LANDBOUW.
LAATSTE BERICHTEN.
BEURSTHERMSÜiïEi
van Dinsdag.
KERKNIEUWS.
ONDERWIJS.
LEDER EN VLOOT.
SPORT.
GEMENGD NIEUWS.
■UBS- EH WISSELKOERSEN.
PROVINCIALE STATEN VAN
ZEELAND.
0. EN W. SOUBURG.
AMSTERDAM, 22 Jan.
Het eerste getal is de vorige notee
ring, daarop volgt de officieele notee
ring van heden.
Ned. 31 1000-4 101%—101%
Ned. 33 1000-4 101%—101%
Ned. 34 1000-4 101%—101%
Certificaten-3 93%93%
O. Indie 34 1000-4 101%—101%.
Denemarken Oblig. '26-5 99%99%
Duitschl. 100-7 28—28
Engeland 1960-90 4 74—73
Zwitserl. oblig, '24-5 97%97%
Zwitserl. Staatssp. '27-4% 99%100%
Amsterdam 1933-5 101%—101%
Amsterdam 1934-4% 100%100%
's-Gravenhage 1929-4% 100%—100%
Rotterdam 1926-1930-4% 100%—100%
Berlijn 1925-6% 20%20
Zeeuws. Hyp. B-5 100100
Zeeuw, Hyp, B-4% 100100%
Cities Service Cy. P. 1958 5 2323%
A Amsterd. Bank 101%102
C Rott. Bankver. 92%92%
A Twentsche Bank 8183%
A Pref. Gruyter Zn. A. 129%
A Pref. Jurgens A 104105
A Ned. Gist- en Spiritusf. 406404%
A De Schelde N.B. 15%—15%
A Ver. Papf. v. Gelder 4649%
C Am. Car en Foundry 11%11%.
C Am. Smelt en Ref. 21%22%.
C Farbenind. I.G. 55%
C Stand. Brands 11%11%.
C U. States St. C. 23%—23%.
C North Am. Cy. 8%8.
A Born. Sum. H.M. 136%135%.
A Linde Teves en Stokv. 69%68%.
A Ned. Wol Mij. 75—72.
A Singkep Tin M. 7675%,
A J- C. Japan Ln. 2627.
A Rotterd Lloyd 2929%.
A S. M. Nederland 28%—30%.
A Amst- Thee C.M. 4343%.
waardigd, dat hij van N. het geld terug
wilde hebben, aan welken eisch N. dan
ook heeft voldaan.
Desniettemin is deze zaak ter kennis
van de justitie gekomen, die een ver
volging tegen N. instelde. Bij de behan
deling der z,aak voor de rechtbank er
kende N. het geld te hebben ontvangen,
dat echter volgens hem diende als ver
goeding voor verrichte werkzaamheden.
Wel heeft hij het later teruggeven.
De ambtenaar van het O.M. achtte 't
ten laste gelegde, het aannemen van
steekpennigen, bewezen en eischte 2
maanden gevangenisstraf.
Uitspraak 4 Februari..
Padvindersmes niet een wapen in den
zin der wapenwet?
Wegens overtreding der Wapenwet
heeft Maandag W. J. B. voor de recht
bank te Haarlem terechtgestaan, in hoo-
ger beroep van een vonnis van den
Haarlemschen kantonrechter, die hem
wegens het dragen van een padvinders
mes had veroordeeld. De rechtbank,
overwegende, dat een zoodanig mes
door een padvinder met vreedzame be
doelingen wordt gedragen en d,at het
padvindersmes niet als een wapen in
den zin der \v apenwet dient te worden t
beschouwd, sprak den verdachte vrij.
De officier van justitie bij de Haarlem-
sche rechtbank teekende evenwel cas
satie aan bij den Hoogen Raad, die op
7 Januari j.l. deze zaak behandelde.
De advocaat-generaal concludeerde
gedeeltelijk tot niet-ontvankelijkverkla-
ring, gedeeltelijk tot verwerping van 't
cassatieberoep.
