mmmimm- maatschappij
J. DUVAL,
Notitie- en
A.
Puike nienwe Aardappelen,
Nieuwe ZOUTEVISCH,
Bel M SPOORBOEKJE
Confectie-Magazijn
StiiMitisl o|i Wear-Mel
Algemeene Nederlandsche Onderlinge
fi. H. landbouwers!
it
Cap|»«iis-l'l«egcn
Jac. Verschel ling te Breskens
TE DORDRECHT,
opgericht in 189 3.
De Maatschappij verzekert Veld- en Tuingewassen,
Ooit, Bloemen, Kasramen, Bosschen, Hakhout, Grien
den enz.
De Maatschappij, zijnde de eerste en oudste uit
sluitend werkende over geheel Nederland is inge
richt op coöperatieven grondslag, werkt zuiver on
derling; hoe meer deelname des te minder kosten.
Inlichtingen bij de Correspondenten de heeren P.
W. MAARLEVELD te Biervliet, E. JANSSENS te
Groede, JAC. J. RISSEEUW te OostburgJ. NOEST
Jz. te Sluis en C. VAN GASSEN-Pauwels te
Sint Jamteen.
Waar de Maatschappij niet vertegenwoordigd is,
worden Correspondenten gevraagd.
Tandarts
Coosje Buskenstraat K>2,
vMssimoKar.
Voorhanden
Copieboekcn.
"V o e r t
BOVINE.
Dit gebruikt als kracht-
voeder voor paarden en
rundvee voldoet uitstekend;
vooral bij het fokken van
kalveren is bovilie-kal-
veriueel onmisbaar.
Boterkleurse
Ad verten tien ter
plaatsing in dit
Blad kunnen te Schoon-
diikk besteld worden bij
J. TAK, Boekhandel.
bij H. KE SMET,
50 cent per H.G.
Zomerdienst 1900
a 10 c e n t s,
Huismoeders
Gebrs. erasmus
Molenstraat, Groede.
RUIME SORTEERING
Voörtsde alom bekende eigengemaakte lionibazij-
nen Cioederen, zooais paletots, mouwvesten en
Eenegroote sorteering
tandsvermogen in
gemaakt, en de
ingericht.
Alle onderdeelen
steeds gebruikt.
Ter tegemoetkoming aan
veler verlangen, worden de
balken in overeenstem
ming met het hooger weer-
zwaren grond, zwaarder
mede alleszins doelmatiger
zijn voortdurend verkrijgbaar bij
J. C. tOIt.YEEIS, Krenken*.
JV ervoermiddelen.
Stoomtram-Maatschappij
Breskens-Maldegliem
West-Europcesche of Spoortijd.
Mei—October 1900.
IN DEN CONFECTIE-HANDEL VAN
z ij n ruim voorhanden
Heeren-, Jongens- en Kinder-costumes, Colberts, .las
sen, en Vesten, alles op maat.
Groote sorteerins
HOEDEN en PETTEN, Mans-, Jongens- en Meisjes-STROOTIOEDEN,
welke laatste naar verkiezing opgelegd en onopgtkgd.
Laatste modellen. Concurreerende. prijzen.
Aan hetzelfde adres terstond 2 KlecrintikerskuctdUs gevraagd.
fëekuren dagelijks (behalve Za
terdag en 'Zondag) van 94 UUI'.
C. DIELEMAN, Breskens.
Aanbevelend
bij J. C. CORN KLIS, Ie 13 i
keus.
tv
te Oostburg.
e. ross, Breskens.
DIELEMAR,
verkrijgbaar bij
Breskens.
C.
Proeven genomen inet verschillen
de soorten SAIJET hebben het re
sultaat opgeleverd, dat
de Olifaiits-saijet de
sterkste en voordeelig
ste in het verwerken
is. Men lette op dat
iedere knot voorzien
zij van nevenstaand gedeponeerd han
dels-merk.
Heeren-, Jongens- en Kinder-Costumes; Demisaissons,
Colberts, Jassen, Broeken en Vesten in soorten en prijzen.
Sporthemden en Truien, Borstrokken, Ouderbroeken, Blauwe en Witte
Hemden en Overhemden, Schabben, Markt- en Bnndkielen, Oliejassen
en Broeken.
BROEKEN, enz. enz.
