DE VIJF RIETVINKEN P. z. c. VERENIGING VEILIG VERKEER MIDDELBURG HIELD FORUM Kruiden kra cht! VenhcJk Waar zijn onze schepen? 538ste STAATSLOTERIJ HOTEL WOLFHEZE WIJKVERPLEEGSTER of VERPLEEGSTER in de wijk, PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT. DINSDAG 4 MAART 1958 Tal van belangrijke vragen kwamen aan de orde. De afdeling Middelburg en omstreken van de Vereniging voor Veilig Ver keer hield maandagavond in het Schuttershof haar algemene ledenverga dering, met daarna een forum, waarop de vele aanwezige leden en belang stellenden heel wat geleerd hebben. Er kwamen namelijk tal van belangryke vraagstuken aan de orde. By het huishoudelijke gedeelte benoemde de ver gadering, die werd geleid door de heer E. Visscher, op voorstel van het be stuur twee ere-leden. Dat waren Middelburgs nieuwe burgemeester, mr. J. dé Wldt, en mevrouw Mazure-Hagemans, die na tien jaar de penningen te hebben beheerd, ontslag nam uit het bestuur. Poortvliet, Oud-Vossemeer, Tho- len, Dreischor, Schoondijke, Hulst en St.-AnnaLand, tervvyl nog met enkele gemeenten onderhandeld wordt. Uit het jaarverslag van secretaris C. Bakker memoreren we, dat 801 leerlingen van 31 Walcherse (zonder Vlissingen) scholen deelnamen aan het schoolverkeersexamen. Hiervan slaagden er 693. Aan de volgende cur sus zal ook de Middelburgse b.l.o.- school deelnemen. Bij de bestuursver kiezing werd de heer Visscher als voorzitter herkozen. Voorts beschikt de vereniging over een verkeerslokaal boven de kleuterschool aan de Vlasmarkt met talrijke instructiemiddelen, waaronder een maquette. De toe gang is vrq. maar de belangstel ling kan nog niet bepaald groot genoemd worden. Het ledental bleef vrij constant op 533 met 26 begunstigers. De cursus in Middelburg voor bromfietsers kon door gebrek aan een geschikte docent niet doorgaan, terwijl de heer Bakker verder nog aanstipte, dat het bestuur te allen tijde bereid is om examens af te nemen en daarvoor diploma's be schikbaar te stellen. Het financiële resultaat over 1957 was niet ongun stig. In de rondvraag pleitte de heer E. J. Glerum voor enige vernieuwing van het materiaal in het verkeerslokaal, waarop hy de toezegging kreeg, dat hieraan aandacht besteed zal worden. In antwoord op een volgende vraag van de heer Glerum zei de voorzitter, dat het bestuur zal trachten verkeers- brigadiertjes die overigens in Mid delburg uitstekend hun best deden in het afgelopen jaar op te leiden aan de scholen op 't Zand. Voorts wilde een der leden we ten. waarom de afdeling zo weinig In z^jn openingswoord memoreerde de heer Visscher de verschillende cur sussen, die in het afgelopen jaar ge houden zyn en waarvoor de vereni ging diploma's beschikbaar stelde. Hy noemde onder meer twee cursussen van buurtverenigingen in Middelburg, door politiemensen in Oostkapelle, Renesse en 's-Heerenhoek, een brom fietscursus in Oud-Vossemeer en een schriftelijke verkeerscursus voor be- drijfspersoneei te Middelburg. Na het ontstaan van het nieuwe district hebben de afdelingen Mid delburg, Vlissingen en Goes „ge zelschap" gekregen van Terneu- zen, Renesse, St.