i LEXINGT0H PILUUT STURM ontvoerd in de stratosfeer ITOMADOI Waar zijn onze schepen? SIEMENS RAPID Noodlanding in de winternacht ZATERDAG 14 MAART 1959 PROVINCIALE ZEEUW BE C OU R AN T AMSTERDAMSE Kalm en ove 12 mrt 13 mrt. Nederland 1951 (3%) 95% b. 95% b. Nederland 1948 (3%) 88% 80% Nederland 1955 (3%) 89% 89% Nederland 1947 (3%) 3 92% Nederland 1937 3 90 90 Dollarlening 1947 3 93% 93% Investerlngscert. 3 97% 97H Nederland 1962-64 3 97 97 Ned. Indië 1937 3 93 93ft 6 pet. Woningbouwlening '57 IUV2 111% Nat. Handelsbank 138% 138 Ned. Handelmij. 210 210 Alg. Kunstzijde Unie 271% 273% Berghs' en Jurgens 276% 276Va Calvé-Delft 453 455 Hoogovens n.r. 368% 367 Ned. Kabelfabrlek 339 340 Philips 539 531% Unilever 467% 471% Wilton-Feljenoord 204 205 Kon. Petroleum Mij. 165.59 165 Amsterdam Rubber 84% 83 Holland Amerika Lijn 144% 145 Kon. Paketvöart 130 130% Rotterdamse Lloyd 142 143 Scheepvaart Unie 130% 131 Stv. Mij. Nederland 153 151'/a H.VJV. 132% 131% Deli Mij. 147% 145.75 Bank van Ned. gem. 4% 98% 98% Van Berkels Patent 226 Centrale Suiker 254% 254 Kon. Mij. De Schelde N.B. 218 222 Intern. Nickel 96% 95 H American Motors 31A 30% Anaconda 72% Baltimore en Ohio 43H 44% Bethlehem Steel 51% 52% General Motors 46% 46% Kennecott "5% 116 Missouri K.T. 6% New York Central 26% Pennsylvania 16% Republic Steel 69 72A Shell Oil Comp. 86% 85 Tide Water 25& 26% U.S. Steel 34% 34 PREMIELENINGEN. Amsterdam 1951 89 88% Breda 1954 81% Eindhoven 1954 81% 81% Enschede 1954 83% Den Haag 1952 I 89 90 1. Den Haag 1952 n 89 93% Rotterdam 1952 I 90 89% Rotterdam 1952 II 90 89% Utrecht 1952 92% Amsterdam 1956 X 85% 85% Amsterdam 1956 III 95% 99 Amsterdam '33 (C. en A.) 99 Dordrecht 1956 81% Alkmaar 1956 - 85 A.N.P.-C.B.S. BEURSINDICES 11-3 12-3 13-3 Intern, concerns 372.49 371 78 372.14 Industrie 182.63 183.85 184.52 Scheepvaart 139.60 140.90 141.58 Banken 151.77 152.42 15291 Indon- fondsen Algemeen BEURSOVERZICHT. De donderdag gehouden verkiezingen werden hier en daar ter beurze nog wel besproken, doch waren niet van Invloed op de koersvorming van de aandelen. De handel droeg, voor de laatste beurs- dag van deze week, een kalm karakter. De dollar-obligaties KLM. werden weer vlot in een open hoek verhandeld. De vraag naar deze papleren domineerde met het gevolg dat hogere prijzen dan donderdag moesten worden betaald. Er werd gehandeld op circa 114%, tegen donderdag circa 112. Aandelen K.L.M., die in New York vast in de markt lagen, werden circa drie gulden hoger op f 130 geadviseerd. Ook de overige interna tionale waarden vertoonden een vaste tendentie. Aandelen Philips maakten hierop echter een uitzondering. De aan delen lagen gedrukt m de markt en ver loren op 532 circa 7 punten. De laagste koers van de morgenuren bedroeg 524Va. Er gaan ter beurze geruchten, dat het Philipsconcern het restant converteer bare obligaties op korte termijn aflos baar zal stellen. Dit zou, aldus de beurs, een druk op de koers van de aandelen Philips tot gevolg kunnen hebben. Hier mede werd vrijdag reeds rekening ge houden. Unilevers zetten de koersstij ging verder voort en waren op 471%, circa 4 punten hoger dan donderdag. A K.U.'s waren vast op 273%. plus 2. Kon. Olies liepen op van f 164.90 tot f 165.40 en waren circa een gulden ho ger. Advertentie Van der WERFf S HUBRECHT Opgericht 1899 Beursbericht no 229 is verschenen I KON. HY. „DE SCHELDE" In de scheepvaarthoek