RESTAURATIE VAN DE MOLEN OP HET VLISSINGSE BOLWERK 4-voudige werking Chefarine .4* „PIETER S" TE TERNEUZEN TE WATER GELATEN CASCO VAN SCHIP IN WORDING ZAKTE 60 METER OP DE HELLING AAN RIJKSWEG BIJ KRUININGEN WORDT HARD GEWERKT Agenda 2 PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT WOENSDAG 19 AUGUSTUS 1953 Wat er thans gebeuren gaat. In laatst gehouden vergadering van de Middelburgse gemeenteraad werd het voorgestelde crediet voor de restauratie van de molen op het Vlissingse bolwerk, goedgekeurd. Wanneer Gedeputeerde Staten aan dit besluit haar goedkeuring hechten, zal men spoedig met de restauratie van één van Middelburgs geschonden molens kunnen beginnen. Volgend jaar zal men dan, naar wordt verwacht, deze molen weer in volle glorie kunnen aanschouwen, te meer daar hy aan een van de belang rijkste toegangswegen tot de stad gelegen is. In welk jaar de molen is gebouwd staat niet precies vast. Vermoedelijk is dit omstreeks het jaar 1690 ge weest, in welk jaar hij op één van de bastions van de stad Middelburg zou zijn opgetrokken. Een lange le vensduur was hem echter' niet be schoren, want in 1755 brandde hij ge heel uit. Doch in hetzelfde jaar wérd met de herbouw van de d= 27 meter hoge molen begonnen. Hij is een zg. boven- en buitenkruier. Tot het jaar 1920 heeft hij als korenmolen dienst gedaan. Voor het verkrijgen van een grotere capaciteit is toen een elec- trische maalderij in de molen aange bracht. In de periode 19261936 wer den de lelijke aanbouwen opgetrok ken, welke inmiddels verdwenen zijn. In 1940 echter verkeerde de molen in een vervallen toestand. Geduren de de oorlogsjaren werd dan ook de gaanderij wegens gevaar voor instor ten gesloopt. Op 5 November 1944, bij de bevrijding van de stad Middel burg, kreeg hij de genadeslag. De mo len kwam in de vuurlijn te liggen, waardoor het metselwerk en de kop zwaar beschadigd werden. Voorts is de molen in de loop der jaren nogal eens van eigenaar gewisseld. Tot 1940 was hij het eigendom van de N.V. Zeeuwse Meelmolen „Middel burg". In het zelfde jaar werd de N. V. „Blauwe Molen" uit Rotterdam eigenaar van dit object. Tenslotte kocht in 1947 de gemeente Middel burg de molen om hem voor verder verval te behoeden. Het heeft enige jaren geduurd, voordat de gemeente in staat was hem in de oorspronke lijke staat terug te brengen, d.w.z. zijn uiterlijke staat. Bij de voorge stelde restauratie zal nl. het krul werk niet worden hersteld, hetgeen inhoudt, dat de molen niet meer ge schikt zal worden gemaakt om te malen. De wieken zullen we dus niet meer zien draaien, hetgeen te betreu ren valt. In de eerste plaats zal het metsel werk onderhanden worden genomen. Vervolgens komt de kap aan de beurt en worden de wieken met roeden in ere hersteld. Ook zal er een nieuwe zg. kruiomgang worden aangebracht. De staart zal eveneens worden aan gebracht en de ramen en deuren worden hersteld, Binnen afzienbare tgd zal dus weer een monument aan de stad Middel burg worden toegevoegd. Een monument, dat bovendien in letterlijke zin genomen, zo'n bijzon dere plaats inneemt, ook in verband met. zjjn ligging. Voorts ligt het in de bedoeling de De molen op het Seisbohv^rk. Foto P.Z.C.) Litho's uit rampgebied. Ter stimulering der verkoop van de loten der nationale loterij „Kunste naars helpen" ten bate van het Rampenfonds zal iedereen die vóór I.October a.s. vijf of meer loten koopt, een litho van een der kunstenaars Bayer. Kurpershoek of van Kruinin- gen, ontvangen. Deze litho's maken deei uit van een serie, welke de ge noemde kunstenaars, daartoe mede in staat gesteld door het Prins Bernhard- fonds. in het rampgebied hebben ge maakt. BEETJE PIJNLIJK... Ach, zee zijn er wel aan gewend geraakten de onlangs opgedane er varingen met „Den Haag", zouden wij dan ook alleen maar willen kenschet sen als „een beetje pijnlijk". We hadden namelijk een regerings instantie aan de telefoon en loij loen sten enkele inlichtingen omtrent een bepaalde aangelegenheidwelke Zeeuwse aspecten zou kunnen bevat ten. .Ja zekermeneer" riep de depar tementale mar. opgewekt in de spreek buis aan de andere zijde van de lijn, „ja zeker, dat betreft ook Zeeland, want ik zie hier, dat Middelharnis ook genoemd wordt „Dan is het beslist géén Zeeuwse aangelegenheidmeenden wij te moe ten opmerken, waarna er een verbaasd stilzwijgen in de lucht kivam, dat na enkele seconden reeds verbroken werd' door de gestamelde opmerking: „O, nee. dut is waar ook. Neemt u mij niet kwa'ijk." Het genwij dan ook maar met ge daan hebben. De molen op het Vlissings bolwerk, (Foto P.Z.C.) molen op het Sëisbolwerk eveneens te restaureren. Deze molen zal dan voor rekening van een particulier omgebouwd worden tot woning. De plannen hiervoor, welke ontworpen worden door architect ir. J. J. v. Be- veren uit Middelburg, verkeren al in een vergevorderd 'stadium. Het is te hopen, dat bij deze restauratie de schoorsteen, welke als het ware te gen de molen is geplakt, zal verdwij nen. De kans is dan niet uitgesloten dat Middelburg zeer spoedig over twee fraai gerestaureerde molens zal beschikken. Overhaaste terugkeer zou moeilijkheden kunnen geven. Bevolking van Kruiningen doet kalm aan. Hoewel de bevolking van Kruiniri- fen Dinsdag op eigen verantwoor- elykheid kon terugkeren, was hier-' van nog weinig te bespeuren. Het is niet, omdat er geen vurig verlan gen zou bestaan om zo snel moge lijk het eigen huis te kunnen betrek ken, doch het moet ook enigszins doenlijk zjjn. Wel is er een toename in het aan vragen van kampeeruitrustingen merkbaar, zo vertelde ons een der maatschappelijke1 werksters. Terwijl eerst slechts twee drie vrachtjes per week béhoefden té wórden aan gevoerd, was hét Dinsdag réeds zo ver, dat twéémaal op één dag naar Goes moest» worden gereden om de nodige materialen op te halen. Overigens blijft het voorlopig voor de reeds teruggekeerde inwoners nog enige tijd gebrekkig „kamperen." Gas en electricitëit ontbreken op dit moment, de bakker kan nog niet bakken, de slager heeft geen ijskast en de riolering functionneert nog ge brekkig. Een massale ,ovex-haaste te rugkeer zou daarom wellicht tot moeilijkheden kunnen leiden. I Advertentie) „Zeeuwse" Amerikaan naar Noord-Beveland. Leonard Versluis, de vroegere ei- De »i.r beroemde gen.ee- SSS'„c middelen in één iablet Chefarine „4" werken beter dan één mid del afzonderlijk. Na een enkel tabletje - bij pijn of griep voelt U zich een ander mens! MlliVflTllll' 'n jflje doet wonderen.' P. Broerse bespeelt carillon van Domtoren. stadsbeiaardier van Vlissingen Piet, Broerse, het carillon van de Domto ren te Utrecht bespelen, Het pro gramma vermeldt o.m. Praeludium, Joh. Seb. Bach, Menuet. L. van Beet hoven, Twee aria's, G. Fr. Handel en Franse melodie (16e eeuw). Nieuw-Amsterdam gestapt voor een bezoek aan Nederland. Hij zal een jacht ophalen, dat hij heeft laten I bouwen bij een scheepswerf in Lisse. Met zijn vrouw gaat nij dan met het nieuwe schip een tocht maken naar I Frankrijk en de Middellandse Zee. Voorts wil hij uitkijken naar een Ne- 1 derlandse schipper en vrouw, die naar de Verenigde Staten willen emi greren om daar voor het schip te zorgen. En tenslotte zullen de Ver- sluisen ook hun familie op Noord- Beveland opzoeken. Leonard Versluis begon zijn car rière als leerling-fotograaf met een salaris van een paar dollar per week. Nu heeft hg onder méér drie foto studio's. Tezamen met Harold Gross en M. B. Keeler stichtte hij in 1930 een ra dio-station. Zes jaar later verkocht hij zijn aandeel