BSJ ONS IN ROTTERDAM KERKNIEUWS STADSNIEUWS Middelburg PROVINCIALE ZEEUWSCHE COURANT Tweede Blad Verkeersproblemen, die verdwenen en andere, die ontstonden. Zaterdag 13 Juli 1940 De salonwagen, waarin het wapenstilstandsverdrag in het boseh van Compiégne werd onderteekend, is naar Berlijn overgebracht. Als alle andere Nederlanders hebben de Rotterdammers de fiets teruggevonden. Het fietsverkeer heeft thans een omvang aangenomen als nimmer tevoren. In drom men doorkruisen de fietsers de stad in alle richtingen. Auto's rijden uiteraard niet meer, het tramverkeer heeft zich wel groo- tendeels, maar toch nog niet geheel her steld en waar de afstanden te groot zijn om te voet af te leggen, is het de fiets of de tandem, die redding moet brengen. Met het toenemen van het fietsverkeer wordt helaas ook het aantal rijwiel-ver keersovertredingen grooter. De overtredin gen van deze soort zyn zóó talrijk, dat het hoogst zorgwekkend is. Lang niet altijd zijn deze overtredingen aan schuld of grove nalatigheid te wijten. Veeleer is dit het ge volg van het feit, dat de Rotterdamsche bevolking eenigszins uit het lood geslagen is. De gebeurtenissen der laatste weken hebben uiteraard hun invloed gehad op het zenuwgestel der bevolking. Intusschen past het verkeer in de Maas stad zich op waardige wijze aan bij de an dere takken van sociaal leven en den we deropbouw daarvan. De Maasstad is als bij tooverslag bevrijd van eeh aantal nijpende verkeersproblemen, die nimmer afdoend opgelost waren en die begonnen te gelijken op Gordiaansche knoopen. Zoo was er het Hofpleinvraagstuk, dat uitgegroeid was tot een complete lijdensgeschiedenis. Uit alle hoeken en gaten balde het verkeer samen op het Hofplein, dat ingevolge een in uit voering zijnd plan wel eenigszins geordend zou worden, maar dat verkeerstechnisch toch altijd een uiterst zwak punt bleef, evenals trouwens 't Van Hogendorpsplein en de Maasbruggen. Het nieuwe Rotterdam krjjgt vermoedelijk vier zeer groote pleinen, een wereldstad waardig, te weten het Beursplein, het Hofplein, het Oostplein en het Kruisplein. De drie eerstgenoemde plei nen bestonden reeds en zullen aanzienlijk ruimer worden. flet Kruisplein wordt een plein op het thans bestaande kruispunt Kruiskade Diergaardesingel Wester singel. Ook dit wordt een zeer groot plein, zoodanig, dat de Aert van Nesstraat in de toekomst uit zal komen op het nieuwe Kruisplein. Met deze pleinen als basis zal het moge lijk zijn een gezond en eenvoudig opgebouwd verkeer te doen ontstaan, waardoor Rotter dam verkeerstechnisch een waar lustoord belooft te worden. Het grondbeginsel van dit verkeer, een ver doorgevoerd éénrich tingsverkeer, wordt ook thans reeds toege past, nu behalve de tallooze fietsers en de sehaarsche particuliere auto's, de puin- auto's nog de volle aandacht vragen van de verkeerspolitie. De vier toegangswegen van het drukke Westen naar den Coolsingel, Kruiskade, Aert van Nesstraat, Van Ol- denbarneveltstraat en Binnenweg mogen slechts in één richting, om de beurt van en naar den Coolsingel worden bereden. Voorts bestaat ook in de Meent éénrichtingsver keer, nl. van den Coolsingel af. De Goudsche Singel is voor het verkeer naar den Cool singel in het hoofdverkeer ingeschakeld, waarmede het ook in 't nieuwe Rotterdam toe te passen principe van een ver doorge voerd circulatie-verkeer, is toegepast. Hoewel dus het verkeer in Rotterdam op het oogenblik verlost is van een paar las tige vraagstukken, zijn er, mede door de plotselinge verschuivingen in de woonwij ken en de beteekenis daarvan, wel een paar tijdelijke verkeerspuzzles ontstaan. Zoo was bijv. aanvankelijk, toen de binnenstad nog geheel gesloten was voor het verkeer, de tunnel onder de spoorbaan bij het Henegou werplein zwaar overbelast, zoodat hier vaak honderden fietsers in