markt moet worden opgevangen, afhangt
van de exportmogelijkheid. Op grond
hiervan laat de teelt-oppervlakte zich
heel moeilijk precies aangeven. De Mi
nister meent een en ander te kunnen on
dervangen door een eventueel voor te
schrijven sorteering. Met bovenstaande
redeneering kunnen we accoord gaan,
alleen ze is niet af. Er had aan moeten
worden toegevoegd: In elk geval zal on-
dergeteekende hetzij door een prijsrege
ling, hetzij door een verplichte sortee
ring, hetzij door beide, een loonende teelt
bevorderen. Edoch, zoo ver komt de mi
nister niet. Het zou ook slecht kloppen
met de grondstelling uit zijn memorie:
,,Het streven van ondergeteekende blijft
om de zware lasten, welke de landbouw-
crisispolitiek op de Nederlandsche con
sumenten legt, zooveel mogelijk te be
perken. Waar mogelijk, wordt getracht
de heffingen lager te stellen, zoowel door
directe vermindering van het steunbe
drag, als door productie- en teeltbeper
king." Ziehier, wat zoo verontrustend is,
wat nog wordt aangedikt door de steeds
hardnekkiger gaande geruchten, dat de
tarwe- en bietensteun belangrijk zul
len worden verlaagd. De stemmen der
groot-stedelijke Kamers van Koophandel
.zijn wèl beluisterd.
TEELTREGELING AARDAPPELEN
OOGST 1935,
Men behoeft maar het verslag
omtrent het verhandelde in de hoofdbe
stuursvergadering der Z.L.M. te lezen,
om te weten, dat omtrent de teelt- en
steunregeling voor aardappels eigenlijk
alles nog vaag is. Uit de memorie van
toelichting, welke de begrooting van het
Landbouw-crisis-fonds voor. 1935 verge
zelt, was reeds op te diepen, dat wijzi
gingen op komst waren in de manier
van steunverleening. „Getracht zal wor
den een systeem van steunverleening op
te bouwen, waarbij de noodzakelijke
controle teruggebracht wordt tot een
zoo klein mogelijken omvang", aldus de
Minister in genoemde memorie. In ver
band hiermede zijn zoowel inkomsten
als uitgaven betreffende dit onderdeel
pro memorie geraamd. We zien hierin
een overwinning, door den handel be
haald, al moet anderzijds worden toege
geven, dat „de noodzakelijke controle"
veel geld heeft gekost. De hier in uit
zicht gestelde wijziging van het systeem
is nu uit de gepubliceerde teeltregeling
af te leiden. „De door de Nederlandsche
Akkerbouw-Centrale opgelegde teelt
heffing is verschuldigd voor alle soorten
aardappelen, dié niet behooren tot de
vroege rassen, ook al worden ze gerooid
vóór 1 Augustus. Hetzelfde geldt voor
pootaardappelen van die rassen". Hoe
groot het bedrag van heffing zal zijn,
schijnt nog niet vast te staan. Ir. Dorst
sprak op bovengenoemde vergadering
van 25-40 per ha. Voor ons is dat
meer dan een geldzaak, het is een prin
cipe-kwestie, een ontbreken van elk
werkelijkheidsbesef, .gen bespotting van
den toestand. O, zeker, er zullen wel
landbouwers zijn, die de gevraagde con
tanten op tafel zullen kunnen leggen,
maar deze verpersoonlijken niet den
boer, ook niet den Zeeuwschen boer.
Weet men niet in Den Haag, dat kunst
mest, zaad- en pootgoed worden gekocht,
te betalen uit de opbrengst van den
nieuwen oogst? Welke boeren hebben
dezen ontwerpers voor oogen gestaan?
Hierbij komt nog, dat wij met den bes
ten wil der wereld niet kunnen inzien,
hoe die vooruitbetaalde contanten uit
eindelijk aan den teler ten goede zullen
komen, zonder dat deze in een mini
mumprijs worden verdisconteerd. In de
reeds aangehaalde memorie van toelich
ting op de begrooting van het landbouw
crisisfonds wijst de minister er op, dat
de aardappeloogst van een groot aan
tal factoren afhankelijk is, weersgesteld
heid en plantenziekten, terwijl het deel,
dat uitsluitend voor de binnenlandsche
PLANNEN VAN DE K.L.M.
Vijf maal per dag naar Brussel
tijdens de wereldtentoonstelling
Geregeelde dagelijksche dien
sten op Praag en Milaan.
Naar wij vernemen, is de K.L.M. voor
nemens, om in verband met de wereld
tentoonstelling, welke dit jaar in Brus
sel wordt gehouden, een zeer frequen-
ten luchtdienst van Amsterdam en Rot
terdam op de Belgische hoofdstad te
openen. Deze dienst zal aanvangen in
April en in stand worden gehouden tot
6 October. Men zal niet minder dan 5 X
daags naar en van Brussel kunnen vlie
gen.