voor vijfendertig duizend dollar aan zijn partner en begon zijn eigen uitzendingen in Grand Rapids. Met de intrede «van de televisie ging hij zich hierop toeleg gen. Twee jaar geleden verkocht hij echter dit station en nu treft hg' voorbereidingen om een nieuw tele visie-station voor heel West-Miclii- gan te stichten. NA DE „GERRY S" Zeeschip voor de Rotterdamse Kolen Centrale. Zowel voor de N.V. Terneuzense Scheepsbouw My. ais voor <le Rotter damse Kolen Centrale was het Dinsdag een historische dag. Immers de tewaterlating van de „Pieter S" van de dwarshelling op de werf van de Terneuzense Scheepsbouw My. betekende niet alleen, dat daarmede het eerste „grote vaartschip" door deze maatsehappy gebouwd van stapel liep, doch ook dat de Rotterdamse Kolen Centrale, die nu een vloot van negen schepen kustvaarders telt, straks met haar eerste volwaardige zee schip zal worden uitgebreid. De tewaterlating vanaf de dwars helling verliep, zoals dat bij de Ter neuzense Scheepsbouw Mij. gebruike lijk is, zeer vlot. Alleen de. doop, die evenals de tewaterlating rwerd ver richt door de echtgenote van de direc teur der R.K.C., mevrouw A. J. W. Schoonheimdu Pont, verliep niet zo vlot en tot drie maal toe moest de halsstarrige „Pieter'', die de naam draagt van een kleinzoon van de heer Schoonheim ten doop worden gehou den. Het van stapellopen geschiedde in aanwezigheid van een groot aantal genodigden, onder wie de burgemees ter van Terneuzen, mr. P. H. W. F. Tellegen en zijn echtgenote, vertegen woordigers van Rijkswaterstaat, Lloyds. Scheepvaartinspectie, Werk spoor enz. Na afloop vare "de "plechtigheid ver enigde het gezelschap zich in'het kan toorgebouw, waar de directeur der .Terneuzense Scheepsbouw Mij., de heer J. F. de Klerk, met een toepasse lijk woord mevrouw Schoonheim als herinnering aan deze dag een zilveren sigarettendoos aanbood. De heer P. Schoonheim sr. richtte zich hierna in erkentelijke bewoordin gen tot de heer de Klerk, waarbij hij de hoop uitsprak, dat binnen zo kort mogelijke tijd de proefvaart van de „Pieter S" even vlot zal verlopen als thans de tewaterlating. De „Pieter S", die 3000 ton dead weight meet, heeft tussen de loodlij nen een lengte van 84 m., terwijl de breedte 12.10 m. bedraagt. Het schip zal worden voorzien van een 1750 PK Werkspoor motor en enige hulpmoto ren. De kiel van de „Pieter S" werd gelegd op 15 September 1952, de dag van de tewaterlating van de „Gerry S", eveneens van de R.K.C., welk schip op doorvaart naar Gerit, toeval lig in de Terneuzense haven aènwezig was toen de „Pieter S" van stapel liep. De „Pieter S", die naar verwacht wordt een uursnelheid zal krijgen van circa 12 mijl, is evenals de „Gerry G" van stalen Mac Gregor luiken voorzien en vrijwel op dezelfde wijze geconstru eerd als de uiteraard kleinere coaster „Gerry S".- Kort nadat de „Pieter S" van stapel was gelopen, werd de kiel gelegd voor bouwnummer 56. een onderzoekings vaartuig voor de Rijkswaterstaat. MERKWAARDIGE OPERATIE BIJ „DE SCHELDE" Tewaterlating aan een lijntje.... Op een van de hellingen van de Kon. Mij „De Schelde" te Vlissingen heeft zich Dinsdagmorgen een merkwaardige operatie afgespeeld. Niet uniek weliswaar, maar toch vrij zeldzaam, en daarom verdient zij hier ge- meroreerd te worden. Het ging als het ware om een bijzondere tewaterlating. Of liever gezegd afloop, want een groot brok scheepscasco moest een stuk op de hélling, waarop het gebouwd werd, zakken zonder workclyk te water te gaan. Want de afbouw van dit casco, bouwnummer 275, een van de drie voor Rusland bestemde vrachtschepen, is nog by lange na niet voltooid. De voorbereidingen voor deze merk waardige operatie een afloop, waarbij het schip aan diverse kabels met behulp van lieren en kaapstan