m Reddingsboot haalde „Zuidvliet" uit zware ijsgang in Veeregat uiltytitU de (Beste (Bromfiets O Zeeuwse Almanak televisie o in VERHOGING VOORGESTELD VAN TARIEFHEFFING LOODSWEZEN Breskens akkoord met Westhaven L.J.G. IN ZEELAND HEEFT NOG TAL VAN PROBLEMEN DE LICHTBRON Agenda PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT ZATERDAG 25 FEBRUARI 1956 Bi— VEERBOOT NAAR NOORD-BEVELAND LIEP VAST. Bij urenlang, taai gevecht dreven beide schepen tweemaal naar zee DE LAATSTE REIS die de boot Veere-Kamperland gisteren heeft gemaakt, is een langdurige en zeer avontuurlijke geworden. Het schip, de „Zuidvliet", liep namelijk op zijn weg van Kamperland naar Veere, vast in een compact ijsveld, dat met de eb was komen opzet ten. De boot, die omstreeks half drie uit Kamperland was vertrokken bleef tamelijk dicht bjj de Walcherse oever steken. De „Zuidvliet" had ongeveer 20 passagiers aan boord en wat vracht. Op het bericht van het vastlopen voer de reddingboot Maria Cornelia Blankenheim uit ter assistentie. Na urenlange moeizame pogingen slaagden schipper A. Minneboo en zijn 5-koppige bemanning er in de „Zuidvliet" uit het ijs te trekken en uiteindelijk behouden in Veere te brengen. Om streeks half zeven konden de passagiers aan wal stappen.. Maar voor het zover was hebben zij en de beide bemanningen spannen de uren beleefd. Want tot twee maal toe dreven zowel de „Zuidvliet" als de „Blankenheim" met het ijs mee in de richting van de zee. De derde po ging van de reddingboot slaagde. Eerst werd de „Zuidvliet" naar Kamper land gebracht, waar men wachtte op „stiller water". En tenslotte gelukte de oversteek. Tot overmaat van ramp kreeg de veerboot, die met eigen krachten het ongebruikelijke „sleepschip" zoveel mogelijk medewerking verleende, nog motorpech. Nadat de „Zuidvliet" aan wal was gebracht heeft de „Blankenheim" voor één keer de functie van veerboot overgeno men en nog een reis naar Kamperland gemaakt met enkele passagiers. Omstreeks kwart over negen kwamen schipper Minneboo en zijn mannen terug en was voor die dag het isolement een feit. De vooruitzichten voor vandaag zijn nog onzeker. niet krjjgen", zei ons na afloop schip per Minneboo, die aanvankelijk net deed of alles maar gewoon was ge weest „tja, er was een zware ijs gang", maar later toegaf, dat 't toch een „zwaar karweitje" was geweest... Dank zjf het feit, dat de „Blanken heim" een sterke motor bezit 165 pk., de „Zuidvliet" slechts 70 pk en door zijn speciale bouw kon dit schip vrij gemakkelijk door het ijs heen naar de gestrande veerboot komen. Het moeilijkste bleek echter om mét de „Zuidvliet" uit het ijs naar Veere te varen. „Wij konden Veere (Advertentie). vraag naar ROOS RIDEAUX (afgepaste glasgordijnen) 's-middags gekocht 's-avonds gehangen De schepen konden het havenhoofd van Veere niet bereiken en werden door het ijs meegevoerd tot voor Vrouwenpolder! Na deze eerste po ging trok de reddingboot de „Zuid vliet" uit het ijs en door open water „om de noord" in de richting Veere. Weer in het ijs gekomen herhaalde de geschiedenis zich echterOp nieuw dreven de vaartuigen af tot Vrouwenpolder. Het bleek toen beter om te trachten Kamperland' te berei ken. Dat gelukte en omstreeks zes uur lagen beide schepen daar aan de steiger. Eén passagier, een dame, is daar van boord gegaan, omdat zij kleine kinderen thuis had en het ri sico niet meer durfde lopen. De ove rigen besloten echter door te zetten. Bovenstaande feiten zijn wat so ber, maar een feit is wel, dat de schepelingen een taaie strijd heb ben moeten leveren om aan de Kamperlandse steiger te komen. De mo^or van de „Zuidvliet" hield het niet vol, er liep een krukasla- ger warm, zodat het schip vrijwel krachteloos was. Daar komt nog bij, dat onderweg in het ijs tot driemaal toe een tros