zeelanb. TEGEN DE OPHEFFING VAN DEN KEURINGSDIENST VAN WAREN. SCHEUREN VAN GRASLAND. DE BOUW VAN EEN TWEEDE „STATENDAM." ONTVANGEN BOEKEN. HET LUCHTVAARTCOMITé WALCHEREN OPGEHEVEN. December 1920 tot Mei 1935. Zijn taak is thans afgeloopen. ftUDiELBljHG. Verantwoording ontvangsten Nationaal Crisis Comité over de maand April '35. WALCHEREN. UITWIJKEN OP HET RIJWIELPAD. FOKKER/DOUGLAS-VLIEGTUIGEN OP DE BINNENLANDSCHE LUCHTLIJNEN. ZIHD-BEVELAND. kJ Ëen lichte zomer- soep 4 borden, bereid van het Lie- big Boeljon Blok. Slechts 5 cent. (Ingez. Med.l loonstandaard. In de overige gevallen moeten werkgevers zich verbinden de Gastarbeitsnehmer te beloonen over eenkomstig den gepresteerden arbeid. Voor de uitvoering van deze regeling m Nederland is aangewezen de directe ir van den Rijksdienst der werkloosheids verzekering en arbeidsbemiddeling te 's Gravenhage- De Ned. Vereen, van Huisvrouwen heeft zich met een adres tot de Tweede Kamer gewend om uiting te geven aan haar bezorgdheid, omtrent het voorstel der regeering (gedaan in 't bezuinigings- ontwerp) tot het geheel of ten deele bui ten werking stellen der warenwet (op heffing keuringsdienst). Adr. kan het slechts betreuren, dat de regeering, die het initiatief nam tot het in het leven roepen der commissie inzake huishoudelijke voorlichting, door de voorgestelde maatregelen ten aan zien van de warenwet dreigt te bevor deren, dat de huisvrouw bij besteding van dat inkomen, zoowel ten opzichte van qualiteit als'van quantiteit, op aller lei wijze bedrogen kan worden. Adr. meent, dat de bijdrage ter uit voering van de warenwet, die het Rijk thans geeft, ten deele zou kunnen wor den opgebracht door de betrokkenen uit de verschillende industrieën, welker producten binnen de werkingssfeer de zer wet vallen. Daardoor zouden de wa renwet en wel speciaal de artt. 14, 15 en 16, toch in stand kunnen worden ge houden en de bonafide industrie be schermd blijven. Het Tweede Kamerlid de heer Van der Sluis (s.d heeft den minister van oeconomische zaken gevraagd: 1. Is het den minister bekend, dat in vele pachtcontracten de bepaling is opgenomen, dat grasland niet dan met toestemming van den verpachter mag worden gescheurd? 2. Is het den minister bekend, dat tal van verpachters de gevraagde toestem ming tot scheuren hebben geweigerd? 3. Is de minister bereid te bevorde ren, dat wettelijke maatregelen in het leven worden geroepen, die waarbor gen, dat het scheuren van grasland niet door den onwil der verpachters kan worden tegengehouden? In de Tel. van 12 Mei kwam een be richt voor onder het hoofd „De bouw van een nieuwe Statendam verzekerd?" Naar aanleiding hiervan wordt van be voegde zijde medegedeeld, dat het be richt de situatie niet geheel juist weer geeft, en oorzaak van misverstand kan zijn. De onderhandelingen tusschen de regeering en de directie v.an de Hölland- Amerika Lijn zijn thans niet zoo ver gevorderd, dat overeenstemming is be reikt, doch er is een basis gevonden, waarop verder kan worden gewerkt bij de beoordeeling van de vraag of de bouw in Nederland mogelijk is. Wat be treft den grooten spoed, waarop in scheepvaartkringen wordt aangedron gen kan worden meegedeeld, dat aan het gereedmaken van het bestek waar op de werven zullen kunnen beoordee- len wat zij moeten bouwen, met volle kracht wordt gewerkt, en dat thans proeven worden genomen met betrek king tot de keuze van machines en ke telinstallatie. „Binnen drie dagen". Detective roman door Willy Corsari. Uitgave N.V. H. P. Leopold's Uitgevers Mij. te D e n Haag. Bij dezelfde uitgevers verscheen voorts: „De blanke tijger", roman door G. Gonggrijp. Omslag- en bandontwerp van P- Marée- „Bob en Ben bij Sarrasani", door