Verstopping Modern Geopiseerden 5000 De landbouw in oorlogstijd. Wenschen en klachten van het Kon. Ned. Landbouwcomité. KERKNIEUWS NISSE BURGERLIJKE STAND MARKTBERICHTEN ADVERTENTIEN. Aambeien? Huiduitslag? Overtollig vet? Pr. Schieffer's Stofwisselinaszout EEN GOED PRODUCT en TOCH GOEDKOOP is Schroevers' Rozijnenbrood (ETS voor elke week, doch ook voor de Feestdagen 28 ct. per K.G. mer melk bereid BROODBAKKERIJ „DE NIJVERHEID11 ALGEMEEN ADVERTENTIEBLAD Onder leiding van den heer H. D. Louwes te Westpolder is 'dezer dagen de maande- lijksche vergadering der eerste afdeeling van het K.N.L.C. te 's Gravenhage gehou den. Lanc'bouwverloven in 1940. Bij het overleg met het departement van defensie is ook het vraagstuk van het ver- leenen van landbouwverloven in 1940 aan de orde gesteld, waarbij het verlofsschema zooals dat in de periode 19141918 sedert het begin van 1915 is toegepast tot leidraad heeft gediend. De vergadering kon zich, enkele wijzi gingen van ondergeschikt belang voorbe houden, met het schema vereenigen. Als deze regeling tot stand komt is zulks voor den land- en tuinbouw niet ongunstig. Echter moet in het oog worden gehouden dat het percentage der gemobiliseerden, dat voor zakenverlof in aanmerking komt, thans kleiner is dan gedurende de vorige mobilisatie-periode. Vergoeding van evacuatie- en inundatieschade. Mededeeling werd gedaan van de audiën tie welke de voorzitters der drie centrale landbouw organisaties hebben gehad met den minister van defensie omtrent de ver goeding van evacuatie- en inundatieschade. De bedoeling is, dat voorbereidingen wor den getroffen teneinde te bereiken, dat de getroffen landbouwers te. zijner tijd onder zoo gunstig mogelijke voorwaarden het be drijf zullen kunnen hervatten. Gebleken is dat de regeling der inunda tieschade is opgedragen aan de daarvoor in gestelde commissTe-Raaymakers, waarme de de voorzitters der centrale landbouw or ganisaties een onderhoud hebben aange vraagd. Prijzen consumptieaardappelen. Geklaagd werd over het traag v^rloopen van den aardappelafzet, wat geweten moet worden aan de groote voorraden en de ge ringe vraag. Wel zijn er nog groote partijen voor veevoeding te plaatsen, doch de dena- turatiebijslag is te laag om zulks aantrekke lijk te maken. Verzocht werd stappen te doen ten gunste van een verhooging van dien bijslag. Voorts werd er de aandacht op gevestigd dat door het aanvoeren naar de groote ste den van aardappelen uit andere provincies en het verleenen van een premie aan den aardappelhandel voor het bewaren en om zetten van deze aardappelen, de prijzen der in de omgeving geteelde aardappelen wor den gedrukt. Ook door de onbekendheid met de voorwaarden, welke zullen gelden voor de overneming van aardappelen door de regeering per 1 April 1940, durven vele aardappelverbouwers het risico van het be waren hunner aardappelen niet nemen en gaan zij noodgedwongen verkoopen. Besloten werd deze punten te bespreken met het rijksbureau voor voedselvoor ziening in oorlogstijd (V.V.O.) Prijzen der varkens. Door een der aangesloten organisaties werd geklaagd over de minder vlotte afzet van varkens in het gewicht van 100130 kg levend, alsmede over den lagen prijs de zer varkens. Daar de z.g. zware varkens een hoogeren prijs gelden, ligt het voor de hand dat op groote schaal tot zwaarder gewicht zal wor den gemest. Uit een oogpunt van voederbesparing is zulks reeds ongewenscht. Maar het grootste bezwaar is, dat als gevolg van het grootere aanbod de prijs der zware varkens ook zal inzakken. Tenslotte zal de regeering