DE VIJF RIETVINKEN
P. z. c.
VERENIGING VEILIG VERKEER
MIDDELBURG HIELD FORUM
Kruiden kra cht!
VenhcJk
Waar zijn onze schepen?
538ste STAATSLOTERIJ
HOTEL WOLFHEZE
WIJKVERPLEEGSTER of
VERPLEEGSTER in de wijk,
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT. DINSDAG 4 MAART 1958
Tal van belangrijke vragen kwamen aan de orde.
De afdeling Middelburg en omstreken van de Vereniging voor Veilig Ver
keer hield maandagavond in het Schuttershof haar algemene ledenverga
dering, met daarna een forum, waarop de vele aanwezige leden en belang
stellenden heel wat geleerd hebben. Er kwamen namelijk tal van belangryke
vraagstuken aan de orde. By het huishoudelijke gedeelte benoemde de ver
gadering, die werd geleid door de heer E. Visscher, op voorstel van het be
stuur twee ere-leden. Dat waren Middelburgs nieuwe burgemeester, mr. J.
dé Wldt, en mevrouw Mazure-Hagemans, die na tien jaar de penningen te
hebben beheerd, ontslag nam uit het bestuur.
Poortvliet, Oud-Vossemeer, Tho-
len, Dreischor, Schoondijke, Hulst
en St.-AnnaLand, tervvyl nog met
enkele gemeenten onderhandeld
wordt.
Uit het jaarverslag van secretaris
C. Bakker memoreren we, dat 801
leerlingen van 31 Walcherse (zonder
Vlissingen) scholen deelnamen aan
het schoolverkeersexamen. Hiervan
slaagden er 693. Aan de volgende cur
sus zal ook de Middelburgse b.l.o.-
school deelnemen. Bij de bestuursver
kiezing werd de heer Visscher als
voorzitter herkozen.
Voorts beschikt de vereniging
over een verkeerslokaal boven
de kleuterschool aan de Vlasmarkt
met talrijke instructiemiddelen,
waaronder een maquette. De toe
gang is vrq. maar de belangstel
ling kan nog niet bepaald groot
genoemd worden.
Het ledental bleef vrij constant op
533 met 26 begunstigers. De cursus
in Middelburg voor bromfietsers kon
door gebrek aan een geschikte docent
niet doorgaan, terwijl de heer Bakker
verder nog aanstipte, dat het bestuur
te allen tijde bereid is om examens
af te nemen en daarvoor diploma's be
schikbaar te stellen. Het financiële
resultaat over 1957 was niet ongun
stig.
In de rondvraag pleitte de heer E. J.
Glerum voor enige vernieuwing van
het materiaal in het verkeerslokaal,
waarop hy de toezegging kreeg, dat
hieraan aandacht besteed zal worden.
In antwoord op een volgende vraag
van de heer Glerum zei de voorzitter,
dat het bestuur zal trachten verkeers-
brigadiertjes die overigens in Mid
delburg uitstekend hun best deden in
het afgelopen jaar op te leiden aan
de scholen op 't Zand.
Voorts wilde een der leden we
ten. waarom de afdeling zo weinig
In z^jn openingswoord memoreerde
de heer Visscher de verschillende cur
sussen, die in het afgelopen jaar ge
houden zyn en waarvoor de vereni
ging diploma's beschikbaar stelde. Hy
noemde onder meer twee cursussen
van buurtverenigingen in Middelburg,
door politiemensen in Oostkapelle,
Renesse en 's-Heerenhoek, een brom
fietscursus in Oud-Vossemeer en een
schriftelijke verkeerscursus voor be-
drijfspersoneei te Middelburg.
Na het ontstaan van het nieuwe
district hebben de afdelingen Mid
delburg, Vlissingen en Goes „ge
zelschap" gekregen van Terneu-
zen, Renesse, St.-Maartensdyk,
Advertentie
Geen Nederlanders
in Giro?
„Er Is inderdaad veel kans dat we
dit jaar niet naar de Giro gaan", zo
antwoordde Kees Pellenaars op een
hem door het A.N.P. gestelde vraag
naar aanleiding van persberichten,
dat de Giro "voor Nederland van de
baan zou zijn. Maar hij voegde hier
aan toe, dat de definitieve beslissing
nog niet gevallen was.
