Goese raad vraagt spoedige
beslissing over bestuurscrisis
Zeeuwse Almanak
Zierikzee ontsnapte
aan watercatastrofe
Grote stormschade
in Zeeland
ZIERIKZEEËNAAR OMGEKOMEN
BIJ BOTSING ONDER ZIJPE
Agenda
2
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
DONDERDAG 22 SE- BER I960
MOTIE-LOEVE AANGENOMEN
B. en W. zoeken contact met
Vereniging van Ned. Gemeenten
De gemeenteraad van Goes
heeft woensdagavond een motie
aangenomen van de heren M.
Loeve mede-ondertekend
door de heren Ph. Haverhoek,
F. P. J. Polderman en N. E. van
Santé over de gezagscrisis in
Goes. In deze motie, die ter ken
nis zal worden gebracht van de
minister van binnenlandse za
ken, de commissaris der konin
gin in de provincie Zeeland en
de leden van Gedeputeerde Sta
ten, wordt aangedrongen op het
nemen van een spoedige beslis
sing inzake de nog steeds voort
durende bestuurscrisis. De raad
spreekt zijn ernstige bezorgd
heid uit over het nog langer uit
blijven van beslissingen.
Jn de motie wordt geconstateerd, dat
de behandeling van het rapport van
de commissie ad hoe uit de Goese
raad en het memorandum van Ge
deputeerde Staten nauwelijks langer
kan worden opgeschort. Tenslotte
geeft de raad te kennen, dat hij zich
op korte termijn opnieuw zal bera
den over de snelle vervulling van
zijn autonome taak in dezen.
Deze motie kwam aan het slot van
een rustige vergadering, waarin de
aad zich in ruim anderhalf uur door
een lijvige agenda had heengewerkt.
Als laatste spreker in. de rondvraag
kreeg de heer M. Loeve (a.r.) toe
stemming van de raad een geheel
nieuw punt aan de agenda toe te voe
gen. namelijk „bespreking bestuurs
crisis en houding van de raad ten
opzichte van het rapport van de com
missie ad hoe en het memorandum
van Ged. Staten". De heer Loeve gaf
daarop een uitvoerig resumé van de
raadsvergadering van 29 juni j.l.,
toen de raad de behandeling van het
rapport-Visscher uitstelde. De heer
Loeve Was toen het enige r aadslid,
Dwars op (le rijksweg van Zijpe
tiaar Zierikzee, onder Bruinisse
stond woensdagmiddag deze volko
men vernielde bestelwagen uit Zie
rikzee als een trieste herinnering
aan een tragisch verkeersongeval,
dat daar kort tevoren was ontstaan.
De bestuurder van deze wagen, de
heer A. J. van Lavieren, uit Zierik
zee, kwam daarbij om het leven.
(Foto P.Z.C.)
dat zich hiertegen verzette. Hij wilde
een snelle afhandeling van het rap
port.
„Het duurt allemaal veel te lang",
zei de heer Loeve. Hij betoogde,
dat vele geruchten de ronde doen
in Goes. Week-in-week-uit hoor je,
dat de minister een beslissing zal
nemen. Het blijft maar duren, al
dus spreker. Hij kwam vervolgens
met zijn motie, die mede-onderte
kend was door drie andere raads
leden.
Geen bezwaren
De motie van de heer Loeve ontmoet
te vrijwel geen bezwaren. De heer J.
S. Visscher (p.v.d.a.) merkte op, dat
hij uitdrukkelijk onderscheid wenste
te maken tussen het onderzoek van
de commissie ad hoe en dat van Ged.
Staten van Zeeland. Ook de wethou
ders J. H. Roose en J. J. van Melle
konden zicli met de motie verenigen.
De heer Van Melle sprak nog als zijn
mening uit. dat Ged. Staten deze af
faire veel te lang op zijn beloop heb
ben gelaten. Nadat nog wethouder H.
B. Bouwman had verklaard met de
motie te kuïinen instemmen, werd
deze zonder hoofdelijke stemming
aanvaard.
