UEMENGD NIEUWS. Zakenlef ders^ ZEELAND. middelburg. walcheren. zu4d-beveland. ONDERWIJS. agenda. houdt 31 Mei a.s. vrij voor het NEDERLANDSCHE R EC LAM E CONGRES te Gouda. ONDERWERPEN: 1. Dagbladen en hun reclamewaarde 2. Reclame-effect en onderbewustzijn GENOOTSCHAP VOOR RECLAME Keizersgracht 28-34 Amsterdam-C. - Tel. 42428 telijk antwoord, waarin ik motiveerde waarom naar dat beginsel alleen een weigering van antwoord paste. De heer Oud was het in beginsel met mij eens, maar hij ontraadde de plaatsing in het orgaan. Men kon zeggen: hij draait er om heen. Mijn repliek was: het stellen van den onredelijken eisch dwingt daartoe. „De heer Oud heeft mij tot ernstige grief gemaakt ,dat ik zelfs toen tegen over hem mij niet uitliet. Het was heel wat pijnlijker dan het weigeren van een antwoord op de vraag van den heer Joekes. Maar ik wilde a 1 s ik sprak, spreken in den Ministerraad. De vraag van den heer Joekes was van 3 Mei, het onderhoud met den heer Oud op 4 Mei" Daarop volgde op 6 Mei het briefje van prof. Kranenburg, kennelijk uitge lokt door mr. Joekens. Dit spoorde den heer Marchant aan tot zijn mededeeling in den ministerraad van 7 Mei. Hij las een concept voor van een brief aan het hoofdbestuur van den V.-D. bond, waar bij hij uit de partij trad reeds op dezen grond, dat de ingestelde inquisitie met haar beginsel niet was te vereenigen. Aan den raad van ministers liet hij over te beslissen, welke politieke gevolgen zijn overgang tot de r.k. kerk moest hebben. Uit zijn concept-brief aan het hoofdbestuur bleek, dat hij uit de par tij zou treden, en dit uittreden op zich zelf, niet zijn r.k, worden, bracht z i. automatisch de wijziging in den grond slag van het kabinet. Waar ook zijn ambtgenooten hun aftreden als een ver lossing zouden hebben gevoeld, kleefde ook hij niet aan zijn zetel. De laatste bladzijden van de brochu re zijn gewijd aan een verklaring van schrijvers bekeering. De heer Marchant zegt daarin o.m., dat men niet tegelijk wel kan gelooven en niet gelooven, en dat hij het halve geloof, waarin hij was opgevoed, allengs als onjuist en onlo gisch gedacht moest verwerpen. Hij spreekt over hen, die een aantal won deren, door Christus verricht, verwer pen, omdat zij die niet v-ereenigbaar achten met hun eigen wetenschappe lijke kennis, terwijl zij niet zien, dat zij dagelijks leven te midden van ontelba re wonderen, die zij evenmin in den grond kunnen verklaren. Hij verwijst ook naar de anti-godsdienstige bewe gingen in Rusland en Duitschland. „Dit angstwekkende gevaar staat aan onze grenzen." En hij eindigt met een: cogito ergo credo. Doordat ik nadenk geloof ik. DE LUCHTBESCHERMING. Een landelijke vjereeniging in de maak. Eenige burgerlijke autoriteiten heb ben in samenwerking met militaire des kundigen het initiatief genomen tot het stichten van de Algemeene Nederland- sche Luchtbeschermingsvereeniging, wel ke zich ten doel stelt: 1. Het verschaffen van juiste begrip pen aan de bevolking omtrent de moge lijkheden van den luchtoorlog en van de beperkingen, waaraan deze is onderwor pen, de uitwerking en de grootte van het luchtgevaar, en de mogelijkheden van bescherming tegen luchtaanvallen. 2. Het inlichten in den ruimsten zin des woords van de bevolking in alle geledingen nopens de van overheidswege (Staat, Gewest, Gemeentebedrijf) geno men en te nemen beschermingsmaatre gelen en den steun, welke aan de desbe treffende organisaties kan en moet wor den verleend. 3. Het uitdragen in elk Nederlandsch gezin van de noodzakelijke kennis om trent de door iederen burger in eigen huis of -bedrijf zelf te nemen bescher mingsmaatregelen en te volgen gedrags regels in het openbaar vóór, tijdens en na luchtaanvallen. 