Fel protest tegen beleid van de minister van waterstaat Hub aan Hongarije iwin Zeeuwse Almanak Betoverd door een wals... COMMISSARIS DER KONINGIN ONTSLOOT THOOLSE WEIHOEK OFFICIEEL BEZOEK HR. MS. VEERE" AAN STAD VEERE met melk meer mans Agenda PRO VlNCiA.EE A E E U W S E COURANT j KAMER VAN KOOPHANDEL VERGADERDE „Zeeuwsch-Vlaanderen behoort nog steeds bij Nederland De mededelingen van minister Algera inzake een tweede grote veerboot voor de dienst Vlissingen-Breskens en een tunnelverbinding tussen Zeeuwsch-Vlaanderen en overig Nederland, vormde aanleiding tot een fel protest door de voorzitter van de Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Zeeuwsch-VIaa»ideren, ir. C. A. L. Ho rstmann tijdens de vrijdag in Grand- hotel „Rotterdam" te Terneuzen geho uden vergadering van deze Kamer. Ir. Horstmann stelde aan 't eind van zijn betoog de vraag of de minister er wel van verzekerd is, dat Zeeuwsch-Vlaanderen ook tot Nederland behoort of dat dit op de scholen in Friesland niet wordt onderwezen. „Wij", aldus spre ker, „hebben in ieder geval niet vergeten, dat ons door een minister van wa terstaat vrije veren werden beloofd. Evenmin hebben wij vergeten, dat bij de overname van de spoor weg MechelenTerneuzen door de Nederlandse Spoorwegen werd beloofd de bestaande situatie te handhaven. Van dit alles is niets terecht gekomen. Dat vergeet men in Den Haag, maar in 1918 waren de Zeeuws-Vlamingen niet vergeten, dat zij Nederlanders waren. Wanneer men ons in Den Haag op een dergelijke wijze ver geet, zou het wel eens kunnen gebeuren, dat wü de Zeeuws-Vla mingen moeten zeggen: „Vergeet het maar, dat gij Nederlanders zijt. Uw eigen regering laat U immers terugvallen tot de staat van achterlijk en onontwikkeld gebied". Ten aanzien van het veer Vlissin gen-Breskens merkte de heer Horst mann op, dat de vergroting en de daarmee noodzakelijk geworden ver legging van de haven steeds werd geargumenteerd door te wijzen op de veel grotere boten, die moesten gaan varen. De nadelen voor Bres- kens heeft men tenslotte willen aan vaarden omdat daar de voordelen voor de streek tegenover zouden staan. Deze voordelen worden dus weer teruggenomen, alleen de nade len blijven over. Voor wat betreft 't door de Rijkswaterstaat ingestelde onderzoek in verband met een tun nel door de Westerschelde, zeide ir. Horstmann, dat bekend is. dat een tunnel kostbaar is. Men kan hier al leen niet begrijpen, dat in Delfzijl voor een daar nog te vestigen indus trie meer dan vijftig miljoen aan waterbouwkundige werken worden uitgevoerd, alleen om de streek tot ontwikkeling te brengen, terwijl voor het thans goed ontwikkelde Zeeuwsch-Vlaanderen geen gelden kunnen worden gevoteerd met tot doel het bestaande peil te handhaven en o.a. de bestaande industriën, die verbindingsmogelijkheid te geven, die in de moderne tijd noodzakelijk is. Men spreekt hier nog niet over een bepaald riviergedeèite en daar om stelde spreker de vraag of een tunnel bij Saaftinge of door de kop van Walsoorden werd onderzocht. Dat er technische moeilijkheden zul len zijn, in verband met de steeds zich verplaatsende zandbanken, kan men begrijpen, maar is dit ook het geval bjj de Belgisch-Nederlandse grens Niet de moeite? De heer Horstmann stelde de vraag of de minister het niet de moeite vond, nader te preciseren, waar de rijkswaterstaat een onderzoek heeft ingesteld of wilde hij er niet te veel woorden aan vuil maken? In ver band met de ontwikkeling van de haven van Terneuzen zeide spreker, dat deze gemeente hier dus zelf voor zal moeten zorgen. De tegenstelling tussen wat in Delf zijl gebeurd voor een- gebied, dat nog ontwikkeld moet worden en het ka- naalgebied van Zeeuwsch-Vlaande ren is wel schril en