ingezonden stokken. BEKENDMAKINGEN. VAN DE BELGISCHE KUST. I iÜÏTERIUNDL DUÏTSCHLAND. VER. STATEN Z. AMERIKA. iËMËNGU NKHWK GEMEENTERAAD VAN MIDDELBURG. ggas? (Van onzen eigcn correspondent.) Nog iets over verkeers- verbetermgen. In mijn vorigen brief heb ik een en ander verteld van wat het Rijk en de .poorwegen doen om het verkeer naar de kust te bevorderen. Sindsdien zijn er een tweetal nieuwe plannen ontworpen, waarvan de uitvoe ring inderdaad dringend noodzakelijk In de eerste plaats zal het Rijk een nieuwen grooten verkeersweg aanleg gen rechtstreeks tusschen Antwerpen, Gent en de kust en in de tweede plaats zal het spoorwegbeheer de lijn Antwer pen—Gent—kust uitbreiden en verbe teren. Tot dusver was deze lijn maar zeer stiefmoederlijk bedeeld. Er reden mets anders dan boemeltreinen, die bij eiken dikken boom stopten. Nu zullen er voortaan groote sneltreinen rijden, die alleen stoppen zullen te Gent en waar door de <eis aanmerkelijk zal worden bekort. De reizigers die van uit het Noorden kwamen om naar de kust te gaan, moes ten vroege! altijd den omweg via Brus sel maken omdat, in tegenstelling met de rechts treeksche lijn Antwerpen Gent, daar ten minste sneltreinen ge nomen konden worden waardoor, hoe wel de afstand grooter was, de reis kor ter duurde. Een nieuwigheid die verleden jaar is ingevoerd en waarschijnlijk ook wel in stand zal blijven, omdat het gebleken is dat er voldoende gebruik van werd ge maakt, is de sneltrein-bagagedienst Brussel en Antwerpen-kust. Door mid del van dezen dienst kon men 's mor gens de bagage laten afhalen aan huis in Brussel of'Antwerpen en werd deze nog denzelfden dag aan de kust thuis bezorgd. Uit een en ander ziet men wel, me de in verband met de verbeteringen waarover ik in mijn vorigen brief schreef, dat men in België niet stil zit om het verkeer naar de kustplaatsen te bevorderen. Men heeft dan ook inderdaad een open oog voor de gevaren, die een even- tueele débacle van het hotelbedrijf zou kunnen veroorzaken en men beseft, dat meii al wat mogelijk is, moet doen om het bestaan mogelijk te maken. De bouwnijverheid. Aan de kust hebben wij twee voor name factoren van broodwinning: het badjaar tijdens de zomer- en de bouw nijverheid tijdens de winterperiode. De zomer is voor de hoteliers en de winkeliers, de winter voor de am- bachts- en werklieden. Het is een van zelfsprekend feit, dat het bouwen hier onvermijdelijk in rechtstreeksche ver houding staat tot het badseizoen zelf, dat het bouwen daarvan afhankelijk is. Wij zullen ons thans even bezig hou den met het bouwbedrijf in Knocke. Dat er in den winter in genoemde badplaats haast niet „van den steun" getrokken moet worden (men zegt hier „gedopt" moet worden), is een gelukkig gevolg van de bedrijvigheid die er dan heerscht in dit bedrijf. Bouwen! Al wordt er over het alge meen langs de Belgische kust druk ge bouwd na eiken zomer, ik geloof niet, dat ook maar één badstad kan bogen op een bouwnijverheid als Knocke zulks kan. Zien wij naar Heist, Blankenberge en zelfs naar Oostende en vergelijken wij het heden met de jaren vóór de cri sis, bv. in 1925, dan is er geen groot verschil. Veranderingen, uitbreidingen en nieuwe bouwwerkenkomen daar elk jaar voor. Neem daartegenover Knocke in 1925. Men had op den Dijk het toen maals verafgelegen Hotel de la Brise en verder, aan de Lekkerbek, de villa Ha- zegras van den heer Lippens en daar tusschen in een simpele houten barak, welke dienst deed als tentoonstellings zaal. Het overige was duingrond. Eu nu! AJles is aaneengebouwd, de grootste hotels zijn tot stand gekomen en er is in Het Zoute feitelijk een nieu we stad ontstaan: de Kustlaan met haar vele hotels en keurige winkels en de Liisabethlaan met haar fraaie villa's en de vele tusschengelégen laantjes en stra ten, waarvan in 1925 nog geen spoor te bekennen was. Later hebben we dan gekregen de uit breiding van het