Vijf tramwagens in een voortuintje Officiële publicaties Rechercheurs met slagersmes te lijf gegaan NACHTELIJK AVONTUUR IN DE FRANSE HOOFDSTAD HET MANTELCOSTUM OPNIEUW DE MEEST GELIEFDE DRACHT? PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT ZATERDAG 7 APRIL 19$! PARTICULIER TRAM-MUSEUM Weerter postbode houdt er een vreemde liefhebberij op na (Van onze speciale verslaggever). WEERT, Maart Die brievenbesteller in het midden-Limburgse stadje Weert mag nog van geluk spreken, dat hij gedurende zyn jongensjaren niet gewoond heeft aan een grote haven, aan een brede waterweg, in de buurt van massale dokken of bij een uitgestrekte scheepswerf. Want dan zou zyn belangstelling zich waarschijnlijk van jongs af gericht hebben op enorme koopvaardij- en passagiersschepen, op machtige Oceaanstomers en op massie ve oorlogsbodems. Dan zou hij in zijn verzamelwoede misschien allerlei bo ten hebben willen vergaren; en leg op een klein lapje grond achter een een voudige woning aan de buitenkant van Weert, maar eens een groot bassin aan, waarin eens een afgedankte „Oranje", een „Willem Ruys" of „Karei Doorman" zouden dobberen. En hoe had hij ze naar het landelijke plaatsje moeten krijgen? Dat kost trouwens al moeite genoeg met oude tramwagens! De thans 35- jarige besteller van de P.T.T., B. Kühne werd in de Perponcherstraat in Den Haag geboren, waar hij in zijp prille jeugd vol bewondering was voor de electrische trams en de stoom tram in zijn omgeving. Als hij in de stad kwam. had hij slechts oog voor de trams, zo vertelde hij ons, toen we hem in Weert bezochten. Op zesjarige leeftijd verhuisde hij naar Utrecht, waar hij getroffen werd door blauwge- kleurde trams in plaats van gele, zoals in Den Haag niet met beugels, maar met trollies en door de gele tram naar Zeist, die met bijwagens reed. Al jong begon hij ansichtkaarten te verzamelen, waarop trams stonden af gebeeld. Hij beschikte na enige tijd over een collectie ingeplakte tram plaatjes en tenslotte was hij de ge lukkige bezitter van een uitgebreide foto-album met krantenknipsels. Zijn verzameling afbeeldingen groeide; hij schafte zich briefordners aan, waarin hij zijn materiaal, geranschikt naai de verschillende hoofdsteden van de landen, bewaarde en na de tweede - Wereldoorlog legde hij een kaart systeem aan van8500 kaarten, al le voorzien van een tramfoto. Hij heeft plaatjes van velerlei soorten Neder landse trams. buitenlandse trams, paarden- en electrische trams, stoom trams, versierde trams, enz. BESTELLERSBROEK EX TRAMPET. Vooraf van onze komst verwittigd, ontvangt de heer Kühne ons, gekleed in zijn bestellersbroek en een con- fectiejasje enmet een trampet op. Hij wil in stijl blijven. •Komt U even op mijn kantoor", no digt hij en hij gaat ons voor in een oud stedelijk tramrijtuig in zijn tuintje, een vreemde verschijning in de lan delijke, Limburgse rust. Er staat een soort bureautje in de wagen, in rek ken staan zijn kaartenbakken en lig gen boeken en paperassen. Overal, waar hij nog een leeg plekje aan de wanden kon ontdekken, heeft de merkwaardige verzamelaar émail le bordjes met voor trampassagiers be stemde opschriften aangebracht.. Er hangen papieren aankondigingen en waarschuwingen, dienstregelingen, enz. „Dat alles kost me een aardige cent", bekent de heer Kühne. „Van mijn salaris als postbode kan dat niet af. Daarom vraag ik aan allen, die mijn tramwegverzameling komen be kijken en dat zijn er al heel wat ge weest een onderhoudsbijdrage, waarvoor ik een kaartje afgeef". Ook wij ontvangen zo'n kaartje, dat een volkomen gelijkenis toont met de tramkaartjes, die de conducteurs in de steden aan U overreiken, wanneer U de vrachtprijs voor Uw ritje hebt vol daan. Aan de andere kant poogt deze ambtenaar van de P.T.T., die zijn ver zameling als liefhebberij begon en die nog altijd van zijn hobbie