N PILOOT STORM ontvoerd in de stratosfeer GEEN CENTRALE OMSLAG VOOR VOLLEDIG PENSIOEN EVEN NADENKEN ■MtfH 35 ui i n Atoomgeleerden van Lockheed in ons land Waar zijn onze schepen? Brits ontwerp voor vliegende pyramide Het moeilijke offer 1 10 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT VRIJDAG 28 AUGUSTUS 1959 CONVENT CHRSOCIALE ORGANISATIES: „Voor toekomst ook fondsen met kapitaals dekking" Het Convent van Christelijk Sociale Organisaties heeft een rapport het licht doen zien inzake de oude-dags- voorziening door middel van bedrijfs- De echte Engelse sigaret van disb'nctie en goede smaak Horizontaal: 1. zeezwaluw; 5. doch; 9. ten laatste; 10. en anderen; 11. ex- dividend; 12. riviertje in Drente; 15. hooggeplaatst persoon; 17. evenmin; 21. trekvisnet; 25. onder meer; 26. kaak zonder tanden; 28. heden; 30. 5laats o. d. Veluwe; 32. experiment; 3. zijkant; 35. taalklank die geen klinker is; 43. oosterlengte; 44. uit roep; 45. element, afk.; 46. pers. voornaamwoord; 49. reptiel; 50. mili tair hoofddeksel. Verticaal: 1. lege halmen; 2. ten Iaat- «te; 3. muzieknoot; 4. akelig; 5. we reldtentoonstelling; 6. de dato; 7. on geveer, afk.; 8. neiging; 13. ten be drage van; 14. kippenprodukt; 16. boksersterm. afk.; 17. moeras; 18. voorzetsel; 19. pers. voornaamwoord; 20. bloedverwant; 21. keuken-attri buut; 22. lengtemaat; 23. voegwoord; 24. knorrepot; 27. van de; 29. wind richting; 31. muzieknoot, firma; 34. laatstleden; 35. soort hond; 36. leng temaat; 37. getij; 38. watersportcen. trum; 39. deel v. h. oog; 40. let wel, Lat. afk.; 41. landbouwwerktuig; 42. -lutie: beslissing; 47. deel v. d. mast; 48. bevestiging. en ondernemingspensioenfondsen. Aanleiding tot dit rapport was de steeds toenemende betekenis van de ze fondsen in het kader van de oude dagsvoorziening. Er zijn thans 39 be drijfspensioenfondsen met een belegd vermogen van 2,6 miljard. Hiermede wordt de belangrijkheid van dit verschijnsel in het maatschap pelijk leven voldoende geïllustreerd. Het rapport komt na een aantal be schouwingen tot de conclusie, dat een volledige oude-dagsvoorziening door middel van een centralistisch omslag stelsel afgewezen moet worden. De huidige opzet, namelijk de be drijfspensioenfondsen en onderne mingsfondsen met een kapitaal dekkingsstelsel, wordt ook voor de toekomst aanvaardbaar geacht. Het convent acht het niet verant woord, dat ook het terrein van de aanvullende verzekeringen, zoals de A.O.W., geheel door een centraal omslagstelsel zou worden vervangen en te min der, omdat er ook voor hét kapi taaldekkingsstelsel mogelijkheden zijn, die het rapport ook aangeeft om de gevolgen van de geleidelij ke waardedaling van het geld te verlichten. Het rapport bespreekt in eerste in stantie de huidige si' dan na, welke gedachten er levëh in situatie en gaat jhten er leven in de kringen van de voorstanders van een centraal systeem, waarbij alle af zonderlijke fondsen ondergebracht zouden kunnen worden. Deze voorstanders redeneren, dat dan een omslagstelsel kan worden toege past, zodat, evenals bij de A.O.W., een waardevastheid wordt verkregen. Het convent is van mening, dat een dergelijke centralisatie niet wenselijk en niet nodig is. Niet wenselijk, om dat er grote bezwaren aan zijn ver bonden, en niet nodig, omdat nieuwe moeilijkheden zouden rijzen en er voorts bepaalde mogelijkheden zijn om de, aan de huidige opzet verbon den, bezwaren geheel of ten dele te Drie top-cmployees van Lockheed Nuclear Products in Georgia