Albertstrand, waar ook het stedelijke Casino een plaats heeft gevonden. Knocke wist zich bovendien een bad- cliëntèle te verwerven bij uitstek, bij wie de drang ontstond om hier 'n eigen dom te bezitten en zoo verrees de eene villa na de andere. Het werd verleide lijk, misschien wel een spört, misschien ook wel een modeziekte, om te Knocke te bouwen en Het Zoute werd door deze aaneenschakeling van moderne villa's aanlokkelijk. Immers, men was ver plicht bij het bouwen zich aan zekere voorschriften te houden en juist het volgen van een dergelijke lijn, daarbij gevoegd het natuurlijke behoud van de duinen' en daar tusschen in de kronke lende „wegeltjes" hebben Knocke-Zou- ,eeP heel bijzonder stempel gegeven. Hierin heeft de maatschappij van het Albertstrand wel een groot.en misslag Daar had men nog schooner, wilder duinen dan in Het. Zoute en in plaats daarvan gebruik te maken en de schoonheid van de natuur ongerept/ *e ia.en, heeft men zoo goed als'alle dui nen doen afgraven om er bouwterrein van te maken. Er zijn prachtige villa s verrezen, maa de natuur heeft, men ver moord, zoodat, dit gedeelte meer het uitzicht heeit van de buitenwijk eener stad, dan van een rustoord. De 'bouwperiode van 1923 tot op he den kunnen wij in twee gedeelten on derbrengen: van 1923 tot 1930, en van 1930 tot op heden. Het eerste tijdperk mag terecht wor den genoemd de zeven vette jaren en in het bijzonder de jaren 1927, 1928 en 1929; toen werd er het meest gebouwd. De oorzaak daarvan ligt voor de hand, want deze zelfde jaren hebben ook de grootste badseizoenen gegeven. („Alle man is content", zeide miji toen de bur gemeester van Knocke eens, „tot zelfs de piccolo's toe"). Na 1930 is er een achteruitgang vast te stellen. We zullen hier eenige cijfers geven: In den winter van 1927 op 1928 wer den er gebouwd 126 villa's, 67 handels huizen, 14 hotels en 49 woonhuizen. In 1930—1931 bedroegen deze getallen resp. 26, 9, 1 en 28. In dezen winter heef/, 't gemeentebestuur bouwvergdnningen ge geven voir 19 villa's, 6 winkelhuizen en 16 woonhuizen. Zelfs al geeft dit jaar dus een groot- verschil te zien met het. jaar 1927 1928, toch zijn de getallen van nu, gere kend met de ernstige crisis die overal heerscht en die natuurlijk velen belet zich de weelde van een eigen villa aan de kust te veroorloven, niet onbelang rijk en ik geloof, zooals ik reeds zeide, dat er aan de Belgische kust geen an dere badstad zal zijn die met dergelijke getallen voor den dag kan komen. Bo vendien zijn hierin niet begrepen het bouwen van het nieuwe spoorwegstati on, het aanleggen van het. vliegveld en het bouwen van de daarvoor noodige aanhoorigheden, drie nieuwe scholen, het Casino en het nieuwe postkantoor, evenmin als de ontelbare veranderingen en uitbreidingen die tezamen ook aan vele handen werk hebben gegeven. BELASTINGVERHOOGIMG. Om de uitgaven voor de weer macht te kunnen dekken. Naar de Berlijnsche correspondent van de Neue Zürcher Ztg. meldt, is de rijksregeering voornemens bij het begin van het nieuwe begrootingsjaar (in Maart) een wet af te kondigen die in een aanmerkelijke belastingverhooging voorziet. Er zijn hoogere inkomsten noo- dig om de groote uitgaven voor de her wapening te dekken. Aapgezien deze inkomsten moeilijk uit leeningen zouden zijn te krijgen en van buitenlandsche cre- dieten geen sprake meer is, blijft alleen belastingheffing over. Of deze heffing den weiluidenden titel: „Offer voor de weerbaarmaking" welken de corres pondent heeft hooren noemen zal krij gen, is nog niet beslist. Zoo ja, dan ko men daarnaast nog belastingen op de toeneming van inkomsten en vermogens, die haar oorsprong vindt in de rijksbe stellingen voor de weermacht, in aan merking. TWINTIG NEGERS LEVEND VERBRAND. Door het ontploffen van een vat ben zine op de gevangenisauto, die hen naar de plaats van hun werkzaamheden ver voerde, zijn te Scottsboro in Alabama 20 