spreekt, zijn collectie thans te exploiteren. Naast zijn huisdeur is een bordje bevestigd, waarop de bonte verzameling als Ne derlands Trammuseum staat aange kondigd. Hij gebruikt brieven met heuselijke briefhoofden en zelfs een embleem; hij heeft het over zijn „waarnemers" in andere plaatsen en Zij kwamen huiszoeking doen Bij een huiszoeking in een woning te Enschede zyn Vrijdagmiddag twee rechercheurs aangevallen door de be woner, de 39-jarige J. P. De recher cheurs B. en F. stelden een onder zoek in, omdat vermoed werd, dat in de woning gestolen textielgoederen waren verborgen. Bij de huiszoeking werd dit bevestigd. P., die erg ze nuwachtig was, ging eerst naar bui ten. Toen hij terugkwam had hij een slagersmes in de handen en ging daarmee de rechercheur D., die ge hurkt zat voor een kast, te lijf. D. werd ernstig in de rug gewond, doch hij was nog in de gelegenheid om zijn collega, die in een andere kamer een onderzoek instelde, te waarschu wen. Deze zag wat er gebeurd was en trachtte de woesteling te ontwa penen, hetgeen niet gelukte- Hij raak te met de man slaags en liep vier messteken in de arm op. Inmiddels weten te stellen. Buitengekomen had D. zich op het dak in veiligheid trachtte P. een agent van politie, die te hulp was geschoten, eveneens te treffen, doch deze trok zijn revolver en loste een waarschuwingsschot. P. gaf zich hierna gewonnen en is op gesloten. De wonden van rechercheur D. zyn zo ernstig, dat het slachtoffer in het ziekenhuis moest worden op genomen. Burgerlijke Stand VROUWENPOLDER. Getrouwd K. Osté, 32 j. en J. M. Lan- gebeeke, 33 j. gaf over 1950 een kort, gedrukt jaar verslag uit EEN TRAM VOOR f 25.—. „Hoe bent U eigenlijk aan Uw tram rijtuigen gekomen?" vragen wij. „De N.B.M. had mij een paarden tramrijtuig toegezegd", antwoordt de heer Kühne. ..Maar zij liet nog al lang op zich wachten. Inmiddels verzocht ik aan de gemeente Amsterdam mij een seintje te geven, als zij een oude wagen over had. Vlissingen en Mid delburg' en nog enkele andere plaatsen beloofden mij een tramwagen. Eindelük kreeg ik er een van Am sterdam voor f 25.met alles wat er bij en aan hoort, de motorwagen 28, een Union, die op lyn 1 van het Cen traal Station naar het Van Hogen- dorpplcin gereden heeft. Van de N.B.M. ontving ik vervol gens een heetwater-motorrijtuig, dat van Zeist naar Utrecht gelopen had. De stoomontwikkeling was echter on voldoende. Daarom verhuisde het aan» vankelijk van Zeist naar de lijn-" Zwol leHattem als stoomrijtuig en vervol gens weer naar Zeist als aanhangwa gen. In 1949 kwam het naar Weert. Ik wilde er graag een nieuwe wagen bij hebben en kreeg rijtuig B 32 uit Haarlem van de N.ZH. Deze wagen heb ik ingericht voor mijn collectie lampen, borden, koersborden, enz. Tot nu toe hebben de Nederlandse Spoorwegen, die pleizier hebben in mijn verzameling, de rijtuigen belan geloos naar Weert vervoerd. Op een grote vrachtauto zijn ze van het sta tion naar mijn woning gebracht. Dezer dagen krijg ik er een open rijtuig bij van de opgeheven lijn UtrechtZeist, een kleine twee-asser. Er komen ook rails en wissels mee". TRAMLIJN VAN 80 METER. Ook wij lopen met hem de wagens door en ondertussen deelt hij nog mee, dat hij niet meer dan vijf rijtuigen in totaal wil hebben; dat zijn lijntje 80 meter lang is en volkomen waterpas ligt, hoewel de tuin schuin oploopt en dat er 12 a 13 ton rails in verwerkt Paard sprong op rijdende auto. Onder de gemeente Roermond sprong een uit een weide losgebroken paard bovenop een met grote snelheid rij dende personenauto. Het paard plofte met de voorpoten door de linnen kap, waardoor me vrouw Lohman, die uit Driebergen op weg was naar haar dochter in Davos, ernstig aan het hoofd werd gewond. Zij is in het ziekenhuis opgenomen. HIJ MOEST EEN PLAATJE HEBBEN Met de politieboot op zoek naar drenkelingen. (Van onze