Najaar 1960 bewees: paarden
kunnen niet worden gemist
Waar zijn onze schepen?
VOOR VISSERS VEERSE VLOOT
DREIGT ONHOUDBARE TOESTAND
550ste STAATSLOTERIJ ,e k.as
4
PROVINCIALS ZBSÜWSB COORANT
DINSDAG 24 JANUARI 1961
VERGADERING AFDELING ZEELAND TREKPAARD
Door dalend ledental heeft Zeeland
thans één hoofdbestuurslid minder
„De paarden kunnen niet worden gemist op liet landbouwbe
drijf. In het natte jaar 1960 is dat overduidelijk gebleken".
Dit constateerde de voorzitter van de afdeling Zeeland van de
Koninklijke Vereniging „Het Nederlandsche Trekpaard", dhr
J. Q. C. Lenshoek uit Kloetinge tijdens de maandagmiddag in
„De Prins van Oranje" te Goes gehouden algemene vergadering.
Ook de secretaris, de heer J. J. Cappon, trok in zijn jaarverslag
de conclusie, dat de boeren, die het afgelopen najaar over paar-
dentrekkracht beschikten, verre in het voordeel waren bij de
genen, die alleen op traetoren waren aangewezen. De bezitters
van paarden konden altijd vooruit, zei de heer Cappon, die eraan
toevoegde, dat op vele boerderijen minstens één span paarden
zou zijn, als er maar werkkrachten waren, die met het span
konden omgaan.
.Helaas", zo zei de secretaris van de zodat automatisch een einde komt
afdeling Zeeland, „voelen de meeste
landarbeiders niet voor het werken
met paarden. Hun ambities gaan uit
naar motoren. Velen willen zelfs niet
meer leren met paarden om te gaan.
Het gevolg is, dat de jonge paarden
het werk niet meer leren, ook al
komen zij er voor in aanmerking.
Ook zal het voor eventuele kopers
in en buiten de provincie steeds
moeilijker worden een „beleerd
paard te kopen", aldus de secretaris.
Uit het jaarverslag van de secretaris
bleek verder, dat het ledental weder
om is afgenomen. Eind 1958 waren
er 2037 leden, eind 1959 nog 2001 en
eind 1960 was het ledental geslonken
tot 1937. Dit had tot gevolg, dat
Zeeland zijn vijfde hoofdbestuurslid
kwijtraakte. De heer Jac. de Putter
uit Axel heeft zich vrijwillig terug
getrokken uit het hoofdbestuur, dat
thans nog 4 Zeeuwse leden telt. Aan
gezien ook het aantal geboorten van
veulens dalende is, is de kans groot
dat volgend jaar wederom een
Zeeuws hoofdbestuurslid zijn zetel
zal moeten afstaan.
De secretaris betreurde het, dat
de overheidssubsidies zo laag zijn
waardoor de premies niet ver
hoogd kunnen worden. Het zou
volgens de secretaris aanbeve
lenswaardig zijn de laagste pre
mies aanmerkelijk te verhogen.
De mogelijkheid daartoe is vrij
wel uitgesloten, daar iedere pre
mieverhoging een flinke aderla
ting van hef kapitaal der afde
ling zou betekenen. Een her
nieuwd verzoek tot verhoging ran
de provinciale subsidie Is inge
diend bij de Provinciale Staten
van Zeeland.
Mini*
er steun
Ook de rijkssubsidie voor merries,
die in 1957 of 1958 een gebruiks
waardecertificaat A, B of C behaal
den. loopt terug. Dit vindt zijn oor
zaak in het feit, dat verschillende
certificaat-merries niet op de premie
keuringen 1960 werden voorgebracht.
De uitkering betreft namelijk alleen
merries, die in 1957 of 1958 het cer
tificaat behaalden. Binnen weinige
jaren zal geen van deze merries nog
op premiekeuringen aanwezig zijn,
Ds. Van Houte te Middelburg
adjunct-directeur V.P.R.O.
Met Ingang van 1 september
Ds. I. J. van Houte, vrijz.
hervormd predikant te- Mid-
delburg, is benoemd tot ad-
junct-directeur van de V.P.R.
O. Het is de bedoeling, dat ds.
Van Houte de huidige direc-
tear van de V.P.R.O., ds. E. D.