„Ik loop er overigens niet hard
achter aan", zei Pellenaars verder.
„Want de Giro volgt me veel te snel
op de ronde van Spanje en na de Giro
staat de ronde van Frankrijk al gauw
op het program, gezwegen nog van
de ronde van Nederland. Voor al die
ronden wil men praktisch dezelfde
renners hebben, en als die overal aan
meededen, zouden ze zich over de
kop rijden. Wat nu die Giro aangaat,
vroeger reden we erin mee, daar was
alles mee gezegd. Maar daarna zijn
we gaan meetellen, met het gevolg
dat er nu ook zo het een en ander
van onze jongens gevraagd wordt. En
dat zint me nu eigenlijk helemaal
niet, zo vlak voor de ronde van
Frankrijk. Het vorig jaar hebben we
daar leergeld mee betaald. Ik heb
er nu met verscheidene renners over
gesproken, met De Groot, Stolker en
nog anderen, en zij hadden er niets
op tegen dat zij misschien de Giro
moeten overslaan. Maar als we toch
gaan, dan gaan we met een ploeg
van acht man, dat heb ik als voor
waarde gesteld".
Pellenaars vertelde verder, dat de
moeilijkheden met de Giro goeddeels
ontstaan waren door de bepaling dat
van door Italiaanse firma's geadop
teerde ploegen minstens de helft van
de renners Italianen moesten zijn. La
ter schijnt die bepaling te zijn inge
trokken. Maar toen hadden de meeste
extra sportieve firma's zich er al op
ingesteld of andere reclameobjecten
gezocht en was het te laat om zich
om te schakelen.
„Misschien gaan we toch nog, het
is niet helemaal onmogelijk", aldus
Pellenaars. „maar als het niet ge
beurt, zal ik er niet erg rouwig om
zijn".
A tl re tl ?v tie)
Natuurvolken en d.eren geven ons een
wijze les: de bron van genezing en ge
zondheid ligt bij de natuur zelf!
Klachten over hoofdpijn, moeheid, puistjes,
vale teint, verstopping, aambeien enz. zijn
slechts het gevolg van een onnatuurlijke
leefwijze. (Verkeerd voedsel, zittend leven!)
HERBES AN Kruidenthee bevat H ver
ichillende Kruiden met elk een eigen heil
zame werking en herstelt de natuurlijke
functies van het lichaam.
Verkrijgbaar bij apotheker of drogist
f. !.50 per groot pak, voldoende voor
maanden.
M.c. „Sparta" weer
provinciaal kampioen.
De motorclub „Sparta" te Zierik-
zee is voor de vierde achtereenvol
gende maal provinciaal kampioen
geworden in de grote verkeerscom-"
petitie, die de K.N.M.V. uitschrijft
voor de bij haar aangesloten mo
torclubs.
Er werd door 76 verenigingen deel
genomen aan de wedstrijden, die in
elke provincie werden gehouden. In
totaal hebben 1098 personen de vra
gen van de K.N.M.V. beantwoord.
De motorclub „Sparta" staat bij
de provinciale kampioenen op de
vijfde plaats. De geclassificeerde
verenigingen zullen thans deelnemen
aan de wedstrijden om het landelijk
kampioenschap.
De andere provinciale kampioenen
zijn: Groningen, m.a.c. „Scheemda",
36 fouten; 2 Drente m.a.c. „Schoon
oord", 41 fouten; 3 Utrecht m.a.c.
„De Slipper", 47 fouten; 4 Overijsel
m.a.c. „Vriezenveen", 54 fouten; 5
Zeeland m.c. „Sparta", 64 fouten; 6
Gelderland m.b.c. „Prinses Marijke",
70 fouten; 7 Zuid-Holland m.c. „Mer-
westad, 82 fouten; 8 Noord-Holland
„S.M.A.C." Amstelveen, 95 fouten; 9
Noord-Brabant m.c. „St.-Christoffel",
101 fouten en 10 Limburg m.a.c.
„Graet um Gaas", 147 fouten.
