Ruimen van gestrande „Vittangi" vullen zich langzaam met water Euromarkt niet zonder risico's voor onze landbouw Zeeuwse Almanak kaas AGRB-gola van c^fvin tot MIDDELBURGSE ZAKENLEVEN HEEFT EEN GOEDE TOEKOMST Agenda 8 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT VRIJDAG 22 FEBRUARI 1957 LUIKEN ONTWRICHT DOOR ENORME DRUK Nog steeds een raadsel op vuelk obstakel Zweeds schip lek stootte Nog altijd voert een leger van bergers en slepers een heroïsche strijd om de verlamde kolos „Vittangi", die voor Vlissingen als aAn de bodem gena geld zit, van de ondergang te redden! Maar de bergingswerkzaamheden vor deren traag, uiterst traag. Want de verraderlijke stromingen van eb en vloed belagen hot schip nog steeds met hun tomeloze krachten. En onder tussen hebben zich zelfs nieuwe complicaties voorgedaan! By vloed, als de dekken van 't schip grotendeels onder water staan, wordt er 'n gigantische druk uitgeoefend op de elf luiken, die de ruimen afsluiten. Op deze druk van honderden tonnen water *yn de luiken niet berekend en vooral op het voor schip, dat nog altijd diep ligt weggedoken In het bruisende en zuigende wa ter, zijn de sluitingen van de luiken ontzet. Zo erg zelfs, dat de ruimen op het voorschip zich langzaam maar zeker met water vullen De machtige pompen van het Bel gische bergingsvaartuig „Salvor 10" en van 't Nederlandse bergingsschip „Buffel", die tegen de „Vittangi'' gemeerd liggen, zuigen met hun vele P.K.'s het water uit de ruimen. Hiervoor heeft men met snijbranders forse gaten in de luiken gemaakt, waardoor de enorme waterslagen naar binnen gebracht kunnen wor den. Maar niet alleen in de ballast- tanks en In de voorste ruimen staat water, ook de voorpiek is gedeeltelijk vol water gestroomd. Een tunnel, die onder de ruimen door het voor- en achterschip ver bindt de „Vittangi" heeft bo vendeks geen loopbrug staat ook gedeeltelijk onder water. Ook hier zuigen de pompen van de for" en de ..Buffel" „Bufl vele ton- „Salvor" en do nen water weg. Een deskundige vertelde ons, dat deze pompen met hun massale capa citeit het binnenstromende water wel onder controle hebben. Als het weer echter slechter wordt, bestaat de mo gelijkheid, dat de bergingsvaartuigen niet langer jiaast de „Vittangi" kun nen meren. En wanneer de „Buffel" en de „Salvor" niet langer langszij kunnen blijven is de positie bijkans hopeloos! Wirwar Een bijna chaotische wirwar van kabels, touwen, lucht- en waterslan gen verbindt nu nog de bergingsvaar tuigen met het gestrande Zweedse vaartuig. Nog altjjd persen vijf krachtige compressors lucht in de zes volgestroomde ballastapks en lang zaam maar zeker moet het water wij ken voor de samengeperste lucht. Overigens zal er bij laag water tilings een poging ondernomen wor den om de sluitingen van deze bal- lasttanks nog beter te dicht te ma ken, want door de spelten ontsnapt, heftig borrelend, nu nog veel lucht. Een bergingsdeskundige deelde ons mee, dat ondanks alle krachtsin spanningen de kans, dat het schip nog gered kan worden, niet groot is. „Funest is", zo vertelde hjj ons, „dat de getij-stromingen zich persend een weg zoeken langs, maar ook onder het vaartuig. Steeds meer zand wordt dan ook onder het schip, vooral aan de voorzijde, weggemaaid en het ge volg hiervan is, dat de neus van het vaartuig steeds dieper in de bodem wordt gedrukt." Ondertussen maakt de „Vittangi" echter veel minder slagzij, doordat in de ruimen water staat en de water last van de ballastanks minder wordt. Donderdagmiddag helde de stalen kolos slechts vijftien graden! Hierdoor is de mogelijkheid niet uit gesloten, dat men binnenkort met het lossen van de lading kan beginnen. Uit Rotterdam zijn drie enorme drij vende kranen van Frans Swarttouw in Vlissingen aangekomen. Deze