was het zeer rus tig. De koersen bewogen zich op het slotniveau van de vorige dag. Van de cul tures waren Deli's in reactie. Deze maat schappij bezit reeds 72 procent van de aandelen „Oostkust" en ls voornemens op de overige aandelen een bod te doen. In verband hiermede werden aandelen „Oostkust", donderdag 120, vrijdag niet genoteerd. Senembah's brokkelden we derom een paar punten af. H.V.A.'s en Amsterdam Rubbers gemakkelijk. Staats fondsen prijshoudend. Van Noorse zijde is officieel een bod van f 29.1 min gedaan op het fabrieks- schip Willem Barendsz. De aandelen Wal visvaart werden op circa 110, onveran derd bij donderdag, geadviseerd. Vrijdag werden ter beurze certificaten Massey-Ferguson Ltd (Canada) geïntro duceerd en voor het eerst verhandeld. Adviesprijs circa f 600 per certificaat van 10 aandelen. Er bestond voor deze certi ficaten een zeer goede belangstelling. Certificaten Eurunion werden wederom hoger geadviseerd evenals aandelen Ne derlands-Amerikaanse fititng. Prolongatie 3 procent. Amsterdamse wisselmarkt CONTANTE PRIJZEN. Londen 10.61%—10.61%, New York 3.77IV-3.77H, Montreal 3.88%—3.09, Parijs 76.95—77.05, Brussel 7.54%— 7.55%, Frankfort 90.18%—90.23%, Stockholm 72.94%—72.98%, Ztlricli 87.25—87.30, Milaan 60.83%—60.88%, Kopenhagen 54.75%—54.80%, Oslo 52.94-52.99, Wenen 14.56%—14-57%, Ankara 3.7C%—3.77%, Praag 52.84— 52.94, Lissabon 13.23>/a—13.25. Sporttotalisator voor Nederland Na gehouden overleg tussen het be stuur van de K.N.V.B. en het be stuur van de N.S.F. is een stichting in het leven geroepen, die zich ten doel stelt van de regering de licen tie te verwerven voor het organise ren van de nationale sport-toto, ge naamd Nederlandse sport totalisa- tor. Zij wil zich derhalve belasten met de uitvoering hiervan, zodra een wets ontwerp, dat naar mag worden ver wacht door de nieuwe regering zal worden ingediend, zal zijn aangeno men. In het bestuur van de stichting heb ben namens de K.N.V.B. zitting de heren A. L. M. Schroder, A. H. Mar tens en J. J. Egberts, namens de N.S.F. de heren drs. S. C. Bakke nist, ir. A. Paulen, H. J. L. Thien en dr. W. van Zijll. Maak vandaag in 10 minuten HETE BLIKSEM met gebraden varkenslappen SNELKOOKPAN Smits sleepdienst haalt droogdok uit Engeland De Rotterdamsche Droogdok Maat schappij N.V. heeft aan L. Smit en Co's internationale sleepdienst op dracht gegeven het dok A. F. D. 11, dat door de R. D. M. in Engeland Is aangekocht, van Portsmouth naar Rotterdam te slepen. Het dok meet 54.000 ton, is ruim 859 voet lang en ruim 188 voet breed. Het transport zal in de loop van mei plaatsvinden. Aagtedijk 12 Belra. Aagtekerk IQ v. Mozambique. Aalsdijk p. 12 Gibraltar n. Tripolis. Aardijk 13 ten anker rede Belawan. Abbekerk 11 Medina. Akkrumdijk 10 v. Cristobal. Alblasserdijlc p. 11 Vllssingen. Alcor 11 5 m. zw. van Flnisterre. Aldabl 13 p. kp. Verdische Eil. n. Las Palmas. Alioth 12 500 m. nw. van Dakar. Almdijk 11 300 m nw. v. Finlsterre. Alnatl 11 van Rotterdam n. B. Aires. Alphacca 10 Norfolk. Ameland 11 300 m no van Fayal. Amstelkroon 11 824 m wtn. v. Mlnikol. Arkeldijk p. 12 Gibraltar. Arnedijk 12 v. Rotterdam n. Bremen. Asmidiske 12 v. R'dam n. Hampdon Roads. Attis 13 Georgetown. Axeldijk 11 250 m nno- v. Montevideo. Alkes 13 Montevideo. Aegis 11 v. Matanzas n. Mobile. Bali p. 12 Gibraltar n A'dam. Binnenhaven 11 v. Duinkerken. Caltex Arnhem 13 Rotterdam. Caltex