11IIRS- ia WISSELKOERSEN.
Engeland's gigantische
luchtvaartplannen.
KERK EN SCHOOL
PUROL
er op
SEMENGD NIEUWS.
Roeiboot op de Lek overvaren.
D00DENDAGB0EK VAN HET
VERKEER.
Oude zeewegen door de
wolken. De „Queen
Mary's" van de lucht.
Navigare necesse est.
f
Hei verzacht en geneest
AMSTERDAM, 4 Augustus.
Het eerste getal is de vorige notee-
ring, daarop volgt de officieele notee
ring van heden.
Denemarken Oblig' 1926-5 8888
Amsterdam 1934-4% 99%
's Gravenhage 1929-4 101101
Rotterdam 1926-1930-434 92%92%
Zeeuws. Hyp. B-4% 90
Cities Service Cy. P. 1958 5 42%46%
A Amsterd Bank 124%124%
C Rott. Bankver. 120
A Twentsche Bank 82%82%
A Pref. Jurgens A 106 e.d.105%
A Ned. Gist- en Spiritusf. 400%401
A De Schelde NiB. 30%
C Am. Smelt Ref. 51%51%
C Stand. Brands 109%
OPLICHTER IN OFFICIERSUNIFORM
In een hotel te 's Hertogenbosch liet
zich een dezer dagen een heer inschrij
ven, die een buitenmodel officiersuni
form droeg'. De man had een wijze van
optreden, die vertrouwen inboezemde.
Op een vraag, of zijn bagage moest af
gehaald worden, antwoordde hij, dat hij
niet wist, met welken trein deze zou
komen. Met een garagehouder maakte
hij, omdat hij voor zijn dienstreizen een
auto noodig had, met een nieuwe auto
proefritten en liet een radiotoestel in
bouwen. De wagen moest den volgen
den dag aan het hotel afgeleverd wor
den. Na den nacht in het bewuste ho
tel te hebben doorgebracht, belde hij in
den loop van den volgenden dag uit een
ander hotel den hotelier op en vroeg of
deze hem wat geld wilde laten brengen
daar hij zijn bagage moest halen en geen
geld op zak had. Dit bevond zich in zijn
kamer in het hotel, en hij had geen tijd
om het te halen. De hotelier kon er niet
bij komen, daar het zich in een kistje
bevond op zijn kamer, waarvan hij den
sleutel bij zich droeg. De hotelier liet
hem ongeveer 50 brengen, aldus de
,,Crt." De z.g. officier keerde daarna
echter niet terug en bij onderzoek
bleek, dat er in het kistje geen geld zat
en dat er geen luitenant bestond van
den naam, dien de man had opgegeven.
C North Am. Cy, 19% -19%
A Born. Sum.. H.M. 155%155%
A Ned. Wpl Mij. 84%—85
A J. C. Japan Ln. 39%40%
A Rotterd Lloyd 4041
A S. M. Nederland 37%39
A Houth. Alberts 6566
C Union Pac. Rr. 81%80%
Int. Nickel Cy, 31%31%
Ned. 1000-4 99^99
Indie 34 1000-4'97%—97%
Duitschl. '30 1000-5% 19%—19%
Engeland 1960-90 4 73—72%
Koloniale Bnk. 50%51%-%
N.I Hbk. 1000 115—114%
Ned. H. M'. 1000 137%—137%
A v. Berkels Pat. 3737
Calvé-Delft 61%61%
C. Suiker Mpij. 115ill5%.
A Philips Gem. B, afg. 16(5164-2%.
Unilever 119%119%-%
Am. Gar en Foundry 24%24,
Anaconda Cop. 23%23%-%.
GEEST
HET
VAN ZOUT OVER
GELAAT.
Kindje aan de gevolgen over
leden.
Vrijdagmiddag j.l. heeft een 1%-jarig
dochtertje van de familie P. uit de Mij-
tenstraat tedenHaagin een onbe
waakt oogenblik een pot met geest van
zout over het gezicht gekregen. Het
meisje is Zondagavond in het ziekenhuis
aan het Westeinde aan de bekomen
verwondingen overleden.
EEN POLITIEHOND JOEG
TWEEHONDERD MAN OP DE
VLUCHT.