brak, waar uit wel blijkt, dat er doorlopend werk aan de winkel was! Via Scheveningen-Radio kreeg men aan boord contact met de Provin ciale Stoombootdiensten, waarvan inmiddels de directeur, mr. J. L. Nieuwenhuis naar Veere was ge komen met inspecteur G. J. Vier hout om zich van de situatie op de hoogte te stellen. Iets later in de middag kwamen ook de commis saris der koningin, jhr. mr. A. F. YAN e3.Wi TOT Zoals bekend, werd het gezin Grim te 's-Heercnhoek vorige week verblijd met de geboorte van een drieling: drie meisjes. Dit heugelijke feit geschied de juist op de verjaardag van prinses Marijke. Daarom ontving dé eerstge borene dochter de naam Anna Marij ke. Tevens zond burgemeester C. F. M. A. van Horsigb namens de drieling 'n telegrafische gelukwens aan onze jongste prinses. Prinses Marijke heeft zich niet onbetuigd gelaten en stuur de elk van de drie meisjes een mooie kaart. Daarop had zij zelf geschreven: „Hartelijk dank voor de goede wen sen". Tevens ontvingen de ouders nog afzonderlijk een gelukwens. MOEILIJKHEDEN EXIT De provinciale weg Terneuzen-Axel maakt ongeveer één km buiten Ter- neuzen een flauwe bocht. Juist vóór deze: bocht ligt voor het verkeer uit de richting Axel komende een ben zinestation. Bij duisternis wordt dit verkeer door de sterke verlichting van het'; tankstation zodanig misleid, dat het-verloop van de weg niet duidelijk waargenomen kan worden, met alle gevolgen van dien. De A.N.W.B. heeft echter vernomen, dat de provinciale LAWINE 't -Is ijzingwekkend moeilijk om in deze 'dagen de oppervlakkige huis- tuin; en keukenconversatie in andere dan „ijsbanen" te leiden. Telkenmale keren schaatssport, ijspret, kou en laagste temperaturen sinds de mid deleeuwen in de praatjes voor de vaak terug. Daar ontkomt ook een dagbladschrijver niet aan. Bovendien stromen de berichten over met de kou verband houdende aangelegenheden bij de redactie binnen; een lawine, waarbij de verwachte dooilawines nog maar kinderspel zijn. 't Is wel eens moeilijk om in die stroom staande te blijven. Dat zullen met name de vroede va deren van Hoofdplaat ontdekt heb ben. In onze krant van gisteren von den zij de aankondiging van de in de ze gemeente te houden raadsverga dering tenminste terug onder het kop je „IJspret"! Misschien z:*n zij er aanleiding tn om in een koJc en zopie te vergade- ren waterstaat van plan is om door middel van een reflecterende asstreep het ver loop van de bocht duidelijk aan te ge ven. De moeilijkheden met de bocht zullen dus spoedig tot het verleden be horen. MEEUWENMAGEN Waartoe uitgehongerde meeuwen zoal in staat zijn, ondervond de groentenhandelaar P. v. d. W. te Hulst. Toen hij bezig was zijn klan ten van groenten en fruit te voor zien, streek plotseling een grote groep van honger krijsende meeu wen op zijn auto neer. Met ontstel lende snelheid verdween de inhoud van een kist met appels in de meeu wenmagen en voordat de groenten- man van de eerste schrik bekomen was, had hij geen appeltje meer over.... GRIJZE HAREN De ganzen en eenden in Ellewouts- dijk bezorgen niet de groentenman, maar de buschauffeurs van de A.M.Z. grijze haren. In grote groepen gaan deze beesten namelijk „op stap" om 'n hapje eten te pakken te krijgen. Daar bij lopen ze "midden op de weg in de omgeving van de Coudorpse berg. En de chauffeurs maar wachten.... De schoolkinderen staan deze laatsten echter zo goed mogelijk terzijde, door de ganzen en eenden van voedsel te voorzien, buiten de grote weg wel te verstaan. Er is in de omgeving van 't dorp ook een visotter waargenomen. Tot slot zij vermeld, dat de haven door zwaar drijf ijs afgesloten is. TWINTIG EN TWINTIG Maandag zal het 40 jaar geleden zijn, dat de heer A. van Wijngen uit de Sloepolder in Lewedorp in dienst kwam bij de heer C. M. van