Manchester-speler Berry
buiten levensgevaar
John Berry, de buitenspeler van
Manchester United, die bij het vlieg
tuigongeluk van 6 februari j.l. ern
stig werd gewond, zal binnenkort
kunnen worden afgevoerd van de lijst
van levensgevaarlijk gewonden, aldus
het medische bulletin, dat zaterdag
morgen door het ziekenhuis „Rechts
der Isar" werd bekendgemaakt. Ber
ry heeft een goede nachtrust gehad
en hij geeft tekenen van een terugke
rend bewustzijn.
Tot dusverre reageerde Berry slechts
met „hallo" of iets dergelijks als men
bij hem aandrong om iets te zeggen.
Zijn gezondheidstoestand gaat zeer
langzaam vooruit, maar is toch be
moedigend. In de toestand van kap.
Kenneth Rayment, kwam geen ver
andering. Hij is zeer ernstig gewond
en nog steeds buiten bewustzijn. Matt
Busby heeft een goede nacht gehad en
hij gaat flink vooruit.
De huidtransplantatie aan het been
van Frank Taylor, de verslaggever
van „News Chronicle", is geheel ge
lukt en ook hij is aan de beterende
hand.
propaganda gevoerd heeft. Hij
stelde hierbij Terneuzen als voor
beeld. Kunen mensen die het rijbe
wijs hebben behaald, „bewerkt"
worden voor het lidmaatschap?,
was een volgende vraag, waarna
tenslotte opgemerkt werd, dat be
zoekers van veilig-verkeerfilm-
avonden op Walcherse dorpen
gaarne wat meer instructieve rol
prenten zouden zien, allemaal pun
ten. waaraan het bestuur aandacht
zal besteden.
Na de pauze werd een forum gehou
den onder leiding van de heer Vis
scher, waarin voorts verschillende
vertegenwoordigers van politie, rech
terlijke macht, provinciale waterstaat
en verkeer zitting hadden. Er werd
onder meer uitvoerig gesproken over
de moeilijke verkeerssituaties rond en
in Nieuwland en de narigheden voor
de buspassagiers op de Nieuwe Vlis-
singseweg.
Voorts werden nog vragen gesteld
over het voorsorteren, het verlenen
van voorrang en over liet wachtver-
bod.
t Advertentie)
CREAM CRACKERS
'deJCuxe'
.met het
geheel eigen
karakter. Per groot
pak 80 ct.Los 28 ct
per 100 gr. Ook zoutloos.
Aagtedijk 24 te Chittagan.
Aagtekerk 2 te Zanzibar.
Aalsdijk 2 te Port Said.
Abbekerk 3 te Kobe.
Alcor 3 te Las Palmas.
Aldabi 28 v. Lissabon.
Alderamin 2 v. Karachi n. Suez.
Alioth 1 v. Rotterdam n. Rio de Janeiro.
Alamak 28 te Bahia Blanca.
Alnati verw. 3 te Buenos Aires.
Alphard 27 te Rosarlo.
Alphacca 28 130 m. z.o. v. Bermuda.
Alwaki 3 te Aden.
Amstelbrug 2 te Aden.
Amsteldijk 24 te Galveston.
Amstelstad 12 te Londen.
Ameland 2 te Puncta Cardon.
Appingedam 28 20 m. v. Beachy Head.
Arendskerk 28 730 m. n.w. v. Fremantle.
Astrid Neass 28 9 m.- tv. v. Ouessant.
Bloemfontein verm. 7 v. A'dam n. Durban
Boissevain 28 te Singapore.
Boskoop 1 v. Trinidad n. Londen.
Bussem 3 te IJmulden
Camerounkust 1 v. Porto Amboin n.
Lobito.
Callisto 28 160 m. o.t.z. v. Madeira.
Caltex Leiden 28 25.36 N, 57.10 O.
Caltex The Hague 22 te Kurnell.
Caltex Rotterdam 2 te Rotterdam.
Cartago 1 te Porto Barrios.
Corilla 1 38.24 Z., 139.54 O.
Cottica 28 v. Gonawes n. Haiti.
Congokust 28 26.56 N„ 15.57 W.
Crania 28 v. Port Cardon n. Liverpool.
Dalerdijk 27 210 m. w. v. Azoren.
•Delfland 2 te Emden.
Delfshaven 27 te Hamburg.
Diemerdijk 28 14.31 N„ 96.23 W.