correspondent) Parijs, April. In een niillioenstad als Parys springt gemiddeld byna Iedere dag een wanhopig mens in de Seine, om In dat groene, traag stro mende water te vluchten voor een ondraaglijk geworden leed. Om deze ongelukkigen tegen zichzelf te beschermen heeft de Franse politie een goed georganiseerde dienst van snelle motorboten, die 's nachts met reusachtige schijnwerpers het donkere water afzoeken. Deze politiebootjes zien kans ongeveer de helft van de wanhopigen tegen hun wil te redden. De ervaring leert, dat zy dan vrywel nooit meer een tweede keer proberen een einde aan hun leven te maken. Dezer dagen kwam ik een Amerikaanse journalist tegen, die my vertel de, dat hij die nacht met zojn politiebootje mee zou gaan om een fotorepor tage over dit nuttige, maar lugubere werk te maken. En hy haalde me over hem die nacht op zijn wonderlyke Seinetocht te vergezellen. De Amerikaanse fotograaf en ik werden aan de inspecteur voorge steld, die bijna iedere nacht met een van die snelle motorboten over de Seine kruist. Een rustige man, die dit werk niets vreemd vond, die al dozijnen mensen uit de Seine heeft gehaald, maar die voor dozijnen an deren te laat is gekomen. Terwijl het bootje start en wij het donkere, glad de water opvaren, vertelt hij toch wel op een gevoelige manier over al die drama's, die zich achter zo'n wan- hoopssprong in de grote rivier ver bergen. De machtige stralenbundel van on ze schijnwerpers strijkt zoekend over het water en ik moet u eerlijk be kennen, dat ik niets liever wilde dan dat er die nacht niets zou gebeuren. Dat die stille lentenacht niet door een plons verstoord zou worden en dat we tegen de morgen naar huis zouden kunnen gaan zonder de inspecteur en zijn mannen aan het werk gezien te hebben. Maar mijn Amerikaanse collega dacht daar heel anders over. Hy was die nacht meegegaan om plaatjes van een drenkeling te maken en daarom moest er ook iets te fotograferen zijn. Hij zocht speurend in de grote, witte lichtbundel, die voor ons uit over de Seine schoot en ik kon zien dat zjjn medelijden voor zijn eventuele slacht offer het moest afleggen tegen zyn beroepsijver. Maar er gebeurde (ge lukkig) niets. De inspecteur bleef met een eentonige stem zyn sombere verhalen voortzetten en ondanks de heldere lentenacht huiverden wij in onze jassen. Tot myn vriend ongeduldig werd. Hij moest een serie plaatjes voor zijn krant maken; hij kon onmogelijk met lege handen op zijn redactie komen. Hy herhaalde dat net zo lang tot wij medelijden met hem kregen. Wij vonden het zielig, dat hij de volgende morgen onverrichter zake naar zijn blad zou moeten terugkeren. Daar had hij kennelijk op gewacht. Want toen kwam hij met een duister plan. Wanneer er die nacht niets gebeurde, moesten we de zaak maar enscene ren. Of ik niet voornu ja, hij wist niet goed hoe hij het noemen moest, zou willen spelen. Langs de kaden van de Seine had hij balken gezien, die even boven het water waren aangebracht. Of ik daar niet op wilde gaan liggen, liefst met mijn schoenen in het water. Hij zou er dan de schijnwerper op zetten en hjj zou de „drenkeling" van alle kanten foto graferen. Men moet wat voor een col lega over hebben en de opbrengst van deze plaatjes zou zo groot zyn, dat hij me een paar nieuwe schoenen zou kunnen aanbieden. Ik vond het bar vervelend, maar ik heb het toch maar gedaan. Ben in die koude nacht uit de boot geklommen om half liggend op die balk mijn schoenen in het water hangend, voor drenkeling te spelen. Toe* ik op myn balk hing stelde de fotograaf zich op om enkele bijzonder originele plaatjes te maken. Hjj klom ook op de balk, bukte zich en terwijl de schijnwerper me akelig duidelijk verlichtte wilde Wj afdrukken. Maar hij had zich zo origineel opgesteld... dat liy zijn evenwicht verloor en zelf In de Seine viel. Door zijn jas en zyn zware fototoestel met statief was hy zo zwaar, dat hjj zyn hoofd maar met do grootste moeite boven water kon honden, zodat wij hem er toch nog heelhuids uit hebben kunnen trekken. Maar daarna heeft h(j niet meer over plaatjes maken gesproken. .