INGU m
SAN fRAN
Amsterdamse Bears
flmtoM El
roemruchte
dagen van
Crescendo
Klanken uit de ether
De
w
GERINGE DALING
PILOOT STORM ontvoerd in de stratosfeer
REIMS -FEIJENOORD
Waar zijn onze schepen?
WOENSDAG 6 FEBRUARI 1963
PROVINCIALE ZEEUWSECOURANT
WAT is er van het roemruchte
„Crescendo" overgebleven
Weinig. Nu de fanfare van
OostkapeUe voor het zaterdag
te vieren vijfenzestigjarig be
staan staat, is het een keurig
korps geworden, uniform en
goed in de kleren, glanzendem
instrumenten, een ambitieuze,
talentvolle dirigent, een door
tastend bestuur en een ver
diende plaats in de afdeling
uitmuntendheid van de Zeeuw-
êe Bond van Fanfare- en Har
moniegezelschappen. Neen,
van de oude dagen is weinig
over. Niets eigenlijk.
/"aar is de tijd gebleven, dat
„Crescendo" op verenwa
gens over de kronkelende wegen
van het oude Walcheren trok,
dat de muzikanten zonder hang
naar programmering begonnen
te spelen, een fleurig mei km eis -
je, eenzaam in het Walcherse
land, al voldoende was om een
serenade in te zetten? Ver ach
ter ons liggen de dagen, dat vo
lume de Oostkapetee blazers de
grootste mare bezorgde, dat er
alleen van de grote trom al een
roep uitging, zó hard en grondig
men die in het korps wist te ra
ken. Er werd kloek gemusiceerd
en het geheim van verve en em
bouchure hing onder de veren
wagens: heimelijk meegevoerde
kratjes pils, die de afmatting
buiten de deur hielden, de bla
zers de gehele dag pep gaven tot
hun avondlijke en glorieuze
rentree in het eigen dorp, dat
men eenmaal met een onder
mijnd en deels verloren gegaan
instrumentarium, maar staande
wist te bereiken. Wie zou
er zich in die dagen aan ge
stoord hebben, dat bij de onaf
hankelijkheidsfeesten (1913) in
Middelburg het korps, marche
rende door de Lange Noord
straat, de Korte Noordstraat in
sloeg, terwijl de vaandeldrager
toch duidelijk maar heel een
zaam voor het Hofplein had ge
kozen?
Het waren zorgeloze dagen. Dagen,
waarin de grote-tromslager, hoe
wel zeer muzikaal, regelmatig het
hoofd van de drager raakte trof
hij het, de trom zelf te treffen, dan
kostte dat een nieuw vel de dagen
ook van het grote voorval in de open
bare lagere school, toen nog repeti
tielokaal. Tijdens het schemeruur
vergiste de meest dorstige muzikant
zich in de fles, mond. keel, buis en
boezeroen, alles was inkt. De dagen
voorts van de grote serenades.
„Wacht am Rhein" speelden ze voor
een grote boer, die het gelaten over
zich heen liet spoelen en het volgen
de dankwoord sprak: ,Als de Rijn
het zou horen, zou ie buiten z'n
oevers treden".
Bij een andere boer, die de inzame-
lingslijst ten bate van nieuwe in
strumenten werd gepresenteerd,
kwam de fanfare zelfs niet aan een
serenade toe. ,,'k Hoor liever een
koe brullen", zei de man en ze kon
den gaan, mét de lijst. Maar „Cres
cendo" was niet zo gauw uit het veld
te slaan. Omdat de eerste gift op de
lijst, één gulden vijftig, door een ge
lukkig toeval voor vijftien gulden
werd aangezien en de rest van het
dorp moeilijk achter kon blijven,
kwamen ze nog aan een aardig be
dragje.
Deze roemruchte periode gaf muzi
kaal echter weinig bevrediging. In
het dragen van een gebiesd petje ma
nifesteerde zich een eerste drang tot
uniformering.