Rein Valkhoff en Piet Marée. Na de avonturen van „Bob en Ben met de K.L.M." en „Op Zee", beleven de twee H.B.S.ers thans hun wederwaardigheden in het reuzen circus Sarrasani- Het boek is verlucht met een groot aantal origineele foto-illustraties op kunstdruk, fraai gebonden en met kleurig omslag. Uitgave eveneens van de N.V. Leopold s Uitg. Mij. te Den Haag. In de serie „Tekst en uitleg, prac- tische bijbelverklaring I. Het Oade Testament, verscheen bij J. B- Wolters'- Uitgevers Mij te Groningen: „Ezra en Nehemia", door dr. A. van Selms, predikant b'ij de Ned. Herv. Gem- te Hansweert. Met twee schetskaartjes. Te Utrecht slaagde voor het exa men van leermeester-gezel-drukker de heer J. Kaashoek te V 1 i s s i n g e n. De voorzitter van het Walchersche Propaganda Comité voor de Luchtvaart, de heer C. A. van Woelderen, burge meester van Vlissingen, heeft dit comité den 13en Mei jl. ontbonden. Aan den tot de leden van dit comité gerichten brief, waarbij deze ontbinding geschiedde, is het volgende ontleend: „Nadat 1 Mei 1920 de K.L.M. was opge richt, werd door mij in nauw overleg met den Administrateur A. Plesman 1 December 1920 het Walchersch Propa ganda Comité voor de Luchtvaart ge vormd, met het bepaalde doel te trach ten het Vliegveld Vlissingen zoo spoe dig mogelijk in te schakelen in het bur ger luchtverkeer, door het exploiteeren van vaste luchtlijnen op Rotterdam en op België. Er bestonden in 1920 nog slechts weinig vliegvelden in Neder land en daarom mocht het Vlissingsche vliegveld zeker niet ongebruikt blijven liggen. De bedoeling was bij de autoritei ten belangstelling en medewerking te wekken en de financiëele mogelijkheden gezamenlijk te overwegen. De heer mr. M. J. Dijckmeester, Commissar's der Ko ningin in Zeeland, twee leden van Ged. Staten van Zeeland en de Ondercom mandant der Kon. Marine vormden een eere-comité; in het werkcomité namen ambtshalve zitting burgemeester, wet houders en gemeentesecretaris van Vlis singen, de burgemeester van Middelburg, later ook de Wethouders, de hoofd-in- genieur-directeur van den Rijkswater staat te Middelburg, de inspecteur der Rijks belastingen, de Voorzitter van den Raad van Arbeid en de burgemeesters van Oost- en West Souburg, Koudeker- ke en Veere. Daar in 1920 het tot sland brengen van een geregelde luchtverbin- ding RotterdamVlissingen nog zeer algemeen een utopie werd geacht, was de medewerking van dit Comité een belangrijke stap vooruit. Toen de heer jhr. mr, J. W. Quarles van Ufford, in 1921 benoemd tot Commissaris der Ko- ningih, groote belaïigs'telling voor de luchtvaart toonde te bezitten, is het co mité in zooverre hervormd, dat de Com missaris der Koningin Eerevoorzitter werd en de overige leden van het eere comité in het eigenlijke propaganda co mité overgingen. Eenige jaren geleden werd de directeur-hoofdredacteur der Middelburgsche Courant nog in het Co mité benoemd als vertegenwoordiger der pers. De zoo voortvarende heer Plesman zou het liefst reeds gedurende de sei zoenmaanden van 1921 een geregelden dienst RotterdamVlissingen hebben geëxploiteerd; verschillende besprekin gen hebben daarover toen reeds plaats gehad en zelfs is er een dienstregeling ontworpen. De financiëele eischen wa ren echter te zwaar en de risico of het publiek er wel gebruik van zou maken was in dien tijd nog veel te groot. Elk jaar regelmatig terugkeerend zijn de mo gelijkheden zeer ernstig overwogen en werden er nieuwe plannen gemaakt, doch de subsidies, die gevraagd werden en de garanties die gewenscht werden, waren o.i. steeds te groot. Het heeft mij aldus de voorz. dan ook nooit ge speten, dat ik den heer Plesman steeds tot voorzichtigheid en geduld heb aan gemaand, want