Delft 12 v. R'dam n. Bahrein. Caltex Eindhoven 11 dw- v. Bougie. Caltex the Hague 11 23 m, zzo. v. Durban. Caltex Leiden 12 Abadan. Caltex Utrecht 11 Bahrein. Caltex Rotterdam 11 v R'dam n, Sidon. Capricormus 11 10 m. o van Lizard. Carillo p. 11 Jamaica. Cartago 11 Puerto Cortes. Castor 12 Tampa. Celebes 12 Beira. Colytto 12 San Francisco- Crania 10 540 m. zto v. Mauritius. Daphnis 11 960 m. o. van Bermuda. Diemerdijk 11 Londen Dinteldijk 12 Antwerpen. Dordrecht 11 400 m zw van Bermuda. Duivendijk 11 170 m. no. van San Juan. Duivendrecht 12 Port Harcourt. Edison 9 Dublin. Eemdijk 9 Houston. Eenhoorn 13 v. R'dam n. Antwerpen. Ena 11 v. Punta Cardon. Esso Amsterdam 11 14b m- zo. van St. Eustatius. Esso Nederland 10 180 m n. van Benghazi. Friesland (KRL) 12 San Francisco. STEEL STOFZUIG ER licht - handig j jaq en steeds paraat Java 10 294 m zzo. van Bermuda. Jacob Verolme 11 90 m. z. v. Aguja Point. Japara (K.R.L.) 11 van Barcelona. Jason 12 Las Pledras. Kabylia 13 Invergordon. Kalinga 11 Port Said. Kenia 11 400 z.z.w. v. Rio de Janeiro. Kermia 11 200 m. o. van Azoren. Khasiella 12 v. Stanlow n. A'dam. Kinderdijk 12 Havana. Kloosterdijk 11 Rotterdam. Kopionella 13 Dakar. Korenia 12 Curasao. Kosicia 11 Rotterdam. Krebsia 11 270 m. 10 v. Kaap St. Vincent. Kreeft 11 100 m. n.t.w v. Bergen. Laagkerk 13 v. Port Said n. P. Soedan. Laarderkerk 11 v. Rotterdam. Labotas 10 Ryeka. Laurenskerk 12 Suez. Leiderkerk 13 Karachi. Lekkerkerk 11 dw. v. Gibraltar. Lelykerk 10 Bahrein. Le Maire 10 van Beira. Lemsterkerk 11 van Londen. Leopoldskerk 11 200 m. n.o. v. Kuria Muria eil. Leto 13 v. Port Harcourt n. Lagos. Limburg 10 300 m. w. v. Kaap Palmas. Loenerkerk 12 v. Bushire n. Bandar Shapoer. Lombok 11 158 m. z.z.o. van Suez. Lutterkerk 11 Hamburg. Maetsuycker 11 v. P. Swettenham n. Penang. Marietje Bohmer 12 dw- v. Smith Knoll. Marmelloyd 12 v. Belawan n. Cochin. Mirzam-N 10 80 m. z t o. v. Kp. St.- Vlncent. Montferland 10 van Las Palmas. Musilloyd 13 Manokwari. Mijdrecht 11 300 m. z. v. Bermuda's. Meerkerk 11 750 m. o. van Kaap Guardafui. Mississippi Lloyd 12 Savannah. Merwe Lloyd 10 van Bahrein. Moordrecht 12 Port Said. Naess Commander 10 dw v. Cadiz. Naess Lion 10 160 m. w v. Kreta. Nestor 12 v. Carupano n. Curasao. Nieuw Amsterdam 13 Port au Prince. Nijkerk 13 Amsterdam, Noordwijk p. 11 Kaap Carcoeiro. Oldekerk 12 v. Dairen n. Kobe. Ommenkerk 13 P. Swettenham. Oostkerk p. 11 Ouessant. Oranje 12 v. Melbourne n. Fremantle. Ossendrecht 11 550 m. n o. v. Azoren. Ouwerkerk 12 P. Elizabeth. Plansius 11 20 m. v. Rock Point. Pendrecht 11 90 m. z.z.w. v. Casablanca. Perna 11 140 m. n.w. v. Nauscat. Polydorus 11 30 m. v. Malta. Pr. Willem van Oranie 11 745 m. o. v. Kaap Race. Philine 13 Mena al Ahmadl. Pr. der Nederlanden 13 Cuidad Truyillo. Rijnkerk 11 Marseille. Ruys 11 van Singapore. Lexi's hoofd duizelt van de reacties op d© prijsvraag, beschreven in onze advertentie van 5 maart j.l. Intussen blijkt ons, dat, ten gevolge van een misverstand, op een aantal sigaretten de controlelettertjes ontbreken. Van de 9 letters (hoofd- zo wel als kleine letters) op de sigaretten, die tezamen het woord LEXINGTON moeten vormen, mag er daarom één blanco zijn, indien men toevallig een sigaret zonder con trole-letter aantreft. Denkt u er vooral aan, dat u óók een slagzin of rijmpje van maximaal 4 regels, bij de sigaretten verpakt, moet inzenden. Wat U kunt