(Nadruk verboden) Reeds zestig jaar favoriet. NIEUWE BOEKEN WOLF MEESTERS. „DE BIJ BEL BEHANDELD VOOR JONGE MENSEN", gezamen lijke uitgave van J. H. Kok te Kampen en J. B. Wolters te Groningen en Djakarta. Der tiende aflevering. Met vreugde zullen zij die de eer ste twaalf afleveringen in hun bezit hebben deze dertiende begroeten. De eerste twaalf vormden het Oude Tes tament, met de dertiende begint het Nieuwe. Verwacht wordt dat Wolf Meesters zyn gehele Bijbel in 1951 gereed zal hebben. Zijn werk bete kent een kostelijk geschenk aan Nederlands rijpende jeugd en dat niet alleen omdat het een boekwerk is, zo fraai van druk en in zyn geheel zo bijna brillant typografisch ver zorgd als men in onze dagen zelden ziet, maar vooral om de wijze waar op Wolf Meesters het Boek der boe ken tot de jeugd laat spreken. Het is een boek, geheel van deze tijd ge schreven, zonder dat 't iets af doet aan het typisch Oosters accent dat de Bijbel draagt. Integendeel, het verklarend beschrijven van de Oos terse gewoonten is als een op de juiste wijze graven naar goud, dat hier dan ook flonkert vanaf iedere bladzij. Aan de dertiende aflevering gaat een inleiding vooraf, die een brug wil slaan tussen het Oude en het Nieuwe Testament; een als een roman boeiende beschrijving van de tijd tussen Maleachi en Mattheus. Zwart-witte en gekleurde platen van Isings, getekend naar historische gegevens en voorzien van uitvoeri ge tekst, verhogen op bijzondere wij ze de waarde van dit prachtige werk. Een grote verdienste is dat het boek in 19 afleveringen verschijnt, waardoor de zeer zeker niet te hoge prijs voor niemand een be letsel hoeft te zijn. Serie: Wat leeft en groeit. Onder algemene leiding van Rinke Tolman en Jan Vriends. Uitgave Het Spectrum Utrecht; dl. 20. Dr. A. Raignier, Mieren UI: dl. 27. F. G. A. Smit, Vlooien en luizen; dl. 33. P. ChrysanthusSpinach- tigen en duizendpoten. Deze reeds voor de oorlog gedeel telijk verschenen serie nadert thans zijn voltooiing. De laatst versche nen werkjes kunnen tot de beste van de reeks worden gerekend. Het derde boekje over de mieren be handelt enkele interessante oplos singen van reeds zeer oude proble men, bespreekt de verdediging der mieren, vertelt allerlei over de in hun nesten voorkomende gasten en geeft tot slot een practische deler- mineertabel, speciaal voor de min- der-ingewijde natuurliefhebbers. Dr. Raignier staat ten slotte zijn lezers ten dienste met een critisch samengestelde literatuurlijst en vult het door hem besprokene in de deeltjes: Mieren I en II met enkele bijzonderheden aan. Het boekje van Smit behandelt een schijnbaar minder aantrekke lijk onderwerp, door hemzelf ge- parodiseerd onder de titel: Wat springt en steekt. Al lezend vergeet men echter to taal, dat luizen en vlooien dieren zijn, waarover men liever niet spreekt, men verslindt bladzijde na bladzij en begrijpt niet hoe het mo gelijk is over dergelijke diëren zo- Toen in 1890 het mantelcostuum ter wereld kwam, zij het dan vol gens de nieuwste mode, de voet- vrije rok, zal wel niemand, gedacht hebben, aat het zo'n lang leven be schoren zou zijn. Zelfs nu, in 1951, staat het tailleur wederom boven aan de ranglijst, hoewel met iets kortere rokMen zag reeds een zestigtal jaren geleden in, dat het dragen van zo'n „costunie de man- teau" practisch en prettig was, daar men met verschillende blouses steeds veel belangrijks bijeen te'brengen. Lijsten van in Nederland gevonden vlooien en luizen met de daarbij behorende gastheren doen ons bo vendien verbazen over het groot aantal soorten (elk met een speci ale gastheer) waardoor