4. Het krachtig bevorderen van de voorbereiding, den opbouw en de ver wezenlijking van dfe zelfbescherming, deze, waar mogelijk te leiden, te steu nen en hiervoor geschoold personeel en betrouwbaar materiaal ter beschikking te stellen. Binnenkort zuilen omtrent de samen stelling, de werkwijze en net bestuur der vereeniging meer inlichtingen wor den verstrekt. Thans kan reeds wor den medegedeeld, dat men onder de centrale organisatie bestaande organi saties van verwanten aard hoopt in te schakelen en plaatselijke organisaties, voor het onmiddellijk contact met de bevolking zal oprichten. DE A.V.R.O. IN 1934. Verschenen is het jaarverslag 1934 van de A.V.R.O. Er wordt in geconstateerd, dat de A.V.R.O., niettegenstaande de ongunstige tijdsomstandigheden, een goed j,aar heeft gehad, al hebben zich dan minder gunstige verschijnselen voorgedaan. Het aantal leden liep iets terug, Bij de telling op 1 October 1934 bleek dit te zijn 198,187. Dit beteekent eèn te ruggang van het niet ten volle 1 pet. tegenover 1933. De vrijwillig door de leden bijeengebrachte contributie be'-; droeg f 716,300 of plm. f 36,000 minder dan in 1933. De Radio-bode, het weekblad van de A.V.R.O., had een oplaag van ongeveer K millioen exemplaren per week. Mede dank zij de baten uit de ex ploitatie van de Radio-Bode, kon het bedrijfs-overschot over 1934 ruim f 600,000 bedragen. Het kapitaal van de A.V.R.O. kwam daardoor na afschrij ving tot op f 1 van alle bezittingen (met uitzondering van het effectenbezit) op 2,5 millioen gulden. Aan de omroep programma's werd bijna f 635,000 ten koste gelegd. Tot hoofdcommissaris van politie te Den Haag is benoemd de heer N. G. van der Mey, hoofd inspec teur v,an politie aldaar. PROVINCIALE ZEEUWSCHE VEREENIGING VOOR VREEMDELINGENVERKEER. Zaterdagmiddag had in de St. Joris te Middelburg een algemeene vergadering plaats van de onlangs opgerichte Pro vinciale Vereeniging voor Vreemdelin genverkeer onder voorzitterschap van mr. J. Moolenburgh, voorzitter van het voorloopig bestuur. De voorzitter zette nog eens het be lang van samenwerking in deze uiteen en wees op het reeds bereikte succes met het deelnemen aan de tentoonstel ling „Mooi Nederland" te Amsterdam en het verstrekken van inlichtingen aan journalisten, die reizen door Zeeland maken en daarvan beschrijvingen ge ven. Medegedeeld kon worden, dat thans 13 V.V.V.'s in Zeeland zijn toegetreden; nog enkele wachten met een beslissing ter zake, of houden zich afzijdig. Aan de orde was de verkiezing van een be stuur uit door de vereenigingen toege zonden dubbeltallen. Besloten werd de eerste aanbevo- lenen gekozen te verklaren en werd het bestuur als volgt samengesteld: mr. J. Moolenburgh, Middelburg; G. Houteka mer, Kloetinge; R. Gerritsen, Zierik- zee; J. Verhaagen, Zoutelande; L. Du- vekot, Vrouwenpolder; W. G. Boot, Haamstede; J. A. Eekhout, Breskens; A. J. Pauw, Groede; C. J. Neeteson, Cadzand; J. L. Dregmans, Koudekerke en C. Windt van Merkestein, Terneu- zen, terwijl Renesse en Domburg nog geen dubbeltallen toezonden en dus eerst later voor die vereenigingen een bestuurslid kan worden aangewezen. In de op de algemeene vergadering volgende bestuursvergadering zijn tot leden van het dagelijksch bestuur geko zen de heeren mr. J. Moolenburgh, voor zitter, R. Gerritsen, vice-voorzitter; G. Houtekamer, secretaris, C. Windt van Merkestein, tweede secretaris en J. A. Eekhout, penningmeester. In de algemeene vergadering heeft de hêer Gerritsen nog het idee van een trip door Zeeland naar voren gebracht en stelde de heer Houtekamer onder in stemming der vergadering voor, dat de vereeniging afwisselend in een der plaatsen waar een V.V.V. bestaat, die aangesloten is, zal bijeenkomen. DE WERKLOOSHEID. Bij de arbeidsbeurs