zuur. Wanneer men dan bovendien bedenkt, dat het ministerie er drie jaar over heeft ge daan om deze beslissing te nemen, waardoor alles weer veel duurder is geworden, dan raakt men er. wel van overtuigd ,dat Zeeuwsch-Vlaan deren ver van Den Haag ligt en dat de problemen in een stoffige la wor den opgeborgen. Ook wat de weg Oost-West-Zeeuwsch-Vlaanderen be treft zal men deze zaak dus zelf moeten opknappen. Het is ons, aldus spreker misschien toegestaan om de vraag te stellen, waarvoor dan de opbrengst van de wegenbelasting wordt gebruikt. De enige grote rijksweg in Zeeland, van Vlissingen naar Bergen op Zoom, is in zöer slechte toestand. De heer Horstmann meende, dat het ministerie van wa terstaat zich van haar slechtste kant laat zien. De heer Marls heeft het destijds niet nodig gevonden om de Kamer zelfs maar te antwoorden op een herhaald verzoek om door hem ontvangen te worden. Hij gaf alleen op de Delta-dag een onhebbelijk ant woord aan de burgemeester van Terneuzen. „De minister", aldus de VAN TOT DRUK. Het is vaak gezellig druk in de vluchthaven van Zijpe! De laatste dagen is de belangstelling van de schippers voor dit haventje echter bepaald overweldigend te noemen. Deze maand lag de haven al vijf keer propvol met schepen. Zo wa ren er woensdag bijvoorbeeld 98 schepen met een totale inhoud van 55.000 ton en donderdag was er zelfs 65.000 ton verzameld in de vluchthaven. Geen wonder dus, dat zes schepen geen ligplaats meet; konden vinden en hun heil maar moesten zoeken in de tramhaven van Anna Jacobapolder. „DE GANTEL" De hofstede „De Gantelhoeve" in Sirjansland wordt grondig gerestau- INTOCHT Zo is Sinterklaas nu dan ook in Vlissingen gearriveerd. Compleet met muziek en juichende kinderen, van wie er zelfs enkele in de duistere re genavond met lampions waren uit gerust. Twee kleuters waren er, ieder aan een hand van moeder, met aan een kort stokje zo'n kleurig, flakke rend papieren lantaarntje. Opgewekt stapten ze door storm en regen de donkere avond in om de kindervriend te begroeten Misschien waren ze zelfs al een beetje slaperig; ja, misschien waren er die avond, honderden kinderen al een beetje slaperig. Na het feest van de intocht echter zijn talloze kinde ren ongetwijfeld, van louter emotie, volkomen over hun slaap heen ge raakt, zoals dat heet en dadr, zo ver onderstellen wij, zaten de ouders dan weer mee. Sinterklaas is een beste man, dit is bekend. Een buitengewoon brave man zelfs, die nu al eeuwen lang zijn hart. aan kinderen heeft verpand. Maar vélen in Vlissingen vragen zich toch af waarom die beste brave man dan altijd zo laat op de avond moet arriveren. Als er iemand is die weten kan, dat het voor kleuters niet best is om in de avonduren, bij regen en storm, op straat te lopen, dan moet hij dat toch zijn! En 't wordt zo'n somber feest op die manier. Een beetje griezelig zelfs, met al die zwarte Pieten in de duis ternis. Nééde Sint moest dat volgend jaar maar'eens anders regelen! reerd, zo bericht men ons. Deze hoe ve, die in de volksmond „De Gantel" heet, is één van de oudste boerderijen van Sirjansland. De ramp van 1953 trof ook deze hofstede en „De Gan tel" werd dan ook zwaar beschadigd. De familie Dorst, die voor de ramp op de boerderij woonde, is in middels naar de Noord-Oostpolder vertrokken. De heer W. Goud zwaard uit Oosterland, zo schrijft men ons, wordt nu de toekomstige „Gantelboer", want na het gereed komen van de werkzaamheden zal hij de boerderij betrekken. FABRIEK Een spiksplinternieuwe fabriek In Koewacht is thans bedrijfsklaar ge komen. Het is de fabriek van bouw platen, die uit vlaslemen vervaardigd worden, de „Linex". Binnenkort zal dus een aanvang met de produktie worden gemaakt. Niet minder dan on