lange files wachtten. Voorts hebben Kruiskade en Binnenweg het op de snijpunten met den 's-Gravendijkwal, mede als gevolg met de aldaar in aanleg zijnde tunnels ten behoeve van een recht- streeksche verbinding met den Maastunnel, zwaar te verantwoorden gehad. Nu het ge- heele stadscentrum met uitzondering van het gebied begrensd door Boompjes, Beurs plein, Blaak, Leuvehaven, voor het verkeer vrijgegeven is, kan het verkeer bij het He negouwerplein en den 's Gravendijkwal weer normaal en zonder stagnatie verwerkt worden. Het moeilijkst zijn nu nog de ver bindingen met den Linker Maasoever, vooral, doordat óp de Maasbruggen nog slechts éénrichtingsverkeer, elke zijde om de beurt vijf minuten, mogelijk is. Dit is des te erger, aangezien het puin onder meer naar de Boompjes wordt vervoerd om daar in schepen te worden geladen, die voor de verdere expeditie wijd en zijd in het land verspreid, maar speciaal groote hoeveel heden naar de Zuiderzeewerken, zorg dra- Brltsch vliegtuig bij Zevenum omlaag geschoten. Donderdagnacht omstreeks half twee werd boven de Zevenumsche Peel, tus- schen Maasbree en Zevenum bij een lucht gevecht een Britsch bombardementsvlieg tuig door een Duitsch toestel omlaag ge schoten. Het Britsche toestel stortte bran dend omlaag en de vijf inzittenden zyn om het leven gekomen. Het vliegtuig brandde geheel uit. Een drietal zware bommen, welke het meevoerde, zijn niet ontploft en bleven op de heide liggen. Het vliegtuig is midden op een groot heideveld neergekomen, zoodat geen ma- terieele schade werd aangericht. ONDERSCHEIDINGSTEEKEN OPBOUWDIENST. Naar wij vernemen zal als onderschel- dingsteeken voor den Opbouwdienst wor den ingevoerd een blauw gevlochten koord, afhangende van den linkerschouder. Dit onderscheidingsteeken zal zoowel op de veldjas als op de overkleeding gedra gen worden. gen. Verder wordt puin gereden naar de pijlers van de Maasbrug, die hiermede ver stevigd wordt. Bovendien worden de al te diepe gedeelten van de rivier met puin op een gewenschter peil gebracht, waardoor de baggerwerkzaamheden worden verlicht en de waterstand in de rivier, gebruik ma kend van de bestaande strooming, verbe terd wordt. Dit alles brengt druk verkeer met zich by de Maasbruggen. Voegt men hierbij nog het tramverkeer, dan is het duidelijk, dat de oeververbindingen ook onder de huidige omstandigheden het teere punt van het Rotterdamsche verkeer vor men. De tram. By het uitbreken van den 002'log is het tramverkeer te Rotterdam terstond stop gezet. Gedurende de vijf dagen, dat ons land actief bij den oorlog betrokken is ge weest, heeft het trambedrijf geheel stil gelegen. De tol, die de R.E.T. aan den oor- llog heeft moeten betalen, bestond uit 17 groote autobuswagens, een aanzienlijk ver lies uiteraard, dat evenwel op het oogenblik niet zoo zwaar telt, nu het stadsautobus- verkeer tot een minimum is beperkt. De tramwagens zijn er zeer goed afgekomen. Behalve een aantal gebroken xmiten werd aan dit materiaal geen schade geleden. Wel waren natuurlijk in de getroffen binnenstad de bovenleidingen geheel vernietigd. Met man en macht is er toen gewerkt om zoo spoedig mogelijk een beperkt tramverkeer te herstellen, hetgeen reeds op den zeven tienden Mei gelukte, toen twee kringlijnen van Schiedam naar den Eendrachtsweg in dienst werden gesteld en ook het tramver keer op den Linker Maasoever werd hervat. Dagelijks werd dit tramverkeer uitgebreid zoodat het thans, op enkele uitzonderingen na, normaal is, behoudens een paar omleg gingen. In ieder geval was de toestand reeds spoedig zoo, dat alle stadsdeelen per tram bereikbaar waren. De tram heeft het dan ook voortdurend zeer druk gehad. Zoo bedroegen de ontvangsten op een der eer ste Zondagen na het bombardement 21.000 tegen 17.000 normaal. De totale opbrengst over de maand Juni