-Maartensdyk, Advertentie Geen Nederlanders in Giro? „Er Is inderdaad veel kans dat we dit jaar niet naar de Giro gaan", zo antwoordde Kees Pellenaars op een hem door het A.N.P. gestelde vraag naar aanleiding van persberichten, dat de Giro "voor Nederland van de baan zou zijn. Maar hij voegde hier aan toe, dat de definitieve beslissing nog niet gevallen was. „Ik loop er overigens niet hard achter aan", zei Pellenaars verder. „Want de Giro volgt me veel te snel op de ronde van Spanje en na de Giro staat de ronde van Frankrijk al gauw op het program, gezwegen nog van de ronde van Nederland. Voor al die ronden wil men praktisch dezelfde renners hebben, en als die overal aan meededen, zouden ze zich over de kop rijden. Wat nu die Giro aangaat, vroeger reden we erin mee, daar was alles mee gezegd. Maar daarna zijn we gaan meetellen, met het gevolg dat er nu ook zo het een en ander van onze jongens gevraagd wordt. En dat zint me nu eigenlijk helemaal niet, zo vlak voor de ronde van Frankrijk. Het vorig jaar hebben we daar leergeld mee betaald. Ik heb er nu met verscheidene renners over gesproken, met De Groot, Stolker en nog anderen, en zij hadden er niets op tegen dat zij misschien de Giro moeten overslaan. Maar als we toch gaan, dan gaan we met een ploeg van acht man, dat heb ik als voor waarde gesteld". Pellenaars vertelde verder, dat de moeilijkheden met de Giro goeddeels ontstaan waren door de bepaling dat van door Italiaanse firma's geadop teerde ploegen minstens de helft van de renners Italianen moesten zijn. La ter schijnt die bepaling te zijn inge trokken. Maar toen hadden de meeste extra sportieve firma's zich er al op ingesteld of andere reclameobjecten gezocht en was het te laat om zich om te schakelen. „Misschien gaan we toch nog, het is niet helemaal onmogelijk", aldus Pellenaars. „maar als het niet ge beurt, zal ik er niet erg rouwig om zijn". A tl re tl ?v tie) Natuurvolken en d.eren geven ons een wijze les: de bron van genezing en ge zondheid ligt bij de natuur zelf! Klachten over hoofdpijn, moeheid, puistjes, vale teint, verstopping, aambeien enz. zijn slechts het gevolg van een onnatuurlijke leefwijze. (Verkeerd voedsel, zittend leven!) HERBES AN Kruidenthee bevat H ver ichillende Kruiden met elk een eigen heil zame werking en herstelt de natuurlijke functies van het lichaam. Verkrijgbaar bij apotheker of drogist f. !.50 per groot pak, voldoende voor maanden. M.c. „Sparta" weer provinciaal kampioen. De motorclub „Sparta" te Zierik- zee is voor de vierde achtereenvol gende maal provinciaal kampioen geworden in de grote verkeerscom-" petitie, die de K.N.M.V. uitschrijft voor de bij haar aangesloten mo torclubs. Er werd door 76 verenigingen deel genomen aan de wedstrijden, die in elke provincie werden gehouden. In totaal hebben 1098 personen de vra gen van de K.N.M.V. beantwoord. De motorclub „Sparta" staat bij de provinciale kampioenen op de vijfde plaats. De geclassificeerde verenigingen zullen thans deelnemen aan de wedstrijden om het landelijk kampioenschap. De andere provinciale kampioenen zijn: Groningen, m.a.c. „Scheemda", 36 fouten; 2 Drente m.a.c. „Schoon oord", 41 fouten; 3 Utrecht m.a.c. „De Slipper", 47 fouten; 4 Overijsel m.a.c. „Vriezenveen", 54 fouten; 5 Zeeland m.c. „Sparta", 64 fouten; 6 Gelderland m.b.c. „Prinses Marijke", 70 fouten; 7 Zuid-Holland m.c. „Mer- westad, 82 fouten; 8 Noord-Holland „S.M.A.C." Amstelveen, 95 fouten; 9 Noord-Brabant m.c. „St.