de fruit»,-
No. 88.
ij inscbrijvisQ te Imi:
Zaterdag 3 Augustus 1919. Vijftiende Jaargang
zA
ao
Verschijnt eiken MAANDAG-JfOENSDAG- en VRIJDAGAVOND.
Wat is dat?
Veten in het haar
[it- en Slaapkamer,
e koop bij Inschrijving
da Appels en Peren,
>n Bijschuurtje en een
Wagenhuis
TE KOOP
e Appels, Peren en
en Noten
AZUN-EXTRACT
t. Verbeem Goes.
Hoofd-Controleur,
irie Tarreerder-Wegers-
Eerste R. K Landdag in
Zeeuwsch-VIaanderen W. O.
het Vredesverdrag
iVasek dadelijk Uw haar
aet den haarverzorger LAX.
xAX doodt levend onrein en
erwijdert neten, roos en stof.
..AX bevordert den haargroei;
reeft glans engolvirig Onmis-
aar voor schoolgaande kinderen,
hijs per doos 25 cent, vol
to en de voor '/a liter hygië-
|isch hoofdwater.
ij alle drogisten.
Akker, Rotterdam.
Advocaat, ongehuwd, vraagt met
gang van 1 fcieptember te Goes
onmiddellijke omgeving
met of zonder pension.
Brieven met opgaaf van prijs,
wwel met als zonder pension, aan
fet bureau dezer courant te Goes,
ider letters A. Z. Zrfl
contant, van de gemeente Goes,
roeiende te Goes, in den boom
bard afkomstig van dhr. Jacs.
e Jager, ter plaatse Niewv^-Uoes.
Inschrijvingen worden voor of op
aterdag 2 Augustus 1919, inge-
acht ten kantore van .Notaris
JAN DlïsBEL te Goes.
TE KOOP
sn zoo goed als nieuw*
Landbouwschuur,
lang 33 Mbreed 12.75 M
te verplaatsen) alles van hout
Te bevragen bij C. DE JONGE
slefoon no. 2 te tóchore.
M ZEEUWSCHE COURANT
Aboanomontsprij* p. 8 ma&ndwi voor Go«* f 1.25, daarbuiten f 1.50.
Afzonderlijke nummers 5 cent, dubbbale bladen 10 cent.
Advertentiën worden ingewacht vóór half «en uur 's namiddags.
Kantoor v. d. Administratie8oudewl|n de Wittestraaf A 135s, Goes.
Tel. interc.Directie no. 94. Redactie no. 97.
Reolamebericbten 30 Ct. p. r. Bij abonnsment speciale pigs.
Advert entiën van 16 isgels f0.75, iedere regel meer 15 Ct.
Eenzelfde advertentie 3 X geplaatst wordt 3 X bersfcaai
is till «tksi Grki ";i i
Arbeidersverzorging.
•assen de in den boomgaard op de
lofstede „de ParelVlsacherij" te
aarland.
Insehrijvingsbiljetten in te leve
in vóór of op Zaterdag y Augus
ts des namiddags 3 uur op ge
leemde hofstede.
Jan den heer JAN MOL Janszoonte
i sse, in de navolgende boom
aarden
1. Aan de achterste weide bij
bt Lindendijkje
2. op het erf der hofstede en
>er oen dijk;
3. aan den Koedijk. 0 y
Insehrijvingsbiljetten voor elk
brceel afzonderlijk in te leveren
Notaris PILaaK vóór den 13
Augustus a.s.
Groote flacon f 0.75.
Kleine f 0.25.
De Co»p. Beetworteleuiker-
abrlek „Roosendaal" te Roo-
endaal, vraagt voor de a s cam-
gue een
oor de coutröle van alle leverings-
laatsen, en
Sollicitatiën worden ingewacht
|en kantore der fabriek.
i.
[„Waarvoor is toohf dat gebou,w van
den Raad van Arbeid", zioo vraagt
menigeen, die te Gojes op dien Dam een
naainjbicwü met „Raad van Arbeid" giét
prijken.
Kort antwoordend© zonden we kun
nen zeggendaarin wordt gevestigd 't
ooilege, waaraan is opgedragen de .uit
voering van d© reeds bestaande sociale
wetten, als de invaliditeitswet en die
ziektewet en van nog te verwachten
wetten als de ouderdomswet, enz.
