NIEUW1AASSWENSCHEN HEESCHE KIEL GEMENGQ MEOWS, MARKTBERICHTEN. NAAMLIJST BURGERLIJKE STANG. BUITENLAND. MEZ8NDEN STUKKEN. DUITSCHLAND, I voren te brengen. Nieuwjaarswenschen BELGIE. Deze bestelling bedroeg n.l. 100 Ford Onder de kransen was er één, dra Truck- en bestelwagenchassis. Naar het Handelsblad vernam waren j gende op het lint den naam D. W. Be- retty, directeur van Aneta, die als me de-slachtoffer van de ramp met de „Uiver" is omgekomen. Er werden op uitdrukkelijk verzoek geen toespraken gehouden; een schoon zoon, jhr. mr. J. J. von Schmid, dankte aan de leveriné van deze automobielen voor de N.V. Nederlandsche Ford Au tomobiel Fabriek ernstige moeilijkheden verbonden, daar o.a. één der voorwaar den van het Soedaneesche gouverne- - ment was, dat- verscheping uiterlijk he-1 v00r de betoonde deelneming, den Maandag moest geschieden, het geen beteekende, dat deze 100 automo bielen in 1% werkdag vervaardigd en in kisten verpakt moesten worden. De directie der Nederlandsche Ford Fa briek heeft echter geen oogenblik ge aarzeld, de order te accepteeren. Zij is erin geslaagd de geheele order bijtijds {te. Zij kwam terecht tusschen den tree- Heden zou het Nederlandsche s s. j lank'en muuf het „Nijkerk van de Vereemgde Scheep- j faakte bekneld| en werd bijna onmid_ vaart m de Fordhaven aan de Fa-, k Het stoffeIijk overschot bnek bi, de Hembrug de 100 automobie-i van 'de %rouw is naar het St. Elisabeth len, in kisten verpakt, laden en dan zal; Gasthuis te Haarlem overgebracht. de boot vertrekken met bestemming op tragische wijze alle plannen komen merkt, dat de voorstelling van zaken vernietigen. m.i. niet onpartijdig is. Andere bladen; CD APTVDï tïf I zn^en f°ch ook wel hun voortreffelijke' rKAliivKiJii. en ervaren briefschrijvers hebben, maar Gruwelijke moord. Zaterdagnacht belichten de zaak een heel enkele maal TE VROEG UITGESTAPT. Op perron van het station te Haar 1 e m is Zaterdagavond een droevig ongeval gebeurd. Toen de electrischa trein uit Velzen het station Haarlem binnenreed, stapte de vijftigjarige we duwe S., woonachtig te Beverwijk, uit j haar coupé nog voordat de trein stop- naar Port Soedan. DOODELIJKE VERKEERS ONGEVALLEN. Automobilist doorgereden, zon der zich om zijn slachtoffer te bekommeren. Door een automobilist is Zondagavond omstreeks half acht op den rijksweg RoermondWeert, onder de gemeente Horn, een wielrijder liggende langs den weg aangetroffen. Hij bleek te zijn de gehuwde P. Janssen uit Horn. J. was door een even te voren gepas- seerden auto aangereden, waarvan de bestuurder was doorgereden zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Een motorrijder heeft de mareschaus- see te Roermond en den dokter v,an 't sanatorium te Horn gewaarschuwd Toe vallig passeerde de bisschop van Roer mond. die met zijn auto uit de richting Weert kwam. De secretaris van den bisschop heeft het slachtoffer de laatste heilige sacramenten toegediend. De man die een ernstige schedelfractuur en inwendige kneuzingen had opgeloopen, verkeerde in levensgevaar. Hij is enkele oogenblikken later ter plaatse overle den. (De Crt.) Te Velsen is een 16-jarige jongen, die een handkar voortduwde, door een auto van achteren gegrepen en zoo deer lijk gewond, dat hij na korten tijd is overleden. Tengevolge van een dichten mist, had de automobilist den jongen met zijn kar niet gezien. Zondagnacht is de 58-jarige. G. V. uit Lieshout, toen hij met zijn vriend per fiets uit Stiphout, terugkeerde van den dijk langs het Wilhelminakanaal ge gleden en in het kanaal terecht gekomen. Hoewel de vriend alles in het werk stel de om hem te redden is de man ver dronken. Hedenmorgen reed de 25-jarige J. uit Bennekom per motor van