mjSïT Victor Hugo's Zeeuwse Reize Voor kleine tuinen. Een slechte gelaatskleur HOE BERLIJN VERANDERT ONDER HET NAZI-REGIME. ITALIë. VER. STATEN Dè vorm onzer Sterrekaartjes. MARKTBERICHTEN, GOES- BIOSCOPEN. behoeft niet zoo te blijven, kan zelfs mooi worden indien deze verzorgd wordt met witte Purol. De huidzui'verende, huidgenezende en huidvoedende kracht welke Purol bezit, maakt de huid jeugdig-frisch, gezond en flu weelzacht en zuivert deze tevens van alle huid onreinheden, zooals vetwormpjes, pukkels, vlekjes en uitslag. Gecruik voor gelaatsver zorging witte Purol. Deze is na inwrijving onzichtbaar op de huid en daarom ook zeer geschikt voor gebruik overdag. Doos 30 en 60 et. Tube 45 et. Bij Apoth. en Drogisten. ffngez. Med.) zijn, verliezen, al zou hij, naar verluidt, van zijn zwager, koning Leopold der Belgen, den hertogtitel herkrijgen en wel ter gelegenheid van het huwelijk, dat volgens de geruchten in hofkringen dezen zomer te Brussel voltrokken zou worden. Het vorige jaar is een wijziging in de successiewet aangebracht in ver band met de vermindering van het aan tal prinsessen, maar deze wijziging staat behoud van het erfrecht bij een morga natisch huwelijk met toestemming van den koning alleen toe, wanneer een prins met de dochter van een buitenlander zou huwen. Hetgeen toen door sommige (Van onzen Duitschen correspondent). Sinds de nation,aal-socialisten aan het bewind zijn, is er evenals op alle mogelijke gebied, veel veranderd in het uiterlijk van Berlijn, De heerschen- de machten van het heden zijn steden bouwers van het zuiverste water. Uit de jaren van Weimar" herinneren nog de „Funkturm", Berlijns „Eiffelto- ren", het „Funkhaus", het „Theater der Vijfduizend", de eerste groote tentoon stellingshallen, de luchthaven Tempel hof er Feld, het wereldberoemd gewor den „Pergamon-Museum", en vele an dere prestaties. De „Nazis" hebben het expositie-centrum nog veel grooter en fraaier gemaakt en bouwen rondom den „Funkturm" nog steeds nieuwe zeer imposante hallen; zij breken stra ten en pleinen op en verbeteren steil g veel, dat niet zeer geslaagd was. Zij boren onder den grond nieuwe tunnels voor ondergondsche sporen en denken milliarden marken uit te geven om in de eerstvolgende dertig jaren het cen trum der City een geheel ander aanzien Rijksdagleden openlijk als een achteruit-1 te geven. Aan hun nitiatief is het schit- vpn Aa Twoprlc-Iio i« de- terende complex te danken, dat „Rijks- zetting' van de Zweedsche meisjes is ge karakter seerd Prins Karei jr.. die na zijn studie aan een handelsschool sedert eenige jaren op het kantoor van een der grootste ver zekeringsmaatschappijen werkt en de vorige week tot reserve-luitenant bij de cavalerie is benoemd, is den lOden Jan. 1911 geboren en dus 26 jaar oud. Gravin von Rosen, is 33 jaar en de oudste doch ter van den opperceremoniemeester graaf Eugen von Rosen. Zij is enkele ja ren geleden gescheiden van haar eersten man, graaf Adolf von Rosen en heeft twee meisjes, van 12 en 6, en een jongen van 8 jaar, die na de scheiding bij haar gebleven zijn. DE ITALIAANSCHE PERS ZWEEG OVER DE KRONING VAN GEORGE Vï De Italiaansche pers heeft g'ister van de kroningsfeesten te Londen, vrijwel met geen woord gerept. Alleen het agentschap Stfefani bracht een bericht van elf woorden, waarin werd medege deeld, dat koning George VI van Enge land was gekroond. In hoofdartikelen besproken enkele bladen wel de span ning tusschen Engeland en Italië. Vol gens de „Popoio di Roma" is deze span ning van aardrijkskundigen en histor- schen aard. Britsche journaliste moet het land verlaten. Van gezaghebbende zijde te Rome wordt medegedeeld, dat de Romeinsche