Vreest geen Examen GEMENGD NIEUWS. STATEN-CKNERAAL '7„.; AUTORIJDEN MET DE POST. LONDEN BEGROET HAILE SELASSIë. ,en Cary Grant vertolken op eminente wijze de beide hoofdrollen. De jonge graai. Wanneer Anny Ondra op haar beken de vroolijke, ondeugende manier door een film heen trippelt, is een gezellige, vlotte film gewaarborgd. Vooral wan neer zij, zooals hier geschiedt, gesecon deerd wordt door Hans Soehnker als Flint de leeraar en Hans Junkermann als de oude graaf. Waar het dan eigenlijk om gaat, doet er weinig toe. Ditmaal is zij de eene helft van de „Two Fellows", muzikale clowns, dien het niet bepaald voor den wind gaat. De andere helft is haar va der, van huis uit graaf, doch wegens zijn huwelijk met een paardrijdster door den ouden graaf dood verklaard. Anny gaat het terrein bij den ouden graaf verken nen, echter als jonge graaf. Zij komt in een hopelooze situatie door zich op haar leeraar te verlieven, doch zoo moeten wij haar juist hebben, nietwaar? Ten slotte komt alles toch nog op zijn pootjes terecht. CITY. Vier und ein halber Musketier, Om Felix Bressart kan men van het komische viertal, dat in deze film op treedt, het meest lachen. Hij speelt de rol van een professor, die door en door geleerd is, maar niet de geringste men- schenkennis bezit en zich in gezelschap allerverschrikkelijkst onhandig gedraagt. Door de amoureuze perikelen zijner eenige dochter, komt hij op het gladde ijs van een mondain cabaret terecht. Zijn verschijning daar op zichzelf is al vol doende voor lachwekkende tafereelen Het wordt echter nog veel mooier als hij zich aan champagne te buiten gaat. In het waardige gezelschap van Szöke Sza- kall, die ook al aan den dorstigen kant blijkt, raakt meneer de professor ten slotte geheel van de kook. Een roeke- looze ondernemingslust maakt zich dan van hem meester en zijn thuiskomst ge schiedt in een stijl, die van het profes sorale volkomen gespeend is. Ook Szöke Szakail laat den toeschou wer danig lachen. Zijn komisch talent krijgt in deze film volop gelegenheid zich te ontplooien. In den beginne is hij de bemoeial, die het met den besten wil ter wereld niet kan laten, zijn neus te steken in zaken, die hem niets aangaan. Uitstekend wordt dat gespeeld. Otto Wallburg en Ernst Verebes dragen er dan nog het een en ander toe bij, om de pret grandioos te maken. Er loopt natuurlijk door al de grap jasserij heen een röode romantische draad. De dochter van den professor en de „kapelmeester" van de 4K< musketiers spinnen deze met z'n beidjes. Het gaat hun goed af. „Grün ist die Heide." De film, die vóór de pauze draait, is van geheel anderen aard. Een novelle van Hermann Löns, den bekenden Duit- schen schrijveró7er de -natuur -Jen-dan in 't bijzonder over het leven der dieren in bosch en heide) ligt er* aan tem grpnd- slag. Het verhaal SpéèlF zich:-ihf een boschrijke streek (die prachtig werd ge fotografeerd) af. Een houtvester en zijn assistent zijn op jacht naar een gewiek- sten, onbekenden strooper. Hij blijkt, wat de toeschouwer veel eerder ervaart dan de beide mannen die het op het witte doek zoo graag willen weten geen ar men drommel te zijn, die uit nood han delt, doch een notabele van het dorp. En hij bedrijft het kwaad uit een soort van hartstocht, gemengd met gevoelens van wraak over verloren bezit. Dit ver leent een tragisch karakter aan het ge val, dat daardoor niet anders dan tra gisch mocht eindigen. Consequent wordt die tragiek aanvaard. De film is boeiend en bevat als reeds- aangeduid prachtige staaltjes van goede fotografie. Theodoor Loos, Camilla Spira, Peter Voss en Fritz Kam pers spelen op vaak aangrijpende wijze de hoofdrollen. TWEEDE VERDUISTERINGSPROEF TE AMSTERDAM. Vermindering van spanning op lichtnet tot 60 volt leverde dit maal goede resultaten. Voor de tweede maal is met het oog op de bescherming van de hoofdstad te gen luchtgevaar in den nacht van