PAIUJS WIL EUROPESE KERNSTRIJDMACHT STICHTEN Loonberaad is tot maandag uitgesteld Kippenstrijd staat op losHrsten Engeland reageert koel Strijd op Hispaniola Begin 1964 aanleg weg Nieuwland -Vlissingen E.E.G. w Fruitcorso Initiatief vervult bondgenoten met OPZIENBAREND FRANS VOORSTEL wantrouwen - stookt de Gaulle opnieuw tussen Engeland en Amerika Ministers verhinderd Staking bij N.R£. vandaag geëindigd concessies doen ZOLDERSCHUIT ZINKT NA ENORME ONTPLOFFING Vandaag... In definitieve verbinding llh km dubbele rijbaan Strijd in Angola: twee doden Opvarende door vuur gewond TIJDELIJKE VERBINDING IN 1966 GEREED WAARIN OPGENOMEN DE MIDDELBURGSE. VLISSINGSE. GOESE, BRESKENSE COURANT EN VRIJE STEMMEN Voor Siste keer: de damesbeurs Steun aan stakers Protestvergader ing Metaal A.D.M.-zaak Vreselijke klap Versuft ADVIEZEN VOOR VEILIG STOKEN Keuze Tegen Amerika Geen commentaar Manoeuvre Boterhandelaar H. Buisman overleden ftaritlijn, Definitieve vorm Kunstwerk 206e jaargang - no. 224 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT Dinsdag 24 sept. 1963 Pagina 3 (Van onze Haagse redactie) Het gesprek tussen de regering en de Stichting van den Arbeid over de loonpolitiek dat aanvankelijk op vrijdag 27 september zou worden gehouden, is uitgesteld tot maan dagmiddag 30 september, omdat verschillende bewindslieden verhin derd waren aan een gesprek op men. Intussen worde nog steeds ge staakt. Het grafisch personeel van de N.R.C. dat gisteren voor slechts 24 uur uur in sta king was gegaan, heeft echter besloten het werk te hervatten, zodat in Rotter dam vanaf vandaag weer overal wordt gewerkt. Het Algemeen Dagblad en het dagblad Rijn en Gou verschijnen van daag niet. De nachtploeg van De Telegraaf die gis teravond half acht moest opkomen, ver scheen niet op het werk. Enkele hoofd bestuursleden van de Algemene Neder landse Grafische Bond, aangesloten bij het N.V.V., hebben gistermiddag een on derhoud gehad met de directie van „De Telegraaf". Naar wij van de zijde der directie vernemen heeft deze het ontslag van een harer personeelsleden gehand haafd. Dit personeelslid ontving zater dagochtend een brief waarin hem werd medegedeeld: „aangezien U zich niet aan uw contractuele verplichtingen hebt ge houden bent U met ingang van heden ontslagen". Vertegenwoordigers van het tech nisch personeel van dagbladen uit Amsterdam, de Zaanstreek, Den Haag en andere plaatsen en ook per- soneelsvertegenwoordigers van vele grote handelsdrukkerijen hebben op een gisteravond In Amsterdam ge houden bespreking besloten de sta king van het Telegraagpersoneel te gen het naar hun mening onrechtma tig ontslag yan een hunner collega's metterdaad te steunen. Zij verplichten zich tenminste één uur loon per week van elk personeelslid ter beschikking te stellen van de stakers. Ook over wegen zij in de diverse bedrijven pro testacties te organiseren. Indien op zeer korte termijn genoemd ontslag niet is ingetrokken, zullen de grafische arbeiders in een grote protest vergadering bijeenkomen om zich over het nemen van verdere stappen te bera den. In verband met de stakingen heb ben de drie grafische werknemersbon den de verklaringen der werknemers- vakcentralen in herinnering gebracht, dat „de aangesloten organisaties zich niet aan de bepalingen van lopende col lectieve arbeidsovereenkomsten zullen onttrekken. Wilde stakingen worden ge heel op eigen risico gevoerd en kunnen in geen enkel opzicht door de werkne mersbonden worden gesteund". De moeilijkheden in de Amsterdamse metaalbedrijven bleken gisteren weinig veranderd. Bij Verschure en Co werd het werk opnieuw van 10 tot 11 uur stilge legd. Het personeel van de N.V. Maat schappij voor Vliegtuigbouw „Aviolan- da" te Papendrocht heeft gistermiddag ter onderstreping van looneisen één uur gestaakt. De officier van .justitie bij de rechtbank te Amsterdam