Ede naar Bennekom. Van tegenovergestelde rich ting naderde een met paard bespannen vrachtwagen, welke gepasseerd werd door een auto. De motorrijder die met groot© snelheid reed, haalde links uit, met het gevolg dat hij tegen de auto reed en op slag werd gedood. Het motorrij wiel werd geheel vernield. ONTZETTEND AVONTUUR. Men schrijft uit Bergen op Zoon aan „De Crt": Zaterdagavond heeft de 60-jarige v. d. L. uit Halsteren in de Oosterschel- de, ter hoogte van den „Kop van het Hoofd" eenige benauwde uren beleefd, en 't is slechts aan een gelukkig toe val te danken, dat hij er nog levend af gekomen is. De man, die in behoeftige omstandigheden verkeert, was, gelijk dit meer wordt gedaan, bij laag water op het slib van de Schelde geloopen om daar alikruiken te zoeken. Toen hij daar mee reeds eenigen tijd bezig was, kwam plotseling een zware mist opzetten, waardoor de man werd verrast. Hij trachtte aan wal te komen, doch dwaal de hoe langer hoe verder af. En alsof dit nog niet voldoende was, zakte hij plotseling tot aan zijn middel in de mod der weg, zonder kans te zien zich hier uit los te werken. Met de minuut werd hij vaster gezogen. Zijn toestand werd vreeselijk toen de vloed kwam opzet ten, en vrijwel alle hoop op redding verloren scheen. Drie lange uren heeft hij zoo in den donkeren nacht doorge bracht. Eindelijk dook plotseling uit den mist een boot op, die op eenigen af stand toevallig aan den grond was ge loopen. Na eenige vergeefsche pogingen wist de arme man de aandacht der op varenden van de „Bergen op Zoom 3" te trekken. Aanstonds werd daar toen een sloep uitgezet, en hoewel men den ongelukkige niet kon zien, wist men hem, afgaande op het geroep, te vinden. Met vereende krachten werd de man uit de modder getrokken en in de boot geheschen. Ten gevolge van den dikken mist kon men toen de stoomboot niet dadelijk terugvinden. Aan boord werd de man van droge kleeren voorzien en kreeg er een warm plaatsje, zoodat hij spoedig weer opknapte. TRAGISCHE SAMENLOOP. On eer zeer groote nelangsteliing is Zater dag het stoffelijk overschot van jhr. J J Boreel, gep.-luit.-kolonel N. I. L. die de zer dagen te den Haag door een auto werd doodgereden te Den Haag graf waarts geleid. AAN DE GEVOLGEN OVERLEDEN. Een der zusters vrn de r.k. zuster school Marienbuig te Bu s s u m is Don derdagavond toen zij de thee naar bo ven bracht, van de trap gevallen en op haar achterhoofd terecht gekomen. Zij kreeg een hersenschudding en is Zater dagochtend aan de gevolgen daarvan overleden. COMMUNISTEN OVER DE GRENS Twee personen te Glane, gemeente Losser, zijn er in geslaagd in het ge heim van Nederlandsch op Duitsch ge bied te komen. Zij werden echter door Duitsche beambten ontdekt, die hen ge lastten te blijven staan. De mannen ga ven daaraan echter geen gehoor en na men de vlucht. De beambten losten toen eenige schoten, waardoor de man nen werden getroffen. Desondanks slaagden zij er in te ontkomen. Eén van hen liet een koffer na, waarin zich com munistische lectuur bleek te bevinden. (Hbl.) OUDE DAME BEROOFD. Zater dagavond wandelde het bejaarde echt paar S., in de Koninginnelaan te Amersfoort. Een 30-jarig per soon naderde hen per rijwiel en wist al rijdende aan mevrouw S. haar hand- tasch, die een bedrag van ongeveer ze ven honderd gulden inhield, te ontruk ken. Daarna verdween hij in de Prins Hendriklaan. De oude menschen waren zoo geschrokken, dat zij geen signale ment konden opgeven. EEN MERKWAARDIG VLIEGONGE LUK. Een merkwaardig vliegongeluk overkwam Vrijdagavond een Fransch vliegtuig tengevolge van mist. Toen de bestuurder op Croydon, het Londensche vliegveld, wilde landen, was het zicht zoo slecht, dat hij slechts een lichtbaken