ders in zijn vrije loop werd gestuit begonnen reeds Maandagmiddag. En toen ging het eigenlijk precies als bij een echte tewaterlating. Houten stop pen en steunen werden weggeslagi tot het saseo voorlopig alleen nog maar 't middenschip, waaraan voor- en achterschip nog moeten worden aangebouwd op de slee en de glijgo ten kwam te rusten met nog slechts enkele steunpunten, die 's morgens vroeg op het allerlaatste moment weggenomen zouden worden. Dinsdagmorgen omstreeks zes uur was dit moment aangebroken en toen ging het even als zou het werkelijk een tewaterlating worden. Alleen de tribune, de bloemen en de champagne ontbraken natuurlijk. Maar voor het overige hoorde men de bekende geluiden van het wegram- men van de allerlaatste stoppen en keggen en viel er een klink nu het gekapt, maar eenvoudig onder het schip doorgeknipt waardoor de 275 langzaam en statig in beweging kwam. Langzaam vooralwant onmiddellijk nadat het casco de vrije loop had 'gekregen, spanden zich de kabels en hielden de lieren het hele gevaarte 1300 ton in toom. Cen timeter voor centimeter liet men het casco toen langs de helling omlaag komen, langzaam en heel voorzichtig, telkens weer even stoppend wanneer het even te vlug dreigde te gaan. Want niets is zo gevaarlijk dan een ongemerkt toenemende snelheid, die men op een gegeven moment niet meer stoppen kan. Zo duurde het van half zeven tot over elven voor de dertienhon derd ton staal de voorgeschreven zes- OOK DE „DROGE" WATERSTAAT PARAAT De kreek voorlopig nog een „bodemloze put". Naast de „natte" Rijkswaterstaat die met de spectaculaire werkzaam heden van het dijkherstel is belast, is ook de „droge" Waterstaat druk bezig om de sporen van de watersn ood in de Kruiningse poldér uit te wissen. Nóg is de rijksweg afgesloten voor het verkeer, doch sedert het droogvallen van deze weg, is er een ote bedrijvigheid van vrachtwa gens, waarmee de materialen worden aangevoerd voor het herstel van het wegdek. Reeds voor de ramp vertoonde dit weggedeelte verschillende gebreken, zodat over enkele honderden meters ter verbetering een asfaltlaag was aangebracht. Door inwerking van het zoute water waren hiervan bij de overstroming grote stukken losge raakt. Inmiddels is deze aangetaste asfaltlaag thans geheel verwijderd, terwijl ook de gedeelten waar de weg was onderspoeld, reeds ten dele her steld zijn. Het ligt in de bedoeling, het herstel en tevens de verbetering van de weg, welke om financiële redenen voor de ramp slechts gedeel telijk wérd uitgevoerd, thans tot aan de Boomdijk te Krabbendijke te doen plaats vinden. Alles wordt in het werk gesteld om de weg zo spoedig mogelyk weer voor het verkeer te kunnen vrijge ven, doch liet dichten van de vijftig meter brede kreek, welke door de Rijksweg is komen te lopen, vormt wel de grootste karwei. Met een twintigtal wagens wordt thans dag- in-dag-uit zand aangevoerd en naast de Baileybrug door een bulldozer in de kreek* geschoven. Daar de bodem ter plaatse zes tot tien meter Is uit- gesehuurd, worden er echter pruc- tisch nog geen zichtbare vorderingen gemvakt. Het zand verdwijnt als in een bodemloze put. Naar schatting zal men 15.000 m3 zand nodig heb ben, om dit gat te dichten. Daar de Baileybrug nog niet kan worden verwijderd, omdat hierover de buis van de waterleiding loopt, is men thans bezig direct naast de brug een zanddijk te storten. Wan neer deze hoog genoeg zal zijn, zul len hierin jukken worden geslagen, waarover de buisleidiner kan worden gevoerd, zodat de Baileybrug kan verdwijnen. Hierna zal met volle kracht worden voortgegaan om de kreek verder te dichten. Ook zal nog een duiker onder de weg moeten worden gelegd, doch hierop zal niet behoeven te worden gewacht om de weg voor het verkeer vrij te geven. Er