Eenige goede wenken voor de weggebruikers Waarom de nieuwe verkeersverordèning werd uitgevaardigd. Militair vervoer heeft altijd voorrang. Maandag is de verordening op de maxi mum snelheid in werking getreden en daar mede is thans voor het geheele land een uniforme regeling in de plaats gekomen van plaatselijke voorschriften. Omtrent de overwegingen, welke tot de uitvaardiging van deze verordening hebben geleid, hebben wy van bevoegde Duitsche zijde een uiteenzetting ontvangen. Het eer ste doel der verordening is het verhoogen der verkeersveiligheid, mede met het oog op de veie fietsers, die dooï- de snelheids beperking een grootere bescherming gaan genieten. Dit is ook belangrijk omdat de laatste maanden het aantal wielrijders op den weg nog toegenomen is. Voorts heeft de verordening ten doel ma teriaal en brandstofbesparing. Het is niet noodig dat kostbare wagens worden afge jakkerd en daardoor spoedig versleten zijn. Bovendien verslindt het al te snelle rijden de zoo noodige benzine. Als er in het alge meen bedaarder gereden wordt, zullen ook meer benzinetoewijzingen kunnen worden verstrekt. Een derde gevolg van de verordening zal zijn dat onze autowegen gespaard worden. Ons land heeft, zoo zei onze Duitsche zegs man, zeer goede autowegen, doch helaas is de ondergrond slap, zoodat men er zuinig mee moet omgaan. Ook is er nog een aan tal van huis uit zwakke wegen. Ook aan het wegennet komt het ten goede, indien de snelheid binnen bepaalde grenzen blyft beperkt. De mate der snelheidsbeperkingen komt overeen met de ervaring, in Duitschland opgedaan. De limiet is zoo gesteld dat snel gereden kan worden, terwijl aan de eischen der veiligheid voldaan wordt. Onze Duitsche zegsman, die een vooraan staande functie bij de Duitsche verkeers politie inneemt, gaf ons tevens eenige wen ken welke voor den goeden gang van zaken van het hoogste nut kunnen zijn. Als eerste en meest in het oog' loopende noodzakelijk heid noemde hij het tegengaan van het naast elkander rijden van wielrijders. Het is heel goed te begrijpen dat het met tweeën rijden hier onvermijdelijk is, het verkeer immers zou niet verwerkt kunnen worden indien men dit niet toestond. Ook is het in de meeste omstandigheden te billijken, als bij het passeeren op sommige momen ten drie of vier fietsers naast elkander rij den. Maar wel moet worden tegengegaan dat zes, zeven of acht fietsers zich naast elkaar op den rijweg bevinden. Van de fiet sers moet verlangd kunnen worden dat zij op het snelverkeer letten. De vraag, of het naast elkander rijden geoorloofd is, zal af hangen van die, of het snelverkeer nog ruimte genoeg over houdt. Op een heel breeden weg kan op dit punt dan ook meer vergeven worden, dan op een smallen. Een tweede zwakke plek in het Neder- fagezondem Stukken „Dankbetuiging van de familieleden der omgekomen bemanning van Hr. Ms. „Bulgia" Uit naam van allen nabestaanden, en mijzelven, wil ik mijn diepgevoelden dank betuigen, voor het medeleven van voor aanstaanden en autoriteiten, en ook vooral van de Vlissingsche burgerij bij de ter aardebestelling van de omgekomen kame raden van Hr. Ms. „Bulgia", alsook voor de prachtige kransen, welke geschonken yverden. Deze dank gaat in de