Vrijdag op Zaterdag te Amsterdam een proef genomen met verduistering van een stadsgedeelte door vermindering van de spanning op het electrische lichtnet tot 60 volt, waarna men uit de lucht heeft waargenomen welk effect deze maatre gel had wat de orienteeringsmogelijkhe- den voor vijandelijke vliegtuigen be treft. Uit de lucht kregen de waarnemers den indruk, dat al het licht, zoowel op straat als op de huizen, volledig gedoofd was, en het eenige dat viel waar te ne men waren de blauwe lichten der auto's die hun lampen met te weinig doorschij nend papier hadden afgeschermd. Zoowel op een hoogte van 300 meter als op 800 meter hoogte viel in het ver duisterde gebied geen enkel kunstlicht waar te nemen. Na terugkeer in de stad heeft de com mandant van de brandweer hoofd van den Lbd., de heer C. Gordijn, er zijn groote voldoening over 0 uitgesproken, dat het mogelijk is gebleken, de stads- m^ken1"^ uit de lucht onzichtbaar te j bij de Militaire Luchtvaart-afdeeling zal maken z o n d e r de bevolking geheelblijven gehandhaafd. in het duister te zetten, wat tijdens een luchtaanval z.i. niet alleen het reddings- en hulpwerk zou bemoeilijken, maar bo vendien een paniekstemming zou kun nen bevorderen of veroorzaken. Kapitein Van Riesen, verklaarde dat het in Amsterdam beproefde systeem geheel nieuw was en ook nog nooit in het buitenland was geprobeerd. In oor logstijd was het echter gewenscht, dat men de straatverlichting permanent gedoofd hield, of althans zoover verduisterd als thans was geschied. Wil de men het maatschappelijke leven in oorlogstijd niet geheel lam leggen, dan moest men de burgeres zoo lang moge lijk hun normale lichtsterkte in a woning laten houden, doch er zorg voordragen dat dit licht niet naar bui ten kon uitstralen. Op het moment, dat dan het alarm werd gemaakt dat er luchtgevaar aanwezig was, kon men dan ten overvloede ook voor de huisverlich ting tot verlaging van de spanning over gaan. Een belangrijk onderdeel van de luchtbeschermig was dan ook voor de hoofdstad zoowel als voor het geheele land het beschikbaar zijn van een goed georganiseerde en een feilloos en snel werkende waarschuwingsdienst, die al arm zou maken zoodra vijandelijke vliegtuigen onze grens zouden over schrijden. RUMOER BIJ COLPORTAGE. Colporteurs hebben gisteravond op de Elandsgracht en op de Nassaukade te Amsterdam den boel op stelten gezet. Op de Elandsgracht groepte een groo te menigte bijeen, die niets moest heb ben van de colportage De politie met motoren en ruiters heeft de menigte enkele malen met den gummistok verspreid, Ook op de Nassaukade schoolde een menigte samen. Hier verscheen een uit- rukauto met een detachement; zij dreef den volksoploop, die naar schatting een 500 man bedroeg, uiteen. MISHANDELING IN DE DUINEN. De 46-jarige P. uit Egmondaan Z e e is in alle vroegte in de duinen door een onbekend gebleven persoon aange vallen en zwaar gewond. P. was er met twee kameraden op uitgetrokken om meeuweneieren te zoeken. Op een gegeven oogenblik be vond P. zich alleen en werd hij aange houden door iemand, die voorgaf van de politie te zijn. Daar P. dit niet geloofde verzocht hij den onbekende, zijn politie penning te toonen. Deze gaf. daaraan géén gevolg, doch ging onverhoeds P. niet een knuppel te lijf. Voordat hij óp tegenweer bedacht was, werd P. tegen den gropd geslagen en bleef bewuste loos liggen, Toen hij weer bijkwam wist hij, hoewel hevig bloedende, zijn kame raden Te bereiken, die hem naar een dokter vervoerden. Het bleek, dat de onverlaat, die P. aanviel, zijn slachtof fer dusdanig bewerkt had, dat zijn juk been verbrijzeld was en zijn oog bijna uit de kas puilde. Omtrent de. motieven van dezen aan slag tast men geheel in het duister, P. had zijn aanvajler nooit eerder gezien, zoodat van wraakneming geen sprake kan zijn. LIJK OP DE SPOORBAAN GEVONDEN. Vrijdagmorgen vroeg is door den ma chinist van den eersten trein Alkmaar Heilo op de spoorbaan het afschuwelijk verminkte lijk gevonden van een 44-ja- rig'e employé van de St. Willebrordus- stichting te Heilo. De man is vermoedelijk Donderdag avond, door de duisternis misleid, door den laatsten trein naar Alkmaar over reden en gedood HET ONGELUK MET DE „KRIEL". Naar het (Indische) „Nieuws van den Dag" vernam, is het lang niet onwaar schijnlijk dat het vliegongeluk bij Ban doeng (Java), waarbij mevrouw van Lierop het leven verloor en het sport- vliegtuig de „Kriel" van de N.