Dongedijk l te Antwerpen.
Eemdijk 28 v. Antwerpen n. Lissabon.
Eenhoorn 28 20 m. n.w. v. Calais.
Esso Amsterdam verw. 6 te Aruba.
Esso Den Haag 3 v. Antwerpen n. R'dam.
Esso Nederland 28 17 18 N., 56.13 O.
Friesland 1 te Cetubal.
Garoet 28 v. Semarang n. Soerabaja.
Gele Zee 28 te Brombourough.
Grote Beer verw. of te Amsterdam.
Hoogkerk 3 te Port Elizabeth.
Houtman 2 v. Kobe n. Yokohama,
Hulst 20 v. Oporto n. Antwerpen.
Ivoorkust 27 32.00 N„ 13.41 W.
Jagersfontein verw. 5 te Durbap.
Japara (K.P.M.) 27 te Mombasa.
Johan van Oldenbarnevelt verw. 14 te
Suez.
Jupiter 27 te Lissabon.
Kabylia 28 34.58 N., 19.35 O.
Kelletia 3 te Oslo.
Kenia 28 18 m. n. v. Alcor.
Khasiella 28 te Curasao.
Kieldrecht 28 te Dar es Salaam.
Korema 27 200 m. w. v. Finisterre.
Kreeft 2 te Monrovia.
Kylix 28 v. Rotterdam n. Stockholm.
Kalinga 28 v. Philadelphia n. Curasao.
Kara 27 v. Point Fortln n. Lands End.
Langkoeas 20 te Calcutta.
Lemaire 27 33.30 N., 122.39 O.
Lindekerk 28 65 m. o. v. Rasmadrak.
Loosdrecht 23 te Dammam.
Luna 27 te Genua.
Lutterkerk 25 te Basra.
Maashaven 28 150 m. o v. Madeira.
Marne Lloyd 24 26.04 N., 78.48 W.
Merwe Lloyd 3 te Aden.
Mirzam-N. 25 v. Casablanca n. Rouaan
Montferland 28 v. Montevideo n. A'dam.
Munttoren 28 02.11 Z.. 26.11 W.
Musilloyd l te Rotterdam.
Mijdrecht 28 70 m, z.o. v. Kuria Murla.
Neass Commander 27 v. Mina al Ahmadl
n. Famby.
Nleuw-Amsterdam 1 v. Cristobal n.
Samba eil.
Nieuw-Holland 28 te Penang.
Noordam 1 v. New York n. Rotterdam.
Ondina 3 te Yokohama.
Oostkerk verw. 3 te Penang.
Oranje-Nassau 3 v. Curasao n. Trinidad.
Examen
Dhr. Jac. v. Dijke te Burgh slaagde
vorige week te Den Haag voor het di
ploma „wederverkoper brood en ban
ket", afgenomen door de Nederland-
sche Bakkerij Stichting. De heer Van
Dijke bereikte dit resultaat zonder
opleiding, alleen door zefstudie ver
kreeg hij dit fraaie diploma.
255. In het kamp zaten Henk en Riek bibberend van
de zenuwen en doornat van-de regen in de tent. Me
neer Ruiterberg en Huub waren uren geleden naar
Mlldberg getrokken en zij moesten achterblijven, om
op de tent en het kampgerei te passen. Daar zaten ze
nu, uit hun humeur, ongedurig en met hun gedachten
bij de gestolen Wimple, „Weet je wat ik ga doen?" zei
Riek eindelijk, „ik ga ook naar Mildberg. Ik houd 't
hier niet langer uit. Ik word hier dol. Jij zit ook maar
als een verwezene voor Je uit te kijken. Je zegt geen
woord". De jongen stond op en begon zich in zijn
regenkledij te werken. Henk Rietvink sprong nu ook
overeind. „En ik!" riep hij uit. „Wat dacht jij, dat Ik
ging doen? In m'n dooie eentje hier achterblijven ze
ker in die tent. Ik ga met je mee, Ik ga óök naar Mild
berg. Ik wjl weten wat er intussen gebeurd is. En al
gappen ze alles wat hier staat, mij kan 't niet meer
bommen". Riek haalde zijn schouders op. „Nou laten
we dan samen gaan", zei hij. „Ik hoop dat je me bij
kunt houden, want ik zet er een flinke vaart achter
dat beloof ik je". Henk antwoordde hier niet eens op.