eerste plaats uit naar Burgemeester Van Woel- deren, die in hoog aanzien staat bij de bevolking zijner gemeente, naar dr. W. F. Th. v. d. Bijl van het Roode Kruis, lui- tenant-ter-zee Muller en ds. J. S. Hartjes, voor de diepgevoelde woorden, welke ge sproken zijn aan de groeve. Ook onze dank voor den Duitschen Com mandant voor de toegesproken woorden van „rust zacht, dappere mannen" en voor het vuurpeleton dat zoo correct de com mando's ten uitvoer bracht, bij deze plechtigheid; „Verdei\_aail—den- Sergeant Ziekenvader die den moed had, om in het schip te gaan, om zijne makkers te indentificee- ren. Wat dit voor werk is geweest, be hoeft geen nader betoog! Mijn dank daar voor trouwe vriend, zonder jou hadden wij niet meer geweten in welk graf onze zonen liggen. Ook gaat mijn dank uit naai de twee dames, die mij "terzijde stonden; toen ik op weg was, mijn zoo geliefde zoon zijn laatste eer te bewijzen, om my behulpzaam te zijn met mijn bagage en voor hare uitnoodiging, of ik met mijn familieleden na de"*teraardebestelling even bff' haar thuis wou komen, om van de doorgestane emoties op verhaal te komen. Ik citeer dit juist daarom, dat het een staaltje is, van het mooie, en prachtige medeleven, van de Vlissingsche bevol king. Hoevelen van hen hebben hun man en vader of zoon moeten missen, in deze geliefde Marinestad Het echte Zeeuwsche karakter, verloo chent zich niet, hier zijn ware Neder landers ÏJit naar van alle families der omge komen bemanning, groet ik U allen, voor Uw medeleven, en ons zoo smartelijk ver lies! F. KAANDORP, Hagedoornweg 411 Amsterdam (Noord) JONGETJE GEDOOD. Zaterdag is er op Crooswijk te Rotter dam een ernstijf ongeluk gebeurd. De 2- jarige Joh. van der Velde, die op een woon schip in de Rotte heeft gewoond, wilde den weg oversteken en heeft daarby blijkbaar geen acht geslagen op een naderende puin- Deze week worden voor geen van de twee landsch verkeer is de wijze waarop de fiet sers teekens geven, of liever gezegd niet geven. Het .geven van teekens wordt dik- wyls nagelaten, en als het gebeurt, gebeurt het slordig. De achterop komende automo bilist is geen gedachtenlezer en ongevallen wegens het onvoldoende teekens-geven ^ijn dan ook aan de orde van den dag. Er zijn hier zooveel wondermooie fiets paden. Waarom rijden de fietsers er dan nog naast? De Nederlandsche verkeerspo litie zal daar strenger tegen moeten op treden. Deze opmerkingen dienen niet om de wiel- rijdende gemeente onaangenaam te zijn, doch zijn in haar eigen belang. Er zijn hier op het oogenblik veel Duitsche chauffeurs op den weg, die niet bekend zijn met de eigenaardigheden en grillen van de Neder landsche wielrijders, en die bovendien voor rechten hebben als militaire chauffeurs. De waakzaamheid voor de veiligheid van het verkeer dient ook van de zijde der fietsers te worden betracht. Er zijn nog andex-e punten die verwar ring kunnen stichten. Een voorbeeld daar van is de voorrangsregeling. Hier te lande zijn alle weggebruikers gelijkgerechtigd, behalve de bevoorrechte trams. In Duitsch land zijn auto's en trams onderling gelijk, docli hebben voorrang boven andere ver keersmiddelen. Hierdoor ontstaan misver standen, die noodlottig zouden kunnen wor