„Vroeger deden ze 't met een pet en
dan was de kous af", vertelt het
67-jarige bestuurslid W. Back de
heer Back heeft ruim veertig jaar
de bariton geblazen en hij kan het
weten. „Toen hadden we zo'n klein
petje op, dat was dan ons uniform,
met een zilveren bandje. De één was
op z'n boers, de ander in burger, zo
het korps in die eerste, bewogen jaren
ging dat. En goed blazen, nee, dat
kan ik niet zeggen. Het was betrek
kelijk heel laag bij de grond. De
werktijden waren lang, men werkte
tot 's avonds half acht. Zodoende
werden de repetities slecht bezocht.
Om negen uur kwamen ze binnen.
Ja, 'k zat nog in 't ooi, hoorde je dan.
Zo rond 1910 ging het met het geld
nog enigszins, omdat we nog steeds
op de instrumenten speelden, die in
1898 waren gekocht. Toen de mobili
satie uitbrak was de opkomst zo
slecht, dat we besloten de zaak maar
stil te leggen.
Dat heeft tot 1919 geduurd. Toen we
weer begonnen zaten we met een
ZWIN TOT Z^pp-
instrumentarium... Uitgeleend in de
mobilisatie, je kreeg eigenlijk alleen
maar wat stukken terug. Soms sprak
ik met een vriend af, dat we twee
stukken door elkaar zouden spelen.
De dirigent .hoorde het niet eens.
Toen hebben we nog eens een paar
jaar stilgelegen. In 1930 zijn we weer
rondgegaan met een lijst, we haalden
iets van tweehonderdzesenvijftig gul
den op, daar kon dat ouwe spulle
tje van worden opgeknapt. Al die
oude instrumenten van 1898 werden
opgelapt. Later konden we van
Eibrengst van een bazaar nieuwe in-
rumenten kopen, een stuk of vier-,
vijfentwintig, want we hadden toen
net zoveel muzikanten als nu.
Nog voor de oorlog uitbrak hadden
we K. P. Broerse als dirigent gekre
gen en onder die directeur gingen we
hard vooruit. In de oorlog werd ie
nog ingesperd. De Duitsers klopten
tegen het glas, toen we repeteerden,
we moesten er mee ophouden. Maar
Karei zei we gaan er mee door. Toen
heeft ie nog een tijdje vastgezeten.
Nu hebben we P. Wisse, hier de fiet
senmaker van het dorp, die zoveel
kwaliteiten bezit, hij is in Middelburg
ook directeur, dat ie beter z'n fiets
aan de kant kon zetten. Als dirigent
is ie de duvel te glad".
Voorzitter A. Don vult hier aan:
„Op een concours kregen we een
extra vermelding voor de dirigent.
Onze successen op het laatste solis
tenconcours zijn ook wel zijn werk".
Back herneemt: „Eerst was hij ge
woon muzikant bij ons. Sopraansax.
Zeer goed. Hij verving de dirigent
wel eens. Toen kregen we in de ga
ten dat dat ging".
Crescendo is, na vijfenzestig jaar,
een serieus en hardwerkend korps
geworden. Back vat de hele ontwik
keling in enkele woorden samen:
„Vroeger zat er geen muziek in".
De leden zetten er in 1955 definitief
liet mes in, toen ze bij de bestuurs
verkiezingen zelf aan de kant gingen
staan. Het bestuur zou niet meer uit
werkende leden bestaan zoals voor
heen. Het nieuwe bestuur lanceerde
verschillende acties: de jubilerende
fanfare bezit thans én nieuwe uni
formen én nieuwe instrumenten
(sinds 1957). Iedere dinsdagavond
wordt in het verenigingsgebouw stug
en toegewijd gerepeteerd. Een eerste
prijs op het jongste concours in Kort-
gene was het resultaat. Er daagt een
nieuwe roemruchte periode voor
„Crescendo". Maar het vaandel houdt
men nu goed in het oog.