Nieuwen- buijzen, landbouwer in Lewedorp, bij wie hij de eerste twintig jaar werkte. De volgende 20 jaar was hij op het zelfde bedrijf werkzaam bij de heer J. W. van Nieuwenhuijzen. Nog dagelijks verricht de 75-jarige Van Wijngen van 's morgens tot 's avonds vol energie zijn arbeid. C. de Casembroot en het lid van G. S., de heer M. J. van Poelje, naar de Campveerse Toren om het reddingswerk van daaruit te vol gen. Men haalde verlicht adem toen het bericht van schipper Min neboo doorkwam. Toen volgde nog de oversteek naar Veere, nadat men eerst enige tjjd in Kamperland stilgelegen had om een wat rustiger tij af te wachten. Zon der bijzondere moeilijkheden vonden „sleepschip" en onvrijwillige „sleep" hun weg door het ijs en omstreeks acht uur konden de „Zuidvliet" en de „Blankenheim" aan de steiger bij de Campveerse Toren meren. Bekentenis. Voor schipper Minneboo en zgn mannen was deze drukke dag echter nog niet ten einde. Want ondertussen wachtte een groot aantal aspirant- passagiers voor Noord-Beveland aan de Walcherse wal op vervoer. De veerboot heeft toen een aantal van hen urgente gevallen naar de overzij gebracht. Onder die passa giers bevonden zich de burgemeester van Kortgene, de heer A. A. Schuit, en enkele zakenmensen. Ook de heer Van Poelje maakte dit reisje mee. Hij moest achteraf bekennen: „Ik heb hem toch wel geknepen". Overigens heeft de „Blankenheim" degenen, die vanuit de Campveerse Toren de laatste tocht volgden nog de schrik op het ljjf gejaagd. Plotse ling ging namelijk het toplicht uit en men dacht reeds, dat de boot zonk en in ieder geval in nood zat. Even la ter zag men echter het licht weer branden. Achteraf bleek, dat het koelwater van de motor wat te warm was geworden. De „Blankenheim" werd daarom een tijdje stilgelegd om voor afkoeling te 'zorgen Na terugkomst konden de mannen in de Campveerse Toren eindelijk op hun verhaal komen. Onder het genot van een „warm bakje" werd nog wat nagepraat en nu alles zo goed was verlopen konden de stoere schepelin gen zelfs weer luidop lachen! Mr. Nieuwenhuis uitte zijn blijdschap over het geslaagd „karweitje": „Ik heb respekt voor deze schippers en hun bemanning", zei hij en.de heer Van Poelje beaamde" dit fen volle. Om streeks tien uur kwam er een tele foontje van de commissaris die inmiddels naar Middelburg was te ruggekeerd, dat deze loftuigingen IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII1IIIIIIIIIIII Sneeuwruimertjes Tal' van Middelburgers heb- ben zich vrijdag even de ogen uitgewreven, 'toen zij op divèr- s se plaatsen sneeuwruimers aan het werk zagen. Niet omdat het zo'n wonder was dat sneeuw- ruimen, want daar is men in de Zeeuwse hoofdstad al dagen lang mee bezig. Men zag hier niet de „gemeentemannen" be- M zig, maar... jongelui, zo naar schatting van 9 tot 14 jaar oud! Zij waren met kleine groepjes en reinigden op keurige wijze de straat van het vuilwitte goed- je.-Eerst met een schop in moot- jes kappen dan opscheppen, en s netjes, langs de kant van het trottoir deponeren Precies s zoals de volwassenen het doen. Misschien heeft het voorbeeld van de Bo(r Jstelaartjes, die de Spuistraat schoonmaakten (zie „Zeeuwse Almanak" van maan- dag), inspirerend gewerkt? M lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllillllllll Steeds meer moeilijkheden op Zeeuwse veerdiensten Terneuzen-Hoedekenskerke moest gestaakt worden De Zeeuwse veerdiensten hebben vrydag veel last van het. ijs onder vonden. Op de verbinding Terneuzen- Hoedekenskerke kon zelfs maar één reis gemaakt worden. De boot kreeg namelijk last van ijs tussen het roer, zodat de dienst tot nader aankondi ging gestaakt moest worden. Ook de veerdienst Kruiningen-Perkpolder heeft geruime tjjd stilgelegen, aan gezien de ponton van de aanleg-in- richting bij laag water in het