f3.75
Jo Fibbe
KEES VAN AMSTERDAM WAS
SNELSTE RENNER IN HULST
Waar zijn onze schepen?
ITALIAANS
3,95,
BIJOU
15
Crème poeder
Margret Astor
amandel speculaas is!
BENSDORP,
winkeljuffrouw
Radio Van den Broek,
WERKSTER
8
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
iAÏuBER 1957
ZEVENTIEN MAN IN EINDSPRINT
Uitlooppogingen hadden
geen succes.
Vele honderden wielersupporters
rekten zich de halzen uit, toen de
laatste ronde was ingegaan van de
oktober-kermiskoers te Hulst. Er
had zich namelijk een „kopgroep"
gevormd van niet minder dan zeven
tien renners, die elk voor zich de ze
ge wilden opeisen. Het was Kees van
Amsterdam, die de snelste was en de
beker en de erepalm in ontvangst
kon nemen.
't Verschil waarmede de renners over
de eindstreep flitsten was zeer mi
niem. Het waren tenslotte centime
ters die de beslissing moesten bren
gen in deze koers. De tijd, waarin de
100 kilometer was afgelegd, name
lijk 2 uur en 18 minuten, zegt veel
over de snelheid in deze wedstrijd.
De ronden van 1640 meter werden
in liet begin afgelegd met een ge
middelde van 44 tot 45 kilometer per
uur. Het kon dan ook niet uitblijven,
dat al vrij spoedig de minder sterke
renners dit hoge .tempo niet konden
volgen. Verschillende renners pro
beerden in deze beginperiode een
uitlooppoging, maar noch Jaap Ruis-
soon en Gijs Bouw, noch Ab Gelder
mans slaagden er in een grote voor
sprong te nemen. Geldermans bracht
het nog het verst, door enkele ron
den achter elkaar alleen door te ko
men met een voorsprong van 15 tot
20 seconden. Hij werd ingelopen. Bij
één van de vele uitgeloofde premie
sprints ging A. van Egmond alleen
door. Ook hij kon het echter niet
klaren tegen de hard jagende groep.
Verstraete en Van Vliet, die zelfs een
voorsprong van een halve minuut
J uniorenvoetbaluitslagen
Groep A I: RCS A IOostkapelle
A I 82Zeeland Sport A IVlissin-
gen A I 11; Vlissingen A IIZee-
Tandia A 11—5.
Groep A II: Goes A INïeuwdorp
A I 40; Kapelle.A IHansw. Boys
A I 03; Luctor A IYerseke A I
1—1.
Groep B I: Arnemuiden B IZee-
1 an dia B I 10—0; VCK B I—Middel
burg B I 03; Vlissingen B IIMid
delburg B II 22; Zeeland Sport B I
Vlissingen B I 37.
Groep B H: Middelburg B LQ—Vlis
singen B III 010; Zeefandia B II
Walcheren B I 03.
Groep B III: Meeuwen B IVlissin
gen B V 2—1.
Groep B IV: Goes B IWolfaarts-
dijk B 1 30; Kruiningen B IKapel-
le B I 80; Robur B ILuctor B I
5—0.
Groep B VI: Lewed. Boys B IBe
ren B I 12; Patrijzen B IKwaden-
damme B I 37; Volharding 32 B I
SVD B I 1—7.
Groep B VII: Breskens B IBier
vliet B I 60; Groede B IBreskens
B II 5—0; Oostburg B IIJzendijke
B I 1—1.
Groep B VIII: Zierikzee B IBrou
wershaven B I 31; Mevo B I
Burgh B I 013; Renesse B IDui-
veland B 1103.
Groep B IX: AZW B ITerneuzen
B II 3—0; Sluiskil B I—Ter. Boys
B I 06; Terneuzen B IAxel B I
8—1; Spui B I—Philippine B I 2—2.
Groep B X: Clinge B I—Hulst B II
0—4; Hulst B I—Steen B I 15—1;
Hontenisse B IIHulst B HI 01.
konden nemen, werden ook ingelo
pen.
Een compacte groep van 17 ren
ners moest elkaar in de eindsprint
bekampen om de ereprijzen. Zoals
gezegd, was het de geroutineerde
spurter Kees van Amsterdam, die
uit handen van de waarnemend con
sul van de K.N.W.S., de heer B.
IJzebaart de palm en de beker in
ontvangst mocht nemen. De gespe
cificeerde uitslag was als volgt: 1.
