Hf MIDDELBURGSCHE COURANT Prins Bernhard iaat het m.s. „Prinses Beatrix" te water. (&GOESCHE COURANT) De Prins-Gemaal bezoekt den Wilhelminapolder en lerseke. Het schip loopt vlot van stapel. Het plechtig oogenbik. „Paaschvrede". Duitschland steeds aan Italië's zijde Dagblad. Uitg. N.V. De Middelburgsche Crt. Bureaux: te MIDDELBURG: St. Pieterstr.28, Telefoon Redactie 269, Administratie 139; te GOESTurf kade Tel. 17. Postgiro 43255. Abonnementsprijs voor Middelburg en Goes f 2.30, elders f 2.50 per kwartaal. Week abonnementen in Middelburg en Goes 18 ct. SP29SJ NUMMER 72. DRIE BLADEN. ZATERDAG 1 MAART 1939. EERSTE BLAD. 182e JAARG. Advertentiën 30 ct per regel, ingezonder mededeelingen 60 ct p. r. Bij contract lager Tarief op aanvraag. Familieberichten eit dankbetuigingen minimum f 2.10. „Kleine Advertenties", max. 6 regels, 75 cenf, btf vooruitbetaling. Brieven, of adres bureau v. d. blad" 10 ct extra. Bewijsnummers 5 ei, Op 14 Januari jl. heeft H. M. de Konin gin de doopplechtigheid verrichtte van het op de werf der N.V. Kon. Maatsch. „De Schelde" te Vlissingen gebouwde m s. „Ko ningin Emma" voor rekening van de Stoomvaart Maatsch. „Zeeland". Vandaag was het Z. K. H. Prins Bernhard die het zusterschip van de „Koningin Emma nl. het nieuwe m.s. dat den naam zal dragen van het ons allen zoo geliefde Prinsesje Beatrix te water liet. Reeds in de morgenuren heerschte om en op de werf een reusachtige drukte. De laatste toebereidselen werden voltooid, van alle gebouwen en kranen wapperen de vlaggen. Een drietal hooge tribunes, \net in het midden de Koninklijke tribune waren om den kop van het schip ge bouwd. Voor de Kon. tribune bevond zich een fraai baldakijn, rijk versierd met bloemen. Ook bij den ingang van het kan toor van „De Schelde" was een fraai bal dakijn opgericht. In de stad, en speciaal in die straten waar Z. K. H. zou passeeren, wapperden nagenoeg huis aan huis de vlaggen. Met een extra trein, die te 11,50 uur aan het station arriveerde^ kwamen de talrijke genoodigden, tot wie behooren: de minis ters dr. H. Colijn, mr. J. A. de Wilde en mr. dr. ir. J. A. M. van Buuren, terwijl de minister van economische zaken was vertegenwoordigd door den heer G. J. Teppema, administrateur, hoofd der af- deeling nijverheid; dr. ir. M. H. Damme, directeur-generaal der PTT, vice-admiraal J. Th. Fürstner, chef van den marinestaf, kapt. ter zee H. J. v. d. Stad, commandant der maritieme middelen te Vlissingen, ge- neraal-majpor P. W. Best, commanadnt der luchtverdediging te Soesterberg, ma joor W. C. Th. Haarman, garnizoenscom mandant van Vlissingen, de leden der Gedeputeerde Staten van Zeeland J. M. van Bommel van Vloten, mr. P. Dieleman, J. A. van Rompu, J. H. M. Stieger, E. P. Vogelaar en A. D. P. v. d. Wart, dr. B. D. H. Teilegen Azn., griffier der Staten van Zeeland, mr. M. W. G. v. d. Veur, gemeente-secretaris van Middelburg, A. H. S. Stemerding, burgemeester van Soe- burg, J. L. Dregmans, burgemeester van Koudekerke, mr. Th. Portheine, vice-pre sident van de arrondissements rechtbank te Middelburg, mr. W. F. E. baron v. d. Feltz, officier van justitie te Middelburg, ir. W. Hupkes en ir. W. F. H. van Rycke- vorsel, directeur der Nederlandsche Spoor wegen, W. Berdenis van Berlekom, voor zitter der Kamer van Koophandel te Middelburg, jhr. Smits van Oyen, voorzit ter van de KNAC en Edo J. Bergsma, eere-voorzitter van den ANWB. Op de fabrieksterreinen werd het in- tusschen een groote drukte. Het publiek, dat zooals altijd, ook nu weer tegen een kleine vergoeding, ten bate van het pen sioenfonds, op de fabrieksterreinen werd toegelaten, maakte daarvan een gretig ge bruik. Ook stonden duizenden om Prins Bernhard af te wachten. Zjj hebben zich opgesteld