reu zen kunnen 2500 ton per etmaal uit het schip halen. Ook donderdag was er weer bewe ging te bespëuren in het machtelo ze stalen gévaarte. Het achterschip deinde gisteren zelfs licht op en neer. Woensdagmiddag bleken ook de ongelooflijk sterke motoren van de sleepboten „Gele Zee", die pas uit Port Said was teruggekeerd en die gisteren de „Poolzee" af loste, en „Scaldls" niet voldoende kracht te kunnen opbrengen om de beukende vloedstroom geheel te kunnen weerstaan. Tergend langzaam zwaaide het achter schip verder de vaargeul in tot 't bijna volkomen dwars lag. Toen eindelijk de machtige vloedstroom tot rust was gekomen, trokken de belde sleepboten de „Vittangi" weer wat terug, waardoor het ge strande schip wat beter op de zandbank kwam te liggen. Onopgelost raadsel Inmiddels staat men in scheep vaartkringen nog steeds voor een on opgelost raadsel! Niemand weet waaraan de gestrande „Vittangi" de enorme scheur aan stuurboordzijde te danken heeft. Op de kaarten is daar ter plaatse geen wrak gepro- „REISGIDSEN". Wegwijzers zijn nuttige voorwer pen, die de reizende mens ten dienste staan bij het zoeken naar de juiste weg, die naar de plaats van bestem ming leidt. Zelfs in de Sahara kan men op sommige plaatsen zij het dan geïmproviseerde wegwijzers aantreffen, waaruit men dan Kan op maken, dat het naar Dakar nog 1000 km ls, of nog 1200 km naar Timboek- toe. Nu zijn op Schouwen-Duiveland de afstanden met zo groot als in de zandvlakten van de Sahara- woestyn, maar ook daar maken de toeristen, die gedurende de zo mermaanden in steeds groter aan- ai Zeelands noordelijkst gelegen el- land bezoeken, dankbaar gebruik van deze „gidsen". De A.N.W.B. zal nu binnenkort weer een drietal nieuwe wegwijzers plaatsen langs de rijksweg Zijpe (veer)Zierïk- zee. Deze wegwijzers, die gemon- ERTSBOOT... De Zweedse ertsboot, die voor Vlissingen mik een merkwaardige en nogal 'trieste ligplaats heeft gevon den, staat wel in het middelpunt der belangstelling. Pers, radio en film kwamen er op af en daarnaast bege ven zich dagelijks honderden belang stellenden naar de boulevard om het spectaculaire schouwspel gade te slaan. De Provinciale V.V.V. ver meldde het gebeuren zelfs in haar eerste officiëleperscommuniqué en voegt er aan toe: ,T)e pogingen om het reusachtige schip te bergen zijn vanaf de Vhssingse Boulevard zeer goed te zien", een van activi teit getuigende poging om ook uit de actualiteit toeristische munt te slaan! Fotografen zijn met het schip bij zonder druk in de weer geiveest. Er was er één die zich in zijn enthousi asme, om alles wat maar Zweeds was te fotograferen, tot een ietwat vreemd geklede wandelaar op de boulevard wendde, met de vraag „Are you Swedish", oftewel: ,JSent U een Zweed f". Waarop de man verbaasd ten ant woord gaf: „No, I am a Dutchman", („Nee, ik ben een Hollander" Waarna de fotograaf, verstrooid en met z'n hoofd helemaal bij z'n werk. in keurig Engels weer een vol zin afstak om te verklaren, dat hij op zoek was naar Zweedse beman ningsleden van de ertsboot. Waarbij hij en passant nog aan de hem verge zellende verslaggever vroeg. „Wat is dat eigenlijk vóór een landsman, een Dutchman..." teerd worden aan de lichtmasten langs de weg, zullen de richting aangeven naar Oosterland en Sir- jansland. VAN ZWIN NAAR AUSTRALIË.. Het is de gewoonte om in dit ru briekje te schrijven over gebeurtenis sen, die zich afspelen tussen Zwin en Zrjpe. maar vandaag willen wij toch even een kijkje nemen aan de andere zijde van Het Zwin, de inham, die bij Cadzand de grens tussen Nederland en België vormt. Daar heeft mén na melijk te kampen met een moeilijk heid, die ook aan de Zeeuwse kusten niet vreemd is: het afnemen van het strand. Om de zandige oever van de Noordzee wat meer propor tie te