Kees van Amsterdam, 2 uur 18 mi
nuten; 2. P. de Bruin, Roosendaal;
3. W. H. Sijthof, IJsselmonde; 4. G.
van Straten, Schiedam; 5. P. Muil
wijk, Rotterdam; 6. J. Konink, Bre
da; 7. P. Daanen, Lieshout; 8. A.
van Egmond, Den Haag; 9. E. Ver-
straeten, Ede; 10. G. Bouw, Utrecht;
11. J. Huissoon, Heinkenszand; 12.,
A. van den Groenendaal, Berlecum;
13. J. v. Vliet, Rotterdam; 14. J.
Duinkerke, Borssele.
Drie jaar gevangenisstraf
voor reeks inbraken
De rechtbank te Amsterdam heeft
gisteren de 25-jarige M. J. S., die in
1956 na zijn ontsnapping uit een
psychiatrische inrichting te Heiloo
een reeks Inbraken had gepleegd, ver
oordeeld tot drie jaar gevangenis
straf met aftrek. Er was vier jaar
tegen hem geëist.
Van de tenlaste gelegde drie inbra
ken had S. er een, in Lopik, gepleegd
in samenwerking met de later ver
moorde Hans Schreuder, wiens lijk
In januari j.l. by de Tafelberg in het
Gooi werd gevonden.
De inbraak in Lopik leverde het
tweetal zesduizend gulden op, waar
van Schreuder, die op de uitkijk zou
hebben gestaan, tweeduizend gulden
had gekregen. De moord op Schreu
der is nimmer.opgehelderd.
De buit van de beide andere inbra
ken, resp. in Badhoevedorp en Heiloo
bestond uit enkele honderden guldens.
Ter zitting had de president opge
merkt, dat de politie M. J. S., die
reeds vier keer veroordeeld is, van
nog veel meer misdrijven verdenkt.
Alnati 8 te Rotterdam
Athena 6 Rotterdam
Alcor 7 te Buenos Aires
Alphard 8 te Rio de Janeiro
Alpherat 6 Boston
Alphacca 7 Rio de Janeiro n. Vitoria
AJmatl 6 Stettin naar Rotterdam
Ampenan 5 -Balipapan
Annekerk 6 Genua
Amstelstad 5, 550 m. z.z.o. Dondrahead
Arendskerk 5,550 m. w.t.n. Finisterre
Banda 6, 300 m. Z.Z.O. Okinawa
Barendsz. 7 Menado
Bontekoe 6 Makassar naar Soerabaja
Blïtar 7 Port Swettenham naar Aden
Bloemfontein 6, 420 m. w.n.w.
Walvisbaai
Caltex „The Hague" 5, 15 m. z.w.
Comoro eilanden
Corilla 7 rede Karachi naar Abadan
Camitria 6, 960 m. n.o. Guadeloupe
Crania 7 Liverpool
Diemerdijk 5 Vancouver
Dalerdiik 6 Vancouver
Eemland 7 te Amsterdam
Esso ,,Den Haag" 7 van Rotterdam
naar Rastanura
•Esso „Nederland,, 6, 120 m. w.n.w.