ijs vast kwam te zitten. De diepst wordt nu alleen bij hoog water uitgevoerd en waarschijnlijk alleen overdag. De opeenhoping van ijs in de haven van Breskens was er de oorzaak van dat de eerste twee reizen tussen Vlis- singen en Breskens niet gevaren kon den worden. In de monding van de YVesterschelde was zoveel drijfijs, dat de gasboei bij Breskens weggehaald moest worden. De aatste boot ver trok om 17.55 uit Vlissingen. Voorlo pig zal na het invallen van de duis ternis niet gevaren worden. De ijs massa gaf ook de vissers veel moei lijkheden bij het binnenlopen van de Breskense naven.» Getracht zal wor den zaterdagmorgen de eerste boot om 7.55 uit Breskens te laten ver trekken. Zaterdag zal ook het veer Zijpe-Anna Jacobapolder bij hoog trj weer in gebruik zijn. Naar verwacht wordt, zal er gevaren worden van half negen 's morgens tot half vijf in de middag. Universitair examen. Geslaagd voor het doet. examen feneeskunde R. P. Huybregsen, Mid- elburg. Dealer voor Middelburg en Vlissingen C. DE LEEUW. Berini-agent voor Domburg L. AKKERDAAS. Markt E 11, telefoon 295. Rijwiel- en motorhandel D. L. MANNAERT, Axelsestraat 16, Tel. 2220, Terneuzen De heer A. C. v. d. Loelc in het rust. huis „Ter Mantelinge" te Oostkapelle vervaardigde een klein model „veren wagen". Hij stelde dit model ter be schikking voor een te houden bazar ten bate van „Ter Mantelinge". (Foto P.Z.C.) nog eens onderstreepte. Jhr. De Ca sembroot complimenteerde de man nen en bedankte hen voor het werk. Geen assistentie. De heer Nieuwenhuis deelde ons nog mee, dat hij in de loop van de middag assistentie van een „echte" sleepboot had gevraagd. Men kon de ze hulp echter niet verlenen, omdat zij niet verantwoord werd geacht. Ook kwam nog naar voren, dat schip per De Baare en zijn vierkoppige be manning van de „Zuidvliet" toen zij 's middasr van Kamperland vertrok ken wel vermoedden, dat dit de laat ste reis zou zijn. Men dacht echter ditmaal de ijsgang nog juist te ont gaan. Maar omdat wegens de gro te hoeveelheid vracht het lossen aan de Noordbevelandse wal wat lan. ger had geduurd dan voorzien was vond de boot het ijs reeds op zijn weg. „Het was moeilijk varen, je weet nooit wat er passeert", besloot schip per Minneboo een man van wei nig woorden de „discussies". Ex even later stapte h met zijn mannen weer aan boord van de „Blanken-;' heim" om de „Zuidvliet" voor de nacht in de haven te trekken. Op laatstgenoemd schip waren onder tussen monteurs van de Stoomboot diensten bezig met het herstellen van het defect. Men h^pt in de Joop van de nacht het schip weer bedrijfsklaar te hebben, opdat bet zo enigszins mogelijk vandaag weer dienst kan doen. (Advertentie). iiiiiiiiiiniii HAZETFABRIEKEN TE ZEVENBERGEN MINISTER DIENDE WETSONTWERP IN Ook na verhoging nog lagere tarieven dan in omringende landen. By de Tweede Kamer is een wetsontwerp Ingediend over nieuwe bepalin gen betreffende de loodsdtenst voor zeeschepen. Aan de door de minister van Marine ondertekende toelichting hierop wordt het volgende ontleend: In de memorie van toelichting op de marinebegroting voor de jaren 1953 en 1954 ls reéds medegedeeld, dat het in het voornemen van de regering ligt de bestaande loodsgeldtarieven te verhogen. Dat aan dit voornemen tot heden geen uitvoering kon worden gegeven, vindt voornamelijk zijn verkla ring in de noodzaak, de tarieven te coördineren met die voor de vaart op de Belgische havens, gelegen aan de Schelde. Het overleg met België, met welk. land de beloodslng op de Schelde sinds 1839 gezamenlijk wordt uitge oefend, nam zeer veel tijd In beslag, vooral ook, omdat niet met een een voudige verhoging der tarieven kon worden volstaan. Eveneens moesten ln het systeem van heffing veranderingen worden aangebracht. Hierbij komt, dat bij de voorbereiding