Ander aspect
Een geheel ander aspect in de Goese
gezagscrisis was de mededeling van
burgemeester H. K. Michaëlis bij het
begin van de raadsvergadering, dat
het college van B. en W. unaniem
had besloten contact te zoeken met
de hoofddirecteur van de Vereniging
van Nederlandse Gemeenten, de heer
N. Arkema, alsmede met de direc-
REGEN BELEMMERDE UITZICHT
Vrachtwagen uit
Hekendorp verleende
geen voorrang
Bij een botsing tussen een vracht
auto met aanhangwagen en een be
stelauto op de rijksweg onder Brui
nisse, dicht bij het opstelplein van
het veer over het Zijpe, is woensdag
middag de 39-jarige heer A. J. van
Lavieren uit Zierikzee om het leven
gekomen. De heer Van Lavieren reed
als bestuurder van de bestelwagen in
de richting van het veer, toen het
hem tegemoet komende vrachtwa-
genstel links afsloeg om de „Lange
weg" in te draaien. De bestuurder
van de uit Zuid-Holland afkomstige
vrachtwagen, de 21-jarige A. A. S.
uit Hekendorp, verzuimde voorrang
te verlenen aan de bestelwagen, die
zich met een klap in de flank van de
\Tachtwagen boorde. Het front van
de auto uit Zierikzee werd over de
gehele breedte ingedrukt. De heer
Van Lavieren moet vrijwel op slag
dood zijn geweest. S. bleef onge
deerd.
Een lang en kaarsrecht remspoor
toonde aan, dat de heer Van Lavieren
nog getracht heeft door krachtig
remmen een aanrijding te voorko
men. Het ongeluk gebeurde om
streeks kwart voor vijf, tijdens een
hevige regenbui. De bestuurder van
de vrachtwagen, die ln een van de
veerboot lcomende autofile reed, heeft
de nadering van de bestelwagen door
VAN
uitvin
TOT
UNIFORMFONDS i daan om zicli in tenue te steken.
Het fanfarekorps „Crescendo" organiseren van een bazaar
uit Oostkapelle heeft dezer da- eeïl verloting en dergelijke moe-
t. i. i.
gen een uniformfonds in het- le
ven geroepen en daarmee de
eerste daadwerkelijke stap ge-
TROOST
Onze man-binnenland had een kater
van de Olympische Spelen. Dagen
achtereen had hij een stroom van
berichten over de opwindendste
prestaties moeten doorgeven naar de
sportredactie en hoewel al dat sport-
geweld hem niet zo bijster boeide,
wierp hij van tijd toch wel eens een
blik in die verhalen.
En hij kwam onder de indruk.
..Wat ben ilc toch eigenlijk een sul",
peinsde hij droefgeestig. „Nooit iets
gepresteerd op sportgebiedniet met
voetballen, niet met zwemmen, niet
met: hardlopen, zélfs niet met tafel
tennis. Al die andere kerels zo
piekerde hij verder kunnen later
aan hun kinderen medailles en be
kers laten zien. „Kijk", zeggen ze
dan trots, „kijk, die heeft pappa ge
wonnen". En ik? Niet één klein
trof eet je kan ik laten zien".
Het zat hem echt dwars, zó dicars,
dat hij 's avonds zijn gemoed luchtte
bi) zijn vrouw.
Ze keek hem verbaasd aan, dacht
even na en sprak toen troostend:
„Maar kerel, jij hebt je lege bier
flesjes toch..."
ten zorgen, dat het korps het
basisbedrag voor de aanschaf
hij elkaar krijgt.
Het besluit van „de muziek" zal door
vele inwoners worden toegejuicht, zo
meent onze correspondent, gezien de
belangrijke plaats, die „Crescendo"
in het dorpsleven inneemt en de me
dewerking, die het korps in het zo
juist geëindigde badseizoen aan de
evenementen heeft gegeven. Burge
meester F. G. Sprenger, die tevens
ere-voorzitter van de vereniging is.
toonde zich bijzonder enthousiast
over het genomen initiatief en
schonk spontaan een belangrijke gift
voor het fonds.
ETEN
In Ycrseke kunnen ze niet alleen
met oesters en mosselen overweg!
Ze weten daar ook hoe ze oliebol
len moeten eten. Dat bleek wel
bij het oogstfeest, toen het Leger
des Heil» een ollebollenaktie op
touw zette. Er werden er meer
dan vijfduizend, aan de man ge
bracht.
TOT SLOT
Om tot slot nog even in Yerseke te
blijven: De plaatselijke harmonie
.Mozart" besluit zaterdagavond haar
reeks concerten van dit seizoen met
een uitvoering op de Paardenmarkt.