Djeddah
Esso „Rotterdam" 5 Fort Sal'd naar
Antwerpen
Harold 6 Amsterdam
Heelsum 5, 420 m. z. Cape Race
Heemskerk 9 Aden
Ivoorkust 6 Lagas
Jagersfontein 6, 360 m. z.w. Walvisbaai
Japara KRL 7 Socotra naar Colombo
Jupiter p 5, Kaap Bon naar Alexandrlë
Kalydon 5 Buenos Aires naar Curasao
Kalinga 6, 150 m. z. Recife
Kellia 7 Rotterdam naar Saltena
Kieldrecht 6 p. Kaap Dagata
Khosiella 6 Tripoli
Kloosterdijk 4, 400 m. o.n.o. Cape Race
Langkoeas 6 Dondrahead
Lekhaven 8 te Rotterdam
Lekkerkerk 6 Antwerpen
Lemsterkerk 8 te Mena al Ahmadl
Lemaire 5 Singapore
Loosdreeht 6 Basrak naar Khorramshar
Maasdam 8 Vigo
Musilloyd 14 te Rotterdam verwacht
Merwelloyd 6 te Soerabaja
Meerkerk 7 Zanzibar
Molenkerk 6 Hamburg
Montferland 6 Las Palmas naar
Amsterdam
Oldekerk 8 te Antwerpen
Ondina 6, 330 m. z.w. Azoren
Oranje-Nassau 6, 1200 m. z.w. Fayal
Ouwerkerk 6 Antwerpen
Plato 5 Oporto
Rita 7 Benghalis naar Telok Anson
Purfina Nederland p. 7 Lissabon naar
Antwerpen
Roggeveen 6 Sydney
Schelpwijk 6 Puntacardon
Scherpendrecht 7, 60 m. n. Berlenga
Senegalkust 6, 30 m. n. Dakar
Slamat 6 Beirouth
Slgli 7 Balipapan
Sliedrecht 6 Philadelphia naar Punta
Cax-don
Stad Arnhem 7 Narvik naar Irlam
Lombok 5, 540 m. n. Kerguelhen
Tawali 6, 180 m. n.o. Kuria Murian
Tibia" 6, 800 m.o.w. Kaap St. Roque
Tara 8 te Santos
Tegelberg 7 van Singapore n. Hongkong
Tomarl 7 Marseille naar Port Said
Tjipondok 7 Hongkong
Utrecht 8 te Suez
Vasum 8 te Suez
Van Riebeeck 5 Tg. Priok naar Tg.
Pinang
Westerdam 7 Southampton n. New York
Waterman 8 Aden verwacht
Willem Ruys 7 Gibraltar
Wonogiri 6 Singapore
Zaankerk 6 Durban
„De Zeeuwen" naar landelijke
clubrittencompetitie
Een ploeg van de motorclub „De
Zeeuwen" to Middelburg winnaar
van de provinciale clubkampioen
schappen van de Zeeuwse K.N.M.V.
heeft le Hummelo in Gelderland deel
genomen aan de landelijke clubritten
competitie van de K.N.M.V. De
Zeeuwse ploeg zou met 5 rijders ver
trekken onder wie de solo- en duo
kampioenen van Zeeland, de heren J.
J. Crucq en C. Crucq, die dus zowel
hun eigen kansen als die voor de ver
eniging zouden moeten verdedigen
maar helaas werden de duo-kampioen
en een andere teamrijder door de A-
griep „neergeveld".
Daar reglementair na de inschrij
ving geen wijzigingen meer in het
team aangebracht mochten worden,
namen slechts drie leden van de MC
„De Zeeuwen" aan de landelijke rit
deel. Deze rit word verreden in een
ochtend- en een middagtraject, waar
van de eerste rit niet al te moeilijk
was, hoewel er diverse „vallen" in
zaten. Het middagtraject was echter
zeer moeilijk.
Er waren geen vaste oriëntatiepun
ten, terwijl de rijders elkaar vaak
ontmoetten. Plaatsen, waar de rijders
van 5 richtingen móesten binnenko
men, waren geen uitzonderingen.
Maakte men in dit traject ook maar
één fout, dan was men vrijwel uitge
schakeld (dit ondervond de Zeeuwse
solo-kampioen). In het middagtraject
sneuvelden dan ook vele rijders reeds
bij het eerste oriëntatiepunt. De re
sultaten voor de leden van de MC „De
Zeeuwen" luiden als volgt: solo-kam
pioen J. J. Crucq: le traject: 9 straf
punten en 2e traject: 308 straf punten,
hiermee bezette nij in de solo-klas de
6e plaats. Van de overige teamrijders
kreeg de équipe gebroeders S. en C.
Jongepier, respectievelijk 24 en 9
strafpunten. Met de negen strafpun-
ten in het middagtraject leverden de
ze rijders de beste prestaties van alle
deelnemers. De équipe J. Geldof-P.
Baan kreeg in het eerste traject 26
strafpunten en in het tweede traject
144 strafpunten.
De motorclub „De Zeeuwen" bezet-
AMSTERDAMSE EFFECTENBEURS
Algemeen herstel op Damrak
7 okt. 8 okt.
Nederland 1948 (3%)
78 %1
781
Nederland 1955 (3%)
79%
79%
Nederland 1947 (3%) 3
79A
79%
Nederland 1937 3
80
79%
Dollarlening 1947 3
88
87 %1
Investerlngscert. 3
88H
88'/»
Nederland 1952-64 3
87%
87%
Ned. Indië 1937 3
85 A
85%
Nat. Handelsbank
901
85
Ned. Handelmy.