mr. W. A. J. M. Smit heeft de N.V. Amsterdamse Droogdok Maatschappij als rechtspersoon en de di recteur van de werf ir. J. W. R. Thom son gedagvaard op vrijdagochtend 27 september te 10 uur voor de rechtbank te verschijnen, teneinde zich te verant woorden voor overtreding van de bin dende loonregeling van het college van rijksbemïddelaars. De Japanse Ishikawajima-Harima Scheeps werf heeft de eerste van de zes olietankers, die op het ogenblik in Japan voor Rusland worden gebouwd, overgedragen. Doordat een aantal kranten in Am- sterdam en Rotterdam ten gevoloe van de staking van de grafiet niet verschijnen, is de belangstelling voor ae nog wel verschijnende I kranten bij het krantenloze publiek J gestegen. S De foto toont de verkoop van losse S nummers in een tijdschriftenhal aan hei Damrak in Amsterdam. CONSTERNATIE BIJ DE EUROMAST Twee Portugese Soldaten zijn gedood en drie anderen gewond tijdens gevech ten in Noord-Angola van 11 tot 18 sep tember, zo is officieel meegedeeld. De Portugezen waren bezig met net oprui men van weerstandsnesten in dat ge bied. Rebellen uit Angola zouden een voertuig hebben bestormd, waarbij een burger om het leven was gekomen De vice-voorzitter van de Euro- marktcommissie. dr. S. I. Mans- holt, heeft gisteren alle hoop op concessies door de E.E.G. in de „kippenoorlog" met de V.S. de bo dem ingeslagen- Na een zitting van drie uur met minis ters van buitenlandse zaken van de „zes", verklaarde Mansholt letterlijk: „Dit is het einde". Hij deelde mede dat men bereid was tot een reductie van tien procent op de in voerrechten op Amerikaans pluimvee. „Maar verder g'aan wij niet", voegde hij eraan toe, „dit is een redelijk aanbod". Maar Washington heeft reeds te kennen gegeven een verlaging van 10 procent als onvoldoende te zullen afwijzen. Zij be oogt dat Amerikaanse exporteurs van slaohtpluimvee daa.rdoor niet in staat zullen worden gesteld een „redelijk" af zetgebied voor hun produkt op de Euro pese markten te kunnen vinden. Gaan de ministers van buitenlandse za ke niet verder dan 10 procent, dan kan men verwachten dat dé Amerikaanse re gering haar dreigement met represailles ten uitvoer zal brengen. In dat geval zal zij voor het eind van deze maand de in voerrechten op bepaalde Europese han delsgoederen herzien, waarna de Euro- marktlanden met tegenrepresaiiles uit de hoek zullen komen. Dat zich hieruit een handelsoorlog op grote schaal zal ontwikkelen schijnt onvermijdelijk. Waarschijnlijk ten gevolge van een lekkende butagasfles heeft zich gistermiddag om even over drieën in de Parksluizen in Rot terdam een spectaculaire ont ploffing voorgedaan aan boord van een zolderschuit, die daar juist was afgemeerd. Een jeugdige stuurman (de 22-jarige G. Heykoop uit Sliedrecht) geraakte daarbij gewond. Hij werd naar het Dijkzigtziekenhuis gebracht. De schuit zonk even buiten de sluis on der de brug, die de Willem Buyte- wechstraat met het Drooglever For- tuynplein bij de Euromast verbindt, en stremde daardoor enige tijd het binnenvaartverkeer tussen de Nieu we Maas en de Coolhaven. Het wrak werd later op de middag door een drijvende bok verwijderd. De explosie had een grote kracht en werd tot ver in de omtrek gehoord. Stukken van de roef werden hoog de lucht, in geslingerd, in het kantoor van de havendienst naast de sluis sprongen verschillende ruiten. Van een auto werd de voorruit ver splinterd. „Het was een verschrikkelijke klap", vertelde later één van de sluiswach ters, die zich met de schipper van de schuit in het kantoor bevond. „De stukken van het schip vlogen hoog boven het dak uit, binnen in het kan toor werden enkele mensen van hun stoelen geslingerd. Het hele gebouw stond te trillen... en het meest angst aanjagende was wel dat de motor van de schuit op volle kracht begon te draaien. Wij waren bang, dat ook die zou gaan exploderen..." Voorbijgangers, die