Het eerst aan de beurt van uitvoe
ring is de invaliditeitswet,
waarvan we aan belangstellenden een
en ander willen vertellen. Vooraf ech
ter willen we de aandacht er op; ves
tigen, dat alle werkgevers en werk
nemers hierbij direct belang heb
ben, zooidat nixn in hun eigen be
lang wordt geraden deze lectuur
niet over te slaan.
Op jhet oogenbiik is een belangrijke
wijziging dezer wet bij de Staten-Genie-
raai aanhangig en het komt ons wen-
scheliik voor bjj het vervolg van dit
artikel uit te gaan van de veronder
stelling, dat deze wijziging, in hoofd
trekken als ingediend, zal tot stand
komen.
Invaliditeit, dat is arbeidsonge
schiktheid tengevolge van ziekte of
gebreken, is, met de arbeidsonge
schiktheid, idie de oude dag mede
brengt, wel een van de meest bezwa
rende omstandigheden in het leven
van den niet geiJortu,neerden arbeider
'of werknemer.
Deze te verzachten is hel doei de
zer wet.
Maar deze wet heeft niet alleen
ten doet de werknemers te steunen
.tijdens hun leven, zij beoogt even
eens ,te voorzien in den jgroiot-
sfen nood der weduwen en
wee zen.
„Voorkomen is bejer dan genezen"
zegt het spreekwoord en ook jn deze
richting wenscht de Invaliditeitswet
krachtig mede te werken.
Zij opent n.i, de mogelijkheid voor
den werknemer, vallende ondier deze
wet en voor wien het gevaar dreigt
van arbeidsongeschiktheid tengevolge
van ziekte e.d. om op kosten der
Rijksverzekeriungsbank genees- en
heelkundige behandeling te krijgen of
in een inrichting tot herstel te worden
opgenomen.
Men late zich niet afschrikken door
de woorden „verplichte verzekering".
Verplichtingen legt zij wel op, maar
beter dan van „verzekering" kon er
hierbij gesproken worden van „verzor
ging". 'tis in den grond der zaak:
zorg voor den kwaden dag, evengoed
als van den arbeider uit den goeden
ouden tijd, die elk jaar wat wist over
te (houden en in een oude kous op te
bergen. Nu evenwel hoeft de Staal de
functie der oude kous op zich genomen
en .wordt ook gezorgd voor de werk
nemers die niet konden of wilden spa
ren. Solieder Spaarkas dan de Staat
is wei niet bekend en bovendien wordt
bij de terugbetaling, in den vorm van
renten, ook interest vergoed.
Maar op welke wijze zal dat nu
Jebeuren en wordt dan door deze wet
lezorgd 'voor alle werknemers?
Het antwoord hierop is, dat voor
;eder werknemer die- onder de bepa-
ngen der wet valt, een premie of con-
ibutie moet worden betaald en laten
.<e er dan meteen maar bijvoegen1::
indien de voorgestelde wetswijziging
tot 'stanü komt, door den werkgever.
De grootte van deze premie of con
tributie 'houdt verband met het loon,
'dat de werknemer verdient.
Met het oog hierop is bepaald dat
'zij worden ingedeeld in vijf loonklas-
sen, waarvoor verschillend© premiën
tnoeten worden betaald. Het volgend
Maatje zal 'dit wel duidelijk maken:
Loon p. jaar: Loonkl.Premie
p. w.
beneden f240 I 25 cent
van f240—f400 II 30 cent
van f400—1600 III 40 cent
van f600—f900 IV 50 cent
van f 90Q (Off hooger ]l 60 cent
Van groiot belang is het dus voor
iedereen oui te wieten, in welke loon-
klasse hij is ingedeeld.
De indoeling zal hoofdzakelijk
groepsgewijze plaats hebben, m.a.wj
landarbeiders zullen in deze, .metse
laars in gene klasse worden ingedeeld'.
Dit zal tijdig voor 3 December a.s.,
(het tijdstip waarop de wet in werking
treedt, pu^den bekend gemaakt.
De betaling, die zooals gezegd, in
dien de voorgestelde wetswijziging tot
•stand komt, door den werkgever moet
teschieden, beeft plaats door het plak-
ien van zegeltjes, ten bedrage van -dp
verschuldigde premie, op een zooge
naamde rentekaart.