geveer vijftig arbeidskrachten kunnen in deze fabriek werk vinden en voor de grensstreek is het dan ook onge twijfeld een belangrijke industrie. SINT IN SOUBURG Sinterklaas zal ook in Souburg zijn intocht doen! Vanmiddag om drie uur arriveert hü per schip aan de aanlegsteiger van de zwemvereniging „Luctor et Emergo". De bisschoppe lijke Spanjaard zal welkom worden geheten door burgemeester A. H. S. Stemerding en natuurlijk zal de mu ziekvereniging „Vlijt en Volharding" haar medewerking verlenen. Daarna zal de Sint een bezoek brengen aan de verschillende scholen; alle school kinderen zullen daarbij worden ge trakteerd. Na een bezoek aan de Mar- nixschool zal Sinterklaas de volgende route volgen: Marnixplein, Kanaal straat, Braamstraat, Nieuwstraat, Vlissingsestraat, Hudsonstraat, Ka naalstraat, Paspoortstraat, Oranje plein. heer Horstmann, „geeft ons thans de ze antwoorden en zij zijn alle nega tief". Te scherp? De Kamer bleek algemeen zich met de zienswijze van de heer Horst mann te kunnen verenigen. Een der leden ir. J. F. Denie, was van oor deel, dat de wijze, waarop één en an der naar voren was gebracht, zijns inziens iets te scherp was gesteld, terwijl hij er verder o.m. op wees, dat de handhaving van de status quo zoals die bij de overname van de spoorweg MechelenTerneuzen werd beloofd, niet voor eeuwige dage was bedoeld. De door ir. Horstmann uit gebrachte klachten kon echter ook de heer Denie begrijpen en onder schrijven. De begroting van de Ka mer voor 1956 werd hierna zonder veel discussie en ongewijzigd vast gesteld. De heer H. A. M. A. de Meijer gaf vervolgens een overzicht van de stand van zaken met betrekking tot de haven van Terneuzen. Spreker wees er daarbij op, dat reeds in 1953 door de Kamer bij de provincie een rapport over deze aangelegen heid werd uitgebracht met betrek king tot de vorming van een li chaam, dat zich zal bezighouden met de exploitatie van het kraanbedrijf, doch eerst enkele maanden geleden heeft men daarover iets vernomen. De situatie is intussen echter veran derd, daar aan de gemeente Terneu zen door het Rijk werd gevraagd of deze de haven zou willen overnemen. In principe heeft de raad der ge meente hiertoe besloten en verwacht mag worden, dat, althans binnen eni ge tijd, de overname zal geschieden. De heer De Meijer vergeleek verder de haven van Terneuzen met die van Delfzijl, in welke laatste de re gering veel kapitaal zal investeren. Hij meende, dat het beschikbaar stel len van een zelfde kapitaal voor Terneuzen, waar veel meer aanwezig is, toch niet overdreven genoemd kan worden. Het bouwen van een grotere sluis binnen enkele jaren te Terneuzen noemde de heer De Meijer onontbeerlijk, opdat men hier gelijke tred zal kunnen houden met andere industrie-gebieden en dit betoverd door het roman tische, praalzieke Wenen van 1815, door luisterrijke bals en onvergetelijke feesten, stort de jonge charmante gravin Wanda Schónböm zich in een over rompelend avontuur. Het beroemde Wener Congres is bijeen, de tsaar van Rusland en prins Metternich vertoeven Temidden van 'n briljant ge zelschap van koningen en staats lieden in de Oostenrijkse hoofd stad. In dat Wenen zoekt Wanda haar weg, langs de geheim zinnige paden der liefde en door de kolkingen van twijfel, vrees en eerzucht, naar een stralende ontknoping. In Libelle van 8 december a.s. begint het meeslepende vervolgverhaal, waarin de Engelse schrijfster Barbara Cartland met kleur en verve het Weense avontuur van de jonge gravin vertelt, tegen de achtergrond van een keizerlijke en vorstelijke luister. Een avon tuur rondom „EEN BETOVERENDE WALS". LIBELLE, Nassauplein 7, Haarlem. Prov. Gezondheidsdienst voor dieren Nieuwe directeur benoemd Naar wy vernemen, ls