141
137
Alg. Kunstzijde Unie
141'/»
142
Berghs' en Jurgens
220
Calvé-Delft
250
250
Hoogovens n.r.
239
234
Ned. Kabelfabriek
225
2151
Philips
225
220%
Unilever
316
314%
Wllton-Feijenoórd
185
179
Kon. Petroleum My.
165.20
Amsterdam Rubber
56
59
Holland Amerika Lyn
143
141%
Kon. Paketvaart
127
124
Rotterdamse Lloyd
135
134
Scheepvaart Unie
130%
130%
Stv. Mij. Nederland
150
150
H.VA,
98%
94%
Dell Mg.
60
58%
Bank van Ned. gem. 4%
89%
88%
Van Berkels Patent
161
Centrale Suiker
155
150
Kon. Mij. De Schelde N.B.
160%
156
Intern. Nickel
76%
75%
Anaconda
50
49%
Baltimore en Ohio
42%
Bethlehem Steel
41%
40%
General Motors
39A
39 A
Kennecott
93%
91
Pennsylvania
17%
1612
Republic Steel
48
46%
Shell Oil Comp.
74%
71%
Tide Water
27
26%
U.S. Steel
58%
57%
te in het eindklassement de achtste
plaats. Landelijk kampioen werd MC
„De Slipper" uit Utrecht. Landelijk
solo-kampioen werd de heer J. Klum-
pcr uit Leersum. Landelijk duo-kam
pioen werd de heer H. Greven uit Ap-
pingedam.
HOOG EN LAAG WATER
U.+N.A.P. U.+N.A.P.
U.—N.A.P. U.—N.A.P.
10 oktober.
Vlissingen
2.35
2.28
14.45
2.28
8.49
1.84
21.21
2.16
Temeuzen
3.02
2.42
15.12
2.42
9.20
1.95
21.51
2.27
Hansweert
3.51
2.58
15.58
2.54
9.57
2.14
22.27
2.46
Zierikzee
4.13
1.59
16.22
1.48
9.25
1.42
21.51
1.66
Wemeldinge
4.25
1.86
16.36
1.74
9.48
1.66
22.11
1.92
138. De Japanse vaas werd inderdaad wel een halve
meter de lucht lngeheven en daarna was hij met een
harde klap op'de grond geploft. De aanwezigen zagen
hem zij het ook door een waas van stof ln wel
tien of twintig stukken uit elkaar vallen. En wat een
paar seconden tevoren nog een imposant kostbaar
sieraad was geweest, lag nu ln vormloze scherven op
de vloer. De ontsteltenis in den huize Rietvink was
algemeen en oprecht, want zelfs Huub was de schrik
om het hart geslagen. Hij realiseerde zich onmiddellijk,
dat hij veel te veel suiker en kaliumchloraat had ge
bruikt. Het was zijn bedoeling geweest een flinke klap
te veroorzaken, maar deze ruïne. Meneer Rietvink
stond sprakeloos toe te kijken. Tante Clara was doods
bleek en trillend ln een crapaud neergezegen, en Suus
was in huilen uitgebarsten. Henk keek met grote angst
ogen naar Huub, die erg beduusd naar het resultaat
van zijn springlading staarde. In de deuropening ver
scheen, dodelijk verschrikt, mevrouw Rietvink. „Wat
is er gebeurd?", riep zij, want door de stof kon zij nau
welijks iets ontwaren.
Amsterdamse
wisselmarkt
CONTANTE PRIJZEN.
Londen 10.62'i—10 62%; New York
3.80%3.81 VgMontreal 3.92%—
3.92%; Parijs 89.77%—89.87%; Brus
sel 7.56%—'>56% Frankfurt 90.40%—
90.45%; Zurich 86.69%—86.74%; Zu
rich (vr. fres) 88.89%-88.94%; Stock
holm 73.33—73.38; Kopenhagen 54.83
—54.88; Oslo 53.20—53.25; Milaan
60.40%—60.45%; Wenen 14.61%—
14.62%; Jap. verr. dir. 3.79%— 3.80%;
Turkse verr. dir. 3.79'/i— 3.79%.