Loepen de vóórbereidende werk
zaamheden voor invoering dezer wet
vlot van stapel, dan zullen op 3 De
cember a.s. alle of nagenoegalle be
trokken werknemers in het bezit zijn
vain zulk een kaart.
Over die kaart zullen we straks
een en ander vertellen.
Slechts willen we er nu nog even
de aandacht op vestigen, dat het dus
'van onmifddellijk belang is voor de
werknemers in de 'eerste plaats om
mede te werken tot verkrijging van
(zulk een kaart. Veel wordt daarvoor
niet gevraagd: men heeft slechts een
aanmeldingsformulier, dat vanwege
•den Raad van Arbeid wordt toege
zonden, in te vullen, te teekenen ejn
ongefrankeerd per post toe te zenden
aan 'den Raad 'van Arbeid "te Goes,
of aan den Commissaris van Aanmel
ding jn uwe gemeente. Op sommige
plaatsen waar dit mogelijk is zullen
Commissarissen van Aanmelding zich
vervoegen aan buis bij betrokkenen
om hulp te verstrekken.
Dit geldt evenwel alleen voor de
personen die werken in het gebied,
van den Raad van Arbeid te Goes,
omvattende de eilandenZuid- en
Noord-Beveland, Schouwen-Duiveland,
Tholen en St. Philipsland.
Wie 'de invulling wat moeilijk vindt
en nog geen voldoende hulp beeft
vrage maar eens aan een meer gelet
terde vriend of kennis hem ©en handje
te helpen en zijn die niet bij de
hand, op het bureau van 'den Raad
van Arbeid kan men geregeld gratis de
noodige hulp. krijgen.
Mocht iema'ud, die denkt in de ter
men te vallen, in December nog geen
aanmeldingsformulier ter invulling
hebben ontvangen, die kan er -bij "h^?
postkantoor zijner woonplaats een be
komen.
De Rentekaart.
De rentekaart, die men ook wel
kwitanliekaart zou kunnen noemen, is
een tweebladig© kaart diie voor den
Werknemer geldswaarde heeft. 'Men
zou hem wel kunnen vergelijken met
een polis eener verzekering, met dit
onderscheid,'dat hij tevens dient om
te bewijzen hoeveel premie is
■betaald. 'Gewoonlijk zal zulk een kaart,
•die 52 hokjes bevat, een vol jaar du
ren. Bij elke 1 oonb e taling pre
senteert de werknemer zijn
kaart aan zijn patroion, om
Zooveel zegels te plakken,
en van de vereischte waarde
n a t u u r I ij k, a 1 s deweken waar
over de betaling loopt. De ze
geltjes zullen verkrijgbaar zijn bij de
postkantoren eu bij de kantoren der
Raden van Arbeid.
In de prakrijk zal "bet bij vaste ar
beiders wei veelvuldig voorkomen,
dat de kaart aan den patroon in be
waring wordt gegeven. 'Dit is geoor
loofd, mits de arbeider daarvan .een
eenvoudig bewijsje krijgt.
Op de rentekaart woirdt duidelijk
naam en woonplaats van den betrok
kene, alsmede den datum tot welken
d'e kaart geldig is, vermeld.
Is d'e geldigheidsduur verstreken of
de kaart vol, dan zendt men hem aan
den Raad van Arbeid binnen welks
sfebied men werkt en binnen enkel|et
•dag'en ontvangt men een nieuwe kaart,
terwijl in het rentefaoiekje dat aan ieder'
houder van een rentekaart 'eveneens
wordt uitgereikt, de totaalwaarde van
d'e ingeleverde kaart telkens wordt bij
geschreven.
Rortokosten behoeft men niet te pla
kten, men schrijve slechts op ide
daarvoor bestemde plaats op de en
veloppe „Uitvoering Verzekeringswet
ten" en daaronder naam en adres als
afzender.
N.B. Vragen, die na afloop dezjerl
artikelenreeks nog beantwoording
vereischen, kunnen worden opgezon
den aan den Raad van Arbeid te
Goes :en zullen zoo spoedig mogieljjik
woi'den beantwoord.
(Vervolg.)