was slechts 10.000 minder dan het vorige jaar, ondanks de stagnatie in het verkeer en ondanks het feit, dat er bijna geen buslijnen aangehou den zijn. In overleg met de Rijksverkeersinspectie is een regeling ontworpen voor de plaatse lijke autobuslijnen, die aanvankelijk voor de R.E.T. zeer poover uitviel. Slechts de buslijn D mocht rijden en dan nog maar van Overschie tot den Noordelijken ingang van het station D.P. met een kwartiers- dienst, die alleen tijdens de spitsuren tot eéh 7 y2 minutendienst kon worden opge voerd. Bovendien is ook de dienst op Delft gehandhaafd, met dien verstande, dat de bussen om de twee uur rijden in plaats van, zooals vroeger, om het half uur. Dank zij diverse besprekingen is men er in geslaagd een verder herstel van het busverkeer tot stand te brengen. Er is weer een verbinding HeyplaatPernis en de lijn L, die een ver binding vormde tusschen Hillegersberg en Kethel is over het gedeelte Schiedam Kethel hervat. Bij al deze buslijnen staat de gedachte voorop, dat bussen slechts daar mogen rijden, waar geen tramverbindingen zijn. Het is om deze reden, dat de zuiver locale buslyn H, de eenige R.E.T.-ver bin ding tusschen het Noordelijk en het Weste lijk stadsdeel, eveneens hersteld is. Ten slotte zullen ook de buslijnen in Schiedam weer spoedig door de R.E.T. worden ge ëxploiteerd. Stadsverkeer. Het overige stadsverkeer wordt, zooals gezegd, in hoofdzaak gevormd door fietsers. Ook ryden er, zy het in zeer bescheiden mate, weer taxi's. Het rijtuig ontwaart men nog niet veel in Rotterdam's straten, minder althans dan in andere steden. Ook de zgn. twee-tax, de fiets-taxi, is tot dus ver niet tot de Maasstad doorgedrongen. Late visites zijn dientengevolge in Rotter dam nog niet goed mogelijk, vooral niet sinds de verordening van kracht werd, dat rywielen een half uur na Zonsondergang niet meer op straat geparkeerd mogen wor den. De tram rydt slechts tot omstreeks half elf, de fiets mag ook niet later onbe heerd buiten staan, en lange wandelingen door de duistere stad, waar het dikwijls zeer moeilijk is zich te oriënteeren, lokt niet velen aan. Zoo wordt de Rotterdam mer met zachten drang gedreven naar een tijdig naar bed gaan, hetgeen zeker in deze woelige dagen niet anders dan toe te jui chen is. ROTTERDAMMER Zoolang het vastgestelde onderschei dingsteeken niet beschikbaar is, zal een voorloopig onderscheidingsteeken worden gedragen. „De Reformatie" niet verboden. Verleden week meldden wij, dat, volgens de Rott. de verschijning van het Geref. weekblad „De Reformatie" door de Duit- sche autoriteiten was verboden. Dit blijkt niet juist te zijn. In het zoo even uitgekomen nummer van „De Reformatie" komt een mededeeling voor onderteekend door de uitgeefster, firma Oostei'baan en Le Cointre te Goes en den hoofdredacteur, prof. dr. K. Schilder, hoogleeraar aan de Theol. Hoogeschool te Kampen. Hierin wordt o.m. gezegd, dat bij infor matie te bevoegder plaatse gebleken is, dat noch officieel, noch officieus van een verschijningsverbod iets bekend was. KOLOSSALE UITBREIDING VAN DE AMERIKAANSCHE VLOOT. VAN 369 OP 701 OORLOGSBODEMS. Reuter meldt uit Washington De beide Kamers hebben Vrijdag het wetsontwerp, waarin vier milliard dollar wordt uitge trokken voor de oorlogsvloot, goedge keurd en naar Roosevelt gezonden ter onderteekening. Het. ligt in het voornemen 35 pantserschepen te bouwen, 20 vliegtuig moederschepen, 88 kruisers, 378 torpedo- bootjagers en 180 duikbooten. Deze sche pen zouden voor 1947 gereed moeten zijn. Het totaal der Amerikaansche vloot zal door dit programma gebracht worden van 369 op 701 oorlogsbodems. Ook Packard ziet af van leveranties aan Engeland. Het D.N.B. meldt uit Chicago Na de weigering van Henry Ford om vliegtuig motoren aan Engeland te leveren heeft thans ook de firma Packard