zal dan namelijk tydelijk een an dere Baileybrug worden gelegd, wel ke voor het verkeer kan worden gebruikt. Fiscale tegemoetkomingen in verband met watersnoodramp. In het Staatsblad is thans afge kondigd de wet, .houdende fiscale te gemoetkomingen in verband met de watersnoodramp. De wet treedt 19 Augustus in werking. Vanmiddag wordt de Braderie geopend Vlissingers komen al in de stemming. Vanmiddag om twee uur zal de Vlis singse Braderie officieel door de loco burgemeester, wethouder L. P. van Oorschot worden geopend, maar ei genlijk waren vele Vlissingse winke liers gistermiddag en -avond al volop in Bradericstemming. Tenminste voorzover zij dat al niet enige dagen zijn door het succes van het feestter rein aan de Zeilmarkt, dat eigenlijk toch ook ter ere van deze Braderie werd ingericht. Gistermiddag dan zag men reeds de eerste toebereidselen maken voor het opbouwen van de stands en gister avond waren zeer velen in de Wal- straat en op het Kleine Marktje in de weer om vanmiddag goed voor de dag te kunnen komen. De versiering en de illuminatie zijn er al enige dagen, gis teravond kwamen daar nog enkele extra feestverlichtingen bij en zo kre gen de Vlissingers alvast een voor proefje van hetgeen hun en de vele bezoekers van buiten in de komen de dagen te wachten staat. Het aantal deelnemers aan de Braderie is inmid dels de zeventig zeer dicht genaderd, zodat het ook in dat opzicht een suc ces belooft te worden. Op het feestterrein, waar de Ambo- nese band „Soeara Maloekoe" gisteren optrad, was het ook tot laat in de avond weer gezellig druk. Successen voor in Zeeland gelokte honden. Op een dezer dagen te Doetinchem gehouden hondententoonstelling, be haalden de ruwharige Hollandse her ders, welke in Zeeland gefokt waren, de hoogste prijzen. Kampioen en beste Hollandse herder van de drie variëtei ten werd Alma van Kruiningen. eige naar en fokker de heer C. L. Kosten- se te Kruiningen. Kampioen en op een na de beste werd Marco van Kruinin gen, fokker de heer C. L. Kostense en eigenaresse mej. R. Maquiné te Venlo. Het talrijke publiek toonde zich en thousiast over deze typische Holland se herders. Bijna verdronken. Dinsdagmiddag waagde een jon gen van 10 jaar zich op het Noor- derstrand te Zoutelande te ver in zcc. Hulp vanaf het strand was no dig om de jongen aan de kant te brengen, waar doktershulp aanwezig was. Na geneeskundige behandeling is de jongen naar hotel „De Distel" overgebracht. Hrj was de zwemkunst niet meester. ,Ook te Westkapelle hebben enige zwemmers en -sters in een hachelijke positie verkeerd. Eerst was het mej D. G. en daarna nog twee dames, die haar te hulp kwamen. Gelukkig slaagden anderen er tenslotte in het drietal in veiligheid te brengen. KERKNIEUWS NED. HERVORMDE KERK. Beroepen te Poortvliet: H. K. van Wingerden te Kockengen. Beroepen te Wilhelminadorp ds. J. D. de Stoppelaar te Souburg. Advertentie Spoorkaartjes zonder prijsverhoging Bureau V.V.V., Langedelft 23, Middelburg - Telefoon 2 112. Wiener Sangerknaben naar Zeeland Maandagavond 24 Augustus zullen de „Wiener Sangerknaben' 'een uit voering geven in de Nieuwe Kerk te Middelburg en op Dinsdag 25 Augus tus in de Grote Kerk te Goes. Het programma is samengesteld uit tal van liederen van oude en romanti sche meesters, zoals Mozart, Bruckner Schubert, Brahms. Verdi e.a. Volks liederen en het bekende wiegenlied Schlafe mein Prinzchen, besluiten de ze avond. De muzikale leiding berust bij de jonge Weense dirigent Robert Kühlbacher. tig meter langs de helling hadden af gelegd. En toen lag de „middenmoot" van de 275 naast het zusterschip de 276 op de Noordelijke helling, dat reeds veel verder gereed is en zeer waarschijnlijk nog dit najaar te water zal gaan. Wat de 275 betreft, zal dit wel voorjaar 1954 worden. 