te Middelburg stonden Zaterdag ingeschreven: Geheel werkloos: 935 mannen en 14 vrouwen. Gedeeltelijk werkloos: 62 man nen en 5 vrouwen. Niet werkloos: 20 mannen en 2 vrouwen. Algemeen totaal vorige week 1028, bijgekomen 68, afgegaan 58, over 1038. Schoorsteenbrand. Zaterdag ontstond brand in den schoorsteen van een woning op den Kinderdijk doordat een daarin gemaakt vogelnest vlam vatte. De brandweer was spoedig ter plaat se en voorkwam uitbreiding. Bezoek van Douglas. Zaterdag kwam te Middelburg piet zijn motorjacht aan de Amerikaansche vliegtuigfabrikant Douglas in gezel schap van den heer A. Plesman, direc teur der K.L.M. De heeren maakten een wandeling door de stad en namen o.a, met belang stelling kennis van de etalage van foto's van een Douglasmachine, die in de zaak van den heer Corn. Henning is gemaakt. Ook bezochten zij het bureel van Vreemdelingenverkeer en plaatsten hun handteekening in het bezoekersregister, terwijl gezorgd werd dat een hoeveel heid propaganda-lectuur aan boord werd gebracht. Zondag maakten de heeren van het vliegveld Vlissingen af een tocht naar Brussel en keerden weer naar Vlissin gen terug, waar het jacht was blijven liggen. OOSTKAPELLE. In een Vrijdag avond gehouden ledenvergadering der kolenvereeniging „Onderling belang" werd besloten deze vereeniging om te zetten in een Coöperatieve vereeniging. O. EN W. SOUBURG. De collecte voor het Koningin-Emma monument heeft al hier opgebracht f 16 en die voor het re- classeeringswerk f 31. O. EN W. SOUBURG. Voo,r de a.s. verkiezing van den Gemeente(aad zijn de candidatenlijsten als volgt genum merd: 1. S.D.A.P., 2. C.H, 3. Soub. Be lang (Partij Jacques), 4. A.R., 5. Gem. Belang (V.D. Goedbloed). VEERE De V.V.V. Veere heeft beslo ten voor leden en niet-leden op 26 Juni a.s. een autotocht naar de Wereldten toonstelling te Brussel te organiseeren. VROUWENPOLDER. De candidaten lijsten voor de gemeenteraadsverkiezing alhier zijn genummerd als volgt: 1. Chr. Hist.; 2. A. R. (afd. Gapinge); 3. A. R. (afd. Vrouwenpolder). OUDELANDE. In de Vrijdag alhier gehouden jaarvergadering van ingelan den van het Waterschap Baarland c.a. w,aren aanwezig 37 personen uitbren gende 41 stemmen. Een ingekomen verzoek van den hr J, van Overbeek Jr. om bijbetaling van door het Waterschap betrokken schor- grond in het tijdvak 1923 tot 1931' werd van de hand gewezen, De rekening van den dienst 1934-'35 werd goedgekeurd, sluitend met een batig saldo v.an f 3922. De begrooting van den dienst 1935 '36 werd vastgesteld in ontvang en uit gaaf op een bedrag van f 37918 met t'n post van onvoorziene uitgaven groot f 883. De Plaschweg zal worden be- grind; het onderhoud daarv,an komt voor rekening van het Waterschap El- lewoutsdijk, Het dijkgeschot blijft bepaald op f 17 per ha, dat voor de vroonen op f 12. Wegens periodieke aftreding van den heer P. van Wingen Mz., als dijkgraaf werd de volgende aanbeveling opge maakt: 1 P. van Wingen Mz., 2 A. J. Bruggeman en 3 A. J. Mol allen te Oudelande. Met 33 tegen 7 stemmen werd be sloten het volgende jaar over te gaan tot het heffen van dijkgeschot van de gebouwde eigendommen. De U.L.O.-school, De HH. J. W. Stassen, hoofd der openbare Ulo-school en H. C. van Donk, hoofd der chr. Uloschool, schrijven ons: (ns.) Weer nadert de tijd, waarin ve te ouders zullen moeten beslissen over de verdere studie van hun zoon oE doch ter, die reeds is of met September zal zijn overgegaan naar de 7e klas Van de Lagere School of mogelijk de Lagere School reeds geheel heeft doorlopen. En hierbij zal ook in aanmerking kunnen komen de U.L.O.-school, voor welke school wij gaarne een ogenblik Uw aan dacht vragen. De U.L.O.