kon bespeuren. Hij trachtte daarop aan te houden, maar kwam onderweg, gelukkig reeds met afgezetten motor, op een huis in Plough-Lane langs het vliegveld gele gen, terecht en sloeg door het dak. Ook de zolder bezweek en het vliegtuig bleef gedeeltelijk in een daaronder lig gende keuken hangen, waar twee vrou wen door wrakstukken gewond werden. Zoowel de bestuurder als de marconist wisten zich, ten koste van een paar schrammen, te bevrijden, maar beide vrouwen moesten naar een ziekenhuis worden vervoerd. Een der vrouwen had nog de tegenwoordigheid van geest om de hoofdkraan van het gas af te draaien, zoodat een begin van brand, dat ont staan was, nog met eigen middelen kon worden gebluscht. VOETBALONGEVAL. De ook hier welbekende Bleijerheide-speler Paffen brak tijdens een voetbalwedstrijd bij een botsing met een anderen speler zijn heen. HET WARME WEER IN DECEM BER. Mededeeling van 't Kon. Met. Instituut te De Bilt: Het warme weer van 1. tot 21 Dec. geeft aanleiding om een vergelijking te m,aken met vorige jaren. Te De Bilt is in deze periode geen enkele vorstdag voorgekomen, Tegenover deze 21 dagen staan echter 25 opeenvolgende dagen (327 Dec.) in 1911 en 26 dagen 1 26 Dec. in 1910, Voor de gemiddelde dagtemperatuur in het tijdvak van 1 tot 20 Dec. waren voor 1934 gevonden 8,2 C., welk gemiddelde slechts zeer weinig wordt aangetroffen door de overeenkom stige periode in 1898, toen het 8,3 gr. bedroeg. De warmste Decembermaand van 1852 had voor de eerste 20 dagen een gemiddelde van 7,3 gr. Andere war me maanden 1868, 1910 en 1911 hadden een nog lager gemiddelde. heeft in de rue de Belleville te Parijs een gruwelijke moord plaats gehad. Een 45-jarige vrouw, die geregeld door haai man mishandeld werd, heeft, toen haar echtgenoot 's nachts om half een thuis kwam, hem met een wringer van een waschmachine doodgeslagen. De vrouw wordt met haar drie kinderen op het politiebureau vastgehouden. toch ook eens op een andere wijze, zoo als de N. R. Crt., in het artikel, waar aan ik refereerde. Wanneer U verder Uw eigen nieuws langs normale journalistieke weg ont vangt, spijt het mij U te moeten opmer ken, dat ik nog steeds het gevoel heb, dat deze weg dan wel in het bijzonder j bij U, er behagen in schijnt te hebben, zooveel mogelijk het ongunstige naar Strenge belastingwetten voor vreem- Wat tenslotte Uw laatste alinea be- - - - - treft, zoo zou ik willen opmerken, dat ik op de feiten welke U verstrekt worden, geen aanmerking heb gemaakt, doch uit sluitend op de wijze, waarop deze be licht worden. Met dank voor de mij nogmaals ver delingen. Buitenlanders, die in Duitschland inkomen genieten of zij in Duitschland wonen of niet, zul en na 1 Januari a.s. onderworpen worden aan strengere belastingwetten, aldus ver luidde Zaterdag te Berlijn. De belang rijkste ontworpen verandering zal va.i leende plaatsruimte toepassing zijn op werkgevers of deel- j genoten in ondernemingen welke zelve j G. Alberts. geuoxen m ondernemingen weme zeive; [J d bemoeiënis met Me techni- niet in Duitschland wonen. Het verluidt nl. dat het geheele inkomen en alle be- sche zijde van onzen redactioneelen leggingen, of dit nu binnen of buiten aF.