'\AAAAAyVVVVV\A/\AAArtAA/V\/\AA/V\AA/V\AIV\/%AA/V\AAAA/*/lAAA/WWXAnA/W\AA/W\A/V\A/\A/VV\AAAAA/WWWW\A/VVVWWVVWWV\A/WVV\A/VVVVWV\AAAAiV\A/V\IVVVXA/VVVVVWVVWVVVWVV\IVVWWWVV\niVVVVVWWVWW\
De stemming voor de internationale waar
den is dinsdagmiddag over de gehele linie
iets gemakkelijker geweest ten opzichte van
het vorige slotniveau. AKU vormde hierop
echter een uitzondering. Dit fonds lag hoger
de markt. Aan de iets zwakkere tendentie
or de hoofdfondsen waren de slotkoersen
_n maandag in Wallstreet niet vreemd, ter
wijl de overige Europese beurzen iets lager
noteerden. De handel was op het Damrtfc
zeer kalm. Toen een ieder dacht dat het
wel een zeer kalme middag zou worden,
waarbij de openingskoersen gedurende de
verdere b'eursduur niet veel meer zouden
veranderen, kwam er plotseling leven in de
AKU-hoek. Het was de beroepshandel die
tot aankopen overging en daarbij meelopers
kreeg. Als gevolg hiervan werd de stem
ming in dit fonds opgewekt tot zelfs vast bij
een koers van 443, na een opening op 437.
De overige slotkoers was 438%. De stukken
verlieten de markt op ca 442. Philips noteer
de een gulden lager op f 153.10, Unilever min
twee gulden op f 144,70. Kon. Olies bleven op
f 169.20 ruim een gulden beneden maandag.
Hoogovens konden zich goed handhaven bij
een eerste afdoening op 560 (559%). Later
op de middag kwam er in deze hoek wat
g, waar tegenover niet voldoende aan-
WOENSDAG 6 FEBRUARI.
HILVERSUM I. 402 m. 746 kc/s.
12.00 Voor het platteland. 12.05 Lichte
gTammofoonmuziek- (12.30-12.33 Mede
delingen t.b.v. land- en tuinbouw). 13.00
Nieuws. 13.15 Lichte orkestmuziek. 13.45
Gesproken portret. 14.00 Radio-kamer
orkest en soliste: klassieke en moderne
muziek. 15.00 De vrouw verdient beter
dan minder te verdienen, toespraak.
2320. Dwars door hun schone heim-
weedromen sneed Sandra's angst
kreet! Met een ruk draaiden Arend
en Buck zich omen toen zagen
ook zij de twee fantastische gestal
ten, die achter hen de stuurhut bin
nentraden. In die eerste oogopslag
ving Piloot Storm echter de glimp
op van een dreigend gericht wapen
en als een automatische reactie hield
h(j dan ook onmiddellijk daarna zijn
parulpistool in de hand... De verba
zing der drie Aardlingen kende geen
grenzen toen zij in de twee ongenode
gasten de twee mummie-achtige we
zens van het verongelukte ruimte
schip herkenden, dat zij kort tevoren
op de sillcum-planetoide hadden aan
getroffen. Tientallen vragen drongen zich aan
hen op... Hoe konden die kerels tot het leven
teruggekeerd zijnHoe kwamen zij aan
in de PionierWat wilden zij van
Enzovoorts. Voor het huidige ogenblik
achtte Piloot Storm de laatste vraag wel het
meest belangrijk. Wat wilden deze knapen?
Feuilleton door C. Buddingfon Kellant
25
1-1 Ij zei tenminste tegen Ralston dat H.
Wattles een vliënte van hem was en dat
hij niet van plan was inlichtingen over
haar te geven.
Anneke luisterde en knikte tevreden,
En toon?