den. Den bestuurders wordt aangeraden scherp op te letten, vooral indien zij van links komen. Duitsche militaire chauffeurs ken nen de voorrechten van het railverkeer niet en hebben bovendien voorrang. Daar in Duitschland een auto voorrang heeft boven fietsers, is de Duitsche chauf feur niet gewend op van rechts komende fietsers te letten. En de van rechts komende fietsers zijn op hun beurt weinig geneigd op de van links komende auto's te letten. Opgepast dus, en voorrang gegeven aan alle militair verkeer, van welken kan het komt. Het afslaan naar links is ook een strui kelblok. Als in Duitschland een voertuig links af wil slaan, dan gaat het tevoren reeds naar den linkerkant van de rijbaan en het verkeer dat rechtuit moet gaat er rechts langs. In Nederland gaan dergelijke voertuigen zich rechts van de rijbaan op stellen om te wachten. Onze zegsman was van meening dat het Duitsche systeem vlotter werkt. Tenslotte had hy nog een opmerking op liet hart, Hy verbaasde zich er over, dat het hier, waar men toch op het punt van zindelijkheid een reputatie op te hou den heeft, is toegestaan dat honden op het trottoir hun behoeften doen. Niemand sehynt daar eenig bezwaar in te zien. Nu tijdens de verduistering de straten 's avonds donker zijn, is dit volksgebx-uik bijzonder prettig. In Duitschland is men met de hon- dendressuur zoover dat daar de goten en onbebouwde stukken voor gebruikt wordenk SPORT VOETBAL Axel I—Ria I 6—3. Zondag speelde het eerste elftal van Axel een vriendschappelijken wedstrijd tegen Ria vanWestdorpe. De bezoekers begonnen over donderend en hadden reeds binnen 5 minu ten een 30 voorsprong. Niet zonder moei te wist Axel nog vóór de rust een tegenpunt te maken. Daarna was het gedaan met Ria en regelmatig voerde de thuisclub den eind stand op tot 6—3. „Vriendschappelijke" wedstrijden". Nu door tijdsomstandigheden de gewone vermakelijkheden niet kunnen doorgaan worden meerdere wedstrijden gespeeld. Zondag werden te Sluis eenige wedstrijden gespeeld tusschen de eerste en tweede elf tallen van de vereenigingen Sluis en Schoondijke. Eerst vond de wedstrijd tusschen de beide tweede elftallen plaats, deze moest 20 minuten voor het einde worden afgebro ken, daar het elftal van Sluis niet verder wenschte te spelen, wegens het niet toe kennen van een vermeend doelpunt. De stand was toen 12 in het voordeel van Schoondijke II. Daarna vond de wedstrijd tusschen de beide eerste elftallen plaats, on der leiding van Scheidsrechter Haalcsma de Koster. Schoondjjke was wel overwe gend sterker, maar Sluis nam al spoedig de leiding en wist door hard werken een 42 overwinning te behalen. Schoondijke dat toch al niet sterk was opgekomen, werd zwaar gehandicapt door het gebles seerd raken van haar middenvoor. Eenige doelpunten waren bovendien nog al aan vechtbaar. Ook gedurende dezen wedstrijd ging het nog al rommelig toe, wellicht werden door de warmte de spelers wat prikkelbaar. Dit alles mag echter geen reden zyn om de sport te verknoeien. In dien de wedstrijden niet onder betere har monie kunnen worden gespeeld, beteeke- nen zij geen propaganda voor de voet balsport. KORFBAL Z. K. B. Uitslagen van Zaterdag 3 Augustus: Afd. Walcheren: D. K. V.