haar bezwa ren tegen het leveren van dergelijk oor logsmateriaal aan Engeland kenbaar ge maakt. Evenals Ford beschouwt thans ook Packard Engelands betalingscapaciteit niet meer als zoo zeker, dat het verstandig zou zijn te besluiten tot zulke gevaarlijke groo te transacties. De kwestie der bouwcredieten. Van verschillende zijden vraagt men ons hoe het staat met de bouwcredieten. Wij hebben ons hieromtrent gewend tot den secretaris der Stichting Zeeland 1940, die ons zeer bereidwillig inlichtte. Aan de bouwcredieten wordt hard ge werkt. De voorbereiding in Zeeland is ge heel klaar en het wachten is slechts op de definitieve beslissing van Den Haag. De gang van zaken is, dat de burgemeesters de aanvraagformulieren verzenden aan de betrokkenen. Dezen vullen ze in, waarna de formulieren worden ingediend by de Stichting Zeeland. Zooals reeds is gemeld, valt de herbouw van vernietigde boerenhofsteden niet on der de Stichting, maar rechtstreeks onder den Regeeringscommissaris voor den We deropbouw. Men vraagt zich wel eens af of de Stichting voortdurend over het vele noodige geld zal kunnen beschikken. Als de zaak eenmaal loopt, zal immers iedere week meer geld noodig zyn, daar gedurig aanvragen zullen worden behandeld, welke niet alle met één slag gereed zijn. De Stichting vraagt echter gelijken voet houdend met de bedragen der aanvragen iedere week,* of desnoods iedere drie da gen, nieuwe credieten aan. Het is de verwachting, dat komende week een begin kan worden gemaakt mét de behandeling der bouwcredieten. VERLEENT TJ ONDERDAK Dan opgeven ter gemeente-secretarie. Zeer velen hebben voldaan aan den op roep om Donderdag of Vrijdag ter gemeen te-secretarie opgave te doen of zij perso nen afkomstig uit de verwoeste perceelen of uit naburige gemeenten tengevolge van de tijdsomstandigheden, in huis hebben, hetzij heel den dag of alleen voor den nacht. Toch zijn er vrij zeker achterblijvers en die kunnen alleen Maandag tusschen 2 en 4 uur daarvan nog kennis geven ter ge meente-secretarie evenals van toezeggingen personen in geval van nood onderdak te verleenen. Na Maandag kunnen geen op gaven meer worden gedaan, waarmede by eventueele inkwartiering rekening kan worden gehouden. ELECTRO. „Het dierlijke in den menscli". De hoofdfilm, welke thans in de Elec- tro-Bioscoop wordt vertoond, verdient een beteren naam dan den afschrikwekkenden titel „Het dierlijke in den mensch". Het is niet zoo, dat" de vervaardigers den ge- lijknamigen roman van Zola hebben na- gefilmd; zij hebben zich er slechts op ge- inspireerd. En zoc is het wel een tragedie, gebleven, maar slechts in de verte heeft het filmverhaal te maken met het onder werp van Zola's bestrijding van het drank gevaar. De treinmachinist Lantier (Jean Gabin) is een afstammeling van de familie Rougon-Maquart en zijn bloed is vergif tigd door generaties van gewoontedrin kers. Hij is een der hoofdpersonen van de film. De gang van zaken is zoo, dat de man uit liefde dingen doet, welke in een Fransche film heel aannemelijk zijn zon der dat er van alcoholische storingen sprake hoeft te zijn. Hoe het zij, het is een rolprent met snelheid en spanning. Dat begint reeds dadelijk, met prachtige opnamen van een in volle vaart voortra- zenden trein. Wij krijgen een blik op het leven in de aparte wereld, die „spoorwe gen" heet en die blik is uiterst interes sant. Lantier dan wordt verliefd op de vrouw van den onderstationschef van Hêl- vre. Zy, mad. Roubaud (Simone Simon), heeft een leven achter zich, vol van te leurstellingen, waar het mannen betreft. De nieuwste teleurstelling zien wij als haar man iets van dat verleden ontdekt. Hy wil wraak nemen en vermoordt haar peetoom, die met jyn petekind een ver houding heeft gehad en, volgens zyn mee ning, nog heeft. Zyn vrouw prest hij bjj den moord aanwezig