HET STARTSCHOT VOOR de op€/taile MICHELINIX IS GEVALLEN! PRIJSVRAAG georganiseerd door de PRIJZENLIJST WAT U MOET DOEN: TO 22 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT ZATERDAG 4 MAART 1961 N.V. Ned. Banden-Industrie MICHELIN met 500 prijzen, ter waarde van f 65.000.- 1ste prijs: personenwagen t.w.v. 115.000,- ScI1 6csc"olcr 7 en 8c prijs: vliegvakantie 2 pers. 2de prijs: personenwagen t.w.v. f 8.500,- 3de prijs: personenwagen t.w.v. f 7.500,- 4de prijs: personenwagen t.w.v. f 6.000,- 1 9 en 10e prijs: TV toestel 11 t/in 15c prijs: Radio. j 16 t/m 20c prijs: Radio. 1 21 t/in 30c prijs: Fototoestel 31 t/m 40e prijs: Elektr. buisli. app.. j 41 t/m 50c prijs: Geschenkboii te Lesleden j bij juwelier ƒ1.500.- l 71 t/m lOOe prijs: sortering wijn ƒ1.000.- 100 waardebonnen te besteden bij uw Auto- 500.- I inobielbedrijf 300.- 100 graminolbonplatcnbonuen 100 boekenbonncn 250. 150. 100.. I 100 bioscoopbonnen .die t.w.v. 75.- 50.. 25.. 20.. 15.. 10.. PRIJSVRAAG REGLEMENT De N.V. Nederlandsche Banden-Industrie Michelin sclirijft eenprijsvraaguit-, genaamd OPERATIE „X" mét vijfhonderd prijzen ter waarde van f 65.000.-. 1* Iedereen in Nederland woonachtig, en in het bezit van een geldig rijbewijs, kan aan deze prijs vraag éénmaal deelnemen. 2. De prijsvraag begint op 4 maart 1961 en eindigt 15 april 1961. 3. De prijsvraag heeft betrekking op de brandstofbesparing, die verkregen wordt door het rijden op Micbelin „X" banden. 4. Bijzonderheden over de proeven: Er zijn tien proeven gehouden op verschillende wegen enmet verschillende merkeni -wagens. Voor elke proef zijn twee wagens genomen van hetzelfde merk, type en-bouwjaar en met ongeveer dezelfde kilometerstand. Onder controle van commissarissen werden beide wagens vóór het vertrek gecontroleerd en afge steld, zodat twee zo identiek mogelijke wagens verkregen werden. De ene wagen stond op conventionele banden (oorspronkelijke afmeting), de anderö op de overeen komende afmeting Michelin „X" banden. Beide wagens hebben, met normale belasting, in aan wezigheid van twee onafhankelijke automobiel-technische commissarissen, twee dagen achtereen volgens, achter elkaar rijdend, onder dezelfde weg- en weersomstandigheden gereden. De hoeveelheid brandstof was elke dag voor elke wagen precies dezelfde, van hetzelfde merk en octaangehalte. De eerste dag moest de wagen met conventionele banden stoppen wegens gebrek aan brandstof; de wagen op „X" banden zette zijn weg nog een zeker aantal kilometers voort dankzij de bespaarde brandstof. Om elk door rijstijl of wagen veroorzaakt verschil uit te schakelen heeft de volgende dag een tegenproef plaatsgehad. Na onderlinge verwisseling van de banden hebben de wagens hetzelfde traject nogmaals afgeleg&in tegenovergestelde richting, of in dezelfde richting waar het een circuit betrof. De officiële resultaten van deze proeven zijn onder verzegeld couvert in bewaring gegeven aan Notaris mr. F. A. de Gelder te Amsterdam. 5. De deelnemer aan deze prijsvraag moet op de antwoordstrook: le in kolom A invullen de op „X" banden op de eerste dag en op de tweede dag door dc wagens méér afgelegde kilometers. Hieronder vindt de deelnemer alle gegevens over de tien proef ritten. 2e in kolom B invullen de opt elling van beide getallen uit kolom A. 3e de getallen in kolom B optellen. 6. Het formulier moet duidelijk leesbaar worden ingevuld, er mogen geen-telfouten, doorhalingen of verbeteringen in voorkomen. Antwoordstroken, die aan één dezer voorwaarden niet voldoen, worden terzijde gelegd. 