-scholen in Goes zijn vier jarig, Zij sluiten aan bij het zesde leer jaar der Lagere School en trachten het kind zóver te brengen, dat het na vier jaar met succes het examen voor het M.U.L.O.-diploma kan afleggen. Dit di ploma, het bewijs van een behoorlijke algemeene ontwikkeling, zowel voor jongens als voor meisjes, geeft vaak voorkeur bij plaatsingen op kantoren tn andere instellingen en is o.m. vereist voor de toelating tot Kweekscholen, Zeevaartscholen (o.a. gratis opleiding voor de K.P.M.), opleidingen voor leer krachten bij het Nijverheidsonderwijs en bij het Bewaarschoolonderwijs, voor verpleegster en voor apothekers-assi stente. En dat het diploma steeds meer wordt gevraagd, wordt wel bewezen door de voordurende stijging van het aantal examencandidaten. In 1930 on geveer 5750 bedragende, steeg het tot ruim 9400 in het vorige jaar, van welk aantal er 7500, dat is 80 pet. slaagden. In 1930 werd de U.L.O.-school bezocht door ongeveer 60.000 leerlingen, het vorige jaar door ruim 86.000. In het Regeringsverslag van 1932 le zen we dan ook naar aanleiding der toen genoemde cijfers: „Deze cijfers zijn wel veelzeggend en bewijzen, welk een voorname plaats het U.L.O. in ons on derwijsstelsel inneemt. Eir gaan meer leerlingen op de U.L.O.-scholen dan op alle inrichtingen van middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs samen en het aantal eind-examinandi is bij het U.L.O. hoger dan de totalen van ge noemde inri'clytingen. Alle inspecteurs roemen het U.L.O., daar zit een vitali teit en een doorzettingsvermogen in, die merkwaardig zijn. Hoe hard en hoe se rieus wordt* er gewerkt." Voor welke leerlingen is nu de U.L, O.-school de aangewezen weg? En hier bij moeten we een waarschuwend ge luid laten horen voor hen, die menen, dat in alle omstandigheden de H.B.S, verre de voorkeur verdient boven de U.L.O.-school, Toegegeven zij, dat de H. B.S. met haar vijfjarige cursus, de leer lingen verder brengt dan de vierjarige U.L.O.-school. Maar dan moet de leer ling ook de geschiktheid tót het volgen van Middelbaar Onderwijs bezitten. En het percentage der leerlingen, dat deze geschiktheid bezit, moet niet te hoog geschat worden. Wij mogen hier aanha len de uitlating van den Directeur der 5-j. H.B.S. te Hengelo, die alleen de zeer begaafde leerlingen wil toegelaten zien en alle andere leerlingen naar de U.L.O.-school verwijst. Dit is volgens hem beter dan een brokstuk van de H, B.S. De U.L.O.-school is eenvoudiger dan de H.B.S. Het programma is beknopter, terwijl door het beperkte vaksysteem de aansluiting aan de Lagere School be ter kan zijn. Daarom kunnen velen, voor wie de H.B.S. te zwaar is, op de U.L.O.-school nog slagen. Voor leerlin gen, die met vrucht de eerste zes klas sen der Lagere School hebben doorlo pen, kan dan ook geen bezwaar bestaan, hen te laten overgaan naar de U.L.O.- school, zonder hen eerst nog de zeven de klas te laten volgen. De eerste klas U.L.O. zal toch ten naastebij gelijk zijn aan de zevende Lagere School. VROUWELIJKE STEWARDS BIJ DE K. L. M. De K. L, M. heeft het voornemen, bij wijze van proef, voor loopig alleen op de lijn Amsterdam Milaan, een tweetal Stewardessen (vrouwelijke stewards dus) in dienst te stellen. Zij is niet de eerste Euro'peesche luchtvaartmaatschappij, die de proef neemt,. Sinds eenigen tijd heeft de Swissair eenige stewardessen in dienst, zulks weer in navolging van Amerika, waar het inderdaad zeer juiste woord air-hostess („lucht-gastvrouw") voor haar functie bedacht is en waar zij op alle belangrijke lijnen een geregeld lid v,an de bemanning der vliegtuigen zijn. Air-hostess duidt inderdaad beter dan stewardessen de veelzijdige functie aan, waarmede deze dames belast zijn. Want zij vervullen inderdaad aan boord van de vliegtuigen uit naam der lucht