K/&m
KA PP IB EN HET MONSTERKANON
Kees Pellenaars bezorgde ons
roem in de Tour
Zondag begint de strijd om de
wereldtitels tafeltennis
AKKERTJES#
KLEINE VLIEGTUIGEN NAAP
EEN ATOOMSTAD
8
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
DONDERDAG 14 APRIL 1955
SPORTIEVE WAARNEMINGEN
Na ernstig geschil toch weer ploegleider
(Van onze speciale verslaggever)
Vier jaar geleden, in 1951, zal de vertrouwensman van Nederland voor
de Tour de France, de heer Ru de Grood, met zijn handen in de haren. Di
recteur Jacques Goddet was bereid om een Nederlandse wielerploeg in zyn
„Grand Spectacle" te laten meeryden, maar de heer De Grood kon niemand
in Nederland hiervoor warm krijgen: geen ploegleiders want er viel im
mers in die Tour de France niets te verdienen? en de Koninklijke Ne
derlandse Wielren Unie helemaal niet. Dus geen Nederlandse ploeg naar
do grootste wielerwedstrijd aller tyden? Het zag er inderdaad naar uit!
Totdat er onverwachts een man naar voren trad, die door een zeer ernstig
ongeluk zijn carrière als wielrenner had zien afbreken, doch na zijn herstel
het niet over zijn hart kon verkrijgen zyn geliefkoosde sport er helemaal
aan te geven. Die man was Kees Pellenaars, de meest „geslepen" wielren
ner, die Nederland ooit gekend heeft; een renner, die niet alleen zijn krach
tige benen gebruikte om wedstrijden te winnen, doch ook zijn hersens.
Toen de Tour 1951 te Parijs van
start ging, wist Kees Pellenaars nog
niet wat een Tour de France eigenlijk
wel was. Toen een maand later Parijs
weer bereikt werd, was Kees een
schat van ervaringen rijker. Zijn eer
ste Tour was hem niet meegevallen.
Hij had fouten zien maken en zelf had
hij ook vele fouten gemaakt. Al die
fouten hadden de ploegleider evenwel
niet afgeschrikt. Integendeel: hy had
er veel van geleerd. Direct na de Tour
1951 ging hy aan de slag om de Ne
derlandse deelneming in 1952 voor te
bereiden. Zijn eerste werk was om lyn
te brengen in de uitrusting. Voor alle
renners fietsen van hetzelfde merk en
eenheid in de onderdelen. Toen de
Tour 1952 voor de deur stond, stelde
Kees zijn ploeg samen op grond van
de ervaringen, die hy het vorig jaar
aangaande lichamelijke en mentale
capaciteiten van de renners had op
gedaan. Dat jaar ging het met de Ne
derlandse ploeg in de strijd al heel
wat beter dan in 1951.
T riomf
Heel Nederland weet het nog: de
ploeg van Kees Pellenaars werd in '53
eerste in het landenklassement. Een
ongekende triomf, die nog meer
glans kreeg door individuele- en
ploeg-overwinningen in een aantal
étappes. Nederland juichte; Neder
land fietste; de wielerclubs zagen hun
ledental stygen. Nederland was warm
felopen voor de Tour de France, voor
e wielersport!
Toen kwam 1954. Kees Pellenaars
had de voorbereidingen reeds getrof-
ren en Jacques Goddet had als blijk
van waardering voor de Nederlandse
successen van de laatste jaren en in
het bijzonder van 1953 Amsterdam als
startplaats aangewezen. Nederland
verheugde zich op de Tour 1954 en...
de Koninklijke Nederlandse Wielren
Unie vond het toen toch wel een beet
je te gek, dat zij al3 hoogste wieier-
orgaan in Nederland hier helemaal
buiten stond.
In Maart kwam dus de grote om
mezwaai: de K.N.W.U. ging zich met
de Tour de France bemoeien en wilde
een vinger in de pap hebben bij de
uiteindelijke samenstelling van de Ne
derlandse ploeg. Pellenaars vond dit
wel goed. Maar toen hij met zyn ploeg
by de sportcommissie van de K.N.W.
U. kwam, bleken de heren bezwaren
te hebben.
Machteloos
De leden van de sportcommissie, die
nog nooit een wedstrijd in het buiten
land hadden bijgewoond en die de
Tour de France alleen maar via de
kranten kenden, wilden „correcties"
in de ploeg van Pellenaars aanbren
gen, die correcties werden aange
bracht, want Pellenaars wilde geen
ruzie en kon ook geen ruzie hebben.