toch tot het saneeren der varkensmarkt moeten overgaan, waarmede echter een veel groo- ter bedrag zal zijn gemoeid, dan wanneer thans een dergelijke maatregel wordt ge troffen. Besloten werd deze aangelegenheid nog maals te bevoegder plaatse in bespreking te brengen. Toestand der veehouderij. Van verschillende zijden werd opnieuw de ongunstige toestand waarin de veehou ders en gemengde bedrijven zich bevinden in het licht gesteld. Betreurd werd, dat de regeering nog steeds we gerachtig blijft om boter in plaats van margarine aan de gemobiliseerde weer macht te verstrekken. Vooral uit een mo reel oogpunt zou zulk een maatregel van groote beteekenis zijn. Besloten werd in de eerstvolgende ver gadering van de dageljjksche besturen der drie centrale landbouw organisaties en F. N.Z. de moeilijke omstandigheden van de veehouderij aan de orde te stellen. Te Beek bij Nijmegen is Dinsdag op 65-jarigen leeftijd overleden de heer P. G. van Aken, deken-pastoor van het dekenaat Beek-Ubbergen. Pastoor van Aken was ge durende vele jaren kapelaan te Middel burg en werd in 1921 tot pastoor te Beek benoemd. Als notabel der Ned Herv. Gemeente te Ovezande is gekozen den heer A. Heijligers in de plaats van A de Blauwe die be dankt heeft. Tot ouderlingen der Ned Herv. kerk te Wissenkerke zijn herkozen de heeren A Meulenberg en Abr. Flikweert Tot diaken den heer Abr. Oele. Tot lid van het kiescollege der Ned. Herv. kerk te Hoedekenskerke zijn herkozen de hrn. J. C. Paauwe en W. Bos en gekozen de hr. J. de Bart Pzn., allen hebben hun benoeming aangenomen. Tot ouderling is herkozen de hr. L. van Doese laar en als diaken de heer J. de Waal. VIJF NEDERLANDSCHE HOUT SCHEPEN TE ROTTERDAM AANGEKOMEN. Zij waren drie weken in Duitsch- land vastgehouden. De vijf Nederlandsche houtschepen, de Vecht, de Zaan, de Schie, de Eem en de IJsel van de N.V Houtvaart, welke drie weke in Duitschland zijn opgehouden, zijn Maandag te Rotterdam aangekomen. De schepen werden in de Oostzee door gewapende Duitsche treilers aangehouden en naar Swinemunde opgebracht. Vandaar ging men naar Kiel en ten slotte kwamen de booten te Hamburg terecht Op Donder dag 21 December kreeg men van de Duit sche marine-autoriteiten verlof om te ver trekken. Te Zaaij lam een Finsche houtboot gearriveerd. Te Zaandam is Zondagmiddag de Finsche houtboot,.Aune H" binnengeloop enmet 750 standaards gezaagd Finsch hout aan boord. Dit is het eerste Finsche schip, dat sedert het uitbreken der vijandelijkheden tusschen Rusland en inland in Nederland is aange- kimen. I Duitsche havens bevinden zich nog ver scheidene iFnsche houtbooten, welke op toestemming wachten om te vertrekken. Via de territoriale wateren en varende langs de grens van de mijnenvelden is de kauitein van de „Aune H" er in geslaagd het schip behouden Zaandam binnen te va ren. Abonnementen en Advertentiën voor dit blad worden aangenomen door den Agent I. DE BLAUWE. De kerkeraad der Ned. Herv. kerk te Hoedekenskerke alhier heeft be sloten om eenige exemplaren van 't Nieuwe Gezang-boek aan te schaffen teneinde bin nenkort ook alhier deze Nieuwe Gezangen te kunnen zingen. Middelburg Getrouwd: F J. Vermeule jm. 37 j, en D. J. Raats jd 35 j, Bevallen: E B. Hubrechsen geb Wro- blewski d. P. Jakobsen geb. Pouwelse z M A. Franse geb Vader d, J. J, Th. van der Koorde geb. De Boer z. F. Rus geb. Wijngaard z. Overleden: J. Onderdijk 60 j. man van A. U, Corné, A. H. van der Weele jm 10 j.; L. C. Hoek 54 j. man van L. J. Melis, P. van Iren 62 j. man van P. Lamm. D. Lippens 86 j. wen. van J C, de Munck, L, Francooijs 75 j wedn. van G. Gerringa, Oostkapelle. Van 16—23 Dec. Bevallen: C. Jobse, geb. Geerse d. Wlssekerke. Bevallen: J,. Bakker, geb. Kramer Overleden: M. de Looze 66 j. echtgen. F. Teeuw. (N.B.) Goes, 27 Dec. Eierveiling V.V.Z.B. Aanvoer 45000 st. Kippeneieren gr. f 4,05 f 4,75; ld. f 3,44f 3,75. Eendeneieren f 3,30. Handelsnoteering: Boerenboter 80 et.; Kippeneieren f 4,Poelje-eieren f 3, Eendeneieren f 3,50. Noteering Z.L.M.