correspondente van de „News Chroni cle", mevrouw Mackenzie, „wegens het verspreiden van onware berichten" van de politie het verzoek heeft ontvangen, Italië te verlaten. STAKING IN DE STAALINDUSTRIE TE PITTSBURGH, 27.000 arbeiders leggen het werk neer. De eerste groote staking in de Ame- rikaansche staalnijverheid sedert 1919 is gisteravond te 11 uur uitgebroken, toen de nachtploeg in twee fabrieken der staalonderneming van Jones en Laughlin te Pittsburgh niet aan den arbeid ging. Bij deze onderneming zijn 27.000 arbei ders in dienst. Het hooggerechtshof had de maatschappij onlangs order gegeven zich naar de Wagner-act inzake het col lectieve arbeidscontract te voegen. De directie zou echter geweigerd hebben een overeenkomst te teekenen, waarop Philip Murray, voorzitter van het orga nisatiecomité der arbeiders in de staal industrie, de staking afkondigde. sportveld" heet en de Olympische Spe len van 1936 mogelijk maakte: een sta dion v.an groote schoonheid, omgeven door sportterreinen en geweldige gebou wen van een architectonische volmaakt heid die men elders ter wereld vergeefs zoeken z-al. Mlaar Berlijn heeft ook een der grootste binnenhavens van Europa en fabriekscentra van enorme beteekems, Berlijn is kunststad, ook al is op te merken, d.at vóór 1933 het tooneel en de concertzaal een bonter beeld gaven en den vreemdeling meer attracties boden dan heden. In hooge mate belangwekkend zijn ook de nieuwe villawijken, die hier de laatste jaren in de bosschen ontstaan zijn en vooral voor den Nederlandschen bezoeker, die op dit gebied zooveel er varing heeft, interessant mogen heeten. Het is zeker geen toeval, dat men de laatste weken hier tal van auto's met Hollandsch nationaliteitsteekens ont moeten kon, die in langzaam tempo door deze alleeën reden en bewezen, dat de inz'ttenden ,al hun aandacht voor de nieuwe bouwstijlen noodig hadden. Wie Berlijn van vroeger kent, zal ook versteld staan van de toename van het verkeer. Men moet zich daar van intusschen geen verkeerde voor stelling maken. Een verkeersdrukte als op de boulevards v,an Parijs of in de omgeving van Piccadilly C'rcus in Lon den zal men in Berlijn vergeefs zoeken, zelfs in de city op het uur, waaróp -de winkels gesloten worden en de bureau chefs naar huis rijden. De Duitsche hoofdstad is te ruim gebouwd en ook is het aantal auto's hier nog altijd niet overweldigend te noemen. Maar typisch voor Berlijn is de snelheid van het ver keer, mogelijk juist, omdat de straten vaak zeer breed aangelegd zijn en er nog ruimte genoeg is om voorwaarts te komen, vooral in de Zuidelijke en Wes telijke villawijken. Wie deze stad van het vliegtuig uit ziet, merkt op, hoe overdag veel groen hier te bewonderen valt. Aan parken en groote pleinen geen gebrek. En nauwelijks een straat zonder boomen. Dat is, naast het hoog-en-droge klimaat, een der oorzaken, waarom Berlijn een zoo gezonde woonstad is, zoodat bijv. lijders aan asthma bij voorkeur naar de rijkshoofdstad verhu'zen. Men zal hier ook in alle details ken nis kunnen maken met de producten van het herlevende handwerk, de „binnen- huis"-architectuur en alles, wat daar mee annex is. Schitterend-ingerichte warenhuizen en speciale winkels too- nen het allernieuwste op het gebied der Duitsche weefsels, der porcelein- en aardewerkproductie en der meubelma kerij, die samenwerken om een geheel te vormen van werkelijk hoog-artistiek karakter, eenvoudig, degelijk, smaak vol. Gelijk ook de „Duitsche mode" voor costuums en hoeden, d e tegenwoordig vooral van Berlijn uit zeer sterk gepro pageerd wordt. Het oplevend nationalisme werkt zul ke verschijnselen natuurlijk In de hand, autarkische noodzakelijkheden