-I. Vlieg club verloren ging, voor den onfortuin- lijken vlieger, den sergeant-vlieger K., onaangename gevolgen zal hebben. In het rapport, dat door de, door het Bureau Luchtvaart van het departe ment van Verkeer en Waterstaat inge stelde officieele commissie van onder zoek is uitgebracht, moet zeer duidelijk tot uiting zijn gekomen, dat bij het on geluk geen sprake is geweest van mo- torpech, doch dat het ongeluk geheel op rekening moet worden gesteld van laag vliegen, waarbij de vlieger geen erg' heeft gehad in den ter plaatse van het ongeluk op een 30 meter hoogte zich bevindenden hoogspanningskabel, In dit geval, zoo vernam het blad, is het niet uitgesloten dat de factor „roe keloos vliegen" en dus: ,,dood door schuld" onder oogen moet worden ge zien, waardoor de auditeur-militair een behandeling van dit ongeval naar den Krijgsraad kan verwijzen. Ook door den officier van justitie is een onderzoek ingesteld, onafhankelijk van het hierboven bedoelde commisso riaal onderzoek, dat na conclusie even eens bij den auditeur-militair werd in gediend De mogelijkheid bestaat derhalve, dat sergeant K. voor den Krijgsraad zal worden verdaagd. Voorts vernemen wij, dat ook de mo gelijkheid groot is, dat sergeant K. niet TWEEDE KAMER. (Vervolg van gisteren). De Vaste Lasten- De heer Sneevliet (rev. soc.) zegt, dat personen uit hoogere regionen reeds hun voordeelen doen met pogin gen tot voorbereiding van devaluatie (gemompel). Spr. acht deze regeering niet onbekwaam om de zware lasten scherper aan te tasten. Spr. constateert onwil. Waarom eigenlijk wil men van de diensten der vroegere eenvoudige huur- commissie geen gebruik maken? Werk ten deze tezeer ten bate der huurders? Moeten er daarom kantonrechters en huurkamers aan te pas komen? Zal men na verwerping dezer wetsontwerpen maar heelemaal niets meer doen aan de vaste lasten? Spr.'s bezwaren tegen de landbouw- hypotheekwet zijn minder groot dan die tegen het vasten lasten-ontwerp. De heer Van Houten (chr. dem.) is van oordeel, dat deze wetsontwerpen een voorbeeld zijn van de slappe een zijdige aanpassingspolitiek der regee ring'. De regeering wijst den weg naar consequente deflatie af. Ze ziet blijk baar slechts heil in incidenteel ingrij pen,, Men zal er op deze wijze niet La- men. Het vaste lasten-ontwerp laat nn de kern de vaste lasten ongemoeid. Als spr. na aanneming van het amendement- Drees z'n stem aan 't vastelasten-ont- werp zou geven, is 't niet uit instemming met hetgeen de regeering doet t.o.v,, de vaste lasten. Stellig is er een meerderheid in de Kamer voor devaluatie. Spr, zegt;, dat vrijwillige devaluatie blijkens hetgeen 't buitenland leert, op leving tengevolge kan hebben. Kan deze regeering consequente deflatie niet tot stand brengen, dan is devaluatie de eenige uit weg. Spr. geeft aan de eerste de voorkeur, m,aar vreest, dat het daarvoor te laat is. Het landbouwhypotheek-ontwerp is voor spr. acceptabel, omdat het sanee ring brengt voor althans een aantal der landbouw-bedrijven. Spr. acht een staatshypotheekbank onmisbaar. Spr. dringt aan op spoedige verschij ning van de memorie van antwoord in zake de pachtwet, in welken geest de minister van justitie een t p e- z e g g i n g doet, door te zeggen: «U krijgt bot»® bij de viseha' r Der hèer Van Houten hoopt, d,at het dan geen mélange zal zijn! De heer