noodlottige jacht Harry, Driekus en Koos: drie lenteboden voor Brabant en „Sint Funnis" ™iï PILOOT STORM ontvoerd in de stratosfeer oren, 310* en. kanioormachines «cw vijven 10 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT MAANDAG 19 MAART 1962 JjlllUIIIUIIIIIIIIIIIllUlllllllllllllUlUlllllll lilIUIIillllllIllllllltlllllllllllllllllllllllllllllUlinnillllllllllllllllllUllillilüUllllllllllllllllUIIIUII iiiuiiuiiiiuuiuiiKuiuiiiiiiitiiimiiiuiiiiiiiitiiuiiiiiiiiuiiiuuiuiiiiuiiiiiiiuuiiiiiiyiii RADIOEN T.V.-RUBRIEK et kwam zo: in Wanroy was er een, die een motor had. H Daar kwam die man graag mee voor de dag. Want wie had een g motor in die dagen? Wie had er een van zo'n kwaliteit? Het was H een machtige machine. Hij glom H als een gepoetste koperen ketel. En hij baste met een vol en ma- jestueus geluid. Hij was als een H boodschap van welvaart in de Brabantse dag. En de man reed er wat graag mee door de con- M treien van Wanroy en Sint-An- thonis. Hij wist, dat men hem na if keek. Misschien wist ie ook, dat H hij koninklijk in het zadel en H rijdend als een prins te paard g de levende vervulling van vele g jongensdromen was. Harry Goos- sens was nog pril en op de lage- g re school, in de dagen van die g Wanroyer met zijn motor. Met Pierre Huijskens J door de sport..., f 1 vwwwwvwwwwww H Ook Harry wist van het mooie machien. In de zomeravond ging s tegen de deurpost van zijn moeders huis in Sint-Anthonis staan, tot hij in de stilte van het H dageinde ginds in Wanroy die motor hoorde aanslaan. Harry kon op het geluid de keukenwekker gelijk zetten. Iedere avond om acht uur: jawel hoor, daar trapte de Wanroyer zijn „stoomfiets" 3 aan. En iedere avond stond Harry 3 te luisteren met ogen waarin de 3 jongensachtige bewondering blonk voor zoveel indrukwekkend geluid. Het ebde even in de wijdsheid van de Brabantse avondstilte weg, als de Wanroyer het dorp uitreed. Het gebas bleef dan even hangen in het takkenwerk van de cana- dassen, maar het waaide er subiet §1 weer uit en schoof snel als een =g wolk naar Sint-Anthonis, naar de kleine Harry Goossens, op de a dorpel van zijn moeders huis. Kwam die wolk van zwaar ge- rucht op hem af, dan wist hij dat 3 de Wanroyer in levende lijve niet 3 ver meer kon zijn. Daar was hij 3 al: prachtig in de bocht. Wat een 3 motor. Wat een man. Een koning zou hem zijn statigheid in het zadel niet hebben verbeterd. Als hij Harry voorbijreed, kon die even beduusd genieten van de vol le aanblik en het volle geluid. Was het wonder, dat in Harry's dromen des nachts allemaal sta tige Wanroyers op blinkende machines rondreden? Was het wonder, dat Harry zichzelf in een bijzonder stoute droom plots als een Wanroyer zag rondcros sen op een nog fraaier machien? Al even begrijpelijk is het, dat Harry Goossens sinds die lang vervlogen tijd van de gemotori seerde dorpeling over een hart beschikt dat voor zijn volle 500 cc (want zo groot is dat hart) de motor is toegewijd, de terrein motor in het bijzonder. Vraagt men in Sint-Tunnis zo heet Sint-Anthonis in de Brabantse volksmond hoe het komt, dat daar jaarlijks een internationale motorcross wordt verreden, die min of meer geldt als de opening van het interna tionale terreinseizoen, dan stoot men op het landelijke verhaal van die Wanroyer ën die kleine Harry Goossens. Die is inmiddels een hele Piet geworden, want hij vormt het midden van een drie manschap, dat ieder voorjaar met bijzonder veel moed en een gave dosis Brabantse fantasie de we reldberoemde cross van Sint-Tun nis op zijn geweten neemt. De andere twee zijn Driekus Schut en Koos Aben. Zij zijn wat de motorsport