7. Inzendingen, onder gesloten enveloppe, als brief gefrankeerd te richten aan: OPERATIE „X", Postbus X> Amsterdam. Enveloppen, die een later poststempel dragen dan 15.4.1961, worden terzijde gelegd. Voor vermissing of beschadiging van enveloppe of inhoud, ontstaan voor of tijdens de verzen ding, wordt niet ingestaan. Aangetekende zendingen worden niet geaccepteerd. 8. Van deelneming zijn uitgeslotenhet personeel van de N.V. Nederlandsche Banden-Industrie Michelin. al degenen, die aan de proeven hehbehdeelgenomen alsmede hun familieleden en het personeel van'het Reclame- Service Bureau Laurens A."Daane N.V. 9. Na sluitingsdatum:-zullen de verzegelde couverts met de werkelijke resultaten door Notaris Mr. P. A. 'de Gelder worden geopend. Alsdan zullen de inzendingen worden geopend en de. in kolom B in gevulde getallen vergeleken met de werkelijke resultaten. 10. Per 100 meter verschil met het werkelijk resultaat zal 1 strafpunt worden gegeven. De deelnemer, dia in totaal voor de 10 proeven het geringste aantal strafpunten heeft, is winnaar van de eerste prijs. De eerstvolgende ontvangt de tweede prijs, enz. U. Tussen deelnemers met een gelijk aantal strafpunten zal worden heslist door een nieuwe sbrafpunten- berekening te maken, uitgaande van de getallen in kolom A. In het hoogstonwaarschijnlijke geval dat er daarna nog gelijkluidende inzendingen zouden overblijven, zal het lot heslissen. 32. De uitslag van de prijsvraag en de namen van de hoofdprijswinnaars zullen worden gepubliceerd op 21 juni 1961. Alle prijswinnaars ontvangen schriftelijk bericht. 13. Prijsvraagformulieren zijn bij de erkende automobiel- en'autobandenbedrijven gratis verkrijgbaar. Deel.nameiseveneens mogelijk middels het in de dagbladen afgedrukte formulier. 14, De deelnemers verklaren kennis genomen te hebben van dit reglement en hiermede akkoord te gaan door het simpele feit van hun deelname. Over deze prijsvraag en de uilslag kan niet worden gecorrespondeerd. 1 I ANTWOORDSTROOK Naam- Lees aanaacntig onaerstaanae raoei mee gegevens over proeven. 1 1 vuiaeantwoorastrooKinvoigensaeaanwijzingeninart.ovan net regiement, knip de antwoordstrook af en zend deze als brief aan: OPERATIE 'X' - Postbus X - Amsterdam. 1 I I t 1 rov.: Nr. Rijbewijs: GEGEVENS OVER DE PROEVEN 1 1 1 A Méér afgelegde afstanden met "X" banden in kilometers (tot op 1/10 km nauwkeurig) B Opgetelde afstanden van kolom A Deze kolom MET beschrijven 1 1 Gebruikte wagens type en bouwjaar Data en Btarttijden van de proeven Plaats van vertrek Gevolgde route stop plaats op Micbelin wegen kaart nr. Ge bruikte brand stof Gemid delde snelheid km/u Weersomstandig heden Afstanden, afgelegd met da conventionele banden i DAF-comblnatle A 1600 DD 490 1959 le dag 25.16L. 7.5511 station Cal ter, Helft (aan de snelweg) Rotterdam - Breda - Eindhoven-Helmond - Venray - Gennep - Nijmegen - Arnhem - E 36 - E 8 - richting Den Haag C. vak IB Diesel 65 droog, sterk# oostenwind 283,2 Ie dag 2a (toe 2S. lhl.. 8.05 U Idem Idem 6. vale 13 droog, zwakke 313,1 2 FORD-bestelwagen FK 1250 1960 ledag 80.1.6E.12.41U station BP bij Amsterdam (voor Motel) N 80 - (Meppel) E 35 - Assen - Groningen - Heoronveen B, vak 7 Super 83 droog, sterke westenwind 327,8 2a flag Sb 1.61.. 7.2211 station Shell Beetsterrwaag idem la tegenovergestelde richting. 