winnen? Zoals u weet worden iedere maand 58 slagzinnen of rijmpjes door de jury uitgekozen. De 8 beste inzenders worden be loond met een vliegreis van 2 dagen, inclusief verzorging en sightseeing, naar Parijs, Londen of Kopenhagen. De 50 overige inzenders ontvangen een slof Lexington. Dit gebeurt S maanden achtereen tot en met augustus a.s. Aan het eind van deze periode wordt de allerbeste inzending gekozen uit de reeds bekroonde en de inzen der hiervan krijgt een reis per vliegtuig of boot voor 2 personen aangeboden naar Amerika met 10 dagen verblijf in New York, eerste klas verzorging en onthaal als ere gasten van Lexi. Lees de voorwaarden 1 Wij verwijzen naar onze advertentie van 5 maart j.l., waarvan op aanvrage, te richten aan LEXINGTON. Postbus 305, Den Haag, gaarne een exemplaar wordt toegezonden. U vindt er alle bijzonderheden en voorwaar den in. Lexi wenst u veel succes. from America's Best Tobaccos Sumatra 12 Genua. Samarinda 11 v. New York n. Los Angeles. Sarpedon 13 Baltimore. Schelpwijk U 260 m. n.w. v. Cochin. Schouten 11 van Mombasa. Schie 12 v. Alexandrië n. Beyrouth. Schiedijk 12 New York- Scherpendrecht 11 370 m. w. v. Azoren. Sibigo 11 v. P. Swettenham n. Brisbane. Sigli 10 v. Jesselton n. Labuan. 1121. Steeds lager zakte de Horzel in de geheimzin nige atmosfeer, die als een onzichtbare bolster de aarde omhult en zonder welke de planeet er even dor en le venloos zou uitzien als haar satelliet. Reeds wees de hoogtemeter 270.000 voet, toen piloot Storm opeens voor zich uit een lange rookpluim zag opstijgen. Een ogenblik vreesde hij dat men hem als ongewen ste vreemdeling beschouw de en hem met geleide pro jectielen te lijf ging. Wie weet was er een derde vre selijke wereldoorlog uitge broken gedurende zijn af wezigheid Maar weldra herkende hij de raket. Het was een V2, kennelijk afge schoten van de proefbanen in de nabijheid van Tarmac. Het was dus al aardig in de goede richting. Ergens in een betonnen kazemat daar be lleden in de woestijn staarde een observator met open mond van verbazing door zijn sterke kijker. Wat kruiste daar nu opeens de baan van de proef raket? Een vliegende schotel? Hij had zijn mond al open om zijn collega's te roepen... doch hij bedacht zich. Ze zouden hem maar uitlachen. Slamat p. 12 The Brothers n. Port Sudan Sloterdijk p. 11 Dungeness. Sommelsdijk 12 Rotterdam. Stad Arnhem 11 Vlaardingen. Stad Rotterdam 12 100 m. n. v. Dakar. Stad Schiedam 11 90 m. n v. Terschelling. Statue of Liberty 11 130 m. n.o. v. St. Paul Rocks. Stanvac Talang Akar 10 Singapore. Straat-Bali 10 Kure. Straat Cook 8 Sydney. Straat Magelhaen 13 East London. Sumatra p. 11 Capri. Sylvia 10 Bordeaux. Stad Leiden 11 50 m n.o. v. Kaap de Gata. Tankhaven II U v. Telok Anson n. Sungei Gerong. Tarla 13 Singapore. Tjiluwah 11 Hongkong. Tibia 10 Rio de Janeiro. Titus 12 v. Puerto Plata n. Antwerpen. Temate 11 van Bombay n. Colombo. Theobaldius 11 130 m. o v. Santa Cruz. Talisse 12 v. Marseille n. Genua. Tomori p. 13 Gibraltar. Utrecht 11 van Alexandrië. Van Heemskerk 12 Kaapstad. Van Waerwijk 12 v. Tientsin n. Tsingtao. Vivipara 13 Portland- Vlist 10 660 m. v. Lands End. Waal 11 v. Eleusts n. Alexandrië. Waterman 12 Suez. Westland 11 30 m. o. van Abrothos. Wieldrecht 12 v. Norfolk. Willem Ruys p. 10 Gibraltar. Willemstad 10 v. Madeira. Woensdrecht 12 P. La Cruz. Wonosari 11 New York- Wonogirt 13 te Colombo. Zaankerk 