In Zeeland ontwrichtte leven van alle dag Passagiersvervoer op Zeeuwse veerdiensten iets teruggelopen BEN VAN EIJSSELSTEIJN GEHULDIGD IN DEN HAAG ZWARE SHAG ORCAM OVERTREDERS VESTIGINGSWET MOESTEN OP MATJE KOMEN TERNEUZENSE POLITIE NAM ONBEHEERDE FIETSEN" MEE PttUVlNUlAUti óbihiUWSh, U U U tt A N '1 DONDERDAG 23 JANUARI 1958 (Slot van pag. 1) kerde do storm zo aan cn werd het uitzicht zo belemmerd, dat het schip de haven van Breskens niet binnen kon varen. Door de sneeuw, die zich op de apparaten vastzette, werkte ook de radar niet. De passagiers moesten dan ook wel geduld tonen, want pas om half twaalf was het voor deze boot mogelijk de Bros- kenBe haven binnen te komen. Pas om één uur gingen de boten weer varen, maar pas met ingang van de dienst van tien voor half vier was de dienst weer normaal. Tussen Terneuzen ep Hoedekens- kerke was er helemaal geen dienst mogelijk. Om tien voor half negen vertrok er nog een boot uit Terneu zen, maar daarna was het afgelopen. En zelfs toen na twaalf uur de storm langzamerhand ging afzwak ken, was het niet mogelijk deze dienst, te herstellen, want de boot kon de haven van Hoedekenskerke niet meer binnenkomen. Er was een voudig geen plaats meer Onge veer twintig binnenvaartschepen, die blij waren op tijd een onderkomen in de haven van Hoedekenskerke ge vonden tc hebben, lieten niet mèer voldoende ruimte over om ook de provinciale boot toe te laten. Die voer dus onverfichterzake terug naar Terneuzen in de voormiddag. En ook vandaag zal dat nog wel zo zijn in de vroege ochtenduren. Tussen Kruiningen én Perkpolder werd de dienst om tién voor half elf gestaakt cn pas om tien voor half twee begon men hier weer. Later op de middag werden de diensten weer normaal. Tussen Katseveer en Zie- rikzee viel de dienst van elf uur uit. En de verbinding naar Zijpe en Sint Philipsland viel om half twaalf tot drie uur uit. Door het insneeuwen van verschil lende transformatiestations Is de stroomvoorziening in Zeeland,, voor al in Zuld-Beveland, in het gedrang gekomen. In de gebieden Kloetinge, Oudelande, Arnemuiden, Wolfaarts dijk, Batli, Schore en ook bij de Cen trale velling in Goes waren er moei lijkheden in de stroomvoorziening. Maar in de namiddag werden deze storingen, die veroorzaakt waren door het binnendringen van uiterst kleine sneeuwdeeltjes, weer opgehe ven. Overigens werd vanzelfsprekend ook liet technisch personeel van de P.Z.E.M. ten zeerste gehandicapt door de lagen sneeuw op de weg. Werkklassificatie geen wijziging voor ambtenaren De minister van financiën deelt ln de memorie van antwoord aan do Eer ste Kamer over dé werkklassificatie voor ambtenaren mede. dat deze zich zal beperken' tot de handarbeiders- functies. Voor het niveau van de belo ning van deze functies is reeds eerder aansluiting gezocht bij het algemene loonpeil. Van de invoering van werk klassificatie kan dan ook geen be langrijke wijziging; in de loonsom Van de desbetreffende ambtenaren worden verwacht. Individueel zullen uiteraard loon- verschlllen optreden, welke overigens in sterkc-re mate zullen ontstaan door de gelijktijdige invoering van presta tiebeloning. welke, waar dit mogelijk en economisch verantwoord is. zal be staan in een tarifiëringssysteem. Bij het ministerie van oorlog is in middels een aanvang gemaakt met invoering van werkklassificatie. met