is afwezig W. Verburg Predikbeurten Met betrekking tot de vergroting van het Nieuw-Zeelandhuis te Kats moet worden opgemerkt dat plannen daarvoor zijn op geschort als gevolg van vragen uit Kats om het aldaar bestaande gymnastieklokaal te vervangen en gelijktijdig dan ook nieuwe verenigingsakkommodatie te realiseren. Daar dit thans vooralsnog financieel niet haalbaar blijkt, overwegen wij alsnog met definitieve voorstellen te komen ten aanzien van het Nieuw-Zeelandhuis. c. Bejaardenwerk. Wij achten het van veel belang dat de komst van de coördinator voor de Stichting Welzijn voor Ouderen Goes - Kortgene - Wissenkerke niet nog langer op zich laat wachten. Intussen beoordelen wij het vele, veelal volledig vrijwillige, bejaardenwerk van meerdere bonden, clubs en sociëteiten positief. Voor zover nodig zijn wij tot verhoging van de tot op heden bescheiden subsidie-bedragen voor deze aktiviteiten, bereid. d. Diversen. Er is geen aanleiding tot het maken van opmerkingen over het speeltuinwerk, het jeugdwerk (of het moest zijn dat wij met belangstelling het nieuwe initiatief om in Kortgene voor de jeugd tot aktiviteiten te geraken met positieve belangstelling volgen), het peuterspeelzaalwerk, de bibliobus en de cultuur, om maar een aantal gesubsi dieerde aktiviteiten te noemen. Slechts dit: Ons college acht het niet langer ver antwoord de Spuikom nog langer vrijwel „ongebruikt" te laten en wij streven er dan ook naar voor deze plek konkrete inrichtings- en gebruiksvoorstellen te ont werpen; De sportvoorzieningen hebben, nu het nieuwe complex in Colijnsplaat in gebruik is genomen, ons inziens een zodanig peil bereikt dat verdere uitbreiding niet nodig lijkt. Daarbij moet ook bedacht worden, dat de totale kosten aan alle sportvoor zieningen bij elkaar een zeer zware last vormen, waar tegenover slechts een relatief lage huur staat. Tariefsverhogingen achten wij dan ook redelijk; In principe zijn wij bereid u voor te stellen financieel bij te dragen aan de voortzetting van het Open School-projekt. Zoals bekend, eindigt dit proefprojekt me dio 1980. Het is helaas nog onbekend wat het rijksbeleid zal zijn omtrent de voortzetting. Gelet op de positieve betekenis van deze volwassenen-educatie achten wij voortzetting gewenst, waarbij ons een ruime financiële inbreng van rijkszijde reëel lijkt. Onze gedachten gaan uit naar een gemeen telijke netto-bijdrage van 10% in de kosten, hetgeen op grond van de huidige gegevens bij plm. 15 deelne(e)m(st)ers uit onze ge meente die tezamen één groep vormen, in 1980 circa 3.600,— zou betekenen en in 1981 (geheel jaar!) ƒ8.600,—. Sociale zaken. Het zou een herhaling zijn van onze opmerkingen van vorig jaar. indien wij uitvoerig stil zouden staan bij de bijzondere problematiek van de hoge percentages be jaarden en bejaardenoordplaatsen die de gemeente Kortgene telt. Een onderwerp, dat ons op het terrein van het bejaarden-beleid, maar ook op het terrein van het welzijnswerk in het alge meen, zorgen baart, is de veelheid aan voorzieningen, het gebrek aan onderlinge coördinatie en de plaatsvindende versnip pering van krachten. Terwijl de verzuiling terugloopt neemt de versnippering toe als gevolg van steeds grotere specialisaties. Eén van de nadelen daarvan is het grote aantal eenmansposten. Maar ook het ontbreken van onderlinge 'beleidsafstemming bevordert een