^aa if1??. n 0 ;n(jp7nnflpri stuk- Duitschland wordt verdiend, onderwor- e °Psp ,r,V CIV°E A ai n:Gt meer pen zal worden aan Duitsche inkomsten- eF eri.c d t -, belasting. Voorts verluidt dat dezelfde ™ar, *Un zm! En±RTö.ttJ iZ'- maatregel zal worden toegepast op bui-h ij gaarne ver «tollen die tenlanders die in Duitschland verblijf n,en er .ondersch,eidene ^1lien, die j al evenmin m ons blad werden opgeno- j men, doch die inzender er zeker niet MFY1PO graag in gelezen zou hebben! r Voor 't overige: de strekking van in-, Een vliegramp. Een Vrijdagmiddag zenders betoog, als zou onze voorlichtingRuiter, z.; J. van Roon geb. Noteboom te La Paz (Neder-Cahfornie) naar Ma-; aan ket euvej der partijdigheid manki d,; J. C. van Hoorn geb. Van Moolen- zatlan opgestegen verkeersvliegtuig methebben wij den vorigen keer reeds broek d. zes inzittenden, waaronder een zuige- pDgen weerleggen; onze verklaring overleden: L. Pieterse 83 j. geh. met dat deze tendentie ons vreemd is, heeft, M. Meijers. Goes- Over de maand Decemher Bevallen: S. van den Boomgaard, geb. Harinck, d., J. Boonman, geb. Openneer, d- Ondertrouwd: P. Zuidijk jm. 25 j. en A. A- v. d. Vliet, jd. 22 j. Kortgene. Van 14—21 Dec. Getrouwd: P. C. Heijboer 25 j. te Wissenkerke en P. Karelse 22 j.; T. de Looff 37 j. en A. C. Hateboer 34 j. te Beerta. Voor het op 31 December~a.s. verschijnend nummer van ons blad worden, evenals vorige jaren, aangenomen Bij advertenties van 1 4 regels 80 cent, elke regel meer 20 ct. In de per naam en per regel 15 cent. Alles bij vooruitbetaling. Opgaven worden zoo spoedig mo gelijk, in elk geval vóór of op 28 December a.s., ingewacht bij onze bureaux te MiddelburgLange St. Pieterstraat: te Goes: Turfkade: of bij de gevestigde agentschappen. Middelburg. Van 2124 Dec. Bevallen: L. van Leeuwen geb. De ling, is spoorloos verdwenen en waar schijnlijk het slachtoffer geworden van een ongeluk. Het toestel moest een noodlanding hij. te aanvaarden Verder zullen wij den geachten inzen- t j der niet meer in staat kunnen stéllen, maken op zee, alwaar het inderdaad ge- Qns wederom in ons eigen blad te be vonden is door een ander vliegtuig, dat, tt i RPd 1 nasporingen verrichtte. Terstond daar op voeren reddingsvaartuigen uit, maar deze konden, evenals het later nog eens opgestegen hulpvliegtuig, niets meer van de verkeersmachine ontdekken. Het verongelukte toestel was een van drijvers voorzien landvliegtuig. Men Mijnheer de Redacteur. Naar aanleiding van het ingezonden stuk van den heer Alberts in uw blad van 21 dezer, vraagt ondergeteekende een kleine plaatsruimte, waarvoor dank. Niet iedere arbeider komt in de ge- veronderstelt, dat de drijvers gebroken legenheid eens voor 14 dagen een uit zijn, toen de machine op het water neer- stapje j-e maken naar Duitschland, doch kwam, zoodat het toestel is gezonken. daar d^e eer mij js te beurt gevallen, is („De Maand,agm."). bet misschien ook wel eens de moeite waard mijn ervaring, welke ik daar on- langs opgeloopen heb mede te deelen. Ik heb niet gelogeerd in groote hotels, maar bij werkenden en werklooze ar beiders, menschen die vurige bewonde raars van Hitier zijn. geweest, en er in 't openbaar nog voor doorgaan, doch binnenskamers hun beklag niet aan mij onthielden. Een arbeider durft daar aan zijn beste vriend geen geheim toe ver trouwen. Bij een bezoek inbij een werk looze, een familielid, kreeg ik te hooren dat ik zeer welkom was, maar of ik eten en drinken mede wilde brengen, want dat mijn maag wel niet tegen hun zou zijn. Deze menschen dronken koffie van gebrande gerst (waarvan ik voor de aardigheid een pak je heb meegebracht), het brood was zuur en voor ons niet te eten. Dit gezin, be staande uit man, vrouw en 2 kinderen, ontvangt aan steun 10 mark p. w. waar Een droevige herinnering. Zondag was het juist vijf en twintig jaar 'ge leden, dat de jonge Prins Albert koning der Belgen werd en bezit nam van de troon. Vorig j,aar maakte men, zooals men weet, plannen, om deze markante ge beurtenis in het leven van België met veel luister te vieren. Toen men den koning, die de nede righeid en de eenvoud in persoon was, over dit voornemen sprak, drong hij er op aan, dat dit jubilé geen aanleiding zou geven