geven is men onlangs bij Knok- ke begonnen met het opspuiten van het strand en dit werk nadert nu zijn voltooiing. Het werk ls reeds gevor derd tot voorbij de Lekkerbek in de richting van Het Zwin. Als nieuwe opdrachten uitblijven, dan zal dé enor me pijpleiding, waarmee het werk wordt verricht, worden opgebroken. Voor deze leiding ligt in Australië nieuw werk te wachten. NOVITEIT. Een sport, waarvan de beoefening het laatste decennium ook in Zeeland steeds meer weerklank gevonden heeft; is volleybal Het ziet er naar uit, dat binnenkort ook Oud-Vosse- meer zijn volleybalvereniging zal hebben; het initiatief tot de oprich ting hiervan is tenminste al genomen. Op dit idee kwam een drietal jeugdi ge inwoners van Oud-Vossemeer A. van Dalen, W. M. van Dijke en M. de Graeff. Ter kennismaking met deze voor sommigen fascinerende sport zal zaterdag 2 maart a.s. in het gymna stieklokaal een demonstratie worden gegeven. jecteerd. Niettemin nemen de ge ruchten, dat er een oud karkas van een gezonken schip moet liggen, steeds definitievere vormen, aan. Duikers hebben echter nog geen on derzoek ingesteld en daarom tast men over vormen van het obstakel nog steeds in het duister. Men weet het niet. Vast staat slechts, dat er op be hoorlijke diepte een belangrijk obsta kel moet liggen. Men acht het in scheepsvaartkringen niet waarschijn lijk, dat dit obstakel bijvoorbeeld slechts een groot anker of afgeknap te mast zou zijn. Overigens zou het ae eerste keer niet zijn. dat een wrak, dat al tientallen jarenlang onder het zand bedolven zit. op een goede dag gedeel telijk naar boven gewoeld is door de werking van het zand. Nog altijd mogen grote schepen boven de 2000 brt. zich niet wagen in de vaargeul, waarin de „Vittangi" gedeeltelijk ligt. Voor de schepen, die net „ommetje" door de Wielingen moeten maken, betekent dit een om weg van meer dan dertig mijl Als dit ook maar enigszins moge lijk blijkt zal in de loop van vandaag een poging worden gedaan het schip vlot te trekken 1 Toren van Serooskerke Slot van oag 1i veer vier uur donderdag werd het pompsein gegeven. Inmiddels was een groot aantal Serooskerkers naar het kerkplein gekomen. Er waren heren van monumentenzorg, de burgemees ter en secretaris kwamen zien wat er met de toren gebeurde, de archivaris van Zierikzee kwam een kijkje nemen en vooral voor de architect, de heer M. J. J. van Beveren uit Middelburg waren het spannende minuten. Een licht gekraak in de bovenste top van de toren verraadde dat de vijzels te gen de stenen opdrongen. Vlug sloe gen voorhamers de stutbalken onder aan de toren weg, zodat voor enkele ogenblikken de toren op een dun groepje stenen was gegrondvest. Bijna voor het oog onzichtbaar alleen de lat die loodrecht naast de toren stond was het bewijs schoof de toren om zyn as. Om tien over vier stoomde de compressor voor de laat- se maal en stond de toren van Seroos kerke weer recht op zijn ste nen voeten. Volgens nauwkeurige be rekeningen van de architect was alles goed verlopen en aan de uiterste to rentop was een verschil van bjjna één meter. Een moelljjk karwei, waarvan de kleinste misrekening de fataalste ge volgen gehad zou kunnen hebben, was tot een goed einde gebracht. De bezoekers van de Schouwse Westhoek die op de grote rijksweg naar Haam stede gewoon waren elkaar te wijzen op het dorpje rechts van de weg, met het kleine kerkje, waartegen als bij een mislukte bouwplaat de scheve to ren geplakt was, zullen deze zomer dus een dorpskerkje zien met een ge wone toren, In niets, te onderscheiden van andere, behalve dan dat ze in de eeuwenoude geschiedenis van stand verwisselde. 