doen er het hare toe. In elk geval is een eigen Duitsche stijl ontstaan, die men nergens beter dan in de hoofdstad bestudeeren kan. Typisch voor het Derde Rijk :'s de op vallende toename van het aantal groote regeeringsgebouwen en kazernes. Berlijn is meer nog dan vóór 1914 een garni zoensstad geworden, en de centralisatie van de regeering heeft de hoofdstad van het rijk thans tot het werkelijke middelpunt gemaakt. Paleizen van fan tastische afmetingen en interessante ar chitectuur herbergen nieuwe ministeries dat voor de luchtvaart is een Euro- peesche bezienswaardigheid! 1 of de bureaux van de afdeelingen der parti], die van een omvang zijn, welken men vroeger niet voor mog'elijk zou gehou den hebben. Een nieuwe bureaucratie heeft haar intrede gedaan en de oude Duitsche ambtenaarswereld verre over vleugeld, alt'hans wat aantal en uiter lijkheden betreft'. De kazerneeringen zijn zoo toegeno men, dat men zich afvraagt, waar alweer de enorme gelden vandaan gekomen zijn die in deze nieuwe, zij het ook in begin sel zeer sobere, gebouwen worden ge stoken. Vooral de luchtmacht beschikt, met den dag meer over complexen, die men bij rondritten in de omgeving van Berlijn zonder moeite in oogenschouw kan nemen. De luchthaven Tempelhof, die van al le Berlijnsche vliegvelden het meest centraal gelegen is en thans 1000 passa giers per dag' „verwerken" moet, be vindt! zich in het stadium van den om bouw. Is de geweldige vergrooting ge reed, dan zal de Duitsche hoofdstad het grootste en meest moderne vliegveld van de wereld hebben. De reeds gedeel telijk uitgevoerde plannen zijn zoo om vattend, het eindresultaat belooft zoo veel luxe en grootscheepsch^ opvatting, dat men alleen om dit geheel te bewon deren, straks z'eker een luchterisje van 1/42 uren Schiphol-Tempelhof er op wagen zal, Eenjarige klimplanten. Vooral in kleine tuinen heeft men vaak behoefte aan snel groeiende kl'm- planten, hetzij voor bekleeding van mu ren en schuttingen, 'maskeering van minder fraaie tuin'gedeelten of aan grenzende terreinen of wel ,als groenen achtergrond van bloeiende planten. In deze kleine tuinen gaat het er voorna melijk om veel groen aan te brengen op een beperkte oppervlakte, dat zoo weinig mogelijk licht onderschept, en daarvoor zijn deze planten bijzonder goed te gebruiken Een bekende klim plant is de klimmende Tropaeolum of Oost-Indische kers. Deze wordt in Mei buiten gezaaid, groeit snel en bloeit totdat de vorst er een e'nde aan maakt. Minder bekend is T. perigrinum, die nog sneller groeit, met kleine helder gele bloempjes, die zeer fraai van vorm zijn. Een weinig gebru'kte klimplant is Ipomaea of klimmende Convolvulus deze bloeit den geheelen zomer met fraaie schotelvormige bloemen die wit, rose, rood of blauw van kleur zijn. Deze plant kan ook in potten worden gezaaid en opgekweekt en dan d enen voor be kleeding v,an balkons en waranda's. Op een beschut warm plekje kunnen we Cobaea scandens aanplanten en deze meer gevoelige klimplant zal daar fraai bloeien met violette of witte bloemen. De planten worden in April ondei glas gezaaid en niet voor e'nde Mei bui ten geplaatst. Op dezelfde wijze behan delen we Eccremocarpus scaber, een fraaie klimplant met oranje bloemen. Een zeer sierlijke klimplant is Mau- randia B,arclayana, maar ook deze stelt vrij hooge eischen en kan alleen ge bruikt worden voor bekleeding van be schut en op het Zu den liggende muren. Ze bloeit in talrijke kleuren, worden onder glas gezaaid en in potten opge kweekt. Wat sterker is Minalobata, 'n flink groetende klimplant met rood gele bloemen, maar ook deze wordt onder glas gezaaid en pas omstreeks einde Me' buiten