de gebeurtenissen hebben gezien, noemden het onbe grijpelijk dat de stuurman de explo sie heeft overleefd. De jongen be vond zich namelijk in het vooronder, dicht bij de plaats waar de gasfles sen lagen. .Volkomen versuft kroop hij op het dek terug, met beide handen aan het hoofd", vertelde één van de maft- nen, die direct te hulp was geschoten. „Hij moet niets hebben begrepen van de dingen die waren gebeurd. Maar hij zag toch kans om tegen de kade muur op te klimmen en vandaar ren de hij over het grasperkje naar de straat". De stuurman werd daar op gevangen door agenten van de rijks politie, die op het moment van de explosie toevalligerwijs met een wa gen langs de sluis reden. Zij brach ten hem direct naar het Dijkzigt ziekenhuis De stuurman kreeg brandwonden aan handen en het gelaat. Over de oor zaak van de explosie is officieel nog niets bekend. Het nascholingscentrum voor ver warming te Leiden adviseert, naar aanleiding van de gevallen van kolendampvergiftiging der laat ste dagen, de haard of kachel enige tijd zeer fel te stoken om een goede trek te bevorderen, des noods met open ramen. Voorts raadt het centrum aan, na te gaan of de juiste afmeting brandstof wordt gebruikt, en of de eventuele aanpassing van een bepaalde soort brandstof met een teveel aan „ondermaat" (brand stof met te kleine afmeting). Ook de bezitters van oliehaarden wordt geadviseerd de haard overdag eens enige tijd in de hoogste stand te laten branden, wanneer er vol doende wind is, om het vocht uit de schoorsteen te verdrijven. Frankrijk heeft gisteren laten weten dat het bereid is een geza menlijke kernstrijdmacht te vor men met andere Europese lan den op voorwaarde dat deze lan den hun politieke samenwerking versterken. Ook Groot-Brittannië werd uitge nodigd aan het plan deel te ne men. Het voorstel werd uit naam van de regering gedaan door de ondermi nister van buitenlandse zaken, Mi chel Habib Deloncle in de bijeen komst van de raadgevende verga dering van de Raad van Europa in Straatsburg. De eerste onofficiële reacties uit Londen waren echter verre van geestdriftig. Habib Deloncle zei dat „morgen, wan neer Europa zijn politieke structuur zal hebben versterkt, het noodzakelijk zal zijn aan te geven hoe de inspanning van Frankrijk een kernmacht op te bouwen, kan worden gebruikt door alle Europese landen voor gemeenschappelijke defen siedoeleinden". „Reeds nu is met het blote feit dat Frankrijk deze weg heeft betreden, de mogelijkheid geopend voor een revisie, ten bate van Europa, van het kosten- evenwicht en de verantwoordelijkheden binnen de Atlantische gemeenschap", al dus de minister. Hij vervolgde: „indien Groot-Brit tannië er van uitgaat dat zijn toe komst binnen de Europese gemeen schap ligt, kan het daarin een gele genheid zien voor een positieve bij drage daarbij rekening houdend met de noodzakelijke keuze die een dergelijke beslissing vergt". De verklaring van Habib Deloncle schijnt volgens deskundigen in Franse aangelegenheden te zijn opgesteld om de pogingen van de Verenigde Staten tegen "te gaan een multilaterale kern macht op te richten, bestaande uit op pervlakteschepen, uitgerust met Polaris- raketten. De rede van de minister klonk ook als een rechtstreeks beroep op Engeland zijn betrekkingen met de Verenigde Sta ten opnieuw in overweging te nemen. De Britse regering heeft zich offi cieel nog niet uitgelaten over het Franse plan. Groot-Brittannië wil het voorstel eerst zorgvuldig bestuderen alvorens commentaar te geven. Diplomatieke kringen in Londen toon den echter weinig enthousiasme, omdat men twijfelde aan de werkelijke motie ven van het Fr>nse plan. Zij herinnerden er aan, dat Engeland ten tijde van de onderhandelingen over toetreding van Groot-Brittannië tot de Euromarkt, de vorming van een gezamenlijke Europese defensiepolitiek onder ogen had gezien voor liet geval