van dit wetsontwerp de wenselijkheid bleek, de oude wet met haar uitvoeringsbepalingen geheel te moderniseren. De aanleiding tot het indienen van dit wetsvoorstel is derhalve de nood zaak, de tarieven te herzien. Ten ge volge van de stijging van de lonen en de prijzen der materialen moest de laatste jaren met een aanzienlijk te kort worden gewerkt. De minister is van oordeel, dat tussen uitgaven en inkomsten van deze dienst een zeker evenwicht behoort te bestaan. Met België, waar sinds de laatste oorloj eveneens de wens leeft, de (Advertentie). Verwaarloosde Hoest... kan oorzaak zijn van allerlei kwalen! Geef Uw kind al bij het kleinste kuchje: IMi NDER - HONING SIROOP Naar wij vernemen heeft het ge meentebestuur van Breskens zich neergelegd bij de plannen van Rijkswaterstaat om de nieuwe veerhaven westelijk van de be staande te doen aanleggen. Dit standpunt zou reeds eerder te kennen zijn gegeven aan de Raad van de Waterstaat, waarmede gisteren wederom besprekingen zijn gevoerd, in tegenwoordigheid van enige leden van Ged. Staten van Zeeland. Aan vankelijk hoopte men ir. Breskens nog een oplossing te kunnen vinden door het doen uitwerken van een plan voor een middenhaven, maar dit is niet mogelijk gebleken. Naar verluidt heeft men bij de Raad van de Waterstaat, welke instantie de minister moet adviseren, volledig begrip voor de moeilijkheden en be studeert men welke mogelijkheden er zijn om eventuele schade te compen seren, Hierbij wordt gedacht aan ver ruiming van de huidige veerhaven voor handelsdoeleinden, wanneer de verplaatsing een feit zal zijn, Ook heeft men oog voor het verlies aan recreatiegebied door aanleg van de westhaven. HOOFDBESTUUR VERGADERDE Enkele rayons voor Z.P.M.-werk? In de te Goes gehouden vergade ring van het hoofdbestuur van de Landbouw Jongeren Gemeenschap Zeeland, is uitvoerig gesproken over de vacatures van adviseuse hoofdbe stuur en van vormingsleider. Ge tracht zal worden voor het Z.P.M.- werk een verdeling van de provincie in enkele rayons tot stand te bren gen. Voor de functie van vormings leider werden enkele personen ge noemd, die hiervoor gevraagd zullen worden. Met uitzondering van de le den in Oost Zeeuwsch-Vlaanderen, wil men graag zo spoedig mogelyk deze functie vervuld zien. In de vergadering, die voor het eerst werd bygewoond door de heer F. de Kubber uit Zaamslag als advi seur namens de Z.L.M., werden voorts het programma en de -voorge stelde verdeling voor de studiedagen te Vlissingen goedgekeurd. Daar er nog slechts weinig aanmeldingen wa ren binnengekomen, zouden de hoofd bestuursleden trachten nog een aan tal deelnemers te vinden. Anders zou den deze dagen niet kunnen door gaan. In de leiding van de cursus voor meisjes in samenwerking mot de C.J. Vakkundige plaatsing. Gratis demonstratie. MIDDELBURG Tel. 3373 V.F., werd benoemd mej. N. Scheele te Vogelwaarde. De heer Ad. Doele- man bracht verslag uit als afgevaar digde naar de landglgke raad van de Plattelands Jongeren Gemeenschap Nederland. Aan de hand van dit ver slag en de algemene gang van zaken werd besloten, In de volgende verga dering van do landelijke raad enige veranderingen aan de orde te stellen. Besloten werd mr. Stapel, die op de algemene vergadering een lezing hield, uit .e nodigen op de eerstvol gende bijeenkomst eens te komen praten, daar het bestuur het op ver schillende punten met diens zienswij ze niet eens is. Binnenkort zullen de besprekingen, met de nieuwe besturen in Schouwen en Tholen worden voortgezet. Ook werd besloten toe te treden, tot de Leketoneeloentrale voorZeeland, omdat de afdelingen in de toekomst zeker van de diensten van deze cen trale gebruik kunnen maken. De graslandkeuring zal op dezelfde voet worden voortgezet. Gezocht zal wor den naar een oplossing, waardoor