in de Verenigde Staten maken een reis van ongeveer vijf weken door. Westeuro- pese landen om- besprekingen te voe ren over do toepassing van kernener gie en om de kernreactors in deze landen te bekijken. Zij hebben eerst West-Duitsland bo- zocht en daarna enige dagen In ons land vertoefd. Zij zijn woensdag vertrokken naar Brussel. Ze hebben o.m. gesproken met vertegenwoordigers van de Ne derlandse scheepvaart. Er zijn uiter aard geen definitieve resultaten uit deze besprekingen voortgekomen. De Lockheed-delegatïe heeft voorts besprekingen gevoerd met het reac tor centrum Nederland en een bezoek gebracht aan de reactor in Petten. ondervangen. Het centraal systeem, aldus het rapport, maakt inbreuk op het beginsel dat de regeling van lo nen en arbeidsvoorwaarden een zaak is van de bedrijfstak en de onderne ming en niet van de overheid, die het daarvoor ter beschikking staande na tionale inkomen op een bepaalde wij ze zou mogen verdelen. Het door mid del van de A.O.W, instellen van een algemeen bodempensioen doet daar aan niets af, maar versterkt juist de zaak van een bedrijfstaks- of onder nemingsgewijze regeling van de aan vullende voorzieningen. BEZWAREN. Uitvoerig gaat het rapport vervol gens in op do bezwaren die er in dc kringen van het convent bestaan te gen het omslagstelsel, waarbij een steeds boger wordende premie nood zakelijk zal zijn. Als belangrijkste voorwaarde voor de waardevastheid van het geld, waarbij de voorkeur dus uitgaat naar kapitaaldekkings middelen, schrijft het rapport, dat eventuele euvelen daarvan voortvloei en uit het feit, dat men er niet in slaagt de waarde van öe geldeenheid stabiel te houden. Dat moet dan ook de belangrijkste strijd zijn: stabilise ring vau de waarde van de geldeen heid. ABBEDIJK 25 500 m n.w. v. ABBEKERK 26 Singapore. ALKES 26 I. ralmal n. Rio de Jknelro. ESSO AMSTEROAM 25 400 i ALM DIJK 25 380 m. x.o. v. e.o. v. Bermuda. St. John. E5SO NEDERLAND p. 25 Algiel AMERSKERK 26 v. Sydney n. GAASTERKERK 26 v. RotterUi New castle. n. Amsterdam. ARKELDIJK 27 Botton. GROOTE KERK 26 Amsterdam ASMIDISKE 26 650 m. W. V. GRETA 25 dw. V. Arklow. •lehop Rock. HOLENDRECHT 20 v. Norfolk ASTRID NAESS 36 62 m. n.w. Rio do Janolro. v. Muscat. HOUTMAN 26 v. Mclbourno ARENOSOIJK 26 Norfolk. KATELYSIA 27 v. Aden n. KENIA 26 v. Rotterdam n. N< BINNENHAVEN 25 v. Duinkerken BOSKOOP 26 v. Barbados n. Curasao. LEMSTERKERK 26 te Urne BANTAM 25 dw. v. Oporto. LOENERKERK 26 Kohrrami CALTfX LEIDEN 27 Vitaqapa. LOMBOK 26 n. Mombael Pjitsoutl. OUWERKERK 2 RANDFONTCIN 27 Amsterdam. REZA SJAH THE GREAT p. 26 K. Vlleno tl. Thanoeehave. SCHIK v. scvilla n. Rotterdam. SOMMELSDIJK 27 Philadelphia. STATENDAM 27 New York. STEENWIJK 26 Amsterdam. SUMATRA 26 v. Mareaïlle n. TALISSE 27 Philadelphia. 27 Tjandjunguben. r P. Elisaboth. CALTEX ROTTERDAM 5 CALTEX UTRECHT 26 Said. 26 Britse geleerden hebben een „vlie gende pyramide" ontworpen die, naar zij aannemen, twee mannen 1150 kilometer ver in de ruimte kan brengen, aldus is vermeld in een document, dat donderdag is uitgegeven door de ruimtevaart- conferentie van het Britse gemene best, die donderdag te Londen is begonnen. De ontwerpers, die behoren tot de wetenschappelijke staf van de Armstrong-Whitworthfabriek tc Coventry, zijn van oordeel dat zij het probleem van de warmteont wikkeling bij de terugkeer van een voorweip uit de ruimte in de damp kring hebben opgelost. Door de Deltavormige basis van het ruim tevaartuig zou de ontstane hitte worden