uitgeplant. Tot de zeer sterke snelgroeiende klimplanten behoort de hop of Humulus japonicus, waarvan vooral de bontbladerige varië teit /als sierplant wordt aanbevolen. Deze kan thans direct buiten ter plaat se worden gezaaid. Ook sierkalebassen zijn zeer snelgroeiende klimplanten, mits ze op een krachtigen bodem staan, Wel zijn de stengels wat zwaar en de bladeren w,at groot. Een uitzondering' daarop maakt Bryonia dioica of hegge- rank, een eveneens zeer snel groeiende soort met kleine bladeren _en kleine sierlijke roode vruchtjes. Noemen we tenslotte nog de siererwt of Lathyrus, die als klimplant bij iederen tuinbezit- ter bekend is. A, G. Een lezer (A. D. v. K. te H.) schrijft ons, telkenmale met genoegen ons maandkaartje van den sterrenhemel met beschrijving te volgen. Hij vraagt ech ter, of het niet mogelijk zou zijn, in plaats van den geheelen Noordelijken sterrenhemel voor een bepaalden da tum en bepaalden sterrentijd, twee hal ve kaartjes te willen geven, bijvoorbeeld voor het oog Zuidwaarts of Noord waarts gericht. Als voorbeeld zijner be doeling sluit hij daarbij in de kaartjes van Juni 1934, ontleend aan het Annu- aire Asfronomique et Météorologjque van Camille Flammarion, uitgegeven door het observatorium van Juvisy (70e jaargang). Wat deze vriendelijke lezer vraagt gaat helaas niet zóó-maar! E-n, het is, dunkt ons, ook niet noodig. Onze kaartjes zijn gebaseerd op een tot dusverre nog niet bekende kaart- constructie en zij worden vervaardigd met een eveneens tot dit doel speciaal ontworpen instrument. Daardoor is het ons mogelijk 1 en dat is het bijzondere kenmerk van onze kaartjes tegenover vrijwel alle andere in de Nederlandsche pers gepubliceerde onze kaartjes tel kens opnieuw te teekenen voor den preciezen tijd van bv. 8 uur des avonds, met de variabele elementen (ma,an en planeten) precies op hun plaats voor den aangegeven datum van het aange geven jaar. Ons kaartje van 1 Mei 19 3 7 is bv. te dezen aanzien, geheel verschil lend van dat in 1 Mei 1 9 3 6. De kaartjes welke de vragende lezer be doelt zijn halve hemelbollen, in een ge- heeLandere, nl. een bepaald soort hori zont,aal-stereograf ische projectie, en dan wel met als toppunt de betreffen de hemelstreek in den hori zont 'n plaats van, zooals gewoon lijk, boven het hoofd van den waarne mer. Zij zijn inderdaad een heel aardige vondst, ro.aar: het zijn vaste, stereotype modelkaarten. Wie éénmaal zoo'n stel, bv. uit het annuaire van Flammarion, heeft, die kan er elk jaar weer n.aar kijken, maarde maan en de plane ten staan hier niet op! En dat zou ook kwalijk gaan, althans niet met de nauwkeurigheid welke onze kaartjes t, d. o. thans kenmerkt. Evenwel: het is, dunkt ons, ook niet noodig. Zooals wij telkenmale bij de in leiding schrijven: men neme slechts dat kwadrant v,an de kaart voor zich, waarnaar het oog aan den hemel ge richt is. Men trekke op het kaartje (met een potloodje) den meridaan, d.\ de rechte lijin van Noord naar Zuid. D.an schetse men een stukje cirkelomtrek van Oost naar West, in de richting van de streepjes die deze hemelstreken óp het kaartje aanduiden, en den meridaan iets benoorden het midden, van delijn Noord-Zu d kruisende. (Dit kruispunt is Jan Het zgn. t o p p u n t, d.i. het punt aan dén sterrenhemel juist boven ons hoofd). Het kaartje vertoont dan vrijwel een zelfde indeeling als, vrager wenseht. Wil hij den Westelijken sterrenhemel be schouwen, dan legge hij de kaart voor zich met „West" naar zich toe en het „toppunt" van zich ,a f. Het Noorden is dan aan zijn rechterhand, het Zuiden aan zijn linkerhand, en de sterrenbeelden zulFen zich in het ge deelte Zuid-West-Noord-meridiaan on geveer net zoo aan hem vertoonen als ze in werkelijkheid te zien zijn! Overigens is het Annu,aire astronoml- que een heel aardig en wel aan te be velen jaarboekje voor belangstellenden. Ml i d d e 1 b u r g, 12 Mei, Groenten- veiling. Nieuwe aardappelen 1322 c„ Spinazie 916 c.Postelein 17 c., Mos- krul 7 c., Bruine Boonen 89 c., Roode kool 37 c„ Sla 810 c.