Verder wordt gemeld, aat de nieuwe
K.L.M.lijn op Praag, de hoofdstad van
Tsjecho-Slovakije op 1 April in exploi
tatie zal worden genomen. Deze lijn zal
worden gevlogen in samenwerking met
de Tsjechische luchtvaartmij. Deze heeft
de laatste jaren in 't zomerseizoen reeds
een verbinding RotterdamPraag on
derhouden, en nu zullen beide maat
schappijen de verbinding permanent en
dagelijks vliegen. De route is vastgesteld
als volgt: Amsterdam, Rotterdam, Es
sen, Halle-Leipzig, Praag,
Voorts geeft deze lijn in Praag door
verbinding met Weenen en Boedapest.
De vlucht AmsterdamPraag duurt 5
uur; Weenen is nog 2 uur en Boedapest
3% uur verder.
De lijn zal worden gevlogen met de
F 18-types, die thans op de Indië-route
worden gebruikt.
Ook omtrent de geprojecteerde nieu
we K.L.M.-lijn AmsterdamMilaan
(Italië) kunnen thans nadere bijzonder
heden worden medegedeeld. Deze lijn
zal worden gevlogen in samenwerking
met de Duitsche en Italiaansche maat
schappijen en zal ook dagelijksch zijn.
Om één uur vertrekt men van Am
sterdam en komt om 15 h 50 te Frank
fort aan, vliegt vandaar over de Alpen
naar Milaan, waar de machine om 17 h
45 aankomt. De passagiers vinden hier
nog aansluiting op den nachttrein naar
Rome en Genua.
In omgekeerde richting kan men des
morgens reeds uit Rome vliegen om
7 h 10 min. en vertrekken van
Milaan om 10 h 30 om eveneens via
Frankfort om 15 h 45 op Schiphol aan
te komen. Hier vindt men dan aanslui
ting op Londen, Hull, Liverpool en Scan
dinavië.
STAATSLOTERIJ.
(Onder voorbehoud).
Op onderstaande nummers vielen he
den de volgende prijzen:
f 1000 2687 3616 8700 12325
17656
f 400: 6016 17551 21324
f 200: 4722 9182 23134
f 100: 23947 21260 20892 20839
19524 13557 13175 12474
10094 9718 395
A Houth. Alberts 2324.
C Baltimore &Ohio 8%
A Southern Rlw. 8%8%.
C Union Pac. Rr. 64%63%.
C Int, Nickel Cy. 14%
Duits.hl *30 1000-5% 32%—33-32%.
A Koloniale Bnk. 37%—37%-39%.
A NL Hbk 1000 o9%— 68%-69.
C Ned. H.M. 1CC0 50-29-%.
A Alg. Kunstz. U. 32%—31%-32%.
A v. Bërkels Pat. 4846%,
C Calvé-Delft 65%—65%-66%.
A C. Suiker Mpij. 3937%.
A Ned. Ford A.M. 240%—243,
A Philips Gem. B. afg. 233%—234-32%.
C Unilever 90—88%-89%.
C Anaconda Cop. 77.
C Bethlehem St. 2019%-20-
C Kennec Copper 10%10%-%,
C Un. States Leather 3%3%,
A A.N.I.E.M.—N.B, 170—168
A Kon. Petr. Mpij. 142%—141 %-42%.
C Contin. Oil Cy. 10%10%-%.
C Shell Union O.C. 4%-^-4%.
Vergadering van Dinsdag 22 Januari,
Dinsdagmiddag kwamen de Provinci
ale Staten weder bijeen als een vervolg
op de vergadering van 19 December en
dus nog behoorende tot de tweede ge
wone zitting 1934,
Aanwezig waren 40 leden. Afwezig de
heer De Ridder,
De voorzitter, de Commissaris
der Koningin, opende de vergadering
met een uitvoerige nieuwjaarsrede, waar
op wij morgen terugkomen.
De heer v. d- P u 11 e dankte als oudste
lid voor de woorden van den voorzitter.
De gasvoorziening.
Onder de ingekomen stukken waren
de Koninklijke besluiten tot goedkeuring
van enkele Statenbesluiten, en wel o.a.
dat tot deelneming in het maatschappe
lijk kapitaal van een op te richten N.V.