Toen zei Ralston dat Means H. Wat
tles zeggen moest dat ze bij hem moest
komen. En Means zei dat hij de bood
schap zou overbrengen, wat lui gedaan
heeft.
Anneke was niet uit hei veld geslagen.
Ze had zoiets verwacht. Het lag voor de
hand dat Ralstons nieuwsgierigheid ge
prikkeld zou worden door het succes
van H, Wattles en dat hij zou willen we
ten wie die vrouw was en hoe ze aan
haar inlichtingen kwam.
We moeten een poosje niets onderne
men. zei Anneke. Je moet voorlopig niet
bij Jason Means komen. H. Wattles
duikt onder tot de zaak zo'n beetje ver
geten is.
H. Wattles kan beter voorgoed on
derduiken. zei Hephzibah.
Later op de middag, toen de scheme
ring reeds gevallen was, werd er luid
op de achterdeur van het huisje geklopt.
Hephzibah deed open en zag John
Slack voor zich staan. Hij groette niet,
en zijn houding was op het onbeschofte
af.
- lk wil haar spreken, zei hij,
Wie
Die meld wuarvoor je werkt.
Zi] wil jou niet spreken, dus maak
maar rechtsomkeert.
Ik raad haar uan me binnen te la
ten, zei John Slack. Ga haar waarschu
wen, of ik rammel do deur tot de buren
komen kijken.
Jij blijft daar staan! beval Hepzi-
bah toornig. Ik zal haar zeggen dat je
er bent.
Zeg haar maar dat lk blijf tot ze
me gesproken heeft, zei Slack grim
mig.
Hepzibah liep kaarsrecht naar de sa
lon. Die John Slack is er. Hij probeert
herrie te schoppen en zegt dat hij je
spreken wil- Als je 'm niet binnenlaat
zegt hij, breekt hij cle bo®'
Laat hem dan binnen, zei Anneke.
Als deze man gevaarlijk voor haar icon
worden, dan wilde ze het gevaar ook
onder ogen zien. Ze stond rechtop en
kalm midden in de kafner, zonder eni
ge vrees te tonen. Hepzibah liet John
Slack binnen. Mogelijk maakten haar
schoonheid en statige houding indruk
op hem, maar hij liet het niet merken.
Wat heeft dat te betekenen vroeg
Anneke.
Anneke haalde haar schouders op. Ze
ker, ik heb jou gezien. En wat zou dat?
Je laat me zo koud als ijs.
Ik ben bang dat je over me klet
sen zal tegen je rijke vrindjes.
Over wezens zoals jij praat ik niet.
Daar wil ik dan toch wel eerst ze
ker van zijn, gromde hij.
En hoe wou jc dat in het vat gie
ten
Slack lachte gluiperig. Door een over
eenkomst met je aan te gaan, zei hij.
Ik wil niet dat de mensen horen dat
ik in de stad ben. En jij hebt zelf iets
dat je niet graag van de daken zou ver
kondigen.
Je bent een onbeschofte vent, zei
Anneke, terwijl ze haar hoofd in de
nek wierp.
En wat zou dat? Je vertelt aan
geen mens dat ik in San Francisco ben,
dan zal ik m'n mond houden over die
meid van jou die in het zwart rond
loopt. Ik denk niet dat je er happig
op bent dat iemand dat te weten komt.
Anders zou je niet zo achterbaks doen.
Hij keek haar loerend aan. Afgespro
ken vroeg hij.
Ik maak geen afspraken met U,
mijnheer Slack, zei ze trots. Uw aan
wezigheid of die van uw compagnon
interesseert mij niet. Ik heb er hoege
naamd niets mee te maken.
Arnold is in Arizona, zei Slack.
En ik hoop dat de Indianen hem
scalperen, zei Anneke. Hepzibah laat
deze man uit.
Uit de hoogte doen, hé. zei Slack
Maar mij houd je niet voor de gek. Ik
heb gezegd wat ik zeggen wou. Jij
houdt je mond dicht, en ik de mijne. Ik
denk dat we elkaar wel snappen.