„ Witlof 345 c., Prei 1,52 c., Peën 2 c„ alles per kg, Peën 415 c., Selderie 1 c„ Rabar ber 34 c„ Radijs 1,52,5 c. alles per bos, Bloemkool 215 c., Kropsla 1,5 4,5 c., beide per stuk; Bloemen: violen 5>9 c., per 10 stuks; Tulpen 27 c„ Vlieren 3 c„ Narcissen 23 c, Seringen 58 c., alles per bos. Middelburg, 12 Mei. Fruitveiling: PerZjken 615 ip>, per stuk, 'Blauwe f 1.65, Aardbeien f 1.402, beide p. kg. Kap e 11e, 12 Mei. Veilingsvereeni- ging „Kapelle-Biezebnge en Omgeving", Kleine veiling. Groenten: Spinazie 2 8, Rabarber 2, beiden per kg, Prei 1.50 1.60, Uien 2.50; Aardappelen 2.102.30, Pootaardappelen 0.70, alles per 100 kg, Kropsla 4,205.10, Bloemkool 511, beiden per 100 stuks, Radijs 1101.50, Pootuien 1.2Ó—1.30, beiden per 100 bos. Bloemen en planten: Tulpen 27, Lelies der Dalen 56, Sternarcissen 3 5, Seringen 6.507, alles per bos, Bol- Begonia's 11'12, Salvia's 811, beiden per. pos. EierenveiPng: Kipeieren f 2,302.50, Poeljeeieren f 1.80, Eendeneieren f 2.60, Ganseieren f 5.10, alles per 100 stuks. II1IMI' l-l—LUl-W I I JJBBBieaWMMmaiMaWKMMMMWWi MIDDELBURG. DO 13 Mei, Spoitfilmavond St. Joris 20.15 h DO 13 Mei. Jamboree Variété-avond de Middelb. padvinders, Schuttersh. 20.00 h. VR 14 Mei, Alg. Verg. N.V, Mantel Magaz. „De Duif" 16,00 h, VR 14 Mei, Openb, Verg, Lib. Staatspar tij „De Vrijheidsbond", spr. mr. W. C. Wendelaar, St. Joris zO 15 n. VR 14 Mei. Schaakver. „Middelburg", Simultaan séance door den heer J. J. v. d. Ende, Zierikzee „De Eendracht". VR 14 Mei. Feestelijke herd. 15 j. best, Middelb. Marktkoopliedenbond, „EM.M.", Schuttershof 20 h. DO 13 Mei, Openb. Conc. „Hosanna" Gr. Markt 20.30 h. VR 14 Mei. Sportfilmav. Schuttershof, 20.15 h. CITY, Midd. VR 14—DO 20 Mei: „Hofkonzert" en „Met donderend geweid", 20.00 h. Zo, Ma en Di 15 h. matinée. ELECTRO, Midd. VR 14—DO 20 Mei: „De mooiste dag van mijn leven" en „Truxa", 20.00 h. Zo, Ma en Di 15 00 h. matinée. GRAND THEATER, Goes. VR T4—DI 18 Mei: Een avond in de Opera" 20.00 h. ZO 15.00 h. matinée. MA 17 14 00—16.00 h. en 18.00— Di 14.00 h. Kroningsplechtigheid «•-san BESCHREVEN DOOR ZIJN ZOON CHARLES HUGO. 3). De even robuuste als fijne put is echter een ware verrukking voor het oog. Stel U voor het weik van een Vulkanus-edelsmid. De arme, oude, half ingestorte huizen van het plein sc ïjnen hem droefgeestig aan te staren en, voor ze in t niet verzinken, een laatste blik te werpen op het familie-juweel van het voorplein. Onder wijl verheft de hoge, machtige spits van de Onze Lieve Vrouwe van Antwerpen zich heerlijk ten hemel, vol van stralend licht, van klokkenspel en van harmonie, en als doordrongen van 't azuur ener grote ziel De torenspits is even fijn geciseleerd als de put; de put is even machtig ontworpen als de toren; zij schijnen, schoon elkanders tegendelen, een soort geheimzinnige verwantschap te hebben'. De torenspits fluistert: „Ik streef omhoog". De put zucht: „Ik kom van beneden". Zij spreken elkander tegen en ze vullen elkander aan. Deze kathedraal is een grote broer, die de put tot kleine zusje heeft. Hier zeide Victor Hugo ons: „We hebben Quinten Metsys, den smid gezien, laai ons thans ons verdiepen in Quinten Metsys, een slotemaker in architect er een m den schilder. Want er stak Quinten Metsys, zoals Michael Angelo stak. En wij haastten ons naar het museum, waar