Hij kon niet meer terug vanwege de
financiële consequenties, die door de
fabrieken en firma's op zijn schouders
geladen waren en vanwege het „Ne
derlandse gezicht" in de Tour niet.
De gele trui, die door Wagtmans
vele dagen gedragen is. maakt voor
de buitenwacht de Tour de France
1954 uit. Maar vraagt U Pellenaars
en andere insiders maar eens wat die
Tour 1954 werkelijk geweest is. Een
machteloze Pellenaars (hij mocht van
de K.N.W.U. niet zoals hij gewend
was de renners een briefje laten teke
nen, waarin zy op straffe van boetes
beloofden zijn orders op te volgen)
trok een maand lang op met renners,
die elkaar niet konden luchten of zien.
De door Pellenaars aangewezen
kopman (Wagtmans) werd door een
deel van zijn ploeg-„maats" niet ge
steund, omdat zij sympathiseerden
met een andere grootheid, die meende
dat hij kopman moest zijn. Regelma
tig was er ruzie onder de renners
vloeken en klappen vielen. De door de
ploegleider aangewezen kopman reed
zich kapot en sleepte zich naar een
roemloos einde: opgeven!
(Advertentie)
Prestigezaak
Is het nu zo onbegrijpelijk, dat Pel
lenaars zich temidden van die ellende
in 1954 een keer ernstig vergeten
heeft? „Onderweg" hoorde hij nl., dat
niet hij, maar het lid van de sport
commissie John van Eek, als ploeglei
der naar de wereldkampioenschappen
op de weg zou gaan.
Pellenaars, die zich op deze kam
pioenschappen al had voorbereid
en zyn plannen voor de ploeg al
klaar had, werd toen woeidend. Hy
begin de grote fout om in onge
zouten rennersjargon de heren in
Den Haag eens te schrijven hoe hy
erover dacht.
Dat namen die heren van de K.N.W.U.
natuurlijk niet en in September 1954
kreeg Pellenaars een briefje, waarin
elk contact tussen hem en de K.N.W.
U. werd opgezegd. Geen wereldkam
pioenschappen en geen Tour de Fran
ce meer voor Pellenaars. De Unie zou
wel een ander vinden.
Na veel wikken en wegen, bood hy
de Unie zijn verontschuldigingen aan
voor alle lelyke dingen die hij in de
bewuste brief had neergeschreven.
Met John van Eek werd Pellenaars
weer goede maatjes, maarde he
ren van het K.N.W.U.-bestuur rea
geerden helemaal niet op Pellenaars'
verontschuldigingen. Pellenaars zou
dus in 1955 geen ploegleider zijn en
trof dus helemaal geen voorbereidin
gen.
Maar zo pas kwam de door de K.N.
W.U. aangewezen vertrouwensman
voor de Tour de France, de heer Piet
van Ierlant, Pellenaars het ploeglei
derschap voor dit jaar aanbieden en is
de vrede getekend. De sportcommissie
zal niet aan de ploeg dokteren en „de
Pelle" gaat gelukkig tóch naar de
Tour!
KEES PELLENAARS
tóch leider
IJzendijke étappeplaats in
ronde van West-Vlaanderen
Renners Zaterdag verwacht
De vijfde rit van de Ronde van
West-Vlaanderen loopt over een af
stand van 118 kilometer en wel van
Moerkerke naar IJzendyke op Zater
dag 16 April. De organisatie van de
aankomst is in handen van de plaat
selijke V.V.V. De aankomst te IJzen
dijke van de ongeveer 90 renners zal
zijn aan de Roomboterfabriek waar
nog 2 ronden zullen moeten worden
gereden. Om half drie zal op dit par
cours het clubkampioenschap van de
W.C. „Scheldemond" uit Vlissingen
verreden worden voor amateurs en
nieuwelingen. Des avonds zal in het
Hof zich thteater een grote variété-
en sportavond gegeven worden waar
in verschillende renners zullen wor
den geïnterviewd.
De renners zullen voor de volgende
rit op Zondag 17 April by de ingeze
tenen worden ondergebracht. Voor
deze rit IJzendijkeVarsenaere vindt
de start plaats des namiddags 2 uur
op het Marktplein.
Tafeltennistournooi Luctor
werd een groot succes
Het tafeltennistournooi van de
Heinkenszandse Tafeltennis Vereni
ging „Luctor", waarvan dezer dagen
in Heinkenszand de finales werden
gespeeld, nadat in verschillende
plaatsen voorwedstrijden waren ge
houden is een groot succes geworden.