van de Keersluis tot aan den ingang van de werf, den in de Aagje De kenstraat, van waar men de Koninklijke tribune kan zien. De aankomst van den Prins Tegen één uur arriveerde de Prins per ^t0- komende uit Middelburg, aan de Keersluis. De auto van den Prins werd voor afgegaan door dien van den burgemeester van Vlissingen, den hr. C. A. van Woelde- ren. De Prins werd vergezeld door den Com missaris der Koningin en mevr. Quarles van Ufford, en den adjudant van Z.K.H.. Het publiek juichte langs den geheelen weg Prins Bernhard hartelijk toe. Dra was de werf bereikt. Tusschen een haag van menschen, die niet moede werden te jubelen reden de auto's tot voor den op gang naar de tribune. Het Wilhelmus klonk. Onder het baldakijn werd Z.K.H. ontvangen door de heeren Ruys, de Meester Wesseling, A. Smit, Lodeizen, Bensink en Bron. Toespraken. Zoodra de Prins de tribune had bestegen, werd htf toegesproken door den hr. B. E. Ruys, president commissaris van de Kon. Maatsch. „De Schelde", die het volgende zeide: Koninklijke Hoogheid! Het is mij een voorrecht, hier het welkom te mogen uitspreken namens Besturen van de Kon. Maatsch. „De Schelde" en de Stoomv. Maatsch. Zeeland. Op hoogen prijs stellen wij het, dat U be reid zijt, de plechtigheid van de tewater lating van de „Prinses Beatrix" welke plechtigheid om verblijdende redenen niet door H. K. H. Prinses Juliana kan worden vervuld te verrichten. Het Huis van Oranje heeft als het ware de eerste steen gelegd voor de stichting van deze belangrijke werkgelegenheid. Het was toch Zijne Majesteit Koning Willem III die in 1873 het initiatief nam om op de oude admiraliteitswerf, de plaats waatop wij ons thans bevinden, een groote scheepsbouw- werf en machinefabriek te vestigen. In 1875 kan dan ook dank zij de stuwkracht van wijlen Arie Smit de fabriek geopend worden. En nu vindt U hier één van de best uitgeruste werven en machinefabrieken van Nederland, die dank rij de vele op drachten van de Nederlandsche Marine en van den Rotterdamschen Lloyd vol bezet is en in totaal aan ongeveer 3000 menschen arbeid verzekert voor gerulmen tijd". Vervolgens sprak de heer Th. H. de Mees ter, president commissaris van de Stoomv. Maatsch. „Zeeland" als volgt: Koninklijke Hoogheid! Als President Commissaris van de Maat schappij Zeeland veroorlove Uwe K. H. mij eerbiedig dank te zeggen, dat U bereid is gevonden naar Vlissingen te komen tenein de tegenwoordig te zijn bij het te water la ten van ons tweede motorschip. Was het oorspronkelijk voor ons een te leurstelling, ik moge zeggen een blijde, dat H. K. H. Prinses Juliana geen gevolg kon geven aan Hoogstderzelver voornemen om persoonlijk naar Vlissingen te komen, dat Uwe K. H. hier als Hoogstderzelve verte genwoordiger, wilt aanwezig rijn, wordt door ons op hoogen prijs gesteld. Daardoor wordt opnieuw bewezen, dat de Koninklijke belangstelling waarin de Maatschappij „Zee land" zich van de oprichting af mocht ver heugen, nog onverminderd bestaat. Uit verschillende foto's mochten wij zien hoe Uwe K. H. mede de eerste pasjes heeft geleid van ons jonge Prinsesje. Wij hopen dat Uwe K. H. met even veel succes de eer ste gang zal geleiden van dit nieuwe schip dat den naam „Prinses Beatrix" zal mogen dragen. Bij voorbaat dank ik Uwe K. H. eerbie dig voor het verrichten van deze plechtig heid." De heer ir. H. C. Wesseling, directeur van „de Schelde" verzocht daarop Z. K. H. de laatste beletselen wel te willen wegnemen. Met een forsche slag kapte Prins Bern hard daarop met een zilveren bijltje het over een blok gespannen touw door. On middellijk kwam er beweging In het ranke vaartuig, de muziek speelde het Wilhelmus, allen ontblootten het hoofd en onder da verend gejuich van de groote