Zeeuwsche gasmaatschappij en het aan
gaan van een geldleening van 2.000.000
Verder zijn nog goedgekeurd de Provin
ciale begrooting 1935; het besluit tot
wijziging van de verordening tot het we
ren van inbreuken op natuurschoon en
dat tot onttrekking aan het verkeer
van een gedeelte van het Pad-over-den-
Posthoorndijk in de gemeente Philippi
ne.
De ingekomen stukken werden voor
kennisgeving aangenomen.
Zondagsdienst der Provinciale
booten.
Alsnu kwam weer aan de orde de mo
tie van den heer ERASMUS om Ged.
Staten uit te noodigen:
le de zomer-Zondagsdienstregeling
van Vlissingen naar Breskens te begin
nen met 1935 zoodanig uit te breiden,
dat er 'n keer meer heen en weer wordt
overgevaren dan bij ué zomeralenstre-
geling van 1934 het geval was;
2e de laatste keer van Vlissingen naar
Breskens niet vóór 19.15 te laten ver
trekken.
Zooals gemeld adviseeren Ged. Sta
ten om deze motie niet aan te nemen.
De heer ERASMUS besprak het ad
vies van Ged, Staten en wees er op,
dat Ged. Staten, de principieele zijde
der kwestie willen laten rusten en ko
mende tot de partieele kwestie, zeide
spr, dat een tusschenboot, wel degelijk
de aansluitingen zal verbeteren. Spr.
betreurde het, dat Ged. Staten dit niet
beter hebben bekeken. Het gaat er
alleen om de zomerdienstregeling te
verbeteren. Spr. handhaaft dan ook zijn
motie.
De heer ADRIAANSE had ook een
ander advies van Ged. Staten met meer
objectief standpunt verwacht. Het gaat
hier ook wel degelijk om het algemeen
Provinciaal belang. Men heeft in de
week 12 diensten en dat dit aantal Zon
dags wordt ingekrompen is te begrijpen,
maar er. zijn grenzen. De provincie be
staat uit verschillende groepen, maar
hier gaat het om de belangen van de
betrokken streken en dan is van 12 tot
4 diensten een groote sprong; tot 6 had
nog gekund. Evenmin als de overheid de
burgerij mag dwingen om zijn Zondag té
besteden als de overheid wil, evenmin
mag het omgekeerde gebeuren. Practi-
sche bezwaren zijn hier niet en er is
aansluiting te Vlissingen te geven op een
sneltrein en een boemeltrein.
De heer Onderdijk meende, dat
men zich als democraat moet neerleggen
bij een genomen besluit, i.e. het niet uit
breiden van de diensten op Zondag, en
daarom alleen zal spreker tegen deze
motie stemmen.
De heer Van 't Hoff achtte het ook
verkeerd, dat men telkens weer met het
zelfde aankomt.
De heer VAN DER WART meende
ook dat de voorstellers moeten wach
ten tot de nieuwe Staten gekozen zullen
zijn Dat 't algemeen belang uitbreiding
eischt, betwijfelt spr, omdat de treinen
jdes Zondags s'echt bezet zijn. Men moet
als overheid hel eerst aan de belangen
van het personeel denken.
De heer ADRIAANSE zeide, dat het
personeel in het onderhavige geval nu
te Breskens toch aan boord blijft.
De heer HAMELINK was het in groo
te trekken eens met den heer Onderdijk,
doch zal voorstemmen omdat er voor
den zomer geen kans meer is de rege
ling te verbeteren.
Het eerste deel der motie werd aan
genomen met 20 tegen 19 stemmen.
Tegen alle anti-rev., Christ. Hist., St.
C Tide Water Ass. Oil 5%5%.
A K.N. Stoomb. Mij, 5%5.
A Ned. Scheepv. U. 33%33%-%.
A H.V. Amsterdam 166166%-68.
Al Java Cult. Mij. 82%83-85,
A N.I. Suiker U. 76%—76-77%.
A Deli Batavia 150150%-48.
C Deli Mij. 1000 138%—137%-36%.
A Senembah 142%140%-%,
C Chicago Milw. 1%1%.
A Amst. Rubb, C. 102%—101 -02%.
A Deli Bat. Rubb. 72%—71%.
A Hessa Rubber 98%94%.
A Serbadjadi S.R. 63%63%.
Prolongatie 11.
WISSELKOERSEN.