met ingang van 1 januari a.s. als opvolger van dr. G. VVagenaar tot directeur van de Provinciale Gezondheidsdienst voor Dieren in Zeeland benoemd, dr. J. Tesink, praktiserend dieren arts teKockengen (U.). De heer Tesink, die thans 35 jaar oud is, werd te Rijswijk geboren en be ëindigde in 1947 zijn studie aan de rijksuniversiteit te Utrecht. Hij ves tigde zich toen direct als dierenarts te Kockengen. In 1954 promoveerde hij tot doctor in de diergeneeskunde op een proef schrift, getiteld: „Fluorvergiftiging bij runderen en haar beïnvloeding door het toedienen van aluminiumsul faat". De nieuwbenoemde directeur is o.a. bestuurslid van de afd. Utrecht van de Mij. voor Diergeneeskunde en als zodanig ook lid van de contact commissie voor de Provinciale Ge zondheidsdienst voor Dieren in Utrecht. Voorts is hij lid van de Alge mene Tarievencommissle. Weer wittekool naar België België en Luxemburg hebben de In voer van Nederlandse wittekool weer toegestaan met ingang van 30 novem ber. Kortgeleden werd de invoer hier van door deze landen tydelyk stopge- moet zijns inziens aan de plannen voor de haven van Terneuzen wor den vastgeknoopt. Tenslotte noemde de heer De Meij er het gewenst, dat zowel de Kamer als de Zeeuws-V'laamse industriën samen met de gemeente Terneuzen de belangen van deze haven bij het ryk zullen ondersteunen. Op de uit eenzetting van de heer De Meijer volgde geen discussie, waarna de Ka mer de periodiek aftredende leden herkoos. De leden Deze leden waren de heren R. F. van Acker, Sint Jansteen, E. A. van Dorsselaer, Hulst, J. F. de Klerk, Terneuzen, P. J. van Bende^em, Axel, D. Luteijn, Oostburg, P. Blommaert, Sint jansteen, Ph. A. de Vuijst, Oostburg, ir. J. F. Denie, Terneuzen, en P. C'. Roest, Breskens. In de va catures Van Daalen en Kamminga werd vcorzien door de verkiezing van de heren P. A. van der Plas, Oostburg en P. de Vreeze te Aarden burg. Van de rondvraag werd ver volgens geen gebruik gemaakt, waarna de Kamer over ging tot een besloten zitting. WEG POORTVLIET—ST. ANN ALAND GEOPEND Ir. M. A. Geuze: „Buitengewone aanwinst" Daar waar de polder Poortvliet overgaat in de polder Baarsdijk, op de kruin van de Noorddijk te Poort vliet, heeft de commissaris der ko ningin in Zeeland, jhr. mr. A. F. C. de Casembroot, vrijdagmiddag de nieuwe weg van Poortvliet naar St.- Annaland officieel geopend. Hiermee was, zoals ir. M. A. Geuze, de voor zitter der agrarische sub-commissie, voordien zei, één van de nieuwe hart aders van het eiland Tholen voor het verkeer opengesteld. De ingebruikname van deze weg betekent in de eerste plaats een ver korting van de rijronte met 30 pro cent, maar daarnaast en dit is misschien nog wel zo belangrijk de ontsluiting van de Poortvlietse Weihoek. Vele autoriteiten, o.m. de burge meesters van Poortvliet, Sint-Anna- land, Sint-Maartensdijk en Stavenisse, en nagenoeg het voltallige college van Ged. Staten, waren bij de plechtig heid aanwezig. Voorts vertegenwoor digers vajn het ingenieursbureau Dwars, Heederik en Verhey, dat de plannen maakte, en de aannemer van het werk, de heer C. M. Versluis uit Middelburg. Twee B.L.O.-scholen in West Z.-Vlaanderen? De commissie tot bestudering van de mogelijkheid tot oprichting van één of meer b.l.o.-scholen voor debie le kinderen in West Zeeuwsch-Vlaan deren is er in geslaagd tot een voor de leden der commissie aanvaardbare oplossing te komen. Er zouden naar de eenparige me ning van de commissie een openbare b.l.o.-school en een bijzondere r.-k. b.l.o.-school moeten komen. Een aanvankelijk uitgewerkt plan voor een compromisschool voor de niet r.-k. kinderen bleek niet te ver wezenlijken en werd door de voor standers van prot.