werkelijke aanpak van de problemen niet. Vrijwiliigerscentrale, schoolmaatschap- pelijk werk, indicatiecommissie, Stichting Welzijn voor óuderen, consulenten bij het Kruiswerk, autonome bejaardenhuizen, com merciële verzorgingsflats, verpleegtehuizen, etc. etc. Iedereen en alles is met de beste bedoelingen bezig, maar in hoeverre er sprake is van een onderlinge beleidsafstem ming en in hoeverre de cliënt weet waar hij naar toe moet, is zeer de vraag. Een groei in het aantal personen dat op één of andere wijze is aangewezen op uitkeringen via de Sociale Wetgeving is er in onze gemeente niet. getuige de vol gende cijfers; 1977 1978 1979 Rijksgroepregeling Werk loze Werknemers 22 25 25 Rijksgroepregeling Zelfst. 5 5 5 Tijdelijke Rijksgroeps regeling Minder-validen 8 0 0 Rijksgroepsregeling Oorlogslachtoffers 2 2 2 Alg. Bijstandswet (thuisw.) 20 11 10 Alg. Bijstandswet (in inr.) 3 3 3 Alg. Bijstandswet (bejaarden) 82 85 90 Beeld. Kunst. Regeling 110 Wet Werkloosheidsvoorz. 26 17 17 169 149 152 Momenteel beraden wij ons over de vraag of de zgn. B.K.R.-regeling (Beeldende Kun stenaars Regeling) in Kortgene van toepas sing moet blijven. Het is een autonoom beleid van de gemeenten om te bepalen of deze bijzondere regeling wordt toegepast of niet. Ondanks het goede van de regeling (overbruggend en of aanvullend voor kun stenaars die tijdelijk niet of niet helemaal in hun bestaan kunnen voorzien door in komsten uit verkoop van hun kunstwerken op de vrije markt) kleven er ons inziens voor een gemeente als de onze zoveel na delen aan de regeling, dat wij heroverweging ten aanzien van het besluit van plm. 6 jaar geleden, om deze ook in Kortgene toe te passen, gewenst achten. Onderwijs. Het verloop van het aantal leerlingen per school vertoont het volgende beeld: 1977 1978 1979 Kleuterschool Kats 12 10 7 Chr. kleuterschool Colijnspl. 55 50 38 Kleuterschool Kortgene 42 50 27 Totaal aantal kleuters 109 110 72 O.L.S. Kats 36 40 36 O.L.S. Kortgene 106 107 115 O.L.S. Colijnsplaat 84 91 102 Chr. lagere school Colijnspl. 52 51 42 Totaal leerlingen l.o. 278 289 295 Opb. MAVO Kortgene 88 81 82 Deze school wordt, door het te kleine aantal leerlingen, niet door het rijk erkend en derhalve wordt hiervoor ook geen rijks vergoeding ontvangen. Door een zekere verbetering in de on- derwijsuitkeringen is het netto gemeentelijk aandeel niet gestegen, ondanks de stijging van de "kosten: Totaal geraamde uitgaven 440.946,— (1978); ƒ438.832,— (1979); ƒ501.073,— (1980); rijksvergoedingen 321.548,— (1978) ƒ308.755,— (1979); ƒ371.608,— (1980). Blijft ten laste van gemeente 119.498,— (1978); ƒ130.077,— (1979); ƒ129.465,— (1980). Deze ontwikkeling is niet oninteressant, hoewel er ons inziens bepaald nog geen reden tot juichen is. Immers het onderwijs is primair een rijkstaak, zodat de rijksuit keringen in principe kostendekkend zouden moeten zijn. Met betrekking tót het onderwijs in onze gemeente kan voorts nog het volgende worden opgemerkt: a. De gemeentelijke Mavo 'heeft thans, als gevolg van de ingrijpende verbouwing en uitbreiding een vrijwel optimale accom modatie. Enige zorg bestaat er ten aanzien van het leerlingenaantal. In dat verband wordt dan ook deelgenomen aan gesprekken over eventuele nauwere samenwerkingsvor men met het openbare voortgezet onderwijs in Goes. Daartoe is een stuurgroep gevormd uit