negers verbrand. Twee negers en twee cipiers zijn met zware brandwonden naar het ziekenhuis overgebracht. In verband met de hevige koude, wel ke op het oogenblik in den staat Ala bama heerscht, hadden de cipiers den gevangenen toegestaan, in de ijzeren kooi, waarin zij tijdens het vervoer wa ren opgesloten, een vuurtje te stoken. De vlammen sloegen echter over naar een vat benzine, dat zich eveneens in de ijzeren kooi bevond en onmiddellijk ontplofte. In weinige oogenblikken "stond de geheele auto in lichter laaie. Onge lukkigerwijs stond het vat benzine juist voor de uitgangsdeur, zoodat het gerui- men tijd duurde, alvorens de cipiers, die zelf reeds zware brandwonden hadden opgeloopen, er in waren geslaagd, de deur te openen. Het was toen echter reeds te* laat. Twintig negers waren in de vlammenzee bezweken. Slechts de beide cipiers en twee negers zagen kans de brandende auto te verlaten. Naar de geredde cipiers mededeelden, slipte de auto, die met vrij groote snel heid over den met sneeuw bedekten weg reed, bij het nemen van een bocht. Daardoor begon het vat benzine te ver schuiven, waardoor een deel van den brandbaren inhoud, zonder dat iemand het bemerkte, over den rand gutste en in het vuur terecht kwam. Gebleken is, dat de negers hadden vergeten, het vat weer behoorlijk te sluiten, nadat zij een weinig benzine er uit hadden geschept, om hun vuur te kunnen aanmaken. BOOT MET 50 POLITIEAGENTEN OMGESLAGEN. Dertig hunner door Krokodillen verslonden. Nabij Arauca in Columbia is een boot met politie-agenten op de rivier de Meta omgeslagen door een plotselingen rukwind. Dertig verdronken. Zij hebben volgens mededeelingen van de overle venden, een vreeselijk einde gevonden. De rivier wemelt hier n.l. van reusach tige alligators. Een der overlevenden heeft met eigen oogen gezien, hpe ver scheidene zijner metgezellen, die zwem mend den oever trachtten te bereiken, op korten afstand van den vasten wal plotseling door de krokodillen in de diepte werden getrokken. Klaarblijkelijk zijn de krokodillen door het omslaan van de boot uit hun rust opgeschrikt. De agenten waren al len geoefende zwemmers en zouden zich, ondanks de sterke strooming van de ri vier, ongetwijfeld in veiligheid hebben gebracht, indien zij niet door de kro kodillen waren aangevallen. De over levenden bevinden zich voor het groot ste gedeelte nog in de nabijheid van de plaats, waar het ongeluk gebeurd is, en wel op een eilandje in de Meta, die een zijrivier is van de Orinoco, of in de jungle langs den oever. Er is een expe ditie uitgetrokken om den schipbreuke lingen hulp te bieden. (Tel.) EEN MONSTER OP DE VELUWE. Men schrijft aan de N. R. C.: Oosterbeek heeft zijn geheimzinnig monster. Eenige weken geleden ver koos een koe, die naar het abattoir ge leid werd, het leven boven den dood. Het dier rukte zich los en rende als een bezetene door de Valckeniersbosschen naar beneden, waar de uiterwaarden vóór de overstrooming nog met lokkend groen wachtten. De eigenaar van net beest en de tal rijke omstanders liepen verschrik! weg, want de koe was dol geworden en een dolle koe heet even gevaarlijk te zijn als een stier. Na den eersten schrik begon de ach tervolging in de weilanden, doch er was geen sprake van het dier te benaderen, en omdat er geen gewapende toreador onder de achtervolgers was, ontkwam het aan zijn belagers. Men vervolgde de koe tot des avonds toen het dier in de duisternis verdween en alleen nog zijn aanwezigheid verried door een dreigend loeien. Den anderen morgen waren de boe ren weer bij den eersten schemer op pad, maar al het zoeken was vergeefsch. Ondertusschen begon de rivier te was sen, de uiterwaarden werden een uit gestrekt meer en men concludeerde, dat de dolle koe verdronken was. Toen het water weer afvloeide en de weiden bloot kwamen te liggen, ver wachtte men ergens tusschen Oosterbeek en Doorwerth het doode beest te vin den. Maar in het eindelooze slib en geknakt riet geen koeielijk. En zie, terwijl allen zich nog afvra gen waar het beest gebleven is, komen er van de hooger gelegen Veluwe alar- meerende berichten. 