Een rumoerige bespreking van den
toestand in Spanje heeft gisteravond om
tien uur in de van Wóustraat te Am
sterdam aanleiding gegeven tot eenig
geharrewar tusschen politieke tegen
standers. Er ontstond een volksoploop,
als gevolg waarvan een agent van poli
tie die vergezeld was van zijn hond,
zich genoodzaakt zag de menigte tot
doorloopen aan te manen.
Toen hieraan geen gevolg werd gege
ven, liet nij den riem, waaraan hij den
hond vast had, eenigszins vieren Het
dier greep daarop een der omstanders
beet. Dit was voor de menigte aanlei
ding om zich schielijk uit de voeten te
maken De rust was toen dra weerge
keerd.
DROEVIG. Het ongeveer 4%-jarig
eenig zoontje van de familie Van Steen
deler uit Amersfoort, dat io
geerde bij zijn grootmoeder, mej'. de
Wed. Clements te Leerdam, had bij het
opstaan het ongeluk van de trap te
v,allen en op hét hoofd terecht te ko
men in den beneden gang. Bewusteloos
werd het ventje door de familie opge
nomen en de inmiddels ontboden ge
neesheer constateerde een ernstige
hersenschudding. Zonder tot bewustzijn
te zijn gekomen is het ventje in den
loop van den middag overleden.
JONGEMAN OP ONBEWAAKTEN
OVERWEG OMGEKOMEN.
Hedenmiddag is de 17;-jarige Har„_
Kuiper, wonende te Appingedanj), op
den onbewaakten overweg aldaar over
reden door den trein die te 12.36 uur
uit Delfzijl was vertrokken.
Vermoed wordt, dat het slachtoffer
door het ruischen van de boomen het
naderen van den trein niet heeft ge
hoord.
De dood trad onmiddellijk in.
INBRAAK IN HULPPOSTKANTOOR.
In het hulppostkantoor te Warnsvelc
is vannacht een inbraak gepleegd. In d<
bestellerskamer heerschte vanmorgen d<
grootste wanorde. De laadjes van de be
stellers bleken opengebroken te zijn, do
kwitanties en postzegels en briefkaarten
lagen overal over den grond verspreid.
De deur van de op het kantoor staande
brandkast bleek tevens geopend.
Het onderzoek wees uit, dat de oude
brandkast op handige wijze geopend
m
A
A
C
was. De kast was niet geforceerd. Een
aedrag van 250, de opbrengst tot dus
ver van de rijwielbelasting, werd ver
mist. Een bedrag van f< 100 dat er vlak
naast lag, hebben de dieven of de dief
onaangeroerd gelaten evenals een hoe
veelheid nieuwe rijwielplaatjes.
Vingerafdrukken zijn niet gevonden.
Onmiddellijk heeft men met de hulp van
den politiehond van den rijksveldwach
ter uit Brummen een onderzoek inge
steld. Een spoor leidde tot een in de na
bijheid gelegen oud schoolgebouw. On
der een afdak bleef de hond staan, zoo
dat het vermoeden bestaat dat de in
breker met de fiets is gekomen, welke
hij tijdens zijn operaties in het hulppost
kantoor blijkbaar onder het afdak heeft
geplaatst. Met deze aanwijzing en een
voetafdruk tracht de politie thans den
dader op te sporen
Acht personen te water
Hoofdonderwijzer en twee
jongemenschen verdronken.
Meisje op wonderbaarlijke
wijze gered.
Uit Culemborg wordt gemeld: He
denmorgen omstreeks tien uur heeft op
de Lek nabij het fort ,,'t Spoel" een
ernstig ongeluk plaats gehad waarbij
drie personen om het leven zijn geko
men.
De heer J. Ulehake, hoofd van een
openbare school te Everdingen
was hedenochtend met enkele kinderen
van hém zelf en eenige loge's
in een ijzeren roeiboot op de Lek
gaan varen. Toen zij, stroomopwaarts
varende, buiten een krib kwamen, werd
het vaartuigje overvaren door een pas-
seerende motorboot. De roeiboot sloeg
om en alle inzittenden kwamen in de
rivier terecht. Zoodr,a op de motorboot
het ongeval werd bemerkt, werd gestopt
en werd een roeiboot uigezet, om te
trachten de drenkelingen te redden.
Het gelukte vier kinderen uit het water
te halen. Zij werden binnen gebracht
in de woning van den landbouwer 0>
Vroege, die aan den Lekdijk gelegen is.