Hepsie! zei Anneke-
Vooruit jij, zei Hepzibah.
John Slack grijnsde vals en volgde
Hepzibah naar de achterdeur. Hij ging
naar buiten en verdween in de vallende
duisternis.- Hephzibah keerde terug naar
de salon.
Hij is weg, zei ze en bleef wachten.
Ik wou dat hij voorgoed weg
was, zei Anneke en ze was erger ont
daan dan ze wilde laten merken.
Zover zijn we nog niet, zei Heph
zibah grimmig. Er is maar één manier
om voorgoed van die vent af te komen
en dat is een flinke fik op zijn hoofd,
HOOFDSTUK XI.
Anneke wijdde zich geheel en ai aan
genoegens fuifjes, de harddrave
rijen, bijgewoond in gezelschap van an
dere jongelui, diners in Cliff House. Ze
verwierp iedere gedachte aan zaken
doen. Het was een voorzorgsmaatregel.
Ze wilde dat de mensen H. Wattles ver
geten zouden. Bij de talrijke wilde spe
culaties die gaande waren in spoorwe
gen en mijnen, rekende zer erop dat men
spoedig zijn nieuwsgierigheid naar de
mysterieuze figuur zou vergeten.
Haar populariteit nam voortdurend toe.
Men verkeerde graag in haar gezel
schap: ze werd besproken en bewon
derd. maar ze gedroeg zich aldoor zo
bescheiden, zo natuurlijk en vriendelijk,
dat zelfs dc minder mooie jonge vrou
wen niet jaloers op haar konden wor
den.
(wordt vervolgd)
Verklaring:
gedaan
en oleden; 8 gedaan en laten
b
Staatslen.
St. MiJ. Ned.
135
135%
Ned. '59 4%
1013,4
101&
Niev. Goud.
111%
111%
Ned. '60 4%
101%
101%
v. Ommeren
253%
254
Ned. '47 3%
92%
92ft
Rott. LI.
137
135%
Ned. '51 3%
97
97%
Schv. Unle
134%
132%
Ned. '48 3'/.
88%
88%
Ned. '50 3%
88%
88H
Ned. '55 3%
92%
92%.
Industrie enz.
Ned. '37 3
90V.
91
Alb. Heijn
615
615
Gr. boek '46
91%
91%
Am droogcL
256%
255
Doll. '47
90%
90%
Berg. Jurg.
292
293
Cnv. cert. 3
98%
98%*
Berk. Pat.
208
207
Ned. '62-64
99,5,i
99%
Blaauwh.
410 b
420
Ned. Ind. '37
98%
Bijenk.
920
930 b
W.B. Len. '57
106%
106'/»
Calvé
720
720
Centr. Sulk.
295
298
Fokker
420
423
Aandelen
v. Gelder
265%
368%
264
Amst. rubb.
109»/,»
109%,
Gist sp.
361
H.V.A.
130'/.
130%
v. d. Heem
299
290
AK.U.
438%
441
Heineken
456%
Deli M.
144.50
144
Internat.
227
227
Hoogov.
558%
564
Intervam
203%
203%
303
Philips
154.10
152.70
K.N. Papier
303
Unilever
146.50*
144.20
K. Zout
762
Kon. Olie
170.40*
168.80*
Muller
335
335
Ned. Dok
167
166%
Sch. luchtv.
Ned. tab.
472
471
ILA.L.
118%
119%
Netam
261
256
K.L.M.
57
55.50
Nijverdal
233%
233%
K.N.S.M.
149
149%
Rott. Dr. Dok
420
418
Kon. Pakeiv.
148%
147
Schelde N3.
234
234
bod bestond. Hierdoor liep de koer» op tot
565.
Men achtte het in Wallstreet maandag een
gunstig teken dat de geringe koersdaling al
daar gepaard ging met afnemende handel.