-christelijk onder wijs afgewezen. Momenteel worden thans op déze grondslagen door het Bureau van de Vereniging van Ne derlandse Gemeenten te 's-Graven- hage de daartoe nodige gemeenschap pelijke regelingen ontworpen. Ir. Geuze was vol lof ever de nieu we weg en hij vond het een buiten gewone aanwinst. Hij wees op de be langrijkheid van de weg voor de „die pe kom van het eiland", waar inmid dels acht bedrijven zijn geprojecteerd, een aantal, dat, naar hij hoopte, in de- toekomst verdubbeld wordt. De commissaris der koningin me- rftoreerde de toestand van vroeger, toen de wegen en weggetjes op Tho len een ware doolhof vormden. „Het is een goede daad geweest van de Herverkaveling deze weg aan te leg gen", aldus de heer De Casembroot, die de wens uitsprak, dat de nieuwe verbinding aan de verwachtingen mag voldoen. Corrie Versluis, de dochter van de aannemer, bood de commissaris de schaar aan, waarna deze het lint doorknipte. De opening, die 11 oktober j.l. door de mist moest worden uitgesteld, was geschied! Ir. Geuze had nog één wens: na de verwezenlijking van het Delta plan wilde hij de weg doorgetrok ken zien naar de punt van de ha ven te St.-Annaland, zodat de weg aansluit op de dam naar Sint-Phi- lipsland Nadat de heer W. J. van Doorn, de burgemeester van Poortvliet, nog het woord had gevoerd, begaf het gezel schap zich over de zojuist, geopende weg naar Sint-Anmaland, waar m het gemeentehuis een officiële ontvangst was. Als een lint van verschillende kleuren slingerde de lange stoet van auto's zich door de smalle en intieme straatjes van dit noord-Thool.se dorp. Er werd nog éénmaal halt gehouden, teneinde de commissaris gelegenheid te geven de onlangs gereedgekomen woningen te kunnen bekijken. LEERZAME TOESPRAAK Mijnenveger blijft drie dagen. De officieren, onderofficieren en manschappen van de nieuwe kust- mynenveger Hr. Ms. „Veere", die een driedaags bezoek brengt aan het stadje van dezelfde naam, zjjn gis termiddag officieel op het stadhuis ontvangen. Het woord werd daarbij gevoerd door burgemeester jhr. I. F. den Beer Poortugael en de comman dant van de „Veere", de luitenant ter zee tweede klasse o.c. H. J. A. Jolles, die beiden wezen op de hechte band welke er bestaat tussen het stadje Veere en Hr. Ms. „Veere". Aanvankelijk zag het er naar uit, dat het college van B. en W. en de gemeente-secretaris de reis van Vlis singen naar Veere langs Walcheren niet mee zouden maken in verband met de slechte weersgesteldheid. Gis termorgen waren de weersgesteldhe den echter zodanig, dat niets het drie daagse bezoek meer in de weg stond. B. en W. en de secretaris van Veere stapten gistermorgen om half elf aan boord van de mijnenveger in Vlissin gen. Na een voorspoedige reis arri veerde het gezelschap omstreeks half twee in Veere. waar aan boord van de „Veere" de lunch werd gebruikt. Om drie uur werden officieren, onderofficieren en manschappen officieel begroet in de raadszaal van het stadhuis, waar burgemees ter Den Beer Poortugael als eer ste het woord voerde. Spreker zei de zeer verheugd te zijn de be manning van de Hr. Ms. „Veere" in de stad van gelijke naam te kunnen ontvangen. Hij wees er op, dat er grote kameraadschap heer ste op het schip, zoals hij tydens de „historische" reis van Vlissin gen naar zijn eigen stad had op gemerkt. Uitvoerig ging de burgemeester in op de geschiedenis van Veere, waar bij hij wees op de hechte band die er steeds bestaan heeft tussen de stad en het huis van Oranje. De plaats waar de mijnenveger nu ligt, in het kanaal door Walcheren bij het vlieg kamp, was vroeger domein van de marine en Fokkervliegtuigen hebben Sirenes gaan loeien Hedenmiddag zaterdag half twee, zullen de sirenes van de dienst Bescherming Bevolking te Terneuzen voor het eerst worden beproefd. Deze sirenes zijn opgesteld in de toren van de r.