betreft zo nauw met Harry en elkaar verbonden, dat men van een drieling kan ge wagen. Zij denken eender en zij doen eender. Hun drieëenheid is onwrikbaar en als beton gepaald op het onderlinge vertrouwen. Zij hebben elkaar de eed gezworen, dat zo een hunner hoe dan ook in de verdrukking komt bij de or ganisatie van de cross zij alle drie tegelijk „afstappen" raak dus niet aan de een, want ge staat op hetzelfde moment tegen over een front Aan drie. Deze si tuatie is de garantie voor de Tun- nïsche wedstrijd. Hit evenement wordt als een zware zolder gedragen door deze driedubbele balk. En die draagt. Die draagt betrouwbaar en soliede de zwaarte der ganse onderneming. Harry belt gewoon op van Sint-Tunnis naar Londen als hij Leslie Archer aan de lijn wil hebben om hem voor de cross te strikken. Harry belt rustig Zweden, om Nilsson en Lundin te reigerveren. Hij telefoneert met Duitsland en Frankrijk en hij heeft zelfs al over de oceaan ge sproken om een Canadees en Amerikaan te lijmen. Want Sint- Tunnis moet niet slechts interna tionaal, het moet intercontinen taal wezen, als zondag 18 maart het deelnemersveld loeiend de schone Brabantse dreven inraast. „De mensen willen waar voor hun geld". Dat is de eenvoudige slo gan, waarvan Harry en Driekus en Koos in simplicitate coi'dis en met schoon geweten uitgaan, als alles weer op poten moet. Zij zeg gen fikse startgelden toe om de beste terreinartiesten te krijgen en ze hopen dan maar dat de in komsten de uitgaven precies dek ken. Liefst met een reserve-marge, a vaar uit de organisatoren de moed voor het volgende jaar kunnen putten. Die inkomsten zijn steeds weer onzeker. Harry en Koos en Driekus rekenen gewoon op de Brabanders, op de burgers, de buitenlui en de boeren. Zeker op de boeren. Die zien in de cross iets meer dan zomaar een terreinwed strijd voor allerhande moto ren. Ze zien in de cross een lente- boodscliap een duif met een takkie, die melden komt dat er geploegd of geëgd of gezaaid kan worden. Al sinds 1947 hebben de grote drie met zoveel trefzeker heid hun wedstrijd gedateerd, dat daags daarna de lente aanving. Het is bijna alsof door het woe dende motorgeraas, door de luid ruchtige levendigheid in de beboste contreien en de aanwezigheid in het veld van zoveel goedgemutste mensen, de knoppen gaan open barsten en de lente met zijn nog embryonale lieflijkheid uit de winterse schalen breekt. Het ge raas geeft het nieuwe seizoen net dat zetje, dat het te kort komt. De boeren tonen zich daar er kentelijk voor. Maandag beginnen zij hun voorjaarsactiviteiten, on der het motto: „Een nieuwe lente, een nieuw geluid". Het geluid der crossers heeft er niet om gelogen, de lente zal evenmin een teleur stelling zijn. „Op dus naar Sint- Tunnis", zeggen de boeren. Als de burgers en de buitenlui het óók zeggen, zijn Harry en Driekus en Koos dik tevreden, gezamenlijk zorgen de scharen volks wei voor de 60.000 tot 70.000 gulden, die de wedstrijd kost. Komt het kapitaal er niet uit, dan zitten de ijverige drie „voor het blok". Maar ook dan zijn zij één. Dat hebben ze twee jaar geleden kunnen be wijzen, toen Sint-Tunnis in het najaar moest worden verreden. Ze kregen géén volk, zelfs de boeren niet, die zeiden: „Jon gens, wat nu? Jullie zijn voor- jaars- en geen herfstboden". VANDAAG Televisie Om acht uur het journaal en het weer. Om half negen Afrika van daag: tweede aflevering van een se rie televisiefilms van Joachim Heidt over Liberia. Om vijf over negen kennismaking met het sextet Enzo Salluzi, dat een geheel eigen reper toire heeft en dat onder meer zal spelen en zingen „Malaguena", een Italiaanse