's Nachts doolt over "den Zilverberg, door de bosschen van Doorwerth en Wolfheze een vreeselijk monster, als 'n olifant zoo groot. Een jachtopziener, die op «troopers loerde, zag plotseling het monster voor zich met vurige oogen en het stootte een asem uit als witte stoom. Onder zijn hoeven braken de berken en het eikenhakhout en vóór de jager schieten kon was het met loeiend geweld verdwenen. Overdag ziet men het beest niet, wel licht ligt het dan in de diepe bosschen verscholen, maar 's nachts dwaalt 'het rond, dan hier, dan daar, de lucht ver vullend met zijn geloei. Nauwkeurig is het dier nog niet waargenomen. "Er zijn er die gelooven, dat het de ontvluchte koe is, anderen herinneren zich van vroeger geheimzinnige beesten, die uit de oerwouden der Veluwe zijn overge bleven; hoe het zij, Oosterbeek's omge ving herbergt een geheimzinnig mon ster, dat als het niet gauw gevangen wordt, evenals het monster van Loch- ness, dienstig kan zijn voor de bevorde ring van het Vreemdelingen Verkeer. DE MOORD OP DEN PASTOOR TE GEISTEREN. Geruchten, dat berooving niet het motief van de misdaad zou zijn geweest, In het onderzoek inzake den moord op pastoor Litjens te Geisteren is nog wei nig licht gekomen. Wel is waar is de justitie da£ en nacht in de weer om het drama op te helderen, doch tot dusver zijn nog geen tastbare resultaten be reikt. De nasporing'en worden niet wei nig bemoeilijkt, doordat op de plaats van het misdrijf nagenoeg geen aanwij zingen zijn gevonden, welke tot aanhou ding van de daders zouden kunnen lei den. Inmiddels staat de bevolking de politie, voor zoover dit mogelijk is, met aanwijzingen terzijde en alle mededee lingen worden terdege onderzocht. Zoo werd dezer dagen gemompeld, dat de overval op den pastoor zou zijn ge schied met het kennelijke doel om in de pastorie documenten te bemachtigen, waarvan de inhoud voor eenige perso nen bij publicatie in hooge mate com- promitteerend zou zijn. Dit motief werd zeer aannemelijk voorgesteld: de da ders zouden den pastoor naar buiten hebben gelokt, buiten gevecht gesteld en daarna de pastorie binnengedragen, waarna zij zijn zakken doorzocht en daaruit de sleutels Van brandkast en schrijfbureau genomen zouden hebben. Het eigenaardige van het geval is, dat men de portemonnaie aan het slachtof fer, waarin zich een aanzienlijk bedrag aan geld bevond, onaangeroerd heeft gelaten. Deze omstandigheid heeft bij de per sonen, die aan bovengenoemde lei ni van liet misdrijl als het meest aanne melijke hebben geacht, het vermoed;' versterkt, dat roof niet als de drijfveer 'van het drama kan hebben gegolden omdat men dan toch zeker de portemon naie van den pastoor zou hebben mee genomen. Het is een feit, dat uit de pas torie geen geldwaarde wordt vermist. Wel waren brandkast en schrijfbureau doorzocht en lagen de daarin aanwezige papieren in de grootste wanorde over den vloer. Deze lezing is ook aan mr. Rieter, of ficier van justitie te Roermond, ter oore gekomen Onmiddellijk heeft hij op drachten gegeven deze geruchten na te gaan. De politie acht de kans evenwel gering, dat in deze richting op oplossing van het misdrijf moet worden gezocht. Van verschillende zijde heeft men de politie meegedeeld, dat er op den avond van den moord drie verdachte perso nen in het dorp zijn gezien, zoodat de justitie vrijwel met zekerheid kan aan nemen, dat drie mannen de hand in het misdrijf moeten hebben gehad. (N.R.C.) Speldjesdag >,Valkenheide". Ge kent toch „Valkenheide", het op voedingsgesticht voor verwaarloosde jongens, uitgaande van de Ned. Duitsch Herv. Kerk? Welnu, dat mooie werk lijdt vreeselijk onder de crisis. Door inkrimping van regeer ings-sub- sidies, door achteruitgang