-Christoffel", 101 fouten en 10 Limburg m.a.c. „Graet um Gaas", 147 fouten. Manchester-speler Berry buiten levensgevaar John Berry, de buitenspeler van Manchester United, die bij het vlieg tuigongeluk van 6 februari j.l. ern stig werd gewond, zal binnenkort kunnen worden afgevoerd van de lijst van levensgevaarlijk gewonden, aldus het medische bulletin, dat zaterdag morgen door het ziekenhuis „Rechts der Isar" werd bekendgemaakt. Ber ry heeft een goede nachtrust gehad en hij geeft tekenen van een terugke rend bewustzijn. Tot dusverre reageerde Berry slechts met „hallo" of iets dergelijks als men bij hem aandrong om iets te zeggen. Zijn gezondheidstoestand gaat zeer langzaam vooruit, maar is toch be moedigend. In de toestand van kap. Kenneth Rayment, kwam geen ver andering. Hij is zeer ernstig gewond en nog steeds buiten bewustzijn. Matt Busby heeft een goede nacht gehad en hij gaat flink vooruit. De huidtransplantatie aan het been van Frank Taylor, de verslaggever van „News Chronicle", is geheel ge lukt en ook hij is aan de beterende hand. propaganda gevoerd heeft. Hij stelde hierbij Terneuzen als voor beeld. Kunen mensen die het rijbe wijs hebben behaald, „bewerkt" worden voor het lidmaatschap?, was een volgende vraag, waarna tenslotte opgemerkt werd, dat be zoekers van veilig-verkeerfilm- avonden op Walcherse dorpen gaarne wat meer instructieve rol prenten zouden zien, allemaal pun ten. waaraan het bestuur aandacht zal besteden. Na de pauze werd een forum gehou den onder leiding van de heer Vis scher, waarin voorts verschillende vertegenwoordigers van politie, rech terlijke macht, provinciale waterstaat en verkeer zitting hadden. Er werd onder meer uitvoerig gesproken over de moeilijke verkeerssituaties rond en in Nieuwland en de narigheden voor de buspassagiers op de Nieuwe Vlis- singseweg. Voorts werden nog vragen gesteld over het voorsorteren, het verlenen van voorrang en over liet wachtver- bod. t Advertentie) CREAM CRACKERS 'deJCuxe' .met het geheel eigen karakter. Per groot pak 80 ct.Los 28 ct per 100 gr. Ook zoutloos. Aagtedijk 24 te Chittagan. Aagtekerk 2 te Zanzibar. Aalsdijk 2 te Port Said. Abbekerk 3 te Kobe. Alcor 3 te Las Palmas. Aldabi 28 v. Lissabon. Alderamin 2 v. Karachi n. Suez. Alioth 1 v. Rotterdam n. Rio de Janeiro. Alamak 28 te Bahia Blanca. Alnati verw. 3 te Buenos Aires. Alphard 27 te Rosarlo. Alphacca 28 130 m. z.o. v. Bermuda. Alwaki 3 te Aden. Amstelbrug 2 te Aden. Amsteldijk 24 te Galveston. Amstelstad 12 te Londen. Ameland 2 te Puncta Cardon. Appingedam 28 20 m. v. Beachy Head. Arendskerk 28 730 m. n.w. v. Fremantle. Astrid Neass 28 9 m.