—Madjoe I 2—5. Afd. Zuid-Noord Beveland: ZeelandiaT.O.G.O. 102. K.V.W.Volharding 05. D.O.S.—S.S.S. 0—6. afdeelingen wedstrijden vastgesteld, auto, bestuurd door den 26-jarigen J. H, Het ventje liep tegen den auto op en ge raakte onder het rechterachterwiel. Met een ernstige wond in den buik en een verbrij zeld linkerbeen is het knaapje naar het ziekenhuis aan den Bergweg gebracht, al waar het na eenige uren is overleden. Officiëele publicaties INLEVERING VAN MILITAIRE KLEEDING EN UITRUSTINGSTUKKEN. In opdracht van het hoofd van het af wikkelingsbureau van het departement van defensie roeptde burgemeester van Mid delburg het verlofspersoneel van de land macht op, om de in hun bezit zijnde rijks- goederen in te leveren. Plaats en tijdstip van inlevering. De inlevering moet, voor zooveel deze gemeente betreft, plaats hebben te Veere in het gebouw Kade 146, op Maandag, 2 September 1940Dinsdag 3 September 1940 Woensdag 4 September 1940 en Donderdag 5 September 1940. Op wien verplichting tot inlevering rust. De verplichting tot inlevering rust op het verlofspersoneel van de landmacht be neden den rang van adjudant-onderofficier. Tot het inleveren van rijksgoederen zijn ook verplicht a. de in werkelijken dienst geweest zijnde buitengewone dienstplichtigen b. het in het genot van verlof gesteld reserve-personeel c. de in het genot van verlof gestelde vrijwilligers van den landstorm d. de in het genot van verlof gestelde vrijwilligers, die een verbintenis hebben ge sloten op den voet van gewoon dienst plichtige e. de overige huiswaarts gezonden vrij willigers, voor zoover zjj niet behooren tot de beroeps-vrijwilligers f. de verlofgangers, die vóór de demobi lisatie van de weermacht in het genot zijn gesteld van klein verlof, waaronder ook te hegrijpen de personen, aan wie weer- machts-industrieveijlof werd verleend g. de huiswaarts gezonden personen, die na hun huiswaartszending uit den dienst zijn ontslagen wegens lichaamsgebreken, doch nog in het bezit zijn van rijksgoede- h. de verlofgangers, die niet in werke lijken dienst zijn gekomen, omdat hun tij delijke vrijstelling van mobilisatie-opkomst werd verleend, doch nog in het bezit zijn van rijksgoederen i. de verlofgangers, die tijdens den mobi- lisatietoestand van de weermacht om bij zondere redenen niet in werkelijken dienst zyn geweest, alsmede zij, die gedurende den tijd, .dat de weermacht op voet van oorlog verkeerde na in werkelijken dienst te zijn gekomen, in het genot van tijdeïijke vrijstelling van den dienstplicht zijn ge steld of met uitstel van eerste oefening huiswaarts zijn gezonden. Verlofgangers, ingedeeld bij den Opbouw- dienst, leden van mobiele en plaatselijke transportcolonnes van het Nederlandsche Roode Kruis en de dienstplichtigen, behoo- rende tot de aanvullingsreserve, nemen niet deel aan deze inlevering van rijksgoe deren. Verplichtingen. De verlofganger is wettelijk verplicht om goederen in te leveren overeenkomstig de daaromtrent gegeven voorschriften. Zoolang de verlofganger bij de inlevering aanwezig is, staat hij onder de bevelen van de autoriteit, die met het in ont vangst nemen van goederen belast is. Alle goederen inleveren. Alle goederen, welke rijkseigendom zyn, moeten