H Spelberg, die over twee jaar
met pensioen zal gaan, op-
volgt. In deze tijd zal de Mid-
delburgse predikant zich op de
hoogte stellen van de gang
van zaken bij de radio-omroep.
H De benoeming van ds. Van
H Houte gaat In per 1 septem-
ber a.s.
m Ds. Van Houte is in 1923 in
Amsterdam geboren. Hij stu-
deerde theologie aan de ge-
meentelijke universiteit te Am-
sterdam, waar hij in 1949 zijn
doctoraal examen aflegde. Het
jaar daarop werd hij beroe-
pen te Wapserveen in Drente.
In 1955 kwam ds. Van Houte
H naar Middelburg, waar onder
meer het V.P.R.O.-werk zijn
belangstelling kreeg. Naast tal
H van kerkelijke functies gaf ds.
m Van Houte godsdlenstonder-
wijs aan de rijkskweekschool
jl te Middelburg.
iiiiHiiiiniiiiiiiitiiiiiiiiiiiiniiiiiiiim^
aan de rijkssubsidie. Pogingen van
de koninklijke vereniging ook voor
de volgende jaren iets te bereiken,
hebben geen succes gehad. Blijkbaar
wil men van rijkswege dit betrek
kelijk gering bedrag,' dat de fokkers
enige werkelijke steun geeft, niet
langer meer beschikbaar stellen, con
stateerde de heer Cappon.
Over de 18-maanderskeuringen In
het najaar van 1960 in Oostburg,
Hulst en Goes zei de heer Cappon
dat deze goed zijn geslaagd, maar
dat het aantal aangiften beden
kelijk is teruggelopen. Spreker
vroeg zich af of het gewenst zou
zijn, dat de bonden zich zouden
beraden over verdere centralisa
tie.
Van een vlotte handel In paarden
kan de laatste jaren niet meer wor
den gesproken, zo bleek verder uit
het betoog van de secretaris. Een
fokpaard van hoge klasse brengt nog
wel een bevredigende verkoopprijs
op, maar het fokken voor de handel
loont weinig de moeite. Een uitzon
dering vormden de jongste 18-maan
derskeuringen, waarop diverse paar
den voor een goede prijs van eige
naar verwisselden. In de gezond
heidstoestand van de paarden deden
zich het afgelopen Jaar geen bijzon
dere gebeurtenissen voor. Door het
vele werk, dat in het afgelopen na
jaar van de paarden is gevergd, stak
hier en daar de gevreesde „maandag
ziekte" de kop op.
Bij de aanvang van de vergadering
had de heer Lenshoek een openings
woord gesproken, waarin hij oa. kon
welkom heten de erevoorzitter, jhr,
J. van Vredenburch en de algemeen
voorzitter, de heer J. A. Stols. Be
sloten werd volgend jaar geen uit
België ingevoerde paarden meer op
de centrale keuring toe te laten. De
paarden mogen met ingang van dat
jaar alleen ter „opluistering" aan
wezig zijn. Conform de voordrach
ten werden de bestuursverkiezingen
in de diverse kringen goedgekeurd.
De rekening en verantwoording over
het verstreken boekjaar en de begro
ting voor het komende jaar werden
zonder op- of aanmerkingen vastge
steld. Herkozen werden de Zeeuwse
hoofdbestuursleden J. der Weduwen,
Kerkwerve en als zijn plaatsvervan
ger A. L. C. Brooijmans, Tholen. De
heer M. L. M. IJsebaert te Axel werd
afgevaardigd naar de algemene ver
gadering van de K.V.N.T. De heer
L. Dieleman te Axel is zijn plaats
vervanger.
Medegedeeld werd, dat de nationale
tentoonstelling in Den Bosch op 12
en 13 september zal worden gehou
den. Het is echter niet onmogelijk,
dat de tentoonstelling wordt verscho
ven naar 14 en 15 september. In de
rondvraag bracht de algemeen voor
zitter, de heer Stols nog het coupeer
verbod ter sprake. Hij deelde mede,
dat ook als de Eerste Kamer de wet
zal aanvaarden, de trekpaardenfok
kerij daarin niet rechtstreeks zal be
rusten.
