PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT Twaalf jeugdambassadeurs bezochten „De Schelde" Duizenden Madrilenen protesteerden tegen de duurte Twee Nederlandse Meteors in W.-Duitsland neergestort Zwitserse oliedeskundigen vertrekken naar Perzië BILT Kantlijn Chinezen in Westelijke sector op de vlucht. Vandaag Praag verbolgen op „Radio Vrii Europa". Executie Duitse oorlogsmisdadigers. 194e Jaargang - No. 119 Dagblad uitgave van de ürma Provinciale Zeeuwse Courant. Directie F. van de. Velde en F. B. den Boer. Adj. W de Pagter. Hoofdrcd. C. BalllntJJn Pl. verv.: W. Leertouwer en H. A Bosshardt. ABONNEMENTSPRIJS 37 ct. per week f 4.55 p. kw fr- P- P- 1 4-80 per few. Losse nummers 10 cent. WAARIN OPGENOMEN DE MIDDELBURGSE, VLISSINGSE, GOESE, BRESKENSE COURANT EN VRIJE STEMMEN Woensdag 23 Mei 1951 ADVERTENTIEPRIJS 20 ct. per mm. Minimum p. advertentie 1 3.— Ing. mededelingen driemaal tarief. Kletr.c advertenties (max. 8 regels l van 1—3 regels l 1.—. Iedere regel meer 20 cent. ..Brieven of adres Bureau van dit Bind" 25 cent meer Giro nr. 359300 P.Z.C- Middelburg. Bur. Vlissingen Walstr. 53—00, tel. 2355 4 Ujnen (b.g.g. 2861 of 2160). M'burg Londense K3ai 29. teL 2077 en 2$2i\ Goes L. Vorststr. C3. tel. 2475 (b.g Oost burg. Pr. Maurïtsstr. 12. tel. 102; Terneuzen |atr. 2; Zterifezec: N. Bogerdstr. C 180. tel. Te voet naar het werk Treinen en bussen geboycot Duizenden inwoners van Madrid hebben Dinsdag geprotesteerd tegen de duurte en de laksheid van de regering door dc openbare middelen van vervoer te boycotten. De arbeiders, die normaal van de bussen en de on dergrondse gebruik maken, begaven zich te voet naar hun werk, waardoor het stadsbeeld anders was dan gewoo nlyk. Dc bussen, die uit de arbeiders wijken kwamen, waren vrywel leeg, de ondergrondse treinen slecht bezet. De taxi's deden goede zaken daar zy veel vrouwen moesten vervoeren, die vreesden, dat de bussen en de trams aangevallen zouden worden. Er de den zich echter geen incidenten voor. Door de strenge censuur is het moeilijk een duidelijk beeld te krij gen van de omvang der protestactie. De dagbladen in Madrid maken geen melding van de gebeurtenissen en over de radiostations is slechts de mededeling omgeroepen, dat een po ging tot algemene staking is mislukt. De protestactie was georganiseerd door middel van strooibiljetten en kettingbrieven.. Het anti-revolutionnaire dagblad „Trouw" heeft een uiterst be langrijk onderwerp aangesne den dat waarlijk de aandacht van de Nederlanders wel verdient. Toen de regering besloot óm een slordige 24 millioen te stoppen in Nieuw- Guinea, dat we misschien aan het eind van het jaar al kwijt zijn, stel den wy de simpele vraag, of het wel verstandig was zoveel Belastinggel den voor dit doel te gebruiken, ter wijl de regering zit te hangen en te wurmen om een anderhalf millioen te bezuinigen op ons onderwijs, onze kunsten en onze wetenschappen. Trouw werpt zich op een geheel ander ondêrwerp, dat echter in we zen dezelfde kern raakt. Toen destijds aan het licht kwam, dat er bij het Militair Gezag in de na-oorlogse periode onregelmatighe den waren gepleegd, die ons volk de ronde som van 150 millioen kostten, zyn deze misstanden niet gecorrigeerd. Zal echter, zo vraagt Trouw, nu er bij het Beheersinstituut eveneens een aantal fouten en ver grijpen ls geconstateerd, wèl krach tig opgetreden worden? „Ondanks de bereidheid om met de grootst mogelijke welwillendheid begrip te tonen voor de uitzonderlijk moeilijke omstandigheden waaronder het Beheersinstituut heeft moeten werken, is het zonneklaar, dat er veelszins op onoordeelkundige en ook vaak onoorbare wijze is omge sprongen met ryksgelden. En wij vragen ons af, of de Staten-Generaal dit opnieuw, zoals eens ten