25 jaar gemeentesecretaris van Philippine. Burgemeester P. J. L. van Hoek in raadszitting gehuldigd. De burgemeester der gemeente Philippine, de heer P. J. L. van Hoek, vierde Dinsdag, gelijk reeds gemeld, het feit, dat hij 25 jaar geleden werd benoemd tot secretaris dezer ge meente. In verband hiermede was de raad in buitengewone vergadering bijeengeroepen. In overeenstemming met de wens van de jubilaris waren hierbij, behalve de raadsleden, alleen de leden van het gemeentepersoneel uitgenodigd. Toch waren ook enkele anderen gekomen, zoals de burge meester en de secretaris van de buurgemeente Sas van Gent en de districtsveearts, de heer Van Roon. De vergadering werd geopend door wethouder F. A. G. Barbé met een woord van welkom en een hartelijke gelukwens aan het adres van de se cretaris. Namens de raad bood spr. hem een fraai schilderij aan. Wet houder J. L. Cornelis, de gemeente ontvanger, de heer M. C. Bombeleyn, voerden eveneens het woord. De laat ste overhandigde de jubilaris namens het gemeentepersoneel een grote luchtfoto van Philippine. Ook het oudste raadslid, de heer P. A. Ram- melo, kwam met een geschenk. Bur gemeester R. A. J. den Boer vertolk te de gevoelens van de Vereniging van Burgemeesters en Secretarissen. De heer Van Hoek beantwoordde alle sprekers en dankte hen voor de fetoonde belangstelling en de aange- oden geschenken. Ook mocht de jubilaris vele schrif telijke en telegrafische gelukwensen ontvangen. De heer Eijsebaert sprak ten slotte nog namens oud-perso neelsleden. Men bleef nog geruime tijd gezellig bijeen. 1000 kinderen uit ramp gebied hadden heerlijke vacantie. Overal hartelijk ontvangen. jOver enige dagen eindigt voor drozend kinderen uit de watersnood- gebieden een maand vacantie „er gens in Nederland", hun door het Nederlands Verbond der Verenigin gen „Pro Juventute" dank zij de me dewerking van bijna evenveel gezin nen bereid. Dit is tot nu toe de grootste organisatie van onderbren ging bij particulieren in Nederland. De kinderen kwamen voor de helft uit Zeeland, verder uit de kop van Brabant en uit Numansdorp en Oud- Beierland. Op 21 Juli werden 800 kinderen naar hun vakantiebestemming ver voerd, op 7 Augustus nog eens twee honderd, die aan veertien dagen ge noeg dachten te hebben. Ondanks de proefmobilisatie legden de Neder landse spoorwegen voor deze laatste 200 kinderen een extra trein in. Kren tenbollen, koek en ijs werden van ver schillende zijden gratis beschikbaar gesteld, evenals dikwyls auto's en au tobussen in de ontvangende plaatsen. De overige kosten waren voor re kening van „Pro Juventute", het Rampenfonds (reiskosten) en de ont vangende gezinnen (onderhoudskos ten). Gebleken is, dat de kinderen over al met de grootst denkbare harte lijkheid zijn ontvangen. VLISSINGEN. Vandaag Alhambra: „De roepstem der Pampa's", (14 j.j. 7 en 9 uur; Luxor: „Muiterij op de Bounty", (18 j.), 8 u.; Zeilmarkt: Braderiebal, 911.30 uur: Cosy Corner: Duo Abelsv. Eek, 36 en 811.30 uur; oude zeevaartschool: Tentoonstelling K. J. Huinemann en exp. rampfoto's 10—12, 25 en 7—9 uur; St. Jacobstoren: Carillonconcert P. Broerse, 89 uur. MIDDELBURG. Vandaag Electro: „New Mexico", (14 j.). 7 cn 9.15 uur; Kunstmuseum: Ten toonstelling Jan Sluijters, 1012.30 en 13.30—17.30 uur; Klein Blijdorp: Gerard van Krevelen en Mieke Tel- kamp, 8 uur. GOES. Vandaag Grand: .Tour de France 1953". (a.l 7 en 9 uur. VEERE. Vandaag Schotse huizen: Tentoonstel ling Anneke van der Feer, 10—12.30 en 13.'0—17.30 uur. IJZENDIJKE. Vandaag Gemeentehuis: Tentoonstel ling: „Het jagen in de kunst". 1018 uur. GROEDE. Vandaag Gemeentehuis: Tentoonstel ling pottenbakkerskunst. 9—20 uur.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1953 | | pagina 2