Ook de Nederlandse hoofdfondsen moesten
en stapje terug doen, na de aanhouden
de vaste stemming van de voorgaande beun-
dagen. Gedurende de verdere beursduur ble
ven de hoofdfondsen goed weerstand bieden
zeer kalme handel.
Er komen de laatste tijd steeds meer groe
pen van aandelen in de lokale sector ter
beurze in de publieke belangstelling. Hiertoe
dragen de fusies bij. tiet zijn vooral de aan
delen van bouwondernemingen als Hollandse
Beton, Int. gewapend beton, Intervam eet.,
die van onroerende goederen als o.a. exploï-
tatiemaatsehappij Scheveningen (met zeer
grote omzetten), die de aandacht tot zich
hebben getrokken. Verder aandelen van ho
tels als American Hotel, Park Hotel, alsmede
Krasnapolsky. Hierbij komen dan nog de
aandelen van de papierondernemingen. Bij
de aanhoudende koersstijging, na de Cuba-
crisis, voor de internationale waarden, is de
opgaande tendentie voor de aandelen van
bovenvermelde groepen, tefl achter gebleven,
aldus de beurs.
bieden: i late
Schokbet.
Scholten F.
Stokvis
Vergd. Blik
Vergd. Mach.
Vredest,
Wilton
Zwanen b.
Interunie
Amsterdamse
wisselmarkt
CONTANTE PRIJZEN.
Amsterdam, 5 februari.
Londen 10.06%—10.09%: New York
3-59343.60: Montreal 3^3%—
3-33'A: Parijs 73.42—73.47: Brussel
7.22%7.23V.; Frankfort 89.89%—
83.94%: Stockholm 63.46%—
69.51%: ZUrich 83.16%—83.21%:
Milaan 57.94%—5759%: Kopenha
gen 52.10—52.15: Oslo 50.35%—
50.40%: Wenen 13.93—13.94: Lis
sabon 12.58—12.59%.
merendeels goed handhaven. In de staats
fonds enhoek was de stemming iets zwakker
met zeer weinig zaken. Aandelen Senembah
waarop een bod werd gedaan van 530 wer
den op 540 geadviseerd- De laatstgedar.e
koers was 430.
A.N.P.-C.B.S. BEURS INDICES.
1-2
4-2
5-2
Int. conc.
494.1
496.7
494.1
Industrie
335.9
336.5
336.2
Scheepvaart
144.5
145.4
145.2
Banken
252.6
252.5
251.6
Handel enz.
151.8
153.6
152.7
Algemeen
304.3
366.0
364.5
ex dividend: c e
x claim
Valeurop 714
Banken
A'd. Bank 384
NR. Mij. 367
R'd. Bank 367%
Tw. Bank 342
ObL
B. N. Gem. (4%)
B. N. Gem. '58 (5) 104ii
Amerik. aand.
Am. Enka
Am. mot,
Am. Tel.
Anaconda
Beth. St.
Cit. Serv,
Curt. Wr.
61%
20%
20%
J 22%
122%
463%
47%
31%
31ft
59%
60%
19%
19
Du Pont
Ge. Elecr.
Gen. Mot.
ïnt. Nick.
Kennecott
Nat. Can.
Rep. Steel
Shell Oil
Stud. Pack.
Tide Water
U.S. Steel
PREMIEL.