tophit van Enzo Salluzi, al spelend op de piano praat hij het programma (in het Italiaans en En gels aan elkaar. Om vijf over half tien een kwartier verkeerslessen. Om kwart over tien, tot besluit, een con cert van het B.B.C. Symphonie Or chestra o.l.v. Sir Malcolm Sargent, gespeeld wordt de prelude tot de tweede akte uit Lohengrin van Wag ner, de Spaanse symfonie van Lalo en variaties en fuga op een thema van Purcell van Benjamin Britten. De Vlaamse televisie brengt om tien voor half vier de wielerwedstrijd Mi laanSan Remo. Om half negen de speelfilm „Vaders en zonen van Ma ria Menicelli", een van de vaders is Vittorio de Sica. Om tien uur de to neelkroniek. Radio Hilversum I: Om tien voor acht de Symfonie Gothique, opus 70 van Charles Marie Widor, gespeeld door Feika Asma op het orgel van de Saint Sulpice te Parijs. Om half ne gen de familie-reünie, een toneelspel van T. S. Eliot, voor de microfoon bewerkt door Cees Rijnsdorp. Om tien uur prof. Diepenhorst over volk en staat. Om kwart over tien Schot se liederen, gezongen door de Schot Andy Stewart met orkestbegeleiding. Om 11.05 bespreekt Willem Mudde het kerklied en zijn weg in de toon kunst en om vijf over half twaalf klinkt de sonate voor fluit, altviool en harp van Claude Debussy. Hilversum II: Een programma vol gens vast recept: om half acht de Flierefluiters, om vijf over acht De Wilde Vaart, om vijf over half ne gen „Je neemt er wat van mee" (mevrouw Jansen met Napoleon om de duizend gulden, de heren Moons en Hertog atletiek en Mariene Die trich de derde ronde en de heer Jaspers met-Verdi), om vijf voor half tien De melodieën-expres, om vijf voor tién Marimba, om tien over half elf het Radio Philharnionisch Orkest o.l.v. Jean Fournet m.m.v. violist Jo Juda. UT DE ETHER DINSDAG 20 MAART 1962. HILVERSUM I. 402 in. 746 kc/s. 7.00 —24.00 KRO. I KRO: 7.00 Nieuws. 7.15 Grammo- foonmuziek. 7.30 Voor de jeugd. 7.45 Morgengebed en overweging. 8.00 Nieuws. 8.18 Pluk de dag (gr.). 8.50 Voor de huisvrouw. 9.35 Waterstan- [illlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllliuillllllllllllllllllllllllllllllllllltllllllllllljllllllllllllllllllllllllllllllllllillllülllllllllilllilift RÜYS Verdere groei Interunie De N.V. Internationale Beleggings Unie „Interunie" kan, blijkens het verslag over 1961 wederom op een jaar van voorspoed en groei terug zien. Het vermogen steeg met ruim 27 procent tot 292.64 min (v.j. 229.51 min). De waarde der aan delen liep op tot 228 (456 pro cent) tegen 217 (434 procent). Het winstsaldo bedraagt 13.78 min (f 9.19 min). Voorgesteld wordt een dividend van 9.50 9) in contan ten plus 5 procent (onv.) in aande len ten laste van de agioreserve. 2048. Sandra worstelde als een wilde kat om los te ko men uit de ^reep van de onverlaat, die naar een in jectie van het gevreesde „vergetelheid-serum" wilde toedienen. Zij had van Estra reeds een en ander verno men over de uitwerking van het gevaarlijke spul, dat in Shastar al zoveel el lende had veroorzaakt, via de handen van onverant woordelijke individuen. Op het in bezit hebben van dat serum stonden dan ook on gehoord zware straffen Het besef, dat zij met één slag, niet alleen haar geheugen zou verliezen, maar tevens haar verwachtingen voor de toe komst, haar liefde voor piloot Storm en mis schien zelfs haar spraakvermogen, scheen haar krachten te verdubbelen. Maar luitenant Gorda was een gespierde kerel, die in de com- mandoschool van het ruimtevaartkader een harde opleiding had gekregen. Herhaaldelijk hief hij de injectiespuit op om toe te stoten, maar steeds weer wist Sandra zich opzij te wringen. „Wel, jou klein venijnig serpent riep hij hijgend uit. „Het zal je... niet baten... hoor je! En dan...!" Op dat moment sloeg het meisje hem echter met een bovenmense lijke krachtsinspanning de injectiespuit uit de hand, zodat het voorwerp kletterend op de vloer aan stukken vloog...! den. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.15 Lichtbaken, lezing. 10.25 Kamermuziek (gr.). 11.00 Voor de vrouw. 11.30 Lichte grammofoon- muziek. 11.50 Volaanvooruit. 12.00 Middagklok noodklok. 12.04 Dansorkest en zangsolisten. 12.30 Mededelingen ten behoeve van land en tuinbouw. 12.33 Lichte grammo- foonmuziek. 12.50 Actualiteiten. 13.00 Nieuws. 13.15 Platennieuws. 13.40 Lichte grammofoonmuziek. 14.05 Schoolradio. 14.35 Voor de platte landsvrouwen. 14.45 Tierelantijnen, gevarieerd programma (herhaling van zaterdag j.l.15.50 Koorzang (gr.). .16.00 Voor de zieken. 16.30 Zie- kenlof. 17.00 Voor de jeugd. 17.40 Beursberichten. 17.45 Regeringsuit zending: Nieuws uit de Nederlandse Antillen, door Henk Dennert. 18.00 Voor de jeugd. 18.20 Vocaal ensemble (gr.). 18.30 Licht orkest en solisten. 19.00 Nieuws. 19.10 Actualiteiten. 19.25 Genadig trefpunt onderweg, tweede Lijdensmeditatie. 20.00 Gram mofoonmuziek. 20.15 Muziek, modern en klassiek, muzikale lezing. 20.45 De laatste dag van Lissabon, hoor spel. 22.15 22.25 Boekbespre king. 22.30 Nieuws. 22.40 Vreemd..., literatuur en muziek in cabaretvorm. 23.10 Wintertoer. 23.30 Lichte gram mofoonmuziek. 23.5524.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 1007 kc/s. 7.00 AVRO. 7.50 VPRO. 8.00—24.00 AVRO. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtend gymnastiek. 7.20 Ochtendvaria (gr.). VPRO: 7.50 Dagopening. Daarna: VPRO-nieuws. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte grammofoonmuziek. 9.00 Gymnastiek voor de vrouw. 9.10 De groenteman. 9.15 Oude muziek (gr.). 9.40 Morgenwijding. 9.55 Een boelc voor het geestelijk leven. 10.00 Ar beidsvitaminen (gr.). 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Voor de zieken. 12.00 Zang en piano: lichte muziek. 12.20 Regeringsuitzending: Uitzending voor de landbouw. 12.33 Licht ensem ble en zangsolisten. 13.00 Nieuws. 13.15 Mededelingen en grammofoon muziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 Metropole orkest. 14 00 Brass Band Contest 1961.14.40 Schoolradio. 15.00 Met naald en schaar. 15.30 Cello en piano. 16.00 In het voetspoor der we tenschap, klankbeeld. 16.15 Hawaiian ensemble met zangsoliste. 16.30 Voor de jeugd. 17.30 Jeugd en ritme. 17.55 New York calling. 18.00 Nieuws. 18.15 Eventueel actueel. 18.20 Piano spel. 18.30 27e Nationaal Politie-con- cert (II). 19.00 Voor de kleuters. 19.05 Paris vous parle. 19.10 Bel Can to (gr.): Verkorte uitvoering van de opera La Traviata. 20.00 Nieuws. 20.05 Klank-omrankte levens, muzi- kaal-geïllustreerde biografie. 21.00 't Is maar een weet, gevarieerd pro gramma. 22.00 Bariton en piano. 22.30 Niéuws en mededelingen. 22.40 Actualiteiten. 23.00 Exotisch getinte muziek (gr.). 23.55—24.00 Neuws. TELEVISIEPROGRAMMA'S. NTS: 20.00 Journaal. 20.20 Zendtijd politieke partijen; Katholieke Volks partij. VPRO: 20.30 Mogelijkheden in het modevak in Nederland, documen tair programma. 20.40 De oude draaidoos. 21.10 Speelfilm. VLAAMS BELGISCHE TELEVISIEPROGRAMMA'S. 19.00 Gastprogramma. 19.30 Voor de jeugd. .20.00 Nieuws. 20.30 Sport. 21.15 Gevoel voor recht, eenakter. 21.55 Documentair programma. 22.25 Nieuws. FRANS BELGISCHE TELEVISIEPROGRAMMA'S. 18.30 Voor de jongeren. 19.00 Kamer muziek. 19.30 Filosofie en lekenmo- raal. 20.00 Nieuws. 20.30 Speelfilm. 21.30 Lectuur voor allen. 