De deelnemers kwamen niet alleen uit
Zeeland, maar ook uit Brabant, o.a.
Roosendaal en Bergen op Zoom. Er
werd sportief gestreden, mede waar
door deze dag een goede propaganda
voor de nog jonge sport was. En te
vens een goede beurt voor de nog niet
zo lang bestaande vereniging „Luc
tor", die voor een uitstekende organi
satie zorgdroeg.
De uitslagen waren: Winnaar wis
selbeker: F. W. Martijn van „Sorry"
te Vlissingen, tevens le pry's klasse
A; 2e prijs klasse A: J. Kolijn van
W. van Zoelen" te Middelburg; 3e
prijs A: N. Lucas van „A.M.V.J."
Roosendaal; le prijs klasse B: P.
Schouten („Animo" Sas van Gent);
I. Hulster („A.M.V.J." Roosendaal)
R. Kint („F.T.C. Clinge").
Dubbelspelen: le prijs: N. Lucas-Th.
Moerings („A.M.V.J." Roosendaal);
2e prijs: W. Huibregtse-J. Kolijn
(„W. van Zoelen" Middelburg).
De prijzen voor deelnemers uit
Heinkenszand waren voor A. Bos, le
prijs competitie spelers, A. Vei'brugge
le prijs niet-competitie-spelers.
Het tournooi 1955 zal waarschijn
lijk in het begin van September wor
den gehouden. Het ligt in het voorne
men dit in 3 klassen te laten spelen
en slechts voor 1 klasse te doen in
schrijven, buiten het dubbelspel.
Ploegen voor de ronde van
Nederland
Voor de Ronde van Nederland, die
op 23 April te Rotterdam start, zyn
vier Nederlandse ploegen, een Belgi-
gisclie, een Duitse, een Engelse, een
Italiaanse en een Zwitserse ploeg sa
mengesteld.
De volgende renners maken deel
uit van de Nederlandse teams:
Nederland A: W. van Est; A. Voor-
ting, N. van Est, C. Bakker, P. van
As, M. Brinkman en H. van dei-
Kamp.
Nederland B: G. Schulte, P. Haan,
G. Peters, J. Suikerbuyk, J. van Osta,
T. van Oers en J. Plantaz.
Nederland C: W. Wagtmans, H.
van Breenen, D. de Groot, W. van
Dongen. J. Hofland, E. de Waal en H.
Delciters.
Nederland D: G. Voorting, H.
Faanhof, T. Roks, J. Maenen, H. Ste
vens, P. Maas en Sj. de Vries.
Beechcraft „Twin-Bonanza
Carco Air Service
Nederlandse hockey-elf
Zondag tegen Belgen
Het Nederlandse heren hockey-
elf tal zal in de wedstrijd tegen Bel
gië op Zondag 17 April te Amstel
veen in dezelfde opstelling spelen als
in de wedstrijd tegen Schotland op
Zaterdag j.l. te Aberdeen.
Deze samenstelling ziet er als volgt
uit:
Doel: Mulder (Amsterdam).
Achter: Vorstman (Hilversum) en
Drijver (E.M.H.C.).
Midden: Wagener (Hilversum),
Loggere (Laren) en Van Dijk (Kam
pong).
Voor: Hooghiemstra (S.C.H.C.),
Grimbergen (H.T.C.C.), Van Erven
Dorens (Laren), Bouwman (B.M.H.
C.) en Vorfeld (Laren).
Reserves: Basjou (Groen-Geel) en
Classen (Union).
Osorio Europees kampioen
biljarten 47-2
De Spanjaard Osorio heeft het tour
nooi om het Europese biljart-kam
pioenschap anker-kader 47/2 gewon
nen. Hij verzamelde acht matchpun-
ten. Op de tweede plaats eindigde
Garcia (Spanje) met zes matchpun-
ten, en na hem volgden Domingo
(Spanje), Ferraz (Portugal), Galvez
(Spanje), alle met vier matchpunten,
en Alinho (Portugal) met 2 match-
punten.
(Advertentie)
Loop toch niet rond
met tergende pijn. Neem een'AKKERTJE"
Wègpijn, ook vannacht. En natuurlljk/^v
zo gauw mogelijk naar de tandarts.
helpen direct.'