K o <0 i nj^a n (v.d.) sluit zich aan bij het amendement van den heer Dteès. Er gaat' weerkeen stuk gemeenterecht verloren, in elk geval is het een tijde lijke aantasting van dat recht. De h'eer V a n D i s (staatk. ger.) zegt, dat behoorlijke verlaging van vas,- te lasten zou leiden tot het weder ren dabel m,aken van tal van bedrijven. Het beleid der regeering heeft te dezer zake groote teleurstelling opgeleverd. De werkloosheid neemt toe, de draagkracht van het volk vermindert. Doch de cu mulatie van inkomsten en pensioenen uit" de publieke kassen blijft bestaan. De maatregelen der regeering hebben 't leven steeds duurder gemaakt. Spr. k.an zich voorstellen dat velen, door de tweeslachtige houding der regeering, aandringen op devaluatie. Bij de huur- verlagingen is geen sprake van lasten verlaging, doch v,an lasten-verschuiving. Ook de drukkende lasten der verzeke- rings-wetgeving moeten verdwijnen Met beide ontwerpen kan spr. niet medegaan. De heer W ij n k o o p (comm.) ziet in de rede van den heer Goseling de leuze: laat den boel maar waaien. Die heeft de devaluatie aangemoedigd onder voorgevea, een landsbelang tö dienen. Maar daarmede heeft hij be wust het landsbelang in het gezicht ge slagen. Spr. herinnert aan de duidelijke woorden van minister Colijn, vroeger te dezer zake gesproken. De R.K. fractie doet niet anders, dan tegemoet komen .aan de kapitalistische elementen, met voorbijgaan van de boe ren. Alleen de communistische fractie is de spreekbuis van de boeren in ons and. [Is de heer Wijnkoop niet de man van 't onsterflijke woord: „Ons is niets te dol!"? Red.] Spr. herhaalt, dat er blijkens het vo«r- aeeld van het buitenland v,an d e v a- uatie niets dan nadeel te verwachten, politiek want er is een middel dat U kalm houdt en waardoor Uw geest helder blijft. Mijnhardt s Zenuwtabletten behoeden U voor zenuwachtigheid. Ze zijn ver- krijgbaar in kokers van 75 ct. bij Apo j thekers en Drogisten. (Ingez, Med.) en economisch. Spr.'s fractie zal alles doen om devaluatie tegen te g,aan. Niets doen", dat is het resulteat van de eerste staatsmansrede van den heer Goseling. E'n worden beide wetsont werpen verworpen, de regeering blijft toch. Ze wil niets doen, evenals de heer Goseling. Spr. bepleit een eenheidsfront der ar- seiders. De minister van financiën, de heer Oud, betreurt, dat de ontvangst der ontwerpen niet beter is geweest. Daar mede zegt spr. niet, dat de regeering van deze ontwerpen een halszaak zal maken. Ze zag ze liever aangenomen. Spr, hoopt dat in de volgende vergade ring nader te mogen aantoonen. Nieuwe verbinding met Zee land, Een lange rit om de post uit de nachttreinen vroeg te doen bezorgen. Van den nacht in den dag. (Van onzen «-redacteur) Honderd vijf en vijftig kilometer is de afstand van 's-Hertogenbosch naar Vlissingen, welke een auto der poste rijen iederen nacht nu sedert 15 Mei met steevaste regelmaat aflegt, om de post van de nachtposttreinen, bestemc voor Westelijk Noordbrabant en een deel van Zeeland, te vervoe ren. Het is de grootste afstand, die in het schema der verschillende postauto diensten is opgenomen. Om 2.42 in den nacht komt de trein die in Utrecht aansluiting op het nacht- net heeft gehad, op het Bossche stati on binnen. Dan staan in de postwagens de zakken voor de auto naar Zee land al weer gereed en in korten tijd is de auto, die tot vöor het post- rijtuig op het perron' is komen te rij den, ermee gevuld. Het is, of de corres pondenten elders in den lande spoedig de lucht van deze nieuwe aansluiting hebben gekregen, want telkens gaat er meer post in mee en de gewone post auto, die nu nog op deze route rijdt, zal misschien na eenigen tijd te klein blijken te zijn. Toch is het lang niet alle nachtpost voor Zeeland, die met dezen autodienst vervoerd wordt. Er is nog een andere auto, een die van Roosendaal naar Vlissingen rijdt en die tevens het