daaraan gekoppeld een prestatiebelo ning in de vorm van tariflëring en/of meritrating. al naar gelang de arbeid voor deze beioningsvormen het meest geschikt is. Familie Haanschoten wordt verwend. In een keuringspaviljoen van^ het Stads- en Academisch Zic-^ kenhuis te Utrecht komt de fa*|| milie Haanschoten uit Putten^ geleidelijk aan op haar gemak De kinderen hebben bergen speelgoed gekregen van veten uit den lande. De familie is vol lof over de verzorging, zij had het niet octer kunnen hebben, maar verlangt niettemin naar het p laar zo vertrouwde Veluwse dorp. Nu dat nog niet mogelijks is, komt Putten maar naarp Utrecht, want burgemëesterp jht'. nir. W. F. Quarlcs vanp Ufford, de wethouders D.= Schuitemakcr en K. Bos, gc-^ meente-secretaris B van 'tp Riet en de afdelingsvoorzitter^ van het Rode-Kruis, de heerg J. Renes. kwamen gistermid-g dag naar het ziekenhuis om de^ familie Haanschoten te bezoe-p ken. Dc bezoekers waren er 'n= vol uur, het samenzijn was=_ zeer genoeglijk. De kinderen cn mevrouw kregen lekkernij- m en en voor vader Haanschoten p bad de burgemeester sigaren p en sigaretten meegebracht. Er is uiteraard heel veel gespro- ken over de gebeurtenis. De geneesheer-directeur van het ziekenhuis dr. J. H. de Waal- Malefijt en prof. dr. A. A. J. =g van Egmond waren bij het on- derhoud aanwezig. llllllllllllllllII»llllllllBIBIMIillMIIjmlIllffi Zelfs het meteorologisch station te Vlissingen had moeite om de omvang en kracht van deze sneeuwstorm te meten. De buisvormige windvaan raakte namelijk buiten bedrijf, door dat zich in deze buis sneeuw op hoopte Treinen te laat Het treinverkeer raakte ook op de lijn Vlissingen-Amsterdam in de knoop. Er waren tenslotte zulke grote vertragingen, dat sommige treinen meer dan een uur later bin nenkwamen. De sneltrein van drie uur viel uit en ook de treinen die om zeven uur en half acht in Vlissingen moesten komen, lieten verstek gaan. Die van acht uur kwam pas om negen uur, maar in de tussentijd waren vertraagde treinen het station al binnengelopen. Om het personen vervoer gaande te houden, werd het goederenverkeer geheel stopgezet. .Overigens had de razende sneeuw storm, vooral toen het geweld enigs zins geluwd was, voor velen ook nog weer zijn plezierige kanten. Zo werd 6r in de namiddag in vele plaatsen op de vastgetrapte en bevroren sneeuwlagen op de straat schaatsen gerëden Een laconicko bakker in Mid delburg maakte van de nood een deugd, stapelde zijn brood in een flinke slee en trok snel door de stad. Hij zal niet de enige geweest zijn en heeft het in ieder geval gemakkelijker gehad dan zijn collega's die de broodkar of bak fiets door de sneeuw ploegden. ,Jk zit al twintig jaar op de baan", maar zo heb ik het nog nooit meegemaakt", zei een Vlis- singse bakker tenminste, die doordrenkt en misnoegd achter zijn kar zwoegde. Maar ook waren er, die de weelde van zóveel sneeuw niet konden ver dragen. Tussen Middelburg en Sou burg reed tenminste over de rijks weg een personenwagen met een kalm gangetje, terwijl deze auto vijf k zes sleetjes met vrolijke meisjes en kinderen voorttrokLeuk was dit wel, maar gevaarlijk ook. Hulde ook voor de wegenwachters die deden wat ze konden. Eén deed drie uur over het traject Middelburg Rilland Hij zag meer dan hon derd gestrande wagens Hulde ook voor de gemeente-arbeiders in vele