Oud-directeur Houthandel
Alberts in Zeist overleden
In het bejaardentehuis „Nieuw Beer
schoten" te Zeist is zaterdag de heer
E. M. Alberts, oud-directeur van de
N.V. Houthandel voorheen G. Al
berts Lzn. en Co. te Middelburg, over
leden. De heer Alberts, die een zoon
was van de heer G. Alberts Lzn., de
oprichter van de houthandel, is 87
jaar geworden.
Op 16 juli 1873 werd de heer E. M.
Alberts te Bergen op Zoom geboren.
Hij doorliep de h.b.s. te Maastricht en
vervolgens de eerste openbare han
delsschool te Amsterdam. Hierna
maakte de heer Alberts verschillende
reizen naar het buitenland, onder
meer naar Engeland en Amerika,
waar hij werkzaam was in de hout
handel. In 1896 kwam hij bij de hout
handel Alberts te Middelburg. Toen
deze twee jaar later werd omgezet in
een naamloze vennootschap volgde
zijn benoeming tot adjunct-directeur
en in 1904 tot directeur. In 1948 trad
de heer Alberts af, maar hij bleef tot
eind '53 aan het bedrijf verbonden als
algemeen adviseur.
De heer Alberts was verder onder
meer commissaris van de Stoom
vaartmaatschappij „Zeeland" en be
kleedde ook enkele jaren de functie
van president-commissaris. Voorts is
de heer Alberts ook vice-consul van
Noorwegen geweest.
De heer Alberts was officier in de
Orde van Oranje-Nassau en Ridder
le klas in de Olaf-orde van Noor
wegen.
ALBLASSERDIJK 22 v
AMSTELD1EP 21 v.
AMSTERDAM
ORESTES 22 U Amtleriiam
RIJNKERK 22 ta AmiHnUm
SOLON 22 ta Amsterdam
ZAANLAND 2t V. Amsterdam n.
ZONNEKERK 22 t* Amsterdam
AAOTEKERK 21 t» Port Slid
AOAMEMNON 21 ta Tunl*
SAMARINDA 21 v. San Franill
n. Lot Angcloa
SCHELPWIJK 23 v. Btlfut,
M ER WE LLOYO 21
I rad* Bah la
t* Sues
Str. Ormocai
OBERON 21 v. PU.
San Juan dal Sur
ORANJEFONTEIN 21 t
n. Ua Pal ma*
PHILDORA 22 V. Ban
DINTELDIJK 22 v. F
MERWELLOYD
OOSTKERK 21
STEVEN 21 110 m w, Gibraltar
n. Tunla
STRAAT TORRES 21 V. Matadl n.
Douala
TELA IRON 23 te Mackanalt
ZAFRA 21 p. Muscat n. Londen
AAOTEKERK 2« te Port Sudan
ACMAEA 22 v. Ardroeaan
n. Trinidad
AL0ENI8 paas. 23 Oasquet*
Hamburg, 22 aldaar
TJITARUM BI v
VAN RIEBEECK 21 V. I
MuWalla
waikelo 21 ta Kuwall
wonosari 22 t* aait
wonosobo 20 v. Sana
te Manilla
ZUIDERKERK 23 te M
ABIDA 23 ta Curasao
ACILA 23 t* Bhellhavar
ALDABI 21 v. Blontavid
ALOORAB pan. 22 Per
Noronha n. Laa Pal
ALIOTH 23 t« Lo Hav
AAQTEDIJK 21 1«<
rovla n. Laa Pal
AOAMEMMNON 22
AKKRUMDIJK 22 u
BARENDRECHT p
La Ce lbo
CALTEX AMSTERDAM 23 d
Algiers n. Oothenburg
AMSTELDIPE 21 v.
AMSTELHOEK 22 t
AMSTEUHQIEN 21
CALTEX ROTTERDAM 24 to
KARAKORUM 23 V. Chains
n. Chlttagong
KARSIK 27 te Slngspore ver#.
New Yorh
ie. 23 Port
BOVENKERK 24 to T
CALTEX DELFT 22 t
LOPERSUM 22 I
MODJOKERTO 2:
n. Djoddeh
NOOROAM 22 V.