te zyn en beiden sleepen zy het vreeselijke geheim met zich mee. Het laat hen niet los. Het ver knoeit hun leven. De vrouw zoekt wat warmte by Lantier, die op zyn beurt haar echtgenoot wil vermoorden. Als hij op het laatste oogenblik daarvoor terug stuit, gaat zrj heen. Door het gegeven en het meesterlijke spel alleen het praten van. Simone Simon is al een gang naar deze film waard blijft de aandacht voortdurend geboeid. Het einde is heel tragisch, maar heeft mets van het realisme, dat velen in Zola zoo stuitend vinden. Ook zij behoe ven zich door den titel dus niet te laten afschrikken. De film heeft wel eenige scè nes, welke er als los zand aanhangen, maar dit doet aan de spanning en het spel niets af. De regie van Lenoir is zoo als men dat van hem gewend is. In het voorprogramma ziet men o.m. een stuk oorlogsjournaal en een aardig lachfilmpje. Van Zaterdag 13 Juli te 9 uur is des nachts en ook Zondag geopend de apo theek Van der Harst, Kortedelft. Geslaagd. Te 's-Gravenhage is geslaagd voor de L.O. akte zang (theoretisch gedeelte) mevr. E. van Andel-Puijpe, alhier. De heer J. Wolfswinkel naar Hilversum verplaatst. De inspecteur der registratie en domei nen J. Wolfswinkel is verplaatst van Mid delburg naar Hilversum. Geslaagd. Gisteren slaagde te Amsterdam voor het candidaats-examen geneeskunde twee de gedeelte de heer J. L. S. Pel, alhier. Geslaagden. Vrijdag slaagde te'Amsterdam voor het candidaatsexamen geneeskunde tweede gedeelte de heer J. L. S. Pel te Middel burg. Te 's-Gravenhage slaagde voor diploma A als scheepswerktuigkundige, de heer J. de Bree te Middelburg, leerling van den Cursus ter opleiding van Scheepswerk- tuigkundigen, verbonden aan de Am bachtsschool te Middelburg. Machinisten-examen. Geslaagd te 's Gravenhage voor het di ploma A als scheepswerktuigkundige de heer J. van Opdorp alhier, leerling van den cursus ter opleiding van scheepswerktuig- kundigen, verbonden aan de Ambachts school te Middelburg. Officiëele Publicaties. BOTER-MARGARINE VET- DISTREBUTIE. De Directeur van den Distributiedienst te Middelburg maakt beltend, dat in het tydvak van 15 t;m 25 Juli a.s. de aanvraag formulieren ter bekoming van boter- of margarinekaarten lcunnen worden afge haald en wel als volgt op 15 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met A of B, op 16 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met C, D, of E. op 17 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met F of G, op 18 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met H, I of J, op 19 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met K of L, op 20 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met M of N, op 22 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met O, P of Q, op 23 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met R of S, op 24 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met T, U of V, op 25 Juli voor hen, wier geslachtsnaam begint met W. X, IJ of Z. Kostgangers, pensiongasten e.d. moeten zelf hun formulier aanvragen en invullen. Aanslagbiljetten in de gemeentefondsbelas ting van het belastingjaar 19391940 of 1938 en stamkaarten van alle gezinsleden moeten worden overgelegd. Bureau: Militair Hospitaal (Houttuinen). Kantooruren 91? en l/25 uur (behalve Zaterdagsnamiddag-s), 's Woensdagsavonds van 78 uur. De Directeur voornoemd, H. P. STAAL. OUD-ARCHIEF. Burgemeester en Wethouders van Vlis singen maken bekend dat het Oud Archief aan het Bellamy- park alhier, voor het publiek zal zrjn ge sloten van 17 Juli 1940 tot en met 21 Augustus d.a.v. Vlissingen, 13 Juli 1940. Burgemeester en Wethouders voornoemd, VAN WOELDEREN. De Secretaris, F. BISSCHOP. Kostelooze inenting en herinenting tegen pokken. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg brengen ter openbare kennisdat op Woensdag 17 Juli 's middags van 2—3 SPORT VOETBAL R.C.S.