plaatsen, die getracht hebben de straten weer begaanbaar te ma ken. Minister Suurhoff naar Zuid-Afrika vertrokken. Met een lijntoestcl van de K.LJVI. is de minister van sociale zaken J. G. Suurhoff gistermiddag van Schip hol naar Zuid-Afrika vertrokken, Zijn reis geschiedt op uitnodiging van drie regeringen: do Unie van Zuid-Afrika, Rhodesia cn Israël. In Zuid-Afrika en Rhodesia zal de heer Suurhoff zich op de hoogte stel len van de omstandigheden waaron der de Nederlandse emigranten al daar leven en er tevens besprekin gen voeren voor de immigratie van nog meer landgenoten. Van Israël heeft hij kort geleden een uitnodi ging tot een bezoek ontvangen en die moteen geaccepteerd, nu hij op deze reis dit land zo gemakkelijk kon aandoen. In totaal zal hij vier weken weg blijven waarvan hij er twee Ln Zuid-Afrika, een in Rhodesia en een in Israël zal doorbrengen. „Vooral in Rhodesia bestaan, naar ik meen, goede mogelijkheden voor onze emigranten", zo zei hij op Schiphol", Ik geloof dat daar een veel gToter aantal naar toe kan dan tot dusver naar dit land is.-geëmi greerd". Wegenwachters vingen 4000 kuikéhs De drukke verkeersweg na- j§ bij Milaan Emilia is dinsdag- f| avond gedurende twee uur ge- blokkeerd geweest, toen de wegenwacht bezig was 4.000 kuikens te vangen. Het begon met een botsing tussen een melkwagen en een auto, die de wagen nabij de stad Lodi wilde passeren. Hier- op volgde een ketenreactie: De chauffeur van de melk- wagen verloor de controle over s het stuur en reed tegen een benzine-tankwagen, die uit te- gengestelde richting kwam. de melkkannen rolden over s de weg en een ervan kwam tegen een derde vrachtwagen n aan, die een lading van 6000 n levende kuikens vervoerde. de chauffeur van de kui- ken-wagen verloor de macht over het stuur en zijn*voertuig reed tegen de wegberm. On geveer 2.000 kuikens lieten het leven, terwijl de ovéflge 4000 ln paniek uit hun beschadigde verblijfplaats renden. Het duurde twee volle uren voordat de wegenwacht alle kuikens weer had gevangen en het verkeer weer «oorgang kon vinden. De chauffeurs van de vracht wagens liepen slechts lichte verwondingen op. HAGENAAR EN DRENT Anton van Duinkerken sprak namens lezers. (Van een speciale verslaggever) In „Pulchri Studio" is woensdag middag de schrijver-dichter-journa- list Ben van Eijsselsteijn gehuldigd ter gelegenheid van zijn zestigste ver jaardag. Ben van Eijsselsteijn is Ha- genaar, al woont hij dan ook in Rijs wijk, en deze huldiging zou dan ook een voornamelijk Haagse aangelegen heid zijn geweest, ware het niet, dat deze schrijver zeker even sterk ver bonden is met Drente als met de re sidentie. Vele van zijn boeken spelen in Drente, en Drente is hem daar dank baar voor. Getuige bijvoorbeeld de woorden van dr. H. J. Prakke, voor zitter van het Drents Genootschap, die zei: „Voor ons culturele leven ben je een niet minder belangrijke figuur dan in het Haagse culturele leven. Een voudige dingen in ,,'t olde lantschap", grafstenen in een muur, kregen bete kenis door jou. Ook naar buiten toe heb je veel voor Drente gedaan. Wij brengen hulde voor de wezenlijke culturele verrijking van ons gemeen schapsleven." Vóór de heer Prakke sprak, had den reeds dc auteur Anton van Duinkerken als vriend, als let terkundige cn als voorzitter van het. huldigingscomité en de wethouder voor