vertegenwoordigers van het Goese Ly ceum, de Goese gemeentelijke Mavo en de Kortgeense Mavo, met als opdracht: „in het belang van het openbaar algemeen voortgezet onderwijs in de regio dient te worden nagegaan in hoeverre een fusie tussen de rijksscholengemeenschap „Het Goese Lyceum" en de gemeentelijke school voor Mavo, genaamd Burg. van Dusseldorp- school, beide te Goes, wenselijk en nodig is en indien deze vraag bevestigend wordt beantwoord of en zoja op welke wijze daarbij de positie van de gemeentelijke Mavoschool te Kortgene betrokken kan worden." b. Nu door u een voorbereidingskrediet voor de realisering van een nieuwe open bare basisschool in Colijnsplaat is beschik baar gesteld en daarop de goedkeuring van Gedeputeerde Staten is ontvangen, kan in overleg met de andere scholen aldaar de planvoorbereiding worden aangepakt. Een eerste stap is daarbij het verkrijgen van de noodzakelijke toestemming van de minister. Openbare orde, brandweer, politie, etc. Per 1 okt. 1979 zal de politiepost te Colijnsplaat weer bezet worden, terwijl de groep er per 1 jan. 1981 een nieuwe wacht meester bij krijgt. Daarmede is de onder bezetting van de totale groep Noord-Be veland echter nog niet helemaal opgelost. Gedurende het zomerseizoen 1979 is strin gent toezicht gehouden op geluidsoverlast en naleving van het sluitingsuur van de horeca. Niet om de horeca te benadelen, maar om de leefbaarheid van de dorpen ook in het recreatieseizoen op peil te hou den. Helaas was het nodig enkele pro cessen-verbaal op te maken in verband met overtreding van het sluitingsuur. Dat neemt niet weg, dat slechts gedurende enkele weken van enige overlast sprake is. Daarbij moet echter bedacht worden, dat er tot op heden bewust voor een recreatieve ont wikkeling is gekozen. Met betrekking tot de brandweer kan worden opgemerkt, dat waarschijnlijk nog gedurende het komende begrotingsjaar door ons voorstellen aan u zullen worden voor gelegd ten aanzien van een nieuwe blus- eenheid voor Colijnsplaat. De betreffende huidige brandweerwagen is langzamerhand verouderd. Diversen. a. Vismijn. De omzet van de gemeentelijke vismijn te Colijnsplaat ontwikkelt zich niet ongun stig. Daardoor is het jaarlijks tekort aan het teruglopen tot een meer aanvaardbaar peil. Gedurende het komende jaar zullen er grote veranderingen plaats vinden in verband met de geplande verplaatsing van vissershaven en de vismijn. Tot op heden verloopt het overleg terzake, waaraan alle betrokkenen deelnemen, in een goede sfeer, zodat optimisme ten aanzien van een goed verloop van deze ingrijpende operatie ge rechtvaardigd is. b. Personeel. Recent zijn er ingrijpende veranderingen gekomen in de personeelssamenstelling door de noodzakelijke benoeming van een nieuwe gemeentesecretaris. Op korte termijn zal in de mede daardoor ontstane leemtes moeten worden voorzien. Als we bedenken dat er vanaf 1 januari j.l. een kontinu onderbe zetting was door langedurige ziekte van enkele personeelsleden en sinds 1 juli j.l. bovendien één ambtenaar voor 50% in en voor Wissenkerke werkt, is het passend met veel waardering op te merken dat er in het algemeen geen achterstanden zijn ontstaan. Dat neemt niet weg, dat enkele medewerkers nu overbelast zijn, zodat spoecfige maatregelen nodig zijn. Financieel is er ruimte in de nu voorgelegde ontwerp begroting. Ook voor de buitendienst