laai. Schoenwerk BRESKENS. C. DIELEMAN. CONFECTIE EN &0EBEEEN PETTEN EN HOEDEN, October 1300 tot eb met Maart 1901. Portret-, Poësy-, Plak- en Brief kaart-Albums. Heeren-, Jongens- en Kindeicostumes, Nedeilandsctie Zuid-Afrikaansche Fiemie-Loteiij, tooiootiist Van Houtens Cacao „de Vlaamsche Gazet" TE KOOP, Wagen-, Leder en Hoefsmeer EENE NETTE COLLECTIE Vervoermiddelen Het DIJKBESTUUR ran het Waterschap (Jruede en Baatisl is voornemens om op Vrijdag 1» Maart 1901, des namiddags te 2 ure, ter na te melden plaatsen, in het openhaar te verkoopeu EENE PARTIJ en 41 (lito Tronken, alles liggende en staande op den Sint-Baafsdijk, den Ringdijk en den Geuzcndijk. Vergaderplaats nabij de woning van Jacob Hkulb. ZEGT HET VOORT. In de grijze Oudheid waren WIJN en APPELWIJN de meest gewilde dranken, maar dank zij ontwikkeling en wetenschap is te- genwoordig de bevoorrechte drank drink-Chncolaad, zonder andere ver menging. van A. Dili ESSEN, veikijgbaar bij 1. BRAKMAN-üe Smit te Bres- kens. Aoordbrabanlsch bij A. J. TELLIER, Schoenmaker en Winkelier te Grokdk, (achter de kerk.) J. 1>Ï3 HtLIaF. Itijwielluuiilrhinr en ISomls-rij wielhersteller, IS reskens. HEEFT VOORHANDEN: Mest rieken met en zonder steel, Ballast-, Polder- Stalschoppen (ook zonder steel), Peerieken en Pee stekers. Mede te bekomen: Nieuwst en meest verbeterde Naaimachines. Decimaal- en Toonbankbasculen, IJzeren en Koperen Gewichten, Ledikanten en Wiegen, Haarden en KachelsDakramen, Veevoeder-Fornuizen, Waterfilters, Vogelkooien, verder alles wat tot het Koper-, Ijzer- en Blikwerk behoort. I* IJ I K te bekomen bij A. BOSSCHAART, G r o e d e. VAN BRUSSEL- Dagblad voor Zuid- en Noord-Nederland. Oplaag 75000 Exemplaren. Abonnement voor Nederland f 10 per jaar. Verkrijgbaar bij alle Kiosken en Spoorweguockliandtls h 5 ceilt. per nummer. Bureel voor N. Neder!.: Keizersgr. 251, Amsterdam. Voorhanden GROOTE VOORRAAD Stoffen en Stalen, Fronts en Dassen en voorts alles wat bij een nette kleeding behoort. RUIME KEUZE waaronder ook Transvaalscll model. Gebrs. ERASMUS. MolenstraatGroede. De Directie van bovengenoemde Loterij, waar van de netto opbrengst strekt ten bate der verminkten en achtergebleven betrekkingen van in den Z.-Afr. oorlog gevallen Burgersgeeft kennis, dat de trekking zal plaats hebben den 30en MAART a.s., en dat in den Boekhandel van C. DIELEMAN te Bueskens nog te be komen zijn Meele iLOTlüJV h f 10.hal ve a f 5.en kwart k i 2.50. steedsfgebruikt. Ter tegemoetkoming aan veler verlangen, worden de balken in overeenstem ming met het hooger weer den zwaren grond, zwaarder ploeg mede alleszins doelmatiger ingericht. Bij deze Ploegen kunnen op verlangen ook onder- groilds-scliarrcil geleverd worden, die ook tevens aan de reeds door ons afgeleverde, kunnen bevestigd worden. J. C. Olt\i:iJS. Brcskens. standsvermogen in gemaakt, en de V lissingeuRoozrndaalRotti rdam. Van lissingeu 6.17 7.