Hij deed z'n regenjas aan en greep z'n fiets.
Ouwerkerk 1 v. Casablanca n. R'dam.
Overijsel 2 v. Port Said n. Djibouti.
Parkhaven 1 v. Bahia Blanca n. Buenos
Aires.
Plato 28 130 m. z.w. v. Villano.
Prins der Nederlanden verw. 4 te A'dam
Prins Frederik Hendrik 28 te Rotterdam.
Ridderkerk 21 te Chalna.
Rijndam verm. 4 v. New York n. R'dam
Rita 1 te Pulu Bukom.
Roggeveen 1 v. Singapore n. Auckland.
Schelpwijk 28 m. z.z.o. Rio de Janeiro.
Schie 2 te Beyrouth.
Lieve Vrouwenkerk 3 te Bandar Shapoer
Kosicia 28 te Curasao.
Leopoldskerk 27 te Hamburg.
Maetsuycker verw. 5 te Singapore.
Senegalkust 3 te Le Havre.
Slamat 2 v. Barcelona n. Rotterdam.
Somelsdijk 28 570 m. n. v. Azoren.
Stad Rotterdam 28 100 m. z.z.w. v.
Stavanger.
Stella Prima 27 te Haifa.
Straat Lombok 26 te Melbourne.
Straat Singapore 1 ie Tanga.
Sumatra 28 200 m. o.z.o. v. Kp. Guardafuï
Tara 28 v. Buenos Aires n. Antwerpen.
Tawaü 28 te Amsterdam.
Telamon 2 v. Aruba n. Cartagena.
Ternate 1 v. Siain n. Sandakan.
Teucer 27 te Singapore.
Tibia 24 te Stanlow.
Titus 27 1210 m. w.z.w. v. Azoren,
Tjiluwah 27 te Makassar.
Tijsadane 27 te Kobe.
Tomori 27 57 m. w.z.w. v. Minikol.
Talisse 28 800 m. w. v. Azoren.
Utrecht 2 te Singapore.
Van Waerwijck 28 te Dar es Salaam.
Vasum 3 te Suez.
Vivipara l v. Pra. Cardon n. Lands End.
Waterman verw. 8 te Wavisbaai.
Willem Ruys verw. 4 te Colombo.
Witmarsum 1 v. Mobile n. Savonnah.
Wonogirl 2 te Basrah.
Wonorato 23 27.19 N., 170.37 W.
Wonosari 25 te Belawan.
Zaankerk 2 te Hsinkang.
Zeeland 28 te New York.
Zulderkerk 25 te Hamburg.
Westerdam 1 v. R'dam n. New York.
AMSTERDAMSE EFFECTENBEURS
Weinig te beleven op het Damrak
28 febr. 3 maart
Nederland 1948 (3(4) 84*4 84%
Nederland 1955 (3%) 85R 85*41.
Nederland 1957 (3%) 3 87|J 8774
Nederland 1937 3 86% 86%
Dollarlening 1947 3 90'i 90%
Investerlngscert. 3 92% 92%
Nederland 1962-64 3 91% 907A
Nederland N.W.S. 2% 61% 61%
Ned. Indië 1937 3 87% 87%
Woningbouwlening 108% 108%
Nat. Handelsbank 74% 74
Ned. Handelmlj. 146% 145%
Alg. Kunstzijde Unie 149% 150*4
Berghs' en Jurgens 267% 267%
Calvé-Delft 297 300
Hoogovens n.r. 274% 274
Ned. Kabelfabriek 227 225
Philips 253% 255%
Unilever 335% 336%
Wilton-Feijenoord 205 203
Kon. Petroleum Mij. 144.60 145.70
Amsterdam Rubber 46%b. 46%
Holland Amerika Lijn 140% 131A
Kon. Paketvaart 105 105%
Rotterdamse Lloyd 121 121%
Scheepvaart Unie 110% 110(4
Stv. MIJ. Nederland 134% 133%
H.V.A. 82% 8214
Deli Mij. 60% 61
Bank van Ned. gem. 4(4 94fj 95
Bank van Ned. gem. 0-5-10 117b 117
Van Berkels Patent 189(4 189%
Centrale Suiker 174
Kon. M(j. De Schelde N.B. 177 178%
Intern. Nickel 73% 73%
Anaconda 40% 40%
Baltimore en Ohio 24%
Bethlehem Steel 38(4 39A
General Motors 33% 33%
Kennecott 79% 79(4
Missouri K.T. 4%
New York Central 14(4
Pennsylvania 11% 11%
Republio Steel 41(4 44%
Shell Oil Comp. 59% 60%
Tide Water 21% 21%
U.S. Steel 58% 59
PREMIELENINGEN
Breda 1954 83%
Amsterdam 1951 87(4 86%
Eindhoven 1954 807/» 80%
Enschede 1954 81% 82(4
Den Haag 1952 1 951.