22.15 Nws. f Advertentie) feuilleton 45 „Ja. Hij had ook een vrouw bij zich. Als ik ze allebei had gedood, zou er geen haan naar hebben gekraaid. Ik heb gezegd, dat ik hem zou doodschie ten als ik er ooit de kans toe kreeg, maar nu zal hij mij vermoorden en zweren dat het uit zelfverdediging is gebeurd. Kom vooruit, naar de auto. We hebben geen tijd te verliezen". Ze lieten de slagtanden achter en renden door de bosjes de heuvel op, niet wetend dat van vervolging geen sprake was.. De opzichter had andere dingen aan zijn hoofd. Terwijl hij middenin de open plek met een wat verdrietig lachje tegen Pati'i- cia zijn geweer stond te herladen, klonk ineens een geweldig trompet geschal. Met een ruk wendde hij zich om naar het zo juist door hen verla ten struikgewas en zag tot zijn schrik M'kubwa in snelle, wat slingerende vaart naderen, blijkbaar vol wraak zucht. De olifant was op het geluld van de schoten afgekomen en had de twee menselijke wezens ontdekt waar na hij iets van richting veranderde en nu zwijgend maar in dodelijke ernst op hen afstoof. Patricia*stond als aan de grond ge nageld. Het vreselijke schouwspel van dat reusachtige dreigend aan- I door Nnrflrovc Thurley stormende dier ontstelde haar. Ze be greep dat niets het in zijn loop kon stuiten cn ze onder die reusachtige zware poten zou worden vermorzeld. Nergens in de naaste omtrek was enige dekking of schuilplaats te be speuren. Nog kort te voren had ze wat spottend verklaard, dat ze als de nood drong in een boom zou klim men, maar Rodney's antwoord dat er wel geen geschikte bomen bij de hand zouden zijn was slechts al te juist geweest. Met een wanhopige zucht 'sloeg ze een blik op haar met gezel. Alles hing nu immers van hem af als er nog redding mogelijk bleek. Zijn geweer opnemend, richtte deze de loop langzaam op 't voorhoofd van de olifant, juist boven de inplanting van de slurf. Niets aan te doen", mompelde hij ge melijk „Sta stil; hij bereikt ons niet". Zijn stem klonk zo vol vertrouwen, dat Patricig weer moed kreeg maar toch was M'kubwa nog slechts een twintigtal meters van hen verwijderd toen hij schoot. De olifant, in de kop getrofefn, hield plotseling stil. Hij bleef als twijfelend staan, ogenschijnlijk naar de grond starend, terwijl bloed uit zijn nu ben gelende slurf drupte. Toen schudde hij duizelig de kop, draaide zich om en liep langzaam naar de bosjes op zij van de open plek. ..Ja, nu moet ik hem wel doden", zei Rodney op bittere toon. Meteen loste hij een tweede schot. M'kubwa viel op de knieën, waarbij zijn slagtanden diep in de grond boorden. Een ogenblik bleef hij zo liggen, toen rolde hij als een logge massa omver. Hij was dood. Rodney wendde zich tot het meisje, dat met grote ogen naar het gevelde monster staarde, alsof ze nog niet aan hun redding durfde geloven. Eensklaps begon ze hevig te beven. Hij legde zijn geweer zorgvuldig op de grond, deed een stap vooruit en sloeg de armen om haar heen „Alles is in orde, lieveling", verzekerde hij. „Je bent volkomen veilig". „O, Rod", fluisterde ze terwijl ze haar hoofd tegen zijn schouder ver borg, „ik was zo geschrokken. Ik dacht, dat we er aan gingen, dat hij ons nu met zijn poten zou verplette ren. „Och", lachte ze zenuwachtig, „gek genoeg heb ik eens gedroomd, dat een olifant me zou doden, maar hij was notabene rose en helemaal zacht en sponzig". ,Ga mee naar de rivier en rust er ven uit", hernam hij, nog steeds met I de armen om haar lieen haar wanke le schreden over het gras leidend. Een omgevallen boom lag in diepe schaduw djnht bij het tussen stenen en rotsen murmelende water, dat kalmerend op Patricia's