-commissie: fabrieksboter 971/!! ct.boerenboter ct.2e kw. 821/2 ct. afw. kw. 60 ct. Amsterdam, 27 Dec. Aardappel prijzen: N.H. eigenb. f 1,902,10; idem bonte id. f 2,402,50; N.H. bevelanders f 2,152,30; Andijker blauwe f 2,60 2,80; idem bonte f 2,702,90; Friescbe bintjes f 2,202,35; Zeeuwsche bevelan ders f 2,202,40; idem bintjes f 2,15 2,30; id. eigenh. f 2,302,50; id. blauwe en bonte eigenh. f 2,502,70; id. blauwe f 3,10—3,25; id. bonte f 3,00—3,25; id. poters f 2,102,25; Drentsche zandaard. f 2,502,70; Anna Paulowna zandaard. f 3,003,25; duinzandaard. f 3,253,50; alles per KI. Aanvoer 185.000 kg. De Heer en Mevrouw RUS—WIJNGAARD geven met blijdschap kennis van de geboorte van hunnen Zoon PIETER JAN, Oostburg, 24 December 1939, Tijdelijk: Middelburg, Ziekenhuis. Geboren: THEODOOR JACOB Zoon van C, A. VAN DER KOORDE. J. J, TH. VAN DER KOORDE— DE BOER. M'burg, 2e Kerstdag 1939, Nieuwstraat 32. Heden overleed onze beste Vader, Behuwd-, Groot- en Overgrootvader, LEIN FRANCOOIJS, Weduwnaar van Geertje Gerringa, in den ouderdom van 75 jaar. Uit aller naam, J. J. FRANCOOIJS. Middelburg, 26 Dec. 1939. Eenige en algemeene kennisgeving. Met deze vervullen wij den treurigen plicht mede te deelen, dat na een langdurig geduldig gedragen lijden, nog onverwachts, is overleden onze geliefde Echtgenoot, Broeder, Zwager en Oom, de Heer LIJN CORNELIS HOEK, in den leeftijd van 54 jaar. Uit aller naam, Zijn diepbedroefde Echt- genoote, L. J. HOEK—MELIS. Middelburg, 23 Dec. 1939. Bagijnhof 52. Heden ontsliep na een langdurig en smartelijk, doch geduldig gedragen lijden, zacht en kalm, ons innig zeer geliefd Zoontje en Broertje, ADOLF HENRIE VAN DER WEEL, in den jeugdigen leeftijd van ruim 10 jaar, diep betreurd door ons allen. Namens allen, Zijn diepbedroefde Moeder, Wed. VAN DER WEEL. Middelburg, 23 Dec. 1939. Molenwater 101 (Koepoort). Heden overleed onze lieve Moeder, Behuwd-, Groot- en Overgrootmoeder, Mejuffrouw N. S, PERRELS- BLOM, in den ouderdom van ruim 75 jaar. Uit aller naam, P. A. PERRELS. Vere, 25 December 1939. Heden overleed tot onze diepe droefheid onze lieve Man, Vader, Behuwd- en Grootvader, de Heer JACOBUS WELLEMAN, in den ouderdom van 65 jaar. Uit aller naam, S. M. WELLEMAN— VAN ARENTHALS. Krabbendijke, 25 Dec. 1939. De teraardebestelling is bepaald op 29 December, des namiddags één uur. Heden overleed onze ge liefde Broeder en Oom, de Heer JACOBUS WELLEMAN, in den ouderdom van 65 jaar. A. C. WABEKE WELLEMAN. J. C. C. WABEKE. Rilland-Bath, 25 Dec. 1939- Heden overleed, tot ons groot leedwezen, onze ge achte Eerevoorz. van de Vei lingsver, „E.M.M.", de Heer JAC. WELLEMAN, die vanaf de oprichting ge durende 22 jaren als voorzit ter de belangen onzer instel ling met toewijding behar tigde. Namens het Bestuur en Personeel, J. FRELIER, Voorz. C. TOLLENAAR, Secr. Krabbendijke, 25 Dec. 1939. is ons Zaterdagmorgen Vriendje, DOLFJE VAN DER WEEL, van ons heengegaan. Hij droeg zijn lijden met bovenmenschelijk geduld en ging tot den Heer, Dien hii lief had. FAM. BORGMAN en LIGTHART. Middelburg, 23 Dec. 1939. DAN Men voelt zich vrijer en gezonder. Flacon