Den Haag 1952 n 95 96(4
Rotterdam 1952 I 91% 9l7/s
Rotterdam 1952 n 95% 96
Utrecht 1952 90% 91
Amsterdam 1956 I 84% 84%
Amsterdam 1956 n 93 93%
Amsterdam 1956 IH 93% 94%
Amsterdam 1933 (c. en a.) 97 95%
Dordrecht 1956 89(4 79%
Alkmaar 1956 82 82
27-2 27-2 3-3
Intern, concerns 247.77 246.92 248.78
Industrie 134.09 134.57 134.60
Scheepvaart 120.27 121.53 120.35
Banken 107.22 107.38 107.05
Indon. Fondsen 65.87 65.78 66.15
Algemeen 175.40 175.21 176.02
Examen.
Voor het diploma coupeuse, dat te
Breda werd gehouden, zijn geslaagd
de dames J. Merk en M. Merk uit
Groede, J. Faas uit Biervliet, J.
Ghysels en M. Standaart uit Breskens
Amsterdamse
wisselmarkt
CONTANTE PRIJZEN.
Londen 10.62—1062(4; New York
3.79A; Montreal 3.87—3.87%;
Parijs 89-90—90.U0: Brussel 7.60%—
7.61%: Frankfurt 90.21(4—90.26(4:
Zürich 86.46(4—8651%; ZUrich (vr.
francs) 88.45(4—88.50(4; Stockholm
73.08%—73.13(4; Kopenhagen 54.37
—54.92; Oslo 53 06—53.11; Milaan
60.75(4—60.80%: Wenen 14.57(4
14.58%; Turkse verr. dir. 3.79%—
3.79%.
Er viel gistermiddag voor de eerste
beursdag van deze week heel weinig te
beleven op het Damrak. De koersen ver
toonden over het algemeen een stijging
ten opzichte van de slotprijzen van vrij
dag j.l., zodat de beurs een vriendelijk
aangezicht had. De affaire over de ge
hele linie was minder vriendelijk en eer
der in mineur, zoals de laatste tijd ge
bruikelijk is. De beurs heeft stimule
rend nieuws uit het bedrijfsleven nodig,
om de niet ongunstige tendentie kracht
bij te zetten. Van de hoofdfondsen gaven
aandelen Philips, wat de koersstijging
betreft, de toon aan. De stukken wor
den op kleine schaal zowel door het pu
bliek, als de arbitrage voor Londense
rekening, uit de markt genomen. In Lon
den zijn gunstige berichten verschenen
over het concern. Op een koers van 256
lagen de aandelen gistermiddag circa
3 punten hoger dan vrijdag. Unilevers
hielden zich eveneens goed en konden
2 punten verbeteren op 377(4, door wat
publieke vraag. AKU's 1 punt hoger en
K.L.M. een paar dubbeltjes beter. Aan
delen Kon. Olie lagen ruim l gulden
hoger ingevolge Wallstreet, doch bleven
nog een halve gulden beneden pariteit
New York.
In de scheepvaarthoek was er wat af
faire in de eerste tien minuten van de
beurs in verband met de notering voor
aandelen Holland-Amerlkai-ijn en K.N.S.
M., die beiden exdividend noteerden.
Aandelen Holland-Amerika Lijn waren
op 133 ex 10 pet. 3 punten hoger dan de
vorige slotprijs. De aandelen K.N.S.M.
deden 123(4 ex 12(4 pet. dividend waar
van 10 pet. in aandelen. Hier kwam de
koers uit op een verlies van circa 2 pet.
vergeleken bij de slotkoers van vrijdag.