het verspelen van garan tiefondsen door verliezen zou de levens vatbaarheid en de populariteit der Zeeuwsche Luchtlijn zeer geschaad heb ben. Toch was in 1926, toen de hangar gebouwd was, op het Vliegveld Vlissin gen alles gereed voor het fiat der K.L.M. Ernstig heb ik gepoogd voor Vlissingen reeds eerder de luchtverbinding met België te krijgen, achteraf beschouwd meen ik, dat het echter goed is, dat de ze aansluiting later vanuit Rotterdam is uitgebouwd, voorloopig tot Knocke. Uitkomst heeft ten slotte gebracht de medewerking, in volkomen gelijken zin, sinds 1925 van het eiland Schouwen uit. Met groote energie en taaie volharding heeft men daar het vliegveld te Haam stede weten te stichten en toen dit ter rein in 1931 gereed was, werden de plan nen voor een vaste luchtlijn voor het ge ïsoleerde eiland zóó krachtig door de publieke belangstelling en medewerking gesteund, dat de heer Plesman volko men verantwoord was in de zomer maanden van 1931 een proef te nemen met een vaste luchtlijn Rotterdam Haamstede. Na dit groote succes van 1931 hebben wij daarna in gezamenlijk overleg en samenwerking in den winter van 1931/1932, nadat de levensvatbaar heid der Zeeuwsche luchtlijn Rotterdam -Haamstede-Vlissingen zoodoende was bewezen, autoriteiten en oarticulieren kunnen overtuigen, dat zij zonder te groote risico's door het verleer.en van de noodige subsidies en garanties het pernament exploiteeren van oen Zeeuw sche Luchtlijn door de K.L.M. nu moge lijk moesten en konden maken. Met het van 1932 af permanent ex ploiteeren van de Zeeuwsche Luchtlijn door de K.LM. zoo vervolgt de brief is het doel waartoe ons Propaganda- Comité werd opgericht, bereikt, vooral sedert voor het propageeren van de be langen der luchtvaart in Zeeland in het algemeen den 9en Augustus 1933 de Zeeuwsche Vereeniging voor Luchtvaart werd opgericht. Ons propaganda-comité heeft de laat ste jaren niet meer behoeven te verga deren, zijn taak is afgeloopen. Voor de homogeniteit en de goede samenwer king is het noodzakelijk en gewenscht, dat thans alle afzonderlijke comités in Zeeland worden opgelost in het Hoofd bestuur en de Afdeelingen der Z.L.V." Dames pers, de Duif f 7,50; Wek. Coll. 85.22; School G 2.75; Wek. Coll. 69.48 J4A. W. D. 2.57; Wek. Coll. 81,8114J. H. J. 0.50; P. V. 1.—; fa. R. A. P. 1.—; fa. P. 1,—; P. B. 2.50; H. J. C. v. d. W. 1.—; Wed. B. v. d. P 0.25; J. M. H. 0.50; F. d. H. 0.50; P. D. B. 0.50; P. S. f 0.30; W. J. B. 1.-; W. H. 1.-; Mej. W. J. K. 0.50; A. H. M. 0.25; E. Ch. C. 0.50; Wed. S. T. 0.25; mej. J. E. Sch. 0.25; Wed. W. P. H.-V. 5.—; F. J. H. 1.—; J. D. 1.—; J. A. A. 0.25; M. S. 0.25; Mej. P. W. H. 0.50; J. F. H. 2.—; W. G. 0.50; A. P. v. D. 2.50; H. A. R. 0.50; J. de K. 2.50; Gez. de J. 0.50; P. J. B. 1.—; J. J. O. 0.50; J. H. H. 0.50; ds. A. L. 1.—; P. v. S. 1.—; fam. N. F. D. 2.50; J. G. V. 0.50; F. M. 2.50; P. S. 1.—;' E. J. R. 0.50; A. D. 0.50; C. de V. 0.50; S. B. 5.—; mej. D. 0.50; P. H. R. 1.—; M. L. P. 0.50; H. W. J. P. 1.—; Wek. coll f 60.55; N.V. Midd. Crt. ingek. giften Febr. -Mrt 8.25; J. H. C. 1.—. Giro no. 188020. Bij ons kantoor te Middelburg is ont vangen: Maandelijksche bijdrage Per soneel Fa. A. Kreymburg Co, 2.75. De belangen van slechthoorenden. Het hoofdbestuur van de Vereeniging tot bevordering der belangen van slecht hoorenden heeft candidaat gesteld voor lid van dat hoofdbestuur in de vacatu re, die ontstaat door het bedanken van mejuffrouw Tine Marcus, mevrouw G. S. TrollHoek te Middelburg. Aan den kantoorknecht bij den P.T. en T.-dienst, J. G. v. d. Bosch van 't P.T. en T.