'f SCHRALE PIJNLIJKE HANDEN Snel weer zacht en gaaf door niet te vergelijken! feeds vanaf f 1.35 MR. M. A. TERWOERT Dan moeten de geboden kansen echter benut worden Zoals reeds gemeld heeft mr. M. A. Terwoert tijdens de vergadering van de middenstandsverenlging „Handelsbelang" te Middelburg afscheid geno men als voorzitter van deze vereniging. Tijdens een korte terugblik op zijn voorzittersperiode, waarop de heer .Terwoert naar hy meedeelde met genoe gen terugzag, ging spreker nader in op enkele belangrijke gebeurtenissen voor de Zeeuwse hoofdstad In die afgelopen tijd. Toen mr. Terwoert in 1950 werd benoemd tot voorzitter, had de Middelburgse middenstand met zeer grote moeilijkheden te kampen als gevolg van de wederopbouw van de hoofdstad. „Maar er was grote bereidheid onder de zakenlieden om mee te werken aan activiteiten enz. teneinde het verloren gegane terrein weer in te halen", aldus mr. Terwoert, die vervolgens opmerkte, dat deze samenwer king resultaten heeft afgeworpen, zodat Middelburg in korte tyd zijn greep op het platteland weer terugwon. Voorts merkte mr. Terwoert op, dat in tegenstelling tot de groei van de Zeeuwse industriecentra, in de laatste jaren de groei bij de andere centra (Middelburg, Goes, Oostburg enz.) er enigszins uitgegaan is. Wat Middel burg betreft is dit voornamelijk te wy- ten aan het feit, dat de industrie in de na-oorlogse periode aan de Middel burgse deur voorbijgegaan ls. aldus spreker. Voorts ls er voor de Zeeuwse hoofdstad een tweede nadeel in de vorm van te weinig woningen, waar door een vermindering van net aantal forensen ontstond. Wat de toekomst voor Middelburg betreft, geloofde hy wel, dat de be staande lyn en de groei van de mid denstand zal worden doorgezet. „Wy staan aan het begin van een snelle ontwikkeling van het vreemdelingen verkeer en ook de totstandkoming van het drie-eilandenplan zal de groei van de stad stimuleren", aidus mr4 Ter woert. Met klem drong spreker er op aan, dat „Handelsbelang" alles in het werk zal moeten stellen om de dam by Veere zo snel mogelyk tot stand te krygen. Want met dit plan krygt de Zeeuwse hoofdstad de beste verbin dingen van de grote Zeeuwse steden. „Deze kansen moeten wy benutten". Resumerende betoogde mr. Terwoert, dat er een grote vooruitgang te ver wachten is voor het hoofdstedelijke zakenleven. Hierna werd de heer W. de Boer met 30 van de 31 stemmen gekozen tot OORDEEL VAN PROF. DR. H. JFR1ETEMA Jaarvergadering Landbouw Coöp. centrum te Bergen op Zoom Op glasheldere wy'ze heeft prof. dr. H. J. Frietema, directeur van de Nat. Coöperatieve Raad, die ook zitting he eft in de Integratiecommissie van de S.E.R., donderdag tijdens de jaarvergadering van het Landbouw Coöpera tie Centrum voor Z.W. Nederland te Bergen op Zoom, een uiteenzetting ge geven van het doel van ile Europese integratie en de gevolgen hiervan voor de Nederlandse landbouw. Zonder deze Europese integratie af te wy- zen, wees prof. Frietema toch op tal van moeilykheden en risico's welke hieraan voor onze landbouw verbonden zyn. Bezwaren welke ook minister Zyistra wel heeft onderkend, zoals deze spreker hem in een vergadering had horen zeggen. „De tyd van kleine sta ten is voorbij, wy moeten streven naar een Verenigd Europa", aldus zei de bewindsman, maar hy besefte dat men begint met bezwaren te accepteren. De minister durfde dit risico wel te aanvaarden, wanneer de onder het ver drag gezette handtekeningen ertoe leiden, dat in de komende vyftien jaren de onderlinge muren inderdaad worden geslecht. Om de noodzaak van integratie aan te tonen, wees prof. Frietema zijn ge hoor op de Ver. Staten, waar 6 van de wereldbevolking woont, die de landbouw niet meegerekend de helft van de wereldproduktie voor haar rekening neemt. Men werkt er goedkoop door een scherpe arbeids verdeling. Er worden daar niet in al le 48 staten bijv. tomaten geteeld of auto's geproduceerd, doch