EEN UNIEKE LUCHTLIJN
Postvervoer zonder port
(Van een luchtvaartmedewerker)
Eén van de meest merkwaardige luchtvaartmaatschappijen ter wereld is
de kleine Carco Air Service, een luchtvaartmaatschappytje, dat een gere
gelde luchtdienst onderhoud tussen Albuquerque en de atoomstad Los Ala
mos in Nieuw Mexico, die geïsoleerd ligt hoog op een bergtop waar o.a.
atoombommen worden gemaakt. Op 1 September 1947 begon Carco Air
Service met het uitvoeren van chartervluchten voor de Atomic Energy
Commission die o.a, in Los Alamos werkzaam is. Deze unieke luchtdienst
was oorspronkelijk bedoeld om uitsluitend officiële personen en geleerden
te vervoeren naar het grote geheime atoomlaboratorium. Het duurde even
wel niet lang of deze luchtdienst bleek van zulk een onschatbare waarde,
dat Carco een geregelde lijndienst opende, waarvan gebruik kan worden
gemaakt door iedereen die door de veiligheidsdienst van de nodige passen
en papieren is voorzien.
Carco Air Service heeft, thans 13
vliegtuigen in dienst, waaronder 8
Beechcraft Bonanza's, twee Beech
craft Twin-Bonanza's en een tweemo-
torige Beech-18. Haar personeel om
vat 16 piloten en 12 mecaniciëns. Ge-
vlog'en wordt vanaf Kirkland Air Base
in Albuquerque naai- het slechts een
goede honderd km verder gelegen Los
Alamos. Andere diensten worden ge
vlogen naar andere plaatsen waar
zien atoominstallaties bevinden.
De vliegtuigen doen over dit 100 km
lange luchtlijntje slechts een half uur.
Dit betekent per retourvlucht een
tijdsbesparing van 5 uur, vergeleken
bij dezelfde tocht per auto.
De Bonanza's en de Twin-Bonanza's
maken 8 retourvluchten per dag naar
de afgelegen heuveltop. In het eerste
jaar vervoerden zij gemiddeld 20 pas
sagiers per dag, thans zijn er rond 50.
Een DC-3 zou deze passagiers in twee
vluchten kunnen vervoeren, maar het
hooggelegen vliegveld is ongeschikt
voor gebruik door Dakota's. Daarom
gebruikt men de kleine Beechcrafts,
VOOR HET EERST IN ONS LAND
Zal Japan suprematie prolongeren?
(Van onze sportredacteur)
Als Zaterdagavond door de burgemeester van Utrecht de parade van
de deelnemers aan de wereldkampioenschappen tafeltennis wordt afge
nomen, betekent dat de inzet van een monstertournooi, waaraan 35 landen
meedoen. Hun afgevaardigden zullen acht dagen lang elkaar de hoogste
eer betwisten in de grote Bernhardhal, waar enorme tribunes zijn ver
rezien, om de, ongetwijfeld talrijke toeschouwers uit binnen- en buitenland
te kunnen bergen.
Het is thans zek.er, dat de bezet
ting van deze wereldkampioenschap
pen uitermate sterk is. Alle titelhou
ders en houdsters, zowel in de enkel
spelen als de dubbels, zijn aanwezig,
en ex-kampioenen wagen een nieuwe
kans. Zo zullen Angelica Rozeanu en
Ichiro Ogimura, de winnaars van de
strijd van vorig jaar te Londen,
trachten opnieuw met roem beladen
de wedstrijdenreeks af te sluiten.
Maar ook topfiguren als Andreadis,
Dolinar, Harangozo, Bergmann,
Leach, Sido, Roothooft en Flisberg
komen naar Utrecht.
Bij de heren verwachten wij een
strijd tussen de Japanners en de Eu
ropeanen Andreadis en Dolinar. Het
gerucht gaat, dat Ogimura niet meer
de sterkste Japanner is. dus is er alle
kans, dat hij zijn titel niet zal pro
longeren. Onwillekeurig dringt zich
de vraag op, of de Japanners zulke
wondermensen zijn. Wij geloven het
niet. Doorslaggevend voor hun suc
cessen is hun concentratievti'-nogen,
hun geweldige vechtmentaliteit, hun
vastheid en natuurlijk ook hun snel
heid. Zij slaan over net algemeen
niet hard, doch hun piaatsen is uit
zonderlijk goed. Merkwaardig is hun
penhoudergreep, die zij echter volko
men beheersen, niet aiieen in de aan
val, doch ook in de verdediging.