- tv. v. Ouessant. Bloemfontein verm. 7 v. A'dam n. Durban Boissevain 28 te Singapore. Boskoop 1 v. Trinidad n. Londen. Bussem 3 te IJmulden Camerounkust 1 v. Porto Amboin n. Lobito. Callisto 28 160 m. o.t.z. v. Madeira. Caltex Leiden 28 25.36 N, 57.10 O. Caltex The Hague 22 te Kurnell. Caltex Rotterdam 2 te Rotterdam. Cartago 1 te Porto Barrios. Corilla 1 38.24 Z., 139.54 O. Cottica 28 v. Gonawes n. Haiti. Congokust 28 26.56 N„ 15.57 W. Crania 28 v. Port Cardon n. Liverpool. Dalerdijk 27 210 m. w. v. Azoren. •Delfland 2 te Emden. Delfshaven 27 te Hamburg. Diemerdijk 28 14.31 N„ 96.23 W. Dongedijk l te Antwerpen. Eemdijk 28 v. Antwerpen n. Lissabon. Eenhoorn 28 20 m. n.w. v. Calais. Esso Amsterdam verw. 6 te Aruba. Esso Den Haag 3 v. Antwerpen n. R'dam. Esso Nederland 28 17 18 N., 56.13 O. Friesland 1 te Cetubal. Garoet 28 v. Semarang n. Soerabaja. Gele Zee 28 te Brombourough. Grote Beer verw. of te Amsterdam. Hoogkerk 3 te Port Elizabeth. Houtman 2 v. Kobe n. Yokohama, Hulst 20 v. Oporto n. Antwerpen. Ivoorkust 27 32.00 N„ 13.41 W. Jagersfontein verw. 5 te Durbap. Japara (K.P.M.) 27 te Mombasa. Johan van Oldenbarnevelt verw. 14 te Suez. Jupiter 27 te Lissabon. Kabylia 28 34.58 N., 19.35 O. Kelletia 3 te Oslo. Kenia 28 18 m. n. v. Alcor. Khasiella 28 te Curasao. Kieldrecht 28 te Dar es Salaam. Korema 27 200 m. w. v. Finisterre. Kreeft 2 te Monrovia. Kylix 28 v. Rotterdam n. Stockholm. Kalinga 28 v. Philadelphia n. Curasao. Kara 27 v. Point Fortln n. Lands End. Langkoeas 20 te Calcutta. Lemaire 27 33.30 N., 122.39 O. Lindekerk 28 65 m. o. v. Rasmadrak. Loosdrecht 23 te Dammam. Luna 27 te Genua. Lutterkerk 25 te Basra. Maashaven 28 150 m. o v. Madeira. Marne Lloyd 24 26.04 N., 78.48 W. Merwe Lloyd 3 te Aden. Mirzam-N. 25 v. Casablanca n. Rouaan Montferland 28 v. Montevideo n. A'dam. Munttoren 28 02.11 Z.. 26.11 W. Musilloyd l te Rotterdam. Mijdrecht 28 70 m, z.o. v. Kuria Murla. Neass Commander 27 v. Mina al Ahmadl n. Famby. Nleuw-Amsterdam 1 v. Cristobal n. Samba eil. Nieuw-Holland 28 te Penang. Noordam 1 v. New York n. Rotterdam. Ondina 3 te Yokohama. Oostkerk verw. 3 te Penang. Oranje-Nassau 3 v. Curasao n. Trinidad. Examen Dhr. Jac. v. Dijke te Burgh slaagde vorige week te Den Haag voor het di ploma „wederverkoper brood en ban ket", afgenomen door de Nederland- sche Bakkerij Stichting. De heer Van Dijke bereikte dit resultaat zonder opleiding, alleen door zefstudie ver kreeg hij dit fraaie diploma. 255. In het kamp zaten Henk en Riek bibberend van de zenuwen en doornat van-de regen in de tent. Me neer Ruiterberg en Huub waren uren geleden naar Mlldberg getrokken en zij moesten achterblijven, om op de tent en het kampgerei te passen. Daar zaten ze nu, uit hun humeur, ongedurig en met hun gedachten bij de gestolen Wimple, „Weet je wat ik ga doen?" zei Riek eindelijk, „ik ga ook naar Mildberg. Ik houd 't hier niet langer uit. Ik word hier dol. Jij zit ook maar als een verwezene voor Je uit te kijken. Je zegt geen woord". De jongen stond op en begon zich in zijn regenkledij te werken. Henk Rietvink sprong nu ook overeind. „En ik!" riep