menigte op en om de werf, gleed de „Prinses Beatrix" statig in haar element en boorde een oogenblik later het achterschip zich in het gereedliggende bed van rijstwerk, waarna sleepbooten het schip spoedig in bedwang hadden. Na afloop van deze plechtigheid begaf Z. K. H. zich naar de gereedstaande auto voor de poort aan het Betje Wolfplein, om vandaar met een kleinen omweg te rijden naar het hoofdgebouw van „De Schelde". Een groote menigte had zich daar opge steld en men werd niet moede den Prins toe te juichen. Z. K. H. werd aan den ingang van het hoofdgebouw ontvangen door den heer Wes seling, die Z. K. H. naar de Commissariska mer leidde, waar een groot gezelschap aan Z. K. H. werd voorgesteld. Intusschen had den alle genoodigden zich met auto's en autobussen naar hotel Britannia begeven, waar zij werden ontvangen door de heeren A. Smit en Bron. Na de plechtigheid in het hoofdgebouw, begaf Z. K. H. zich via Aagje Dekenstraat en Badhuisstraat eveneens naar het hotel, waar Z. K. H. wederom vele autoriteiten aan zich liet voorstellen. Prins Bernhard heeft daarop aangezeten aan de lunch. Het nieuwe schip „Prinses Beatrix". De hoofdafmetingen van het nieuwe schip „Prinses Beatrix" zijn: lengte 115.80 meter, breedte 14,33 meter holte 8.53 meter. De maximum diepgang is 4,12 me ter. De inhoud bedraagt circa, 4100 bruto registerton. Het maximum aantal passa giers is bepaald op circa 1800. De beman ning zal uit 58 koppen bestaan. De proef tochtsnelheid is vastgesteld op 23 mijl. Bouw en inrichting maken het mogelijk het schip te gebruiken voor toeristenvaar ten gedurende de zomermaanden in de Europeesche zeeën. Bij de passagiersaccomodatie is er in alle opzichten naar gestreefd de overtocht zoo aantrekkelijk mogelijk te maken Ver der is het schip zooveel mogelijk trilling- vrij gemaakt. Geluidisoleeringen zijn aan gebracht op grond van speciale proefne mingen van prof. dr. C. Zwikker te Delft. Werden de bestaande schepen door krachtige zuigerstodmmachines voortbe wogen, thans zijn het 40 krachtiger dieselmotoren, welke de beide schroeven aandrijven. Een waarlijk groot man is altijd be reid klein te zijn. Havas meldt uit Berlijn: Na tien dagen van zeer groote activiteit, waarin het Duit- sche rijk zich verzekerde van het protec toraat over Bohemen en Moravië, den te rugkeer van Memel, de verdragen met Slovakije en Roemenië, verwacht man al gemeen een zekere pauze tot 20 April, den dag waarop Hitier vijftig jaar zal zijn. Deze verjaardag zal dit jaar met buiten gewonen luister worden gevierd. Tevoren zal Hitler op 1 April de tewa terlating verrichten van het tweede pant serschip van 35,000 ton, de Von Tirpitz. Bij die gelegenheid zal hij een redevoering houden, welke in het bijzonder gericht zal zijn tot het buitenland. Men denkt, dat hij dan drie weken rust zal nemen te Berchtesgaden. Goering zal wel niet voor 15 April te Berlijn terugkeeren. Mfen meent te weten, dat Goebbels en Von Ribbentrop zich opmaken om voor twee of drie weken met vacantie te gaan, waarschijnlijk naar Italië. In politieke kringen te Berlijn heeft men den indruk, dat een „Paaschvrede" ook door Italië zal worden geeerbiedigd. Men schijnt geen sensationeele verkla ringen te verwachten in de redevoering welke de Duce morgen Zondag zal uit spreken. Indien de schijn niet bedriegt, schijnt men ze in ieder geval te Berlijn niet te wenschen. Verklaart Goering. Het D. N. B. meldt uit Milaan: Aan een verslaggever van de Popaio d'Italia heeft maarschalk Goering verklaard, dat zijn verblijf in San Remo ook daar toe dient de geruchten te weerleggen als zou een wijziging gekomen zijn in de hou ding van Duitschland jegens Italië Duitschland zal onvoorwaardelijk Italic trouw blijven, wat er ook