Londen
Berlijn
Parijs
Brussel
Zwitserland
Kopenhagen
New-York
21
Jan.
7.28%
59.45
9.77%
34.57
47.93
32.55
1.49%
22 Jan.
7.25
59.42
9.76%
34.55
47..92
32.37%
1.48%
Geref. en de heer Onderdijk. (De heer
Goossens had de vergadering tijdelijk
verlaten.)
Het tweede deel der motie werd ver
worpen met 28 tegen 11 stemmen.
(Wordt vervolgd
Rubber
Tabak
Suiker
Schepen
H.V.A.
Philips
Markt
Amerika 4
Aku
(Wettig gedeponeerd.)
Cand. J. H. J. van Duijnen te Ter-
neuzen heeft de toezegigng van beroep
naar de Ned. Herv. Gem. te V r o u-
w e p o 1 d e r aangenomen.
Aan de Universiteit te Utrecht
slaagde voor het doctoraal-examen
rechten jbi?. M. L. Quarles van Ufford
te Middelburg.
Met ingang van 18 Jan. is bij den
vrijwilligen landstorm, bij het vrijwillig
landstormkorps motordienst aangesteld,
tot reserve-luitenant-kolonel voor spe
ciale diensten, de reserve-majoor voor
speciale diensten P. W. M. Hoegen, van
voormeld korps; te rekenen van 22 Sep
tember 1934, bij het 6de regiment infan
terie, tot reserve-eerste-luitenant, de
reserve-tweede-luitenant K. W. van
Aken, van dat regiment.
De heer J. J. Antheunisse te
Middelburg behaalde op de Na
tionale Twentsche Oostelijke Bondsten-
toonstelling met zijn Wit Java en Co
lumbia Wyandotte Krielen een len prijs
met eereprijs en een eervolle vermel
ding en op de tentoonstelling van Avi-
cultura te Den Haag met zijn twee in
zendingen Columbia Wyandotte Krie
len twee eerste prijzen.
Korfbal.
De Zaterdag gespeelde wedstrijden
voor de competitie van den Zeeuwschen
Korfbalbond, hadden tot uitslag:
ZeelandiaT.O.G-O. 71, D.O.S,
Volharding 92, Madjoe 1Swift 2 17-0.
IJshockey.
De Nederlandsche ijshockeyploeg
heeft in het tournooi te Davos om het
wereldkampioenschap met 40 van
Zwitserland verloren.
Abonnementen en Advertentiën voor
dit blad worden aangenomen door
den Agent M. DE WITTE,
Marnixplein, West-Souburg
DE RECORDVLUCHT VAN
JHR. WITTERT VAN HOOGLAND.
Zooals gemeld, heeft luitenant-vlieger
jhr. mr. R. Wittert van Hoogland Vrij
dag het Nederlandsch hoogterecord, dat
met 9587 meter op naam stond van wij
len luit.-vlieger Van Asch van Wijk
verbeterd tot 11,300 m.
De Maasbode schrijft naar aanleiding
van deze verrichting:
Bij twee Soesterberger vliegofficie-
ren, jhr. mr. R. Wittert v,an Hoogland
en J. v. d. Giessen, was het plan ge
rijpt, het record-Van Asch van Wijk te
verbeteren. Zij wilden daarmede aan-
toonen, welke hoogte met een gewone
legermachine bereikt kan worden, om
daar te profiteeren van de veel hooge-
re snelheden.
De eerste, die een aanval op het be
staande record deed, was jhr. Wittert.
De voorbereiding was zeer serieus ge
schied. Zoowel motor als vlieger dien
den beschermd te worden tegen de kou
de bij het stratosfeer-gebied. De His-
pano is een watergekoelde motor en
daar op deze groote hoogte 50 gr. reeds
koken beteekent en het kookpunt en
vriespunt aldus angstig kort bij elkan
der komen, was de koeling gemengd met
glycol. Ook de benzine was een ander
mengsel geworden; om bevriezing tegen
te gaan, vloog de machine op „ethyl",
een mengsel, dat ook bij de verbranding
nog groote voordeelen biedt.
De bestuurder zelf had zien voorzien
van een zw,aren lederen overall en om
bestand te zijn tegen de ijle lucht op
groote hoogte, was een zuurstoftoestel
met automatische toevoerinstrumenten
in de cockpit aangebracht. Een speciale
beveiliging was nog noodig, om te voor
komen, dat de toevoer, door het be
vriezen van de uit(ademingswasem, ver
stopt zou raken.