VVWWV\<WWWWWVVV\*'V
PREMIELENINGEN
Amsterdam 1951
87%
841
Breda 1954
721
66
Eindhoven 1954
77'/»
Enschede 1954
75
721
Den Haag 1952 I
831
Den Haag 1952 II
831
Rotterdam 1952 I
851
Rotterdam 1952 II
841
Utrecht 1952
85
81
Amsterdam 1956 I
73
73
Amsterdam 1936 II
81
80
Amsterdam 1956 lil
84%
82
Amsterdam 1933 (c a)
901
89
Dordrecht 1956
751
Alkmaar 1956
75
82
ANP-CBS BEURSINDICES
4/10 7/10
Intern, concerns
Industrie
Scheepvaart
Banken
Indon.fondsen
Algemeen
8/10
269.71 256.82 251.47
127.54 125,77 123.47
129.46 125.91 124.66
104.28 101.01 98.24
83.01 79.97 77.02
186.88 179.44 175.59
BEURSOVKRZICHT
Het Damrak stond gisterenmiddag in
het teken van een herstel. Weliswaar
waren de koersen over het algemeen
lager, maar ln verhouding tot de geda
ne prijzen ln de niet-officiële ochtend-
handel, kon gistermiddag beslist van een
herstel gesproken worden. Hierin was
Londen met aanhoudende aankopen de
gangmaker en werd later gevolgd door
Parijs en Zürlch. Het herstel gold voor
alle internationale waarden. Naast de
aankopen door de arbitrage voor bui
tenlandse rekening, droegen baisse-dek
kingen tot het koersherstel bij. De han
del had echter alleen bij de opening een
levendig karakter. Daarna werd het
heel rustig met koersfluctuaties binnen
nauwe grenzen. Kon. Olies liepen van
f 164.50 bij de opening op tot f 165,80 te
gen eergisteren f 169.50 en in de morgen
uren als laagste koers f 161,50. Het
fonds bleef iets beneden pariteit New-
York. Dat de aandelen Kon. Olie toch
nog een gevoelig verlies leden is toe te
schrijven, aan de veel lager afgekomen
slotkoers uit Wall Street.
De overige internationale waarden
hielden zich goed. Philips en Unilevers
's morgens min 12 punten, 's middags
min 4. AJC.U/s min 2 en K.L.M. verloor
vijftig cent.
Scheepvaarten vertoonden slechts ge
ringen afwijkingen vergeleken bij eer
gisteren. De koersen draaiden over de
gehele linie vrijwel om de vorige slot-
prljzen. Cultures waren verdeeld. Am
sterdam Rubber plus 2, Dell Maatschap
pij min 2, HVA's prijshoudend. De om
zetten ln deze sector waren van vrij
wel geen betekenis.
Staatsfondsen Iets aangeboden. Het
verlies bedroeg hier circa 14 procent,
met eveneens weinig aanbod.
Gezien de scherpe koersdaling van de
laatste weken is men hier en daar ter
beurze van mening, dat de markt rijp
is geworden voor een technisch hersteL
Prolongatie 5 pet.
Heden overleed ten
gevolge van een auto
ongeval de heer
JACOBUS
GOEDEGEBURE Lzn.,
uitv. onderhoudsw. v. d.
Jacobpolder.
Zijn zeer ijverige, stipte
plichtsb etracht 1 ng,
vlugge begrippen en
zijn hartelijke collegia
liteit zullen ons altijd
tot voorbeeld zijn.
Gez. 130 vers 7 onber.
De collega's van de
Buurtpolders en
Landaanwinning.
Heden overleed, na een
langdurige ziekte, onze
lieve vader, behuwd-
en grootvader
IZAaK FLIERS,
weduwnaar van
PIETERNELLA
DE RIDDER,
op de leeftijd van 72
jaar.
Uit aller naam,
J. FLIERS.
Vlissingen, 7 okt. 1957.
Slijkstraat 10.
De teraardebestelling
zal plaatshebben op
donderdag 10 oktober
a.s. Vertrek van het
sterfhuis n.m. 2 uur.
Uitslag verloting korfbal
vereniging „ATLAS" te Rlt-
them. Prijzen afhalen bij de
heer H. Roelse, Zandweg22a
's avonds na 6 uur.
242 337 94 637 583
778 806 312 717 703
957 843 862 731 65
684 950 676 443 771
732 867 125 431 124
Voor de vele bewijzen van
medeleven ons betoond na
het overigden van onze ge
liefde moeder, behuwd-,
groot- en overgroothioeder
SUZANNA SIMONSE,
wed. van JANUS VLIEGER,
eerder wed. van
CORNELIS DEKKER,
betuigen wij onze hartelijke
dank. Inzonderheid aan dok
ter Frima voor de genees
kundige behandeling.