-k. kerk en op de daken van de technische school en van het middel ste flatgebouw aan de Itöntgenstraat. Collecten De collecte voor de oorlogsgraven stichting bracht te Retranchement f 22.20 op. De Rode-Kruiscollecte te Scherpe- nisse voor de slachtoffers in Honga rije bracht f 2.169,93 op. De huis- aan-huis collecte bracht f 1.561,90 op. In de kerk der Gereformeerde Gemeente werd f 608,03 voor Honga rije gecollecteerd. Gemiddeld werd r Advertentie f m in Scherpenisse f 1,68 per inwoner opgehaald. In de Ned. herv. kerk te Retran chement werd voor de vluchtelingen f 63,19 gecollecteerd. De collecte in de geref. kerk te St.- Laurens voor hulp aan Hongarije bracht op f 423,71. De collecte, die in de Ned. hervorm de kerk te Sirjansland ten bate van Hongarjje werd gehouden, bracht 543 op. De oogstcollecte bracht 726 op. De collecten die in hervormde kerken zijn gehouden voor Hongarije hebben tot nu toe een bedrag opgebracht van 387.171.94. Voor Zeeuws nieuws zie ook de pagina's 4, 5, 7 en 9. er nog af en aan gevlogen, aldus de eerste burger van de stad Veere. Voorts feliciteerde hy de nieuwe commandant van Hr. Ms. „Veere", de luitenant ter zee tweede klasse o.c. W. L. de Kluizenaar, die met in gang van 3 december a.s. het com mando op de mijnenveger overneemt. Driemaal scheepsrecht... Reeds tweemaal hebben wy een be zoek aan Veere moeten uitstellen, al dus de commandant van de mijnen veger, luitenant ter zee tweede klas se o.c. H. J. A. Jolles, maar de derde maal is het gelukkig doorgegaan. Spreker bracht de burgemeester dank voor zijn hartelijke en tevens leerza me toespraak, waarbij hij nog wees op de hechte band die er tussen de be manning van de „Veere" en het stadje gegroeid is en nog zal groeien. Na het officiële karakter van de ont vangst volgde een rondleiding door het stadhuis en werd later op de mid dag een wandeling door Veere ge maakt. De£ avonds was er een bijeen komst voor de officieren, onderoffi cieren en manschappen van de „Vee re" in de Campveerse Toren, waarbij ook de raadsleden met hun dames aanwezig waren. Er werden o.m. lan taarnplaatjes van Veere vertoond. Vanmorgen zullen de schoolkinde ren klassegewijze een bezoek brengen aan de mijnenveger, waarna er des middags gelegenheid voor de ingeze tenen bestaat het schip te bezoeken. In de late middag is er aan boord een receptie voor de leden van de ge meenteraad en hun echtgenoten. Hr. Ms. „Veere" vertrekt zondag middag. f Advertentie). stórm loopt 't! Om die smeuïge, sappige Anton Hunink worst. Mom... de éérste hap bewijst: dit is de lekkerste GelderseRook- worst! Maar lét erop dat n de echte krijgt: kijk goed of de naam „Anton Hunink" op het loodje staat! Hoe verser - hoe lekkerder ANTON HUNINK HOFLEVERANCIER - DEVENTER VANDAAG. Middelburg Schouwburg: „Jacht op het groene vuur", (Cinemasc.), (14 jr.), 20 uur; Electro: „Rock around the clock", (14 jr.), 15, 19 en 21.15 uur; Gouden Poorte: Huldigingsavond meu bel- en houtbewerkers, 20 uur. Vlissingen Luxor: „Comanche Todd, de blanke Indiaan", (14 jr.), 19 en 21 uur: Alhambra: „Doctor at sea", (19 en 21 uur). Goes Grand: „Gas-oil", (18 Jr.), 19 en 21 uur. Vrij Evangelische Kerk: Najaarscon ferentie Ned. Zondagsschool Vereni ging, bijeenkomsten 15 en 19.15 uur; ,.De Prins van Oranje": Slnt-Nico- laasfeest studieclub schilders, 14.30 Domburg Badpaviljoen: „De mooiste vrouw ter wereld", (14 jr.), 20 uur. MORGEN. Middelburg Schouwburg: als vandaag, 14.30 en 20 uur; Electro: als vandaag, 14, 16, 19 en 21.15 uur, Vlissingen Luxor: als vandaag, 15, 19 en 21 uur; Alhambra: als vandaag, 16, 19 en 21 uur.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1956 | | pagina 2