is aan vulling nodig. Uw standpunt over de voor gestelde afstoting van het woningbedrijf en over onze ideeën met betrekking tot de eventuele verpachting van de camping, zijn daarbij van belang, omdat het benodigde personeelsbestand zowel op de secretarie als in de buitendienst hier mee samenhangt. c. Gemeentehuis-uitbreiding. In overleg met het personeel wordt thans een plan ontwikkeld omtrent indeling, etc. van het recent aangekocht pand Hoofdstraat 81. Het laat zich aanzien dat begonnen moet worden met het maken van een ver binding tussen de twee panden, waarna successievelijk het gehele pand bij het 'be staande gemeentehuis betrokken zal worden. In elk geval zal het kantoor van de dis trictsopzichter er worden gevestigd, alsmede ruimte(n) voor de wethouders. d. Restauraties. Nu het ministerie van C.R.M. in principe ingestemd heeft met de restauratieplannen van de Ned. Herv. Kerken te Colijnsplaat en te Kortgene, alsmede de toren te Kort gene en daartoe subsidies zijn te verwachten in de periode 19821986, worden thans de plannen daarvoor naarstig voorbereid. Uit overleg is gebleken, dat de kerken in staat zijn tot vóórfinanciering. Dat lijkt ook mogelijk voor de gemeente, hoewel het tot aan het moment dat het C.R.M.-subsidie metterdaad beschikbaar komt een zware last ^al zijn. Indien het niet mogelijk zal blijken deze voorfinanciering geheel of ge deeltelijk te dekken uit de ruime reserves waarover de gemeente beschikt, zal er jaar lijks (tot aan het moment dat C.R.M. gaat bijdragen) ongeveer 75.000,— mee ge moeid zijn. Belastingen. Gelet op de hoogte van de post onvoor zien achten wij verhoging van de belang rijkste gemeentelijke belasting, te weten de Onroerend-goedbelasting niet verdedigbaar. Daarbij hebben wij tevens overwogen, dat er nog steeds veel gebouwd wordt waar door de totaal-opbrengst aan O.G.B. toch reeds gestaag groeit. Bovendien wordt hier door een belangrijke lastenverzwaring van met name de eigen inwoners voorkomen. Tenslotte zij erop gewezen dat in 1980 de 5-jaarlijkse hertaxatie plaatsvindt, hetgeen indien nodig voor 1981 nadere aan passingen mogelijk maakt. De overige belastingen zouden we wel willen verhogen, omdat: deze veelal aan een verhogingsmaximum zijn gebonden vanwege Ministeriële richt lijnen (dit jaar is maximaal 3,5% toege staan), zodat een eenmaal opgelopen „ach terstand" later niet meer ingehaald kan worden; deze belastingen of rechten veelal geïnd worden als tegenprestatie voor duurder wordende, door de gemeente verleende diensten, dan wel dat op het betreffende belastinggebied kostenstijgingen aantoon baar zijn. Concreet betekent een en ander het volgende: 1. Hondenbelasting (raming 1980 op grond van het huidige tarief 10.000,—). Ie hond 36.25 (was 35,—), twee honden 101,50 (was 98,—), 3e en volgende hond telkens 96,25 (was ƒ93,—) meer dan de belasting voor de voorafgaande hond. Ken nel 138,75 (was ƒ134,—). Meeropbrengst 350,—. 2. Reinigingsrechten (raming 1980 op grond van het huidige tarief 96.000,—). Alleenstaanden en bejaarden 50,— (was ƒ48,50), gezinnen van twee en drie per sonen en de zomerwoningen ƒ61,— (was 59,—). 4 en meer personen 69,25 (was ƒ67,—). Meeropbrengst plm. ƒ3.300,—. 3. Rioolafvoerrecht (raming 1980 op grond van het huidige tarief 25.000,—). Te ver hogen van 0,18 per m3 naar 0,19 per m3 waterverbruik, hetgeen een meeropbrengst van 875,— zal betekenen. 