de financiële consequenties aanvaard baar zg'n. Mede in verband met de be langstelling die vooral op Walche ren voor cursussen uestaat, zal wor den toegetreden tot de Coördinatie Commissie Vakonderwijs, die zich ten doel stelt het cursorisch land bouwonderwijs doeltreffenden een voudig te organiseren. Tenslotte werden de plannen goed gekeurd om in de eerste week van juni een driedaagse reis naar België en Luxemburg te organiseren. Daar het voorgestelde programma teveel is Ingericht op bet zien van natuur schoon, acht bet bestuur 't wel ge wenst, dat een aantal interessante landbouwobjecten wordt ingescha keld. tarieven te verhogen, is in principe over deze verhoging overeenstem ming bereikt, terwijl bovendien tot gelijkstelling van de loodsgeldtarie ven voor de Nederlandse en Belgi sche havens, zulks naar evenredig heid van afstand, is besloten. Het Js de bedoeling van de minister, dat de verhoging voor beide landen met in gang van dezelfde datum van kracht tvordt. De wijziging van het Schelde- reglement Is thans in concept gereed. Het ligt in het voornemen van de re gering om, zodra het overleg met België is voltooid, het desbetreffende voorstel aan de Staten-Generaal over te leggen. HOGERE OPBRENGST VAN 50 Uit het ontwerp van wet blükt niet in welke mate de regering zich voorstelt de tarieven te ver hogen, noch ln welke zin zich de reeds genoemde wijziging ln het systeem van de heffing zal vol trekken. Wat het eerste betreft, kan de minister mededelen, dat door de voorgestelde verhoging de totale opbrengst der loodsgelden met on geveer 50 pet. zal toenemen. Vergeleken met de loodsgeldtarie- Belgische dan nog aan de lage kant. Het nieuwe systeem van heffing voor de loodsdienst op de binnenwateren voorziet in een relatief geringere pro gressie der tarieven voor langere loodsrelzen, terwijl het voorts in de bedoeling ligt een meer geleidelijk verlopende stijging der tarieven in verband met de toenemende diepgang der schepen tot stand te brengen. Voorts bestaat het voornemen een vereenvoudiging in het tariefsysteem aan te brengen in die zin, dat geen onderscheid meer zal worden ge maakt tussen winter- en zomerdienst en uit-zee- en naar-zee-reizen en evenmin zal worden gedifferentieerd naar de aard (zeil of stoom) van de beloodste schepen. Overigens blijven de grondslagen voor het zeeloodsgeldtarief de diep gang van de zeeschepen en voor het Dinnenloodsgeldtarier de diepgang in combinatie met de afgelegde afstand. (Advertentie). Nervositeit t alle gevolgen daarvan overwint U alleen werkelijk doeltreffend miOTONIC. Niet verdovend, maar genezend. Begin daarom een kuur met NEUROTONIC en U wordt Uw zenuwen volledig de baas. Voorradig bij alle apothekers en drogisten. VANDAAG Middelburg Electro: „Angst", (18 Jaar), 19 en 21.15 uur; Schouwburg: „Vera Cruz", (supersc.), (14 jaar), 20 uur; Prov. Bibliotheek: Expositie van mu ziekwerken, 10—12.30, 13.30—17.30 uur. Vlissingen Alhambra: Slaven van de Nijl, (14 Jaar), 19 en 21 uur; Luxor: Een seconde beslist, (18 jaar), 19 en 21 uur; Toonzaal Frans Maas: Ten toonstelling werken Frans Maas. Goes Grand Theater: Canaris, de man, die alles wist, (14 jaar), 19 en 21 uur; Prins van Oranje: Feestavond N.V.V., 20 uur; Prins van Oranje: Propagan- damiddag Prot. Chr. Beroepsgoede- renvervoerders, 15 uur. MORGEN Middelburg Electro: „Abbott Costel- lo zwaaien af", (alle leeftijden). 15.30 uur; als vandaag, 19 en 21.15 uur; Schouwburg: als vandaag, 14.30 en 20 uur. Vlissingen Alhambra: Slaven van de Nijl, (14 Jaar), 15, 19 en 21 uur; Luxor: Een seconde beslist, (18 Jaar), 15, 19 en 21 uur. Goes Grand Theater: De zigeunerprin ses, (14 jaar), 15 uur; Canaris, de man, die allea wist, (14 jaar), 19 en 21 uur.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1956 | | pagina 2