aanzien van het M.G., met de mantel dei- liefde kunnen bedekken, door te zij ner tijd hieraan hun flat te geven. De regering stelt zich met betrek king tot de minder met goederen bedeelde massa van ons volk, steeds op het standpunt van de verdelen de gerechtigheid. Het komt ons voor, dat de eerste voorwaarde tot deze gerechtigheid is het op verant woorde wijze aanwenden van de be lastinggelden, voor de opbrengst waarvan die massa dagelijks moet krom liggen. Indien het door de re gering in het leven geroepen amb- telyke apparaat aan het vervullen dezer voorwaarde in de weg staat, zal zij dit apparaat van onbekwame en onbetrouwbare elementen moeten zuiveren." Tot zover Trouw. Het bovenstaande klinkt hard. Maar het is goed, dat deze woorden gesproken worden. Want de vraag, die hier gesteld wordt, houdt milli- oenen Nederlanders bezig De Tijd" (r.k.) constateert dat het wegverkeer een opvallend gebrek aan goede manieren vertoont; de automobilisten hebben te weinig respect voor het leven van anderen en de verruwing van de ver- keerszeden ten gevolge van de moto- riserlng treedt op schrille wijze aan de dag: „Nog in 1950 eiste ons moderne en zich zo heerlijk ontwikkelende wegverkeer negen honderd vijf en zestig mensenlevens. En wanneer men ziet hoe hoog hierbjj het percen tage is van kinderen van nu] tot vijf jaar en van ouden van dagen boven de zeventig, dan heeft men meteen het antwoord op de vraag ten koste van wie dit verrukkelijke wegver keer, dat de wereld zo klein en de horizon zo wyd maakt, zich ontwik kelt. In 1948 bijv., toen ons verkeer negen honderd twee en vijftig doden eiste, waren daarbij honderd vier en vijftig kinderen van nul tot vijf jaar en honderd negen mensen ouder dan zeventig jaar. Deze groepen het is niet voor tegenspraak vatbaar nemen maar zeer spaarzaam deel aan het verkeer. Desniettemin zyn hun cijfers zowel relatief als absoluut aanmerkelyk hoger dan van welke andere leeftijdsgroep ook." ,,Het is een weerzinwekkende ver toning. Onze steden en dorpen staan berstensvol verkeerslichten, aanwijs borden en verkeersborden niemand verwondert zich over de aanwezig heid van vyf borden aan de ingang van eén straat ons land is voor zien van een leger pijnlijk netjes gc- umformde politiemannen, het koes- ,5en weSenwacht als een glanzend symbool van zyn menselijke ver keersopvattingen, het is de hele lieve lange dag zonder ophouden bezig De radiostations waarschuwde de gehele dag, dat zij, die aan een sta- kingsoproep gehoor zouden geven „lafaards en verraders" zijn, die als zodanig door de autoriteiten zouden worden behandeld. De Spaanse regering had strenge maatregelen genomen om een sta king in de hoofdstad de kop in te drukken en de eenheden van leger en politie versterkt. Manschappen van de quarda civil patrouilleerden in de straten, gewa pend met sabels en geweren. Op pun ten van strategisch belang waren wachtposten geplaatst. Oficieren van het Marokkaanse leger waren per vliegtuig naar Madrid gebracht, waar zij de recherche assisteerden. Uit Andalusië waren burgerwachten naar Madrid overgebracht. De overheid had bekend doen maken, dat werkne- merse die zonder geldige reden van hun werk weg zouden blijven, onmid dellijk ontslagen zouden worden. De winkeliers waren gewaarschuwd, dat hun zaken voorgoed gesloten zou den blijven, indien zij Dinsdag hun deuren zouden sluiten. Vele ambtenaren, die men gewoon lijk niet voor elf uur in hun bureaux ziet. waren Dinsdag negen uur in de ochtend aanwezig. De ambtenaren waren gewaarschuwd, dat zij hun betrekking zouden verliezen als zij niet op tijd op het werk verschenen. Verbonden troepen op 6H km van de breedtegraad. De Verbonden troepen hebben Dins dag dc Noordelijken in alle sectoren van het front