4. Woonforensenbelasting (raming 1980 op grond van het huidige tarief 62.000,—) Te verhogen van 3,8 pro mille naar 3,9 pro mille van de waarde zoals deze voor de onroerend-goedbelasting is vastgesteld. Meeropbrengst 2.175,—. 5. Onroerend-goedbelasting (raming 1980 op grond van het huidige tarief, ƒ439.000,— geen veranderingen, zodat het tarief blijft: 7,75 voor gebruiker voor elke volle 3.000,— aan getaxeerde waarde en 9,65 voor eigenaar/zakelijk gerechtigde. 6. Toeristenbelasting (raming 1980 op grond van het huidige tarief ƒ70.000,—). In 1979 is het basistarief met 16% ver hoogd van 0,35 naar 0,40 per persoon per overnachting. De forfaitaire tarieven zijn in 1979 verhoogd met 5%, zodat het verschil tussen het basistarief en de forfai taire tarieven momenetel 10% bedraagt. Wij achten een verhoging van 5% voor 1980 redelijk en tevens wordt hiermede bereikt, dat in twee jaar de koppeling tussen basis tarief en forfaitaire tarieven weer wordt tot stand gebracht. Verwacht mag worden dat de gemeenten rond het Veerse Meer dan weer op hetzelfde peil voor wat betreft de watertoeristenbelasting komen te zitten. De tarieven worden bij een verhoging van 5% als volgt: seizoentarief boot tot 25 m2 57,75 (was 55, seizoentarief boot tot 40 m2 77,25 (was ƒ73,50); seizoentarief 'boot meer dan 40 m2 99,25 (was ƒ94,50); caravan was ƒ84,— (handhaven in ver band met de hoogte hiervan ten opzichte van andere gemeenten en de boten). Totale meeropbrengst toeristenbelasting 2.100,—. Door deze belastingverhogingen ontvangt de gemeente in totaal 8.855,meer, waardoor de post netto-onvoorzien 237.902,29 gaat bedragen. Besluit. Indien u de ontwerp-begroting 1980 vast stelt en instemt met de voorgestelde be lastingtarieven is er ons inziens voldoende financiële ruimte om in 'het komende jaar besluiten te nemen die aan meerdere ver langens tegemoet komen of noodzakelijke investeringen mogelijk maken. Te zijner tijd zullen wij u daartoe de nodige voorstellen doen. Gaarne spreken wij in aansluiting op hetgeen daaromtrent reeds werd opgemerkt onder Xb. onze dank en waardering uit aan het adres van alle medewerk(st)ers die er aan hebben meegewerkt, dat de thans gereed zijnde stukken u op tijd en correct uitgevoerd kunnen worden aangeboden. On ze erkentelijkheid strekt zich ook uit voor het vele andere werk dat gemeentepersoneel (in alle geledingen) verricht ten behoeve van de bevolking van onze gemeente en haar gasten. In navolging van voorgaande jaren hoopt en vertrouwt ons college op een zinvolle dialoog over deze stukken en nadere voor stellen; een dialoog die ook bij zakelijke verschillen van inzicht ongetwijfeld zal plaats hebben in de gebruikelijke sfeer van wederzijds respect en vertrouwen. Wij nodigen u uit de u bij deze aange boden ontwerp-begroting voor het jaar 1980 inclusief de daarbij behorende stukken, waaronder deze zgn. aanbiedingsbrief, te bespreken op 25 okt. a.s. Het moge u dui delijk zijn, dat daarbij met veel belang stelling wordt uitgezien naar uw mening over enkele ons inziens van bijzondere be tekenis zijnde voorstellen, zoals de even tuele verpachting van de camping, voort zetting Open School, medewerking aan de restauraties en de bescheiden belasting voorstellen. 