der giften en contributies is een groot deel van z:jn inkomsten teloor gegaan In het gesticht worden niel alleen Herv., doch ook Gereformeerde, Luther- sche en Doopsgezinde jongens opgeno men. Het is dus een nationaal belang, lat lier gediend wordt. Heel Nederland helpe! Niemand blijve achter, nu het er om gaat dit goede werk in stand te houden Een collecte, die op a.s. Woensdag 5 Febr. te Middelburg zal gehouden wor den, wordt warm aanbevolen door on- dergeteekenden: Ds. Van Empel. Ds. Van Voorst Vader. Ds. Dippel. Ds. Kelder. Middelburg, Febr. '36, o DE Z.V.T.M. EN ZEEUWSCH- VLAANDEREN. De heer Maas schrijft, op de verga dering der Z.V.T.M. die hij bijwoonde als gemachtigde, met opdracht te stem men tegen de saneeringsvoorstellen, te hebben gesproken als inwoner van Zeeuwsch-Vlaanderen. Maar dan toch met een zeer beperkten gezichtskring, waarop toch de plaats zijner vestiging niet zonder invloed is. Indien hij althans de promotor of medewerker zou willen worden van een vereeniging „Zeeuwsch- Vlaanderen Vooruit" zou m.i, een bree- deren blik een eerste vereischte worden. Ondergeteekende heeft, in een reeks van vele tientallen jaren, die leuze, al was zij niet in een vaandel geschreven, al of niet met medewerking van ande ren, steeds betracht, en ook in ver schillende gevallen met gunstig resul taat. En wanneer dan gestreefd wordt naar het verkrijgen van verbeteringen voor een bepaald deel van het gewest, betrof dat steeds het aanbrengen van werkelijke verbeteringen, doch nimmer hebben wij beproefd voor een of ander deel verbeteringen te krijgen ten koste van een stuk welvaart van het andere deel. Steeds is dan gestreefd naar hef verkrijgen van verbeteringen, en niets meer, doch nimmer hebben wij er naar gestreefd een verbetering te verkrijgen voor een bepaald deel, ten koste van 'n stuk welvaart of comfort van een ander deel. Ondergeteekende is van oordeel, dat voor Zeeuwsch-Vlaanderen, als excentrisch gelegen stuk van Nederland, niets te goed kan zijn. Het kan niet an ders, of door de legging ten opzichte van het overig deel van Nederland moeten wij tekort komen en hebben we in geen enkel opzicht te veel. Het grieft me dan ook altijd, wanneer inwoners van een deel van ons gewest aanslagen plegen op het weinige goede, dat andere deelan bezitten, te meer, wanneer zij dan voor hun eigen omgeving toch ook niet mis deeld, of zelfs misschien bevoorrecht zijn. En zoo verneem ik, dat de bewoners van Westelijk-Zeeuwsch-Vlaanderen die, dank zij de vele daartoe in vroeger ja ren aangewende pogingen, een veer dienst tusschen Breskens en Vlissingen hebben verkregen, die de volmaaktheid vrijwel nabij komt, die in elk geval in aantal Verbindingen dat hij verschaft en het comfort dat hij biedt, de bootverbin dingen van Ter Neuzen verre overtreft, geen aanleiding hebben om op laatstge noemde verbindingen jaloersch te zijn, en er, zooals de heer Maas doet, naar te streven de verbindingen van daar uit nog slechter te maken, en het drukst be volkte centrum van Zeeuwsch-Vlaande ren geheel van Walcheren te isoleeren. Hij vermeent, dat de dienst Ter Neu zenVlissingen zonder bezwaar kan vervallen, doch de vele duizenden pas sagiers, die daarvan ondanks ver hoogd tarief, gebruik maken, be wijzen er de behoefte aan te gevoelen. Indien de heer Maas belangen van Zeeuwsch-Vlaanderen wenscht te be spreken, zal hij zich inderdaad wat be ier dienen te oriënteeren. Wanneer hij beter op de hoogte was, zou hij o.m. ter vergadering niet zonder meer den man van de straat hebben nagepraat, in zijn bewering omtrent tekortkomingen van Den Haag, indien het de belangen van Zeeuwsch-Vlaanderen betreft. Terecht heeft het lid der Tweede Kamer de heer Lockefeer in de Maandag te Hulst ge houden vergadering die uitlating ge wraakt. Ik weet wel, men hoort die be wering van den heer Maas meer, doch zij die met de historie en toestanden van geheel Zeeuwsch-Vlaanderen op de hoogte zijn, weten beter. Natuurlijk blijft er hier ook nog wel een en ander te wenschen over. Doch, zou men mee- nen, dat ook in andere deelen van Ne derland geen onvervulde verlangens blijven. Indien men rekening houdt met oppervlakte en bevolking van Z.