-kantoor alhier, is op zijn ver zoek met ingang van 1 Oct. a.s. eervol ontslag verleend met toekenning van pensioen. Volksonderwijs. De door de afdeeling van Volkson derwijs gehouden collecte ten bate van het fonds tot steun heeft rond f 148 opgebracht. Toen wij dezer dagen een uiteenzet ting van den opperwachtmeester der Kon. marechaussee G. Westland te Vlis singen kregen inzake het rijwielpad tus schen Vlissingen en Middelburg, hebben wij deze gaarne plaats verleend, even als vroeger een artikel van den Rijks veldwachter brigadier-titulair L. Kouwen te Middelburg over hetzelfde onderwerp. Wij meenden daarmede het publieke be lang te dienen, want tenslotte is het al len, en dus ook den beiden genoemden opsporingsambtenaren, er om te doen, dat het publiek wete wat het wettelijk moet doen en laten, en dat het zich naar deze wetenschap gedrage. Thans blijkt er echter, naar het oor deel van den laatstgenoemde, nog een onopgeloste moeilijkheid te zijn- De hr. L. Kouwen schrijft ons n.l.: „Schrijvende over het rijwielpad tusschen Abeele en het Wissel bij O. en W. Souburg schrijft de Opperwachtmeester o.m.: „Nu ook dit rijwielpad als gemeen met den weg liggend dient te worden lïangemerkt, moeten wielrijders, die in de richting van Middelburg over dat pad rijden, indien zij inhalen en voorbij willen gaan, rechts voorbij rijden, het links voorbij rijden is nu verboden. Is het noodig dat zij: daarvoor op d®n lin kerkant van den rijweg komen dan is dat geoorloofd. Weliswaar zal het nu voorkomen d,at men op de linkerzijde (van den rijweg) tegen het verkeer in rijdt, maar van een bezadigd wielrijder mag worden verwacht, dat hij in zoo'n geval even achter den voor hem rijden den wielrijder blijft rijden, om op den rijweg te gaan als het verkeer dit toe laat enz. enz.." Ik moge U er echter opmerkzaam op maken dat bij besluit van Ged. Staten dezer Provincie de Nieuwe Vlissingsche weg tusschen Abeele en het Wissel (een honderdtal meters ten Noorden daar van) voor het verkeer met rijwielen in beide richtingen is gesloten verklaard en de bij! dat rijwielpad geplaatste blau we borden met witte fiets den wielrij der daaraan herinneren. Indien dus wielrijders bij het inhalen en uitwijken op dat rijwielpad op den rijweg gaan rijden (de smalle strook grond tusschen den weg en het rijwiel pad is ook rijweg), dan maken zij zich schuldig aan overtreding van artikel 11 van het Motor en Rijwielreglement. Door de door den Opperwachtmeester gegeven uiteenzetting worden de wiel rijders dus slechts ten deele voldoende ingelicht. Indien, zooals de Opperwachtmeester schrijft: „bedoeld rijwielpad is te be schouwen als met den weg gemeen l'g- gend", dan zal 'naar mijn meening vo renbedoeld besluit van Ged. Staten ten spoedigste dienen te worden ingetrok ken, daar men anders telkens bij het uit voeren van een gebod (bij uitwijken zoo noodig over linkerzijde rijweg), telkens een verbod overtreedt (den weg met een rijwiel berijden)." Naar aanleiding van dit geopperde bezwaar wendden wij ons tot den heer G. Westland, die er het volgende tegen in brengt: Snel, geruischloos, gerieflijk- Men schrijft ons: De toenemende belangrijkheid van het binnen'.andsch luchtverkeer in 1934 werden ruim 24,000 passagiers vervoerd is voor de K.L.M. aanleiding geweest dezen zomer haar nieuwste materieel op de lijnen naar Zeeland en Twente in dienst te stellen. Voor de betrokken ste den beteekent dit méér dan de voldoe ning, dat op haar luchtlijn dezelfde vlieg tuigen komen als op den langen weg naar Batavia- Het beteekent een groote verbetering voor de passagiers, zoowel wat snelheid als accomodatie betreft. Het is een heel verschil, of men met een brave Fokker F 7a uit 1925 in een uur vtfn Twente naar Amsterdam vliegt, of met een Fokker/Douglas uit 1935 in 35 minuten. Bovendien