fl.05. Dubbele flacon 11.73 bl] apothekers en vakdrogleten. Voorradig bij: Drog. Fa, Schulte Thieme, Langedelft 119, Middelburg. SEISWEG 55-57, MIDDELBURG. Voor de zeer vele blijken van belangstelling, ontvangen ter gele genheid van mijn 80sten jaardag, zeg ik langs dezen weg mijn harte- ijken dank. Z. KOENE. Westkapelle, December 1939. bezoeken allen de vergadering van Donderdag 28 Dec. a.s. in „De Gouden Poorte". Aanv. 8 uur. Entrée vrij. Spreker C. J. VAN LIENDEN, Lid der Tweede Kamer. Onderwerp; Werklozenzorg enz. juist nu. «Adverteeren is NIET duur! Bij ons nieuwe lokaal-tarief kost deze advertentie op jaarcontract, 1 x per week, no.g geen gulden Vraagt inlichtingen aan het Bureau van deze courant- QNZE te controleeren op- laag van ruim 5000 ex. (ruim 5000 betalende abonné's) waarborgt U, dat Uwe advertentie in dit deel van Zeeland de grootst mo gelijke publiciteit heeft. Be trek in Uw reclamecampagne dus ook het voor Westel. Z.-Vlaander en. Uitgave: N.V. Boekh. en Drukkerij v.h. FIRMA A. J. BRONSWIJK OOSTBURG NAGENOEG HUIS AAN HUIS OPENBARE BEKENDMAKING. De Burgemeester van Middelburg, Overwegende, dat de op 8, 9 en 10 Januari 1940 te houden oefening in de luchtbescherming het voor schrijven van algeemeene gedrags regels noodzakelijk maakt; Gezien de door den Minister van Binnenlandsche Zaken verleende goedkeuring; Gelet op artikel 12 der wet be treffende bescherming tegen lucht aanvallen (wet van 23 April 1936, Stbl. 302); I. STELT VAST de volgende: GEDRAGSREGELS VOOR DE BURGERBEVOLKING, welke zullen gelden op 8 en 9 Janu ari 1940 des namiddags van 8 tot 10 uur en op 10 Januari 1940, des na middags van 7 tot 10 uur: 1. Gedurende genoemde tijdvakken zijn eigenaren, bewoners of ge bruikers van woningen en ande re gebouwen, alsmedè van schu ren, verplicht zorg te dragen, dat het daarbinnen aanwezige licht op geenerlei wijze naar buiten tsraalt, alsmede, dat voorwer pen, welke aan den buitenkant van gebouwen zijn bevestigd of zich bevinden op de bij die gebou wen behoorende open perceelen, geen licht uitstralen. 2. Gedurende genoemde tijdvakken is het aan eigenaars of houders van motorrijtuigen of andere rij- of voertuigen (rijwielen, bakfiet sen en handwagens daaronder begrepen) verboden zich daar mede te bevinden of deze te la ten tsaan buiten gebouwen, ten zij de in- en uitwendige verlich ting, ter bevordering van het po litiepersoneel, in voldoende mate is afgeschermd. 3. Onverminderd het bepaaled sub 2 is het verboden zich gedurende genoemde tijdvakken buiten een afgeschermde ruimte te bevinden in het bezit van een brandende lantaarn, fakkel of ander licht gevend voorwerp, (tenzij met toestemming van den Burge meester),, alsmede aldaar eenig vuur te ontsteken. 4. Het is verboden gedurende ge noemde tijdvakken op den open baren weg met met motorrijtui gen of andere rij- of voertuigen, dan wel fietsen, te rijden met een zoodanige snelheid, dat zulks ge vaar oplevert en met dien ver stande, dat eene maximum-snel heid van 20 Kilometer per uur niet mag worden overschreden; 5. Eigenaren, bewonres of gebrui kers van woningen of andere ge bouwen, alsmede van schuren, zijn verplicht bij afwezigheid zorg te dragen, dat de hoofdaf sluiters van gas en eleetrisehen stroom steeds afgesloten zijn. 6. Particuliere sirenes, lucht- of stoomfluiten en kerk- en toren klokken mogen niet in werking worden gesteld zonder vergun ning van den Brgemeester. 