teruggedrongen. Vol gens frontberichten bevonden zü zich Dinsdagavond op minder dan zes-cn- een-halve kilometer van de 38ste breedtegraad. Zij zetten over de ge hele linie van het Westelijke front hun opmars voort. In de Oostelijke sector van het front zijn zware gevechten aan de gang. In de Westelijke sector zijn de Chinezen op de vlucht gedre ven. Het 45.000 ton metende Amerikaanse slagschip ..New Jersey" voegde zich Dinsdag bij de oorlogsschepen, welke sinds enkele maanden een onophoude lijk bombardement op Wonsan aan de Koreaanse Oostkust uitvoeren. Aan de beschieting nemen thans 15 schepen deel- Wonsan is een centrum van aan- voerwegen van de Noordelijken. Generaal Earle Patridgc. bevelheb ber van de Amerikaanse luchtmacht in Korea, is te Tokio aangekomen om tijdelijk het opperbevel van de Ameri kaanse luchtmacht voor het Verre Oosten op zich te nemen in de plaats van generaal George Stratemeyer. die Zondag een hartaanval kreeg en enige tijd rust moet houden. is het 50 jaar geleden, dat op Java de vulkaan Kloet tot uit barsting kwam, waardoor een oppervlakte van 115.065 km2 met as werd bedekt; is het 20 jaar geleden, dat het vliegveld Eelde bij Groningen, werd geopend. Tien auto's kunnen ruimschoot# in dc schaduw staan van deze enorme schoorsteen, welke bestemd is voor dc „United States", het grootste passa giersschip dat tot dusverre in Amerika gebouwd is. De oceaanreus, die ruim 300 meter lang is, en met twee van deze „pijpen" wordt uitgerust, zal de volgende maand te water worden gelaten. De schoorstenen hebben een hoogte van 16!i meter en een breedte van 18 meter. Z\J zijn geheel van alu minium vervaardigd. De politie kwam op het feest Een echtpaar, dat voor kort in Vught woonachtig was. heeft zich ge ruime tijd geleden in Limburg schul dig gemaakt aan oplichting van een geestelijke voor een groot bedrag. Beide echtlieden konden worden ge arresteerd cn werden in het huis van bewaring opgesloten. De vrouw werd echter wegens gebrek aan bewijs op vrije voeten gesteld. Onmiddellijk keerde zy naar Vught terug om temidden van vrienden cn kennissen deze „bevrijding" met al cohol te vieren. De politie kwam zelf ook eens „neuzen" cn kon tussen het feestrumoer door een groot bedrag aan geldwaarde in beslag nemen, dat gestolen bleek te zyn en dat ver stopt was in een peluwkussen. Geen animo voor reizen naar feestend Engeland. De Nederlandse Reisvercniglng heeft onder 6500 reislustigen een en quête gehouden, waaruit onder meer is gebleken, dat de dit jaar grootste trek van Nederlandse toeristen naar Oostenrijk zal zijn. Frankrijk en Zwitserland komen op de tweede plaats. Voor Engeland bestaat min der belangstelling, hetgeen nu juist met het Festival of Britain opvalt, Gebleken is, dat de hoge reiskosten naar en in Engeland een bezoek aan dat land in vele gevallen tegenhou den. BOTSING 1N DE LUCHT. De twee piloten kwamen om het leven. Twee Nederlandse meteorstraaljagers van de vliegbasis Twenthe zyn Dins dagmiddag in de buurt van het stadje Stadlohn in West-Duitsland met elkaar in botsing gekomen. Beide toestellen stortten neer en werden volko men vernield. De twee piloten kwamen om het leven. De namen van de omgekomen vlie gers zijn: H. B. Boomkamp uit Lich tenvoorde en H. A. Bastiaanse uit Assen. Beide vliegers, leerlingen van de Jachtvliegschool Twenthe, startten Dinsdagmorgen van het vliegveld Twenthe, ider met een meteor type 4 straaljager, voor een oefening pa trouille vliegen. Bij een dergelijke oefenvlucht liggen de toestellen dicht by elkaar in de lucht. Bij Stadlohn in de „Kreis" Gronau (Westfalen) zyn de straaljagers met elkaar in botsing gekomen en daarop neergestort. West-Duitse firma's uitgeschakeld. OM ONWETTIGE HANDEL TE