'DOOR ZEEUWEN VOOR ZEEUWEN' Onder dit motto zal van 8 t/m 13 okt. a.s. de Zeeuwse kollekte worden gehouden, welke georganiseerd wordt door de plaat selijke vrouwenraden of kommissies onder auspiciën van de Stichting Zeeuwse Vrou wenraad. De kollekte-opbrengst van 1978 kon in zijn geheel besteed worden aan maatschap pelijke, sociale en kulturele doelen. Een gedeelte werd besteed aan organisatiekosten van vakantieweken met begeleiding voor ongeveer 170 slecht ter been zijnde Zeeuwse ouderen en lichamelijk gehandikapten in het CNV-vakantieoord „Bos en Duin" te Oostkapelle. Gebleken is. dat er onder beide groepen grote behoefte bestaat aan een aangepaste vakantie, gezien hun beperkte mogelijk heden. Bijdragen uit de kollekte werden eveneens verleend aan: Zeeuwse blinden, die hun vakantie doorbrachten op de Veluwe in een voor hen aangepast vakantiehuis en aan Zeeuwse doven voor een vakantiereis. Een gedeelte van de Zeeuwse kollekte ging ook naar het Anjerfonds Zeeland. Deze bijdrage werd aangevuld met een percen tage der landelijke fondsverwerving door het Prins Bernhardfonds en kwam ten goede aan harmonie, fanfare- en jeugdkorpsen, zang- en operetteverenigingen, amateurto neel. vormingswerk, jeugdwerk en musea in Zeeland. Er wordt gestreefd naar een zo groot mogelijke spreiding. Schenkingen uit de kollekte werden even eens gedaan aan: een school voor moeilijk lerende kinderen te Middelburg voor de aanschaf van een kopieerapparaat en aan een school voor slechthorende kinderen te Goes voor een filmapparaat. Dankzij de geldelijke bijdrage gegeven door de Zeeuwse bevolking en door de inzet van vele kollektanten was het mo gelijk bovengenoemde objekten te steunen. Laat ook, dit jaar, de Zeeuwse kollekte „Door Zeeuwen voor Zeeuwen" wederom een sukses worden! Stichting Telefonische Hulpdienst Zeeland Dag en nacht bereikbaar! (Ook in de weekends). TELEF. 01180-1 55 51. Bereikbaar in de weekends: Stichting voor Jeugd en Gezin in Zeeland, Adviesburo voor jongeren en ouders, Londensekaai 39, Mid delburg. Telef. 01180-2 85 55, ook in het weekend. STORINGEN GAS EN ELEKTRICITEIT Centraal storingsnummer NV PZEM: 01184-6 9191, buiten kantooruren doorlopend be reikbaar. Tijdens kantooruren: Goes: 01100-210 55. WEEKEND-DIENSTEN DOKTOREN NOORD-BEVELAND Spreekuur van 11.00-11.30 uut Dokter H. Janssen, Telefoon 01108 - 3 19. WIJKVERPLEGING Weekenddienst en avond- en nachtdienst 6 7 oktober Zr. A. Kramer - Slabbekoorn, Achterstraat 14, Kortgene, Telefoon 01108 - 760. Zr. M. G. Slabbekoorn vakantie vanaf vrijdag 28-9 t/m maan dag 8-10. Waarneming: zr. v. d. Plank, Tel. 01198-362. WATERSTANDEN geldig voor H de noordkust van Noord-Beveland OKTOBER hoogwater 5 vrijdag 1.08 13.20 6 zaterdag 1.50 14.00 7 zondag 2.31 14.41 8 maandag 3.11 15.21 9 dinsdag 3.50 16.03 10 woensdag 4.31 16.46 11 donderdag 5.15 17.32 voor zondag 7 oktober 1979. Ned. Herr. Kerk Colijnsplaal 10 uur ds. Zoethout (bed. H. Av.) en 2.30 uur gecomb. in Herv. Kerk, ds. Heiner. Ned. Herv. Kerk Geersdijk 10 uur ds. M. G. Kampstra en 2.30 uur dhr. L. Kraak. In de Ned. Herv. Kerk. Ned. Herv. Kerk Kamperland 9.30 uur ds. F. H. v/d Wind uit Serooskerke (H. Av. en kindernevendienst oudste gr.) en 5.00 uur gez. gebedsdienst in Herv. Kerk, ds. J. A. Schol ten uit Goes, liturg en ds. J. G. Arensman, predikant (extra koll. evangelisatie). Ned. Herv. Kerk Kats 9 uur ds. Kuin uit Ouwerkerk, extra koll. Kerk en Israël. Ned. Herr. Kerk Kortgene 