bieden de hooge, koele ca bines der Fokker/Douglas-vliegtuigen den passagier alle denkbare comfort; de fauteuils zijn het toppunt van gerief en- de isolatie der cabine tegen geluid is zoo volkomen, dat men een normaal gesprek kan voeren. Een zeer goed ventilatie systeem voert voortdurend frissche lucht aan en 's winters kan deze venti'atie in een doelmatige verwarming worden om gezet. De Fokker/Douglas is uitgerust met twee Wright Cyclones van 700 pk, mo toren van beproefde betrouwbaarheid. Het vliegtuig kan met volle lading op één motor vliegen. De K.L.M. zal de kruissnelheid op de binnenlandsche lij nen niet hooger opvoeren dan 270 km per uur, ofschoon de Fokker/Douglas eveneens gemakkelijk kan kruisen op 300 km. De cabine is ingericht voor 14 passagiers. Hoewel de Fokker/Douglas-vliegtui- gen iets nieuws zijn voor Nederland, heb ben ze in Amerika reeds een grooten staat van dienst. De Douglasfabriek had in het voorjaar van 1935 reeds 75 vlieg tuigen van dit type geleverd, terwijl nog eenzelfde aantal in bestelling was. Alle groote luchtvaartmaatschappijen in Amerika, zooals de Transcontinental and Western Air, de American Airlines, de Pan American Airways en de Eas tern Airlines hebben een groot aantal Douglas-vliegtuigen in gebruik. Welk een luchtnet met zulk een groot aantal vliegtuigen bediend zal kunnen worden blijkt wel hieruit, dat de wekelijksche dienst AmsterdamBatavia der K.L.M. in 1934 met 6 vliegtuigen uitgevoerd werd- Alleen op de Amerikaansche luchtlijnen leggen de in gebruik zijnde Douglas-vliegtuigen ongeveer 48000 km per dag af, waarvan groote afstanden regelmatig gedurende den nacht wor den gevlogen. De ervaring met deze vliegtuigen strekt zich reeds uit over een totalen vliegduur van ongeveer 30900 vlieguren onder de meest uiteen- loopende omstandigheden, hetgeen over eenkomt met 300 vluchten van Amster dam naar Batavia heen en weer. Een der belangrijkste lijnen, welke met Dou glas-vliegtuigen onderhouden wordt, is de passagiersdienst New York-Los An geles van de T.W.A. (4198 km). Driemaal per dag wordt in beide richtingen ge vlogen over bergen en vlakten, door koude en tropische warmte; in beide richtingen bestaat een nachtdienst. Ame rican Airlines gebruikt de Douglas op de verbinding Boston-New York-Nashville- Dallas-Los Angeles, (4830 km) en op de lijnen New York-Washington (325 km) en New York-Chicago (1328 km); Eastern Airlines op de lijnen New York-Miami (1923 km) en Chicago-Miami (2023 km). De Pan American Airways bezigt Dou glas-vliegtuigen op de diensten van Miami naar Mexico, Midden Amerika en de Westkust van Zuid-Amerika tot Beunos Aires (11905 km) en vandaar naar Lima (Peru). Tusschen Buenos Aires en Lima vliegen de Fokker/Dougïas-toestellen geregeld over de Cordilleras de Los Andes, een der hoogste gebergten der aarde. Vele Èuropeesche luchtvaart maat schappijen hebben eveneens deze vlieg tuigen in dienst, o.a. Deutsche Lufthan sa, Swissair, Polski Linje Lotnicze Lot, Oesterreichische Luftverkehrs A.G Ario Linee Italiane, Lineas Aereas Posta'es Espanolas enz. De K-L.M. ge bruikt de Fokker/Douglas behalve op de Indiëlijn, ook op de nieuwe verbinding Amsterdam-Frankfort-Milaan en op den tentoonstellingsdienst naar Brussel. „Hoewel de heer Kouwen begint met te zeggen, dat de smalle strook grond, r ij w e g is, twijfelt hij blijkbaar aan zijn eigen mededeeling; immers hij schrijft: „Indien, zooals de Opperwachtmeester schrijft", enz. ergo, ligt dat pad wel met den weg gemeen? Ik geef den heer Kouwen in overwe ging in dit verband te lezen o.a- het ar rest van den Hoogen Raad (vooral de conclusie van den Advocaat-Generaal mr. Berger) van 19 Mei 1930, Ned. Ju risprudentie 1930 bladz. 