Daar waren i/ntusschen de politie uit
Culemborg en een dokter aangekomen.
Het gelukte met een zuurstofapparaat
de levensgeesten van de vier kinderen,
die allen bewusteloos waren, weer op
te wekken.
De motorboot, waarmede de politie
en de dokter uit Culemborg naar de
plaats van het ongeval waren gekomen
had onderweg de omgeslagen roeiboot
op sleeptouw genomen.
Toen men de boot weer omkeerde,
kw,am men tot de ontdekking, dat zich
in het vaartuigje nog een der kinderen
bevond. Een 9-jarig meisje had zich
toen de roeiboot werd overvaren, aan
een zitbank vastgeklampt en na een
uur bevond het kind zich nog steeds
in de omgeslagen boot. Het had al dien
tijd angstig in het omgeslagen vaar
tuigje gezeten en was dank zij de ach
tergebleven zuurstof in het leven geble
ven. Het kind w.as ongedeerd.
De heer J. Ulehake, ongeveer 50 jaar
oud en twee jongemenschen zijn verdron
ken. De hr. Ulehake is 'n goed zwemmer,
doch hij was gekleed in een leeren jas
en het schijnt dat hij daardoor niet in
staat was zich boven water te houden
De lijken van den heer U. en de kin
deren zijn later opgehaald. De man laat
een vrouw en nog vijf kinderen achter
Nog twee lijken zoek.
Nader wordt uit Culemborg gemeld
Het blijkt, dat van de drie slachtof
fers alleen het lijk van den heer Ule
hake is geborgen. Dit werd spoedig na
het ongeval door den schipper van de
motorboot opgehaald. Men heeft nog
getracht de levensgeesten op te wek
ken, doch dit is niet gelukt.
De beide andere slachtoffers zijn de
17-jarige dochter van den heer U.
Geertruida Paula, en een 23-jarigen neef
de heer M. van Schaik uit Nijmegen. De
lijken v.an beide laatste slachtoffers zijn
nog niet gevonden.
De politie stelt een onderzoek in
naar de oorzaak van het ongeval. De
motorboot, welke met de roeiboot in
botsing kwam, is een Rijnaak van on
geveer 600 ton. Het schijnt dat de heer
U. met de roeiboot getracht heeft te
zeilen. Hiervoor gebruikte hij een ouc
stuk zeil, terwijl een der roeispanen van
de boot als roer moest dienst doen. Bij
het passeeren van de krib is het vaar
tuigje in den sterken stroom geraakt.
De Rijnaak voer direct achter het vaar
tuigje en tengevolge hierv.an was een
botsing onvermijdelijk. De schipper
C Bethlehem St. 32%32-%.
C Kennec Copper 2626%-%.
C Un. States St. C. 39%—39%-%.
C Un. States Leather 4%4
A Kon. Petr. Mpij. 278%-280-1.
C Contin. Oil Cy. 18%18%.
C Phillips Petr. Comp. 26%27
C Shell. Union O.C, 11%10%-%.
C Tide Water Ass. Oil 10%10%.
A Ned. Scheepv. U. 47—47%-9%.
A H.V, Amsterdam 281%281-3%.
A Java Cult. Mij. 127%—128%.
A N.I. Suiker U. 104104.
A Deli Batavia 189%188%.
C Deli Mij. 1000 244—245.
A Senembah 233226%.
C Baltimore en Ohio 12%12 %-%.
C Southern Pac. Cy. 23%—«23%-%,
A Southern Rlw. 12%12.
A Amst. Rubb. C. 141%—142%-6.
A Deli-Bat. Rubb. 74—74,%-6%.
A Hessa Rubber 101102-3%.
A Serbadjadi S.R, 69%—69
van de Rijnaak heeft, zooals gemeld,
onmiddellijk een boot gestreken en
lieraan is het te danken, dat nog drie
kinderen gered zijn.
Rotterdam 1 doode.
Gisteravond is de 7-jarige A. B. op
den hoek v,an den Schiedamschen Sin
gel te Rotterdam bij het oversteken van
den rijweg door een vrachtauto gegre
pen en gedood.
Lanaeken: 1 doode.