VOORKOMEN Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Dinsdag bekend gemaakt, dat de levering van strategisch belangrijke materialen aan Westduitse firma's, welke on wettige handel met de in de Russi sche invloedssfeer gelegen landen, waaronder communistisch China, drij ven, zal worden stop gezet. De Amerikaanse Hoge Commissa ris voor West Duitsland, John McCloy had bij de Amerikaanse regering een desbetreffende aanbeveling gedaan. Duitser gaf zich uit voor Ali Khan. In Oostende is een 22-jarige Duit ser gearresteerd, die een hotel heeft opgelicht door er enige dagen te gaan wonen met de mededeling, dat hij Ali Khan wasfc De directie had het zó geloofd, dat zij een portret van Ri ta Hayworth boven zijn bed had la ten ophangen. kreten te slaken als „Wees een heer in het verkeer" en onder al die roe rende bedrijven door groeit het ras van de benzine-piraten als het on kruid van de akker." Aan deze hartekreet van De Tijd zouden wij een kort commen taar willen verbinden. Natuurlijk, er zijn onverantwoor delijke automobilisten. Maar er zijn ook onverantwoordelij ke wielrijders en voetgangers. Wie zelf auto rijdt zal vele malen constateren, dat wielrijders, brom fietsers en voetgangers maar al te vaak met hun leven spelen Goed daarom, dat Veilig Verkeer overal zyn zegenrijk werd verricht! Een commissie van onderzoek van de luchtmachtstaf is onmiddellyk na het bekend worden van het ongeluk naar Stadlohn vertrokken. De slacht offers zullen naar Nederland worden overgebracht. Naar wij vernemen zijn de beide vliegers 22 jaar oud. Protest-nota aan Amerikaanse regering. De Tsjechoslowaakse regering heeft in een in krachtige bewoordingen ge stelde nota aan de Amerikaanse rege ring geprotesteerd tegen de „vyandi- ge activiteit" van het onder Ameri kaans toezicht staande Westduitse radiostation ..Radio Vrij Europa". Ook werd in deze nota geprotes teerd tegen een „schending van de Tsjechoslowaakse grens door gewa- Cende Amerikaanse soldaten in het egin van deze maand". De Amerikaanse regering wordt verweten, dat zij bij de uitzendingen gebruik maakt van ..verraders van 't Tsjechoslowaakse volk". Over de grensschending staat in de nota. dat 6 è.7 Amerikaanse soldaten in twee auto's, de Tsjechoslowaakse grens hebben overschreden en mili taire installaties hebben gefotogra feerd. De Tsjechoslowaakse regeling had „overtuigende bewijzen" in han den. dat deze daden eéri onderdeel vormden van „spionnage, sabotage en vijandelijke activiteit" tegen de Tsjechoslowaakse republiek. Op 24 Mei in gevangenis van Landsberg. McCloy, de Hoge Commissaris voor Duitsland, heeft thans definitief be slist over het lot van de zeven Duitse oorlogsmisdadigers in de Beierse ge vangenis van Landsberg, De executie zal geschieden op 24 Mei a.s. De naaste verwanten van de veroordeel den zyn door de directeur van de ge vangenis van het besluit op de hoog te gesteld. Een laatste bezoek is toe gestaan. FRANSMAN ALS ADVISEUR. Verlies Perzische olie niet onoverkomelijk. Acht Zwitserse oliedeskundigen zullen naar Perzië vertrekken om in dienst van de regering leiding te geven aan de olieproductie. indien de Britse Perzische maatschappij straks genationaliseerd zal zijn. Bovendien heeft d>* Perzische regering de Fransman, prof. Gidelle. aangezocht als juridisch adviseur voor kwesties, de nationalisatie betreffende. Walter Levy, adviseur voor olie-aan gelegenheden van president Trumans commissie voor de grondstoffenpoli- tiek, heeft in een vraaggesprek met de „Financial Times" verklaard, dat het verlies van de Perzische olie voor de vrije landen geen onhoudbare toe stand zou scheppen. De 600.000 vaten per dag, die verloren zouden gaan, wanneer men niet meer de beschik king zou hebben over de productie der Perzische