Het is de bedoeling om tijdens het
concert de prijzen uit te reiken van
de versieringen en de optocht bij de
oester- en mosselfeesten. Het optre
den van „Mozart" begint om half
acht,
het regengordijn niet opgemerkt. Het
slachtoffer laat vrouw en drie kinde
ren na.
Een tragische bijzonderheid is nog,
dat de heer Van Lavieren op weg was
naar Nijmegen, waar vandaag een
familielid in het huwelijk zou treden.
Hij was de enige inzittende van de
bestelwagen; zijn echtgenote ver
toefde reeds in Nijmegen. Het stoffe
lijk overschot van het slachtoffer
werd overgebracht naar het Zweedse
Rode-Kruisziekenhuis in Zierikzee.
Op hetzelfde kruispunt gebeurde en
kele weken geleden eveneens een ern
stig verkeersongeluk, toen twee be
stelwagens over de kop sloegen, maar
waarbij de bestuurders vrijwel onge
deerd bleven.
Verbetering Zeeuwse
wegen, f 2,4 miljoen
Op de begroting van verkeer en wa
terstaat voor 1961 werd 2.400.000
geraamd voor kosten van onderhoud
en verbetering van Zeeuwse wegen,
welke voorkomen op het rijkswegen-
plan. Voortgegaan zal worden met de
verbetering van de weg nr. 18 op
St.-Philipsland en Schouwen
250.000) en met enkele plaatselij
ke verbeteringen van weg 58 op
Zuid-Beveland 300.000).
De aansluiting nabij Goes van de
door de provincie aan te leggen weg
naar de Zandkreekdam zal worden
voltooid 500.000). De profiel- en
tracéverbetering van het gedeelte
Aardenburg-grens van weg 58c zal
worden voltooid 150.000), terwijl
de traverse door Kloosterzande van
weg 60, ged. Perkpolder-Belgische
grens, zal worden verbeterd
150.000).
teur van het bureau Personeelsbe
heer en organisatie van de Vereni
ging van Nederlandse Gemeenten, de
heer F. W. G. Smeets en de directeur
van het Centraal Bureau voor Verifi
catie en Financiële Adviezen, de heer
G. Ch. Geelen. Dit contact wordt ge
zocht, omdat in het memorandum
van Ged. Staten van Zeeland duide
lijke verwijzingen staan naar de ei
gen verantwoordelijkheid der ge
meente.
15. en W. willen geadviseerd worden
hoe hun houding ten opzichte liier-
van moet zijn en of op korte termijn
maatregelen genomen dienen te wor
den. Volgende week woensdagmor
gen om half elf zullen B. en W. de
eerste bespreking hebben met do drie
genoemde directeuren. De raad zal in
een volgende vergadering nader over
de aangelegenheid worden geïnfor
meerd, zo deelde burgemeester Mi
chaëlis mede.
Een ton voor stalen
ducdalf veerboot Zijpe
In de begroting van Verkeer en Wa
terstaat voor 1961 werd een bedrag
van f 330.000 uitgetrokken voor on
derhoud en verbetering van de tram
weghavens aan het Zijpe. Onder meer
is een bedrag van f 100.000 geraamd
voor het maken van een stalen duc
dalf voor geleiding van de veerboot.
NIEUWE EN OUDE HAVEN LIEPEN OVER
Elektriciteit viel
uit: sluisdeuren
konden niet dicht
Zierikzee is in de nacht van
dinsdag op woensdag op het
nippertje aan een overstro
mingscatastrofe ontsnapt,
toen storm en tij abnormaal
grote watermassa's het Ha
venkanaal instuwden en men
tengevolge van het uitvallen
van de elektriciteit, moeilijk
heden had met het dicht
draaien van de nieuwe schut
sluis in het Havenkanaal.
Omstreeks half drie het
water zou tot vier uur stij
gen stonden het Luitje en
de Kade aan de nieuwe haven
geheel blank. Het water
stroomde toen ook reeds
over de boorden van de Oude
Haven. Nog juist op tijd
heeft men de sluis met hand
kracht kunnen dichtdraaien.
Als het water nog enkele
tientallen centimeters was
gestegen, zou liet de lager
gelegen delen, van de stad
zijn binnengedrongen.
Het bedieningspersoneel van de
schutsluis was vroegtijdig paraat.
