen de woorden, de levenshouding, de daden en de geest van Jezus Christus in. Hij alleen is HET Woord van God, en het is van oneindige betekenis dat Hij mens geworden is: geen machine of een principe-lijstje, maar een mens: Daarom „overtreedt" Jezus in de naam van Zijn Vader rustig het Sabbathsgebod van de Farizeeën, Hij beveelt het kalf uit de put te halen en een mens beter te maken op een tijd stip dat „het niet kan", Hij zegt: „Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet, en wee u, als gij deze kleinen ergert!" Hij prijst David, die in noodge val de priesterwetten overtrad (nota- bene alleen om zichzelf en zijn soldaten te voeden!) en de tempelbroden opat. Hij veroordeelt ieder mens, die om let- terzifterige redenen zijn familieleden laat verhongeren, zogenaamd om een ander gebod van God (offers) te kunnen vervullen. Hij is de Heelmeester, de Hei land. Wij kunnen er dus wel zeker van zijn, dat Jezus zéér boos op ons zou worden, wanneer wij om aan een prin cipe uit de catechismus te gehoorza men, onze kinderen het grootste gevaar willen laten lopen, en de overheid dwin gen om voor onze kinderen dan later weer inrichtingen voor polio-slachtof fers te bouwen of de gemeenschap een actie te laten voeren als „Open het Dorp". Ik ken die vader uit Tholen niet. Ik weet dus niet wat voor een man hij is. Zeer waarschijnlijk verkeert hij in de grootste gewetensnood. Dan kunnen wij alleen maar diep medelijden met hem hebben en moeten wij God bidden of Hij hem bevrijden wil van een conflict, dat hem niet door Christus, maar door men sen is opgedrongen. Maar de overheid moet de verantwoordelijkheid van zulke ongelukkige vaders afnemen door zelf handelend op te treden. Waarschijnlijk is hun geweten dan ook bevrijd: dan kunnen zij zich immers op overmacht beroepen? En voor hun kinderen is er dan meer kans (God zij dank!) op een „leefbaar bestaan", dan in een demo cratische gedachtengang zoals de heer Van Keulen aanbeveelt. Middelburg J. E. L. Brummelkamp Hervormd predikant. Het verheugt me, dat de heer J. van Keulen zo'n begrip op heeft kunnen brengen voor degenen die bezwaard zijn tegen vaccineren. Wat is de zaak door de anderen veel scheef voorgesteld. De bezwaarden zijn uitgemaakt voor men sen zonder principe, bang van ouderen, dom in de bijbelkennis, gebrek aan naastenliefde enz. Och, het is begrijpe lijk, dat de buitenstaander deze zaken vaak zo ziet. Persoonlijk, sympathiseer ik ook met die z.g. bezwaarden en ik kan die kritiek nog best verdragen ook. Wij zijn mensen, die veel, ja zeer veel tekortkomingen en gebreken hebben. Toch vraag ik hier, van iedere lezer, of hij wil trachten, evenveel begrip op te brengen als de heer Van Keulen heeft gedaan. Het kernpunt is nl. dit: Wij stellen in deze dat we strijdig handelen met hetgeen God in Zijn Woord geopenbaard heeft ten opzichte van Zijn voorzienig heid. En al zou het dan voor het oog van de buitenstaander lijken dat we on ze naasten tekort doen, dan kunnen we niet anders als God in de eerste plaats gehoorzamen, daar we anders onze naas ten goed zouden trachten te doen, tegen de wil Gods, waarop nooit Zegen is te verwachten. Gorinchem D. Roozemond Noot van de redactie: Naar wij menen hebben thans voor- en tegenstanders van de polio-inenting hun standpunten volledig uiteengezet. Wij sluiten daarom de discussie. Bij het lezen van het verslag van de jaarvergadering ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de schippersschool te Wemeldinge, zoals dat is opgenomen in uw blad van 10 dezer, valt het op, dat bij het memoreren van de personen, die een bijdrage hebben geleverd tot de op richting van deze school een naam wordt gemist. Het spijt mij bijzonder, dat men blijkbaar volkomen over het hoofd heeft gezien, dat de heer R. van Berghem te Wemeldinge zich gedurende anderhalf