afgeleid op de omringende lucht. De pyramide zal met de neus omhoog met een snelheid van bijna 30.000 kilometer per uur de damp kring binnenkomen. De door dit ruimtevaartuig bereken de baan omvat vier omwentelingen om de aarde. De gehele reis zou zes Uur en drie kwartier moeten duren. Ongeveer 35 minuten nadat de „vliegende pyramide" is terug- gekeerd in de dampkring, zal zij met een snelheid van 130 kilometer per uur landen. AMSTERDAMSE EFFECTENBEURS Markt blijft aanhoudend vast Nederland 1959 (414) Nederland 1951 (316) Nederland 1948 (314) Nederland 1955 (3%) Nederland 1947 (3 li) 3 Nederland 1937 3 Dollarlening 1947 3 Investeringscert. 3 Nederland 1962-64 3 Ned. Indië 1937 3 6 pet. woningbouwlenlng Nat. Handelsbank Ned. Handelmij. Alg. Kunstzijde Unie Berghs' en Jurgens Calvé-Delft Hoogovens n r. Ned. Kabelfabriek Philips Unilever Wilton-Feijênoord Kon. Petroleum Mij. Amsterdam Rubber Holland Amerika Lijn Kon. Paketvaart Rotterdamse Lloyd Scheepvaart Unie Stv. Mij. Nederland Ver. H.V.A. Mij. N.V. 26 aug. 27 aug 99% gb. 99% 9512 b. 9514 b. 89li b. 89% 901/2 90 '/a 94% 04& 91 92% 93 98% gb. 98% gb. 99% 99& 98 '57 111% 111% 166 gb. 170 225 gb. 227% 381 gb. 382 gb. 303 302 610 gb. 619% 580 gb. 574% gb. 410 gb. 407 gb. 669'/2 671V* 661 664% gb. 225 224% 172.50 173.50 101% 101% gb. 170% 169% gb. 133% 132% 160% 158 150 149 173 gb. 170% 156% 154% Deli Mij. 175.50 173 gb. Bank van Ned. gem 4% 93% Van Berkels Patent 284% gb. Centrale Suiker 275 275 Kon. Mij. Dó Schelde N.B 240 238 Intern. Nickel 99% 100 American Motor» 43% 45A Anaconda 63% 64{i Baltimore en Ohio 45% 45% Bethlehem Steel 68% 57% General Motors 54% 65% Kennecott - 101% 102% Pennsylvania 16% 17 Republic Steel 77 78 Shell Oil Comp. 80% 81% Tide Water 25 25% U.S. Steel 102% 104 PREMIELENINGEN. Amsterdam 1951 88% 88% Breda 1954 84 Eindhoven 1954 .83% 83% Enschede 1954 80% Den Haag 1952 I 88% Den Haag 1952 II 89% 88% Rotterdam 1952 I 90% Rotterdam 1952 II 89% Rotterdam 1957 97% 97% Utrecht 1952 90'/» Amsterdam 1956 I 83% 83% Amsterdam 1956 II 93% 93% Amsterdam 1956 III 99% 99 Amsterdam '33 (C. en A.) 97 Dordrecht 1956 83% Alkmaar 1956 82% 82% HOOG EN LAAG WATER Vlissingen Terneuzen Kansweert' Zierikzee Wemeldinge nap uur meter 10.21 1.29 10.46 1.46 11.07 1.65 11.16 1.00 11.44 1.18 ~r Rap uur meter 22.57 1.45 23.18 1.62 23.41 1.81 23.53 1.10 nap uur meter 4.02 1.29 4.24 1.45 •1.50 1.59 4.45 1.26 4.57 1.45 nap uur meter 16.44 1.39 17.05 1.56 17.31 1.69 17.33 1.26 17.40 1.43 1261. Onze piloot had een onrustig slaap. Herhaalde lijk schrok hij wakker van lugubere geluiden uit het woud en geheimzinnig ge ritsel tussen de struiken. Eenmaal meende hij zelfs een groot roofdier onder zijn hangmat te horen rond sluipen en onwillekeurig greep hij de Inca-knots, die hem steeds een gevoel van kracht gaf, steviger in de hand, bereid om ieder mo ment op een monster los te slaan. En dan de insekten.... Hij zat onder de bulten en moest zich links en rechts krabben...... Grote vleermuizen fladderden om zijn hoofd. Omhoogstarend naar. dc helderen sterren, die hij tussen het gebladerte door kon zien schitteren aan de nachthemel, stelde hij zichzelf de vraag, waarom hij toch altijd weer in nieuwe avonturen verzield raakte. Op dit zelfde moment had hij misschien rustig ergens in Brussel of Parijs op een terrasje kunnen zit ten. In zijn aangename overpeinzingen werd hij ruw wakkergeschud Amsterdamse wisselmarkt CONTANTE PRIJZEN. Londen 10.61%—10.61%, New York 3.7715—3.78A, Montreal 3.97,V-3.97A, Parijs 77.07%77.17%, Brussel 756% —7.56%, Frankfort 90.34%—90.39%, Stockholm 73.04%—73.09%, Zürlch 87.35% -37.60%, Milaan 60.91%— 60.96%, Kopenhagen 54.81—54.86, Oslo 53.02—53.07, Wenen 14,64%— 14.65%, Lissabon 13.23—13.24%, An kara 3.76%—3.77%, Praag 52.84— 52.94. wwwvw*A*\\WVWV*WV A.N.P.