-Vlaan deren, zal die streek, voor wat betreft de verzorging door de rijksregeering in de laatste tientallen jaren procentsgewijs tegenover andere deelen van ons land niet achteraan komen. Uit zijn schrijven blijkt, dat de heef- Maas zich niet op de hoogte heeft ge steld van de tegenwoordige techniek van het postvervoer. (Tusschen twee haakjes, er worden geen brieven van Biervliet via Walsoorden naar Ter Neu zen verzonden). Zou de heer Maas mee- nen, dat nog geen enkele daartoe aan gewezen instantie de kwestie van her locale postvervoer per tram met de daar toe bevoegde administratie heeft be sproken? Dan vergist hij zich deerlijk. Het vervoer van poststukken van het eene deel van Zeeuwsch-Vlaanderen, soms van aangrenzende gemeenten r.aat de andere over water, komt vreppd voor, inaar toch blijkt,bij nadere inlich tingen, dat die regeling bezwaarlijk an ders kan geschieden, aangezien het lo caal verkeer veel te gering is, om daarvoor een rechtstreeksche verzending tusschen de verschillende kantoren der posterijen per tram in te richten. Ik be schik daaromtrent niet over cijfers, doch wanneer er bv. een verzending tusschen Biervliet en Terneuzen v.v. ware, zot> de depeche, naar ik vermoed, niet zelden uit iets anders dan uit een ledigen post zak bestaan. Bij zulke communicatieverhoudingen moet alle aandrang om veranderingen het afleggen, te meer waar nu toch ook een vrij bevredigende verzending is ver kregen, al gaat die dan ook met de zen dingen van en voor het geheele land, over de Schelde. Maar daar hebben wc dan ook verbindingen te water voor noodig. Ik wil den heer Maas houden am de versregels waarmede hij eindigt, wan neer hij die wil wijzigen, en bedenken, dat zoowel ten Westen als ten Oosten een stuk Zeeuwsch-Vlaanderen ligt en hij dan ook in 't geheugen wil houden de spreuk: ,,'t Geen gij niet wilt dat u geschiedt, Doe dat ook een ander niet!" „Z.V." (N. J. Harte Terneuzen.) Vergadering van den Raad der ge meente Middelburg, op Woensdag, den 5den Februari 1936, des namiddags te 2 uur, en zoo noodig, voortzetting des namiddags S uur, ter behandeling van de onderstaande zaken; 1. Notulen vergaderingen van 20 No vember en 2 December 1935. 2. Ingekomen stukken. 3. Benoeming lid Burgerlijk Armbe stuur. 4.. Uitbreiding verlichting Nadorstweg 5. Wijziging openbare verlichting bij Veerscbe brug. 6. Verhuring gemeente-grond bij Maïs- baai. 7. Verhuring gemeentegrond Nieuwe- haven, 8. Verkoop gemeente-grond hoek Noordsingel en Meidoornlaan. 9. Verkoop gemeente-grond Park „de Griflioen". 10. Crediet voor uitbreiding waterlei ding-buizennet in Koudekerkschen weg. 11. Uitvoering rioleering Veersche weg. 12. Bouw werkplaats voor jeugdige werkloozen. 13. Afwijzende beschikking op verzoek tot vermindering van lasten en ta rieven drukkende op onroerend goed. 14. Salarieering gemeente-personeel c.a. 15. Aanstelling geneesheer-directeur Gasthuis c.a. 16. Vaststelling nieuwe schoolgeld-ver ordening lageronderwijs. 17. Crediet voor inrichting van den luchtbeschermingsdienst.. 18. Voorziening in cassatie nopens ar rest ter zake bijdrage in kosten R. H.B.S. 19- In gebruik-geving schoollokaal aan Vereeniging voor Veilig Verkeer. 20. Afwijzende beschikking op verzoek tot gedeeltelijke opheffing van tap- verboden. 21. Crediet voor restauratie Abdijtoren c.a.. 22. Beslissing op bezwaarschriften te gen aanslagen 1934/1935 en 1935/'36 wegens schoolgeld, aanslagen 1935 hondenbelasting en aanslagen 1935 straatbelasting. Middelburg, den 31 Januari 1936. De Burgemeester, M. FERNHOUT.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1936 | | pagina 7