Alkmaar
A'dam '51
A'dam '56 I
A'dam '56 II
A'dam '56 III
Breda "54
Dordr. '56
Eindh. '54
Ensch. '54
D. Haag '52 I
D. Haag '52 n
R'dam '52 X
R'dam '52 H
R'dam '57
Utrecht '52
Z.-H0II. '57
Z.-H0IL '59
46%
47%
85%
87%
85%
86
90%
90%
90
90%
85%
85%
85
85 b
85%b
84 b
96
94%
94%
92%
92%
97%b
98%
93%
93?ï
92%
92%
102
101%
15.10 Voor de jeugd. 17.00 Amateurs-
'.30 Tentoonstellingsagen
da. 17.35 Licht instrumentaal trio. 17.50
Regeringsuitzending: Geven en nemen,
tips voor weggebruikers. 18.00 Nieuws
en commentaar. 18.20 Actualiteiten,
18-30 Radio-Volksuniversiteit: Signale
ment: profielen van de hedendaagse
beeldende kunst Levinus van der
Bundt, door George Lampe. 19.00 Voor
de kinderen. 19.10 VARA-Varia en lichte
grammofoonmuziek. 19.20 Nog altijd
socialist, toespraak. VPRO: 19.30 Voor
de jeugd. VARA: 20.00 Nieuws. 20.05
Liedjes. 20.25 Reportage voetbalwed
strijd Stade de ReimsFejjenoord Voor
de kwartfinale van het toernooi om de
Europese voetbalbeker, fe Parijs. 22.20
Lichte grammofoonmuziek. 22.30
Nieuws. 22,40 Kaf en koren, wekelijkse
notities. 22.60 Klassieke muziek voor
kenners en liefhebbers (opn.). 23.55
24.00 Nieuws.
HILVERSUM II. 298 m. 1007 kc/s.
1210 Licht ensemble: muziek uit de
20er jaren. 12.30 Mededelingen t.b.v.
land- en tuinbouw. 12.33 Accordeonor
kest. 12.53 Grammofoonmuziek, even
tueel actualiteiten. 13.00 Nieuws. 13.15
Licht instrumentaal kwintet. 13.35 Klas
sieke kamermuziek (gr 14.30/ Lichte
Sammofoonmuziek. 15.00 Jong Neder-
id musiceert. 15.50 Bijbelvertelling
voor de jeugd. 16.00 Voor de jeugd. 17.15
Vrije tijdwel besteed! 17.30 Coun
try and Western music (gr.). 17.40
Beursberichten. 17.45 Licht instrumen
taal kwartet. 18 05 Mannenkoor. 18.30
Het spectrum, lezingen. 18.45 Ameri
kaanse volksliederen (gr.). 19.00 Nieuws
~a weerpraatje. 19.10 Mededelingen of
rammofoonmuziek. 19.15 Leger des
:eilskwartier (gr.). 19.30 Radiokrant.
19.50 Licht orkest en solisten. 20.20 Con
certgebouworkest en solist: Moderne
muziek. 21.10 Nederlandse Himalaya-
expeditie 1962, lezing. 21.30 Lichte
grammofoonmuziek. 21.55 Kanttekenin
gen. 22.10 Licht ensemble. 22.30 Nieuws.
12.40 Avondoverdenking. 22.55 Concert
gebouworkest (vervolg): klassieke mu
ziek. 23.30 Lichte grammofoonmuziek.
23.5524.00 Nieuws.
TELEVISIEPROGRAMMA'S.
AVRO: 17.00 Voor de kinderen. NTS:
17.3517.45 Jeugdjournaal De Verre
kijker. AVRO19.30 Commentaar, cri-
tisch bulletin. NTS: 20.00 Journaal en
weeroverzicht. AVRO: 20.20 Actuali
teiten. 2030 De verdedigers, t.v.-film.
22.00 Domino: Club des Vedettes. NTS:
22.40—22.45 Journaal.
Even puzzelen
Horizontaal: 2. geheel gevuld: 4. met
weinig verstand; 7. rubidium; 10. pers.
voornaamwoord: 11. accusatief; 13
geit; 15. bloeiwijze; 16. resultaat; 17.
bij; 19. gebaarde haver; 20. telwoord;
22. levenslucht; 23. gewicht; 24. oude
priester in Silo; 25. voorkeur; 27. ogen
blik; 29. steile hoogte; 30. loot; 32.