de dieren wereld wordt geplaagd. Zeer duide lijke afbeeldingen versieren de tekst. Bijna even onaantrekkelijk is de titel van het boekje van P. Chry santhus. Maarieder weet, dat er onder de spinnen ware kunste naars voorkomen, wanneer het er om gaat een vangweb te spinnen. Op het gebied van spinnenstudie heeft de schrijver zijn sporen ver diend. Het lezen van zijn boekje opent het oog voor menige bijzonderheid, die ons bij 't eenvoudig beschou wen van een spin en haar web (eventueel zonder web) ontgaat. Het leven dezer dieren wordt ons op boeiende wijze opengelegd. Drie zeer aanbevelenswaardige boekjes; zowel ingenaaid als ge bonden keurig en stevig uitgevoerd en per deel gemakkelijk in de bin nenzak mee te dragen. Z. KIEZERSLIJST. B. en W. van Middelburg en Vlissingen maken bekend, dat de op 22 Februari j.l. vastgestelde kiezerslijst, zoals deze thans luidt, van 1 April 1951 tot 1 April van het volgende jaar van kracht blijft, behoudens de wijzigingen daarin tenge volge van rechterlijke uitspraken, welke wijziging der lijst bevelen, te brengen. De kiezerslijst blijft voor een ieder op de secretarie der gemeente ter Inzage nedergelegd en, tegen betaling der kosten, stemdistrictsgewijze, in uittreksel, ver krijgbaar. MIDDELBURG. WET AUTOVERVOER PERSONEN. B. en W. van Middelburg brengen ter openbare kennis, dat door hun College de vergunning van J. van Doeselaar Jr., wonende te Middelburg, van 12 Septem ber 1949 no. 6606 tot het exploiteren van een huurauto, blijkens hun besluit van heden is ingetrokken. B. en W. van Middelburg brengen ter openbare kennis, dat zij op het verzoek van A. de Pree en J. van Doeselaar Jr., beiden te Middelburg, om een huurauto vergunning voor A. de Pree bij hun be sluit van heden afwijzend hebben be schikt. Middelburg, 38 Maart 1951. MIDDELBURG. LIJST VAN INSTELLINGEN VAN WELDADIGHEID. B. en W. van Middelburg brengen ter algemene kennis, dat zij aan de lijst van instellingen van weldadigheid onder de rubriek: instellingen ener kerkelijke ge meente, met Ingang van heden hebben toegevoegd, de Vereniging voor Gerefor meerde Gezinsverzorging te Middelburg, met het doel daadwerkelijke verzorging van gezinnen door deskundige, zo moge lijk daartoe opgeleide, vrouwelijke krach ten c.a. Middelburg, 30 Maart 1951. MIDDELBURG. BEGRAAFPLAATS. De Directeur van'Gemeentewerken al hier maakt, namens Burgemeester en Wethouders vaii Middelburg, bekend le. dat zal worden overgegaan tot uit voering van het gestelde in art. VI en VII van de verordening op de heffing en invordering van begrafenisrechten 2e. dat zal worden overgegaan tot rui ming van de beplantingen en bloembak- jes, welke niet voor onderhoud zijn op gegeven (zie de publicatie van 5 April 1950 in de dagbladen) en mede in verband met de verwaarlozing van deze versie ringen 3e. dat tot 1 Mei 1951*-nog de gelegen heid bestaat eventuele grafversieringen voor onderhoud op te geven bij de Di recteur van Gemeentewerken, Stads- schuur 1, tussen 9 en 12 uur. Na die da tum zal worden aangenomen, dat op het behoud van genoemde grafversienngen geen prijs wordt gesteld en zullen deze van Gemeentewege worden verwijderd. MIDDELBURG. LEGGEN VAN EEN NIEUWE BRUG OVER DOMBURGSE WATERGANG. B. en W. van Middelburg maken be kend, dat ten behoeve van het leggen van een-nieuwe brug over de Domburgse wa tergang alle verkeer voor motorrijtuigen voertuigen over de Langevielesingel en Seissingel vanaf de Griffioen tot aan de Koudekerkseweg zal zijn afgesloten van 15 April tot 15 October 1951. VLISSINGEN. MEDEWERKING CONFORM ART. 72 L.O. WET 1920. B. en W. van Vlissingen brengen ter algemene kennis, dat de Raad dezer ge meente bij zijn besluit d.d. 30 Maart 1951 de aanvrage van het bestuur der Ver eniging tot bevordering van Christelijk Onderwijs alhier voor de bouw van een school met 4 lokalen in de