onderwijs en kunstzaken van Den Haag, de heer Van Zwijndrecht, het woord ge voerd. Anton van Duinkerken sprak „namens" de duizenden le zers,degenen, dre hier zijn, degenen, die achter deze huldi ging staan, degenen, die je in 'n algemene hulde hebben willen danken, voor wat je voor hen be tekent." Voorts voerden nog het woord de heer G. Nijcnhuis. burgemeester van Gieten, van welke gemeente Ben van Voor de Europese schaatskamploen- schappen. die op 1 en l februari a.s. te Eskilsluna worden gehouden, heeft de Finse schaatsenrijdcrsbond de volgende rijders aangewezen. Toivo Salonen. Ju- hani Jaervinen. Jaak Ko Niémi en I>c!o Tynkkynen. Als reserve gaat mee Jorma Sinkkonen. Het congres van Deense sport organi saties heeft het verbod tot contact op kortgebled met Russen en Hongaren op geheven. Het verbod werd ruim een jaar geleden uitgevaardigd als een zedelijke reactie en een spontane demonstratie in verband met dc gebeurtenissen in Hon garije. Eijsselsteijn ereburger is. Hij noem de hem een Drent. Dt\ Hans Martin Elster, namens „Die Kogge" cn de Duitse schrijvers, mej. K. H. R. de Josselln de Jöngh als mederedactrice aan dc „Precio- sa-reeks", de heer A. G. Sijthoff als directeur van de Haagse Courant, voor welk blad Van Eijsselsteijn re- ccnsént is en dr. T. S. C. Gerritsen, vice-voorzitter van het genootschap Oefening Kweekt Kennis, waarvan Ben van Eijsselsteijn het voorzitter schap bekleedt. (Advertentie DOUWE EGBERTS ECONOMISCHE POLITIERECHTER Terneuzenaar verkocht twee keer drie kippenhokken Voor de economische politierechter te Middelburg, mr. P. van Empel, stonden dinsdagmorgen enkele over treders van de vestigingswet terecht. Voor de rijwielhersteller F. B. uit Aagtekerke, die reeds tweemaal Voor het hekje verscheen, was het deze dag de derde en laatste maal. H\j heeft alle nog te behalen diploma's in zijn bezit gekregen en de politierechter hoopte, dat hij B. niet meer zou zien. Tot besluit moest de rijwielhersteller nog 15 betalen en toen was voor hem de zaak af. De timmermansknecht-winkelier J. v. d. H. uit Zierikzee had een krui- deniersbedrijf voortgezet zonder daarvoor een vergunning te hebben. Conform de eis werd hg veroordeeld tot een boete van 80, terwijl de offi cier van justitie, mr. Ph. M. Schen- kenberg van Mierop, verzekerde, dat hercontrole pas na de uitslag van het middenstandsexamen geschieden zal. De garagehouder K. J. G. uit Re- nesse had zonder vergunning de klein handel in ijzerwaren en gereedschap pen bedreven. Hij was hiervoor reeds tweemaal veroordeeld, maar thans had hij de gereedschappen wegge daan. Conform de eis werd het hier 25 of vijf dagen. De smid en rgwlel- handelaar B. M. uit Middelburg had het gemotoriseerde rijwielbedrijf uit geoefend. In verband met een examen KANTONGERECHT yy Nonchalante eigenaars kregen bonnetje In november j.l. begon de Terneu- zense gemeentepolitie een actie tegen het onbeheerd aan de openbare weg laten slaan van rijwielen. Dit als ge volg vah het steeds toenemende aan tal van vermiste fietsen. De actie le verde wel resultaat op en tientallen karretjes moesten door de noncha lante eigenaars die uiteraard een bonnetje kregen aan het bureau worden afgehaald. Als gevolg van de actie, moest zich thans voor de Ternéuzcnse kanton rechter, mr. H. van den Belt, verant woorden de sluisknecht L. C. V., die