Toen het water echter het in vel
band met de tegendruk vereiste
peil van 1.80 meter boven N.A.P.
had bereikt, bleek de stroom te
zijn uitgevallen. Dit was om
streeks half drie. Een deel van
het bedieningspersoneel is toen in
een roeibootje het havenkanaajj
overgestoken.
Indien men van handkracht ge
bruik maakt om de sluizen dicht
te draaien, moet dit namelijk aan
beide zijden van het kanaal gebeu
ren.
Ook (Te verlichting was uitge
vallen cn dit gaf uiteraard bij
komende moeilijkheden. Wan
neer men daarbij nog de twin
tig minuten telt, die nodig zijn
om de sluizen met handkracht
dicht te draaien, is de spanning
die er bij de schutsluis heerste,
voldoende geïllustreerd.
Omstreeks half één was een deel
van het elektriciteitsnet in' Zie
rikzee spanningloos geraakt, ten
gevolge van een storing in een
hoogspanningskabel. Enkele
transiormatorstations kwamen
tijdelijk zonder stroom, waardoor
een deel van de stad en de buiten
wijken de Graehtweg en het
gebied in de Zuidhoek, waarbij
ook de schutsluis is gesitueerd
in het donker kwam te zitten. Om
half twee was de storing reeds
voor het grootste deel opgeheven.
De motoren van de schutsluis kre
gen echter eerst tegen drie uur
weer voldoende stroom om de
deuren te kunnen dichtdraaien,
hetgeen toen juist met hand
kracht was volbracht.
Het water kwam deze nacht in
de omgeving van Zierikzee zo
hoog, dat het grootste deel van
liet opstelplein van de veerhaven
„De Val" blank kwani te staan.
Slechts enkele Zierikzeeënaars
waren getuige van het „overlo
pen" van Nieuwe en Oude Haven.
Het gehele politieapparaat was
echter op de been cn volgde
nauwlettend de „strijd" tussen
het wassende water en het bedie
ningspersoneel van de schutsluis.
Zo de Iaatsten de strijd verloren
hadden, cn gelukkig voor Zie
rikzee, Is dat niet gebeurd zou
de gehele bevolking door voortdu-
dend geloei van de brandsireno
zijn gealarmeerd.
Slot van pag. 1
begin van de middag de boule-
vardmuur bereikte, te dichten.
Een onafgebroken stroom van
met puin beladen vrachtwagens
en meten en en en en en
raasde daarna door Vlissingen
en met een capaciteit van 270 ton
per uur dat wil zegge. 54
autoladingen puin per uur zag
men kans om het gat in hoog
tempo vol te storten.
Ter geruststelling van de Vlissingers
zij vermeld, dat de schade aan de
glooiing buiten de eigenlijke water
kering valt. De zich zo snel u'tbreï-
dende schade aan de glooiing laat
zich onder meer verklaren door het
feit, dat bij de vloed een verhoging
van 1.04 meter plus N.A.P. optrad.
De maximale waterstand was 3.27
meter plus N.A.P. De scheuren die
links en rechts van het gat zicht
baar zijn, zijn gedeeltelijk reeds van
oudere datum. Wat de nieuwe scheu
ren betreft heeft men reeds maat
regelen genomen. Men hoopt zo
spoedig mogelijk tc kunnen over
gaan tot een definitief herstel van
de Vlissingse boulevardglooiing.
Perenoogst
Wind on regen hebben in de nacht
van dinsdag op woensdag danig huis
gehouden in de Bevelandse boom
gaarden. Vooral aan de peren werd
grote schade toegebracht. Op vele
percelen zijn de plukrijpe peren als
het ware overvallen door net nood
weer. Naar schatting 30 tot 50
vau de perenoogst is verloren ge
gaan. In tal van boomgaarden liggen
de peren bij tientallen en honderden
onder de bomen. Per hectare zijn vele
honderden kilo's „val". De schade
was het grootst op de onbeschutte
percelen.
Ook in de Schouwse Westhoek heeft
het fruit veel te lijden gehad.
Vooral de bekende en gewilde soor
ten Doyenne du Cornice, Conférence
en Legipont hebben veel te lijden ge
had van de harde wind. Er zijn zelfs
percelen waarop meer dan de helft
van de peren is afgevallen.