hij uit. „Wat dacht jij, dat Ik ging doen? In m'n dooie eentje hier achterblijven ze ker in die tent. Ik ga met je mee, Ik ga óök naar Mild berg. Ik wjl weten wat er intussen gebeurd is. En al gappen ze alles wat hier staat, mij kan 't niet meer bommen". Riek haalde zijn schouders op. „Nou laten we dan samen gaan", zei hij. „Ik hoop dat je me bij kunt houden, want ik zet er een flinke vaart achter dat beloof ik je". Henk antwoordde hier niet eens op. Hij deed z'n regenjas aan en greep z'n fiets. Ouwerkerk 1 v. Casablanca n. R'dam. Overijsel 2 v. Port Said n. Djibouti. Parkhaven 1 v. Bahia Blanca n. Buenos Aires. Plato 28 130 m. z.w. v. Villano. Prins der Nederlanden verw. 4 te A'dam Prins Frederik Hendrik 28 te Rotterdam. Ridderkerk 21 te Chalna. Rijndam verm. 4 v. New York n. R'dam Rita 1 te Pulu Bukom. Roggeveen 1 v. Singapore n. Auckland. Schelpwijk 28 m. z.z.o. Rio de Janeiro. Schie 2 te Beyrouth. Lieve Vrouwenkerk 3 te Bandar Shapoer Kosicia 28 te Curasao. Leopoldskerk 27 te Hamburg. Maetsuycker verw. 5 te Singapore. Senegalkust 3 te Le Havre. Slamat 2 v. Barcelona n. Rotterdam. Somelsdijk 28 570 m. n. v. Azoren. Stad Rotterdam 28 100 m. z.z.w. v. Stavanger. Stella Prima 27 te Haifa. Straat Lombok 26 te Melbourne. Straat Singapore 1 ie Tanga. Sumatra 28 200 m. o.z.o. v. Kp. Guardafuï Tara 28 v. Buenos Aires n. Antwerpen. Tawaü 28 te Amsterdam. Telamon 2 v. Aruba n. Cartagena. Ternate 1 v. Siain n. Sandakan. Teucer 27 te Singapore. Tibia 24 te Stanlow. Titus 27 1210 m. w.z.w. v. Azoren, Tjiluwah 27 te Makassar. Tijsadane 27 te Kobe. Tomori 27 57 m. w.z.w. v. Minikol. Talisse 28 800 m. w. v. Azoren. Utrecht 2 te Singapore. Van Waerwijck 28 te Dar es Salaam. Vasum 3 te Suez. Vivipara l v. Pra. Cardon n. Lands End. Waterman verw. 8 te Wavisbaai. Willem Ruys verw. 4 te Colombo. Witmarsum 1 v. Mobile n. Savonnah. Wonogirl 2 te Basrah. Wonorato 23 27.19 N., 170.37 W. Wonosari 25 te Belawan. Zaankerk 2 te Hsinkang. Zeeland 28 te New York. Zulderkerk 25 te Hamburg. Westerdam 1 v. R'dam n. New York. AMSTERDAMSE EFFECTENBEURS Weinig te beleven op het Damrak 28 febr. 3 maart Nederland 1948 (3(4) 84*4 84% Nederland 1955 (3%) 85R 85*41. Nederland 1957 (3%) 3 87|J 8774 Nederland 1937 3 86% 86% Dollarlening 1947 3 90'i 90% Investerlngscert. 3 92% 92% Nederland 1962-64 3 91% 907A Nederland N.W.S. 2% 61% 61% Ned. Indië 1937 3 87% 87% Woningbouwlening 108% 108% Nat. Handelsbank 74% 74 Ned. Handelmlj. 146% 145% Alg. Kunstzijde Unie 149% 150*4 Berghs' en Jurgens 267% 267% Calvé-Delft 297 300 Hoogovens n.r. 274% 274 Ned. Kabelfabriek 227 225 Philips 253% 255% Unilever 335% 336% Wilton-Feijenoord 205 203 Kon. Petroleum Mij. 144.60 145.70 Amsterdam Rubber 46%b. 46% Holland Amerika Lijn 140% 131A Kon. Paketvaart 105 105% Rotterdamse Lloyd 121 121% Scheepvaart Unie 110% 110(4 Stv. MIJ. Nederland 134% 133% H.V.A. 82% 8214 Deli Mij. 60% 61 Bank van Ned. gem. 4(4 94fj 95 Bank van Ned. gem. 0-5-10 117b 117 Van Berkels Patent 189(4 189% Centrale Suiker 174 Kon. M(j. De Schelde N.B. 177 178% Intern. Nickel 73% 73% Anaconda 