ingeleverd worden, uitgezonderd het oorlogszakboekje en het herkennings plaatje. De goederen zullen in ontvangst worden genomen door den indeelings-districtscom- mandant of een ander daartoe aangewezen officier. Onderteekening verklaring. Nadat de officier, belast met het in ont vangst nemen der rijksgoederen, deze goe deren heeft ingenomen, moet de verlof ganger een verklaring onderteekenen, dat hij alle militaire kleeding- en uitrusting stukken heeft ingeleverd, welke hij bij ver trek van zijn korps heeft medegekregen. Het afgeven van een onjuiste verklaring stelt hem aan straf bloot. Persoonlijke aanmelding noodig. De verlofganger is verplicht persoonlijk by de inlevering te verschijnen -en daarbij gekleed te zijn in burgerkleeding. Er be staat in het algemeen geen gelegenheid om de inlevering der rijksgoederen door een ander te doen geschieden. Slechts indien de verlofganger wegens zeer bijzondere om standigheden (verblijf in het buitenland, ziekte, hechtenis enz.) in de onmogelijkheid verkeert om persoonlijk bij de inlevering te verschijnen, moet de inlevering van de goe deren geschieden door een ander persoon, die alsdan de bovenbedoelde verklaring on derteekent. Ook aanmelding, indien reeds inlevering plaats had. Iemand, wiens rijksgoederen reeds zijn ingeleverd bij een Duitsche autoriteit of een burgemeester, moet niettemin persoon lijk bij de inlevering verschijnen, teneinde hieromtrent mededeelingen te verstrekken en een schriftelijke verklaring, als hiervóór bedoeld, te onderteekenen. Inlevering op een andere plaats of een ander tijdstip. Indien de verlofganger de goederen op een andere plaats of op een anderen dag wenscht in te leveren, moet hy vergunning daartoe vragen aan den commandant van het indeelingsdistrict. Wordt zoodanige vergunning verleend, maar maakt de dienstplichtige er geen gebruik van op den tyd en de plaats, daarvoor bepaald, dan wordt de vergunning geacht te zyn ver vallen. Vervoer. De verlofganger, die rijksgoederen buiten zyn woonplaats moet inleveren, geniet voor de reis naar en van de plaats, waar de inlevering geschiedt, geen vervoer voor rijksrekening. Echter worden hem, zoo noodig, voor het passeeren van veren, bruggen of tollen op de heenreis en op de terugreis passagebiljetten verstrekt dooor den burgemeester zijner woonplaats. Is het noodzakelijk, dat den dienstplichtige gedu rende de reis nachtverblijf wordt verstrekt, dan worden hem voor rijksrekening door middel van inkwartiering huisvesting en voeding verschaft. Gevolgen van nalatigheid. Strafbaar is de verlofganger, die zijn ver plichting tot inlevering niet naleeft of wiens goederen blijken niet in den ver- eischten staat te verkeeren. Bovendien kan zulk een verlofganger nogmaals tot inle vering worden verplicht. Middelburg, 2 Augustus 1940. De Burgemeester, DE BORDES. KLOMPEN EN VOEDING SCHOOL GAANDE KINDEREN. Schooljaar 19401941. Burg. en Weth. van Vlissingen brengen ter kennis van belanghebben den, dat de verzoeken om voor schoolgaan de kinderen in het schooljaar 19401941 van gemeentewege klompen (en) of voe ding te mogen ontvangen vóór 14 Augustus a.s. door de ouders of verzorgers der leer lingen mondeling moeten worden ingediend ter