in de avond van zaterdag 9 november zijn rijwiel bij een hotel op de Markt had bulten laten staan. De heer V. had eerder aangevoerd, dat zijn fiets op slot stond, en dat de ze, nadat, hij het slot had geopend, toch door de politie werd meegeno men. Dc kantonrechter merkte naar aanleiding daarvan op, dat krach tens de toen geldende verordening die inmiddels door dc raad enigszins werd gewijzigd ook het buiten la ten staan "van een afgesloten rijwiel niet was toegestaan. Van officiële zijde wordt mede gedeeld dat de regering van het Ko ninkrijk der Nederlanden en de re gering van de staat Israël in ge meenschappelijk overleg hebben be sloten, hun wederzijdse diplomatieke vertegenwoordigingen, onderschei denlijk te Jeruzalem en te 's-Gra- venhage, te verheffen tot de rang van ambassade. Thans werd als getuige gehoord 'n adjudant van de gemeentepolitie, die op genoemde zaterdag de leiding had bij net in beslag nemen der fietsen. De adjudant was het niet eens met de beweringen van V. en achtte het uitgesloten dat het rijwiel op slot had gestaan. De officier van justitie, mr. Th. Le- bret, wees er op, dat eindelijk, na veel omhaal van woordèn dc zaak toch is „rond" gekomen. Hij wilde dit echter niet als verzwarende om standigheid doen gelden en eiste ten slotte f3.of 1 dag. De kantonrech ter vonniste conform. De niet verschenen chauffeur R. F. D. uit Sint Jansteen zóu in de avond van zaterdag 81 augustus van het vorig jaar op de Hufsterweg te Hon- tenisse bij het inhalen niet zijn vrachtauto met aanhangwagen van een truck niet oplegger, gevaar heb ben doen ontstaan voor een tegenlig ger, een personenauto bestuurd door zekere M. Een botsing was daarvan het gevolg tussen de auto van M. en de op do linkervveghelft staande aan hangwagen. Daarbij werd de perso nenauto ernstig beschadigd. Na het horen van de heer M. als getuige, eiste de officier f 80.of 6 dagen. De uitspraak luidde conform. Mej. J. A. de F., zonder beroep te Axel, word tc Oostburg betrapt toon zij daar met haar brommer over ccn verboden weggedeelte reed. De juffrouw verklaarde, dat zij ter plaatse volkomen onbekend was en dat zij bovendien ook geen ver keersbord had gezien. De eis luidde f 10.— of 2 dagen, maar de kantonrechter logde in dit bijzondere geval slechts f 5.of 1 dag op. STATISTIEKEN OVER '57 VERSCHENEN Aantal vervoerde auto's gestegen werd deze zaak aangehouden. De schilder-behanger A. J. R. uit Sou burg had in strijd met de voorschrif ten de detailhandel in behang uitge oefend. Hier werd volstaan met een boete van 25, Mej. J. A. J. van G. uit Middèl- burg en de sorteerder G. P. J. S. uit Goes hadden zonder toestemming van het gewestelijk arbeidsbureau hun baan opgezegd. Voor mej. Van G. werd een belangrijke reductie toegepast, namelijk 25 tot 15, terwijl S. het tarief van 40 geredu ceerd kreeg tot ƒ30. De slager J. A. B. uit Oostburg had zijn vlees waren niet geprijsd. Conform het gevorderde veroordeelde de politie rechter hem tot betaling van 7,50. De timmerman-aannemer C. W. O. uit Arnemuiden had het schildersbe drijf uitgeoefend zonder de vereiste vergunning. Hij had dit schilderwerk verricht in combinatie met bouwwer ken. In deze zaak zal pas uitspraak gedaan worden, nadat de rechter commissaris zich op de hoogte gesteld heeft van de toedracht. De 73-jarige Terneuzenaar P. M. C. had bij