De stocks van deze aandelen werden ge
adviseerd op 62,50 per aandeel van
500. In de overige fondsen van de
scheepvaarthoek viel hoegenaamd niets
te beleven en de koersen bewogen zich
rond de vorige slotprijs.
Cultures ongeanimeerd, doch eerder iets
beter. Staatsfondsen goed prijshoudend.
Rentespaarbrieven, die men in verhou
ding tot de andere obligaties nog steeds
goedkoop acht, werden op 103% <103(4)
geadviseerd. Aandelen Boeke en Hulde-
koper werden 2 punten hoger op 80 ver
nomen. Prolongatie 4% pet.
4e klos 9e lijst
HOGE PRIJZEN
f 100.000 8670 ƒ2000 20055 ƒ1500 13188 15753 1000 1981 2169 2529 3303 4602 7614 9963
14407 18148 20307 400 1842 12259 14223 14280 14761 15100 15593 15629 16759 18056 21551
200 1699 2624 4152 4708 5225 5727 7728 8090 8147 8750 9159 9532 10431 10723 11713
12040 12316 12679 12708 13994 14056 16037 17245 17248 18193 18422 18632 18828 19680
19766 19972 20640 20821
PRIJZEN VAN 80.—
406 434 437 450 511
1031 080 349
708
2212 368 508 516 538 890
3023 121 183 338 388 457 497 513 759 781
791
4002 202 407 799 813 835 855 934
5025 088 110 145 196 397 527 529 543 633
817 940
eosfi (191 178 333 641 674 729 754 762 804
886 990
7014 049 294 303 309 344 473 610 899 917
80115 036 075 103 115 132 169 176 227 228
315 339 429 564 701 733 748 784 816 828
865 885
9189 366 440 478 662 771
10O06 176 184 188 329 360 557 701 719 725
809 922
11080 093 094 122 127 332 463 534 701 756
12131 134 170 178 292 359 466 637 720 723
872 940 971
13004 051 083 218 337 342 347 355 876 410
577 628 881 898 928 957
14063 084 094 147 189 265 323 350 446 472
563 650 652 814 836 399 998
15123 129 217 244 277 545 569 622 662 693
717 813 860 935 946
10039 080 107 146 230 317 342 453 495 711
781 784 848 901 915 937 987
17162 187 252 476 667 674 727 763 836 913
947 957 997
18176 259 481 485 707 738 769 789 942 978
19023 045 138 293 453 504 517 635 655 695
755 765 775 826 927 942
20194 195 229 300 354 542 724 872 912
21018 048 225 262 512 627 727 917 925 934
947 965 996
8038
203
505
704
8066
297
567
6004
315
5S0
6020
257
042 072 088 169
266 313 360 370
645 662 681 690
874 925 931 932
071 082 0S7 102
207 211 295 300
522 550 583 584
714 725 747 770
102 124 126 131
302 313 323 353
576 623 652.667
883 889 921 939
144 163 178 181
308 351 413 455
596 633 651 657
OU 019 045 083
333 388 399 407
720 756 784 799
043 046 113 139
268 269 273 275
424 431 443 462
552 586 588 599
736 803 807 811
209 215 230 231 240 i 561 658 696
373 400 423 438 529 949 971 981
693 711 793 814 840 12D20 022 052
952 995 274 275 305
105 147 160 195 201 568 591 627
316 344 367 488 489 810
597 620 632 634 652 18070
928 941 952 985 407
133 194 208 209 220 597
383 428 429 462 I
736 754 767 825 1
997
668 680 923 937
231 250
418 491
872 879
191 217
277 314
480 496
607 621 678 696 699 527 535
830 S5S
T 231 253
5 362 387 16016
1 521 537 1
880 951
115 151
414 426
599 632
818 915
024 054
282 378
565 566
832 849
055 131
279 290
439 440
600 618
898 939
042 089
362 369
699 763 879 889 902 8
984 997
057 077 098 156 229 2
310 402 459 463 465 4
633 720 726 727 756 7
1 047 048 052 111 125 139 2