alleen daar, waar de omstandigheden hier voor het gunstigst zijn. Door een vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal moet men ook in Europa tot een beter produktiepatroon trachten te komen. Dit is thans het streven van de zes landen met een gemeen schappelijke markt. Naar de mening van spreker, is de poging tot Europese integratie uit stekend voorbereid. Er is van uitge gaan, dat het nooit mogelijk zou zijn: om met één slag alle belemmeringen - uit de weg te ruimen. Daarom heeft men een overgangstijd van 12 a 15 ja ren gesteld, binnen welke tijd de zes deelnemende landen alles zullen moe ten doen om. de belemmeringen weg te nemen. Spr. stelde het zo: er wordt een beschermende buitenmuur rond de zes landen gebouwd, terwijl de binnenmuren worden afgebroken. Aan de uitwerking van het concept verdrag dat in de zomer van 1956 ge reedkwam, hebben de ambtenaren van de resp. landen in hun wekelijk se bijeenkomsten in Brussel zwaar gedokterd, terwyl de Nederlandse re gering over een en ander in de inte gratiecommissie van de S.E.R. een in tensief overleg met het bedrijfsleven heeft gevoerd. Ook in deze commis sie kwamen voortdurend de groeps belangen in het gedrang, zodat het steeds een geven en nemen was. v Gevaren en mogelijkheden De zgn. buitentarieven, welke zullen worden geheven ter be scherming van het gehele Euro- nvwkt-gebled, moet voor Neder- I ml leiden tot hogere pryzen, al dus spr. De positie van onze land bouw op de wereldmarkt zal hïer- Voor Zeeuws nieuws zie ook pagina 5 en 8. VV\WV\VWWV\WAV»AWV Te water geraakt Woensdagavond omstreeks half elf raakte te Middelburg een 17-jarig meisje op de Houtkade te water. Ze dreef reeds in het midden, toen de Middelburgse boekhouder, de heer J. Arnoldus, die juist passeerde, haar opmerkte. Hij ontdeed zich van zijn bovenkleding en dook in het koude water. De moedige daad van de heer Arnoldus werd met succes beloond, want hij wist het meisje naar de kant te brengen, waar zij door de inmid dels toegeschoten omstanders uit het water werd geholpen en bij een kap per binnengebracht. Dokter H. Rui ter, die was gewaarschuwd, achtte veïvoer naar een ziekenhuis noodza kelijk. door moeiiyker worden. Dit hoeft geen bezwaar te zijn, wanneer er maar voldoende compensatie komt door afzet binnen het Euro- markt-gebled. In dit verband zag prof. Frietema echter een belang rijke adder onder het gras. Ter bescherming van de eigen pro ducenten, hebben de vyf andere partners namelijk een ontsnap pingsclausule bedongen, waar door zy minimumprijzen kunnen stellen en een invoerstop kunnen afkondigen. Dan wordt net moei lijker voor Nederland. Terwijl er enerzijds een hoge muur wordt gelegd, die automatisch de Neder landse concurrentiepositie op de wereldmarkt vermindert, staat er anderzijds in zulk geval geen uit breidingsmogelijkheid voor de af zet in Europa tegenover. Om aan deze bezwaren tege moet te komen, wordt er aan ge dacht de minimumpryzen geleide- Vervolg op nag. 8) Provinciale subsidie restauratie Oostkerk in Middelburg Ged. Staten stellen aan de Provin ciale Staten van Zeeland voor om de aan de kerkvoogdij der Ned. herv. gemeente te Middelburg verleende bijdrage van 6215 (10 pet. van 30.000 plus 5 pet. van 64.300) voor de restauratie van de Oostkerk te verhogen met f 5995, zodat in totaal een bijdrage wordt verleend van 10 pet. van de op 122.100 geraamde restauratiekosten. De kerkvoogdij zamelt reeds jaren lang bedragen in ten behoeve van de restauratie. Tot nu toe is een be drag van rond 17.000 byeenge- bracht, zodat bij een provinciale bij drage van 10 pet. nog ruim 15000 ongedekt zou zijn, daar er een rijks subsidie toegewezen is van 70.818 en een gemeentelijke subsidie van 12.210. Bij een normale provincia le bydrage