Gemeente-secretarie, le afdeeling (ka mer no. 1). Vlissingen, 6 Augustus 1940. Burg. en Weth. voornoemd, VAN WOELDEERN. De Secretaris, F. BISSCHOP. OPGAVE VAN OORLOGSSCHADE. Burg. en Weth. van Middelburg brengen ter openbare kennis, dat personen, die oor logsschade hebben aan eigendommen deze kunnen opgeven aan de Schade-enquête commissie te Middelburg, Lange Noord straat 39 op een van te voren bij die Com missie aangevraagd formulier. De bij den Burgemeester ingediende schade-opgaven zijn bereids naar deze com missie toegezonden. Middelburg, 5 Augustus 1940. DE BORDES, Voorzitter. J. PH. KOENE, lo. Secretaris. OPPLAKVELLEN. De Burgemeester van Vlissingen maakt bekend, dat in verband met de beëindiging van de thans loopende distributieperiode voor koffie en thee op Vrijdag 2 Augustus jl. de data, waarop de detaillisten hun opplakvellen met consumentenbonnen die nen in te leveren, als volgt zijn vastge steld: Koffie en thee (bon 85). Voor codenummer 3001 t/m 3999 op Woensdag 7 Augustus. Voor codenummer 4001 t/.m 4999 op Donderdag 8 Augustus. Voor codenummer 5001 t/m 5999 op Vrijdag 9 Augustus. Vlissingen, 6 Augustus "940. De Burgemeester voornoemd, VAN WOELDEREN. WEGHALEN VAN FIJN PUIN. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg maken bekend, dat voor het ver harden van wegen, het dempen van put ten, slooten enz., fijn puin beschikbaar wordt gesteld. Gegadigden kunnen zicli vervoegen op het kantoor van Gemeentewerken (Stads- schuur). Middelburg. 6 Augustus 1940. Burgemeester en Wethouders voornoemd, P. Fh. PAUL, Lo. Voorzitter. J. Ph. KOENE, Lo. Secretaris. Luchtbeschermingsmaatregeleii te velde, korenmijten. De Burgemeester van Vlissingen; brengt met het oog op den naderenden oogsttijd ter openbare kennis, dat gelijk tot dusver te doen gebruike lijk is, de korenmyten veelal zeer dicht bij elkander worden geplaatst, omdat zulks voordeel oplevert bij het dorschen; dat door de kans op luchtaanvallen met alle gevolgen van dien, het thans niet zonder gevaar is al te veel mijten op een zetplaats by een te brengen; dat naar de praktijk reeds heeft uit gewezen, by gebreke van genoegzaam brandbluschmateriaal te velde, door een brandbom groote hoeveelheden graan ver loren kunnen gaan; dat het daarom wenschelyk is, dit jaar niet meer dan hoogstens tien myten op een plaats b(j elkander te zetten; dat om het overslaan van eventueelen brand te voorkomen, liet bovendien aanbe veling verdient de zetplaatsen op een af stand van tenminste 200 meter van el kander te bepalen. Vlissingen, 6 Augustus 1940. De Burgemeester voornoemd, VAN WOELDEREN. Radioprogramma Woensdag 7 Aug. 1940. JAARSVELD. 414.4 M. V.A.R.A.-UITZ. 8.00 Berichten A.N.P., gramofoonpl. 10.00 VPRO: Morgenwijding. 10.15 Declamatie. 10,30 Gevar. progr. (opn.). (11,00—11,15 Declamatie). 12,00 VARA-ork. (12,45— I,00 Ber. ANP en gram.). 2,00 Fantasia en soliste. 2,40 Gram. 2,50 Arnhemsche Or kestver. en solist (opn.). 3,30 Voor de kin deren. 5,15 Ber. ANP. 5,30 Orgelspel (opn.). 6,00 Esmeralda en soliste. 6,35 Causerie. 6,55 Felicitaties. 7,00 Vragen van den dag (ANP). 7,15 Ber. 7,20 Piano. 7,45 Esme ralda en solist. 8,00 Ber. ANP. 8,15 Puzzle- uitz. 8,30 Ramblers. 9,00 Radio-tooneel. 