raffinaderijen, zouden voor ongeveer een derde vervangen kunnen worden door het beschikbaar stellen van Amerikaanse olie. Voorts is het vrijwel zeker, dat uit andere bronnen nog 200-000 vaten per dag zouden kunnen worden verkre gen. Wanneer de raffinaderij te Haifa voorzien werd van Venezolaanse ruwe olie. zou deze haar productie kunnen opvoeren van 20.000 tot 80.000 vaten per dag. De rest van het verlies zou eventueel gedekt kunnen worden door de raffinaderijen in Europa en op het Westelijk halfrond sneller te laten pro duceren aan zij tot dusverre doen. Levy, die te Londen vertoeft voor een kort. onofficieel bezoek, deelde mede, dat de Europese en de Ameri kaanse raffinaderijen althans geduren de korte tijd op iets meer dan de nor male capaciteit zouden kunnen wer- Jeugd en industrialisatie ken, waardoor zonder ernstige storin- ?;en de dagelijkse productie dezer raf- inaderijen met 400.000 tot 500.000 va ten zou kunnen worden verhoogd. Hiervoor zou uiteraard een grotere aanvoer van ruwe olie zijn vereist, doch volgens Levy zou deze vrij spoe dig van Koeweit, Saoedi-Arabië en Venezuela kunnen worden verkregen. Overigens gaf Levy toe. dat het on middellijke effect van het verloren gaan van de Perzische olie „uiterst pijnlijk" zou zijn. Vooral de landen ten Oosten van Suez zouden hierdoor ge troffen worden, doch dit zou niet van lange duur zijn. daar de oliemaat schappijen spoedig het ontstane tekort over alle verbruikers zouden verdelen. Wanneer de Perzische olie verloren zou gaan, zouden alleen de eerste maanden ernstige storingen ontstaan, doch voor ieder land afzonderlijk zou den de gevolgen zoveel mogelijk wor den verzacht. Jongens van de Bedrijfsschool toonden zich goede gastheren Daar kwamen ze dan in Vlissingen, die twaalf ambassadeurs van de Nederlandse jeugd, die als winnaars van de opstelwedstrijd over industria lisatie een week lang door Nederland mogen rondtrekken om met eigen ogen te zien, wat ze tot dusver alleen maar uit boekjes en door de radio- jeugduitzendingen hadden Ieren kennen. Ambassadeurseen groot en voornaam woord. Maar denk maar niet, dat dit jolige troepje zich als voorname, belangrijke afgezanten gevoelde of gedroeg. Niets daarvan: twaalf vrolijke jongens en meisjes, ieder met een paar heldere ogen in het hoofd* die ze goed de kost gaven, overal waar er voor hen iets te zien of te leren viel. En van ambassadeurs werd er alleen maar gesproken als het stel eens een ogenblik wat al te uitgelaten werd: Zoiets als: „Hé ambassa deurs, houdt je nu eens even rustig Maandag hadden ze de Staatsmij nen in Limburg gezien en gisteren konden ze in de heerlijke frisse zeewind aan de Schelde het kolen stof weer laten wegwaaien. De ontvangst in de cantine van de Kon. Mij. „De Schelde" was direct al helemaal „raak". Geen plechtige toespraken of overbodige gewich tigdoenerij, maar twaalf jongens uit de Bedrijfsschool als gastheren van de twaalf „ambassadeurs en ambas sadrices". Met z'n vier-en-twintigen aan één gezellige koffietafel, om en om een gastheer en een gast, en vóór het eerste broodje verorberd was, waren ze het al eens en werd er honderd-uit gepraat: over het werk op de Schelde, maar ook over het werk van ieder van de twaalf gasten, onverschillig of dat nu in de werkplaats was of op de banken van het Gymnasium of de Kweekschool, op het land of in het ziekenhuis te Nijmegen vanwaar een leerling-ver pleegstertje ook tot de prijswinnaars behoorde. Ja, over dat meisje moeten we het nog even appart hebben. Maria Ha- meiftnck uit Druten in het Land van Maas en Waal. Maar jij moet een Zeeuwse zijn, Hamelijnck, dat kan niet anders... En óf hoor, glundert het ver pleegstertje. Tenminste m'n familie heel in de verte. Zelf was ik hier nog nooit geweest, maar