het tot de gemeenschap zou worden toegelaten. In particuliere gesprekken verklaarden diplomaten in de Britse hoofdstad het plan van Frankrijk te zien als een ma noeuvre om de pogingen van de Ver enigde Staten een multilaterale kern macht te vormen, te dwarsbomen, voor al nu het Amerikaanse voorstel serieus wordt bestudeerd door Amerika, West- Duitsland en Italië. De heer H. Buisman, firmant van de botergroothandel R. Buisman in Leeuw arden, is in de Vaieriuskliniek in Am sterdam, waar hij de laatste tijd werd verpleegd, op 59-jarige leeftijd plotse ling overleden. Hij werd getroffen door een hartaanval. De heer Buisman, geboren, getogen en woonachtig in Leeuwarden, kwam on langs in het nieuws door zijn besluit tot verhoging van zijn uitbetalings- prijs voor boter, dat in de zuivelwereld in ons land opzien baarde. Hij begaf zich ook op organisatorisch terrein en zette zich voorts in voor de natuur bescherming, speciaal de bescherming van vogels. Zijn verdiensten zowel op het terrein van de zuivel als op dat van de natuur- historie kregen in 1962 erkenning, toen de heer Buisman werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De heer Buisman vervulde diverse func ties. Hij was onder meer ondervoorzitter van de Vereniging van Groothandelaren in Boter, lid van de adviescommissie boter van het produktschap voor zuivel, lid van het bestuur van de afdeling boter van het zuivelkwaliteitscontrole- bureau en lid van de boter-adviescom- missie van het Nederlands Zuivelbureau. Zijn inspanningen voor de natuurbe scherming brachten met zich, dat de heer Buisman o.a. lid was van het dage lijks bestuur van „It Fryske Gea" en hoofdbestuurslid van de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Vogels. Ook gaf hij de stoot tot de oprichting van de internationale organisatie voor de bescherming van vogels. is het 400 jaar geleden, dat Antwerpen het toen hoogst onge wone schouwspel beleefde van de aankomst (uit het Iberisch schier eiland) van een olifant, Emma nuel genaamd, welke met zijn begeleider vele tochten door de stad deed, vervolgens naar Brus sel wandelde, waar hij op 3 ok tober d.a.v. aankwam en zelfs door de hertog van Parma werd bezichtigd. De Antwerpse druk ker Jan Moilijns had inmiddels een vlugschrift (met houtsneden) verspreid, waarin de meest zon derlinge eigenschappen en levens gewoonten aan olifanten werden toegeschreven. iW\AAA/UWUWWWW\AAAftAAAIMWI*WWUWtfWW Het fruitcorso is weer door Goes ge trokken en dertigduizend bezoekers hebben toegekeken. En men moet zeg gen: het was een aantrekkelijk schouwspel, ook al was het aantal praal wagens niet zo heel groot. Dat meet men de organisatoren nageven: zij hadden de „lege plekken" op een knappe manier opgevuld. Mede dank zij muziekkorpsen, reclamewagens en de winnaartjes van het kindercorso was men er in geslaagd een indrukwekkende stoet samen te stel len, waarin het helemaal niet zo opviel, dat het aantal „echte" deelnemers niet zo groot was. Een goed stuk organisa tie. Van de zijde van het eorsobestuur is nu de hoop uitgesproken, dat in de toe komst de hele provincie zal gaan mee doen. De voorzitter noemde in dit ver band met name de gemeenten. Dat is een begrijpelijke wens. Maar wil men dat aan deze wens gevolg zal worden gegeven, dan zal er iets moeten veran deren. De huidige opzet is immers ge baseerd rond „Zeeland-fruitland". Met andere woorden: vooral de streek rond Goes en Kapelle, alsmede de Westhoek van Schouwen heeft direct belang bij een dergelijke optocht, maar de andere delen van de provincie veel minder. Bovendien is het voor de wél belanghebbende stre ken de vraag of een corso als dit voor het Zeeuwse fruit wel een uitgesproken reclamemedium is. Om het heel scherp te stellen: door dit corso wordt geen ap pel en geen peer meer verkocht. Hoog stens kan men het corso beschouwen als een soort algemene