Briefkaarten
Vai Mi's Cacao,
WIEDMA CHINES
Gappons-Floegcii
Te
DE GRAPPIGE KOMIEK.
STÜB
EN SULTANE-ZEE?
Voorhanden:
Wagen-, Leder
en Hoefsmeer
Firma Wed. J. C. Massee Sf Zoon
GOES.
P. J. Roggeband, IJzendijke.
Huismoeders
Wie een rijke keuze
Y ervoermiddelen
BreslienS'Maldegliem.
Sti
Mei—October 1900.
Graanvorken, Mestrieken uiet en
zonder steel, Sikkels, Bnllastschop-
pen, Poldersclioppen, Stalschoppen
(ook zonder steel)Afmaakdraad
Prikkeldraad, Vleclitdaad, Krammen,
Nieuwst en meest verbeterde Naai
machines. Decimaal- en Toonbank-
basculen, IJzeren en Koperen Ge
wichten, Ledikanten en Wiegen
Haarden en KachelsDakramen
Veevoeder-FornuizenWaterfilters,
Vogelkooien, verder alles wat tot
het Koper-, Ijzer- en Blikwerk
behoort.
Dit alles is te koop bij den Rij
wielhandelaar, tevens Itoiiils-rij-
wielhersteller,
J. IMS IHJEEIJ,
Breskens.
Algemeen gunstig is hel oordeel
omtrent
in het gebruik niet duur een halve
Kilo is voldoende voor 80 a 100
koppen. De beste is VAN HOU-
TliN'S CHOCOLA DB. Op reis of
uitstapjes bewijst ze goede diensten.
II a it d e 1 in:
Gerstebier, Frambozen-,
Citroenlimonade enz.
RRAKNA\'-De Smit, Bresken
PUIK
te bekomen bij
A. BOSSCHAART,
G r o e d e.
leveren met succes
voor paarden- en handkracht.
SUIKERBIETEN, BOONEN enz. worden hiermede goed en vlug
bewerkt. Een man wiedt met de handwiedmachine ongeveer 700 roeden
per dag.
Deze machines worden steeds op proef geleverd.
"Voor information wende men zich steeds tot onzen vertegenwoordiger
den Heer
standsvermogen in den
gemaakt, en de ploeg
ingericht.
Alle onderdeelen zijn
steeds gebruikt.
Ter tegemoetkoming aan
veler verlangen, worden de
balken in overeenstem
ming met het hooger weer-
zwaren grond, zwaarder
mede alleszins doelmatiger
voortdurend verkrijgbaar bij
J. C. OinilLIN, llreskens.
t
met gezichten van Bres/eens,
naai de nieuwste fotografiëu.
C. DIELEMAN,
Breskens
Proeven genomen met verschillen
de soorten SA IJ ET hebben het re
sultaat opgeleverd, dat
de Olifants-saijet de
sterkste en voordeelig
ste in het verwerken
is. Men lette op dat
iedere knot voorzien
zij van nevenstaand gedeponeerd han
dels-merk.
grappige voordrachten wil bezitten, bestcllc liet,
Vroolijke Voordrachteiihoek
bevattende eene groote verzameling
komieke scènes, coupletten, vroolijke voordrachten, enz.
INHOUD De stille verklikker. Het geheim. Mijn vrouw is
weg. De reis door de wereld. Mijn avontuur in Amsterdam.
Een voor beiden. De koetsier. Als ik kiezen mocht. Een ver
gissing. De bedrieger bedrogen. De gulzigaard. Mijn eerste
kermispret. Het toppunt van verstrooidheid. Een trouwpartij met
hindernissen. Bruin brood. Mijn lieve schoonmama. Eén week
gehuwd. Mijn trouwe vrienden. Haast je niet. Influenza.
De barbier. Nu weet ik nog meer. Manus de windzak. Vergis
sen is inenschelijk. Eau toerist. De brievenbesteller. Een uit-
ï.oodiging. De wraak vau Jochem.
Prijs van het geheele boek franco per post 55 cents. Na inzending
van het bedrag per-postwissel of van 11 postzegels h 5 cent wordt het
direct franco toegezonden door
J. D. DIJK, Uitgever, Groningen,
Xieuwe Kijk-iu-'t Jatstraat 63.
'aan s C li i 1V e r S gesneden, en dit met warm
water in een overdekten pot tot een pap opge
lost, is niet alleen beter, doch ook veel g O e tl-
kooper dan elke andere zachte zeep.