-Middelburg. Zondagavond speelt het eerste elftal van R.C.S. te Souburg een vriendschap pelijke wedstrijd tegen Middelburg I. Voor verdere bijzonderheden verwijzen wij naar de advertentie in dit blad. Goes-Zeelandia. Goes zal morgenavond, op haar terrein aan den Westhavendijk, een vriendschap- pelijken wedstrijd spelen tegen Zeelan- dia. Goes zal met de volgende, sterke op stelling uitkomen: De Munclt, doel; De Kok en Akkerman, achter; Wijs, De Pan en Beuns, midden Lockefeer, Paauwe, Schmidt, Huysstede en Van Sabben, voor Uit deze opstelling blijkt, dat de achter speler Akkerman, die wegens verhuizing naar Utrecht, vorig jaar, lid van D.O.S. werd en reeds in D.O.S. I uitkwam, ook weer in de Goesche gelederen terug is. KORFBAL Korfbalvereeniging „Rapïde" te Axel. De korfbalvereeniging „Rapide" te Axel heeft een moeilijken tijd doorgemaakt. Het ledental ging steeds achteruit, zoodat zelfs geen twaalftal meer samengesteld kon worden. De oudere leden hebben het vorig jaar een propaganda-actie op touw gezet en deze heeft thans vruchten afgeworpen. Rapide is weer een vereeniging geworden met nieuw leven en jonge krachten. Het bestuur is thans samengesteld -als volgtP. J. Olijslager, voorzitter, W. B. Heerspink, secretaris, mej. G. A. Dekker, penningmeesteresse. De heer Corn. Schieman, de vroegere voorzitter, is tot eere-voorzitter benoemd. Adspirantenweds traden. Een adspi'-anten-elftal van Middelburg zal Zondag weer een fietstocht naar Goes maken en daar tegen een adspiranten- elftal van „Goes" in het veld treden. Voorts zullen de R.C.S.-adspiranten den strijd aanbinden met een ander Middel- burg-adspiranten-elftal. uur gelegenheid bestaat tot kostelooze inenting en herinenting tegen pokken in het voormalige consultatiebureau Noord- bolwerk 37. Er wordt in het bijzonder de aandacht op gevestigd dat de leeftijd beneden de 2 jaar als de meest geschikte voor in enting moet worden beschouwd. Middelburg, 12 Juli 1940. Burg. en Weth. van Middelburg, VAN WALRÉ DE BORDES, Voorzitter. VAN DER VEUR, Secretaris. BOTER- EN VETDISTREBÜTEE. De Burgemeester van Vlissingen maakt bekend dat in verband met de botor- en vetdïs- tributie aanvraagformulieren voor het ver krijgen van boter- en vetkaarten zullen worden .uitgereikt in het Distributiege bouw, Wilhelmlnastraat, en wel op Maandag, 15 Juli a.s. en Dinsdag, 16 Juli a.s. des morgens tusschen 9 en 12 uur en des middags tusschen 2 en 5 uur. Voor de invulling van deze formulieren komen niet alleen de hoofden van een ge zin of samenwoning, en de afzonderlijke levenden, die een zelfstandige huishouding vormen, in aanmerking, doch evenzeer kostgangers, kamerbewoners, pensiongas ten en dergelijke personen, wier verzorging geheel of ten deele door of vanwege den Hoofdbewoner geschiedt. Nadrukkelijk wordt erop gewezen, dat er voor de bevolking van Vlissingen voldoende formulieren aanwezig zijn en dat er voor een vlotte uitreiking zorg zal worden ge dragen. De datum van inlevering van de inge vulde formulieren wordt nader bekend <m- maakt. Vlissingen, 13 Juli 1940. De Burgemeester voornoemd, VAN WOELDEREN. DISTRIBUTIE TARWEBLOEM OF ZELFRIJZEND BAKMEEL. De Burgemeester van Vlissingen maakt bekend dat aangezien gebleken is, dat verschil- nde detaillisten zich niet tijdig bij hun -everanciers van de hun toegewezen hoe veelheid tarwebloem of zelfrijzend bakmeel hebben kunnen voorzien, de geldigheidsduur der toewijzingen voor dit artikel, welke op 13 Juli 1940 afloopt, wordt verlengd tot 10 Augustus 1940. De detaillisten hebben hierdoor voldoen den tijd om deze toewijzingen ten volle te •cunnen gebruiken. Vlissingen, 13 Juli 1940. De Burgemeester voornoemd, yAN WOELDEREN.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 1940 | | pagina 5