tot omvangrijke en dure plechtigheden. De promotors moesten de belofte afleggen met dezen wenschl rekening te zullen houden. Het drama van Marche-les-Dames, is DE TOESTAND IN DUITSCHLAND. Mijnheer de hoofdredacteur, U zult mij nog wel de gelegenheid willen geven, nog even terug te komen op de kantteekeningen, door Uwe re dactie geplaatst, onder mijn ingezonden stuk van Vrijdag j.l. In de eerste plaats zou ik U echter willen opmerken, dat het opschrift „De Toestand in Duitschland", dat U er bo ven hebt geplaatst, toch eigenlijk de strekking ervan niet geheel weergeeft, ^ra"t m] immers het gaat hier niet zoo zeer om kost 8ena]j de toestand „an sich", dan wel om de wijze, waarop die m.i. in Uw blad wordt omschreven. Punt 1, 2 en 7 kunnen samengenomen worden. Waarom zet U boven het be- ri.htje In Uw blad van 18 da**, datj .Tmoe'tVo'oLde'buar" de N,azis op", in vette letters, zonder de toespraken erbij weer te geven, wel ke dr. Schacht en anderen tbt hem ge houden hebben en waaruit blijkt dat dit entslag niets met eenige ruzie te maken heeft, terwijl men dit toch uit Uw op schrift zou moeten opmaken. Zelfs de Telegraaf, welke toch wel niet van over dreven Deutschfreundlichkeii kan be ticht worden, geeft deze weer Ik neem gaarne aan, dat U alles natuurlijk niet zoo uitgebreid kunt behandelen, doch juist dit zou m.i. voor U een reden moe ten zijn, er zorg voor te dragen, dat uit deze beknoptheid geen verkeerde ge volgtrekkingen kunnen worden ge maakt. Waarom maakt U niet eens melding van het feit, dat de beleggingen bij ae Spaarbanken voor het eerst ™>er toe genomen zijn, dat het goederenvervoer bij de Spoorwegen met 12 pCt. is ge stegen, dat Krupp voor het eerst sinds jaren weer verdiend heeft, dat deze winst echter niet in dividend zal wor den omgezet, doch dat de familie Krupp besloten heeft, eiken arbeider een uit- keering te geven? Het is mij overigens ten eenenmale onduidelijk, waarom hier de N.S.B. met de haren bijgesleept moet worden. Ik meen, dat ook niet N. S. B.-ers dezelf de bezwaren kunnen hebben. Punt 3. Ik neem heusch niet aan, dat een dagbladredacteur, na een verblijf van één dag in Duitschland, opeens met oordeel van zaken kan schrijven. Toch ben ik, hoewel volslagen leek op dit gebied, overtuigd, dat persoonlijke on derzoekingen en persoonlijk contact mét de menschen heel veel goeds kan doen en dat men op deze wijze toch altijd betere en waardevollere inlichtingen krijgt, d,an wanneer men een en ander uitsluitend op papier 'voor zich krijgt. Waren juist daarom de brieven van Mechanicus uit Rusland voor het Han delsblad, niet zoo interessant? Natuur lijk, wanneer men ergens heen gaat, met het voorop gezette idee, dat er toch niets deugt en dat niemand betrouw bare inlichtingen zal verschaffen, ja, dan heeft dit niet den minsten zin. Punt 6. Bij mijn weten heb ik geen oogenblik de zuiver journalistieke eigenschappen van Uw Berlijnschen briefschrijver betwist, slechts opge- Vlug en aan genaam ver holpen met ZE HELPEN GOED - ZE SMAKEN GOED (Ingez. Med.] rest legt de staat bij) schen met z'n vieren moeten leven van 7 m, 50 of plm. f4.50; en dat in een groote stad. Bij een bezoek in kwam ik bij een familie, waarvan de man ge lukkig weer werk had. Deze, alhoewel een zeer bekwaam vakman, verdiende 35 mark in de week doch daar moest af (direct bij het uitbetalen van het loon) 11 mark, voor den staat, zoodat er over bleef 24 mark of plm. f 14, Als men dan nagaat dat het levensonderhoud daar nog duurder is dan hier Nu moet U, mijnheer de Redacteur, niet denken, dat dit offervaardigheid is van dien man, dat hij zoo maar 11 mark iedere week aan den staat geeft, neën, hij hield ze liever zelf, maar hij móét en