geschokte zenuwen werkte. Rodney vleide haar voorzichtig neer, kuste haar teder en klopte haar op het hoofd, alsof ze een kind was. Bij zijn schoten op de reus M'kubwa had hij zich niet zo rustig gevoeld' als het leek. Je wist nooit of erin zulke ogen blikken niet iets verkeerd zou gaan: sommige olifantshuiden zijn zo hard als de dikste ketelplaten en tegen dergelijke dieren zijn geweerkogels machteloos. Als het hem niet gelukt was, M'kubwa tot staan te brengen, zou het beest ongetwijfeld hen beiden hebben gedood, want ze konden zich nergens verbergen of heenvluchten. Hij had het gevoel alsof hij van een torenhoog gebouw was gevallen en er ongedeerd afgekomen „Ik had je niet mee moeten nemen", zei hij bedrukt. „De aanval van een olifant is al genoeg om iemand van streek te brengen, vooral de eerste keer. En dan die op ons schietende stroper!" Hij kuste haar andermaal en niet al leen bij wijze van troost. Nu hij na de eerste kus niet was afgewezen, leek het heel natuurlijk dat hij er mee doorging! Patricia keek hem blozend aan en zei met een zwak glimlachje om haar preutse mondje: „Zeg eens. Gervase Rodney, ben je bezig" me het bof te maken?" „Och", grinnikte hij beschaamd, „ik weet wel, dat het ogenblik slecht ge kozen is, maar ik kan er niets aan doen. Je hebt je schitterend gehou den!" Ze nam het compliment blijkbaar goed op. „Ja" hernam ze, „ik had het begin me anders gedacht, maar zo is het ook in orde nietwaar?" „En of liet in orde is!" riep Rodney geestdriftig, terwijl hij haar ander maal omhelsde en nog inniger kuste. Ze liet hem even begaan en zei toen wat ondeugend: „Ik geloof heus, dat ik ie liefheb, jou grote domkop! Je hebt me bijna laten vermoorden en nu handel je zo! Ik kreeg geen enke le kans; je hebt de vesting by verras sing genomen". Rodney staarde haar als betoverd aan. „Ik probeerde het in elk geval", gaf hy eerlijk toe. „Daarom vroeg ik je, met me mee te gaan. Och, ik ben eenvoudig dol op je, was net al dc eerste keer toen ik je zag" (hij was blijkbaar zijn indruk bij dc ontmoe ting ten huize van Lord Talant ver geten!). ,,'t Is allemaal zo wonder lijk gelopen, maar nu weet ik het; je bent het heerlijkste irjeisje dat ik ooit heb gekend!" Patricia keek hem met van geluk schitterende ogen aan. De ontzetten de belevenissen van zoéven schenen nu reeds lang geleden, want dit was voor haar het grote ogenblik. „Vind je dat heus-1" vroeg ze, alsof ze naar meer van die uitspraken verlangde! Rodney liet zich natuurlijk niet on betuigd.- Een poosje later zei hij echter heel zakelijk. „Blijf nu hier zitten, schat en rust uit. Ik ga eens naar de oli fant kijken". „Neen, dat doe je niet!" verklaarde Patricia, nu weer autoritair als te vo ren. „Ik wil je niet uit het gezicht verliezen. Hoe weet je of niet een stroper, misschien zelfs een andere olifant hier in de buurt zal komen en korte metten met me maken? Breng me eerst naar het huis terug, dan kun je daar wat mannen bij elkaar halen en met hen erop uit gaan. De olifant, die je hebt neergeschoten, zal heus wel blijven liggen, nietwaar?" „Goed dan", antwoordde hij vrolijk. „We zullen naar de auto gaan. Van daag kan ik in elk geval tocli niets meer doen; het zal gauw donker zijn". Onderweg vroeg hij ernstig: „Wat zal je grootvader zeggen als hij dit hoort?" „Ik weet het niet", zei Patricia, „maar hij zal er wel om lachen". Dat achtte Rodney onwaarschijnlijk, „Ja, maar jij bent rijk en bovendien zijn erfgename; is hij niet je voogd? Zou hij niet denken, dat het mij om je geld te doen was?" (Wordt vervolgd.)

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1962 | | pagina 12