voordeel heeft, dat ermee in alle plaat sen de 1ste bestelling gehaald wordt. Dit laatste is met den nieuwen autodienst uit Den Bosch, nog niet het geval. Maar de auto uit Roosendaal bevat al leen de nachtpost uit het Westen des lands en de post van de laatste dag posttreinen uit de rest van Nederland, Om. 3.07 brengt een postauto .deze uit Roosendaal verder, Zeeland in. Onze autO' uit den Boseh is pas an derhalf) uur later in Roosendaal. Wanneer enkele bootdiensten wat later konden' vertrekken, zou heel Zee land nog door den tweeden autodienst wordep bestreken en aldus in het nacht- posttreinennet worden opgenomen. Daarover is de postadministratie in on derhandeling en men hoopt het binnen korten tijd zoo vèr te brengen, dat het ideaal der nachtverbindingen werke lijkheid wqrdt: een brief, waar ook des avonds gepost, wordt in elke willekeu rige plaats van Nederland met de eer ste bestelling bezorgd. Kan dan straks misschien deze eer ste verbinding van Rotterdam uit wor den gemist? Geen sprake van! Zeeland is er meer georiënteerd op Rotterdam en het Westen dan op de rest van Ne derland. Er komt dus met de eerste auto veel meer post mee dan met de onze en het is voor de verschillende postkantoren van het grootste belang, dezen vootraiJ tijdig in bet bezit te hebben. Niettemin is deze nieuwe verbinding ook nu reeds een belangrijke aanwinst. Eiken nacht tusschen twee werkdagen maakt deze auto zijn honderd vijf en vijftig kilometertjes en met mooi weer, zooals wij het troffen, is het in dezen tijd van het jaar een genot om erin mee te rijden. „Ja, met zulk weer gaat het wel", vertelt de chauffeur, zijn oog op den weg gericht, die door de schijnwerpers van onze auto helder verlicht wordt. „Maar met mist of gladde wegen is het lastiger, vooral omd.at we op vaste aanfluitingen moeten rijden. Gelukkig is er in den nacht niet veel verkeer, zoodat de kans op ongelukken niet zoo groot is. Nu is het echter droog weer met een bewolkte lucht, doch goed uitzicht. We hebben Brabants hoofdstad al ver ach ter ons gelaten en naderen Tilburg, waarvan de lichten zich al tegen den donkeren hemel .afteekenen. Voor het postkantoor stoppen we even om een deel van onze vracht, dat vooraan ligt, uit te laden. We krijgen er een paar nieuwe zakjes voor in de plaats. En dan g.auw maar weer op weg naar Breda, want we hebben nog een grooten afstand voor den boeg. Deze stad vormt een belangrijk knoop punt in het nachtelijk postvervoer per ,auto. Als we bij het expeditiekantoor komen, staan er reeds vele auto's te wachten, die post hebben aangebracht en straks weer met post zullen ver trekken. Hier wisselt onze auto ook van chauffeur, zoo,als vroeger van postpaar den werd verwisseld op een langen; tocht. Voor onzen eersten metgezel, die zijn dienst met dezen rit beëindigde, was het „nog zoo laat", voor onzen nieuwen geleider, die de plaats van zijn collega komt innemen, is het „al zoo vroeg". Hij begint zijn dienst bij vieren met een ritje van Bred,a naar Vlissin- ge en terug. Veel postzakken hebben we al afge geven en er weinige voor teruggekre gen. Verder gaan we, naar Roosendaal, waar douane-kommiezen de wegen dag en nacht bewaken en het nu al bijna dag is. Wanneer we even later Wouw p.asseeren, kunnen de lichten van onze auto uit. Bergen op Zoom vergt even een kort oponthoud en dan buigen we af, om over den Kreekrakdam Zuid- Beveland te bereiken. Langs bloeiende bremstruiken en aspergebedden, langs groene weide- en bouwlanden en door donkere bosschen zijn we zoo in de vruchtbare landauwen van Zeeland ge komen. m De wegen zijn hier de laatste jaren veel verbeterd. Bochten zijn weggeno men en verbreedingen zijn aangebrach'. Maar bruggen kunnen nog steeds een leelijk oponthoud geven. We treffen 't echter. De Schoorsche brug over het kanaal door Zuid-Beveland is juist dichtgedraaid om de postbode uit Hans- weert over te laten