Voor de fruitkwekers, die over en
kele dagen aan de pluk beginnen, be
tekent dat een belangrijke schade
post. Op het oog mogen de gevallen
peren er nog goed uitzien, maar na
enkele dagen beginnen zij al rotte
plekjes te vertonen.
De appelen hebben het stormach
tige weer beter doorstaan. Aan de
Golden Delicious is weinig schade
toegebracht, aan Jonathan iets
meer, maar daarentegen hebben
de goudrenetten het weer zwaar
te verduren gehad. De harde wind
heeft vrij belangrijke schade aan
dit ras toegebracht.
De bramenoogst, die zo langzamer
hand ten einde liep, is door het storm
achtige weer abrupt afgebroken. De
struiken hebben zoveel schade onder
vonden, dat verder oogsten vrijwel
geen zin meer heeft.
Strandhuisjes
Van do Zeeuwse badplaatsen was het
vooral Zoutelando, dat van het storm
geweld to lijden had. Tientallen
strandhuisjes sloegen kapot. Halve
deuren en planken lagen woensdag
morgen op de brede wandelboule
vard, daarheen gebracht door het ab
normale hoge water, dat zelfs bij de
vloed van dinsdagnacht op de „boule
vard" stond.
In Dishoek waren diverse huisjes om
gewaaid en beschadigd. Hetzelfde
beeld bood het Domburgse strand. De
zee sloeg in WestkapeUe een stukje
duin weg. Hier waren ongeveer twin
tig van de nog op het strand staande
huisjes kapot.
Veel minder groot was de schade, die
storm en regen achterlieten aan de
Zeeuws-Vlaamse kust. Slechts in
Nieuwvliet werden enkele van de nog
niet opgeruimde tentjes beschadigd.
In Breskens en Cadzand waren voor
de storm vrijwel geen huisjes meer
aanwezig.
De trap van de duinovergang
Haamstede bij de vuurtoren sloeg
dinsdagnacht eveneens weg. In de
Schouwse westhoek waren de meeste
strandhuisjes al opgeruimd. Alleen
bij Westenschouwen en Haamstede
zijn er een zestal stukgeslagen. Ook
in Renesse sloegen 6 strandhokjes
weg, alsmede enkele windschermen
en omheiningen. In Haamstede ver
dwenen 6 strandhuisjes.
De kolkende golven sloegen in de
nacht van dinsdag op woensdag in
Zoutelande tientallen strandhuisjes
kapot. De brokstukken van de tentjes
op het strand bij de noordelijke
duinovergang werden door de zee
meegevoerd en bleven bij afgaand
water tegen het paalhoofd liggen.
(Foto P.Z.C.)
Gisteren was men nog doende het
wrakhout op te ruimen.
De schade onder de bomen was ook
in de Schouwse westhoek aanzienlijk.
Vele dennen in het bos bij Renesse
moesten het ontgelden evenals enkele
bomen aan de Hoogenboomlaan.
Sluis te Kais
Storm en hoge waterstand waren er
ook oorzaak van, dat de nieuwe
sluis in de afsluitdam tussen Noord-
en Zuid-Beveland bij Kats gisteren
defect raakte. In de nacht vai dins
dag op woensdag bereikte het wa
ter een stand van 3.56 meter plus
N.A.P. en dit bleek te veel voor de
kelders, waarin de motoren en trans
formatoren voor de bediening van
de sluisdeuren zijn opgesteld. De
acht motoren en de daarbij behoren
de transformatoren zijn zo geplaatst
dat dè transformatoren bij een wa
terstand van 2.75 meter plus N.A.P.
onder water lopen. Bij een stand
van 3.40 meter plus N.A.P. komen
de motoren onder water te staan.
Het water dringt binnen door de
gaten in de kelder, nodig voor het
in- en uitgaan van de duwpersen.
Eerst wanneer de dam bij Veere ge
sloten is zal de kelder voor onder
lopen gevrijwaard zijn. Als gevolg
van het uitvallen van de motoren is
ook de helft van de verlichting van
de sluis gedoofd. De seinverlicntlng,
die op een andere motor is gescha
keld, bleef echter werken.
Duinafslag
Niet alleen in WestkapeUe, maar ook
in de strook Haamstede-Westen-
schouwen heeft de zee een stuk van
de duinen weggeslagen. De afslag
was hier echter veel ernstiger en va
rieerde van drie tot vijf meter.