jaar belangeloos heeft ingezet om kin deren te werven voor deze nieuwe school, en dat hij er in geslaagd Is in deze perio de 65 kinderen in Wemeldinge aan de wal te brengen. Het was in belangrijke mate mede hieraan te danken, dat er door de toenmalige minister van onder wijs dispensatie werd verleend voor de bouw, daar er nog slechts één kind aan het vereiste aantal ontbrak om tot de bouw over te kunnen gaan. Goes K. van Berghem Jac. Roggeveenstraat 28 Met aandacht heb ik uw artikel gelezen over het feit, dat een arbiter in Vlis singen na afloop van de wedstrijd Jong Ambon IVogelwaarde I, werd getrapt en geslagen door de supporters van Jong Ambon. Met recht noemt U dit een blamage voor de sport en ik kan het zeer op prijs stellen, dat U de onsporti- viteiten die helaas nog wekelijks voor komen op deze wijze aan de kaak stelt en publiceert. Maar ik kan het niet op prijs stellen, dat U dan tevens in dit artikel zelf onsportief bent en zoals uit de laatste alinea van dit artikel blijkt, een scheidsrechter van partijdigheid be schuldigt omdat hij toevallig uit een plaats komt die dicht bij Vogelwaarde ligt en hierdoor tevens de scheidsrech tercommissie in Zeeland aan de kaak stelt. Is de samensteller soms zelf al leen sportief wanneer het wedstrijden betreft tussen elftallen die uit plaatsen komen die ver van hem vandaan lig gen? Het heeft voor hem dan geen zin over sportiviteit te schrijven. Of is het misschien de bedoeling de overwinning van Vogelwaarde te kleineren Ik had eerst gedacht dat het artikel een beetje ongelukkig uitgevallen was, doch uit de krant van dinsdag 10 december bleek mij echter anders. Daar wordt gespro ken van een ongelukkige nederlaag van Jong Ambon. Nu blijkt mij duidelijk, dat de samensteller(s) Vogelwaarde de overwinning niet gunnen. Is soms een nederlaag ongelukkig wanneer de tegen stander één doelpunt meer maakt? Of had U liever Jong Ambon zien win nen? Mag de sterkste dan niet winnen of is dit alleen weggelegd voor de thuis club of voor de club die de oogappel van de krant is. Ik geloof dit echter niet en kan daarom niets anders doen dan Vogelwaarde feliciteren met de over winning en de tot nu toe geleverde pres taties. Goes R. Dobbelaar. Naar aanleiding van uw artikel „Bla mage voor de sport arbiter In Vlis singen getrapt en geslagen" het volgen de: Het is onaangenaam, dat zoiets binnen of buiten de krijtlijnen gebeurt. Maar de scheidsrechter was zelf medeschul dige, want wat gebeurde in de twee keer 45 minuten speeltijd: hij paste de door de K.N.V.B. vastgestelde spelre gels niet op de juiste wijze toe, hij liet zich intimideren door spelers en publiek, hij nam foutieve beslissen en hij beëin digde de wedstrijd 5 a 6 minuten te vroeg. Bovendien was het bekend, dat deze scheidsrechter in de bus, waarin ook Vogelwaarde, tegenstander van Jong Ambon, reisde naar Vlissingen kwam. Ook de terugreis maakte hij in deze bus. Is een reactie van de bena deelde partij dan helemaal onbegrijpe lijk. Wat de supporters van Jong Am- bon wensen is een correcte behandeling, streng maar eerlijk. Ten aanzien van het aftreden van de voorzitter van Jong Ambon het vol gende. Hij had moeten ingaan op het afkeuren van de zogenaamde buitenspel- doelpunten door de scheidsrechter. Dat hij door de ontstane situatie de verant woordelijkheid, die op zijn schouders rust, zo maar afwerpt, is geen excuus. Hij toont hiermee zijn persoonlijke zwak heid in leiding nemen en geven. Een zelfde beeld zien we bij de aanvoerder van het eerste elftal. Allereerst een woord van dank voor zijn hartelijke woorden en mening. Dit is zeer te waar deren en daarom kunnen we er mee instemmen, dat hij zijn jonge voetbal carrière zo maar laat schieten. Middelburg. Een supporter van Jong Ambon

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1963 | | pagina 14