Rijkskweekschool; 33. vochtig; 35. deel
van mast; 38. lidwoord; 39. gymnastiek-
werktuig; 40. bak.
Verticaal. 1. vuur; 3. bekaf; 5. rund;
6. aanleggen van schepen; 8. bataillons-
commandant; 9. houten vat; 10. familie
lid; 12. die een cursus volgt; 13. deel
van bloem; 14. hangt in torenklok; 15.
politie; 18. paling; 21. plaats in Gel-
derl. (Ned.); 24. dinertje; 26. rijks
daalder; 28. vochtmaat; 31. achteraan;
34. ten bedrage van; 36. rivier in Italië;
37. aldus.
De oplossing van de vorige puzzel is
als volgt:
t Advertentie)
NU MODERN WASSEN
WASMACHINE BLAUW
FRANS-BELGISCHE
TELEVISIEPROGRAMMA'S.
18.30 Berichten. 18.33 Wedstrijdpro
gramma. 19.00 Engelse les. 19.30 Voor
de vrouw. 20 00 Journaal. 20.30 Europe
se kampioenschappen kunstrijden. 21.00
La Mort dans l'ame, toneelstuk. 22.00
Hedendaagse problemen. 22.50 Jour
naal.
VLAAMS-BELGISCHE
TELEVISIEPROGRAMMA'S.
17.00 Voor de jeugd. 18.00—18.35 School
televisie. 19.00 Rïpcord: Het verlaten
schip, tv.-feuilleton. 19.25 Nederlandse
Ie3. 20.00 Nieuws. 20.30 Programma over
Jacqueline Kennedy. 21.25 Reportage.
22.10 ZangrecitaL 22.30 Nieuws.
DONDERDAG 7 FEBRUARI
HILVERSUM I. 402 m. 746 kc/s.
AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym
nastiek. 7.20 Oehtendvaria (gr.). VPRO:
7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nieuws.
8.15 Programma-overzicht. Aansluitend:
lichtegrammofoonmuziek. 9.00 Gymna
stiek voor de vrouw. 9.10 De Groente
man. 9.15 Klassieke grammofoonmuziek
9.35 Waterstanden. 9.40 Morgenwijding.
10.00 Arbeidsvitaminen. 10.50 Voor de
kleuters. 11.00 Kookpraatje. 11.15 Om
roeporkest: moderne muziek.
HILVERSUM H. 298 m. 1007 kc/s.
AVRO: 7.00 Nieuws. 710 Morgengebed.
7.15 Grammofoonmuziek, strip voor de
jeugd en eventueel actualiteiten. 7.53
Overweging. 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte
grammofoonmuziek. 8.50 Voor de huis
vrouw. 9.40 Schoolradio. NCRV: 1000
NCRV-lied. 10.03 Klassieke grammo
foonmuziek. 10.15 Morgendienst. 10.45
Vocaal ensemble. KRO: 11.00 Voor de
zieken. 11.45 Geestelijke liederen.
MENSEN DIE
HEI GOED
BEKIJKEN
KIEZEN
ARISTOXA
WOENSDAG 6 FEBRUARI
EUROPA-CUP VOETBAL
rechtstreekse reportage uit Parijs
van de voetbalwedstrijd
AMSTELKROON S t» Slnaipor.
ARCHIMEDES 3
HOOG EN LAAG WATER
7 februari nap 4- nap nap
uur meter uur meter uur meter
Vlissingen 1.01 1.90 13.28 2.00 7.35 211
Terneuzen 1.25 2.09 13.59 2.16 8.09 2 29
Hansweert 2.05 2.17 14.39 2.26 S.36 2.39
Zierikzee 2.12 1.49 14.48 1.54 S.07 178
Wemeldinge 2.35 1.71 15.05 1.81 8.32 2.00
nap
uur meter
19.54 1.86
20.26 2.03
20.56 2.16
20.33 1.50
20.56 1.71