Namens de familie:
P. WISSE.
Biggekerke, okt. 1957.
GEVRAAGD:
AANKOMENDE KNECHT
en FLINKE JONGEN
Transportbedrijf
GEBR. VROEGOP
Brakstraat 28, Middelburg
27,90
Tasjes, in de
kleuren, die
de mode
voorschrijft.
Kies uit de complete
collectie.
Prijzen van
4,50, 5,95 enz. tot
22,50.
In leder vanaf
12,95 enz. tot
62,50.
HET LEDERHUIS
Lange Delft 44
MIDDELBURG
kleuren
in de
nieuwe
collectie
tassen
bij BIJOU
daar
is UW
kleur vast bij
De zaak
met de
grootste
sortering.
HET DELTAGEBIED VAN RIJN,
MAAS EN SCHELDE had lang ge
leden een geheel ander aanzicht. Gaan
wij, om ergens te beginnen, 26.000 jaar
in de historie terug, dan blijkt in die
tijd de toestand te worden beheerst
door twee factoren, n.l. de ongeveer
60 meter lagere zeestand en het zeer
koude klimaat. Over dit verre ver
leden, maar ook over het meer nabije
verleden, het heden en de toekomst
van het deltagebied vertelt drs. M. C.
Verburg U in zijn boekje „Het Delta
plan" op bevattelijke wijze Wetens
waardige dingen, verduidelijkt door
interessant kaartenmateriaal. Een
boekje, dat U als deltabewoner toch
eigenlijk moet bezitten en lezen. Het
kost slechts 1.90 en het is verkrijg
baar alom bij de boekhandel en bij de
uitgever,
FIRMA G. W. DEN BOER,
Middelburg.
Districtsvergadering van
het district Noord-Beveland
der Zeeuwse Coöperatieve
Kunstmestfabriek op maan
dag 21 oktober 1957 te 2 uur
in: "de Stadswgnkelder" te
Kortgene: behandeling van
de jaarstukken.
K. A. van Langeraad,
voorzitter.
J. S. de Regt,
secretaris.
I Uw
'i oliekachel li
of I
oliehaard
f; is
„SHELL"
brandstof olie ij
h waard;i
van het beroemde merk
geeft uw huid de gehele dag
een mooie, matte, teint. De
allermooiste kleuren. Per
doos slechts
U doet er maanden mee.
en schadelijk dat
dat
nee, slechts
65 cent voor 250 gram,
maar het is zo heerlijk...
Plein 1940 No. 8,
MIDDELBURG
Hypotheken pp woon- en
winkelhuizen voor financie
ring van uw auto, bromfiets
en alle andere motoren naar
het Alg. Ass. kant. VAN
DER BLOM, M. D. de Groot
straat 18, Goes, telef. 2959.
GEVRAAGD:
Klokstraat 17 tel. 2458,
GOES
Het hoofd van het ge
meentebestuur van Borssele
brengt ter openbare kennis,
dat ter gemeente-secretarie
gedurende de termijn 8 okto
ber tot en met 21 oktober
1957 voor een ieder ter in
zage ligt een bij raadsbesluit
van 27 september 1957 vast
gesteld plan, ln uitvoerige
kaarten uitgewerkt, tot her
ziening van het uitbreidings
plan voor de gemeente Bors
sele.
Borssele, 3 oktober 1957.
Het hoofd van het
gemeentebestuu r,
P. J. DOMINICUS.
Woensdagmiddag 2 uur
vers rund- en
varkensvlees.
Slachtplaats Oranjeplein
Souburg
AMBACHTSSCHOOL
GOES
Te koop: een Opel Kapitftn
1950. Een Ford V 8 1949, een
Fordson Major-trekker, 4-
cil. petroleum motor. Een
Ransomes rupstrekker
(boomgaardtrekker), 1-cil.
luchtgekoelde motor. Twee
wielige cultivatoren (7-
tands). Te bevragen tot
's middags 5 uur.
yeen dop/
gevraagd voor het schoonhouden van kantoor, enz.
In de morgenuren.
Aanmelden Eerste Zeeuwsche Autogarage L, BLAAS
Markt 45-47 - Middelburg.