0. vale 2,3 Super 63 natte wegen, 2 uur legen. z.w. wind 290,2 3 LEYLAMD-autobus LCRT Worldmaster 1959 lo dag 14J2.60.. 8J9U station Caltex Goos (naast het Station) Breda - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem - Hengelo - ZwoUo 8, vak 8 Diesel 55 tot 10 u. droog, daarna natto sneeuw, zwakke oostenwind 295,0 2a dag 13J2.60.. 8.56 a station Golf Zwolle (naast het Station) Hengelo - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Goes - Vllssingen 2, vak 14 Dleeel £3 bU vertrek Ijzel. daarna droog, oostenwind 311,1 1 ledag station Esso. begin Afsluitdijk (FrO Afsluitdijk - Alkmaar - Haarlem - Hoofddorp - E 9 - (Utrecht) E 36 - Ede - O Dterlo - Apeldoorn - 6. vak 18 Diesel 53 lichte regen 316,2 4 comb. L 55-34A 1960 Heerde - Kampen - Sneek - Afsluitdijk. ji 2e dag 2e dag 22.12.60., 8.08 u station Shell, Rijksweg Bolsward Idem 5, vak 18 Diesel 62 's morgens regen 's middags droog sterke w. wind 336,7 5 FORD ZEPHYR 1960 le dag 16J2B0.. o.io n (Engeland) Chequers gar. Bricketwood (34 km n.w. v. Londen, kruising M1/A405) Watford - Denham - High Wycombe-Burford - Broadway - Stratford' on' Avon - Warwick - Weedon -Ml- richting Londen. 830. vak8 Super 63 bewolkt, lichto wind 289,8 1 1602.60.. 9.2)11 Zdezn Hem 830, vak 8 Super 68 droog, koud, matige 277,6 §1 6 MERCEDES 190 I960 ledsg 25. 2.01.. 8.10 a (Frankrijk) lsto station Azur na Le Mans richting Laval Laval - Hennen - Kt. Brieuo - Gulngamp. 58, vak 10 Super 30 droog, mooi weer geen wind 237,2 2e dag 25.1.61..15 JOU station Total. 10, rne St, Nicolas - Guincamp Idem in tegenovergestelde richting. 60. vak 12 Super 77 droog, mooi weer 253,0 2e dag 7 OPEL REKORD „1500" 1958 le dag 15,12.60. .10.25 U (DnitsL/Ned.) station Esso Wilhelmstr. - Siegen - Weidenau Siegen - Olpe - Benaberg - Autoweg Aken - Maastricht - Hasselt - Eindhoven - Den Bosch. 2, vak 18 Bensin# 63 •o morgens sneeuw en regen, 'a middags droog 285,1 2e dag 2e dag 1SJ2.60/.104S V. station- Shell Brabant 1 Den Bosch Idem In tegenovergesteld# richting. 202. vak 18 Benzin# 63 3/4 van,het tralect droog daarna natto wegen 277,1 8 PEUGEOT 405 1960 ledag (BelglB) station ShoU Oostende - Menen - Gent - St. Niklaas \,"1 roek Brussel via Ringweg. 8, vak 18 Super 78 droog. tamelUIc 306,2 richting Oostende 2e dag 1.12.60.. asiu Hem Idem ln tegenovergestelde richting: S, vak 18 Super rt 1/3 u. regen, tamelijk 310,6 9 RENAULT DAUPHINE I960 2e dag 28.11.60.. 8.45 U (Frankrijk) station ES30 route da la Barraquo, Clermont - Ferrand N141 - Limoges - Angoulême - Salutes li*137 Rccheforb - Li Bochelle. TL vak 1 Beasü» 65 droog,plaatselijk liebte mist, geen wind 365,8 le dag 29 dag 30.1L&3.. T.ö U station Mobil Ast» (t. Z. r. La BocbeUe) Idem in tegenovergestelde richting. W. vak IS Bastin# es mooi weer. lichte mlet voor Limoge# 370,8 2e dag ..J 10 VOLKSWAGEN De Luxe 1360 ledag 10.SJEL .1130 a staöanEsso, Adralralitslts- kade, Botterdam Snelweg Arnhem - Zutfc-n Apeldoorn Diemerbrug - Schiphol - Voorburg - snelweg richting Utrecht G, vak 13 Super Ti droog, tamelijk sterke s.w. vrind 300,7 le dag 2e dag 12. 2.61.. 7.35 B Idem 6, vak 12 Supar 2 u. hevige regen, daarna droog, zwakke z.w. wind 284,5 In de vakjes van kolom A en B moet op elke stippellijn één getal worden ingevuld. gBMapflgH *9 Iffttranptengmot dén üttetmnnl Mimi Bu>frfe>rflfi l-emmt. Totaal der méér afgelegde afstanden

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1961 | | pagina 12