Voorts Hoeden, Petten, Fronts en Dassen en verder wat tot de
nette Mans- en Jongenskleeding behoort.
Vlissingen—RoozendaalRotterdam.
Van Vlissingen 6.17 7.9.15 1.07 4.30
6.45 7.13 7.35
te Roozendaal 8.05 8.17 11.15 3.10 6.20
7.50 8.30 9.40
te Rotterdam 9.37 9.37 12.35 4.35 8.18
9.43 11.29
Van Rotterdam 4,30 8.14 8.58 11.23 2.23
6.51 7.45 8.47
Van Roozendaal 6.50 9.16 9.27 10.21 1.28
4.10 7.40 9.14
te Vlissingen 9.02 10.20 11.18 11.46 3,23
6.12 9.43 10.36
Stoomtram VlissingenMiddelburg
aansluitende op de Prov. Stoombout.
Van Vlissingen 9.30 11.11.45 12.30 1.15
2.— 2.45 3.30 4.15 5.10 5.55 6.55 7.45 8.30
Van Middelburg 6.23 8.45 10.15 11.50 12.35
1.20 2.05 2.50 3,85 4.20 5.15 6.—
Dienstregeling van 1 Jlel 1900.
Breskens y
Groede
Schoondyke
Oostburg
Draaibrug
6 23 8 25 1037 1 18 4 15
635 8 37 1050 1 30 4 27
6 48 850 1103 1 43 4 40
7 10 910 1128 2 08 5 03
7 30 9 30 1146 2 31 523
713
7 25
738
803
821
V.
5 31 613
5 48 6 30
6 44
Aardenburg
Eedo
Stroobrugge fD. S,) 6 56
Maldcghem a. 711
8 32
8 48
9u0
9 10
9 22
Maldeghem v.
Stroobruggo
Eede (D. S.)
Aardenburg
Draaibrug i
Oostburg
Schoondy/ce
Groede
7 42 10 00
7 54 10 15
805 1030
551 817 1045
608 8 32 1102
6 50 8 47 11 10
710 910 1128
7 30 930 1150
742 9 40 1203
11 51 2 37 5 30
12 00 2 54 5 46
12 19 3 08 5 58
12 30 3 23 610
12 42 3 38 6 25
1 38 4 32
130 4 44
205 4 56
218 508
234 523
240 528
3 00 5 51
320 611
3 33 6 24
3 45 6 36
832
8 44
855
907
9 24
930
948
1008
10 21
1033
Breskcn9 a 7 53 9 50 1215
Draaibrug V 531 6 09 7 35 9 35 11 12 11 51 2 35 5 33 8 24 9 25
Sluis a. 548 6 26 7 52 9 52 1127 1208 2 49 6 48 8 41 940
Sluis V. 551 629 810 1055 11 29 210 506 803 905 9 45
Draaibrug a. 608 646 827 U0& 11 46 2 27 5 23 8 20 9 22 10
DAGELIJKS:
Yan Vlissingen naar Breskens vm. 5.00 7.30 9.30 vm. 11.55a
nm. 3 15 nm 6.20b)
van Breskens naar vlissingen vm. 5 30 8 00 10— nm 12 2üf
nm. 3 50 nm. 6 50
van Ter Neuzen naar Borsele vm. 5.— 7 30d) vm 10 25 nm 1
nm. 4.45
van Borsele naar vlissingen vm 5 20 7 50d) vm 10 45 nm 215*
nm. 5 05
van vlissingen naar Borsele vm 6 10c 9 lOd e vm 11 55a nm 33
nm 6 20
van Borsele naar Ter Neuzen vm 6 30c e nm 12 15a nm 350
nm 6 40f
van TerNouzen naar Hoedekenskerke vm 810
Woensdag
y Hoedekenskerke naar Ter Neuzen „840
a Deze reizen wordon des Zondags niet gemaakt.
b Bij vertraging van trein 612 wacht de boot van 6^
naar Breskens hoogstens 30 en naar Borsselen
Ter Neuzen hoogstens 15 minuten.
c Des Woensdags vertrekt de boot van 6 10 van vlissit
gen naar Borsele en Ter Neuzen om 6 50.
d Deze reizen worden des Woensdags niet gemaakt,
e Op deze reis wordt te Borsele niet aangelegd.
Des Zondags wordt op deze reis te uorseleu ni«l
aangelegd,