komen, die ons komt ontlasten van eenige zakken voor deze plaats en voor de overzijde, het oqsten van Zeeuwsch-Vlaanderen. Het is wel eens voorgekomen, dat onze chauffeur een kwartier op hem moest wachten, wanneer er juisT een lange sleep door het kan,aal ging. Dan staan de twee postambtenaren ieder aan 'n kant van het water en de post mag ook niet maar zoo worden neergezet, zij moet persoonlijk worden .afgegeven. En ziet, de brug bij Vlake, die we over moeten, is ook juist dicht gedraaid. Eerder dan de dientstregeling aangeeft zijn we in Goes, maar de besteller staat ons hier al aan den kant van den weg met zijn karretje Op te wachten. Dat is een makkelijke regeling, die veel tijd bespaart. Ook in Middelburg zijn we te vroeg. En d,an gaan we nog met het laatste restje naar Vlissingen, een kippen-eindje. We staan nog vóór half zeven op de binnenplaat® van het Vlis- singsche postkantoor, waar we p,as om 6,35 behoeven aan te komen. Des te beter voor de bestellers, die de post nog moeten uitzoeken. Het einddoel is bereikt. We hebben Zeeland de post uit verschillende deelen van on® land gebracht en overal zwermen straks ide bestellers uit met ónze brieven, die we zoo trouw met een n,achtelijken autorit hebben aangevoerd. Een overwinnaar, zou niet geestdriftiger zijn toegejuicht. (V a n b h z- e n correspondent). Vandaag is een langverwachte gast de stad binnen gekomen. Hailé Selas sie, vefslagerl heerscher, is met dave rende toejuichingen door tienduizenden Londen/aars aan Waterloo-station ver welkomd; ong'eveer op hetzelfde moment dat .een nog enthousiaster ontvangst ten deel viel aan maarschalk Badoglio, te Rome. s Wanneer Hailé Selassë als overwin naar was gekomen had hij geen harte lijker welkom kunnen verwachten, uren van te voren stond buiten het station al een menigte, die zoo snel aangroeide dat het verkeer moest worden omge legd, De toegang leek om vier uur in den namiddag wel een revolutieterrein. Tientallen agenten en rechercheurs zijn tot twee maal toe vlak voor het hek dat het perron afsloot teruggedrongen, tot op het laatst reden overvalwagens met versterking aan om de menigte in bedwang te houden. Toen de extra-rij tuigen voorreden, waarin de vorst zicht baar werd, ging luid gejuich op, dat nog aangroeide toen Hailé Selassië het perron betrad, dat gereserveerd was voor de vertegenwoordigers van de re geering, de Abessynische legatie en en kele vereenigingsbesturen. Vaag over de velé hoofden heen konden wij waar nemen hoe dr. Martin, de grijze Abes synische vertegenwoordiger in Londen, verschillende personen voorstelde, waarna het gezelschau in de auto's stapte. Dit .alles is niet zoo vlug gegaan of wij hebben een blik op den persoon van den negus kunnen slaan, die niet groot ia, maar rijzig voordoet door het ange donkere gewaad, en imponeert door het werkelijk prachtige profiel. Men heeft reeds kunnen lezen dat de negus tijdens zijn verblijf hier twee hui zen tot zijn beschikking heeft, aan el kaar grenzende panden in Princes Ga te, ten Zuiden van Hyde Park, door den tuin met elkander verbonden. Het een is het gebouw der Abessynische le gatie, het ander behoort toe aan den schatrijken Arabischen financier sir Elly Kadoorie. Het huis van sir Ellie, hoewel van bui ten niet opvallend., is van binnen schit terend ingericht. De hal is uitgevoerd in zwart en wit marmer, het trappen huis is van wit marmer. Overal zijn de vloeren bedekt met oude Perzische ta pijten, die vele duizenden ponden waard zijn, want sir Elly is een groot kunst liefhebber en verzamelaar. Zijn verza meling Chineesch jade b.v., moet de mcoiste ter wereld zijn, deze is echter uitgestald in zijn huis in Sjanghai. De statige slaapkamer, die men voor Hailé Selassië heeft ingericht bevat 'n oud Fransch bed., rijk ingelegd en ver guld, met een vergulde kroon.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1936 | | pagina 7