7. Gedurende genoemde tijdvakken is het aan voetgangers verboden zich te bevinden op de voor het rijverkeer betsemde gedeelten der wegen of straten. Waar geen voetpaden zijn, mag met niet dan twee personen naast elkan der worden geloopen, terwijl te allen tijde in de richting van voortbeweging rechts van 'den weg moet worden gehouden. Oversteken van den rijweg dient, tenzfj anders noodzakelijk is of speciale aversteekplaatsen zijn vastgtesteld, te geschieden op de hoeken va nkruispunten of zij we gen. 8. Het isc verboden onnodig lawaai te maken, met uitzondering van het zoo kort mogelijk geven van waarschuwingssignalen en met motorrijtuigen en rijwielen, ter beoordeeling van het politieper soneel. Bü het signaal „LUCHTALARM" gelden de volgende bepalingen: 1. Zij, die zich binnenshuis bevind- den, mogen zich niet op den openharen weg begeven. 2. Een ieder begeeft zich ogenblik kelijk en langs den korsten weg in zijn woning, (schuilplaats) of, als men deze niet spoedig kan bereiken, naar de naastbijgelegen openbare schuilplaats, voor zoo ver die aanwezig is. 3. Zoodra het signaal „Luchtalarm" wordt gegeven, is lis verkeer met motor|jtruigen of rij- of voertuigen (ook rijwielen bak' fietsen en handwagens) verboden. Een ieder, die op het einde van het signaal „Luchtalarm" nog geen schuilplaats heeft kunnen bereiken, behoort ter plaatse, waar hij zich dan bevindt, dekking te zoeken in afwachting van eventu- eele aanwijzingen van personeel van politie- of luchtbeschermings dienst. 4. Alle motorrijtuigen of andere rij- of voertuigen (rijwielen! bakfiet sen en hndwagens daaronder be grepen) worden bij het signaal „Luchtalarm" geplaatst: a. op wegen of straten met één richtingsverkeer: aan de rechter zijde; b. op wegen of straten met tweerichtingsverkeer binnen de bebouwde kom: aan de zijde" der even huisnummers; c. op wegen of straten buiten de bebouwde kom: aan de rechter zijde, waarbij er op moet worden gelet, dat ruimte voor doorgaand verkeer wordt vrijgelaten. Op wegen of straten binnen de bebouwde kom, waar de even huisnummers zich niet aan één zijde bevinden) moet het plaatsen van rij- of voertuigen zoo mogelijk worden vermeden. Is dit niet mogelijk, dan wordt zulk een weg of straat beschouwd als gelegen buiten de bebouwde kom. Het stilzetten van motorrij tuigen of andere rij- of voertui gen op korter afstand dan 8 me ter van de hoeken der wegen of straten is verboden. Ieder plaat selijk parkeerverbod wordt ge acht te zijn opgeheven. 5. Trekdieren worden uitgespannen en, indien zij niet ergens kunnen worden opgesloten, stevig vastge bonden en wel op zoodanige wij ze, dat het verkeer over het voor het rijverkeer bestemde gedeelte der wegen niet wordt belemmerd of in gevaar gebracht. Andere dieren worden, hetzij vastgebonden, zoodanig, dat het verkeer over het voor rij- of voer tuigen bestemde gedeelte der we gen niet worden belemmerd of in gevaar gebracht, hetzij ergens op gesloten. Met uitzondering van geleide-hon den voor blinden, die van een muil korf zijn voorzien en aan een lijn worden vastgehouden, is het ver boden dieren in de openbare schuil plaatsen te brengen. Toestand „LUCHTALARM". 1. Het is verboden de plaats, waar men zich bij het signaal „LUCHT ALARM" in veiligheid heeft ge steld, te verlaten vóór het sig naal „LUCHTALARM GEëlN- DIGD" is gegeven. In bijzondere gevallen kan daarvoor echter toe stemming worden verleend door politie- of luchtbeschermings dienst-functionarissen. 