13 v. Genua n. Marseille. Zeeland 11 van Singapore. Zuiderkerk 10 860 m. o.z.o. v. Kaap Leeuwin. Zuiderkruis 10 van Aden. PEUIMJKTOIVI DOOR LAWRENCE EARL 29 Toen hij bij een zwarte spar kwam die met wortel en al was omgewaaid, zocht hij een schuilplaats in de kleine holte waar de wortels vroeger geze ten hadden, zodat ze in hun nieuwe verticale positie hem aan de noord kant beschutting gaven. Toen kwam de wind uit het noord westen aanzetten. De temperatuur begon een voortgezette daling. Bijna op hetzelfde ogenblik begon hij te huiveren en kon niet ophouden. Hij probeerde zonder veel animo een vuurtje te maken, maar de vlammen verspreidden zich wild langs de dun ne mantel van sneeuw, smolten het en haalden de warmte van hem weg. Hij gaf het op. Mét stijve vingers rolde hij zijn slaapzak open, kroop er met schoenen en al in, trok de beschermende klep over zijn gezicht en hield de koorden in de slaapzak. Ondanks de verstij vende koude overmande de slaap hem na een tijdje. Toen hij wakker werd was de klep over zijn gezicht zwaar van de sneeuw en hij had bijna geen gevoel meer in zijn handen en voeten. Het gehuil van de wind kwam wild en angstig dichtbij. Hij schopte zijn be nen vlug op en neer in de slaapzak on sloeg zijn handen er tegenaan en te gen zichzelf, maar de hernieuwde bloedcirculatie veroorzaakte hem zo veel pijn, dat hij zich gedwongen voelde ermee op te houden. Hij sliep weer een tijdje, werd wakker en sliep weer in. Hij 'merkte vaag een ver schillende hoedanigheid van de duis ternis in zijn ligplaats, maar dat was alles. Eenmaal greep hij door de vou wen van de klep naar een handvol sneeuw en at het op. Dit bracht zijn maagpijn weer terug. Toen sluimerde hij nogmaals in. Toen hij eindelijk wakkei' werd uit zijn telkens onder broken slaap en bewusteloosheid, wist hij niet hoe lang hij onder de sneeuw gelegen had. Het scherpe geluid van de wind was er niet meer- Ook de honger veroorzaakte hem geen last. Hij had bijna al zijn initiatief verlo ren, zowel wat het verder gaan be trof, als om te blijven leven. Maar f Advertentiet BI N N ENVERI NGBED seebfófif SCHUIMRUBBERBED hij dacht. Ik kan nu niet ver meer af zijn van de plaats waar zij ziin. En op de een or andere manier slaagde hij er in de sneeuw weg te duwen en tot het daglicht door te breken. De alles bedekkende sneeuw gaf een indruk van kalme vrede. Alleen al het oprollen van zijn slaapzak kostte hem geruime tijd, want deze was vreemd onhandelbaar en zwaar geworden en weerstond zijn onhandige pogingen. Daarna was hij weer onderweg, wag gelend en slingerend door de sneeuw. Alles, maar vooral zijn gedachten, selieen een vertraging te hebben on dergaan. Het duurde lang voor hij de volgende heuveltop bereikte. Hier vandaan zag hij een groot meer. helemaal dicht gevroren en volkomen met sneeuw bedekt. Misschien is dit het, dacht hij hoopvol. Het kon hem echter niet veel schelen. Dat was vreemd - dat 't hem na zo'n lange tijd en na zulk een worsteling niets zou kunnen schelen. Toen hij de rand van het meer bereikte, was de zon reeds laag boven de westelijke horizon gezonken. Zijn voeten druk ten door de sneeuw en raakten bij el ke stap het ijs, waardoor ieder bewe ging een sli'pperig risico werd. Hij moest een gedachten-concentratie op brengen, die door zijn intense ver moeidheid moeilijk vol te houden was. Hij had het vreemde gevoel of hij gevolgd werd, dat