9,30 VARA-ork. en solist. 10,1510,25 Ber. ANP KOOTWIJK. 1875 M. A.V.R.O.-UITZ. 7,00 Ber. (Duitsch). 7,15 Ber. (Engelsch). 7,30 Gram. (8,00—8,15 Ber. ANP.). 10,00 Morgenwijding. 10,15 Gewijde muz. (gr. pl.). 10,30 Lyra-Trio. 11,15 Ber. (Engelsch). II,30 Gram. 11,45 AVRO-Aeolian-ork. 12,30 Ber. (Duitsch). 12,45 Ber. ANP., gram. 1.00 AVRO-Amusements-orkest en soliste. 2,00 Ber. (Duitsch)2,15 Fragm. opera „Les Sal- timbanques" (opn.). 3,15 Ber. (Engelsch). 3,30 Omroepork. m.m.v. solist en gram. 5,00 Ber. (Duitsch). 5,15 Ber. ANP. 5,30 Gram. 6,15 Ber. (Engelsch). 6,30 Ondenv. Scheepv.: Taalles en causerie. 7,00 Vragen van den dag (.ANP). 7,15 Gram. 7,20 Da Capo-ork. (opn.). 8,00 Ber. (Duitsch). 8,15 Ber. ANP. 8,30 Ber. (Engelsch). 8,45 Gram. (met toelichting). 9,15 Ber. (Engelsch). 9,30 Gram. 10,00 Ber. (Duitsch). 10,15 Ber. ANP. 10,30—10,45, 11,15—11,30, 0,15—0,30 en 1,151,30 Ber. .(Engelsch), Rechtszaken Het gewicht van brood veranderd. Maandag stond voor den Amsterdam sehen kantonrechter een bakker terecht, omdat hij te licht witbrood had geleverd, dat slechts 570 gram droge stof bevatte. De bakker gaf onmiddellijk toe, dat dit juist was, maar hij leverde aan zijn cliën ten brooden van 600 gram inplaats van 800 gram en natuurlijk ook tegen een la- geren prijs, nl. 12 cent. Hij had zijn broo den het gewicht van 600 gram gegeven, omdat dit volgens hem voor zijn cliënten gemakkelijker was, nadat de distributie was ingesteld. Het broodbesluit, verklaarde een deskun dige van de inspectie, kent slechts brooden van 400 gram, zoodat de bakker, hoewel hij niet geknoeid heeft, toch in overtre ding is. De bakker vond, dat de wet dan maar moest worden veranderd. Het O.M. eischte 10 boete. De kanton rechter echter wilde geen hooge straf op leggen, daar het hier geen knoeierij betrof en veroordeelde den man tot f 6 boete, waardoor hij gelegenheid krijgt, in hooger beroep te gaan, wat de bakker dan ook verklaarde te zullen doen. Staatsloterij Trekking van Maandag 5 Augustus 1940. le Klasse le Lijst 750 nummers. HOOGE PRIJZEN 5 5000 No 18933 1500 Nos. 3589 19436 1000 Nos. 4442 10501 16116 400 Nos. 6985 16433 20338 f 200 No. 10049 100 Nos. 2568 18206 20525 20671 PRIJZEN VAN 20.— 1074 1094 1201 1233 1235 1308 1357 1402 1481 1494 1497 1532 1548 1599 1601 1703 1728 1816 1833 1867 1870 1874 187S 1966 2012 2086 2090 2126 2164 2197 2230 2234 2247 2263 2345 2362 2385 2395 2399 2405 2674 2712 2729 2757 2759 2874 2881 2890 2922 2939 2975 3047 3073 3127 3134 3173 3336 3375 3382 3416 3433 3568 3599 3782 3787 3835 3S47 3850 3872 3930 3936 3939 3951 3968 4035 4042 4054 4059 4082 4084 4085 4093 4130 4182 4232 4268 4280 4305 4331 4370 4381 4383 4399 4437 4447 4523 4554 4623 4684 4722 4735 4737 4803 4846 4849 4875 4952 5007 5012 5055 5116 5158 5207 5219 5343 5360 5432 5439 5477 5492 5603 5605 5691 5753 5802 5817 5839 5910 5944 6000 6017 6089 6090 6107 6282 6286 6302 6327 6351 6356 6364 6365 6669 6682 6692 6698 6710 6715 6721 6735 6787 6791 680S 6819 6858 7016 7037-' 7085 7094 7103 7142 7147 7209 7218 7296 7310 7324 7350 7385 7409 7434 7559 7610 7633 7647 7657 7674 7681 7685 7712 7812 7826 7S54 7961 S019 8020 8022 8039 8072 8073 8198 8273 8279 8307 8349 8388 8416 8486 8497 8507 8551 S575 