ik geloof, dat het hier een fyn land is. Een f^n land! Dat vonden ze eigen lijk allemaal, toen ze op deze zonni ge Meidag door Beveland en Walche ren zijn gereden, nu ze hebben geno ten van het unieke uitzicht op de wijde Zeeuwse stromen vanuit hun logeerkamers in het Wooldhuis, nu ze zo ontzettend veel interessants hebben gezien in het bedrijf van de Kon. My. „De Schelde". VEEL OPGESTOKEN! Gezien en er heus wat van opge stoken ook. Hun boekjes staan vol aantekeningen en uit de gesprekken, die ze later in het Wooldhuis onder elkaar voeren blijkt duidelijk, dat al les hun volle belangstelling had, dat ze zoveel mogelyk in zich hebben op genomen en aat ze liefst bij alles het naadje van de kous hadden gevraagd. Een van de jongens en een van de jongste nog wel was op „De Schelde" helemaal in zijn knollentuin. Rob van Veen is leerling van de Am bachtschool in Bussum, nu nog in de timmerklasse, maar straks als leer ling-bankwerker. En dan wil hij de scheepsbouw in. Schepen bouwen, die de zeeën bevaren, dat is zyn ideaal En geen wonder dus, dat Rob van Veen juist in Vlissingen uit zyn dop pen kykt endubbel geniet. Genieten en leren, dat doen ze al lemaal, maar het leukste is toch wel, dat twee Vlissingse jongens uit de Bedryfsschool met ze mee over de werf rondtrekken. Jongens, die het bedryf op hun duimpje kennen, die misschien beter dan wie ook jong en meisjes van hun eigen leel kunnen vertellen van het hoe én waarom in dit enorme bedryf, waar in zo ontzettend veel te zien is. GESLAAGDE DAG Tegen zes uur trok het troepje naar het Wooldhuis waar ze even een ontmoeting hadden met de vertegen woordigers van de Zeeuwse pers. En waar de leiders Leni Verstegen en Tom Bouws van de K.R.O. en Ga- bri de Wagt van de VARA aan de ze jeugdreis langs de Nederlandse industrie, die na Vlissingen ook nog langs Arnhem, Emraen, Hoogezana, Groningen, Amsterdam, Velsen, Naarden en Den Haag zal voeren, de heren van de krant vertelden van hun indrukken en hun enthousiasme op deze beide eerste dagen, die eigen lijk zo goed zyn verlopen, dat het No. 13 onbekend. Ééntje kon er niet mee: Ko Verheul uit Amsterdam. Ook zyn opstel was by de 12 beste uitgekozen, maar juist toen hg daarvan bericht kreeg. wist hy ook, dat hij binnenkort in een sanatorium opgenomen moest wordenVan een der- gelyke vermoeiende rondreis kon natuurlijk geen sprake zyn. Wat dan? De heren van de radio en van het departement hebben het gevonden. Ko Ver heul kreeg een keurig klein radiotoestel cadeau, met be hulp waarvan hy nu alle repor tages van de reis kan volgen. En waarvan hy straks in het sanatorium, nog heel veel ple zier zal hebben. Nummer dertien is nu voor hem ingevallen. Wie van de twaalf nu eigenlijk nummer 13 was? Dat weten ze gelukkig geen van allen. Dat zou juist voor die dertiende niet prettig zyn en eigenlyk was voor de jury de keuze al zo moeiiyk geweest, dat no. 12 waar schijnlijk geen haar beter was dan no. 13! succes van de gehele trip al verze kerd is. Na dit ongedwongen gesprek," tel kens onderbroken om eventjes te ge nieten van dat unieke schouwspel van de zeescheepvaart vlak voor je raam langs, was het tyd voor het avondmaal, aangeboden door de di rectie van „De Schelde", waarvan de heer J. W. Hupkes samen met zijn echtgenote mede aanzat. Een onge dwongen en gezellig slot van een ge slaagde dag. Ook van Vlissingen ne men de ambassadeurs van de Neder landse jeugd zeker heel prettige her inneringen mee! DE VOORSPELT: IETS HOGERE TEMPERATUREN. Veranderlijke bewolking met flinke opklaringen en slechts enkele ver spreid optredende buien. Overwegend matig Zuidwestelyke tot Zuidelyke wind. Iets hogere temperaturen dan gisteren.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1951 | | pagina 1