— 9.15 1.07 4.30 6.45 7.13 7.35 te Roozendaal 8.06 8.17 11.15 3.10 6.20 7.50 8.30 9.40 te Rotterdam 9.33 9.33 12.35 4.31 8.18 9.43 11.26 Van Rotterdam 4.30 8.11 8.58 11.23 2.22 5.44 7.47 Van Roozendaal 6.50 9.27 10.21 1.28 4.10 7.40 te Vlissingen 9.02 11.18 11.46 3,23 6.12 9.43 10.36 Stoomtram VlissingenMiddelburg aansluitende op de Prov. Stoomboot. Van Vlissingen 9.30 11.11.45 12.30 1.15 2.— 2.45 3.30 4.15 5.10 5.55 6.55 7.45 8.80 Van Middelburg C.23 8.45 10.15 11.60 12.35 1.20 2.05 2.50 3.35 4.20 5.15 6.— Stoomtram-Maatschappij Breskem-Maldegliein Dienstregeling van 1 Oct. 1900. Breskens 1 Groede Sclioondyke Oostburg Draaibrug 6 23 8 25 10 34 1 18 4 15 7 05 6 35 8 37 1046 1 30 4 27 715 6 48 8 50 1059 1 43 4 40 7 27 7 10 9 10 11 24 2 08 5 03 7 49 7 30 9 30 11 46 2 31 523 810 V. Aarden burg Eede Struobrugge ID. S,) 6 56 Maldcghem a. 711 5 51 613 5 48 630 644 8 32 848 900 910 922 Maldeghcm Stroobrngge Eedo (D. S.) Aardenburg Draaibrug a o Oostburg Schoondyke Groede Breskens i 7 42 10 00 7 54 1015 8 05 10 30 5 51 817 1043 608 8 32 1100 6 50 8 47 1106 710 910 1124 7 30 9 30 1150 7 42 9 40 1203 7 53 9 50 1215 1151 2 37 530 12 06 2 54 5 46 12 19 3 08 5 58 12 30 3 23 610 12 42 3 38 6 25 1 38 4 32 710 1 50 4 44 7 25 205 4 56 7 37 2 18 5 07 7 49 234 5 23 8 06 2 40 530 812 3 00 5 50 8 32 320 6 10 8 52 333 6 23 9 05 345 6 35 9 15 815 832 Draaibrug V 5.31 6 09 7 35 9 37 11 07 11 51 2 35 5 33 815 Sluis a. 548 626 752 954 1124 1208 249 548 832 Sluis V. 551 629 8 10 1043 1129 2 10 5 06 7 48 8 35 Draaibrug a. 6 08 6 48 8 27 1100 1146 2 27 5 23 6 05 8 05 West-Europeesche of Spoortijd. Uren van vertrek gedurende de maanden DAGELIJKS: Van Vlissingen naar Breskens vin. 5.00 7.30 9.30 vm. 11.55a nm. 3 305) van Breskens naar vlissingen vin. 5 30 8 00 10— nm 12 20a nm. 3 55 Woensdag van Ter Neuzen naar Borsele vm. 5.— 7 30d> vm 10 25 nm 1 55 van Borsele naar vlissingen vm 5 20 7 50et) vm 10 45 nm 215 van vlissingen naar Borsele vm 6 10c 9 lüd e vm 11 55 nm 3 306 van BoiBele naar Ter Neuzen vm 6 30c e nm 12 15 nm 3 50 van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm 810 Hoedekenskerke naar Ter Neuzen .8 40 Deze reizen worden des Zondags niet gemaakt. By vertraging van trein 3 23 wacht de boot van 330 naar Breskens en Ter Neuzen hoogstens 16 min. Des Woensdags en Zondag vertrekt de boot van 6 10 van vlissingen naar Borsele en Ier Neuzen om 6 50. Deze reizen worden des Zondags en Woensdags niet gemaakt. Op deze reiB wordt te Borsele niet aangelegd,

Krantenbank Zeeland

Nieuwsblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1901 | | pagina 4