Wat de dames betreft, wordt het
een open strijd, nu Linde Wertl uit
Oostenrijk de laatste tijd enige malen
haar grote rivale Angelica Rozeanu
heeft verslagen. Als gevaarlijke out
sider zien wij hier Rosalind Rowe uit
Engeland. Overigens behoren de Ja
panse dames eveneens tot de grote
kanshebsters. Jammer, dat de oud
kampioene Giselle Farkas uit Hon
garije door ziekte verstek moet laten
gaan.
30. De Kraak zat muurvast
op de zandbank, zodat er
geen mogelijkheid was om
aan de naderende vloot te
ontsnappen. Enkele ogen
blikken later werd het schip
al door de eerste oorlogs
bodems geënterd en de dap
pere Nicarese soldaten en
matrozen stormden aan
boord. Zonder tegenstand
te bieden, liet Kappie zich.
die wel inzag, dat tegen
deze overmacht niets te be
ginnen was, naar het
Nicarese vlaggeschip over
brengen, waar zij in een
kleine cabine werd opgeslo
ten.
„Daar zitten we nu", zei
de Meester somberder dan
ooit, „en het ziet er naar
uit, dat we nog langdurig
zitten voor de boeg heb
benin een donkere cel.
in ketenen, op water en
brood: onze jonge levens
wegkwijnend".
De Maat begon gierend te
huilen. „O. wat vreselijk!"
kermde hij, „ik wil mijn jonge leven mei wegkwij
nen! Ach. ach, Kappie, is er dan niets te doen tegen
deze ellende?" „Zo n vaart zal het niet lopen", zei
Kappie. „De president zal ons wel helpen. Hy was
-
Ijl
M
het ja. die me In geheim de opdracht gaf om er
met het kanon vandoor te gaan".
„Hij zal anders niet erg blij zijn, dat de hele bubs
terugkomt", zei de Meester. „Waarom moest de
Maat ook zo stom zijn om op een zandbank te va
ren?" „Okki leidde me af", riep de Maat, „hij...,"
„Deksels, dat is waar ookOkki is er niet bij!"
riep Kappie. „Zou dat jong soms ontsnapt zijn?"
De landenteams
Voorde wedstrijden om de Corbil-
lon-cup, de trofee voor het winnende
dames-landenteam hebben 23 landen
ingeschreven. Hier zal de strijd wel
gaan tussen Engeland, Hongarije en
Japan, maar het blijft een vraag, wat
de Amerikaanse ploeg doet, omtrent
wier prestaties met zo erg veel be
kend is.
De herenteams binden de strijd
aan om de Swaythling-cup, waarbij
Japan de hoogste troeven schynt te
hebben en van Tsjechoslowakije en
Hongarije de sterkste concurrentie
krijgt te verduren. Maar ook Roe
menië komt met Reiter, Ganther en
Harastasi ongetwijfeld goed voor de
dag en Frankrijk vaardigt Amouret-
ti. Sala, Haguenauer en Roothooft af.
Oost- en Westduitsland komen met
een gecombineerde ploeg, waarin o.a.
Conny Freundorfer is opgenomen.
De békende dr. Dieter Mauntz, vroe
ger bekend als „de levende wand",
fungeert als non playing captain. In
het Zweedse team spelen behalve Ta-
ge Flisberg nog Bosse Malmquist en
Lasse Petterson mee.
Op de eerste dage, van het tour
nooi zullen de landenwedstrijden wor
den gespeeld, daarna wordt een be
gin gemaakt met de strijd om de
persoonlijke titels. De finale van de
landenstrrjd is op 20, die der persoon
lijke kampioenschappen op 24 April.
die weliswaar het nadeel hebben, van
slechts enkele pasagiers tegelijk te
kunnen vervoeren, maar waar tegen
over het voordeel staat, dat men nu
kan kiezen tussen 12 vluchten per dag
in plaats van 2 tot 4 vluchten, die ge
maakt zouden worden als grotere
vliegtuigen zouden worden gebruikt,
In nog een ander opzicht is de Car
co Air Service uniek in de wereld. Zij
vervoert namelijk post, zonder dat
hiervoor port betaald behoeft te wor
den. Dit als een gunst van de Ameri
kaanse autoriteiten aan de Atomic
Energy Commission en de 12.000 in
woners van deze afgelegen atoomstad.
