laai.
Schoenwerk
BRESKENS. C. DIELEMAN.
CONFECTIE EN &0EBEEEN
PETTEN EN HOEDEN,
October 1300 tot eb met Maart 1901.
Portret-, Poësy-, Plak- en
Brief kaart-Albums.
Heeren-, Jongens- en Kindeicostumes,
Nedeilandsctie Zuid-Afrikaansche Fiemie-Loteiij,
tooiootiist
Van Houtens Cacao
„de Vlaamsche Gazet"
TE KOOP,
Wagen-, Leder
en Hoefsmeer
EENE NETTE COLLECTIE
Vervoermiddelen
Het DIJKBESTUUR
ran het Waterschap
(Jruede en Baatisl is voornemens om
op
Vrijdag 1» Maart 1901,
des namiddags te 2 ure, ter na te
melden plaatsen, in het openhaar te
verkoopeu
EENE PARTIJ
en 41 (lito Tronken,
alles liggende en staande op den
Sint-Baafsdijk, den Ringdijk en
den Geuzcndijk.
Vergaderplaats nabij de woning
van Jacob Hkulb.
ZEGT HET VOORT.
In de grijze Oudheid waren
WIJN en APPELWIJN de meest
gewilde dranken, maar dank zij
ontwikkeling en wetenschap is te-
genwoordig de bevoorrechte drank
drink-Chncolaad, zonder andere ver
menging.
van A. Dili ESSEN, veikijgbaar
bij 1. BRAKMAN-üe Smit te Bres-
kens.
Aoordbrabanlsch
bij A. J. TELLIER, Schoenmaker
en Winkelier te Grokdk, (achter
de kerk.)
J. 1>Ï3 HtLIaF.
Itijwielluuiilrhinr en ISomls-rij
wielhersteller,
IS reskens.
HEEFT VOORHANDEN:
Mest rieken met en zonder steel,
Ballast-, Polder- Stalschoppen (ook
zonder steel), Peerieken en Pee
stekers.
Mede te bekomen:
Nieuwst en meest verbeterde
Naaimachines.
Decimaal- en Toonbankbasculen,
IJzeren en Koperen Gewichten,
Ledikanten en Wiegen, Haarden
en KachelsDakramen,
Veevoeder-Fornuizen, Waterfilters,
Vogelkooien, verder alles wat tot
het Koper-, Ijzer- en Blikwerk
behoort.
I* IJ I K
te bekomen bij
A. BOSSCHAART,
G r o e d e.
VAN BRUSSEL-
Dagblad voor Zuid- en
Noord-Nederland.
Oplaag 75000 Exemplaren.
Abonnement voor Nederland
f 10 per jaar.
Verkrijgbaar bij alle Kiosken en
Spoorweguockliandtls h 5 ceilt. per
nummer.
Bureel voor N. Neder!.: Keizersgr.
251, Amsterdam.
Voorhanden
GROOTE VOORRAAD
Stoffen en Stalen, Fronts en Dassen
en voorts alles wat bij een nette kleeding behoort.
RUIME KEUZE
waaronder ook Transvaalscll model.
Gebrs. ERASMUS.
MolenstraatGroede.
De Directie van bovengenoemde Loterij, waar
van de netto opbrengst strekt ten bate der
verminkten en achtergebleven betrekkingen van
in den Z.-Afr. oorlog gevallen Burgersgeeft
kennis, dat de trekking zal plaats hebben den
30en MAART a.s., en dat in den Boekhandel
van C. DIELEMAN te Bueskens nog te be
komen zijn Meele iLOTlüJV h f 10.hal
ve a f 5.en kwart k i 2.50.
steedsfgebruikt.
Ter tegemoetkoming aan
veler verlangen, worden de
balken in overeenstem
ming met het hooger weer
den zwaren grond, zwaarder
ploeg mede alleszins doelmatiger
ingericht.
Bij deze Ploegen kunnen op verlangen ook onder-
groilds-scliarrcil geleverd worden, die ook tevens
aan de reeds door ons afgeleverde, kunnen bevestigd
worden.