-C.B.S. BEURSINDÏCES. Intern, concerns Industrie Scheepvaart Banken Indon. fondsen Algemeen 25-8 26-8 27-3 455.11 460.49 463.18 231.55 232.70 234.36 160.89 162.20 160 89 194.68 197.13 196.81 138.61 138.91 138.91 315.94 319.08 320.62 BEURSOVERZICHT. Alle internationale waarden waren don derdagmiddag aan de vaste kant en hier mede zetten Unilevers, Philips en Kon. Olies de hausse tendentie van de vorige dagen verder voort. A.K.U.'s, die deze week nog niet mee hadden gedaan, no teerden bij de opening circa 2 punten boven de slotkoers van woensdag. In het verdere beursverloop ging hier echter het grootste gedeelte van de winst ver loren door gebrek aan affaire. In da Philipshoek was het zeer rustig doch da aandelen boekten op 672% circa 3 punten winst. De hoogste prijs van de morgen uren was 675. Unilevers trokken ook don derdag verreweg de meeste aandacht. Door aankopen van arbitrage steeg de koers van 666 tot 669% tegen 661% als slotkoers van woensdag. Tegen het ein de van de beurs werd 663 gedaan. Woens dag behaalde Unilever de grootste om zet met nominaal f 476.000. Kon. Olies werden bij oplopende koersen uit de markt genomen. Na een opening op f 172.80 daalde de koers tot f 172.40 doch tegen het einde van de beurs werd f 173.20 betaald. De slotkoers van woens dag was f 170.80. De aandelen noteerden ruim boven pariteit New York en wer den uit de markt genomen omdat ver wacht wordt dat de tweede kwartaal cijfers van de Kon./Shell-groep, die don derdagavond zouden worden bekend ge maakt, gunstig zullen zijn. De arbitrage kocht de stukken vóór in de hoop deze later in New York met winst te kunnen slijten. De handel ln Olies was tamelijk levendig. KX-M. maakte in New York een uitzonderlijk goede landing door een koersstijging van 1% dollar. Hierdoor werden de aandelen in Amsterdam hoger geadviseerd. In de scheepvaarthoek was het donder dagmiddag veel rustiger vergeleken bij woensdag. Duitsland liet verstek gaan en er werd wat winst genomen. Daardoor vielen de koersen iets tegen en bleven merendeels beneden die van de vorige dag. Scheepvaart Unies zetten woensdag f 330.000 nominaal om, toen de markt voor dit aandeel werd schoongemaakt op de limiet van 150. Donderdag zouden de omzetten in dit fonds wel een stuk lager blijven. In de cultuursector was de stemming lusteloos en voor Deli aan de zwakke kant. Amsterdam Rubber en ook H-V.A. een tikje lager. Staatsfondsen prijshoudend tot beter voor de nieuwste lening. Voor de introductie van certifi caten A.S.R. Products Corporation be stond een zeer grote belangstelling. De koers werd vastgesteld op 15% dollar of f 580. Grootbanken vrijwel onveranderd. Aandelen Vereenlgde Blikfabrieken wer den op 280 bieden tegen een laatst geda ne notering van 264%, geadviseerd ln verband met de aanstaande aandelen emissie met claimrecht die ter beurze gunstig beoordeeld wordt. Veenendaalsa Stoomspinnerij werd op 435 (445 bieden) geadviseerd uit vrees voor concurrentie van de nog te vestigen Amerikaanse maatschappij Prolongatie 3 procent. FEUILLETON DOOR DAVID HOWAKTH 44 i Op het vlot zagen ze een man die «nel in de schaduw van de bomen veiligheid zocht. Een ander kwam Achter