de verkoop van zijn pluimvee- bedrijf tweemaal een drietal kippen hokken in de verkoopformulieren op genomen. Notaris K. J. H. uit Terneu zen, die als getuige aanwezig was, meende, dat nierbij niet de bedoeling voorgezeten heeft om te knoeien. De officier stipte aan, dat het feit nu eenmaal gepleegd is en hoewel mr. Schenkenberg van Mierop zeer zeker wilde aannemen, dat er een vergissing in het spel was, eiste hij een boete van ƒ250. Mr. Van Empel meende hier te doen te hebben met een zeer zachtzinnige overtreding, die „geho noreerd" werd met ƒ50. De dierenarts D. J. D. uit Zaam- slag tenslotte stond terecht, omdat h\J aan vergiftigd aardappelloof gestor ven koeien, die geslacht waren, had laten vervoeren van de ene naar de andere keuringskring. Dokter D. had dit met de beste bedoelingen gedaan, aldus verklaarde hij. Conform de eis veroordeelde mr. Van Empel hem voor deze formele fout tot 50 of tien dagen. Nederland was vijfde producent van schepen Blijkens Lloyd's register was Neder land in het vierde kwartaal van 1957 met een produktie van 149.107 ton aan te water gelaten schepen de vijfde ln de ry der scheepsbouwende landen. De grootste producent was Japan met 699.366 ton, terwyi Engeland op de tweede plaats kwam met 433.940 ton. VVest-Duitsland kwam met 357.376 ton op de derde plaats en Zweden Wet 209.763 ton op de vierde plaats. Na Nederland kwamen: Frankrijk (108.070 ton), de Verenigde Staten (102.886 ton), Italië (96542 ton), Noorwegen (77.351 ton), Denemarken (44.740 ton), Het Britse gemenebest zonder Engeland (30.953 ton) Polen (30.625 ton), België (24.500 ton), Fin land (21.082 ton), Spanje (19.739 ton) Joego-Slavlë (12.999 ton), Portugal (3535 ton), Argentinië (1600 ton), Oostenrijk (1498 ton), Turkije (1316 ton) en Ierland (300 ton). Ook over geheel 1957 was Japan verreweg de grootste producent VHn schepen. Zijn produlttie bedroeg 2.424.000 ton scheepsruimte, terwijl in Engeland, dat in 1955 nog de groot ste producent was, in het afgelopen jaar 1.407.000 ton scheepsruimte te water werd gelaten. De op twee na grootste producent was West-Duits- land met 1.230.000 ton. Wat de aan het einde van 1957 ln aanbouw zijnde scheepsruimte betreft kwam Engeland met 2.345.408 ton op de eerste plaats, gevolgd door Japan met 1.589.280 ton, Italië met 939.537 ton, West-Dultsland met 928.087 ton, de Verenigde Staten met 695.339 ton cn Nederland met 643.314 ton. De ln Nederland ln aanbouw zijnde tonnage steeg ten opzichte van het einde van het derde kwartaal van 1957 met 37.149 ton. Van de in Nederland in aanbouw zijnde scheepsruimte was 281.528 ton voor export bestemd. Het totaal aantal door de boten van de Provinciale Stoombootdiensten in Zeeland vervoerde passagiers is het afgelopen jaar iets teruggelopen, aldus blijkt uit de statistieken van het vervoer in 1957. Deze teruggang is voornamelijk veroorzaakt door de lijnen VlissingenBreskens en KruiningenPerkpolder. Het vervoerscijfer voor de passagiers op Vlis singenBreskens daalde in 1957 van 2.317.955 (de cijfers van 1956) tot 2.236.953, terwijl er voor de dienst KruiningenPerkpolder circa 50.000 passagiers minder genoteerd werden. Het totale cijfer op deze veerdienst daalde van 1.327.120 tot 1.286.258. I)e gezamenlijke veerdiensten in Zee land vervoerden in totaal ln 1957: 4.538.899 passagiers tegen 4.564.406 