40% 40% Baltimore en Ohio 24% Bethlehem Steel 38(4 39A General Motors 33% 33% Kennecott 79% 79(4 Missouri K.T. 4% New York Central 14(4 Pennsylvania 11% 11% Republio Steel 41(4 44% Shell Oil Comp. 59% 60% Tide Water 21% 21% U.S. Steel 58% 59 PREMIELENINGEN Breda 1954 83% Amsterdam 1951 87(4 86% Eindhoven 1954 807/» 80% Enschede 1954 81% 82(4 Den Haag 1952 1 951. Den Haag 1952 n 95 96(4 Rotterdam 1952 I 91% 9l7/s Rotterdam 1952 n 95% 96 Utrecht 1952 90% 91 Amsterdam 1956 I 84% 84% Amsterdam 1956 n 93 93% Amsterdam 1956 IH 93% 94% Amsterdam 1933 (c. en a.) 97 95% Dordrecht 1956 89(4 79% Alkmaar 1956 82 82 27-2 27-2 3-3 Intern, concerns 247.77 246.92 248.78 Industrie 134.09 134.57 134.60 Scheepvaart 120.27 121.53 120.35 Banken 107.22 107.38 107.05 Indon. Fondsen 65.87 65.78 66.15 Algemeen 175.40 175.21 176.02 Examen. Voor het diploma coupeuse, dat te Breda werd gehouden, zijn geslaagd de dames J. Merk en M. Merk uit Groede, J. Faas uit Biervliet, J. Ghysels en M. Standaart uit Breskens Amsterdamse wisselmarkt CONTANTE PRIJZEN. Londen 10.62—1062(4; New York 3.79A; Montreal 3.87—3.87%; Parijs 89-90—90.U0: Brussel 7.60%— 7.61%: Frankfurt 90.21(4—90.26(4: Zürich 86.46(4—8651%; ZUrich (vr. francs) 88.45(4—88.50(4; Stockholm 73.08%—73.13(4; Kopenhagen 54.37 —54.92; Oslo 53 06—53.11; Milaan 60.75(4—60.80%: Wenen 14.57(4 14.58%; Turkse verr. dir. 3.79%— 3.79%. Er viel gistermiddag voor de eerste beursdag van deze week heel weinig te beleven op het Damrak. De koersen ver toonden over het algemeen een stijging ten opzichte van de slotprijzen van vrij dag j.l., zodat de beurs een vriendelijk aangezicht had. De affaire over de ge hele linie was minder vriendelijk en eer der in mineur, zoals de laatste tijd ge bruikelijk is. De beurs heeft stimule rend nieuws uit het bedrijfsleven nodig, om de niet ongunstige tendentie kracht bij te zetten. Van de hoofdfondsen gaven aandelen Philips, wat de koersstijging betreft, de toon aan. De stukken wor den op kleine schaal zowel door het pu bliek, als de arbitrage voor Londense rekening, uit de markt genomen. In Lon den zijn gunstige berichten verschenen over het concern. Op een koers van 256 lagen de aandelen gistermiddag circa 3 punten hoger dan vrijdag. Unilevers hielden zich eveneens goed en konden 2 punten verbeteren op 377(4, door wat publieke vraag. AKU's 1 punt hoger en K.L.M. een paar dubbeltjes beter. Aan delen Kon. Olie lagen ruim l gulden hoger ingevolge Wallstreet, doch bleven nog een halve gulden beneden pariteit New York. In de scheepvaarthoek was er wat af faire in de eerste tien minuten van de beurs in verband met de notering voor aandelen Holland-Amerlkai-ijn en K.N.S. M., die beiden exdividend noteerden. Aandelen Holland-Amerika Lijn waren op 133 ex 10 pet. 3 punten hoger dan de vorige slotprijs. De aandelen K.N.S.M. deden 123(4 ex 12(4 pet. dividend waar van 10 pet. in aandelen. Hier kwam de koers uit op een verlies van circa 2 pet. vergeleken bij de slotkoers van vrijdag. De stocks van deze aandelen werden ge adviseerd op 62,50 per aandeel van 500. In de overige