gebeuren moge Duitschland zal steeds aan Italië's zijde staan. Elke machtsvergrooting van Duitschland is ook een machtsvergrooting van Italië en omgekeerd. De werkelijkheid dat Frankrijk door het verdwijnen van den kunstmatigen staat Tsjechoslovakije veertig divisies verloren heeft, moest d- Westelijke democratiën tot nadenken brengen. Want als zij 40 divisies verloren zouden hebben, moest men bedenken, dat wij iets gewonnen hebben. De poging van Engeland, om zooveel mogelijk landen tot een bestrijding van de „as" te bewegen, verwondert niemand. Het is te hopen, dat deze volkeren intelligent zijn om zich te herinneren dat Engeland altijd naar dom ooren gezocht heeft, die bereid waren voor hem te vechten. Duitschland en Italië zullen echter voortgaian naar hét eene doel: Vrede en gerechtigheid voor de volkeren. Over zijn reisplannen zeide Goering, dat hij nog eenige weken aan de Rivièra blijft, om dan naar Rome te gaan, Mussolini te bezoeken, en wellicht ook maarschalk Balbo in Lybië. Het vertrek uit Middelburg. Hedenmorgen tegen half negen, reed de auto van den Commissaris der Koningin weder voor bij zijn ambtswoning waarvan de Prinselijke standaard wapperde in de Abdij, waarvoor zich reeds een paar hon derd, vooral jeugdige personen hadden ver zameld. Precies te half negen kwam Z. K. H. naar buiten en had toen en ook bij het uitrijden van de Abdij weder 'n hartelijke ovatie in ontvangst te némen. De route was nu niet bekend, doch ging langs Balans, Wagenaarstraat, Noordstraat, Markt, Gortstraat, Varkensmarkt, Hoog straat, Nieuwe Haven, Kaden, Koningsbrug, Stationsstraat, -Loskade, Schipbrug en Ka- naalweg. Zij die begrepen, dat de Prins in den auto met de standaard zat, brachten den hoogen gast een eerbiedigen groet. Buiten de stad werd de snelheid vergroot, doch die verminderde weer in de kom van Nieuw- en Sint-Joosland. Hier had men van openbare en tal van particuliere gebouwen de driekleur ont plooid en stonden op verschillende plaatsen grootere en kleinere groepjes, waaronder nu ook weer vele vrouwen in ons Zeeuwsch costuum, die opgewekt groetten. De Prins heeft ook hier voor al deze bewij zen vriendelijk dank gebracht. In Zuid-Beveland. In vlot tempo reden de auto's den Sloedam over en den rijksweg door Zuid- Beveland op. Hier en daar stonden groepjes personen, die trachtten een glimp van den Prins op te vangen. Van enkele huizen en hofsteden langs den weg was de vlag uit gestoken. Te Lewedorp, 's-Heer-Arends- kerke en 's-Heer-Hendrikskinderen, waar de belangstelling wat grooter was, werd 't tempo een weinig vertraagd. Ook aan de grens van Goes stonden velen op het pas seeren van den Prins te wachten. De auto's lieten de stad echter rechts lig gen en gingen bij de „Tiende Schuur" links af en via 's-Heer-Hendrikskinderendijk. Westerstraat en Zaagmolenstraat naar den Polderschen weg. TE WILHELMEVADORP. Te ruim negen uur stopten de auto's te Wilhelminadorp voor de woning van den directeur van den Wilhelminapolder, den heer J. Minderhoud. De heer Minderhoud geleidde den Prins zijn woning binnen waar o.a. de voorzitter en de penningmeester van het hoofdbestuur van den polder, burgemeester De Graaff en de oud-directeur de hr. Hanken met hun dames aanwezig waren. De voorzitter van het hoofdbestuur, de hr B. C D. Hanegraaff, te Wassenaar, hield daarop de volgende toespraak: „Koninklijke Hoogheid, Mijnheer de Commissaris, Mijne Heeren. Het is mij een groot voorrecht Uwe Koninklijke Hoogheid in den Wilhelminapolder te mogen welkom heeten en rijn wij U hoogst dankbaar dat Uwe Koninklijke Hoogheid ons in de gele genheid wilde stellen onzen Polder te too- nen, alhoewel het jaargetijde niet mede werkt het land op zijn schoonst te laten zien. Het