Gisteravond heeft nabij Lanaeken
(België) een ernstig auto-ongeluk plaats
gehad, dat aan de bijna 35-jarige me
vrouw WeversGoor uit de Recht
straat te Maastricht het leven heeft ge
kost. Zij had zich met anderen per auto
n,aar Sutendael (België) begeven, om
daar een accoord te treffen voor de va-
cantie, die zij er de volgende week zou
gaan doorbrengen. Op den terugweg is
de auto, welke bestuurd werd door den
heer Wevers, tegen een boom gereden
en over den kop geslagen. Mevrouw We
vers werd uit den wagen geslingerd en
op slag gedood.
.O 1 i --
WISSELKOERSEN.
Amsterdam, officieel.
Heden. Gisteren.
Londen
Berlijn
Parijs
Brussel
Zwitserland
Kopenhagen
Stockholm
Oslo
New-York
Praag
Prolongatie
Part. Disconto
Daggeld
Registermarken
Crediet Sperrmarken
Effecten Sperrmarken
Reismarken
Bankpapier
7.38%
7.38
59.24
59.23%
9.70%
9.70%
24.81
24.81
48.04
48.05
32,97
32,95
38.10
38.07%
37.12%
37.10
1.47%
—1.47%
6.10
6.10
1% 1%
1%-% 15/16-
1
31%
13%
14%
41%
38%
1
32%
14%
14%
42
38%
(Van onzen correspondent.)
Alg. Synode der Ned, Herv. Kerk.
In de 17de zitting bracht de heer
Oosterhoff rapport uit over een motie
van de classicale vergadering van Haar
lem, over ,art. 3 al. 2 van het Regle
ment op de predikantstraktementen. De
bedoeling is: berekening van de bijdra
gen der gemeenten aan de kas van de
predikants-traktementen zooveel moge
lijk volgens denzelfden maatstaf te doen
geschieden. Daartoe willen zij art. 3
al. 2 aldus wijzigen: Te'r beoordeeling
van de inkomsten der gemeenteleden,
wordt kennis genomen van de aanslagen
in den kerkelijken hoofdelijken omslag,
waar déze bestaat, voorzoover zij be
rusten op de kohieren van de rijksin
komstenbelasting, enz. Wordt in eenige
gemeente zoodanige omslag niet gehe
ven of berust hij niet op de kohieren
der rijksinkomstenbelasting, dan wordt
gebruik gemaakt o.m. van deze laatste.
Het rapport luidde om het verzoek
van Haarlem af te wijzen waarmede de
Synode zich vereenigde.
Toelagen voor noodlijdende kerken en
personen der Ned. Herv. Kerk: aan
IJzendijke werd een toeslag van f 150
verleend.
Fonds geestelijke behoeften: Ter Neu
zen f 100 lokaalhuur tot het houden van
godsdienstoefeningen te Sluiskil.
Fonds schraalste predikantstrakle-
menten: Meliskerke f 429; Sirjansland
600; Dreischor 200; Kattendijke
f 400; Waterlandkerkje f 700; Retran-
chement f 258; Sas van Gent f 110;
Zuidzande f 200.
Generale kas: Hansweert, kerkelijke
administratie f 250; Zuidzande, voor 't
predikantstraktement f 200.
Ned. Herv. Kerk.
Cand. D. Goudzwaard te Bruinisse
heeft het beroep naar Breskens aange
nomen.
Voor deelname aan het in de
maanden September en October a.s. te
Middelburg te houden! examen,
ter verkrijging van een diploma als
Waterbouwkundig opzichter, uitgaande
van den Bond van Waterbouwkundige
ambtenaren in Zeeland, hebben zich 105
candidaten .aangemeld.
De heeren A. Lannoye, geboren
te Aardenbur g en J. Hen-
drikse, geboren te IJz e n d ij k e,
slaagden te Amersfoort voor het
staatsexamen toelating universiteit di
ploma A.
Te 's-Gravenhage slaagde voor 't
examen Handelskennis L.O, de heer C.
Verschuure te 's-H eer A rend s-
kerke.
Te Utrecht slaagde voor het exa
men hoofdakte de heer J. W. Pieters
vroeger te V 1 i s s i n g e n; te Rot
terdam slaagden voor genoemd examen
de heeren M. C. Harinck te V 1 i s-
s i n g e n en M. A. van Strien te
T erneuzen.
Te Utrecht slaagde voor het exa
men Fransch L. O. de heer A. Baas te
Axel.
Beursthermometer van Dinsdag.
Rubber
Unilever
Amerika -
H.V.A. -
Aku
Tabak -
Obl.Markl
Schepen
Koninkl.