fondsen van de scheepvaarthoek viel hoegenaamd niets te beleven en de koersen bewogen zich rond de vorige slotprijs. Cultures ongeanimeerd, doch eerder iets beter. Staatsfondsen goed prijshoudend. Rentespaarbrieven, die men in verhou ding tot de andere obligaties nog steeds goedkoop acht, werden op 103% <103(4) geadviseerd. Aandelen Boeke en Hulde- koper werden 2 punten hoger op 80 ver nomen. Prolongatie 4% pet. 4e klos 9e lijst HOGE PRIJZEN f 100.000 8670 ƒ2000 20055 ƒ1500 13188 15753 1000 1981 2169 2529 3303 4602 7614 9963 14407 18148 20307 400 1842 12259 14223 14280 14761 15100 15593 15629 16759 18056 21551 200 1699 2624 4152 4708 5225 5727 7728 8090 8147 8750 9159 9532 10431 10723 11713 12040 12316 12679 12708 13994 14056 16037 17245 17248 18193 18422 18632 18828 19680 19766 19972 20640 20821 PRIJZEN VAN 80.— 406 434 437 450 511 1031 080 349 708 2212 368 508 516 538 890 3023 121 183 338 388 457 497 513 759 781 791 4002 202 407 799 813 835 855 934 5025 088 110 145 196 397 527 529 543 633 817 940 eosfi (191 178 333 641 674 729 754 762 804 886 990 7014 049 294 303 309 344 473 610 899 917 80115 036 075 103 115 132 169 176 227 228 315 339 429 564 701 733 748 784 816 828 865 885 9189 366 440 478 662 771 10O06 176 184 188 329 360 557 701 719 725 809 922 11080 093 094 122 127 332 463 534 701 756 12131 134 170 178 292 359 466 637 720 723 872 940 971 13004 051 083 218 337 342 347 355 876 410 577 628 881 898 928 957 14063 084 094 147 189 265 323 350 446 472 563 650 652 814 836 399 998 15123 129 217 244 277 545 569 622 662 693 717 813 860 935 946 10039 080 107 146 230 317 342 453 495 711 781 784 848 901 915 937 987 17162 187 252 476 667 674 727 763 836 913 947 957 997 18176 259 481 485 707 738 769 789 942 978 19023 045 138 293 453 504 517 635 655 695 755 765 775 826 927 942 20194 195 229 300 354 542 724 872 912 21018 048 225 262 512 627 727 917 925 934 947 965 996 8038 203 505 704 8066 297 567 6004 315 5S0 6020 257 042 072 088 169 266 313 360 370 645 662 681 690 874 925 931 932 071 082 0S7 102 207 211 295 300 522 550 583 584 714 725 747 770 102 124 126 131 302 313 323 353 576 623 652.667 883 889 921 939 144 163 178 181 308 351 413 455 596 633 651 657 OU 019 045 083 333 388 399 407 720 756 784 799 043 046 113 139 268 269 273 275 424 431 443 462 552 586 588 599 736 803 807 811 209 215 230 231 240 i 561 658 696 373 400 423 438 529 949 971 981 693 711 793 814 840 12D20 022 052 952 995 274 275 305 105 147 160 195 201 568 591 627 316 344 367 488 489 810 597 620 632 634 652 18070 928 941 952 985 407 133 194 208 209 220 597 383 428 429 462 I 736 754 767 825 1 997 668 680 923 937 231 250 418 491 872 879 191 217 277 314 480 496 607 621 678 696 699 527 535 830 S5S T 231 253 5 362 387 16016 1 521 537 1 880 951 115 151 414 426 599 632 818 915 024 054 282 378 565 566 832 849 055 131 279 290 439 440 600 618 898 939 042 089 362 369 699 763 879 889 902 8 984 997 057 077 098 156 229 2 310 402 459 463 465 4 633 720 726 727 756 7 1 047 048 052 111 125 139 2 r 322 333 369 383 408 430 4 5 516 523 539 588 602 6U 1 795 818 834 850 