J. C. Olt\i:iJS. Brcskens.
standsvermogen in
gemaakt, en de
V lissingeuRoozrndaalRotti rdam.
Van lissingeu 6.17 7.— 9.15 1.07 4.30
6.45 7.13 7.35
te Roozendaal 8.06 8.17 11.15 3.10 6.20
7.50 8.30 9.40
te Rotterdam 9.33 9.33 12.35 4.31 8.18
9.43 11.26
Van Rotterdam 4.30 8.11 8.58 11.23 2.22
5.44 7.47
Van Roozendaal 6.50 9.27 10.21 1.28 4.10
7.40
te Vlissingen 9.02 11.18 11.46 3,23 6.12
9.43 10.36
Stoomtram VlissingenMiddelburg
aansluitende op de Prov. Stoomboot.
Van Vlissingen 9.30 11.11.45 12.30 1.15
2.— 2.45 3.30 4.15 5.10 5.55 6.55 7.45 8.80
Van Middelburg C.23 8.45 10.15 11.60 12.35
1.20 2.05 2.50 3.35 4.20 5.15 6.—
Stoomtram-Maatschappij
Breskem-Maldegliein
Dienstregeling van 1 Oct. 1900.
Breskens 1
Groede
Sclioondyke
Oostburg
Draaibrug
6 23 8 25 10 34 1 18 4 15 7 05
6 35 8 37 1046 1 30 4 27 715
6 48 8 50 1059 1 43 4 40 7 27
7 10 9 10 11 24 2 08 5 03 7 49
7 30 9 30 11 46 2 31 523 810
V.
Aarden burg
Eede
Struobrugge ID. S,) 6 56
Maldcghem a. 711
5 51 613
5 48 630
644
8 32
848
900
910
922
Maldeghcm
Stroobrngge
Eedo (D. S.)
Aardenburg
Draaibrug a
o
Oostburg
Schoondyke
Groede
Breskens i
7 42 10 00
7 54 1015
8 05 10 30
5 51 817 1043
608 8 32 1100
6 50 8 47 1106
710 910 1124
7 30 9 30 1150
7 42 9 40 1203
7 53 9 50 1215
1151 2 37 530
12 06 2 54 5 46
12 19 3 08 5 58
12 30 3 23 610
12 42 3 38 6 25
1 38 4 32 710
1 50 4 44 7 25
205 4 56 7 37
2 18 5 07 7 49
234 5 23 8 06
2 40 530 812
3 00 5 50 8 32
320 6 10 8 52
333 6 23 9 05
345 6 35 9 15
815
832
Draaibrug V 5.31 6 09 7 35 9 37 11 07 11 51 2 35 5 33 815
Sluis a. 548 626 752 954 1124 1208 249 548 832
Sluis V. 551 629 8 10 1043 1129 2 10 5 06 7 48 8 35
Draaibrug a. 6 08 6 48 8 27 1100 1146 2 27 5 23 6 05 8 05
West-Europeesche of Spoortijd.
Uren van vertrek
gedurende de maanden
DAGELIJKS:
Van Vlissingen naar Breskens vin. 5.00 7.30 9.30 vm. 11.55a
nm. 3 305)
van Breskens naar vlissingen vin. 5 30 8 00 10— nm 12 20a
nm. 3 55
Woensdag
van Ter Neuzen naar Borsele vm. 5.— 7 30d> vm 10 25 nm 1 55
van Borsele naar vlissingen vm 5 20 7 50et) vm 10 45 nm 215
van vlissingen naar Borsele vm 6 10c 9 lüd e vm 11 55 nm 3 306
van BoiBele naar Ter Neuzen vm 6 30c e nm 12 15 nm 3 50
van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm 810
Hoedekenskerke naar Ter Neuzen .8 40
Deze reizen worden des Zondags niet gemaakt.
By vertraging van trein 3 23 wacht de boot van 330
naar Breskens en Ter Neuzen hoogstens 16 min.
Des Woensdags en Zondag vertrekt de boot van 6 10
van vlissingen naar Borsele en Ier Neuzen om 6 50.
Deze reizen worden des Zondags en Woensdags niet
gemaakt.
Op deze reiB wordt te Borsele niet aangelegd,