Los Alamos werd op één van de
heuvels van Nieuw Mexico opge
bouwd, omdat isolatie noodzakelijk
was voor een research-laböratorium
voor atoomwapens. In het begin be
tekende deze isolatie een grote han
dicap, doordat veel tijd verloren ging
bij de aanvoer van mensen en goede
ren. Dank zij de luchtdienst echter is
dit probleem nu volkomen opgelost. In
Albuquerque hebben de passaigresvan
de Carco Air Service directe aanslui
tingen op de rrote luchtlijnen die zich
over geheel Amerika uitstrekken.
Hoe dit simnele luchtlijntje in een
behoefte voorziet blijkt wel hieruit,
dat in één jaar tijds meer dan 14.000
passagiers en bijna 2.000.000 pound
wacht naar en van de atoomstad wer
den vervoerd. In totaal vlogen al meer
dan 40.000 passagiers met de Carco
Air Service.
De beide Twin Bonanza's vormen de
nieuwste aanwinst van deze lucht
vaartmaatschappij. Het zijnin feite
de eerste Twin-Bonanza's die door de
fabriek werden geleverd. Een derde is
nog voor de Carco in aanbouw.
Rusland zou Afghanistan
hulp verlenen
In geval van agressie
Volgens de correspondenten van de
„New York Times" te Kaboel, zou
de ambassadeur van de Sowjet-Unie
de eerste minister van Afghanistan
volledige militaire hulp beloofd heb
ben als Pakistan, of de Westelijke
geallieerden, met agressie zouden
dreigen op de eis van Afghanistan tot
het houden van een volksstemming
in de Noordwestelijke grensprovincie.
Zowel de Afghaanse ambassade te
Karatsji als officiële Pakistaanse
kringen zeggen niets te weten van
een Russische stap te Kaboel.
In gezaghebbende klingen te Karat
sji is gezegd, dat Pakistan in het ge
heel niet voornemens is Afghanistan
aan te vallen. Wel zal Pakistan zich
blijven verzetten tegen een volks
stemming in de Noordwestelijke
grensprovincie, zonder daarom een
oorlog te beginnen.
(Advertentie)
Weg met onhandige likdoornringen en
gevaarlijke scheermesjes. Een nieuw
vloelbaarmiddel.NOXACORN. neemt de
pijn weg in 60 seconden. Eeltplekken en
eksterogen verschrompelen met wortel
en al. Bevat gezuiverde wonderolie,
jodium en het pijnstillende benzocaïne.
Een flesle NOXACORN Antiseptisch
Blkdoornmiddel van t 3.35 bespaart U
veel ellende '60'
Ronde van Kapelle:
30 April
Voor de 9e ronde van Kapelle, die
verreden zal worden op 30 April a.s.
is thans van de N.W.U. officieel goed
keuring ontvangen. De ronde zal ver
reden worden voor amateurs en on-
afhankelijken over een afstand van
100 kilometer. De start en finish zijn
bij het veilinggebouw, aanvang half
drie.
Er worden voor deze wedstrijd
in rennerskringen beweert men de
mooiste van heel Zeeland een groot
aantal inschrijvingen verwacht, waar
onder zeer prominente figuren.
Belgische successen in
wielerwedstrijd
In een wielerwedstrijd over 108 km
te Koewacht, waarin sterke Neder
landse en Belgische amateurs start
ten, wist Saelens (B.) in de sprint te
winnen na een enerverende strijd, in
de tijd van .2 uur 53 min. De uitslag
was verder: 2. M. Joossen (Antwer
pen) 3. A. Borremans (Hoogerhei-
de)4. J. Rol; 5. K. Enghels; 6. Car-
ne (Australië); 7. De Ceulenaere; 8.
Huygh.
Ritten Zeeuwse Scooter
Club „De Kolibrie"
De Zeeuwse Scooter Club „De Ko
librie", gevestigd in Middelbiu-g-Vlis
singen, die enkele maanden geleden
werd opgericht, heeft thans reeds een
dertigtal leden. Voor het a.s. seizoen
is dan ook voor het eerst een pro
gramma opgesteld van ritten, waar
aan de scooterberijders kunnen deel
nemen. Zondag 17 April wordt naar
Brugge gereden en op Hemelvaarts
dag, Donderdag 19 Mei, wordt een
Bloesemrit door Zuid-Beveland gehou
den. Zondag 5 Juni is er een rit naar
de sprookjestuin „De Efteling" in
Kaatsheuvel en Zondag 26 Juni ten
slotte trekt men naar de E-55 in Rot
terdam.