vaartmaatschappij de rol van gastvrouw. Voorts moet zij zorg dragen voor ver- verschingen, lectuu^ en comfort der reizigers, letten op verwarming en ven tilatie en behoorlijk begrip hebben van lichte verpleging, verzorging en eerste hulp. DE SOCIALE TOESTANDEN IN DE ZINKFABRIEK TE BUDEL. Wij ont leenden een dezer dagen 't een en an der aan een artikel in „de Tijd" nopens de sociale toestanden aan de zinkfa- briek te Budel, waar een staking is uit gebroken. De directie der fabriek rea geert daar thans op in een schrijven aan de N.R.C. Zij schrijft: le. In het artikel van De Tijd wordt betoogd, dat het werk aan de zinkfa- briek zoo zwaar is, dat geen man in staat is dit lang vol te houden. In wer kelijkheid betaalden wij op den lsten Januari 1935 een pensioen aan 78 oud werknemers, die een gemiddelden diensttijd hebben doorgebracht aan de zinkfabriek van 24 y2 jaar. 2e. Wat de loonen betreft, kunnen wij u mededeelen, dat een ovenarbeider vóór de loonsverlaging, welke de staking heeft veroorzaakt, gemiddeld voor een achturigen arbeidsdag f 3,20 verdiende, en de z.g. kleine manoeuvers gemiddeld f 2,57 of f 2,37 per dag, naar gelang /ij al dan niet belast waren met het laden van de ovens. Het werk voor deze z.g. kleine manoeuvers duurt niet langer dan gemiddeld 4% uur en bestaat in het schoonmaken en bijvullen van de ovens. Wij voegen er aan toe dat, al wordt daar minder verdiend, vele arbeiders '1 werk van kleine manoeuver bij voor keur verrichten, omdat zij na den korten werktijd op de fabriek, het grootste ge deelte van den dag nog kunnen gebrui ken om hun eigen grond te bewerken. 3e. Kapelaan Brekelmans beweert, dat de arbeid aan de zinkfabriek zeer gevaarlijk is en dat op de lijsten der ar beiders meer dan 30 jonge weduwen voorkomen, wier mannen in den loop der laatste jaren aan deze fabriek waren verongelukt. In werkelijkheid hebben zich in de laatste 30 jaren zes ongevallen met doo- delijk gevolg voorgedaan, waarvan slechts een enkel een direct gevolg was van de zinkfabricage (brandwonden), terwijl de 5 andere ongelukken zich evengoed op iedere andere fabriek had den kunnen voordoen, zooals het vallen van een ladder of iets dergelijks. Deze cijfers kunnen gecontroleerd worden bij de Centrale Werkgevers Risico-bank, bij welke de zinkfabriek tegen ongevallen verzekerd is. 4e ,De dagelijksche arbeid is zoodanig geregeld, dat iedere arbeider ruimschoots de gelegenheid heeft op Zon- en feest dagen zijn godsdienstplichten zonder eenige moeite te kunnen waarnemen. Om dit gemakkelijk te maken is midden in de fabriek een kapel gebouwd. EEN OPLETTENDE KOSTER. Zaterdagmorgen ontdekte de koster van de R, K. kerk te Dreumel dat een vreemdeling, die per rijwiel was aan gekomen, op zonderlinge en z.i. ver dachte wijze in het gebouw vertoefde. Hij waarschuwde de politie en met den veldwachter in de kerk aankorhende, bleek zijn argwaan gegrond te zijn. De indringer was op dit oogenblik juist be zig de offerblokken achter in de kerk open te breken. Bovendien had hij van de gelegenheid gebruik gemaakt om de sacristie te forceeren. Daaruit had hij een geldkistje ontvreemd dat. reeds ge reed stond medegenomen te worden. Bij hun binnenkomst sloeg de indringer op de vlucht op zijn fiets en reed met groote snelheid weg, achtervolgd door de politie, die erin slaagde hem bij het pontveer te Lith te vatten. Men Bleek te doen te hebben met den 29-jarigen W. uit 's-Hertogenbosch, De man werd gearresteerd en naar Dreumel terugge leid waar hij op het politiebureau werd opgesloten. W. was reeds zes malen we gens kerkdiefstallen gestraft. EEN SCHEURENDE KERK. De parochiekerk van Chèvremont, gemeen te K e r k r a d e (Z. Limburg) is een der zwaarst getroffen kerken in de mijn