omgeving President Rooseveltlaan/Bontedijkestraat, heeft ingewilligd. een nieuw effect teweeg kan bren- gen. De laatst gehouden Paryse voor- jaarsshows brachten tal van man. telpalcjes, welke, vergeleken niet vo. rig jaar niet zo'n daverende veran- dering hebben ondergaan. De rok- lengte is dezelfde gebleven; de schouders, voor de liefhebsters, een tikje aangezet, echter ge.en voor- schrift; de taille is vrij strak (het lijkt wel. of er op de wereld niets anders dan slanke vrouwen bestaan) en de rok nauw, met zo nu en dan een model dat aan de achterzijde een overslag heeft. Bijgaande foto laat U zo'n overslag zien ook da; de voorbaan eenvoudig glad were gehouden. In de Duitse mode-indus trie daarentegen wordt veel ge. werkt met een doorlopende knoop. sluiting op de voorzijde van de ro>; eindigend in een split. Het jasje i"eikt tot even over di heup en wordt door twee naast elk. aar aangebrachte knopen gesloten In deze sluiting 2it heel wat varia- tie. Veel opgang maken de an- smoking denkende revers welke tot even boven de sluiting doorlopen. Lafaurie, die dit costuumpje ont. wierp, maakte gebruik van de bre- de schouders, wat iets sportiefs aas het geheel verleent. Bij een tailleur behoort natuurlijk; een blouse liefst meerdere voor af wisseling. Pierre Balmain schiep het hierbij afgebeelde eerste model, da! van transparant zwarte mousselia gemaakt werd. Echt een blou» welke men even aantrekt, wannei de avonden nog wat kil zijn, vandat de lange mouwen en de bontgarne ring. Balmain gebruikte nerz-boK rond de hals en polsen. Het andere, alleraardigste model letje is van Maggy Rouff, die weei wil terugkeren tot de stropdas. Hier- bij dient wel te worden aangete kend, dat de stropdassen in dezelfde kleur als de blouse moeten zjjn, Maggy bracht een plastron aan, ge garneerd met biesjes. Ook het kraag je kreeg een dergelijke garnering Inderdaad, wat de blouses betref! daarin is voor het komende seizoe: zo'n overweldigende keuze, deni maar eens aan die schattige Wee:- se modellen (helaas vrij duur) dat iedere vrouw op dit terrein haai geen moeilijkheden in de weg p legd worden. RITl VLISSINGEN. HINDERWET. VERZOEK OM VERGUNNING. B. en W, van Vlissingen brengen Inge volge de artikelen 6 en 7 der Hinderwet ter openbare kennis, dat bij hen ls inge komen een verzoek van het bestuur vai het St. Joseph-ziekenhuis te Vlissinge I om vergunning tot het uitbreiden van 6 bestaande was- en strijkinrichting doo: het bijplaatsen van een hogedr uk stoom- j ketel met een verwarmend oppervlak van m2, ter vervanging van de lagedruk- stoomketel en het bijplaatsen van een electromotor van lVa pk voor het drijven 1 van een mangel en een electromotor van 2 pk voor het dryven van een exhauster ter vervanging van de be staande mangel In het perceel van Dis- hoeckstraat no. 22; dat dit verzoek met de bijlagen, vanaf heden op de Gemeen- t tesecretarie (2e afdeling) ter visie zal worden gelegd en dat schriftelijk bezwa ren bij hun college kunnen worden Inge diend. Op 10 April 1951 zal ten Gemeentehulze, des v.m. 10 uur, gelegenheid worden gege ven, om bezwaren tegen het uitbreiden dier inrichting In te brengen, terwijl daar bij zowel de verzoeker als zij, die bezwa ren indienen, in de gelegenheid worden gesteld deze mondeling en schriftelijk toe te lichten. Zowel de verzoeker, als zij, die bezwa ren Inbrengen, kunnen gedurende drie dagen vóór 10 April 1951 ter Gemeente secretarie (2e afdeling) van de ter zake ingekomen schrifturen kennis nemen. Voorts zij er de aandacht op gevestigd, dat niet tot beroep zijn gerechtigd zij. die niet overeenkomstig artikel 7 der Hin derwet voor het gemeentebestuur of één of meer zyner leden zijn verschenen, ten einde hun bezwaren mondeling toe te lichten. Vlissingen, 27 Maart 1951.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1951 | | pagina 12