2. In gesloten schuilplaatsen mag niet worden gerookt, noch een vuur of open licht aanwezig zijn. Opzettelijke overtreding of niet- nakoming van de vermelde voor schriften wordt gestraft met GE VANGENISSTRAF VAN TEN HOOGSTE TWEE JAREN OF GELDBOETE VAN TEN HOOGSTE DUIZEND GULDEN. Hij, aan wiens schuld te wijden is, dat deze voorschriften worden over treden of niet nagekomen, wordt ge straft met GEVANGENISSTRAF VAN TEN HOOGSTE EEN JAAR OF GELDBOETE VAN TEN HOOGSTE VIJFHONDERD GULDEN. De ambtenaren van rijks- en ge meentepolitie, naar wier oordeel iemand eert feit pleegt, waardoor het welslagen der oefening in ge vaar wordt gebracht, zijn bevoegd na aanmaning en op kosten van den overtreder de noodige maatregelen te treffen of te doen treffen. Zij zijn in dat geval bevoegd, zoo noodig te allen tijde een woning tegen den wil van den bewoner te betreden. II. Maakt voorts algemeen bekend dat: 1. op bovengemelde dagen en uren de straatverlichting zal zijn ge doofd. 2. Geenerlei aansprakelijkheid wordt aanvaard door schade, welke uit voormelde voorschriften kan voortvloeien. Middelburg, den 27 December 1939. De Burgemeester voornoemd, J. VAN WALRé DE BORDES. (Ongecorrigeerd.); OPENBARE BEKENDMAKING. De Burgemeester van Middelburg; Overwegende, dat de op 8, 9 en 10 Januari 1940 te houden oefening in de luchtbescherming in de gemeen te Middelburg, het voorschrijven van algemeene gedragsregels voor de scheepvaart noodzakelijk maakt; Gezien de door den Minister van Binnenlandsche Zaken verleende goedkeuring; In overleg met den Inspecteur-Ge neraal voor de Scheepvaart; Gelet op artikel 12 der wet be treffende bescherming tegen lucht aanvallen (wet van 23 April 1936 Stbl. 302); Stelt vast de volgende GEDRAGSREGELS VOOR DE SCHEEPVAART, welke zullen gelden op 8 en 9 Janu ari 1940, des namiddags van 8 tot 10 uur en op 10 Januari 1940, des na middags van 7 tot 10 uur; 1. De schippers of, bij ontstentenis van dezen, de eigenaars, bewo ners of gebruikers van vaartui gen zijn verplicht er voor te zor gen, dat het daarbinnen aanwe zige licht op geenerlei wijze uit straalt en dat geen lichten aan dek worden getoond, anders dan die voor varende schepen onder 4 bedoeld. Deuren, welke verbinding ge ven naar buiten of naar ruimten,, welke niet naar buiten zijn af gesloten, mogen geen licht door laten; zoonoodig moeten gordij nen worden aangebracht, opdat geen licht naar buiten schijnt* wanneer de deur wordt geopend. Schippers van vaartuigen mo gen geen signalen geven, als ge volg waarvan verwarring zou kunnen ontstaan met aan den wal te geven seinen bij lucht alarm. 2. Het is aan schippers van vaar tuigen verboden te zeilen, tenzij hiertoe door het districtshoofd vergunning is verleend. Het is aan schippers van vaar tuigen verboden een vaartuig voor stroom te laten drijven of in kanalen en havens in het vaar water te laten liggen. 3. Het overige scheepvaartverkeer op andere vaarwaters dan die, genoemd sub 2, is verboden, ten zij hiervoor een bijzondere ver gunning wordt verleend door het districtshoofd, den Directeur van het Loodswezen te Vlissingen. De schepen, welke niet varen* meren of gaan bulten het vaar water ten anker. Voor het Kanaal door Walche ren wordt een algemeene vaar- vergunning verleend. De vaart mag slechts door bin nenvaartuigen worden uitge oefend, wanneer deze voorzien zijn van een certificaat voor af geschermde lichten. De belanghebbenden stellen zich voor het verkrijgen van de hierbedoelde certificaten recht streeks in verbinding met het bovenbedoelde districtshoofd. 4. De schipper van een varend* door eigen mechanische kracht of door een opduwer voortbewo gen binnenvaartuig, is verplicht op dit vaartuig te doen voeren goed afgeschermde boord- en

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1939 | | pagina 3