goodwill-actie ten dienste van Zeelands reputatie als fruit- land. Maar dan nog zijn er vraagtekens te plaatsen: hoeveel bezoekers trekt het buiten Zeeland en hoeveel belan Radio Santo Domingo (Domini caanse Republiek) heeft gister avond gemeld dat militairen van Haiti een offensief hebben ontke tend over de noordgrens van de Dominicaanse Repubüek. Zij be gonnen de aanval, aldus de radio, met kleine wapens, maar gingen later gebruik maken van mortie ren en artillerie. De verhouding tussen de twee Caribi sche naties, die samen 't eiland Hispanio ladelen is al 'n jaar lang gespannen. Be gin augustus kwamen in Haiti gewapen de ballingen aan land. Volgens Haiti wa ren zij afkomstig uit de Dominicaanse Republiek. Gisteravond laat werd het vuren langs de grens gestaakt nadat de regering van president Bosch had ge dreigd met een bombardement van het presidentiële paleis in Port au Prince. De Dominicaanse luchtmacht heeft pam fletten boven Haiti afgeworpen met bij zonderheden over de nieuwe ontwikke lingen. De minister voor de strijdkrach ten, generaal Roman, zei dat de Domi nicaanse land- en zeestrijdkrachten ge reed zijn om in actie te komen als de schendingen van het Dominicaanse grondgebied zouden worden voortgezet. wordt met name getoond door de publi citeitsmedia buiten deze provincie? Het antwoord op deze vragen zou we' eens tot de conclusie kunnen leiden, dat dit fruitcorso voornamelijk een Goese aan gelegenheid is, waarvoor in overig Zee land vooral publieke belangstelling be staat. Op zichzelf niet verwerpelijk, maar men zal dit wel in ogenschouw moeten nemen als men tot verdere uit bouw en tot meer deelneming wil gera ken. Wil men meer deelneming, dan zal het corso op de helling moeten. En wij vragen ons af of dan het fruit als „ba sis" van het geheel dan wel te handha ven is. Moet Goes niet een andere rich ting op, waarbij het fruitcorso bijvoor beeld slechts één element is van een grotere stoet Er komen in de toekomst allerlei mogelijkheden om de aandacht op Zeeland in het algemeen te vestigen wij denken aan de opening te zijner tijd van de Oosterscheldebrug, om maar éen voorbeeld te noemen en daarbij zal het licht der publiciteit vallen op al lerlei aspecten van het Zeeuwse leven, niet alleen op het fruit. Van dit stand punt uitgaande vragen wij ons af of de Stichting Zeeuws Fruitcorso niet eens een ontwerp moet maken voor een grote Zeeuwse stoet. In een dergelijke optocht kan het fruit een rol spelen, maar niet alleen het fruit. Waarom niet ook de landbouw en de industrie? Bij zulk een opzet kan men met een bepaald thema werken, bijvoorbeeld „Zeelands ontwik keling" of soortgelijke motieven. De deelnemers aan zulk een breed-opgezette stoet kunnen dan vanuit hun eigen ach tergrond meedoen en zijn niet verplicht om tegen elke prijs met een fruitwagen voor de dag te komen. Men kan toch moeilijk verwachten van een gemeente, waar praktisch geen appeltje groeit, dat men daar besluit tot deelneming aan een fruitcorso Wij geloven afgezien van de vraag of men het al dan niet met onze suggesties eens is -dat het be stuur zich moet realiseren dat een uit bouw bij een gelijk-blijvende opzet heel moeilijk zal zijn. Dan zal het vooral een Goese zaak blijven, waarvoor wel uit Zeeland, maar van buiten de provincie niet zo heel veel belangstelling zal be staan. Bij een nieuwe opzet za'l men tevens de publiciteitsfactor goed in het oog moeten houden. Wij hebben de indruk, dat dit aspect en welk een belangrijk! van dé organisatie nogal als een ne venzaak werd beschouwd. Ook hier zou veel meer kunnen en moeten gebeuren maar dan met meer begrip voor de spe cifieke eisen op dit gebied dan tot dus ver is getoond. Men heeft in Goes reeds heel veel gedaan met de organisatie van deze fruitcorso's en daarmee het respect geoogst van vrijwel de gehele provincie. Maar wil men bredere basis, dan