men, onder andere meesterwerken, die be roemde triptiek van Quinten Metsys vindt: de Kruisaflegging van Christus, welke de Leuvense meester omstreeks 1508 voor het gilde der Antwerper schrijnwerkers schilderde en waar voor, zeventig jaren later, omstreeks 1578, koningin Elizabeth van Engeland het geweldige bedrag van 5000 rozenobels, dat is meer dan 40.000 guldens, bood. Deze Kruisaflegging is te beschouwen als de parel van Antwerpens museum, hetwelk trouwens vol schatten is. Maar Victor Hugo wist, wat hij zien wilde, en wij bepaalden ons tot Quinten Metsys; we gingen regelrecht op de triptiek af. II. Om negen uur gingen wij in Het Witte Kruis aan tafel. Bij de naspijze kwam een belangrijk punt ter sprake. Men zal niet vergeten zijn, of liever ge zegd, men zal begrepen hebben, dat Antwerpen de eerste pleisterplaats was op onze reis naar Zeeland. Niemand onzer wist echter nauwkeurig hoe we verder reizen moesten en wij vroegen ons niet zonder ongerustheid af, hoe men er komt en bovenal hoe men reist in dit vrijwel onbe kende, door de Guides-Joanne veronachtzaamde land, hetwelk bovendien door zijn eigenaardige aardrijkskundige gesteldheid voor den toerist moeilijk toegankelijk is. Het is een zeer ver spreid eilandenrijk, hetwelk volgens de kaart half in de Noordzee, half in de Schelde ge dompeld is. Het is een provincie die zich ont bonden heeft in allerlei versnipperde eilandjes, waar de zeemeeuwen rustig zeilen tusschen de schepen en de kudden. Een handvol eilandjes aan de rand van het vasteland, door een wel willende aarde verbrokkeld voor de zwaluwen der zee. In plaats van spoorwegen heeft men hier dood eenvoudig de stoomboten. Maar: hoe zouden wij, eens aan wal gestapt op een of ander punt in Zeeland, verder moeten reizen? Welke middelen van vervoer zouden wij er kunnen verwachten? Hoe gaat men daar van de ene plaats naar d'andere? Per omnibus, per postwagen, of in een'draagstoel Reist men er te voet of te paard? Wat moest er van ons worden, wanneer de boot ons dood-eenvoudig op de zandige oever van de Schelde ergens, mijlen ver van ieder bewoond oord, neerzette, en ons verder goeden dag wenste? Tot overmaat van ramp had de jongste zoon van Victor Hugo, Francois-Victor, in Brussel de kaarten en de reisgidsen vergeten, die ons ten minste de allernoodzakelijkste inlichtingen ver schaft zouden hebben. En tenslotte, om de schildering onzer wanhoop volledig te maken: niemand onzer had ook maar het flauwste begrip van die harde, norse taal, die in Holland, en dus ook in Zeeland, gesproken wordt, en die de Vlamingen zelf niet verstaan. We wisten, dat er onderweg niet op te rekenen viel, landslieden tegen te komen, zomin als men op straat in Parijs moet verwachten de kenners van Zeeland tegen 't lijf te lopen. Bovendien was het ons bekend, dat de Hollandse hotelhouders van nature weinig gastvrijheid plegen te betonen, tenminste: Victor Hugo, die in Den Haag en in Amsterdam geweest is, hing ons weinig liefelijke taferelen op van deze lieden, die de Franse taal al evenzeer villen als de Franse beurzen. Toen we de zaak van alle kanten bekeken hadden, werd besloten, dat we ons in verbinding zouden stellen met den kapitein van de stoomboot de Telegraaf, waarop wij de volgende morgen scheep zouden gaan. Maar dan zouden we hem dadelijk aan moeten klampen, want als we een maal onder zeil waren, dan zou het te laat wezen, om het roer nog te wenden. Helaas: 't was laat geworden, en Charles Hugo, dien we hadden uitgezonden om den kapitein op te scharrelen, vond hem op z'n kantoor noch aan boord van z'n schip. (Wordt vervolgd).

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1937 | | pagina 7