1132 en een ar rest van dat zelfde College van 5 Febru ari 1934 Weekblad van nhet Recht no. 12740, waarna hij zal kunnen conclu- deeren dat niet de steller, maar ons hoogste Rechts-College heeft uitge maakt dat een dergelijk pad inderdaad als met den weg gemeen liggend is te beschouwen. Nu wil inzender die borden opruimen, omdat die een belemmering voor het rechtsuitwijken zouden zijn! Waarom?? Maakt art- 6 punt 1 van het Motor- en Rijwielreglement, of eenig ander voor schrift, soms een uitzondering voor dien weg omdat er van die borden staan? Zoeken U zult niets vinden! Dé inhaler is verplicht rechts voor bij te rijden, voldoet dus aan een wet telijk voorschrift en moet hij daarbij op de linkerzijde van den rijweg komen, dan doet hij dat niet „buiten noodzaak en gaat vrij uit, omdat art. 6 punt 1 dit volkomen dekt. Die borden zijn geplaatst ter bevorde ring van het veilig verkeer op den weg en hebben m.i. niets te maken met de gewone verkeersvoorschriften. Het zou toch al te dwaas zijn als de wetgever zou zeggen: „Je moet rechts voorbij rijden maar.als je het doet dan krijg je een geldboete en. als je links voorbij rijdt krijg je die ook. (Een wielrijder is laatst veroordeeld omdat hij links voorbij reed). Neen, die borden doen 't niet. De heer Kouwen doet een beroep op bevoegde autoriteiten en, hoewel ik vermeen dit in mijn schrijven te heb ben vermeld, wil ik hem en inzon derheid het publiek geruststellen met de mededeeling, dat de Ambtenaar O. M. het op prijs stelt dat het publiek weet hoe moet worden uitgeweken en d,at dit is zoo als door mij uitvoerig is uiteen gezet, n.l.: Van Middelburg naar Wl Souburg links, van W. Souburg naar Middelburg rechts voorbij rijden. ARNEMUIDEN. Voor de a.s. Ge meenteraadsverkiezing zijn candidaat gesteld voor de vereeniging „Gemeen tebelang": 1 B. Franse (aftr.)2 C. S. van Eenennaam; 3 Jan Polderdijk. Idem voor delijst „Puijpe": 1 L.. Puij- pe (aftr.); 2 J. K. Crucq (aftr.) BIGGEKERKE. Behalve de reeds medegedeelde candidatenlijsten van de A. R. en C. H. Kiesvereeniging zijn nog candidaat gesteld voor den gemeente raad: door de Staatkundig Geref. Par tij: 1 J. Poppe (aftr.); 2 P. Dingemanse Pz.; 3 J. Wattel Sr. en door een groep kiezers 1 Anth. Janse Az.; 2 A. de Voogd; 3 L. de Pagter; 4 P. A. de Moor. OOSTKAPELLE. Voor de op 26 Juni te houden verkiezing voor den ge meenteraad zijn drie lijsten ingediend: Staatk. Geref. Partij: le. H. Zwemer, af tr.; 2e S, Louwerse en 3e J. Minder- houd. A. R. Partij: le. H. Brand, aftr.; 2e D. Coppoolse; 3e A. L, Louws; 4e S. den Hollander; 5e Jasper de Kam Pzn.; 6e P. Wattel Jaczn.; 7e K. Coppoolse. Gemeentebelang: le Z. Maljaars, aftr.; 2e F. C. de Roo, 3e W. N. van Liere; 4e W. Bommeljé; 5e J. de Voogd Pzn.; 6e J. Geldof Jzn Jr.; 7e Jhr. H. J. van Adri- chem Boogaard; 8e. J. Koene; 9e W. Mesu; 10e J. Maljaars Wzn. KRUININGEN. Men deelt ons mede, dat het niet juist is, dat bij de ?v ooi- Gemeenteraadsverkiezingen ingediende candidaten-lijsten er een zou zijn van den Vrijheidsbond en de Vrijz. dem. pai- tij. De aldus aangeduide lijsten zijn v r ij e lijsten. KRUININGEN. Bij het uit te voeren werk aan de nieuwe spoorbrug te Vlake had de timmerman A. W. alhier bij het voortduwen van kipkarren het ongeluk met kier ond gekr Hl ledeil lijsfel partil 16 kw deze De mee| zijn gewl bloe| nau\ tot Oil met CC! derd| v.an tallid Vl een extrd langd Die van den schol pct.,| Vooif looze dus staar] besl<J Of keldj de een genre overl Zuid] Op were agewj na non a. ongel| met het b. weel c. Na| non reser We de h zal o plan men veng« gens gesta W. een meld lijnsp Ged. in aa Bij P 1 een

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1935 | | pagina 6