Onmiddelijk na de landing van den
nieuwen recordhouder wat ging dat
simpel en zonder eenige fanfare! wa
ren wij in de gelegenheid, een en ander
van de ervaringen van deze hoogte-
vlucht te vernemen. Dank zij de voortref
felijke voorzorgsmaatregelen inzake de
kleeding en de' zuurstofvoorziening, had
de vlieger physiek niet de minste moei
lijkheden ondervonden. De koude had
hem geen noemenswaardigen hinder be
zorgd en met nu en dan een extra dos's
zuurstof te laten toestroomen, was ook
de ademhaling in de perfectie geweest.
Bezwaren waren wel ondervonden van
het volslagen gemis aan iedere oriënta
tie, toen hij eenmaal de 10.000 m gepas
seerd was. Bij een reeds eerder onder
nomen proefvlucht op 10.000 M. kon hij
Brussel zien liggen, thans was het opko
mend wolkendek een ernstige belemme
ring van het uitzicht geweest. De punt
van Noord-Holland, tusschen Noordzee
en IJsselmeer had langen tijd voldoen
de houvast geboden, doch de laatste 1200
M. had hij in een blauwen nevel gevlogen,,
niet meer wetend, waar nu eigenlijk de
aarde was. Blindvliegen zou dan de echte
oplossing zijn geweest, doch daartoe had
den de instrumenten anders moeten zijn,
Deze werkten op die groote hoogte in
het geheel niet meer- Het was een vol
maakte vlucht „ins Blaue hinen". En
hieraan was het dan ook te wijten, dat
jhr. Wittert zijn vlucht ontijdig had moe
ten afbreken. Hij zou einders nog een be
langrijk grooter hoogte hebben kunnen
bereiken. De motor had foutloos geloo-
pen en de wind had hem slechts weinig
uit den koers gedreven.Op het hoogste
punt van den klim had hij zich onge
veer boven de Noordzee bevonden.
Ijsafzetting had niet plaats gevonden,
maar wel was de machine tot op het in
strumentenbord toe geruimen tijd be
dekt geweest met een laag poederfijne
sneeuw.
Als wij goed hebben begrepen, zal
thans eerst luitenant v. d. Giessen een
poging wagen. Zijn machine is uitgerust
met een Lorraine-motor. Zeker is ook,
dat jhr. Wittert van Hoogland het niet bij
deze ééne poging zal laten. Hij zelf
noemde het tenminste „een zeer voor-
loopige proef".
DOOR AUTOBUS OVERREDEN EN
GEDOOD. Op den Nieuwen Binnen
weg te Rotterdam is Zondagavond
de 56-jarige mej. J. M- L„ toen zij wei
felend den rijweg overstak gegrepen door
een autobus. De vrouw kreeg de wielen
over het lichaam en liep een schedel
breuk op, terwijl haar borstkast werd
ingedrukt.
De G.G.D. vervoerde haar naar het
ziekenhuis aan den Coolsingel, waar bij
aankomst bleek) dat zij reeds was over
leden,
VIER GEWONDEN BIJ ONTPLOF
FING OP EEN MOTORBOOT. Maan
dagmiddag is aan boord van een in de
Coolhaven te Rotterdam liggende
motorboot een ontploffing geschied,
waardoor vier personen zijn gewond.
De 60-jarige schipper C. R„ van de
motorboot Eben Haëzer, wilde in de ma
chinekamer den motor aanzetten, toen,
tengevolge van een nog niet opgehelder
de oorzaak, de luchtketel is gesprongen,
met een oorverdoovenden slag. Het schol
tusschen de machinekamer en de roef
werd weggeslagen. De ruiten van het
stuurhuis sprongen.
R werd tegen den grond gesmakt. Hij
heeft den linkerarm gebroken en op ver
schillende plaatsen wonden opgeloopen.
De 17-jarige H. C. R-, een zoon van
den schipper, die in de roef was, heeft
inwendige kneuzingen gekregen.
De 27-jarige A. R. en de_ 20-jarige J.
C. R-, dochters van den schipper, die ia
het stuurhuis stonden, hebben hoof l-
wonden opgeloopen, tengevolge van het
springen van de ruiten. Zij zijn ter plaat
se verbonden. De vrouw van den schip
per, die ook in het stuurhuis stond, is
met den schrik vrijgekomen.