OUWERKERK I
REZA SHAH Tl
HOOOKERK 23 te
HYORA 23 V. Pt. I
Panaaeola
ITTERSUM 21 V. I
FOREST MILL 21 f
n, Portland
FOREST LAKE 21
Aruba n. Lands E
FRAVIZO 20 v. Oon
Alicante
(KRL) a
TJITARUM 23 v. BZrleb
TOQOKUST 22 v. Lesee
KORENDIJK 22 V. F
MAAS 23 te Lettable
MATARAM 21 v. Middleabor,
MEERKERK 21 te Antwerr
MONTFERLANO 21 rede
NIEUW AM2TERDAM 23 t
Cr late bal
I NOORT SS ta Singapore
JIDERKRUIS 23
SCHADERAPPORT GARNALENVISSERIJ
Vele vissers missen
financiële middelen
In het rapport over de schade
van de garnalenvisserij te Ar-
nemuiden en Veere tengevolge
van de Deltawerken, welk rap
port in opdracht van „Zevibel"
is opgemaakt door het E.T.I. en
waarvan het concept zaterdag
j.l. tijdens een vergadering van
het „Zeviber'-bestuur en D.E.L.
ter sprake gebracht werd,
wordt geconcludeerd, dat door
het uitblijven van een schade
regeling een onhoudbare toe
stand voor de vissers van de
Veerse vloot dreigt te ontstaan.
Opgemerkt wordt, dat vele vis
sers de financiële middelen mis
sen om de aanzienlijke kosten,
die verbonden zijn aan de over
schakeling op de visserij in Co-
lijnsplaat, voor hun eigen reke
ning te nemen in afwachting
van de totstandkoming van een
schadevergoedingsregeling.
Dit heeft ernstige ongerustheid on
der de vissers doen ontstaan, aldus
wordt verder opgemerkt, omdat men
vreest, dat de garnalenvisserij bin
nenkort niet meer lonend uitgeoefend
kan worden, tenzij op zeer korte ter
mijn van overheidswege voorzienin
gen worden getroffen.
Deze voorzieningen zullen In de eer
ste plaats de financiering van de
verbetering en de vernieuwing van
de vloot moeten betreffen, zo con
cludeert de rapporteur. Hierbij dient
vooral te worden gestreefd naar een
kredietregeling met voor de vissers
aanvaardbare faciliteiten, bijvoor
beeld in de vorm van een renteloos
voorschot gedurende vijf jaar.
Maatregelen
Voor de overige compensatie
maatregelen adviseert liet E.T.I.
het volgende:
1. Geen mijnrechten in de nieuwe
vismijn te Coiijnsplaat.
3. Overgangsuitkeringen voor ou
dere vissers tussen 55 en 65
jaar, die het bedrijf staken.
3. Gratis omscholing van jonge
ren voor de visserij onder de
gewijzigde omstandigheden
met financiële tegemoetko
ming.
4. Verhuiskostenvergoeding voor
de vissers, en
o. Reiskostenvergoeding voor de
vissers gedurende een bepaalde
periode, zolang nog geen on
derdak in de nieuwe haven
plaats beschikbaar is.
De nadelen van de overplaatsing
voor de vissers zijn van tweeërlei
aard. In de eerste plaats wordt de
vaarafstand van de visgronden naar
Coiijnsplaat vrij aanzienlijk ver
lengd, namelijk rond elf kilometer
per visdag of iys tot 2 uur per dag.
Bovendien moeten de schepen door
deze langere vaarafstand zeewaardi
ger worden gemaakt en met zwaar
dere motoren worden uitgerust. Deze
verbetering lean men volgens het
rapport bereiken door verbouwing
van de schepen alsmede plaatsing
van een zwaardere motor, of door
nieuwbouw of tweedehands aankoop.
Nieuwbouw
In geval van nieuwbouw -met ge
lijktijdig opruimen van het bestaan
de schip moet rekening gehouden
worden met een investering van rond
één ton. Bij de aanschaffing van een
tweedehands vaartuig ligt de aan
schaffingswaarde rond de ƒ40.000.
De kosten, die met de vervanging en
de verbetering van de bestaande
schepen zijn gemoeid, heeft de pro
vinciale commissie ter bestudering
van de visserijproblemen geschat op
ongeveer zes ton.
De vergoeding voor de oudere vis
sers, die het bedrijf staken, zou vol
gens de rapporteur dienen te worden
berekend op basis van de netto-in
komsten, die gedurende een recente
periode in de garnalenvisserij wer
den behaald.