zal een andere aanpak onvermijdelijk zijn. Q> Diverse Italiaanse functionarissen, onder wie ex-minister van binnenlandse zaken Ma rio Seelba, hebben dreigbrieven ontvangen van een groep mensen, die zich de „Zuidty- roolse vrijheidsstrijders" noemen. Aan de enveloppen waren kogels bevestigd. Zoals bekend bestaat er een gespannen toestand in Alto Adige (Zuid-Tyrol) dat tot Italië be hoort. De Duits sprekende minderheid in dit gebied eist een grotere autonomie. Begin volgend jaar zal een aanvang worden gemaakt met de aanleg van de 7 km lange (rijks)weg van Nieuwland naar Vlissingen. Het ligt in de bedoeling, dat eerst het gedeelte bij Vlissingen gereed komt, waarop de Sloeweg eind 1964 klaar tussen Souburg en Vlissingen zal uitmonden. Het be drag dat op de begroting van ver keer en waterstaat voor 1964 is uitgetrokken voor verbetering van rijksweg 58 (Bergen op Zoom- Goes-Vlissingen-Breskens-SIuis zal gedeeltelijk worden aangewend om de uitvoering van dit gedeelte te financieren. Dit vertelde ons gistermiddag ir. F. G. Sprenger van rijkswaterstaat na afloop van de zittingen van de com missie ex artikel 10 der onteigenings wet, die maandag in de gemeentehui zen van Middelburg, Vlissingen, Rit- them, Oost- en West-Souburg en Nieuw- en Sint-Joosland werden ge houden. Voor de commissie, die werd voorgezeten door gedeputeerde A. J. Kaland, konden belanghebbenden hun bezwaren kenbaar maken tegen het plan tot aanleg van de weg Nieuw landVlissingen. Een klein aantai belanghebbenden heeft hiervan ge bruik gemaakt. Zij kwamen meer om inlichtingen in te winnen dan om be zwaren tegen het plan te uiten. Het plan betreft in eerste instantie de aanleg van een tijdelijke weg, die naar men verwacht begin 1966 gereed zal ko men. Onmiddellijk daarna zal een aan vang worden gemaakt met de aanleg van een definitieve wegverbinding tus sen Nieuwland en Vlissingen, die over 2 kilometer van Vlissingen af gere kend twee rijbanen heeft en waarvoor twee kunstwerken moeten worden ge maakt. Na gereedkoming van de defini tieve verbinding zal de tijdelijke weg een functie krijgen als secondaire weg, uitgezonderd het gedeelte op het indus trieterrein in Vlissingen. De begin volgend jaar aan te leggen weg van Nieuwland naar Vlissingen krjjgt al direct min of meer zijn defini tieve vorm. Voorlopig komt er echter één rijbaan, die mogelijk later wordt verdubbeld wanneer blijkt, dat de ver keersstroom dit noodzakelijk maakt. Het gedeelte weg van de zuiveringsin stallatie te Souburg tot de watertoren krijgt reeds in de voorlopige uitvoering een dubbele rijbaan. Tussen beide rijba nen is echter een strook vrij van vele tientallen meters. Binnen dit gedeelte zal in een later stadium de definitieve weg zijn vorm krijgen. Met de Ritthemseweg vormen de beide rijbanen van de tijdelijke weg een ge lijkvloerse kruising. Dit in tegenstelling tot de rijbanen van de uiteindelijke weg, die over een viaduct de bestaande Rit- themsestraat zal passeren. De tijdelijke weg zal voorts over de spoorlijn worden geleid, waarvoor een nieuwe spoorwegovergang moet worden gemaakt. Ook dit is een tijdelijke oplos sing, want de definitieve weg zal iets zuidelijker onder het spoor doorvoeren. Daarvoor zal een kostbaar kunstwerk moeten worden gebouwd. Het ligt voorts in de bedoeling, dat de aan te leggen Sloeweg voorlopig op de rijksweg NieuwlandVlissingen zal uit monden. Op deze wijze kan de weg na melijk een niet onaanzienlijk stuk wor den verkort. Voorlopig zal dus de Sloe weg niet tot de Edisonweg worden door getrokken, zoals aanvankelijk in de be doeling lag van de provinciale water staat. Bij dit nieuwe tracé zal de Rit- thenisestraat over ongeveer 400 meter kunnen worden gevolgd, die over deze afstand gerekend van de nieuwe rijks weg af zal worden verbeterd.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1963 | | pagina 1