Wettig
Dit moet Uw eerste gedachte zijn bij
Brand- en Snijwonden, Ontvellingen,
en allerlei Huidverwondingen.
(Ingez. Med.)
Londen, 1 Augustus.
Na de sensatie, die het bericht ver
wekte, dat een zusterschip van de
„Queen Mary" gebouwd zal worden
nog grooter, nog sneller en luxueuser
dan de Oceaanreus, die aller bewonde
ring opwekt, en a tout prix winnares
van den Blauwen wimpel valt ons
thans het bericht op het lijf, dat een
toekomstige oceaan-vliegdienst al zoo
wat in kruiken en kannen is.
Het Britsche wereldrijk zet er alles
op om haar oude suprematie op zee en
in de lucht te herwinnen. John Buil
klemt de kaken op elkaar, enkele dagen
geleden nam hij het besluit Frankrijks
„Normandië" te verslaan. Is het te ver
wonderen, dat nu de aandacht gevestigd
wordt op „The Old Dutchmen" die het
met z'n K.L.M.-vliegtuigen altijd een
klein beetje sneller doet? Over het werk
van onze luchtvaartmaatschappij heeft
tot nog toe naar buiten in de En-
gelsche wereld een stilzwijgen ge-
heerscht, duizend maal welsprekender
dan de felste redevoeringen. Tenzij het
niet anders kan, tenzij in een roemruch
tige airrace een of ander obscuur „vlie
gend hotel" met passagiers en volgela
den met mail de speciaal gebouwde race-
vliegtuigen bijhoudt, alsof een dikke
theetante een Marathonlooper tijdens de
finish bijhoudt en aan zijn hemmetje j
trekt.
De hulde, die de Brit aan de flying
allen het commando voeren over vlieg-
booten, die in razende vaart Amerika's
Oostkust, Europa, Zuid-Afrika en Aus
tralië verbinden: de Amerikanen heb
ben met hun „China-Klippers" den Stil
len Oceaan overspannen. Deze maand
start de eerste „Klipper" met achttien
passagiers en post, voor haar tocht van
negenduizend mijl tusschen San Fran
cisco en Shanghai. Niet in tachtig als bij
Jules Verne, maar in acht dagen zal
men dan rond de wereld reizen. Van de
twee honderd „scholieren" zijn er van
daag al tachtig over hun boeken gebo
gen!' Engelands modernste transportmid
del gaat de oude zeevaartwegen opzoe
ken.
Een merkwaardig feit, waar ik in alle
bescheidenheid mijn luchtvaartlandge-
nooten uit het oude Holland van de zee
even op attent zou willen maken.
De Queen Mary's van de lucht.
Negen-en-twintig vliegbooten voor
Imperial Airways zijn besteld bij Short
Brothers in Rochester, de grootste order
ooit op dit gebied geplaatst. En de eer
ste van deze vloot, de „Canopus", is
reeds in de lucht.
Het is een, ondanks de geweldige af
metingen, zeer elegant vliegtuig, voor
zien van met lucht gekoelde Bristol „Pe-
gasus"-motoren, die per stuk duizend
paardekrachten ontwikkelen; de schroef
bladen zijn verstelbaar, en kunnen, sa
men met de verstelbare vleugelkleppen
een kolossale „lift" veroorzaken, die 'n
i veilig dalen en stijgen verzekeren.