864 927 S 024 035 063 067 0S0 086 1 212 223 307 383 395 404 4 5 482 493 521 589 629 644 2 718 799 830 862 866 8S6 l 076 086 134 237 247 260 2 477 503 630 647 661 687 6 222 269 17001 L 451 487 1 266 5 631 748 i 440 997 695 I 126 133 961 438 440 18005 678 694 303 5 950 951 I 601 1 330 333 909 745 752 111(134 772 879 881 901 924 936 947 954 966 968 991 100S6 124 129 136 168 181 194 195 223 227 234 235 251 269 331 342 373 375 407 492 500 546 605 616 618 640 654 656 666 682 689 761 820 881 889 912 924 961 11037 068 115 146 147 148 158 172 179 195 200 243 386 394 398 430 512 520 525 527 543 735 763 940 956 017 035 269 270 473 484 730 732 972 982 018 019 355 393 649 671 916 918 058 172 202 265 267 430 470 479 639 672 688 927 055 088 151 380 382 432 606 623 633 867 878 903 160 189 212 310 319 335 470 510 516 620 771 779 949 996 172 186 201 374 378 398 557 578 583 779 789 794 981 055 075 079 287 3-13 354 553 557 559 753 755 772 994 268 305 J 505 537 f 787 807 t 171 209 4-18 452 644 704 907 927 220 223 349 351 520 526 833 841 213 214 401 447 615 643 823 827 174 199 399 401 569 572 797 832 224 248 468 546 773 794 943 968 225 234 224 274 488 490 667 721 847 878 224 255 428 429 641 675 867 929 121 145 1 402 415 429 4 743 751 785 7 923 934 937 187 190 194 232 263 267 299 179 198 3 473 483 E 794 808 367 373 388 416 466 468 508 513 518 590 596 630 665 693 723 760 779 889 899 963 20052 065 076 184 219 232 271 276 277 318 338 342 423 430 441 449 451 539 634 637 658 746 774 840 852 870 874 908 968 973 21039 044 058 152 206 222 234 281 316 337 343 346 350 413 439 471 542 544 575 618 630 660 709 713 733 752 769 770 779 843 876 898 900 977 978 22000 Bijvoegen nieten: 9561,11825, 16883,17135, te Wolfheze bij Arnhem vraagt voor het seizoen kamermeisjes keuken- werkmeisjes hulp voor buffet. Intern. SOLLICITATIES AAN DE DIRECTIE. Gevraagd AANKOMEND KAPSTER. Kapsalon GOORMACHTIG, Spuistraat 58, Vlissingen. GEVRAAGD MEISJE voor winkel en huishouding. PARFUMERIE „CORAN S" Hogeweg 120 - Vlissingen Deze 3 letters vormen een bekende klank in Zeeland. ZIJ betekenen betrouwbaarheid, grote lezerskring, actualiteit en vlotte berichtgeving, ruim verspreidings gebied, GEVRAAGD FLINKE JONGEN OF MEISJE voor de winkel en ter opleiding in de fotografie. FOTO JAN HENNING BADHUISSTRAAT 63 VLISSINGEN RECTIFICATIE. In afwijking van de vorige advertentie delen wij U mede, dat onze motor-, scooter- en bromfietsshow te Middelburg gehouden wordt op 4, 5 en 6 maart in restaurant Wöhler. Opening dus hedenmiddag 2 u. C. DE LEEUW, M'burg-Vliss. De samenwerkende verenigingen Het Groene Kruis en de Chr. Wijkverpleging te Yerseke vragen een van beslist chr. beginselen, in het bezit van diploma A (en aant. wijkverpleging)Salaris en pensioen volgens rijksregeling. Woning beschikbaar. Brieven z.s.m. aan A. DEN HOED, Stcnge 11, Yerseke. TE HUUR GEVRAAGD te Middelburg c.a. 80 a 100 m2 WERKPLAATSRUIMTE, event, gecombineerd met winkel en woningruimte geen bezwaar. Brieven no. 203, bureau P.Z.C., Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1958 | | pagina 4