KAC1ITE KEEP zóó gemaakt, kost
slechts 4 a 5 et. per pond.
Sluiting der 7de premieverdeeling Januari a. s.
Bewaart uw strookjes.
VlissingenRoozendaalBotterdam.
Van Vlissingen 6.17 7.9.15 1.07 4.80
6.45 7.13 7.85
te Roozendaal 8.05 8.17 11.15 3.10 6.20
7.50 8.80 9.40
te Rotterdam 9.37 9.37 12.35 4.35 8.18
9.43 11.29
Van Rotterdam 4.30 8.14 8.58 11.23 2.23
5.51 7.45 8.47
Van Roozendaal 6.50 9.16 9.27 10.21 1.28
4.10 7.40 9.14
te Vlissingen 9.02 10.20 11.18 11.46 3,28
6.12 9.43 10.86
Stoomtram VlissingenMiddelburg
aansluitende op de Prov. Stoomboot.
Van Vlissingen 9.30 11.11.45 12.80 1.15
2.— 2.45 3.80 4.15 5.10 5.55 6.55 7.45 8.30
Van Middelburg 6.23 8.45 10.15 11.50 12.35
1.20 2.05 2.50 3.35 4.20 5.15 6.—
Stoomtram-Maatschappij
Dienstregeling van 1 Mei 1900.
Breskens
V.
6 23
3 25 1037 1 18 415 713
Groede
6 35 8 37 1050 1 30 4 27 7 25
Schoondijke
6 48
350 1103 1 43 4 40 7 38
Oostburg
710
)10 1128 208 503 803
Draaibrug
a.
730
30 1146 2 31 523 8 21
V.
5 31 613
832
1151 2 37 5 30 8 28
Aarden burg
5 48 6 30
848
12 06 2 54 5 46 8 45
Eede
644
900
1219 3 08
558
Struobrugge ID.
S.) 6 56
910
12 30 3 23 610
Maldeghem
a.
711
922
12 42 3 38
625
Maldeghem
V.
7 42 10 00
1 38 4 32
832
Stroobrugge
7 54 10 15
150 4 44
844
Eede (D. S.)
805 1030
205 456
855
Aardenburg
5 51 8 17 10 45
218 5 08
907
Draaibrug
a.
608 832 1102
234 523
9 24
V.
650 8 47
1110
2 40 5 28
930
Oostburg
7 10 9 10 11 28
300 5 51
948
Schoondij/co
7 30 9 30 1150
320 611
1008
Groede
7 42 9 40 1203
3&3 624
1021
Breskens
a
7 53 9 50 1215
3 45 6 36
1033
Draaibrug V 531 609 7 35 9 35 11 12 11 51 2 35 533 824 925
Sluis a. 548 6 26 7 52 9 52 11 27 1208 2 49 5 48 8 41 940
Sluis V. 551 629 810 1055 1129 210 5 06 8 03 9 05 9 45
Draaibrug a. 6 08 6 46 8 27 1109 1146 2 27 5 23 8 20 9 22 10
West-Europeesche of Spoortijd.
DAGELIJKS:
Van Vlissingen naar Breskens vm. 5.00 7.30 9.30 vm. 11.56a
nm 3 15 nm 6.206)
Van Breskens naar vlissingen vm. 5 30 8 00 10— nm 12 20a^
nm. 3 50 nm. 650
van Ter Neuzen naar Borsele vm. 5.7 30d) vm 10 25 nm 155a
nm. 4.45
van Borsele naar vlissingen vm 5 20 7 50d) vm 10 45 nm 215a
nm. 505
van vlissingen naar Borsele vm 6 10c 9 10d e vm 11 55a nm 3 30
nm 6 206/
van Borsele naar Ter Neuzen vm 6 30c e nm 12 15a nm 3 50
nm 6 40f
vau Ter Neuzen naar Hoedekenskcrke vm 810
Woensdag
Hoedokenskerke naar Ter Neuzon B 840
a Deze reizen worden des Zondags niet gemaakt.
6 B\j v: yraging van trein 612 wacht de boot van 6 20
'naa /reskens hoogstens 30 en naar Borssclen en
Ter Neuzon hoogstens 15 minuten.
e Des Woensdags vertrekt de boot van 6 lö van vlissin
gen naar Borsele en Ter Neuzen om 6 50.
d Deze reizen worden des Woensdags niet gemaakt.
e Op deze reis wordt te Borsele niet aangelegd.
t Des Zondags wordt op deze reis te Borselen nie t
aangelegd.