zij mij vergund U een kort historisch overzicht te geven van de oprichting af. Lang voordat door 'een Rotterdamsche combinatie de schorren en slikken in Janu ari 1810 ingepolderd werden, was deze streek bewoond. Onze hofstede „Hongers- dijk" ontleent o.a. zijn naam aan het dorp daar ter plaatse. Van dit dorp is niets over dan enkele kelders en muurresten onder het maaiveld. Door de toenmalige Commissie tot inpol dering kreeg onze Polder den naam „Lode- wijkspolder", naar den broeder van Napo leon, den Koning van Holland. In 1815 ver zocht en verkreeg het Bestuur van Koning Willem I het recht den Polder „Wilhelmi napolder" te noemen, naar zijn doorluchte gemalin en werden aan den Polder heer lijke rechten verleend en een wapenbrief, zoowel voor den Wilhelminapolder als voor den Oostbevelandpolder welke het Zuid Westelijk deel uit maakt. Toen in 1930 de verschillen met onze Zui derburen hoogliepen besloten 70 Nederland sche Vennooten aan 2 Belgische een voor stel te doen om uit de combinatie te treden en werd aan hen een deel In eigendom ge geven, naar schatting 2|72ste van de groot te van den „Wilhelminapolder". Van dien tijd dateerde, gedurende bijna een eeuw, de aanhef van onze overeenkomst: „Eigenaren van 70/72 aandeelen in den „Wilhelminapol der". Sedert de oprichting af is de zetel van de Maatschappij te Rotterdam gevestigd en is het Hoofdbestuur, behoudens enkele uitzon deringen, steeds samengesteld geweest uit Rotterdamsche Vennooten. In de eerste 60 a 70 jaren viel de exploitatie niet mede (vermoedelijk beinvloed door de ongunsti ge tijden) tot door het toenmalige Bestuur de heer Hanken werd aangezocht de leiding op zich te nemen. Deze had behalve zjjn groot organisatietalent en rijn groote ken nis, ook de tijden meer mede en heeft ge durende zijn 40-jarig directeurschap den „Wilhelminapolder" tot grooten bloei ge bracht. Zijn opvolger, onze tegenwoordige directeur de heer Minderhoud, die zjjn spo ren verdiende bij de ingebruikneming van den Wieringermeerpolder, zag zich ge plaatst voor de mechanisatie van ons be drijf en deze aanpassing aan de moderne techniek blijkt voor onzen Polder zeer voor- deelig te zijn. Wij hopen Uwe Koninklijke Hoogheid, bij onzen tocht door den polder dit ter plaatse te kunnen toonen. Enkele jaren geleden stelde de Alge- meene Vergadering van Vennooten een leg penning in. Deze wordt door ons in brons of zilver uitgereikt aan diegenen onzer me dewerkers die ons gedurende een aantal jaren trouw hebben gediend. Tevens werd in het stichtingsbesluit bepaald, dat wij aan leden van het Koninklijk Huis, deze pen ning in goud zouden aanbieden, als een be wijs van onze groote erkentelijkheid voor hun bezoek. Het zij mij vergund, Koninklijke Hoog heid, U hierbij dezen penning te overhandi gen, terwijl ik hoop, dat deze in lengte van jaren bij U een prettige herinnering zal op wekken aan onze mooie Zeeuwsche landouwen en aan onzen Polder in het bij zonder." De heer Hanegraaff overhandigde daar bij den penning aan den Prins, die in harte lijke bewoordingen dank zegde voor dit souvenir en de hem gegeven uiteenzetting. Hierna begaf het gezelschap zich naar het terras waar het muziekgezelschap „De Echo" inmiddels was opgesteld. Na dat het „Wilhelmus" was aangehoord dankte de Prins den voorzitter, den heer Zwaan, met een handdruk voor de hem gebrachte hulde. Vervolgens ging men het bedrijf bezich tigen; het sorteeren van pootgoed, he' ontsmetten van zaai-tarwe; er werd mr den motor geploegd; een oude kapwagen en een oude boerenwagen, benevens een op luchtbanden werden den Prins getoond Verder werden de paarden bezichtigd e daarna werd langs de school gewandeld waar de kinderen stonden opgesteld, d den Prins luide toejuichten. De