hij als belache lijk van zich afzette, maar na een tijdje kon hij zich niet weerhouden om over zijn schouder achterom te kijken. Was dat de schaduwachtige vorm van een of ander dier dat tus sen de sparren sloop, op het spoor dat hij had achtergelaten? Hij was er niet zeker van dat hij iets had gezien en hij voelde geen werkelijke vrees meer. Hij scheen niet in staat te zijn nog iets te voelen. Hij strom pelde verder, op het ijs lettend en wetende dat, als hij nu «-e lang stil hield. hij deze verschrikkelijke loom heid nooit meer zou overwinnen; hij zou ooit meer verder kunnen. Nadat hij ver uit de beschuttig van de oever weggegaan was om er over te denken terug te gaan, begon de wind weer op te steken. De losse poe dersneeuw werd erdoor opgejaagd en sloeg met harde vlagen tegen hem op. Het ging hem voorbij als een vragen de lijkzang. Hij kon nauwelijks de ene loodzware voet na de andere voortslepen. Alison werd plotseling wakker in baar nauwe kooi, die hoog gebouwd was om de opstijgende warmte te benut ten. De hut was niet helemaal don ker, want er kwam een gloed uit de opening van de kachel. Had ze ge droomd of had ze werkelijk een schot gehoord? Het was niet het beklemde, telkens onderbroken gesnurk van Greatorex dat haar gewekt had, daar was ze zeker van. want ze was al lang ge woon geraakt aan dat eigenaardige, plotseling afbrekende lawaai. Ze dacht dat het evenmin Dahl was, die weer eens gilde tijdens een van zijn veelvuldige nachtmerries of rond liep met een ellendige sapeloosheid, om de kachel bij te vullen of in zijn nachtgoed uit het plexiglazen raam pje te staan staren, gebukt en niet in staat om iets anders te zien dan schaduwen. Ze was ook gewend aan de geluiden die Dahl maakte. En nu, uitgezonderd het snurken van Greatorex en de zware ademhaling van de anderen, kon ze geen enkel geluid meer horen. De winderige pe riode van vroeg in de nacht was weer voorbij. Juist toen ze op het punt stond om in slaap te vallen, hoorde ze het nog eens; een scherpe en verre knal, die de nachtelijke stilte doorkliefde al d. knal van een geweer van klein kaliber. Ze zuchtte helemaal opgelucht. Het was alleen maar het ijs op het meer, dacht ze: het ijs dat ieder uur dikker werd, bewoog en door zijn eigen ge wicht scheurde. Ze gaf zich weer over aan de slaap, geheel gerustgesteld. HOOFDSTUK 10 Terwijl Dahl aan het houthakken was, zag hij het stekelvarken half weg tegen een kleine spar op. Hij wist dat het vlees eetbaar was. Hij viel met zijn bijl op de boom aan, tot deze lui in de sneeuw viel. Toen haastte hij zich snel naar het ver doofde schepsel en doodde het vlug met het blad van de bijl. Hij liet het dier buiten de hut vallen en klopte met de steel van zijn bijl op de deur Surrey kwam. „Drommels!" ze' ?eheim wapen? nil zei Surrey, „is dat een >ahl grinnikte. Hij wreef met zijn gehandschoende vingers langs zijn bovenlip. „Ik zie dat er grote veranderingen zijn. Waarom juist op dit ogenblik? Ik zou gedacht hebben dat je het zou laten groeien vanwege het koude weer". Surrey kleurde een beetje. Zijn hand vloog naar boven, tot waar zijn snor geweest was. •ahl zei vlug: „Het is een stekel varken. Verandering van spijs". „Dat?" Surrey scheen eraan te twij felen. „Wat doe je er mee kook je die dingen zoals macaroni om ze zacht te maken?" (Wordt vervolgd.)

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1959 | | pagina 13