Pi ede vap den Zeereerw'. Pater Arsenius
uit 'sHertogenbosch, over: liet Gods
dienstig Leven.
iWöt heeft hiet geklonken, gedreund door
het Land aldus begon de eerw. inleider
zijn rede het weprd. van protest van
Zeeuwsch-VIaanderen! Bij hiet heilloos, po
gen. om onze Zuidelijke 'broeders van ons
af te trekken, hebben we met hangen
blik u gadegeslagen, om te zien, wat
gij gingl doen
De woorden van Uw ouder Zeeu'wschen
dichter Valerius hebben we toit u gericht:
I
„Zeeuwsch-VIaanderen Iet ©p1 u saeck
sDe tijt en de (stond is- daer,
Opdat nu in den hoeck niet raeck
,U vrijheit, die yoprwoer
U ouders hebben dier gekocht
Met goet en Moet en leven
Zeeuwsch-VIaanderen blijft ons, Eeuwig
eeuvtig ons! Maar moogt ge nu gerust
naar uwe haardsteden wederkeerenlVeen,
want, nog hooger belangen staan op het
spell Het geesteljjk rijk uwer 'zielen wordt
bedreigd. En nu kom ik u spreken over
het Godsdienstig leven, de II. Familie,
Congregatie, Derde Orde, Eer en Deugd,
enz'.
Het godsdienstig leven is een eisch
van de mensehelijke rede, want door God
voortgebracht, zijn wij van naiuye van God
afhankelijke wezens. We moeten dus in
afhankelijkheid van God leven. En dit
beleekent: God dienen, godsdienstig leven.
Want de dienst van God verachten, is
zij'n natuur en verstand verkrachten.
Godsdienstig leven is het doel van ons
bestaan. Slaan we een eenvoudig cale-
chismusboekje open! Daar staat die een
voudige vraag en het eenvoudige ant
woord, waar geleerden na, lang dwalen
weer terugkeeren als de eeniget oplossing
van het wereld- en levensraadselWiji zjjn
op aarde om God te dienen.
Ziedaar de tweede reden, waarom wij als
eersten levensplicht God moeten dienen.
God' is aller oorsprong, God is aller eind
doel deze tweeledige waarheid zet er
twee pijlers aan de beide uiteinden v|an
den tjjd, waar heel de schiepipingsb'ouw
„op rust, waar elke levensbeschouwing op
rusten moet. Anders js het door da daad
zelf verkeerd, en moet die fout zich wre
ken, gelijk de geschiedenis der laatste tij-
den bewijst. Lotsverbetering, vredesconfe
rentie, vredespaleis Zonder de Kerk, zon
der den P.aus, Zonder' God', zondter Chris
tus Men ziet hel wat mensctbjen kun
nen daar staat het vredespaleis, als
een vredesparadoK.
Die wraak herhaalt Zich in het hart
van iederen mensch, diei God in zijn leven
uitschakelt.
Hier schilderde spr. een treffend mo
ment uit het leven van den gropten let
terkundige förgemsen, die door die be
schouwing van deze waarheid kwam tot
het leven voor God' en voor ons H. Ge-
loof.
,Uit deze waarheid, zoo. betoogde spr.
verder, volgt, dat ook het geluk van
den mensch ISlléén in het godsdienstig
leven is gelegen. Immers het is; eien al
ge,meene weit, dat iets eerst dan tojfc rust
komt, wanneer het 'tdoel van zijn be
staan heeft bereikt. Dat doel is God.
Hier ging spr. na het wanhopig pogen
der moderne geesten met hup. vergeefechi
zoeken naar een andere oplossing van de
groote levensvragen. Zij kometn tot twijfel
zucht en wanhoop1 en met Helena
Schwartz roepen zij uit: „Mijn God, ik
kan nie,l leven zonder God!"
Iedere mensch, die zlijh geluk huilen
God' en den Godsdienst zoekt, zoekt tever
geefs. Spr. schilderde de H. Augustinus
aan den oever der zee, vrede vragend,
totdat hij van de aaide en de sterren,
opstijgen moest naar God1, zionder Wien
ons hart onrustig is gelijk de magneet
naald, totdat Zij' wijst naar haar pool:
God!
Verder toonde spr. in den blreede aan,
dat Godsdienst niet in het verrichten van
uitwendige practijken moest bestaan, die
wel op zekere tijden worden beoefend,
maar geen verband houden met levens-
verbelering; geen statiejas, dien men nia
de kerk op den kapstok hangt om zijin
liberale frak weer aan te doen. Chris tem
zijn is gebaseerd' op de .Christelijke levens
beschouwing, is lid te zijn va,n de Kerk
van Christus, waarvan Christus het
Hoofd' en wij de ledematen zijn.