Die vleugelkleppen moeten nogal re-
Dutchmen heeft moeten maken, bevatte volutionnair zijn. Short Brothers doen
voor hem zelf de consequentie: en nu j er tenminste zeer geheimzinnig mee,
wij weer! Beter, sneller dan de anderen Het mtereur is zéér luxueus inge-
Nederland zal zeker niet blind blijven «cht, bar en promenade zijn aanwezig;
voor het feit, dat Engeland aan het in- j de vier-en-twmtig passagiers hebben
loopen is. Het wil vóór komen! Dat .is' alle ruimte, terwijl slaap-accomodaUe
echt Engelsch. De zet, die nu gedaanvoor zestien personen gemaakt kan
wordt is zéér sterk. Op weg naar Austra- j worden,
lië, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika laatInternationale samenwerking
men Europa niet figuurlijk, maar ook let- j tot stand gekomen,
terlijk „links liggen De nieuwe vlieg- £r zaj nQg wgj een en anc}er be-
booten, die een actie-radius van duizend proefd en uïtgedachlt moeten worden,
mijl bezitten, gaan m één spiong door wanneer over New-Foundland, wan-
naar Gibraltar, van Gibraltar naar Mal- neer over de Bermudas gevlogen moet
ta, vandaar naar Alexandria, en °ver de worden, maar het lichaam, dat deze
Roode Zee naar Aden. Engelsche havens vachten organiseert, bestaat reeds, en
zonder uitzondering. Tenminste: dit is de financiën zijn verzekerd. Er is een
mogelijk. Misschien zal het economischer compiagnie jn oprichting, waarin verte
blijken Marseille en Brindisi aan te genwoordigers van het Engelsche, Ier-
doen: dat zijn echter details Engeland sche en Canadeesche gouvernement zit-
hoeft om het gebruik van deze havens ).jng hebben. Imperial Airways, gemach-
niet te bedelen. j tigden der Britsche regeering, houden
Twee viermotorige vliegbooten wor-51 pr0Cent, het Canadeesche en Iersche
den speciaal versterkt om te experimen- gouvernement ieder 24 procent van
teeren op het Oceaan-traject Ierlandj hej kapitaal. In ruil voor de landings-
Newfoundland ineens, een afstand van faciliteiten, door de Vereenigde Staten
tweeduizend mijl. Hun actieradius, mits verleend, krijgt Pan-American Air-
voorzien van extra tanks, zal ruim an-ways vergunning tot het gebruik van
derhalf maal dien afstand bedragen. Van" enkele vliegvelden in Canada en New-
Newfoundland gaat het dan recht op foundland, Of de V.S. aan dezen oce-
New-York aan, met een honderdvljftig
mijl per uur-vaart. New-York, waar de
constructeurs der Amerikaansche Sikors-
ki-vliegtuigfabrieken bezig zijn aan een
nog fantastischer project: het ontwerpen
van een superboot, die met veertig pas
sagiers en mail in één dag Amerika en
Engeland zal verbinden.
Kan men nog van experimen-
teeren spreken?
Kan men nog van experimenteeren
spreken? Geen datum, zelfs nog geen
jaar staat vast, maar de wijze waarop
hier voorbereidingen getroffen worden,
wijst er op, dat de Engelsche regeering
meer dan theoretische zekerheid heeft
aangaande de uitvoerbaarheid van deze
lijnen. In Hamble gaan tweehonderd pi
loten weer „naar school". Het zijn de
meest ervaren vliegers uit alle deelen
van het Imperium, de leidende „senio
res", die over minstens 10.000 vlieguren
en een twintig jaar oorlogs- en vredes-
ervaring beschikken, welke op de ban
ken gaan zitten om les te krijgen in.
zeevaartkunde. Want in de lucht zijn
voor hen geen moeilijkheden; zij moeten
leeren stijgen en dalen op het woelige
zeewater, en het „aanvaringsreglement"
uit hun hoofd leeren.
Omstreeks 1940 zullen deze piloten
aandienst op den duur gaan deelnemen,
is nog niet bekend. (Het staat vast, dat
zij voorloopig aan den Stillen Oceaan
werk genoeg zullen hebben!)
Hoe lang zal het nu nog duren voor
er kapers op de kust komen? Het ligt
niet op den weg van Duitschland en
Frankrijk rustig toe te zien en zich de
Frankrijk heeft reeds een dienst op
kaas van het brood te laten eten,
Zuid-Amerika. En Duitschland broeit,
zooals men zich zal herinneren, al jaren
lang op de idee van een reusachtig vlieg
veld in open zee.
Kolonel Charles Lindbergh is te Ber
lijn gast van generaal Göring. Er gaan
hier hardnekige geruchten, dat deze
air-minded luchtvaart-minister plannen
koestert, nog dezen herfst een Duitschen
dienst op New-York in het leven te roe
pen, een half jaar eerder dan de Brit
ten. Maar het zal hem zwaar vallen.
Voor ons land is dit alles tevens van
vitaal belang. Men vraagt zich hier ook
af, wat Lindbergh's Europeesche tour
nee beteekent. En zijn bezoek aan
Duitschland.
Maar Lindberghverlegen en ge
sloten, vertelt aan ieder, die het geloo-
ven wil, dat hij voor alles vacantie
houdt.
GERH. VAN EYSSELSTEIJN»