BOEIEN
Meer landinwaarts waren het vooral
bomen, die het moesten ontgelden. In
Middelburg was dat onder meer het
geval op de Oude Vismarkt, de Na
dorst en het Molenwater, waar voor
de Schouwburg een fraai exemplaar
werd „ontkroond".
In de Vlissingse Irislaan woei een
hek van ongeveer 75 meter weg, dat
rondom een bouwwerk stond. Verder
stortte ln de Molenstraat te Vlissin
gen een gevel van 'n pakhuis in. Ook
werden onder meer in de Schelde-
straat. Van Dishoeckstraat en op de
Koudekerkseweg verschillende bo
men ontworteld. Datzelfde deed zich
onder meer. ook voor bij de sluis ln
Temeuzen en in Grijpskerke.
De Christelijke Kweekschool te Mid
delburg had in enkele lokalen over
last van regenwater. Op de huishoud
school te Middelburg viel een om
gewaaide boom.
Op tal van Bevelandse landwegen
troffen automobilisten, motor- en
wielrijders gisterochtend takken aan
die van de bomen waren gewaaid,
en in enkele gevallen zelfs complete
bomen. De wind had o.m. enkele bo-
mèn ontworteld langs de provinciale
weg Goes-Hoedekenskerke. Ook in
het centrum van Goes nabij de Dam
werd een boom uit de grond gerukt.
Een bromfiets en een motorfiets zijn
te Haamstede op een omgevallen
boom op de Kloosterweg gereden.
Jachtje in moeilijkheden
Tengevolge van zware regenval is
een kraanwagen van do A.M.Z. in
Goes het circus Boltini, dat aan de
Nachtegaallaan standplaats had ge-
kozep, gisterochtend te hulp moeten
sneUen. Vier geladen vrachtauto's,
twee aanhangers en twee trailers, za
ten zodanig vastgezogen ig de dras
sige grond, dat de kraanauto 'ze er
uit moest slepen.
Ook op de Westerschelde nabij
Rilland-Bath is zo het een en ander
gebeurd. Het zes meter lange BpI-
gische jacht „Jean Bart", dat op de
slikken bij Batli voor anker lag, is
op drift geraakt en hoog op de
schorren in de buurt van het haven
tje van Woensdrecht neergesmakt.
Het scheepje ligt nu zo ongunstig
ten opzichte van het vaarwater, dat
het zeker .tot het volgende springtij
zal duren eer men het vlot kan krij
gen.
Enkele spannende uren hebben ook
de opvarenden van de bergingsvaar
tuigen „Arie" en „Arend" van Van
den Akker uit Vlissingen meege
maakt. Aan weerszijden van een
zolderschuit lagen de schepen dins
dagavond voor de rede van Bath.
Naarmate de storm in kracht toe
nam, begonnen de bergingsvaartui
gen steeds harder tegen de zolder
schuit te beuken. De hele nacht zijn
dé mannen in de weer geweest om
hun scheepjes op een veilige afstand
te houden. In de loop van woensdag
morgen zijn zij naar de haven van
Hansweert gevlucht. De bergings
vaartuigen waren bij Bath in ver
band met de berging van het Griek
se vrachtschip „Irini".
Het nieuwe havenplateau van Bath,
dat vanmorgen door het aannemers
bedrijf Joh. de Kroon te Rhenen
zou worden opgeleverd, heeft ook de
nodige stormschade opgelopen. On
geveer 15 kubieke meter grond is
in de golven verdwenen. Met man
en macht heeft men geprobeerd deze
schade te voorkomen, maar het
mocht niet lukken.
VANDAAG.
Middelburg City: La dolce vita, 20
uur, 18 jaar; Electro: 714 antwoordt
niet, 20.30 uur, 14 jaar; Miniatuur
Walcheren, Molenwater, geopend van
9—18 uur; Wöhler: kanarievereniging,
20 uur.
Vlissingen Luxor: Uit de sloppen van
Liverpool, 20 uur, 14 jaar; Alham-
bra: En eeuwig zingen de bossen, 19
en 21 uur, 14 jaar.
Scheldekwartier. startavond gcref.
jeugdwerk, 20 uur.
Goes Grand: Indiscreet, 20 uur. 14 jaar;
Prins van Oranje: verg. Ned. Plattel,
vrouwen, afd. Z.-Beveland-west, 14
uur.