ln 1956, een teruggang dus van 25.507. Het aantal vervoerde auto's gaf over alle veerdiensten een vooruitgang te zien in vergelijking met 1956. Op de lijnen Vlissingen—Breskens en KruiningenPerkpolder neemt 't tweede klas vervoer (gratis vervoer) nog steeds af. terwijl het vervoer in de eerste klas daarentegen verder toeneemt Op VlissingenBreskens zijn in de eerste klas ln totaal over 1957 1.243.554 passagiers vervoerd tegen 1.185.168 over 1956. Op Krui ningenPerkpolder Is het aantal eerste klas-passagiers over 1957 in totaal 243.462 tegen 92.931 in 1956. De sterke toename op laatstgenoem de lijn vindt zijn oorzaak in het ver bouwde M.S. „Dordrecht", waar thanB een geriefelijke eerste klas salon is ingericht, waardoor meer passagiers gebruik maken van de le klas. Zoals reeds opgemerkt, is het ver voer van de auto's op alle lijnen toe- genomeh. Totaal werden 941.941 auto's in 1957 vervoerd tegen 886.844 in 1956. VllsSrngen-—Bres kens met 39(5.779 (in 1956 384.213) en Kruiningen - -Perkpolder met 368.667 (vorig' jaar 339.239) namen het leeuwendeel ln dit vervoer voor hun rekening. Op de derde plaats volgt dan KortgeneWolfaartsdijk met 112.850 .auto's in 1957 en 103.501 in 1956. Achtergebleven auto's Voorts is er een overzicht ge maakt van de in december 1957 achtergebleven auto's op de diverse aanlegplaatsen (tussen haakjes zijn de cijfers van november vermeld), In Viê singcn moesten 292 personen auto's (352) en 219 vrachtauto's (307) lijven staan. Voor Breskens waren l!c cijfers 432 (420) en 167 (231) voor Terneuzen (2) en geen. voor Hoedekenskerke geen en kele. voor Kruiningen 1346 (1210) en 970 (730), voor Perkpolder 842 (1113) en 583 (587), voor Zierikzee en Katseveer geen enkele, voor Kort gene 67 (85) en 80 (56) en voor Wol faartsdijk 17 (31) en 33 (12). Ter vergelijking volgen hierna de voornaamste gegevens van 1955 tot 1957 en van het vooroorlogse jaar 1938. AANTAL VERVOERDE PASSAGIERS. VlissingenBreskens 342.276 2.594.932 2.317.955 2.236.953 TerneuzenHoedekenskerke 83.878 298.024 271.277 321.041 KruiningenPerkpolder 83.511 1.172.469 1.327.120 1.286.258 ZierikzeeKatseveer 42.267 226.526 195.612 201.136 KortgeneWolfaartsdijk 132.152 379,065 397.140 433.242 VeereKamperland 22.332 f 55.737 55.302 60.269 Totaal 706.416 4.726.753 4.564.406 4.538.899 AANTAL VERVOERDE AUTO'S VlissingenBreskens 47.772 357,873 384.213 396.779 TerneuzenHoedekenskerke 6.375 23.320 24.340 26.015 KruiningenPerkpolder 15.598 311.092 339.239 368.667 ZierikzeeKatseveer 5.892 37.661 35,55.1 37.630 KortgeneWolfaartsdijk 21.611 97.040 103.501 112.850 Totaal 97.248 826.986 886.844 941.941 PASSAGIERSVERVOER DECEMBER 1957 VlissingenBreskens 13.204 104.121 99.877 106.365 Terneuzen—Hoedekenskerke 5.669 20.406 21.222 23.074 KruiningenPerkpolder 5.657 83.171 90.077 83.316 ZierikzeeKatseveer 2.853 14.416 11.741 11.338 Kortgene—Wolfaartsdijk 7.508 29.022 29.339 31.520 VecreKamperland 1.235 3.466 3.213 3.665 Totaal 36.186 254.692 255.469 259.278 AUTOVERVOER DECEMBER 1957. VlissingenBreskens 2.167 22.415 20-884 22.734 TerneuzenHoedekenskerke 412 1.712 1.495 1.653 KruiningenPerkpolder 1.029 23.682 25.590 27.104 Zierikzee—Katseveer 261 2.690 2.450 2.433 KortgeneWolfaartsdijk 1.228 8.027 8.085 8.670 Totaal 5.097 58.526 58.504 62.600

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1958 | | pagina 8