De omschakeling van vissers voor
een ander beroep zal pas onder ogen
moeten worden gezien omstreeks
1978, wanneer de Oosterscheldc afge
sloten is. Momenteel is er overigens
weinig belangstelling voor overscha-
mmb
Op 'de kruising Hoor kerkstraat en
Koorkerkhof te Middelburg kwamen
gistermiddag omstreeks drie uur een
personenauto, bestuur door W. F. v.
d. H. uit Sint-Laurensen een scoo
ter, bereden door A. R. uit Middel
burg, met elkaar in botsing. Als ge
volg daarvan kwam de scooterrijder
te vallenwaardoor hij de rechterpols
brak. Hij werd naar het gasthuis
overgebracht.
De commissaris van politie te
Middelburg verzoekt getuigen van
dit ongeluk zich te willen melden
aan zijn bureau in de Lange Gist-
straat, of te telefoneren naar
nummer 01180-22'M.
(FOTO P.Z.C
Donderdag vergadering
Raad Kapelle herziet
uitbreidingsplan
De gemeenteraad te Kapelle zal don
derdagmiddag om half drie in open
bare vergadering bijeenkomen. De
agenda geeft als te behandelen pun
ten aan: de vaststelling van de par
tiële herziening van het uitbreidings
plan, een voorstel tot verhuur van
net kleuterschoolgebouw aan de Ju-
lianastraat aan de Zeeuwse Land
bouw Maatschappij en een voorstel
tot aankoop van percelen grond in
Dijkwel, ter voorziening in bouwter
rein. Verder is er een verzoek van
het bestuur van de bijzondere school
te Kapeüe om beschikbaarstelling
van gelden voor herstellingswerk van
het dak. terwijl er ook weer enkele
verzoeken zullen worden behandeld
voor een aanvrage om premie voor
woningverbetering. Tenslotte is er
nog de behandeling van een bezwaar
schrift inzake de aanslag rioolbelas
ting 1960 alsmede het verhuren van
enkele woningwetwoningen te Schore.
keling. Anders is het gesteld met de
verbetering van de vakkennis onder
de vissers, waardoor een bijscholing
op de visserijschool nodig zal zijn.
Hiervoor zou gratis een aanvullende
zaterdagmiddagcursus, bijvoorbeeld
gedurende twee jaar, met vergoeding
van reiskosten naar de visserijschool
te Vlissingen dienen te worden inge
steld.
Als verhuiskosten dienen volgens het
rapport te worden aangemerkt, a: de
kosten, verbonden aan het overbren
gen van de inboedel; b: de door ge
huwde vissers" wegens verhuizing
noodzakelijk te maken inrichtings
kosten tot een maximum bedrag van
20% van het jaarinkomen; c: de
eenmalige vervoerskosten van de be
trokken vissers met hun gezin naai
de nieuwe woonplaats.
Nagekomen advertenties
Heden overleed, na een
kortstondig lijden, on
ze lieve zuster en be
huwdzuster
CATHARINA
CRISTINA
GELDOF
VOORHANS,
in de ouderdom van 77
jaar.
K. Voorhans.
A. J. Voorhans
Verhulst.
E. Maassen
Voorhans.
Middelburg,
22 januari '1961.
Wilt U iedere dag
het laatste nieuws
in de
brievenbus
Dan een
abonnement
op de
Prov. Zeeuwse
Courant.