de tractor vandaan en gleed heel stil te water. y.Dat is Christian", fluistrde Liesel. De man begon juist te zwemmen, toen er andermaal, nu enkele meters benedenstrooms, een schot klonk. Christians hoofd was onder het Wa teroppervlak verdwenen. Vooruit!" riep een van' de soldaten, „laat ons hem volgen". Liesel was al langs de oever gesneld, maar beklom nu haastig de rots die hier een sta- In-dê-weg vormde. De pastoor en An ton gingen haar achterna, maar Juli an stond als verbijsterd naar het water te staren, of hij Christian weer sou zien opduiken. Zou hij zijn dood geschoten of- kon hij onder water Blijven tot de stroom hem buiten sicht had meegevoerd? ,Het vlot is los, majoor", riep de kor- ~~>raal. „Les, Graaf, help een handje, ik het touw. Die man daar heeft lulp genoeg. Laat ze dc tractor niet handen krijgen". por Inderdaad was het vlot al een eindje van de overkant verwijderd. De kor poraal rende het bos in cn greep dc ossen bij hun halsters. Ze zetten zich in beweging en het touw kwam strak te staan. Plotseling een zwakke kreet ergens langs de oever en daar ontdekte Juli an, op enkele meters afstand, een hoofd en een zwaaiende armhet was Carl! De majoor rende naar de rand van het water, waadde door de ondiepte en begon le zwemmen. Een maal zover, bedacht hij, dat hij een dwaze streek had uitgehaaldzc moesten hen gezien hebben en de vraag was nu of ze -over de rivier zouden vuren. „Ik ben gek", zei hij bijna hardop, „want ik trek alleen het Schieten in Carls richting". Hij zwom terug, zag 't hoofd*van de jon gen vlak bij, greep hem bij dc schou der en sleepte hem op die manier mee naar de wal. De Graaf dio hem langs de oever was gevolgd, greep Julian bij zijn jas. Carl probeerde vergeefs op te staan en moest door de Graaf onder dc be schuttende bomen worden gedragen. „Waar is Christian?" vroeg de jon gen, zodra hij daar lag. „Hij is in de rivier gesprongen om over te zwemmen. De anderen zullen hem wel helpen. Wat is er met jou gebeurd?" ..In mijn been geschoten. Ik kon niet goed meer zwemmen". ..Julian rolde de broek van de jongen omhoog. Hij had een wond in de dij. „Niet erg", verzekerde Julian. „Dat verhelpen we wel, Carl". „Ik stond op wacht, zoals u had aan geraden", zei de jongen. „Toen ik langs de rivier liep, zag ik een stuk of wat ik denk ongeveer zes soldaten, die me toeriepen halt te houden, maar ik dook vlug onder water. Een van hen schoot me door het been. Dank voor uw hulp". „Laat dit maar aan mij over, ma joor", zei de Graaf. „U is nodig bij het vlot. „Ik zal je been gauw ver binden. jongeman en dan ben je weer ccn hele kerel". „O, ik red het wel", zei Carl, maar liet er toen in één adem op volgen: „Ik voel me niet goed". „Hindert niet, mijn jongen. Dat komt meer voor. Ja, geneer je niet, gooi't eruit, dan zul je wel opknappen5'. Nu Carl in goede handen was, wierp Julian een buk op het vlot, dat juist, met de tractor aan boord, de oever had bereikt. De korporaal danste i van opwinding. Toen hij Julian riep hij luidkeels: „Ik dacht bijna van op; eerst, dat we zouden gaan touwtrek ken, majoor, maar ze hebben het an dere touw niet gezien, Hoe zullen we het ding nu op de wal krijgen, ma joor? Zouden ze schieten als ik er heenwipte en de motor aanzette?" Julian keek eens naar de andere oe ver, waar schaduwen zich bewogen tussen wat kleinigheden, die Christi an had moeten achterlaten. „Ik zou 't er niet op wagen", zei hij. „en de tractor maar laten waar hij is". „Maar majoor", wierp do