10.30 uur ds. Kuin uit Ouwer kerk, extra koll. kerkvoogdij. Ned. Herr. Kerk Wissenkerke 10 uur dhr. A. Jorritsma, bijz. dienst m.m.v. koor en kinder koor en 2.30 uur ds. J. L. Leestemaker (voorber. H. Av. en extra koll. bijz. diensten). Geref. Kerk Colijnsplaat H. Av. 10 uur drs. A. P. Heiner jr. en 2.30 uur (Herv. Kerk drs. A. P. Heiner jr. Gerei Kerk Geersdijk 10 uur ds. M. G. Kampstra en 2.30 uur dhr. L. Kraak. In de Ned. Herv. Kerk. Gerei Kerk Wissenkerke Gecomb. Herv. Kerk, bijz. dienst, voorber. H. Av. 10 uur dhr. A. Jorritsma uit Vlissin- gen. m.mw. koor uit 's Gra venpolder en 2.30 uur ds. J. L. Leestemaker. Koll. Kerk en Israël, België en geest. verz. buitenland. Geref. Kerk Kamperland 9.30 uur ds. Arensman en 5.00 uur gecomb. Herv. Kerk, voorgangers: ds. Arensman en ds. Scholten. Gerei Kerk Vrijg. Kamperland Gebouw Emanuël Veerweg. 10 uur leesdienst en 5.00 uur ds. R. T. Urban. Gerei Gemeente Kamperland 10 uur leesdienst en 7 uur ds. Vreugdehil. Geref. Gemeente Colijnsplaat 10 en 4 uur leesdienst Gerei Gemeente Kortgene 10 en 2.30 uur leesdienst en 6.30 uur ds. Stuyvenberg van Meliskerke. Daar het ons onmogelijk is u allen persoonlijk te bedanken voor de vele blijken van medeleven, na het overlijden van onze lieve zoon, broer, zwager en oom Jacob Pieter Reijnhoudt, willen wij u hartelijk be danken voor de vele kaar ten, brieven en persoon lijke woorden. Dit alles heeft ons diep ontroerd en is tot grote steun geweest en zal het ook blijven. Fam. Reijnhoudt. Kamperland, okt. 1979. DOKTER VAN ARKEL van donderdag 11 okt. t/m zondag 21 okt. Spreekuur te Wissenkerke op vrijdag 12, maandag 15, woensdag 17 en vrij dag 19 okt. van 11.00 11.30 uur. Dokter Hasken neemt waar. Wij hebben een ruime sortering in: SPORTJACKS ANORAKS PARKA'S SPORT - CAMPING TEXTIEL - SCHOENEN Kortgene, Tel. 01108-418 Goed ideevoor bont eerst kijken bij De Bontkoning! Enorme sortering korte en lange BONTMANTELS Nu nog lage prijzen! Met ga rantie. Desgew. zeer soepele kredietservice. De Bontkoning, Hoogstraat 97, Rotterdam-C., Tel. 010 -117 117. Parkeren v. zaak. Bij koop reisgeld binnen geh. Nederl. v. 2 pers. terug. Koopavond tot 21 uur geopend GEMEENTE WISSENKERKE De burgemeester der gemeente Wissenkerke maakt, ter voldoening aan het bepaalde in artikel 28, lid 6 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat vanaf maandag 8 oktober 1979, gedurende een maand, ter gemeente-secretarie (afdeling ruimtelijke ordening) VOOR EEN IEDER TER INZAGE LIGGEN a. het besluit van Gedeputeerde Staten van Zeeland van 28 augustus 1979, nr. 1429/264, 4e afd. r.o. tot gedeeltelijke goedkeuring van het bestemmingsplan „Kamperland, 2e jachthavencomplex" en b. het besluit van Gedeputeerde Staten van Zeeland van 28 augustus 1979, nr. 299/263, 4e afd. r.o. tot goedkeuring van de le herziening bestemmingsplan „Kamperland, 2e jachthavencomplex". Gedurende de termijn van terinzagelegging kunnen zij, die zich tijdig met bezwaren, zowel tot de ge meenteraad als tot Gedeputeerde Staten hebben ge wend, beroep instellen bij de Kroon. De beroepschriften dienen te worden ingediend bij de Afdeling van de Geschillen van Bestuur van de Raad van State, Binnenhof 1 te 's-Gravenhage. Wissenkerke, 4 oktober 1979. De burgemeester voornoemd, P. Wisse.

Krantenbank Zeeland

Noord-Bevelands Nieuws- en advertentieblad | 1979 | | pagina 3