HOGE PRIJZEN
21627 200 1074 120S 1623 1672 2012 2399 2500 2567 2649 2777 3063 3171 3791 5107 5212
5616 5912 5937 6036 6526 7130 7706 7775 8610 8642 8868 9018 9079 9147 9684 9686 9752
10379 11282 11317 11679 11698 11950 12116 12194 12897 13252 13253 13265 13335 13487
13669 14591 14752 15003 15760 16074 16099 16193 16296 16589 16965 17031 17093 17366
37495 17553 17701 1S028 18200 19211 19398 19707 19967 20014 20118 21200 21427 21570
21763
PRIJZEN VAN ƒ20.—
3008 055 062 069 073 091 095 115 171 173
193 206 211 220 230 258 267 324 343 378
428 487 501 513 585 662 674 675 679 686
714 82S 842 860 957 962 963 987
2045 078 086 093 106 114 136 153 165 172
191
205 215 266 287 295 315 330 334 344 359
455 459 475 478 494 496 522 537 547 549
565 571 G47 648 655 657 662 695 696 745
754 793 821 84" 877 930 943 999
3011 013 018 053 055 084 102 128 147 155
191 208 217 272 316 338 340 355 385 415
428 451 469 525 572 597 667 771 800 816
829 830 832 859 905 960 980
4013 061 086 109 128 153 164 202 226 256
311 409 457 468 482 508 560 574 595 604
624 658 660 662 671 734 743 794 805 819
825 826 842 861 882 895 920 940 997
5042 076 103 111 118 133 147 169 223 252
268 274 297 394 405 411 422 424 433 441
479 502 517 543 551 563 573 666 667 714
724 730 742 769 780 782 788 793 802 S13
S20 834 861 891 896 916 917 922 923 925
972 986
«063 064 081 098 099 109 146 181 191 210
253 264 272 280 319 354 358 427 439 477
481 499 538 549 558 563 578 597 645 661
671 713 727 765 826 870 874 875 908 945
968 986
7006 062 085 0S6 097 152 213 214 229 247
280 341 406 439 486 496 516 582 585 595
649 672 688 696 713 722 741 753 787 79S
808 809 842 879 908 913 915 936 945 995
8028 031 040 063 085 095 106 107 165 166
184 229 313 329 379 403 410 418 435 520
530 533 539 555 563 569 573 626 747 767
782 784 835 845 863 870 896 969 984 988
999
8011 045 064 131 154 159 163 195 204 241
218 252 263 320 323 343 347 353 411 421
466 558 575 598 615 616 676 712 726 749
753 796 814 824 850 862 870 908 912 933
956 962 964 966 973 990
10039 051 061 079 081 083 106 125 173 174
181 209 212 238 247 259 263 292 342 345
348 389 406 425 427 589 601 tri'. 850 654
655 680 703 720 745 767 782 LM 844 876
897 936 941 943 952 959 980 C01
11005 028 054 055 070 071 074 "21 221 255
364 394 412 434 445 485 506 529 567 633
652 674 728 730 771 813 821 833 837 874
879 S94 896 911 919 979 986 987
12065 082 095 117 147 .164 195 201 212 238
317 318 345 388 389 393 428 431 437 491
522 543 555 639 732 771 773 795 819 831
S59 905 947
13003 006 025 050 051 077 087 092 1<M 151
164 189 203 216 259 291 300 376 384 418
466 470 495 540 559 680 690 742 752 756
772 797 804 811 819 825 839 841 849 867
941 965
14018 023 051 058 105 118 132 133 144 182
225 232 245 270 281 285 300 344 356 363
386 410 428 430 450 497 560 563 580 583
587 599 612 650 659 674 743 767 802 868
871 883 894 904 958 964
15042 065 078 084 117 171 198 200 232 233
262 272 311 335 336 338 358 368 380 396
397 410 425 432 470 484 49S 508 527 537
551 596 624 656 697 708 7:10 713 758 807
837 8-12 861 874 911 912 924 930 941 976
16012 044 061 130 142 171 174 214 281 297
323 337 352 407 420 488 508 537 539 558
585 631 660 663 673 722 752 776 785 812
|17 830 839 861 S79 929 935 951 973 975
"Soa 25Ë 255 096 118 128 142 168 201 207
220 286 315 353 376 453 462 474 475 506
5-12 559 586 62S 634 641 661 66S 671 681
<11 7S6 788 794 795 821 S49 900 902 903
972 987
lg030 081 085 099 103 105 123 172 394 210
254 284 291 328 332 336 352 407 409 432
ill 4no 555 521 534 555 556 616 680
£8? JoJ Z2? 7(55 778 794 823 848
979 998 903 90S 919 941 956 958
10012 110 111 145 180 221 259 266 329 340
344 347 3f5 39G 408 472 495 552 556 5S2
605 619 632 665 677 SU S14 S46 851 924
20008 021 023 948 064 101 231 256 259
290 332 366 391 428 435 448 467 496 498
501 502 516 521 522 539 541 566 584 586
019 623 634 65S 709 716 746 769 773 781
807 826 891 896 901 922 978 934
31010 042 050 051 074 077 113 154 160 380
185 227 230 239 317 360 413 443 472 482
52? 522 525 55J 571 593 599 698 793 rn
747-748 762 773 802 371 873 967 988