streek, tengevolge van de mijnschade. De laatste jaren zijn door de mijn vele en kostbare herstellingen in de kerk aangebracht. De bewering, dat de bo dem in Chèvremont, waar heele straten van nieuwe huizen worden voorzien, daar de gescheurde woningen j moesten worden afgebroken spoedig tot rust zou komen en dus niet meer zou „werken" wordt niet door de fei ten achterhaald. Integendeel de bodem door Ir. A. HELDRING, Dir. Algem. Handelsblad, Amsterdam. door HAN G. D. COPPENS, Dir. Coppens' Advies-Bur., Amsterdam. Nadere inlichtingen - ook niet-leden kunnen deelnemen - (Iagez. Med.) blijft nog steeds in beweging en genoemde kerk wordt daarvan niet het minst de dupe. Den laatsten tijd neemt het aantal scheuren naar de N. R, C. meldt weer onrustbarend toe. De muren zijn op tal van plaatsen weer opnieuw ge scheurd scheuren, waarin men een hand kan steken, zijn heel gewoon van het gewelf af tot aan den vloer. De beschildering der kerk heeft hierdoor veel te lijden. De altaren staan uit het lood. In de kerk zijn thans zelfs „vang- kussen" gespannen, die in het gewelf werden bevestigd om de uit het plafond vallende stukken op te vangen en zoo veel mogelijk te voorkomen, dat de kerkbezoekers verwond worden. Deze methode van bescherming der men- schen tegen eventueele ongevallen, is, voor zoover bekend, nog in geen enkele kerk van de mijnstreek toegepast, en blijkbaar ook niet noodig geacht, of schoon ze, reeds vóór jaren, in het Roer gebied in practijk werd gebracht. GEVONDEN VOORWERPEN TE MIDDELBURG. Parkiet (vogel), M. de Leeuw, Ka- ïelsgang T 44; Wollen das, J. de Leeuw, Dokstraat P 182; Belastingmerk, J. v. Wezel, 't Zand D 96; Belastingmerk, W. Wolf, Bagijnhofstraat E 171; Armband je, Bureau van Politie; p,aar Handschoe nen, Dekker, Korendijk P 82; Vulpen houder, Mandenmaker, Zach. Jansen- straat W 72; Kinderportem., M, van Sluijs, Klein Vlaanderen M 155; Da meshandschoen, M. Beun, L,ange Delft I 19; paar Gymnastiekschoenen, J. Dronkers, Pottenbakkerssingei Q 55; Tabaksdoos, A. J. Schoe, Nieuwe Vlis- singsche weg E 97; Oliebus, Brugman, Nieuwstraat G 208; Padvindersriem W. Klittenberg, Verwerijstraat N 138; Be lastingmerk, A. Vader, Oude Vlissing- sche weg V 28; Ring met Sleutels, Bu reau van Politie; Houten Strandschop, H. Huibrechtse, Bagijnhofstraat E 194; Plaat van indeeling van een auto, A. Roth, Noordweg S 243a; Etui met inh., C. J, But, Schoorsteenvegerssingel Q 85; Dameshandschoen, Huibrechtse, Seisstraat Q 43; Gummibal, A. v. Sab- ben, Teerpakhuizenstr,aat P 39a; Meis jesmuts, F. Florisse, Bagijnhofstraat E 194; Diamantsnijder, Hengstmanger, Giststraat F 178; Belastingmerk, P. Geldof, Jasmijnstraat W 140; Zilv. Kettinkje, P. Ploegaert, Nieuwe Oos- tersche straat N 111; Muts, L. de Kra mer, Leerlooiersingel Q 249; Belasting merk, gemeente veldwachter St. Lau rens; Belastingmerk, J. Paulusse, Bas tion N 69; paar Schoenen, v. Maaren, Brugwachter, Spijkerbrug; Alpinmuts, Huibrechtse, Hal Stadhuis; Sleutel, v. d. Hulst, Nadorst S 251; Postduif, Sturm, Oude Veersche weg T 125; Vulpenhou der, J. Brugman, Nieuwstraat G 208; Motorbril, P. C. Celdof, ViscKmarkt H 166;; Lap Katoen, G. Janse, Achter singel Q 156; Cape, J. de Klerk, Seis- weg R 103; eenige Omzetbel. zegels, Pattenier, St. Pieterstraat F 50; Be lastingmerk, Bureau van Politie; Knal- pot motor, Beukert, Rozenstraat W 255; Belastingmerk, Huijsman, Graven straat I 287. MIDDELBURG! MA 27 Mei Ledenverg. Ver. Z. huis- Verpl. afd- M'burg; St. Jori3 20,30 h. Dl 28 Mei GOES: MA 27 Mei Dl 28 Mei ALGEMEEN: Dl 28 Mei Ledenverg. Ziekenh. Verpl- afd. St, Laurens; Café Bloemen- daal 20.00 h. Elec. Drukkerij G, W. den Boer, M'burg-

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1935 | | pagina 6