zou dit tekort stijgen met 4605. Het blijkt echter, dat bij de beschouwing geen speling meer mo gelijk is. Bovendien vergt het bezit van drie monumentale kerkgebouwen belangrijke bijdragen wegens onder houd, verwarming enz. Déze bezittin gen leggen zeer zware lasten op de kerkelyke gemeente. Benoemingen Waterschap Het Vrije van Sluis. By K.B. zijn in de provincie Zee land benoemd tot gezworene van 't waterschap het Vrije van Sluis: R. E. A. de Badts te Schoondijke en A. J. Cambier te Breskens. Vlees? Gauw klaar: kies jij maar Waar U ook eet, thuis of in 'n restaurant, Uw warme maaltijd is pas compleet met Hollandse kaas. Heerlijk in de groente, als dessert voor elke fijnproever een feest. Morgen meteen proberen vn°4. Doevméér met Soep? Geen ideeik eet wel mee Dessert Wat 'n vraag KAASèn gtaag nieuwe voorzitter van „Handelsbe lang". Het eveneens periodiek aftre dende bestuurslid, de heer G. Nijen- huis. werd bij acclamatie herkozen, terwijl in de plaats van'de lieer Th. Schuitemaker, ook periodiek aftre dend, de heer A. Johse sr. gekozen werd. Vervolgens dankte de heer F. B. den Boer, de penningmeester der vereni ging. de heer Terwoert voor de uitste kende behartiging van de midden- standsbelangen gedurende zijn 7-jari- ge periode van voorzitter. „Wij zien U slechts node vertrekken", aldus de heer Den Boer, die tot slot de dank van het bestuur extra onderstreepte met het aanbieden van een ets van de Veerse haven. Namens de leden werd mr. Terwoert dank gebracht door de heer J. A. van Dixhoorn. „U hebt de zeven magere jaren meegemaakt (overigens buiten uw schuld), ik hoop, dat uw opvolger de zevg--*■ gaan", VOORTVARENDHEID. Voorts bracht de heer Van Dixhoorn nog naar voren, dat hy het betreurde, dat er niet meer voortvarendheid uit gaat van de middenstand. „Wat In Goes kan (hierbij wees spreker op de plannen van de Goese middenstands- vereniging' „Handelsbelangen") schynt In Middelburg immer onmoge lijk te blijken", aldus de heer Van Dix hoorn. Hu hoopte, dat de middenstand er goed van doordrongen mocht wor den. dat de hoofdstad voor het groot ste gedeelte leeft van het toeristen verkeer. „Het kan de welvarendheid van de Zeeuwse hoofdstad bevorde ren", besloot de heer Van Dixhoorn. Uit 't jaarverslag van de administra teur, de heer W, Mt Quist, bleek, dat van de ringrijderij met sjezen een film opgenomen is, die t.z.t. vertoond zal worden, dat de verkoopcursus voor het winkelpersoneel een succes blijkt te zijn, dat het ledental vrijwel con stant is gebleven en dat de omzet in 1956 hoger was dan in 1955. Ook de heer Quist bracht mr. Terwoert dank voor de prettige wijze van samenwer king. Voor het eerst na een lange reeks van jaren was er In 1956 een nadelig saldo en wel van ongeveer 205.zo bleek uit het versla meester. Namens gaf de heer R. van Roo enkele opbou wende suggesties om het werk van „Handelsbelang" beter te kunnen sti muleren. Besloten werd om in een vol gende bestuursvergadering deze sug gesties te bespreken teneinde tot een groter budget te komen. Want als ideaal van de middenstand wordt nog altijd gesteld: „Iedere donderdag moet er iets te doen zijn in Middel burg". (Advertentie) kez£fyn> MtJunulJdtid, VANDAAG Middelburg Electro: „Het circus speelt toch!", (a.l.), 19 en SI.15 uur; Schouw burg: „Ik stierf duizend doden", (18 j.), 20 uur. Schuttershof Uitvoering „Nihil Sine Labore", 20 uur. Vlissingen Alhambra: „Het eiland der verleiding", (18 19 en 21 uur; Luxor: „Contrabande en moord", (18 J.J, 20 uur; Concertgebouw: uitvoering chr. gymnastiekvereniging „Oranje Nassau" 20 uur. Goes Grand: „Comanche Todd, de blahke Indiaan", (14 J.J, 20 uur. „De Prins van Oranje": Zeeuwse Spuitdag, 10.00 uur.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1957 | | pagina 2