Na, een zakelijke uiteenzetting vian het
eigenlijke godsdienstige leven, liet spr.
zien, hoe verkeerd men doet door mee
te doen met de wereld, door voorliefde
voor neutraliteit.
Nu, riep spr. de mannen en vrouwen
van. Zeeuwsch-VIaanderen op; om met
do geestelijkheid te gaan samenwerken tot
verdieping van het Godsdienstig leven en
beval vooral aan de veelvuldige H. Com
munie, de gesloten retraite, atandsorgani-
satie, cursussen in Godsdienstleer, en
liturgie, maar bovenal de H. Familie en
Congregatie, Derde Orde; Voor Eer en
Deugd en alle andere Godsdienstige veree-
nigmgen. Hierna stelde spr. zijin co'n-,
clusiën aan de vergadering voor, die wij'
reeds in ons nummer van 24 Juli ver
meldden.
Rede van den .WelEdelgestr. heer B. Tb.
de Wolf uit Amsterdam, overPers
en Propaganda.
Spr. begon zijn rede met een Bijbelsch
verbaaiDe Israëlieten in handen der
Madionieten. De strijd ging om en voor
Jehova, en Gideon. Zoo moet ook hiet de
vies der propagandisten zijn: Voor God
en voor de door Hem gezondenen, voor
God en Zijne Kerk 1 De Gideonsbenden, de
uitgezoicbten, de dapperen, dat zijin de
propagandisten. Zijl zijn de. propagandis
ten voor Gods zaak. 'Propagandist te zijn
is een eeretaak. Wij leven thans niet meer
in 'zoo vervolgde spr. den tijd
van de overheersching der Madionieten.
Maar onze vijanden moderne kunst,
naaiklcujtuur, tooneel en bioscoop zjj'n
even talrijk als toen. 'De bestrijding der
vijanden en de strjjd vojor omzie beginselen
is dan ook geheel anders, vermoderniseerd
heet (bij: Propaganda. Overal wordt pro
paganda voor gevoerd: in de politiek, voor
de sociale beweging, vakbeweging, mid
denstandsorganisatie, jeugdorganisatie,
enz., tot zelfs voor sport, korf-, voetbal
bonden enz. In den groothandel noemt,
men hel reclame. Spr. liet hiier duidelijk
het verschil Zien tusschen propaganda
iets heiligs en reclame. 'De machtigste
propagandaorganisatie bezit de R.-K. Kerk
in haar „Congregatie dö Propaganda (Fi
de". Zij is het fundament der Kerk. Spr.
wijdde bier in den breede uiteen over de
eenheid der R.-K. Kerk, door vele anders
denkenden bewonderd, geprezen eu be
nijd. De steun voor die eenheid is de
„Comgregatio de Propaganda Fide". Spr.
vergeleek de leeken-proipagandisten
apostelen zonder kruin en zonder' toog
met de pioniers der propaganda, de mis
sionarissen. De propagandisten moeten de
propaganda voeren als Rome. Spr. stond
uitvoerig stil bij de propagandisten en
Gods Kerk-missionarissen, liefdezusters,
handelende Zonder eigenbelang.
De politiek mag niet als een nevenzaak
behandeld worden. Ziet naar (het sterke
Katholieke Dnitschiand 1 Wij' lieten vroe
ger de politiek over aan de liberalen
en waren nog blij,dat we geduld werden.
Thans is het goeddeels ander», maar het
moet geheel anders worden. ,Wjji moeten
eerst mannen van beginselen, van diepe
godsdienstige overtuiging hebben. Het
moet nit zijn met de minderwaardigheid
der Katholieken. Neutraliteit brengt altijd
een groote teleurstelling, een leegte1. Alle
K atholieken zijn aangewezen, propagan
dist te zijn. Onze heerlijke idealen bren
gen ons er toe, ze openlijk te belijden
en te verdedigen waar ze worden aan
gevallen. Thans is weer eens de krachlt
der R. K. Kerk gebleken, in den alles
verwoestenden, vierjarigen wereldstrijd.
Ongeschonden staat de Kerk daar nog,
immer jong! Ziet het gesukkel van een
andere organisatie, die z.ich ook inter
nationaal noemt! Geboren in September
1864 stierf zij' reeds Augustus 1914, zom
der het voorrecht te hebben gehad Abra
ham te zienl Spr. ging nu de ©orzaken
Welk weder zullen we hebben?