r 322 333 369 383 408 430 4
5 516 523 539 588 602 6U
1 795 818 834 850 864 927 S
024 035 063 067 0S0 086 1
212 223 307 383 395 404 4
5 482 493 521 589 629 644
2 718 799 830 862 866 8S6
l 076 086 134 237 247 260 2
477 503 630 647 661 687 6
222 269 17001
L 451 487 1 266
5 631 748 i 440
997 695
I 126 133 961
438 440 18005
678 694 303
5 950 951 I 601
1 330 333 909
745 752 111(134
772 879 881 901 924 936 947 954 966 968
991
100S6 124 129 136 168 181 194 195 223 227
234 235 251 269 331 342 373 375 407 492
500 546 605 616 618 640 654 656 666 682
689 761 820 881 889 912 924 961
11037 068 115 146 147 148 158 172 179 195
200 243 386 394 398 430 512 520 525 527
543
735 763
940 956
017 035
269 270
473 484
730 732
972 982
018 019
355 393
649 671
916 918
058 172
202 265 267
430 470 479
639 672 688
927
055 088 151
380 382 432
606 623 633
867 878 903
160 189 212
310 319 335
470 510 516
620 771 779
949 996
172 186 201
374 378 398
557 578 583
779 789 794
981
055 075 079
287 3-13 354
553 557 559
753 755 772
994
268 305 J
505 537 f
787 807 t
171 209
4-18 452
644 704
907 927
220 223
349 351
520 526
833 841
213 214
401 447
615 643
823 827
174 199
399 401
569 572
797 832
224 248
468 546
773 794
943 968
225 234
224 274
488 490
667 721
847 878
224 255
428 429
641 675
867 929
121 145 1
402 415 429 4
743 751 785 7
923 934 937
187 190 194 232 263 267 299
179 198 3
473 483 E
794 808
367 373 388 416 466 468 508 513 518 590
596 630 665 693 723 760 779 889 899 963
20052 065 076 184 219 232 271 276 277 318
338 342 423 430 441 449 451 539 634 637
658 746 774 840 852 870 874 908 968 973
21039 044 058 152 206 222 234 281 316 337
343 346 350 413 439 471 542 544 575 618
630 660 709 713 733 752 769 770 779 843
876 898 900 977 978 22000
Bijvoegen nieten: 9561,11825, 16883,17135,
te Wolfheze bij Arnhem
vraagt voor het seizoen
kamermeisjes
keuken-
werkmeisjes
hulp voor buffet.
Intern.
SOLLICITATIES
AAN DE DIRECTIE.
Gevraagd
AANKOMEND
KAPSTER.
Kapsalon GOORMACHTIG,
Spuistraat 58, Vlissingen.
GEVRAAGD
MEISJE
voor winkel en huishouding.
PARFUMERIE
„CORAN S"
Hogeweg 120 - Vlissingen
Deze 3 letters
vormen een
bekende klank
in Zeeland.
ZIJ betekenen
betrouwbaarheid,
grote lezerskring,
actualiteit en
vlotte berichtgeving,
ruim verspreidings
gebied,
GEVRAAGD
FLINKE JONGEN OF MEISJE
voor de winkel en ter opleiding in de fotografie.
FOTO JAN HENNING
BADHUISSTRAAT 63 VLISSINGEN
RECTIFICATIE.
In afwijking van de vorige
advertentie delen wij U mede,
dat onze motor-, scooter- en
bromfietsshow te Middelburg
gehouden wordt op 4, 5 en 6
maart in restaurant Wöhler.
Opening dus hedenmiddag 2 u.
C. DE LEEUW, M'burg-Vliss.
De samenwerkende verenigingen Het Groene Kruis en
de Chr. Wijkverpleging te Yerseke vragen een
van beslist chr. beginselen, in het bezit van diploma A
(en aant. wijkverpleging)Salaris en pensioen volgens
rijksregeling. Woning beschikbaar. Brieven z.s.m. aan
A. DEN HOED, Stcnge 11, Yerseke.
TE HUUR GEVRAAGD te Middelburg
c.a. 80 a 100 m2 WERKPLAATSRUIMTE,
event, gecombineerd met winkel en woningruimte geen
bezwaar. Brieven no. 203, bureau P.Z.C., Middelburg.