anders de straat op. Op een vraag van mij aan eenige Duit sche arbeiders (familieleden) hoe het komt, dat er zoo velen in de uniform van den Vrijwilligen Arbeidsdienst loo- pen en of die lui er zoo veel lust in hebben om 's avonds na hun werk, en Zondagsmorgens, te gaan exerceeren, werd mij geantwoord, dat als je niet in de Vrijwillige Arbeidsdienst Bent, je ook niet in aanmerking komt voor werk. Zoo zien we dus, dat die uniform ook nïel gedragen wordt uit svmnathw -.r0or het regiem. Wat betreft het brengen van den Hit lergroet, dat heb ik daar zeer weinig zien doen, hoewel ik er speciaal op let te, M. de R. ik wil niet te veel van uw plaatsruimte vergen, doch ik zou wel meer treurige feiten kunnen opnoemen, ook wat betreft de terreur welke daar op de bevolking drukt. Alleen hoop ik, dat wij hier in Holland onze vrijheid nog lang mogen behouden. U, M. de R., beleefd dankend voor de verleende plaatsruimte, verblijf ik Hoogachtend, (Inzender van bovenstaand stuk zond het ons toe met zijn vollen naam onder teekend; zijn bedoeling was het aldus te plaatsen. Voor de gezondheid van de genen, die hem in Duitschland hun be klag deden, leek het ons echter befer, zijn naam en woonplaats weg te laten, evenals de namen van de Duitsche ste den, welke hij bezocht, Red.) Goes, 24 December. Op de veiling van de V.P.Z. waren 6058 eieren aange voerd f 2,90 per 100. Roomboter f 0,90, boerenboter f 0,77%, winkelprijs f 0,87%, tweede soort boter f 0,60, eieren f 2,60, winkelprijs f 3,80, poelje eieren f 1,75. Rotterdam. 24 December- Op de veemarkt van heden was de aanvoer in totaal 3030 dieren. Ongeveer verdeeld als volgt: vette runderen 642, magere runderen 584, vette kalveren 349, gras kalveren 118, nuchtere kalveren 546, varkens 336, paarden 104, veulen 1, schapen of lammeren 331, bokken of geiten 19. Vette koeien: le kw. 5860, 2e kw. 4852, 3e kw, 3238- Vette ossen: le kw. 4852, 2e kw. 4446 3e kw. 38 40. Stieren: le kw. 4648, 2e kw. 40 44, 3e kw. 3438. Vette kalveren: le kw. 7585, 2e kw. 6070, 3e kw. 50 55. Graskalveren: le kw. 42, 2e kw. 38, 3e kw. 34, Slacht nuchtere kalveren: niet genoteerd, 2e kw. 30, 3e kw. 25. Var kens (levend gewicht): le kw, 32, 2© kw. 31, 3e kw. 30- Slachtpaarden: le kw. 37, 2e kw. 32, 3e kw. 27. Scha pen: 1© kw, 40, 2e kw. 35, 3e kw. 30. Lammeren: le kw. 42, 2e kw. 37, 3e kw. 32. Kalfkoeien: le kw. 220, 2e kw, 180, 3e kw. 120. Melkkoeien: le kw. 215, 2e kw- 180, 3© kw, 120. Vaarzen: le kw. 130, 2e kw 100, 3e kw, 70, Pinken: le kw. 100, 2e kw. 80, 3e kw. 60, alles per kg. Stieren: le kw. 240, 2e kw. 190, 3e kw, 130. Graskalveren: le kw. 45, 2© kw. 35, 3e kw. 25. Slacht nuchtere kalveren: le kw. 7,50, 2e kw- 6, 3e kw, 5. Fok nuch tere kalveren: le kw. 17, 2a kw. 12, 3e kw. 8. Slachtpaarden: le kw 150, 2e kw- 110, 3e kw. 70. Werkpaarden: le kw. 215, 2e kw. 140, 3e kw. 90. Hitten: le kw. 85, 2e kw. 65, 3e kw. 55, Schapen: lekw. 18, 2e kw. 14, 3e kV. 9. Lammeren: le kw. sche blauwe en bonte f 3,103,35, Zw. 13, 2e kw. 10, 3e kw. 8, alles per stuk. Vlas. Aangevoerd uitsluitend schoon: van blauw: 2400 kg; prijzen: 5060; van Gronignsch: 2000 kg; prijzen: 4555; van Hollandsch geel: 9500 kg; prijzen: 5060; van dauw-rood: 1100 kg; prijzen: 50—56. Handel kalm; prijshoudend en alles x erkocht. Voor Fijne zaden; binnen en buiten- landsche granen werd heden geen no teering opgemaakt. Aardappelen: zand 67 cent, Ze©uw- sche blauwe en bonte f 3,103,35, Zuw. Eigenheimers f 2,702,90, Blauwe idem f 2,702 90, Brielsche idem f 2.903,40, Bravo's f 2.903,20, Drielinge Eigenh. f 18,20—2,25, Red Star f 2,70—2,90, Friesche Eigenh. f 2—2,90, Blauwpitten f 2—2,90.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1934 | | pagina 3