aifto reden nu naar het Katsche veer, keerde daar en reden naar de hofstede „Coenje waar in de schuur o.a. het bergen het vlas met de magirusladder bezichti- r i (Ingez. Med.) WEERBERICHT, Verwachting tot morgenavond: DÉ BILT: matige, tijdelijke krachtige wind uit Oostelijke richtingen, zwaar be wolkt met tijdelijke opklaringen, geen neer slag van beteekenis, weinig verandering in temperatuur. ZO 26 Mrt. Zon op: 5 h. 52; onder: 18 h. 21. Licht op: 18 h. 51. Maan op: 8 h. 27? MA 27 Mrt. Zon op: 5 h. 50; onder: 18 h. 23. Licht op: 18 h. 53. Maan op: 9 h. 20; onder: 12 h. 35. E.K.: 28 Mrt. Hoog- en Laagwater te Vlissingen: Hoogwater. Laagwater. Zaterdag 25 3.41 16.05 10.23 22.29 Zondag 26 4.21 16.47 11.00 23.12 Maandag 27 5.05 17.34 11.41 23.59 Westkapelie is 28 min. en Domburg 23 min. vroeger, Veere 38 min. later. S springtij. Hoog- en Laagwater te Wemeldinge: Hoogwater. Laagwater. Zaterdag 25 S 5.36 17.58 11.20 23.37 Zondag 26 6.12 18.37 11.57 Maandag 27 6.52 19.20 0.19 12.39 werd Vervolgens werd weer dwars d. den uitgestrekten polder naar de hor:, - de ',,De Mosselbank gereden, waar het gezelschap de koffie gebruikte en Z. K. H. afscheid nam van bestuur en directeur, en oud-directeur van den polder. De Prins betuigde tevens zijn hartelijker, dank voor de ontvangst en de belangwekkende uit eenzettingen die hem gegeven waren. Naar lerseke. Over den dijk werd nu langs Kattendij- ke gereden, waar men bij honderden langs den weg gesenaaru stond en den Prms luide toejuichte, pangs de facneide ging het naar Wemeldinge, waar huis aan huis geViagÜ WGi'U cr il vrcil U U-»iUOfc:.tv gcöj^aniieil was met de woorden. „Vereerd door Uw komst." De auto s reden nier zeer lang zaam en vriendelijk wuivend danxte ue Prins voor de spontane nuide. pangs ue Oostzijde van net kaanal, en op dei, post- WfcJg JUctcti WtiiCL d' Gfcu iiüïïv po lïlgüZGt, Vvó-iiu iicv vv'c«.6 ïriLUSSCncii i'UilTl AicUI Gil ge-.VUiucii Op den Dam te terseke werd even ge stopt, waar burgemeester Gunning aen Pruis welkom neette en daarna voor reed, door een haag van juichende menschen en schoolkinderen, naar de sorteerioods van „De Meuimeester". Het muziekgezelschap „Mozart" speelde hier het „Wilhelmus". In de sorteerioods maakte de Prins kennis met de raadsleden, die daar aanwezig waren en vervolgens bezichtigde Z. K. H. de verschil lende werkzaamheden. Tevens werden Z.K. H. eenige oesters gepresenteerd, die hij met smaak en onder het flitsen van het magnesiumlicht nuttigde. Vervolgens ging het gezelschap naar de Oesterkwee- ker. Iz. Willemse, waar de gasten ten kan tore ontvangen werden. De hr. Willemse had in een glazen vitrine een keurig opge stelde collectie, die den groei van den oester toonde benevens de ongedierten die het product belagen. Belangstellend luister de de Prins naar de uiteenzettingen die de hr. Willemse gaf, terwijl Z. K. H. ook naar een aantal nadere bijzonderheden vroeg. Nadat ook hier een aantal oesters genut tigd was waarbij de Prins het Zeeuw sche product roemde als het allerbeste werden de oesterputten bezichtigd, ook van de fa. Verwijs, en tevens werd nog het mos selknippen bezichtigd bij het Mosselbedrijf Jan Prins. Overal net de Prins zich nauw keurig op de hoogte stellen en dankte hij hartelijk voor de hem verschafte inlichtin gen. Te half twaalf werd de terugtocht aan vaard en op den Dam nam Z. K. H. weer afscheid van burgemeester Gunning. In een snellen rit ging het nu terug naar Middelburg waar het gezelschap te tien voor twaalf arriveerde. Te ongeveer kwart voor één verliet de Prins de Abdij weer om zich naar Vlissin gen te begeven voor de tewaterlating van de „Prinses Beatrix".

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1939 | | pagina 1