Verwachting tot den avonjd van 2 Aug.
Meest matige Zuidelijke tot Westelijken
wind, betrokken tot zwaarbewolkt met
opklaringen, weinig of geen regen. Iets
zachter.
na, waarom er ook nog onder ons
zpoveel lauwen worden gevonden an
toonde ons als afschrikwekkend voorbeeld
het onverschillige Frankrijk! Ook het
praatje „Godsdienst is privaatzaak",
maakte spr. af, door n.l. te wijzen op
ons aller bestemming. Zonder godsdienst
Ook geen goede propaganda,. Die gods
dienst leerden we als kind op moeders
schoot, als leerling op onze Katholieke
scholen, als lid van eeii Katholieke: ver-
eeniging. Andersdenkenden benijden onze
geestdrift. Maar wij antwoorden hun: Dit
danken wij aa,n oms Roomsch geloof! De
propaganda snoert den brutalen spotters
den mond; zij wekt onverschilligen op
uit hun dommel, spoort de ijverigen aan
tot heerlijk loonende geestdrift en groo-
len moedPropagandist te zijn is een
eeretaak. Maar het is ook een eer te
kunnen zeggen: Ik behoor tot de R.-K.
Kerk.
Spr. toonde nu in den breede aan
hoe de propaganda, moet worden get--
voerd' en stelde onze groote mannen als
voorbeeld: Dr. Schaapman, Mr. Alberse,
Mr. van Wijnbergen, Kolkman, etc.
De voornaamste propaganda betreft de
Pers.; zij is de Koningin der wereld,
volgens Z. H. Paus Pius X. Hebt gij de
Pers, gij hebt de meeningen. Spr. wees
hier op het groote belang van een krach
tige Katholieke Pers. Hij' wees, er op;
welk' nu,t, maar ook welk kwaad de slechte
pers kan stichten. Ziet naar de Duitsche
socialistische pers. Ook van onze tegen
standers kunnen wij leeran. S,pr. soimt
nu de slechte en de neutrale pers op
uit ons land. Spr. wijst-op de uitspraken
van Paus en Bisschoppen omtrent die
pers. Steunt daarom de eigen, Katholiek#
met uw abonnement, met uwe adver-
tontie's. De ijlver en toewijding van hen,
dje deze krant besturen, de steun der
geestelijke overheid en de aanmoediging
van den Bisschop zijn er borg voor, dat
door uw steun de Roomsche krant een
hooge- vluohlt zal nemen. Raiarom ont-
breke in geen Katholiek gezin een Room
sche krant. Spr. eindigde met den wensch;
dat van uil het bestuur biimenkorl deze
glorievolle verklaring zal komen: De Ka
tholieken van Zeeuwschi-Vlaiaaderen zijn
allen ahopné van een Katholiek blad.
De neutrale pers heeft in (bet Katholiek
gezin afgedaan
Oostenrijk en de vrede.
Woensdag was de termijn-vaii-tien-
'dagen verstreken, welke aan de
Duitsch-Oo'stenrijksche delegatie ouder
Renner gelaten was, om haar aan- of
opmerkingen te doen hooren over het
vredesverdrag, door de geallieerden
haar voorgelegd.
Op hei laatste «ogenblik is intu,s-
schen aan de delegatie op. haar ver-
koek een uitstel van 7 dagen toege
staan, zoodal. Renner gelegenheid,
heeft nog enkele krachtige pogingen
te wagen, om het hart der geallieerden
te verteederen.
Te Weenen schijnt men er goede
hoop op te hebben, dat door de dele
gatie ten slotte toch nog belangrijke
concessies verkregen zullen kunnen
worden en dat het vredesverdrag in
aanmei'kelijk-milderen vorm ondertee
kend kan w.orden. (Mshode.)
De opperste Raad.
PARIJS, 30 Juli. (N.T.A.) Draadloos
uit Lyon. De opperste raad kwam
Woensdagmiddag Injeen en zette de
beraadslagingen voort over de terri
toriale en andere bepalingen, voor jhet
vredesverdrag, tusschen Bulgarije en
'de geallieerde mogendheden. De dis
cussies liepen voornamelijk over de
argumenten, waarmede Venizelos den
Vorigen dag zijn betoog o ver de Griek-
scihe aansprakenop Thracië verde-
(digde.