8579 S5C-5 S75S 8637 5767 8660 8774 8699 8788 8717 8800 8745 8866 8748 8869 S9S3 9043 9147 9213 9233 9269 9276 9253 9337 9390 9556 9588 9595 9614 9641 9646 S67S 9743 9S15 9866 9929 9931 9935 5939 9953 9955 10041 10045 10223 10311 10313 10321 10339 10382 10434 10440 10492 10500 10542 10576 10611 10643 10706 10730 1074S 10761 10776 10777 10802 10813 10842 10844 10876 10884 10896 10941 10953 10954 10975 10989 11022 11027 11122 11157 11200 11309 11317 11355 11367 11372 11382 11430 11437 11452 11464 11541 11573 11595 11625 11681 11715 11726 11735 11745 11782 11815 11823 11841 11S4S 11863 11SS5 11904 12033 12065 12086 12167 12185 12186 12199 12289 12306 12315 12325 12385 12388 12460 12463 12476 12487 12591 12730 12734 12800 12812 12826 12846 12847 12911 1300S 13014 13038 13044 13054 13086 13088 13101 13105 12184 1319,3 13203 13263 132S0 13295 13330 13380 13420 13424 13441 13474 13476 13524 13555 13660 13667 13670 13696 13723 13727 13771 13818 13830 13835 13842 13856 13904 13957 13992 14013 14014 14033 14087 14089 14165 14173 1418S 14210 14214 14226 14268 14300 1430S 14314 14333 14491 14499 14526 14530 14612 14633 14659 14670 14721 14738 14765 14836 14846 14852 14865 14882 14910 14919 14921 14938 15008 15036 15095 15098 15116 15149 15182 151S6 15198 15257 15261 15301 15316 15335 15344 15368 15451 15481 15495 15543 15559 15568 15606 15617 15619 15672 15694 15706 15722 1581S 15890 15939 15947 15952 15976 16014 16018 16065 16083 16110 16150 16171 16195 16241 16243 16247 16298 16367 163S0 16427 16443 16471 16472 16558 16636 166S3 16688 16696 16753 16791 16819 16831 16854 16871 16882 16905 16923 16957 17006 17017 17033 17066 17057 17115 17225 17249 17265 17281 17303 17343 17411 17431 17449 17485 17613 17632 17715 17938 17944 18153 18159 18173 18395 1S401 18472 18556 18574 18608 18614 18662 18705 18749 1SS17 18841 18895 18913 18924 18956 18965 18968 18996 18999 19047 19072 19076 19141 19146 19172 19178 19232 19237 19238 19341 1935S 19390 19411 1941S 19458 19460 19482 19497 19504 19543 19560 19582 19615 19639 19650 1967S 19789 19803 19808 19901 19920 19941 19954 19984 20002 20015 20083 20109 20165 20176 20220 20230 20240 20262 20276 20279 202S5 20317 20323 20346 20377 20387 20499 20515 20523 20532 20550 20599 20601 20652 20656 20677 20722 20776 20S13 20831 20847 20931 20969 21014 21021 21054 21109 2114S 21150 21162 21176 21265 21339 21389 21406 21413 21423 21484 21501 21539 21606 21643 21647 21738 21786 21792 21813 21817 21853 21862 21868 21895 21921 21951 21958 21960 22003 22005 22051 22091 22152 221SS 22210 22294 2237S 22392 22425 22434 22438 22441 22494 22577 22590 22626 22683 22687 22721 22769 22779 22836 22892 22893 22940 22968 22971 22987 229S9 23006 23070 23095 23121 23149 23202 23215 23233 23268 23270 23285 23327 23334 23342 2334S 23360 23405 23477 23495 23499 23538 23547 22577 23636 23707 23737 23745 23757 23S01 23848 23S51 23864 23883 23892 23963 23965 24006 24017 24027 24042 24105 24119 24166 14188 24218 24223 24234 24269 24351 24356 24365 24367 24406 24418 24490 24529 24531 24547 24571 24605 24634 24642 24649 24655 24673 24675 24723 24728 24735 24SS1 24886 24889 24890 24906

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1940 | | pagina 7