korporaal, bijna schreiend van ongeduld, tegen, „als die lui op de idee komen, aan net touw te trekken, halen ze hem misschien terug". „Niet als je hem aan een boom vast bindt", „Je kunt nooit weten, majoor. Ik laat Riet graag iets half gedaan. Kom, majoor, ze zullen ons in het donker nooit raken en als het licht is, staan we er veel slechter voor. Als u nu eens het ding aanzette en ik er bo. venop ging zitten". „Korporaal, u is een doordrijver hernam Julian. „We zullen de ossen gebruiken. Geef mij het touw, clan maak ik dat aan de tractor vast. maar blijf zelf in uw uniform buiten zicht". Julian nam het touw en daalde de oever af, terwijl hij probeerde zo on verschillig mogelijk te kijken. Hij was er bijna zeker van. dat er met over de rivier zou worden gevuurd, maar helemaal gerust voelde hij zich niet. Hij bond het touw vooraan de tractor, 'kwam toen weer overeind en zag dat men hem van do andere kant gadesloeg. Zich haastig óm- draaiend, liep hij weer naar de wal en tot onder de bomen, 't Had hem moei te gekost, zijn gang te blijven mati gen! „Trekken, korporaal" beval hij. De korporaal dreef de ossen aan en de tractor kwam in beweging. Julian zag, dat het gevaarte slingerde, zodat hij in gebukte houding terugging en er naast lopend het stuurwiel beet pakte. Toen ze bovenaan de helling waren, hoorde hij het touw op 't wa ter achter hem vallen. „Juist bijtijds majoor!" riep de kor poraal. „Kijk, ze hebben 't eindelijk beet". Inderdaad werd van dé overzijde aan het touw getrokken! „Zullen wc 't hun maar laten, ma joor? Als een aandenken?" „Voor mijn part", antwoordde Julian, „wij zijn er mee klaar". Hij maakte het touw dat het vlot vasthield los, zodat dit vlug naar de overkant voer „Dat zit er op", zei de korporaal, ter wijl ze 't nakeken. „Hoe staat het met die jongeman, majoor?" „O, die komt wel weer op dreef", zei Julian, „maar ik maak me ongeruBt over de andere, over Christian". „Ik geloof niet, dat ze lu ,u in het water zullen raken, majoor". „In elk geval ga ik eens poolshoogte nemen". „Goed, majoor. Ik geloof, dat de jon gens en ik er vandoor moeten. Op de brug zullen ze het schieten wel heb ben gehoord en dan is 't of de vos in het kippenhok zit". „Hm", zei Les een tikje somber: „Ik zou de sergeant wel eens wilen horen als hij zo op kerstmorgen uit zijn slaap wordt gehaald. Voor mijn part was ik er nu". „Jullie moet toch pas om acht uur weer binnen zijn?" „Jawel, majoor, maar ze zullen als ze er de lucht van krijgen hier alle maal als een bende speurhonden op ons dak komen." „Dat vrees ik ook. Maar jullie rap port dan?" „Ik geloof, dat we 't maar moeten vergeten, majoor, vindt U niet? Wat niet weet, wat niet. deert." „Mij best", verzekerde Julian. „Nu, majoor, dan pakken we onze biezen voor ze komen en laten de Oostenrijkers het geval maar uitleg gen. En U dan, majoor?" „Ik moet er ook vandoor, maar zal eerst de Oostenrijkers op de hoogte brengen. Wat zal jullie sectie doen met de twee die hierheen zijn ge zwommen?" „Niemendal, denk ik, majoor. Ze zul len alleen asyl moeten vragen." „Goed, luister dan eens. Ik zou graag willen dat jullie drieën naar Anton's huis ging en deze jongen met zijn ge wonde been meenam. De Graaf zal jullie wel de weg wijzen. Jullie kunt je daar wat afwassen en ontbijten. Ik moet nu gaan zien wat er met Christian is gebeurd. Als hij 't er goed heeft afgebracht, kom ik weer bij jullie." (Wordt vervolgd)

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1959 | | pagina 12